Richting de 3000 euro zie ik al redelijk. Als er minder dan 2500 wordt geboden overweeg ik toch gezeur via Marktplaats, maar daarom wil graag weten wat de experts hier denkenquote:Op zondag 3 augustus 2014 07:48 schreef CafeRoker het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid, wat zie je zelf als redelijk?
Dan kom je richting de 4000 euro (zonder defect), maar dat is een verkoopprijs, de verkoper moet ook marge halenquote:Op zondag 3 augustus 2014 08:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Invoeren op gaspedaal en kijken wat de concurrentie vraagt, zo simpel is het.
Nee, TS is te lui om zelf een foto te maken... In dat geval moet-ie naar de dichtstbijzijnde handelaar rijden en het eerste bod accepteren.quote:
Ik zie niet hoe een foto van een identieke auto helpt om hier mensen een inschatting te laten maken. Ik heb foto's genoegquote:Nee, TS is te lui om zelf een foto te maken... In dat geval moet-ie naar de dichtstbijzijnde handelaar rijden en het eerste bod accepteren.
als je eigen auto zwaar verkleurd is, vol met deuken zit, geen extra opties heeft, het dak niet meer werkt etc.. dan heeft dat wel invloed hoorquote:Op zondag 3 augustus 2014 08:27 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe een foto van een identieke auto helpt om hier mensen een inschatting te laten maken. Ik heb foto's genoeg
Dat weet ik helaas niet zeker. Het zou de sensor kunnen zijn, maar ga uit van 750 euro (opgave van dealer)quote:Op zondag 3 augustus 2014 08:29 schreef Parzival het volgende:
een nieuw model megane cabrio is wel iets meer waard dan 1800 hoor.. ik zou tussen de 3500-4000 rekenen.. hoe erg is dat probleem met die Nokkenas? is dat een reparatie van 100 euro of 900 euro?
Ik heb uiteraard een representatieve foto gekozenquote:Op zondag 3 augustus 2014 08:31 schreef Parzival het volgende:
[..]
als je eigen auto zwaar verkleurd is, vol met deuken zit, geen extra opties heeft, het dak niet meer werkt etc.. dan heeft dat wel invloed hoor
Was het maar zo'n feest. Maar gratis auto is gratis auto (Ampera die al op naam staat)quote:Op zondag 3 augustus 2014 08:37 schreef Parzival het volgende:
je gaat m toch wel vervangen door een andere Cabrio (van de zaak) he?
Thanksquote:Op zondag 3 augustus 2014 08:36 schreef Mr.Ping het volgende:
Als hij 100 procent is gemaakt 3500,- euro.
Nu met een "vaag"probleem moet je blij zijn met 2700,- euro.
Ik kan natuurlijk alleen verkopers ontvangen op mijn werk, dan houd ik het een beetje neutraal. Bedankt!quote:Op zondag 3 augustus 2014 08:34 schreef NoComment het volgende:
Met de prijs kan ik je niet helpen, maar ik heb wel een tip als je hen toch zelf gast verkopen. Zet em op Marktplaats. Echt. Ik heb m'n motor op een hoop sites te koop gehad, maar het begon pas te lopen nadat ik toch maar voor 25 euro (:{) hem op Marktplaats heb gezet.
Nu scheelt het wel dat wat ik verkocht geen Tokkies aantrekt die een appel en twee knikkers bieden, maar het kán dus meevallen. Ik zou het op z'n minst proberen, de handel in drukken kan altijd nog..
Marktplaats heeft trouwens zo'n nasty vinkje: 'toon op kaart', en dat staat default aan. Op die manier kan je bij een ad bijna precies zien waar iemand woont. Lijkt me beter om altijd uit te vinken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:18 schreef Palomar het volgende:
Ik zou toch nog eens informeren wat de reparatie van het defect kost. Als dat nou 200 euro is dan zou ik dat gewoon doen. Daarna kun je hem ook met een schoon geweten voor een normaal bedrag te koop zetten.
Heb zelf toen ik een leaseauto kreeg dezelfde afweging gemaakt als jij:
optie 1: adverteren op een verkoopsite voor particulieren en er 4000 euro voor krijgen.
optie 2: tegen inkoopprijs dumpen bij een garage en er 2500 euro voor krijgen.
Ik zag ook wel op tegen vage figuren aan de deur, maar heb wel eerst optie 1 geprobeerd met de intentie dat de eerste geïnteresseerde die langs gaat komen de auto ook meteen gaat kopen, zodat ik er vanaf ben.
Heb een duidelijke, nette advertentie gezet op Autoscout24 (marktplaats zou ik niet doen, meer paupers) en geen telefoonnummer of exacte postcode erbij zetten. Aan de hand van het taalgebruik/grammatica in de mailtjes die je ontvangt kun je al wel een beeld van de persoon krijgen en daar verder contact mee opnemen om in te schatten of ie echt langs gaat komen om te kopen. Ik kreeg uiteindelijk iemand die liefhebber was van het merk, kwam over de telefoon ook netjes over en wilde de vraagprijs ervoor betalen. Op een zaterdagmiddag kwam ie langs met zn pa. Proefritje gemaakt waarbij ik uiteraard wel mee ging. Kopje koffie bij mij gedronken en geld overhandigd en daarna naar het postkantoor om over te schrijven. Ging allemaal prima
Mocht je geen geschikte koper vinden dan kun je altijd nog optie 2 overwegen. Vond het zelf alleen wel zonde van het geld, omdat je bij inkoop behoorlijk wat minder krijgt dan de werkelijke marktwaarde.
ja precies, dat is de reden waarom ik niet mijn juiste postcode erbij heb gezet.quote:Op maandag 25 augustus 2014 08:32 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Marktplaats heeft trouwens zo'n nasty vinkje: 'toon op kaart', en dat staat default aan. Op die manier kan je bij een ad bijna precies zien waar iemand woont. Lijkt me beter om altijd uit te vinken.
Ik werd er zelf door verrast toen ik een reactie op een advertentie kreeg van iemand die m'n auto al live bewonderd had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |