abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 augustus 2014 @ 21:22:12 #51
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143178196
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:11 schreef The_stranger het volgende:
Het fenomeen trolls niet negerend, maar de meeste lijken kritische users ook meteen als troll te beschouwen en willen niet ingaan op vragen zoals "hoe weet je dat het je oma is en niet een stofdeeltje?".
Yep & die noemen ze dan, met sarcastische ondertoon, "sceptici".

Wat dat betreft voel ik me hier ook geregeld afgezeken.

quote:
Vraag me wel af wat voor forum je dan krijgt en of dat de bezoekersaantallen omhoog gaat helpen..
Als je TRU graag de echte doodsteek wilt geven ...
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_143179146
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:22 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Yep & die noemen ze dan, met sarcastische ondertoon, "sceptici".

Wat dat betreft voel ik me hier ook geregeld afgezeken.

[..]

Als je TRU graag de echte doodsteek wilt geven ...
Nou ja, het blijkt (voor mij) zeer duidelijk dat er drie soorten users (plus trolls) zijn, blijkens de historie en de reacties in deze topic reeks.
Je hebt (1) de sceptici, die in principe niets geloven maar, mits juist en voldoende onderbouwd, voor alles open staan, je hebt (2) "believers" die klakkeloos hun eigen ervaringen en indrukken voor waar aannemen en daar met ander, gelijkgezinden, over willen praten en je hebt (3) "believers" die uiteraard geloven in wat ze zien, maar daar best over willen discussiëren en proberen hun indrukken en ervaringen een wetenschappelijke basis te geven.

User 1 en 2 zijn aanwezig, user 3 is al lang vertrokken lijkt het. Helaas lijkt, wederom blijkens de historie en deze topicreeks, dat user 1 en 2 niet vaak , of eigenlijk nooit, in één topic samen kunnen gaan. user 1 klaagt dat de TS en gelijkgestemden hun vragen negeert en user 2 klaagt dat ze steeds hun ervaringen moeten ondersteunen en bewijzen.

Bij gebrek aan voldoende users 3, moet er een keuze gemaakt worden tussen geheel user 1, of user 2. User 1 kan echter niet zonder de illustere users 3, dus blijft er maar één optie over, een forum vol met users 2, die ongestoord hun ervaringen en indrukken in een topic kwijt kunnen...

Dat is de enige conclusie die ik (helaas) kan trekken na in dit topic en anderen te hebben meegedaan.

Met andere woorden, het was leuk zolang het duurde, tot ziens.. ;)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 7 augustus 2014 @ 21:48:15 #53
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143179542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:40 schreef The_stranger het volgende:
Nou ja, het blijkt (voor mij) zeer duidelijk dat er drie soorten users (plus trolls) zijn, blijkens de historie en de reacties in deze topic reeks.
Je hebt (1) de sceptici, die in principe niets geloven maar, mits juist en voldoende onderbouwd, voor alles open staan, je hebt (2) "believers" die klakkeloos hun eigen ervaringen en indrukken voor waar aannemen en daar met ander, gelijkgezinden, over willen praten en je hebt (3) "believers" die uiteraard geloven in wat ze zien, maar daar best over willen discussiëren en proberen hun indrukken en ervaringen een wetenschappelijke basis te geven.

User 1 en 2 zijn aanwezig, user 3 is al lang vertrokken lijkt het. Helaas lijkt, wederom blijkens de historie en deze topicreeks, dat user 1 en 2 niet vaak , of eigenlijk nooit, in één topic samen kunnen gaan. user 1 klaagt dat de TS en gelijkgestemden hun vragen negeert en user 2 klaagt dat ze steeds hun ervaringen moeten ondersteunen en bewijzen.

Bij gebrek aan voldoende users 3, moet er een keuze gemaakt worden tussen geheel user 1, of user 2. User 1 kan echter niet zonder de illustere users 3, dus blijft er maar één optie over, een forum vol met users 2, die ongestoord hun ervaringen en indrukken in een topic kwijt kunnen...

