Had 250 ug/l dus iets boven 0.5 maar nog onder 0.6 als ik tabellen lees 0.56 promille.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hoeveel µg/l heb je geblazen? De LEMA voor beginnend bestuurders wordt opgelegd bij scores van 220 t/m 350 µg/l.
Voor een punt krijg je wel een brief ja. Maar het is de vraag of dit akkefietje je wel een punt kost.
Zo jammer dit altijd. Weten dat je stom bezig bent... MAAR.............................................quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:24 schreef Nicksanders het volgende:
Uiteraard super stom ook al reed ik maar 3 minuten naar iemand anders zijn huis die verder zou rijden.
Maar moet dit ook gemeld worden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan val je inderdaad binnen de criteria van de LEMA. De criteria voor een punt kun je zo opzoeken:
http://www.rijksoverheid.(...)innersrijbewijs.html
Iemand enig ervaring met zo'n cursus.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nee, dat hoeft niet gemeld te worden. Dat merk je vanzelf.
Ben 1x voor 5km te hard geflitst snelweg.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nee, dat hoeft niet gemeld te worden. Dat merk je vanzelf.
Maar als je nog geen punten hebt en je al op 3,5 jaar staat, hoef je nog maar 1,5 jaar. Moet lukken toch?
Staande houdingquote:Op zondag 3 augustus 2014 09:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die +31 was een flitsbon en geen staandehouding? Dan heb je inderdaad nog geen punten.
Ja daarom vroeg ik me dit ook af.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan heb je mogelijk al een punt te pakken. Wel apart dat je daar geen brief van hebt gehad.
http://www.cbr.nl/11325.pp de bovenstequote:Op zondag 3 augustus 2014 09:46 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Iemand enig ervaring met zo'n cursus.
Ik weet dat je hem serieus moet volgen maar wat kan ik precies verwachten.
Toch wel apart dat alcohol geen punt oplevert,quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]
http://www.cbr.nl/11325.pp de bovenste
En een brochure: http://www.cbr.nl/brochure.pp?id=73
En alcohol levert geen punten op, er is ook al een lagere grens
Volgens mij snapt die agent er zelf helemaal niets van.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:42 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Toch wel apart dat alcohol geen punt oplevert,
Weet iemand of het gemeld moet worden door de politie dat je zo'n lema krijgt.
Agent die mij gegevens opnam etc. zei namelijk je krijgt boete thuis en kost je punt.
Meer zei die niet.
Ga ik ook niet doen wacht het rustig af.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Volgens mij snapt die agent er zelf helemaal niets van.
Alcohol kost je geen punten, maar je komt wel in aanmerking voor de cursus.
En voor de snelheidsovertreding zul je wel geluk hebben, want de politie in Nederland werkt zo voortvarend dat niet alle af te trekken punten worden gemeld aan het register.
Maar beter een punt dan een cursus, ik zou geen slapende honden wakker maken en er zeer zeker niet achteraan bellen.
Volgende keer gewoon niet drinken als je moet rijden. Dure les voor je.quote:Op woensdag 10 september 2014 18:55 schreef Nicksanders het volgende:
Lema binnen.
Maar wtf 318 aan administratiekosten is dit een grap.
Bovenop die 209 voor de cursus zelf noteren ze daar op goud papier.
Wow dat is een hoop weggegooid geld.quote:Op woensdag 10 september 2014 18:55 schreef Nicksanders het volgende:
Lema binnen.
Hoop geld dat je had kunnen besparen.quote:Op woensdag 10 september 2014 18:55 schreef Nicksanders het volgende:
Lema binnen.
Ligt eraan hoe gevoelig TS voor alcohol isquote:Op woensdag 10 september 2014 19:13 schreef Messina het volgende:
Zonde, die 3 minuten rijden zou tien minuten lopen geweest zijn.
Als je langzaam loopt omdat je gezopen hebt heb je zéker teveel gezopen om nog te kunnen rijdenquote:Op woensdag 10 september 2014 19:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe gevoelig TS voor alcohol is
Maar ja, domme fout, maar ook sneu geld.
Algehele controle.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Als je langzaam loopt omdat je gezopen hebt heb je zéker teveel gezopen om nog te kunnen rijden
Waarom werd je staande gehouden trouwens? Doen ze doorgaans ook niet random.
Meerdere keren meegemaakt, maar ik draai ook storingdienst dus kom op alle onmogelijke tijden over de weg.quote:
Administratiekosten zijn frustrerend, maar meer een soort algehele noemer voor meer kosten dan alleen het papiertje.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:20 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Algehele controle.
Was niet voor te hard rijden of gevaarlijk.
Ik vroeg nog is er wat zeiden ze nee nog niks maar willen iedereen even controleren op alcohol.
Toen wist ik al fack.
Bedoel mag max 0.2 als iemand die net 4 jaar rijbewijs heeft.
En had 0.5 dus ja oke is teveel maar wat iemand anders al aangaf hangt ook van de persoon af hoe die er op reageert.
Maar wat mij nu voornamelijk tegen het hoofd stoot is 318 administratiekosten.
Schrijven ze daar op goud papier met goud inkt
Waarom dan nog aparte factuur cursus kosten.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Administratiekosten zijn frustrerend, maar meer een soort algehele noemer voor meer kosten dan alleen het papiertje.
Ik kan me in je vinden in de zin van dat er in Nederland inderdaad te soft gestraft word,quote:Op woensdag 10 september 2014 19:23 schreef knoblaucha6 het volgende:
Sneu? Als je nog te stom bent te beseffen wat de regels zijn, zeker als het om alcohol gaat voor het mogen rijden op de openbare weg moet je ook niet te sneu zijn de gevolgen te accepteren voor je eigen gedrag. Die cursus krijg je niet enkel voor een kleinigheidje hoor. Hoe eerder je in alles merkt (en blijkbaar vooral in je portemonnee) dat je niet zo maar kunt doen wat jij denkt te kunnen mogen ten koste van anderen hoe eerder je misschien een keer een soort van volwassen wordt en snapt dat je gedrag nergens op slaat.
Ik ben ook niet voor niets voor het verhogen van rijbewijs naar 21 jaar, en dat vind ik al veel te jong getuige het (of liever "dat" tuig op de weg wat denkt maar alles te kunnen mogen.
Daar moet je juist mee oppassen want bij CBR kan dat duiden op een groot alcoholprobleem, iemand die zijn rijbewijs nodig heeft zal immers wel zorgen dat die hem niet kwijt raakt en drinkt niet. Als je dan dus wel drinkt duidt dat op een alcoholverslaving die je niet onder controle hebt.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:24 schreef Nicksanders het volgende:
ik heb in 4 jaar al rond de 100.000 gereden
Nou ja nodig is groot woord kan ook bus na werk etc.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar moet je juist mee oppassen want bij CBR kan dat duiden op een groot alcoholprobleem, iemand die zijn rijbewijs nodig heeft zal immers wel zorgen dat die hem niet kwijt raakt en drinkt niet. Als je dan dus wel drinkt duidt dat op een alcoholverslaving die je niet onder controle hebt.
Ik ben heel eerlijk.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:44 schreef agter het volgende:
Vertel eens eerlijk: was dit de enige keer dat je met alcohol op achter het stuur zat?
Uiteraard al is het maar om het bedrag.quote:Op woensdag 10 september 2014 20:21 schreef Rewimo het volgende:
Dure drankjes TS
Hopelijk heeft het het beoogde effect en doe je het nu niet meer. Want je zal maar iemand aanrijden... dan ben je nog veel harder de klos.
Heb je wel je medaille opgehaald??quote:Op woensdag 10 september 2014 19:24 schreef Nicksanders het volgende:
ik heb in 4 jaar al rond de 100.000 gereden
Dus je hebt twee keer met een biertje op achter het stuur gezeten, en de tweede keer heb je een blaastest moeten doen. Dat kan, maar het is wel heel toevallig.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:59 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik ben heel eerlijk.
