Ik zou toch nog eens informeren wat de reparatie van het defect kost. Als dat nou 200 euro is dan zou ik dat gewoon doen. Daarna kun je hem ook met een schoon geweten voor een normaal bedrag te koop zetten.
Heb zelf toen ik een leaseauto kreeg dezelfde afweging gemaakt als jij:
optie 1: adverteren op een verkoopsite voor particulieren en er 4000 euro voor krijgen.
optie 2: tegen inkoopprijs dumpen bij een garage en er 2500 euro voor krijgen.
Ik zag ook wel op tegen vage figuren aan de deur, maar heb wel eerst optie 1 geprobeerd met de intentie dat de eerste geïnteresseerde die langs gaat komen de auto ook meteen gaat kopen, zodat ik er vanaf ben.
Heb een duidelijke, nette advertentie gezet op Autoscout24 (marktplaats zou ik niet doen, meer paupers) en geen telefoonnummer of exacte postcode erbij zetten. Aan de hand van het taalgebruik/grammatica in de mailtjes die je ontvangt kun je al wel een beeld van de persoon krijgen en daar verder contact mee opnemen om in te schatten of ie echt langs gaat komen om te kopen. Ik kreeg uiteindelijk iemand die liefhebber was van het merk, kwam over de telefoon ook netjes over en wilde de vraagprijs ervoor betalen. Op een zaterdagmiddag kwam ie langs met zn pa. Proefritje gemaakt waarbij ik uiteraard wel mee ging. Kopje koffie bij mij gedronken en geld overhandigd en daarna naar het postkantoor om over te schrijven. Ging allemaal prima

Mocht je geen geschikte koper vinden dan kun je altijd nog optie 2 overwegen. Vond het zelf alleen wel zonde van het geld, omdat je bij inkoop behoorlijk wat minder krijgt dan de werkelijke marktwaarde.