Dat is de enige conclusie die ik (helaas) kan trekken na in dit topic en anderen te hebben meegedaan.

Op het moment kan ik het helaas alleen maar met je eens zijn.

Het aantal users 2 en wat die elkaar te vertellen hebben is echter goed voor 1 post in de 2 dagen.
Hernoemen naar "Esoterie" waar iedereen z'n spookverhalen kwijt kan (& vervolgens opheffen wegens gebrek aan interactie) en de rest van de topics verhuizen naar BNW dan maar?

edit:
Extra probleem hierbij: De users 2 waar we het hier over hebben denken allemaal van zichzelf dat ze een soort user 3 (2,5 ?) zijn.

Anders krijg je een uitspraak als:
quote:
Ik wilde liever van anderen weten hoe ze nou een geest herkennen, wát ze nou zien/ervaren en hoe dat geïnterpreteerd wordt. Ervaringen uitwisselen, leren van elkaar.
... gewoon niet gecombineerd met het niet willen van discussies over de diepere werking van e.e.a. en of het wel correct geïnterpreteerd wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door R0N1N op 07-08-2014 22:25:32 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 22:49:14 #54
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143182259
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:40 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Mwah, ben het niet helemaal met je eens. En hebben we eigenlijk voor de hele wetenschappelijke benadering al forums? Volgens mij is daar Wetenschap en Technologie ook voor. Althans dat was altijd zo.

Ik kan me in alle drie de groepen die jij schetst niet vinden :@ Ik vind het heel erg leuk om gewoon praten over TRU onderwerpen, soms zonder de sceptische blik maar soms vind ik juist het wetenschappelijke zoeken ook erg leuk ( ik kan me een topic met een schommel herinneren waarin gezocht werd naar een wetenschappelijke verklaring :D ).
Er moet gewoon ruimte voor beiden zijn lijkt mij.
Maar is dit allemaal nog net zo heftig nu als in het verleden dan of praten we nu vooral over een goede oude tijd waar nog wel wat zeer zit?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 22:56:00 #55
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143182575
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:11 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, ondanks je inzet, blijkt in dit deel en het vorige deel dat de meeste recente (ex)bezoekers alleen maar topics willen zoals:
-"Ik ben zojuist een geest tegen gekomen"
-"Oh ja, joh, wat toevallig, mijn oma is ook teruggekeerd en doet het licht aan en uit"
-"Ja, hier heb je een foto van de geest"
-"Oh ja, die vlek is inderdaad je oma, ik zie het meteen"
-"Mooi hè, dat leven na de dood.."
-"Ja, inderdaad"
-Einde topic, op naar een nieuw topic, maar dan over die vlek in de lucht.

Met andere woorden, een forum met mensen die óf al overtuigd zijn van het onderwerp in kwestie, óf mensen die op zoek zijn naar meer informatie, als deze zoektocht maar geen kritische vragen inhoudt, men wil blijkbaar niet ingaan op de vraag of het iets anders kan zijn, men wil horen dat ze gelijk hebben. Het fenomeen trolls niet negerend, maar de meeste lijken kritische users ook meteen als troll te beschouwen en willen niet ingaan op vragen zoals "hoe weet je dat het je oma is en niet een stofdeeltje?".
En daar is niets mis mee, de TS zijn/haar goed recht om niet in te gaan op die vragen. Vraag me wel af wat voor forum je dan krijgt en of dat de bezoekersaantallen omhoog gaat helpen..
Maar waarom zou je het niet gewoon kunnen delen? Je moest eens weten hoeveel mensen bijzondere dingen meemaken rond het overlijden van een bekende/geliefde. Niet iedereen is op zoek naar een verklaring, soms is delen en andere ervaringen horen idd ook heel erg de moeite waard.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_143183373
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 22:56 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar waarom zou je het niet gewoon kunnen delen? Je moest eens weten hoeveel mensen bijzondere dingen meemaken rond het overlijden van een bekende/geliefde. Niet iedereen is op zoek naar een verklaring, soms is delen en andere ervaringen horen idd ook heel erg de moeite waard.
Ik zeg nergens dat dat niet kan, sterker nog, ik zeg juist dat dat één van de mogelijkheden is. Ik denk alleen niet dat dat dit forum in stand zal houden..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 01:48:32 #57
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_143223595
Kan TRU geen onderdeel worden van F&L?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 02:11:36 #58
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_143224029
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:56 schreef jajablahblah het volgende:
Er werden in het vorige topic wat trolls bij naam genoemd, en ik ben een "believer" uit die tijd.
Ook de tijd daarvoor, met Sten en de topics over Robert vd Broeke heb ik actief meegemaakt.