Nee heb 1x gereden met 1 bier op.
Nu 2.
Dus nee niet eerste keer.
Maar wel eerlijk de 2de keer.
En meer dan dit drink ik ook echt niet als ik rijd drink sowieso niet of bijna nooit.
En die ene keer met 1 op is 3.5 jaar geleden geweest niet gepakt toen overigens gelukkig.
Ja, dat zijn de boetes tegenwoordig. Ik heb vorig jaar fout geparkeerd, stond gedeeltelijk op een kruispunt (in een woonwijk). Mocht ik 160 euro voor aftikken.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:20 schreef Nicksanders het volgende:
Nou... hij is al de klos en mag keihard gepakt worden (is het niet door justitie dan gun ik hem wel nog wat heel leuk andersquote:Op woensdag 10 september 2014 20:21 schreef Rewimo het volgende:
Dure drankjes TS
Hopelijk heeft het het beoogde effect en doe je het nu niet meer. Want je zal maar iemand aanrijden... dan ben je nog veel harder de klos.
En dat zeggen ze allemaal. Maar het hoeft niet aan jouw te liggen. Als er in eens een fietser uit het niets komt? En jij reageert net iets te laat. Fietser zwaar gewond.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:20 schreef Nicksanders het volgende:
En had 0.5 dus ja oke is teveel maar wat iemand anders al aangaf hangt ook van de persoon af hoe die er op reageert.
Ik moet kosten van mensen die met alcohol op achter het stuur gaan. Hulde aan het CBR en de bijbehorende kosten!quote:Op woensdag 10 september 2014 20:26 schreef Nicksanders het volgende:
En ik vind het cbr sowieso al een akelig partij met alleen macht waar ik werkelijk van moet kotsen.
Amoeba kom d'r maar in....quote:Op woensdag 10 september 2014 22:33 schreef Rolfieo het volgende:
Je hebt gewoon ongelooflijk dom geweest, dit soort acties kunnen gezinnen/families verwoesten omdat jij even 3 minuten moest rijden. In die 3 minuten kan er een hoop mis gaan......
Vast niet. Maar dat was niet de vraag van TS dus ik snap de relevantie van je opmerking niet zo goed.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:41 schreef agter het volgende:
Ben ik de enige die het te toevallig vind dat TS 'maar' 2 keer wat gedronken heeft achter het stuur?
Welkom bij het CBRquote:Op woensdag 10 september 2014 18:55 schreef Nicksanders het volgende:
Lema binnen.
Nee hoor. Als je het topic had gelezen, had je het niet gevraagdquote:Op woensdag 10 september 2014 22:41 schreef agter het volgende:
Ben ik de enige die het te toevallig vind dat TS 'maar' 2 keer wat gedronken heeft achter het stuur?
Welneequote:Op woensdag 10 september 2014 22:41 schreef agter het volgende:
Jazekerquote:Op donderdag 11 september 2014 07:39 schreef Intentiion het volgende:
Krijg je een strafblad voor rijden onder de invloed? Ik had dan liever die punten genomen.
Begrijp het ook wel, bestuurders die rijden onder invloed veroorzaken jaarlijks veel incidenten.quote:
Heb je hier een bron van? Dit lijkt me namelijk sterk.quote:Op donderdag 11 september 2014 03:22 schreef Sjemmert het volgende:
en rijden onder invloed is een misdrijf dus geen punten, maar dus wel een strafblad.
Rijden onder invloed is idd een misdrijf.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? Dit lijkt me namelijk sterk.
Niet volgens de artikelen die ik vind. Dat geldt pas bij een promilage van boven de 0,8quote:Op donderdag 11 september 2014 10:25 schreef geooglaserd het volgende:
[..]
Rijden onder invloed is idd een misdrijf.
