quote:
Op vrijdag 1 augustus 2014 22:18 schreef DaMart het volgende:[..]
Ik ben in mei nog in Las Vegas geweest en ik kreeg mooi geen gratis drankje hoor. Maar misschien waren ze teleurgesteld dat ik 4 dollar had gewonnen met roulette

.
Ook daar alleen winnaars

Kan ik me voorstellen dat er geen drankje af kan, alle mensen die hier wat neerplempen winnen toevallig alleen maar

Lullige is dat als iemand wint, er ook iemand verliest. Niet hier hoor

quote:
Maar hoewel een aantal coins waar ik nu nog in zit op verlies staan, sta ik in totaal nog gewoon op winst hoor. Als je gaat handelen, of het nou aandelen of altcoins zijn, win je soms en je verliest soms wat. Nu gebeurt even het laatste (en dan vooral omdat ik even niet de tijd heb om alle koersen continu in de gaten te houden), maar ik heb ook al aardig wat gewonnen. Ik ben vrij nieuw bij het traden en probeer alle achterliggende processen en mechanismen nog een beetje te doorgronden. Ik zie dit dus vooral als een leermoment. En dat de koersen nu lager staan dan mijn aankoop, betekent ook nog niet dat ik geld verloren heb. Dat heb ik pas als ik verkoop en ik ga ervan uit dat al die altcoins nog wel een keer omhoog schieten. Als je de koersen een beetje in de gaten houdt, dan zie je dat vaker gebeuren.
Met alle respect, en jij en ik zijn, valt het op, de enigen die hier een volwassen discussie over lijken te kunnen voeren in deze topicreeks, hoe zou het toch komen. Maar je schrijft hier ook alle standaard antwoorden van een 'beleggers'gokverslaafde op:
- eigenlijk had ik altijd geld verdient als ik er maar iets meer tijd in had gestoken;
- eigenlijk verdien je altijd geld
- geld verliezen doe ik nooit als ik mijn positie maar niet sluit
- als ik ze maar lang genoeg aanhou, maak ik altijd winst
- het gaat me om het leren, verlies maakt me niks uit.
Opnieuw, met alle respect, je bent namelijk de enige die zijn oogkleppen iets schuin durft te zetten, dat vertoont alle kenmerken van een leek die denkt dat gratis geld echt bestaat.
quote:
Op zich verschilt het natuurlijk ook niet veel met handelen in aandelen. Dat heb ik wel eens overwogen, maar ik vind de risico's te groot om daar in het diepe te springen. De mechanismen van de altcoinmarkt werken misschien iets anders, maar in de basis zijn het natuurlijk dezelfde marktmechanismen als bij aandelen. Omdat altcoins vrij jonge markten zijn, reageert het alleen allemaal nog wat anders, is mijn indruk. Maar ik vind het wel interessant om wat marktmechanismen te leren kennen en daarbij dus ook nog wat geld te verdienen

.
Dag en nacht verschil. Met een aandeel koop je een gedeelte van een bedrijf wat echt bestaat. Van productiemiddelen, en mensen. Van een cashflow die je kan waarderen, en die echt is. Voor elke euro die je erin steekt, wordt jaarlijks echt wat verdient, en als morgen de pumpers denken dat het tijd is om te cashen, of dat een exchange naar zijn grootjes gaat, levert dat aandeel nog steeds cash flow op, en ligt daar nog steeds een bedrijf onder.
Hoezo minder risico?

Op zich verschilt dat dag en nacht. Hooguit ontbreekt het sexy digitaal sausje, en begrijpt bij aandelen iedereen beter wat nep is en wat echt.
Ik heb nog wel wat crashbangboom muntjes voor je. Ik beloof dat ik er maar een gelimiteerd aantal van zal uitgeven, dus die kraaltjes moeten wel zeldzaam en dus duur worden

Lever die centen maar in hier

Misschien ben je wel zo alert dat je net iets voor de greater fools instapt, ziehier het business model van coins.
Lees anders even 300 delen van deze topic reeks terug, Dat heeft niks met de jongheid van de markt te doen, maar wel met het gokkarakter van de participanten, die denken allemaal slimmer te zijn dan de ander

Nou, niemand is slimmer dan degenen die deze coins bedenken, want dat zijn de enigen die gratis geld ophalen. Bij jullie. Met roulette heb je nog een kans, alhoewel de bank ultiem altijd wint. Hier niet, hoe zeer mensen coins willen pumpen.
Het is wel een interessant fenomeen om te zien hoe mensen geilen op de moderne variant van een kettingbrief, daar geef ik je gelijk in. Voer voor psychologen.
Het feit dat believers welhaast autistisch elke discussie uit de weggaan, en het liefste een circle jerk met gelijkgestemden doen, is, behalve eng, ook erg interessant.
Dat mensen zo ver gaan dat ze stiekum iedereen met een andere mening de mond willen snoeren, is op zich nog bijzonderder, want je zou denken dat elke contraire mening juist nuttig is bij de speculatieve afweging.
Het (a)sociale aspect van bitcoins vind ik nog het meest bijzondere. De volstrekte ingekeerdheid, en hoe iedereen in een kringetje elkaar wanhopig probeert te bevestigen.
Het is geen belegging. En als speculatie is het ook niet geschikt (als iedereen winst maakt, weet je het wel, not happening

). Als sociaal fenomeen is het buitengewoon boeiend. Vooral voor verkopers, want het leert je uitstekend hoe je de menselijke psyche moet bespelen om ze pootje te lichten.
[ Bericht 1% gewijzigd door crashbangboom op 02-08-2014 19:49:39 ]