De reden dat ik weg ben gegaan is omdat ik door de genoemde trolls over heel Fok achtervolgd werd en zelfs gechanteerd via pb. Ik heb daarvoor aangeklopt bij de admins maar vond geen gehoor. "dit was nou eenmaal Fok" en ik moest er maar aan wennen.
Dat maakte dat ik mijn geliefde account aan de wilgen hing en onder een alter ego verder.

Bij het delen van ervaringen rondom spirituele zaken komt nogal wat gevoel kijken. Het zijn ook erg persoonlijke dingen die je deelt.
Als je dan elke keer voor achterlijk, goedgelovig of leugenaar uitgemaakt wordt, dan is het op een gegeven moment wel op.
Voor mij was in ieder geval de maat wel vol.

In het begin miste ik met name Summers heel erg :'(

Maar daarna keek ik gewoon niet meer in TRU.

Ik zou niets liever doen dan met een grote groep ervaringen uitwisselen over spiritualiteit in een prettige sfeer. En ik wil zelfs wel bijdragen aan een herstart.
Maar mezelf weer voor die leeuwen gooien? Nee, dat stuk heb ik nou wel gedaan.

Hernoemen naar Spiritualiteit/Esotherie lijkt mij zeer zeker een optie. TRU lijkt toch wel een trollmagneet en bewijzen is gewoon niet mogelijk. Ik denk dat de meeste mensen daar ook helemaal niet op uit zijn. Het in jezelf geloven is al moeilijk genoeg.
Zo schattig *;
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 17:09:45 #59
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_143234631
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 02:11 schreef Summers het volgende:

[..]

Zo schattig *;
Summers! *O*
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_143252391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat dat niet kan, sterker nog, ik zeg juist dat dat één van de mogelijkheden is. Ik denk alleen niet dat dat dit forum in stand zal houden..
Jawel, met een strakke moderatie, hoe dubbel dat ook lijkt in een forum als Truth. Ik ben het dan ook niet eens met de wetenschappelijke benadering van Truthgerelateerde onderwerpen juist omdat het vaak gevoelig ligt. Maar niet R&P gevoelig :P

Juist Truth zou een een plek moeten zijn waar je je kan verliezen in -misschien- dwaze denkbeelden. Een plek waar je je even niet gestoord voelt, je niet het gevoel krijgt abnormaal te zijn. Want wat is er abnormaal?

Ik ben een Truth ganger van het eerste uur voor mijn gevoel dan, ik heb hier zoveel uren doorgebracht en ik heb me altijd zo welkom gevoeld O+ En ik sta nog steeds achter alles wat ik gepost heb toen, nog steeds onverklaarbaar maar waardevol voor mij. En hopelijk ook voor anderen die mijn verhalen hebben gelezen.

Nouja, dus dat, ik hoop echt dat Truth blijft bestaan en misschien hulp biedt en steun zoals dat bij mij zo was.
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
pi_143303271
Het heeft even geduurd voor ik reageerde. Ik ben net terug van vakantie en had dit weekend ook nog visite en ik wilde alles rustig lezen.
Er zijn dus verschillende meningen over hoe TRU eruit zou moeten zien. De een heeft het over sceptici/cynici die users hebben weggejaagd, kritische users klagen dat ze voor troll worden uitgemaakt als ze huns inziens legitieme vragen stellen.
Feit is wel dat het paranormale een beetje in een taboesfeer zit. Dat verklaart wel waarom sommige 'believers' zich snel aangevallen voelden.
Toch zijn die users er nu niet meer, ondanks dat de tijden vroeger veel roeriger waren. Ik denk dan ook niet dat de oplossing gezocht moet worden in hoe TRU er precies uit moet zien. Getuige de meningen hier van (oud)users loopt dat veel te veel uiteen.
Ik vind dat Rica wel een paar goeie opmerkingen maakte. Je kunt TRU beschouwen als het achterland van W&F, terwijl BNW meer raakvlakken heeft met NWS.
Verder gaf ze aan waar er wellicht ideeën te halen zijn voor nieuwe topics. En dat is natuurlijk wat we nodig hebben.
Verder las ik de suggestie dat er behalve ervarings - en discussietopics ook speculatietopics zouden moeten zijn. Dat vind ik een hele goeie.
Het type topic kan natuurlijk worden aangegeven in de TT maar kan wat mij betreft ook in de OP.
The Stranger sprak over 3 typen users: de sceptici, de believers en de believers die met de sceptici willen discussieren. De laatste groep zou volgens hem vertrokken zijn, maar de eerste niet. Dat komt me wat vreemd voor. Logischerwijs zou dat de tweede groep moeten zijn. Dat zijn immers de mensen die hun ervaringen willen delen met gelijkgestemden.
Een naamsverandering zou misschien wel goed zijn. 'ESO' is duidelijker, hoewel het niet de lading volledig dekt.
Al met al denk ik niet dat de stagnatie van TRU komt omdat sceptici 'gecensureerd' worden en ook niet omdat anderen niet vrijuit zouden kunnen spreken, getuige de roerige hoogtijdagen.
Een pasklare oplossing heb ik ook niet, maar nieuwe topics zouden een goed begin zijn.
Rica had iig. een website http://www.grahamhancock.com/news/ waar veel TRU gerelateerd nieuws op staat. Als anderen nog leuke websites weten. Post ze vooral hier! Ik ga zelf ook aan de gang met nieuwe topics en ik hoop dat anderen dat ook gaan doen. :)
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:57:46 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143306683
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:48 schreef Leafeon672 het volgende:
Kan TRU geen onderdeel worden van F&L?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:18:23 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143307239
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het heeft even geduurd voor ik reageerde. Ik ben net terug van vakantie en had dit weekend ook nog visite en ik wilde alles rustig lezen.
Sorry. Ik ben nooit goed geweest in timing :@.

quote:
Er zijn dus verschillende meningen over hoe TRU eruit zou moeten zien. De een heeft het over sceptici/cynici die users hebben weggejaagd, kritische users klagen dat ze voor troll worden uitgemaakt als ze huns inziens legitieme vragen stellen.
Feit is wel dat het paranormale een beetje in een taboesfeer zit. Dat verklaart wel waarom sommige 'believers' zich snel aangevallen voelden.
Toch zijn die users er nu niet meer, ondanks dat de tijden vroeger veel roeriger waren. Ik denk dan ook niet dat de oplossing gezocht moet worden in hoe TRU er precies uit moet zien. Getuige de meningen hier van (oud)users loopt dat veel te veel uiteen.
Ik vind dat Rica wel een paar goeie opmerkingen maakte. Je kunt TRU beschouwen als het achterland van W&F, terwijl BNW meer raakvlakken heeft met NWS.
Verder gaf ze aan waar er wellicht ideeën te halen zijn voor nieuwe topics. En dat is natuurlijk wat we nodig hebben.
Verder las ik de suggestie dat er behalve ervarings - en discussietopics ook speculatietopics zouden moeten zijn. Dat vind ik een hele goeie.
Het type topic kan natuurlijk worden aangegeven in de TT maar kan wat mij betreft ook in de OP.
The Stranger sprak over 3 typen users: de sceptici, de believers en de believers die met de sceptici willen discussieren. De laatste groep zou volgens hem vertrokken zijn, maar de eerste niet. Dat komt me wat vreemd voor. Logischerwijs zou dat de tweede groep moeten zijn. Dat zijn immers de mensen die hun ervaringen willen delen met gelijkgestemden.
Een naamsverandering zou misschien wel goed zijn. 'ESO' is duidelijker, hoewel het niet de lading volledig dekt.
Al met al denk ik niet dat de stagnatie van TRU komt omdat sceptici 'gecensureerd' worden en ook niet omdat anderen niet vrijuit zouden kunnen spreken, getuige de roerige hoogtijdagen.
Een pasklare oplossing heb ik ook niet, maar nieuwe topics zouden een goed begin zijn.
Rica had iig. een website http://www.grahamhancock.com/news/ waar veel TRU gerelateerd nieuws op staat. Als anderen nog leuke websites weten. Post ze vooral hier! Ik ga zelf ook aan de gang met nieuwe topics en ik hoop dat anderen dat ook gaan doen. :)
ESO klinkt wel tof eigenlijk. Goede post verder. Bedankt!
Vrijheid
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:58:03 #64
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_143340710
Als ik me er weer eens mee moet gaan bemoeien dan hoor ik het wel he :P
zzz
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:07:15 #65
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143341060
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:58 schreef _Led_ het volgende:
Vrijheid
  Admin dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:20:27 #66
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_143341498
Even terzijde, een naamsverandering heeft nog nooit meer, ander publiek getrokken.
Staat je daar niet blind op.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:20:46 #67
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_143341506
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:58 schreef _Led_ het volgende:
^O^
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:07 schreef jogy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:')
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_143341796
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:20 schreef yvonne het volgende:
Even terzijde, een naamsverandering heeft nog nooit meer, ander publiek getrokken.
Klopt. Kijk naar de NPO. Wat een flauwekul. Voor de kijkers blijft het gewoon Ned1, 2 en 3. Waarom moet dat veranderd worden? En voor zoveel geld? Ze zijn mesjogge.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:39:26 #69
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143342216
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:20 schreef yvonne het volgende:
Op zich wel waar maar eigenlijk klopt the truth is in here niet meer helemaal sinds BNW in het leven is geroepen. Al zou ESOterie misschien wat hoogdrempelig/elitair over komen voor veel mensen (Al ben ik wel fan van dat woord :@ ).
Vrijheid
pi_143342340
Als er dan toch een naamswijziging mocht komen, dan zijn PARanormaal of BOVenaards misschien wel betere/duidelijkere opties die de lading (grotendeels) dekken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:44:21 #71
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_143342413
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:42 schreef StateOfMind het volgende:
Als er dan toch een naamswijziging mocht komen, dan zijn PARanormaal of BOVenaards misschien wel betere/duidelijkere opties die de lading (grotendeels) dekken.
GELul in de ruimte ?
GENeuzel ?
GOEdgelovig ?
zzz
  Admin dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:44:27 #72
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_143342415
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:42 schreef StateOfMind het volgende:
quote:
Dát is de oplossing niet, echt niet.

pi_143343343
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Klopt. Kijk naar de NPO. Wat een flauwekul. Voor de kijkers blijft het gewoon Ned1, 2 en 3. Waarom moet dat veranderd worden? En voor zoveel geld? Ze zijn mesjogge.
Kost die naamsverandering nog geld ook dan? Ik heb het ook nog steeds over Hilversum 3, trouwens.
pi_143343400
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Kost die naamsverandering nog geld ook dan? Ik heb het ook nog steeds over Hilversum 3, trouwens.
Tonnen heeft het gekost. Geld wat we voor andere nuttigere dingen hadden kunnen besteden.
En helemaal nergens voor nodig.
pi_143343471
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tonnen heeft het gekost. Geld wat we voor andere nuttigere dingen hadden kunnen besteden.
We hebben geen geld om bejaarden te wassen..
Maar ok, TRU, PAR of ESO.. Ook al is deze naamsverandering gratis. Het zal niet als bij toverslag meer views op gaan leveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')