Mooie uitspraakquote:Op woensdag 10 september 2014 22:33 schreef Rolfieo het volgende:
Je hebt gewoon ongelooflijk dom geweest,
Rijden onder invloed is altijd een misdrijf als je boven de toegestane grens zit. Voor een beginnend bestuurder geloof ik 0.2. TS zat hierboven en heeft dus een misdrijf gepleegd. Omdat de waardes van TS niet heel hoog waren en het zijn eerste keer is hoeft hij niet voor te komen maar krijgt hij van de ovj een transactie/schikking voorstel. Als TS deze betaalt hoeft hij niet voor de rechter te verschijnen. Betaalt TS niet of is hij het niet eens met het transactie voorstel zal hij alsnog voor de rechter moeten verschijnen welke dan een uitspraak zal doen. In beide gevallen krijgt TS een aantekening in zijn dossier en VOG oftewel strafblad.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Niet volgens de artikelen die ik vind. Dat geldt pas bij een promilage van boven de 0,8
Deze bijvoorbeeld:
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=69&t=31106&start=15
Ja, ze proberen je hersens te bereiken via je portemonnee. Vaak de enige manier om het een beetje door te laten dringenquote:Op woensdag 10 september 2014 20:26 schreef Nicksanders het volgende:
Uiteraard al is het maar om het bedrag.
Maar hadden ze alleen de boete gegeven van 350 was dat voor mij ook al voldoende geweest.
Jij hebt dus ervaring lema Hoe moet ik me zoiets voorstellen.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:47 schreef Rio het volgende:
LEMA is niet gelijk aan een punt. I can tell. Niet dat ik de logica daar achter begrijp overigens.
Die LEMA is overigens echt veel kutter dan de boete (schikkingsvoorstel). Die cursus is zó kut dat ik dat nooit meer wil meemaken. Het heeft dus effect (wat op zich goed erg is), maar niet helemaal op de bedoelde manier...
Pijn pakken, betalen, tandjes op elkaar tijdens de LEMA en netjes door de hoepels springen...
Overheid en cbr proberen gewoon hun zakken te vullen.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, ze proberen je hersens te bereiken via je portemonnee. Vaak de enige manier om het een beetje door te laten dringen
Kijk dan maar eens naar de ongeval statistieken.quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:57 schreef Nicksanders het volgende:
Verder vind ik onderscheid beginnend of ervaring onzin.
Dit is waarom die boete zo hoog is, snap niet dat je overal op reageert met maar. Als je niet met drank achter het stuur had gezeten had je die administratie kosten ook niet hoeven te betalen.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:20 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Algehele controle.
Was niet voor te hard rijden of gevaarlijk.
Ik vroeg nog is er wat zeiden ze nee nog niks maar willen iedereen even controleren op alcohol.
Toen wist ik al fack.
Bedoel mag max 0.2 als iemand die net 4 jaar rijbewijs heeft.
Schrijven ze daar op goud papier met goud inkt
Ja TS komt er wel, gaat nog heel wat boetes ontvangen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 15:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kijk dan maar eens naar de ongeval statistieken.
TS geeft aan dit herhaaldelijk moeilijk te vinden.quote:Op vrijdag 12 september 2014 15:57 schreef Rewimo het volgende:
Gewoon niet drinken als je nog moet rijden. Hoe moeilijk kan het zijn
Je krijgt samen met een groep mensen in hetzelfde schuitje een cursus die 2 dagen duurt. Als jij daar gewoon verschijnt en je gemaar achterwegen laat en een beetje serieus bent raak je je rijbewijs niet kwijt.quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:54 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Jij hebt dus ervaring lema Hoe moet ik me zoiets voorstellen.
Las ook dat als ze denken dat je niet serieus neemt ze alsnog rijbewijs kwijt raken.
Verder dat vog geld alleen bepaalde beroepen.
Zou ik chauffeur willen worden nu zal dat probleem kunnen opleveren anders niet.
Ok ja en dan vul je naar waarheid in dan ben je of alcoholist of ze geloven je niet.quote:Op vrijdag 12 september 2014 16:07 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je krijgt samen met een groep mensen in hetzelfde schuitje een cursus die 2 dagen duurt. Als jij daar gewoon verschijnt en je gemaar achterwegen laat en een beetje serieus bent raak je je rijbewijs niet kwijt.
Bij mij moest iedereen zijn verhaal doen over hoe je bent aangehouden en met welke waardes en hoeveel je daadwerkelijk gedronken had. Je krijgt een map met vragen erin die je moet beantwoorden over je drank gebruik en dat soort dingen. Er wordt ook uitgelegd wat voor schade en kosten je maakt als je iemand aanrijdt met drank op.
Gewoon je verstand gebruikenquote:Op vrijdag 12 september 2014 19:01 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ok ja en dan vul je naar waarheid in dan ben je of alcoholist of ze geloven je niet.
Als ik de waarheid invul dat ik bijna niet drink af en toe 2 of 3 glazen en vaak maar 1 miss 2x in de maand.
Dit dus.quote:Op maandag 15 september 2014 14:05 schreef CafeRoker het volgende:
Bizar dat in deze situatie de administatiekosten collectief verdedigd worden terwijl men bij de 7 euro extra voor een paar km te hard ineens boven op de kast zit.
De straf hoort de boete te zijn plus eventuele deelname aan een cursus - de inspanning dus. Niet allerlei schimmige extra kosten. Dat staat verder los van het totale kostenplaatje want het kan best zijn dat de boete dan gewoon 3x zo hoog zou zijn.
Die overkomen dit niet.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:11 schreef Nicksanders het volgende:
als werkende keurig belastingbetalende Nederlander
Oh nee ik werk 40 soms meer per week. Maar zo min mogelijk meer want dan word je weer extra belast zo zijn ze dan ook wel weer. Want je zou maar een euro meer hebben dan de niet werkende Nederlander dat is natuurlijk zielig voor ze.quote:
Maar je drinkt wel als je rijdtquote:Op donderdag 18 september 2014 19:41 schreef Nicksanders het volgende:
Oh nee ik werk 40 soms meer per week. Maar zo min mogelijk meer want dan word je weer extra belast zo zijn ze dan ook wel weer. Want je zou maar een euro meer hebben dan de niet werkende Nederlander dat is natuurlijk zielig voor ze.
Betaal keurig me belastingen en als ze komen zeuren dat ze paar euro te weinig gehad hebben krijgen ze dat ook nog.
Betaal keurig mijn hypotheek mijn verzekeringen geen schulden.
Auto van mij dus geen lening niks.
Dus volgens mij overkomen die het wel.
Nee want jij wordt niet behandeld als een crimineel, je wordt behandeld als alcomobilist.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:41 schreef Nicksanders het volgende:
Ja maar die worden relatief harder gestraft dan een crimineel. Want die leveren geld op voor de regering.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee want jij wordt niet behandeld als een crimineel, je wordt behandeld als alcomobilist.
Dan ga je toch niet heen, vervalt jouw rijbewijs, ga je toch rijden en blijf je dat doen. Niets betalen aan boetes en gewoon wachten tot je als crimineel behandeld wordt, eens kijken of dat minder erg is.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:48 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ja maar die worden relatief harder gestraft dan een crimineel. Want die leveren geld op voor de regering.
"ze"quote:Op donderdag 18 september 2014 19:41 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Oh nee ik werk 40 soms meer per week. Maar zo min mogelijk meer want dan word je weer extra belast zo zijn ze dan ook wel weer. Want je zou maar een euro meer hebben dan de niet werkende Nederlander dat is natuurlijk zielig voor ze.
Betaal keurig me belastingen en als ze komen zeuren dat ze paar euro te weinig gehad hebben krijgen ze dat ook nog.
Betaal keurig mijn hypotheek mijn verzekeringen geen schulden.
Auto van mij dus geen lening niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |