SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ons favoriete hersteldrankje:
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Allex ik ben zatOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Vandaag of maandag naar de fietsenmaker dus. Patroon, welke bedoelde jij in Leeuwarden, 't Rennershuis?![]()
zie DM.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:32 schreef gerwinner het volgende:
Vandaag of maandag naar de fietsenmaker dus. Patroon, welke bedoelde jij in Leeuwarden, 't Rennershuis?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Gisteravond is hier in de buurt een 61-jarige bandenprikker opgepikt bij de Lemelerberg. Al paar weken worden op de parkeerplaats onder aan de "klim" banden van auto's lek geprikt met een drager erop die er komen fietsen of mountainbiken. Vorige week ook twee keer op de mtb route stalen draad gespannen iets na een afdaling op nek hoogte, eerste keer opgemerkt, tweede keer fietser opgeklapt. Wat een figuren lopen er toch rond![]()
![]()
En dat was m`n eerste rit van 2 uur. Ruim 2u15m op de fiets gezeten en zo`n 54km afgelegd.
Hele rit een comfortabel tempo gereden eigenlijk, maar toch leek de HR continu wat aan de hoge kant (vrijwel continu wat op papier D2 zou moeten zijn). Zeker de eerste 15km stond er behoorlijk wat wind (de wind heeft nou eenmaal vrij spel op zo`n open vlakte), dus dat zou het verklaren, maar daarna ging het ook niet meer echt omlaag.
Aan de andere kant, ik had de gehele rit m`n ademhaling onder controle, had prima gesprekken kunnen voeren als er iemand anders naast me had gereden en ik heb nooit echt een gevoel van vermoeidheid gehad. Ja, af en toe voelden de benen wat zwaarder als de weg ietwat omhoog liep, maar dat lijkt me normaal - Die belasting heb ik nog nooit gehad.
http://www.strava.com/activities/174300808
159 gemiddeld lijkt me wat aan de hoge kant voor een rit om het duurvermogen te trainen. Zou het gewoon een kwestie zijn van aanleren om toch minder intensief rijden, ondanks dat dit comfortabel aanvoelde??![]()
Bwoah, lijkt me als je meer gaat trainen die HF vanzelf lager wordt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:15 schreef Levitas het volgende:
En dat was m`n eerste rit van 2 uur. Ruim 2u15m op de fiets gezeten en zo`n 54km afgelegd.
Hele rit een comfortabel tempo gereden eigenlijk, maar toch leek de HR continu wat aan de hoge kant (vrijwel continu wat op papier D2 zou moeten zijn). Zeker de eerste 15km stond er behoorlijk wat wind (de wind heeft nou eenmaal vrij spel op zo`n open vlakte), dus dat zou het verklaren, maar daarna ging het ook niet meer echt omlaag.
Aan de andere kant, ik had de gehele rit m`n ademhaling onder controle, had prima gesprekken kunnen voeren als er iemand anders naast me had gereden en ik heb nooit echt een gevoel van vermoeidheid gehad. Ja, af en toe voelden de benen wat zwaarder als de weg ietwat omhoog liep, maar dat lijkt me normaal - Die belasting heb ik nog nooit gehad.
159 gemiddeld lijkt me wat aan de hoge kant voor een rit om het duurvermogen te trainen. Zou het gewoon een kwestie zijn van aanleren om toch minder intensief rijden, ondanks dat dit comfortabel aanvoelde??![]()
Zo, er zit een ander zadel op mn fiets. Zoals Tommeke al zei een Specialized Toupe. Mn oude zadel was kennelijk een 130mm en het is nu 143mm geworden. Ben even naar huis gefietst en de eerste indruk is goed.
Mn vader vertelde net dat een bekende van hem overreden is door een vrachtwagen terwijl hij aan het fietsen was met zijn acht jarige zoontje in Duitsland.De man zn bekken zijn verbrijzeld en ze proberen hem nu naar huis te krijgen, maar dat was lastig. Lijkt me vreselijk, ook voor dat jongetje, gelukkig heeft die zelf niets, maar om zo je vader op het asfalt te zien liggen.
![]()
Ja dat zal zijn sporen achterlaten!
Rijden er net 2 teams mee. De activia schaatsmeiden en een stel ongeschoren apen op ouwe fietsies met blauwe snelpakken. Rijden er 2 naar voren, rijd hij zichzelf in het gras. Ik moest echt hardop lachen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Jezus is ik me toch even last van m'n anus na m'n rit vandaag.
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Als ik zo je gemiddelde snelheid vergelijk met je gem. hartslag is dat vrij normaal voor beginnende wielrenners.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:15 schreef Levitas het volgende:
159 gemiddeld lijkt me wat aan de hoge kant voor een rit om het duurvermogen te trainen. Zou het gewoon een kwestie zijn van aanleren om toch minder intensief rijden, ondanks dat dit comfortabel aanvoelde??Stug doortrainen, dan zul je na enkele maanden merken dat je hartslag gelijk blijft maar je snelheid omhoog. Mocht dit trouwens erg vervelen kan je best een D2 blok inpassen in je training, wat ik vaak doe. Dus een halfuur warm trappen in D1, dan 40 minuten D2 fzo of 2 x 20 D2 en dan de rest van de rit naar huis D1. D2 is je zone waar je vaak in zal trainen als je in groepen rijdt nzo.
Enfin, 159 is inderdaad alsnog aan de hoge kant. Ik ben van jouw leeftijd en mijn D1 is 129 - 148. Als je dan ongeveer 140 aanhoudt bij wind mee en 148-150 bij wind tegen kom je er wel. Logisch dat je hartslag wind tegen hoger is, dat controleren is best moeilijk (maar kán wel!)."Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Dat shirtje op je strava foto komt me bekend voor.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:15 schreef Levitas het volgende:
![]()
Hmm, dus..? De volgende lange rit net zoals vandaag tijden, misschien iets meer temporiseren, en wachten tot de HR vanzelf lager wordt bij hetzelfde tempo? Of toch wat minder intensief rijden (en dus wss ook wat langzamer) om echt specifiek het duurvermogen te trainen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:24 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Als ik zo je gemiddelde snelheid vergelijk met je gem. hartslag is dat vrij normaal voor beginnende wielrenners.Stug doortrainen, dan zul je na enkele maanden merken dat je hartslag gelijk blijft maar je snelheid omhoog. Mocht dit trouwens erg vervelen kan je best een D2 blok inpassen in je training, wat ik vaak doe. Dus een halfuur warm trappen in D1, dan 40 minuten D2 fzo of 2 x 20 D2 en dan de rest van de rit naar huis D1. D2 is je zone waar je vaak in zal trainen als je in groepen rijdt nzo.
Enfin, 159 is inderdaad alsnog aan de hoge kant. Ik ben van jouw leeftijd en mijn D1 is 129 - 148. Als je dan ongeveer 140 aanhoudt bij wind mee en 148-150 bij wind tegen kom je er wel. Logisch dat je hartslag wind tegen hoger is, dat controleren is best moeilijk (maar kán wel!).![]()
Nuja het gaat dus niet om snelheid. Je moet niet zozeer langzamer rijden, dan wel je hartslag (denk ik) toch iets verlagen. Dan fiets je écht in D1: hetgeen je op de langere termijn veel meer profijt gaat geven.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:52 schreef Levitas het volgende:
[..]
Hmm, dus..? De volgende lange rit net zoals vandaag tijden, misschien iets meer temporiseren, en wachten tot de HR vanzelf lager wordt bij hetzelfde tempo? Of toch wat minder intensief rijden (en dus wss ook wat langzamer) om echt specifiek het duurvermogen te trainen?
Uiteindelijk moet je nooit al je trainingen in D1 uitvoeren: afwisseling is het beste. Daarom zei ik dat je best wel intervalblokjes kan invoegen. Dat kan een D2-blok zijn, maar ook meerdere D3-blokjes. Lastig is alleen: wat is je uiteindelijke doel? Wat wil je bereiken? Als je ooit 200 km wil fietsen op een goed tempo, zul je zeer veel D1 moeten doen. Wil je wedstrijden gaan rijden: meer interval. Ook is het afhankelijk van je tijd. Kan je maar 2x per week fietsen, kan je beter meer trainingen in D2 doen.
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Als beginner minder obsessief naar je hartslag kijken. Ik heb exact hetzelfde beleefd en toen riep iedereen hier ook 'ga eerst maar es gewoon fietse!'.
Ik had me ook in zitten lezen over trainen op hartslag en klonk allemaal heel erg logisch, en wilde dat dus direct in de praktijk brengen. Echter, wa ik pas twee maanden bezig met fietsen na bijna 10 jaar op mn vette anus gezeten te hebben.
Nou, je begrijpt, in D1 fietsen was gewoon onmogelijk. Ja op een windstille dag op een vlakke weg zonder stoplichten. Kon me er bijzonder over opwinden, dacht zelfs dat ik het fout deed etc. Minste of geringste ritje kwam ik met Avg HF 160+ thuis.
Inmiddels (1,5 jaar later) moet ik echt moeite doen wil ik met avg 160 thuis komen, en is het véééél makkelijker om op hartslag te trainen.
[ Bericht 0% gewijzigd door muzas op 02-08-2014 20:19:22 ]![]()
In ander nieuws: Onder het mom van 'Muzas leert zijn fiets kennen' heb ik vanavond onder het genot van een lekkere IPA mijn vork/balhoofdbuis/lagers/etc uit elkaar gehaald, schoongemaakt, opnieuw gevet en weer in elkaar gezet.
Niks stuk, niks kwijt, in één keer goed,
Nog ff en ik word goffedomme nog handig met een fiets.
Nu nog leren een derailleur afstellen![]()
![]()
Goed bezig!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:59 schreef muzas het volgende:
In ander nieuws: Onder het mom van 'Muzas leert zijn fiets kennen' heb ik vanavond onder het genot van een lekkere IPA mijn vork/balhoofdbuis/lagers/etc uit elkaar gehaald, schoongemaakt, opnieuw gevet en weer in elkaar gezet.
Niks stuk, niks kwijt, in één keer goed,
Nog ff en ik word goffedomme nog handig met een fiets.
Nu nog leren een derailleur afstellen![]()
Toen ik begon met fietsen heb ik alleen naar mijn hartslag gekeken. Mijn hartslagmeter gaf geen snelheid aan dus kon mezelf ook niet gek maken. Gevolg was dat ik in de 1e winter (kocht mijn fiets in het najaar) vaak met 21-23 km/h thuis kwam. Nu 3 jaar later kom ik met dezelfde hartslag en +/- 30 km/h gem. thuis. Mijn advies is dus om alleen naar je hartslag te kijken, fiets je daarom maar 21 km/h gem dan is dat zo..dat komt vanzelf. Door af en toe wat blokjes D2 er in te verwerken, krijg je steeds meer snelheid en prikkel je je lichaam. Succes!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:52 schreef Levitas het volgende:
[..]
Hmm, dus..? De volgende lange rit net zoals vandaag tijden, misschien iets meer temporiseren, en wachten tot de HR vanzelf lager wordt bij hetzelfde tempo? Of toch wat minder intensief rijden (en dus wss ook wat langzamer) om echt specifiek het duurvermogen te trainen?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Snelheid is inderdaad ondergeschikt. Dat komt vanzelf, zeker als beginner.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:56 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Nuja het gaat dus niet om snelheid. Je moet niet zozeer langzamer rijden, dan wel je hartslag (denk ik) toch iets verlagen. Dan fiets je écht in D1: hetgeen je op de langere termijn veel meer profijt gaat geven.
Uiteindelijk moet je nooit al je trainingen in D1 uitvoeren: afwisseling is het beste. Daarom zei ik dat je best wel intervalblokjes kan invoegen. Dat kan een D2-blok zijn, maar ook meerdere D3-blokjes. Lastig is alleen: wat is je uiteindelijke doel? Wat wil je bereiken? Als je ooit 200 km wil fietsen op een goed tempo, zul je zeer veel D1 moeten doen. Wil je wedstrijden gaan rijden: meer interval. Ook is het afhankelijk van je tijd. Kan je maar 2x per week fietsen, kan je beter meer trainingen in D2 doen.
Ik ben wat dat betreft wel bekend met het trainen ja. Als ik het zo zie is het redelijk gelijk aan hardlopen. Daar deed ik altijd 1 kortere training D2, 1 tempoloop of interval en 1 lange D1.
Qua intensiteit merk ik wel heel duidelijk dat fietsen echt een heel andere tak van sport is. Dat heb ik misschien iets onderschat, zo van "Ach, ik liep ook m'n eerste halve marathon in 1:55, dan kan ik vast ook wel fietsen"
Wat m'n doel is op dit moment? Basisconditie verbeteren met veel afwisseling. Dat is imho echt t belangrijkst om het leuk te houden.Blind staren doe ik me niet echt hoor. Ik weet, althans dat dacht ik, redelijk wat over trainen op hartslag. Ik heb niks anders gedaan met hardlopen en daarmee boekte ik veel progressie.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:57 schreef muzas het volgende:
Als beginner minder obsessief naar je hartslag kijken. Ik heb exact hetzelfde beleefd en toen riep iedereen hier ook 'ga eerst maar es gewoon fietse!'.
Ik had me ook in zitten lezen over trainen op hartslag en klonk allemaal heel erg logisch, en wilde dat dus direct in de praktijk brengen. Echter, wa ik pas twee maanden bezig met fietsen na bijna 10 jaar op mn vette anus gezeten te hebben.
Nou, je begrijpt, in D1 fietsen was gewoon onmogelijk. Ja op een windstille dag op een vlakke weg zonder stoplichten. Kon me er bijzonder over opwinden, dacht zelfs dat ik het fout deed etc. Minste of geringste ritje kwam ik met Avg HF 160+ thuis.
Inmiddels (1,5 jaar later) moet ik echt moeite doen wil ik met avg 160 thuis komen, en is het véééél makkelijker om op hartslag te trainen.
En dat is dus wat ik onderschat heb.. Daar gingen m'n lange lopen makkelijk rond de 150 gemiddeld. Ik denk idd dat het gewoon komt omdat het een andere inspanning is en dat die HF vanzelf omlaag gaat. Desalniettemin moet de intensiteit op korte termijn omlaag voor m'n D1 trainingen.
Gaat goedkomen!![]()
![]()
Sja dat hartslag trainen is misschien interssant als je al een aardig niveau hebt en dat nog wil verbeteren voor wedstrijden ofzo. Ik fiets veelal solo of hooguit nog met 1 of 2 mensen meer. Ik knal er altijd gewoon volle bak in en trap gewoon zo hard ik net aankan.
Merk gewoon dat ik lopende het seizoen steeds meer aankan. Zowel snelheid en afstand. Wil je het echt optimaliseren moet je denk ik ook wel heeeel veel tijd hebben om te fietsen.it's better to burn out than to fade away...![]()
Nja, niet mee eens. De conditie die jij traint is vrij ehmm korte termijn gericht. Op de langere termijn heb je daar niet zo veel aan. Je zult dan merken dat als je een tijd stopt met trainen, je conditie snel terug valt. Een conditie gebouwd op veel inspanningen in de lagere hartslagzones is een veel steviger fundament.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:53 schreef lammegiraf het volgende:
Sja dat hartslag trainen is misschien interssant als je al een aardig niveau hebt en dat nog wil verbeteren voor wedstrijden ofzo. Ik fiets veelal solo of hooguit nog met 1 of 2 mensen meer. Ik knal er altijd gewoon volle bak in en trap gewoon zo hard ik net aankan.
Merk gewoon dat ik lopende het seizoen steeds meer aankan. Zowel snelheid en afstand. Wil je het echt optimaliseren moet je denk ik ook wel heeeel veel tijd hebben om te fietsen.
Sowieso: als je toe wil werken naar bepaalde doelen en het fietsen serieus wil aanpakken is hartslag wel cruciaal. Als je gewoon 2x per week wil fietsen moet je gewoon lekker fietsen. Dan maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Het is maar net wat je wilt bereiken.
Denk dat we het grotendeels eens zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:59 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Nja, niet mee eens. De conditie die jij traint is vrij ehmm korte termijn gericht. Op de langere termijn heb je daar niet zo veel aan. Je zult dan merken dat als je een tijd stopt met trainen, je conditie snel terug valt. Een conditie gebouwd op veel inspanningen in de lagere hartslagzones is een veel steviger fundament.
Sowieso: als je toe wil werken naar bepaalde doelen en het fietsen serieus wil aanpakken is hartslag wel cruciaal. Als je gewoon 2x per week wil fietsen moet je gewoon lekker fietsen. Dan maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Het is maar net wat je wilt bereiken.
Vraag me af of het voor een beginnende fietser zozeer plezier verhogend is. Gewoon gaan en jezelf soms vreselijk tegenkomen is voor mij persoonlijk het mooie aan fietsen.it's better to burn out than to fade away...![]()
+1.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:59 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Nja, niet mee eens. De conditie die jij traint is vrij ehmm korte termijn gericht. Op de langere termijn heb je daar niet zo veel aan. Je zult dan merken dat als je een tijd stopt met trainen, je conditie snel terug valt. Een conditie gebouwd op veel inspanningen in de lagere hartslagzones is een veel steviger fundament.
Sowieso: als je toe wil werken naar bepaalde doelen en het fietsen serieus wil aanpakken is hartslag wel cruciaal. Als je gewoon 2x per week wil fietsen moet je gewoon lekker fietsen. Dan maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Het is maar net wat je wilt bereiken.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Zoveel mensen, zoveel wensen. De ene wordt blij van elke keer hard ramme, de ander heeft lol in op hartslag gericht iets opbouwen waar hij lang op kan teren.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 21:11 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
Denk dat we het grotendeels eens zijn.
Vraag me af of het voor een beginnende fietser zozeer plezier verhogend is. Gewoon gaan en jezelf soms vreselijk tegenkomen is voor mij persoonlijk het mooie aan fietsen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Waar is hier?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 21:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik kijk sowieso nooit naar hartslag. Hier is het altijd interval training.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
HET GETIK BIJ STAAND AANZETTEN IS WEG!!!![]()
![]()
![]()
Had al een afspraak bij de FM staan... Kijk het ff een paar dagen aan (want nu alleen ff snel op mn slippers door de straat) maar die kan denk ik afgebeld worden. Zat dus blijkbaar in/om mn balhoofd? ff schoonmaken werkt dus.
Kan ik eindelijk weer slapen.![]()
maar 200x of zo, logisch dat je dat niet opvalt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah, wist niet dat je daar woonde, ook nooit gezegd ook![]()
Ja toch jammer dat het hier zo plat als een duppie is. Zoals bij Luxemburg is het mooi fietsen, toch weer wat mooier dan Limburg wat mij betreft.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:38 schreef kaasplankje het volgende:
ja probeer dat maar es uit te leggen aan een friesMaar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
maar 200x of zo, logisch dat je dat niet opvalt.
Uiteraard. En op mijn strava ritjes is toch ook wel te zien dat ik in Zuid-Limburg woon.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja toch jammer dat het hier zo plat als een duppie is. Zoals bij Luxemburg is het mooi fietsen, toch weer wat mooier dan Limburg wat mij betreft.
Maar ik ga dan weer liever richting Vogelen of Alpen. Die eerste liggen op een 300km van hier slechts.![]()
Ik zat je ff te jennenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Uiteraard. En op mijn strava ritjes is toch ook wel te zien dat ik in Zuid-Limburg woon.
Maar ik ga dan weer liever richting Vogelen of Alpen. Die eerste liggen op een 300km van hier slechts.
Je bedoelt Vogezen neem ik aan..Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Autocorrect... Vogezen inderdaad.
In de week van 25 augustus ga ik er weer heen voor een kleine 3 weken.![]()
Ik heb sinds kort een fixie (projectje tijdens de saaie vakantie) maar ben van plan nog een goede racefiets er naast te kopen om langere ritten mee te kunnen maken.
Raden jullie aan om als beginnend recreatief wielrenner (als je het uberhaupt al wielrennen mag noemen) bij een vereniging te gaan om zo goede training te krijgen in bijvoorbeeld houding en techniek, of is het een prima sport om zelf aan te beginnen zonder begeleiding?
Ik heb eigenlijk niet zo zin om aan vaste trainingen vast te zitten maar het komende jaar rijden met een bagger houding lijkt mij ook niet erg gezond.Religion is the impotence of the human mind to deal with occurrences it cannot understand. - Karl Marx![]()
Je kan prima zelf gaan fietsen. Wbt je houding zou ik even bij een goede fietsenmaker wat metingen laten doen en afstellen. Bike-fit heet dat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:37 schreef NYANNYAN het volgende:
Ik heb sinds kort een fixie (projectje tijdens de saaie vakantie) maar ben van plan nog een goede racefiets er naast te kopen om langere ritten mee te kunnen maken.
Raden jullie aan om als beginnend recreatief wielrenner (als je het uberhaupt al wielrennen mag noemen) bij een vereniging te gaan om zo goede training te krijgen in bijvoorbeeld houding en techniek, of is het een prima sport om zelf aan te beginnen zonder begeleiding?
Ik heb eigenlijk niet zo zin om aan vaste trainingen vast te zitten maar het komende jaar rijden met een bagger houding lijkt mij ook niet erg gezond.
En tja als je beter wil worden, dus je techniek bij wil schaven e.d. is een vereniging aan te raden ja."Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Een goede fietsenmakert, youtube en vooral dit subforum is alles wat je nodig hebt om je grootste n00bvragen beantwoord te zienquote:Op zondag 3 augustus 2014 00:37 schreef NYANNYAN het volgende:
of is het een prima sport om zelf aan te beginnen zonder begeleiding?![]()
Werkt voor mij ook![]()
![]()
Je kunt ook vrijblijvend meedoen met FietsFit: https://www.fiets-fit.nlquote:Op zondag 3 augustus 2014 00:37 schreef NYANNYAN het volgende:
Ik heb eigenlijk niet zo zin om aan vaste trainingen vast te zitten maar het komende jaar rijden met een bagger houding lijkt mij ook niet erg gezond.
Alleen dat is pas weer in het voorjaar.
Kan sowieso natuurlijk, om je technieken wat te verbeteren, als je al een half jaar fietst.![]()
Hmm ik heb een .gpx bestand van mijn navigatie geexporteerd.
Deze wilde ik uploaden, maar kon nog geen fiets selecteren omdat ik deze nog niet aangemaakt had.
Dus ik heb mijn fiets aangemaakt.
Maar vervolgens kan ik nergens meer die activity vinden om hem te saven en te finishen.
Als ik hem opnieuw wil uploaden zegt hij dat het een duplicate iszelfs als ik de bestandsnaam van het gpx bestand aanpas.
Iemand een idee ?![]()
Vanmorgen ff klein ritje gemaakt, het viel me weer eens op hoeveel pannenkoeken er zonder helm op een racefiets zitten!![]()
![]()
Aah zat een vertraging in, hij is geuploadquote:
http://app.strava.com/activities/174647387
Probeer nu de Mio te updaten, maar dat ding zegt steeds dat hij vol is.![]()
![]()
Nou de Mio Cyclo is vastgelopen tijdens de update, deed niks meer.
Toen maar geformatteerd zoals ze zeiden bij een oplossing van Mio zelf.
De computer ziet dat ding wel gewoon bij deze computer, maar als ik naar updates wil zoeken zodat hij de software en de kaarten er weer op zet, zegt hij dat je het apparaat moet aansluiten met USB.
Iemand een idee ?![]()
Mijn FM heeft me die dingen afgeraden, inderdaadquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:21 schreef Tommeke het volgende:
Pfff. Terugbrengen naar je FM. Klotedingen die MIO.![]()
![]()
Ik zou voor een tweedehands Garmin gaan en deze terugbrengen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:12 schreef So_Surreal het volgende:
De computer ziet dat ding wel gewoon bij deze computer, maar als ik naar updates wil zoeken zodat hij de software en de kaarten er weer op zet, zegt hij dat je het apparaat moet aansluiten met USB.
Iemand een idee ?
Op de Nedereindseberg gereden. Forty-two was er ookDie reed gemakkelijk voorin
terwijl ik wat verder in de groep zat en lekker bezig was het parkoers aan te harken.
Op het einde toch nog voorin mee kunnen doen, in de voorlaatste ronde gedemarreerd, maar werd teruggepakt. In de laatste ronde viel het op de klim ietsje stil, dus ging ik nog maar eens aan, maar kwam niet echt weg. Nog wel 9e in de sprint.![]()
Wat blijft die heuvelrug toch lekker fietsenZelfde afstand als vorig jaar (want protesterende vriend) maar wel met gemiddeld 3km/h harder.
Vooral omhoog gaat echt al een stuk beter dan vorig jaar.
Lekker onwijs vroeg gestart, dus tot en met rhenen in alle rust kunnen rammen.
Alleen strava wil nie uploaden (staat nu al 500 jaar op 'queueueeud', kutding) Maar denk dat ik wel wat pr's heb
Wel jammer dat die koerheuvel er niet in zat.
Nu li-ters bier.![]()
Mijlpaal gehaald. Na ritjes van hooguit 60 aan een stuk en één keer 90 maar dat was met een flinke pauze halverwege en niet solo, vandaag voor het eerst 100 km. Rondje Hoeksche Waard. In het begin vooral op gevoel, rijden met je kutje, laatste 20 km toch aangezet omdat ik gem. boven de 28 wilde komen. Eerder dit jaar was ik blij als ik dat op half deze afstand haalde.
Benen zijn het probleem niet. Wel enorm veel last van de nek. Net boven de schouderbladen. Ik zal iets niet goed doen waarschijnlijk.![]()
Het ritje afgelopen week is zo bevallen dat ik een racefiets ga aanschaffenbinnenkort ben ik dus ook vaker in dit topic/op strava
![]()
![]()
Welke fiets?quote:Op zondag 3 augustus 2014 15:17 schreef Afhaalchinees het volgende:
Het ritje afgelopen week is zo bevallen dat ik een racefiets ga aanschaffenbinnenkort ben ik dus ook vaker in dit topic/op strava
Is het trouwens aan te raden een moderne racefiets te kopen of volstaat iets als dit ook : http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lrquote:Op zondag 3 augustus 2014 01:23 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Je kan prima zelf gaan fietsen. Wbt je houding zou ik even bij een goede fietsenmaker wat metingen laten doen en afstellen. Bike-fit heet dat.
En tja als je beter wil worden, dus je techniek bij wil schaven e.d. is een vereniging aan te raden ja.
Ik vind die oude fietsjes zoveel mooier.Religion is the impotence of the human mind to deal with occurrences it cannot understand. - Karl Marx![]()
haha rustig aan. Ik heb werkelijk nog geen idee. Ik moet me er nog helemaal in verdiepen. Ik sta open voor tips uiteraardquote:![]()
![]()
Deze:quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:07 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
haha rustig aan. Ik heb werkelijk nog geen idee. Ik moet me er nog helemaal in verdiepen. Ik sta open voor tips uiteraard![]()
![]()
Vandeweek had ik m'n derailleurs al afgesteld, maar toch merkte ik gisteren dat m'n ketting tegen de voor derailleur loopt op bepaalde verzetten.
Nu dus weer in de schuur om het af te stellen, maar krijg de derailleur gewoon niet netjes in het midden van het buitenblad. Als ik zelf aan de versnellingskabel trek, gaat 'ie wel in het midden. Conclusie: De kabel moet strakker.
Maar, daar zit dus het probleem. Met het schroefje op de derailleur wordt de derailleur alleen maar verder naar binnen gezet, dus moet het met het stelnippel.. Maar, ook dat kan ik niet verder (dus kabel strakker toch?) draaien, want dat kan gewoon niet verder eruit gedraaid worden.
Iemand hier een idee hoe ik die verdomde kabel toch strakker kan krijgen? Moet de kabel met de hand ruim een centimeter naar achter trekken om de derailleur in het midden te krijgen![]()
Werkt bij mij ook niet. Hij zegt dat de activiteit van vandaag is geupload maar hij staat niet in mijn overzichtquote:Op zondag 3 augustus 2014 16:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Doet strava t bij jullie ook niet![]()
quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:30 schreef muzas het volgende:
Ik wil denk ik alleen mn zadel nog wat lager want heb het idee dat ik iets te diep zit.![]()
![]()
Een oud fiets is prima hoor. Ik zou alleen geen ¤250,- neertellen voor dat barrel. Is het echt bij lange na niet waard.quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:07 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
haha rustig aan. Ik heb werkelijk nog geen idee. Ik moet me er nog helemaal in verdiepen. Ik sta open voor tips uiteraard
Ketting op het buitenblad leggen. Dan naar het binnenblad schakelen. Niet trappen ofzo. Dus de derailleur ligt dan tegen de ketting aan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:10 schreef Levitas het volgende:
Vandeweek had ik m'n derailleurs al afgesteld, maar toch merkte ik gisteren dat m'n ketting tegen de voor derailleur loopt op bepaalde verzetten.
Nu dus weer in de schuur om het af te stellen, maar krijg de derailleur gewoon niet netjes in het midden van het buitenblad. Als ik zelf aan de versnellingskabel trek, gaat 'ie wel in het midden. Conclusie: De kabel moet strakker.
Maar, daar zit dus het probleem. Met het schroefje op de derailleur wordt de derailleur alleen maar verder naar binnen gezet, dus moet het met het stelnippel.. Maar, ook dat kan ik niet verder (dus kabel strakker toch?) draaien, want dat kan gewoon niet verder eruit gedraaid worden.
Iemand hier een idee hoe ik die verdomde kabel toch strakker kan krijgen? Moet de kabel met de hand ruim een centimeter naar achter trekken om de derailleur in het midden te krijgen
Zo heb je ff geen speling op de kabel en kan je 'm losmaken, iets strakker zetten en weer vastmaken. Daarna finetunen met de stelknop. Wel van tevoren de stelknop weer wat terugdraaien zodat je naar beide kanten marge om af te stellen hebt.![]()
Dat leek in eerste instantie mijn probleem op te lossen ja, maar nu loop ik tegen een volgende probleem:quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ketting op het buitenblad leggen. Dan naar het binnenblad schakelen. Niet trappen ofzo. Dus de derailleur ligt dan tegen de ketting aan.
Zo heb je ff geen speling op de kabel en kan je 'm losmaken, iets strakker zetten en weer vastmaken. Daarna finetunen met de stelknop. Wel van tevoren de stelknop weer wat terugdraaien zodat je naar beide kanten marge om af te stellen hebt.
De derailleur voor staat nu in het zwaarste verzet mooi in het midden. Als ik echter naar het kleinste verzet en het binnenbad schakel, loopt de ketting weer tegen de binnenkant van de derailleur (voor). En ook dit krijg ik met geen mogelijkheid opgelost met de stelschroefjes, noch stelnippel. Idee?
Edit: Lijk het opgelost te hebben. Even terugschakelen naar het binnenblad, zonder te trappen, en toen even de kabel strakker gezet waar deze op de derailleur vast is gezet met een imbus. Toen was het een kwestie van heel nauw draaien aan schroefjes en de nippels en nu zit 'ie er nergens meer tegenaan
Best een beetje trots op mezelf
[ Bericht 18% gewijzigd door Levitas op 03-08-2014 19:00:59 ]![]()
Ik moest 'm ook formatteren van ze laatst. Maar ben er ook niet echt tevreden over, het is zo middelmatigquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:12 schreef So_Surreal het volgende:
Iemand een idee ?![]()
Nogsteeds mooi weer hier in de Lemmer hoor :pquote:Op zondag 3 augustus 2014 17:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vandaag lekker niet gefietst, maar heerlijk gezeild in Fryslan. Topweertje!![]()
Ja het was druk hier. Flink slingeren tussen de oudjes rond het sneekermeer.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vandaag lekker niet gefietst, maar heerlijk gezeild in Fryslan. Topweertje!![]()
Daarom maar juist niet via fietspad Sneekermeer naar Sneek gefietst.quote:Op zondag 3 augustus 2014 19:31 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Ja het was druk hier. Flink slingeren tussen de oudjes rond het sneekermeer.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hier 2 filmpjes van vandaag http://app.strava.com/activities/174860151
Afdaling Montserrat
Afdaling Coll de L'Obac
![]()
Gaaf! Zeker met dat kaartje en de stats! Hoe heb je dat gedaan dan?quote:Op zondag 3 augustus 2014 19:59 schreef jsprbcn het volgende:
Afdaling Montserrat
Afdaling Coll de L'Obac![]()
Helaas zie je te vaak (zoals ook in dat filmpje) dat er gasten afdalen met de handen op de shifters
Op Mallorca zag ik dat ook heel erg veel. Afdaling is bij mij standaard in de beugels.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:10 schreef Patroon het volgende:
Helaas zie je te vaak (zoals ook in dat filmpje) dat er gasten afdalen met de handen op de shifters![]()
1. Je hebt veel meer controle
2. Je kan beter remmen mocht het plots in één keer nodig zijn.![]()
juist en een steentje of scheur in de weg zorgt er niet gelijk voor dat je met de handen van het stuur stuitert.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Garmin Virb Edit.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:09 schreef Levitas het volgende:
[..]
Gaaf! Zeker met dat kaartje en de stats! Hoe heb je dat gedaan dan?
Ik rij in de regel ook altijd in de beugels, echter zijn er stukken dat ik ook op de shifters rij hoor afhankelijk van de afdaling.![]()
Ik word altijd een beetje misselijk van die beelden.
Desalniettemin erg gave beelden!"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
vanavond ook maar eens creatief bezig geweest.. Eens ff uiterlijk van mijn fiets geswitched.. Kijken wat ik er van vind![]()
van:
Naar:
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Jequote:Op zondag 3 augustus 2014 20:44 schreef the_critic het volgende:
vanavond ook maar eens creatief bezig geweest.. Eens ff uiterlijk van mijn fiets geswitched.. Kijken wat ik er van vind![]()
van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]Amai wat een mooie fiets is dat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:44 schreef the_critic het volgende:
van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]
Eerlijk? Ik vind de rode hoods niet echt geslaagd en wat afbreuk doen aan de mooie fiets. Verder hou ik wel van zwart stuur, zwart zadel. Dat zadel kijkt wel wat grof gebouwd.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:44 schreef the_critic het volgende:
van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]
Edit: ik zou trouwens die wielen met zwarte spaken afbouwen. Zal het geheel een stuk strakker en rustiger ogen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
tsja.. de wielen had ik al op deze manier.. kan in de toekomst altijd nog ff kijken, mocht ik set-up zo laten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Eerlijk? Ik vind de rode hoods niet echt geslaagd en wat afbreuk doen aan de mooie fiets. Verder hou ik wel van zwart stuur, zwart zadel. Dat zadel kijkt wel wat grof gebouwd.
Edit: ik zou trouwens die wielen met zwarte spaken afbouwen. Zal het geheel een stuk strakker en rustiger ogen.
Zadel is inderdaad grof. Is oud zadel dat nog bij pa lag. Wilde niet meteen flink geld uitgeven aan een zadel, in geval dat het me niet zou bevallen. Mocht ik het dus zo laten, komt er nog wel een beter zadel op.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Vandaag 2 keer de Vercors over gegaan.
Eerst Col de La Machine 1015m (continu 8 a 9%)
Die daarna doorging tot ski gebied op 1400m en na kleine afdaling uitkwam bij col de la Chau (1337m)
Weer stukje klimmen naar Col de Saint-Alexis (geen bordje gezien dus ook geen foto)
Daarna erg mooie afdaling naar Die.
Van daaruit langs de Drome richting Crest gefietst, vlak voor Crest afgeslagen en weer omhoog naar Col de Bacchus (978m)
Klein stukje afdalen en verder klimmen naar Col des Limouches waar ik vandeweek ook al was.
213km en 2800 hoogtemeters als resultaat
http://www.strava.com/activities/174953084![]()
Netjes hoor! Ik ben wel eens op vakantie geweest bij Die. Je kan daar dus mooi klimmen? Stond me bij dat het daar redelijk vlak was...
Ik had meer hm verwacht op zo'n afstand.. op je strava profiel zie ik maar 2 echte klimmen.. terwijl je heel wat meer cols op bent geweest.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
De Vercors zijn verre van vlak, ik zit er alleen zo'n 30km vandaan.
En cols tellen ze ook als je klein stukje moet dalen en daarna weer moet klimmen.
En als je een echte klim/afdaling hebt gedaan moet je wel stukje verder fietsen om bij volgende echte col te komen.
http://www.cyclingcols.com/asp/mapcol.asp?m=26![]()
Ah oke, mooi idee voor een andere vakantie. Ook redelijk goed met vriendin te fietsen. Dat was in Luxemburg ook mooi, dan zie je elkaar wat vaker dan om het uur, zoals in de Alpenquote:Op zondag 3 augustus 2014 21:09 schreef ddx het volgende:
De Vercors zijn verre van vlak, ik zit er alleen zo'n 30km vandaan.
En cols tellen ze ook als je klein stukje moet dalen en daarna weer moet klimmen.
En als je een echte klim/afdaling hebt gedaan moet je wel stukje verder fietsen om bij volgende echte col te komen.
[ afbeelding ]
http://www.cyclingcols.com/asp/mapcol.asp?m=26
Vind die rode kappen en kabels niks, zwart lintje en zadel wel natuurlijk. Zit je ketting nou gek of lijkt dat zo?
Mooie foto's ddx. Die uitzichten zijn prachtig. Bergen.![]()
![]()
Mee eens ja.. Die rode kabels zijn een mooie, subtiele toevoeging. Imo is dat andere net iets teveel van het goede. Maar hey, smaken verschillen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:16 schreef jsprbcn het volgende:
Rode kabels: ja
Rode hoods: nee
Zadel: niet echt
Ik word wel echt ontzettend jaloers op jullie prachtige fietsen en reisjes! Als ik zo fanatiek met fietsen blijf doorgaan, wil ik dat ook!![]()
![]()
Thx, het was erg leuk, gezellige club daarquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:46 schreef Wombcat het volgende:
Op de Nedereindseberg gereden. Forty-two was er ookDie reed gemakkelijk voorin
terwijl ik wat verder in de groep zat en lekker bezig was het parkoers aan te harken.
Op het einde toch nog voorin mee kunnen doen, in de voorlaatste ronde gedemarreerd, maar werd teruggepakt. In de laatste ronde viel het op de klim ietsje stil, dus ging ik nog maar eens aan, maar kwam niet echt weg. Nog wel 9e in de sprint.
Vandaag dus m'n koers ontmaagding gehad op de Berg.
Als eerste moest ik me natuurlijk inschrijven, ik ging er heen met de gedachte dat ik bij de C moest rijden (dat is wat ik tenminste gehoord had).
De man achter de tafel vroeg of ik een licentie of basislidmaatschap had, nee uiteraard niet. Dan mag je niet meedoen, want je moet verzekerd zijn was zijn antwoord.
Gelukkig sprong er een andere renner bij en zei dat ik gewoon ter plekke een basislidmaatschap kon afsluiten
Gelukkig kon dat dus geregeld worden, toen ik vervolgens zei dat ik mee wilde doen bij de C wilde hij daar niet van horen.
Hij vond me er veel te getraind uitzien, ik moest mee met de B.
Dus ik dacht *slik... ok... lig ik er dan na 4 ronden af of zo...
Na de inschrijving samen met Wombcat nog snel 1 rondje over de baan gemaakt om te zien hoe we zouden rijden (er zijn meerdere routes mogelijk), om net op tijd voor de start bij de meet te arriveren.
We konden dus gelijk starten, en het ging gelijk goed hard.
Overigens reed starter/wedstrijdleiding/inschrijf man zelf mee bij de C (een krasse knar van ik schat 70 jaar oud), en omdat hij in z'n eentje was moest hij de A en B eerst laten starten, de computer voor de tijdwaarneming starten en daarna snel z'n eigen wedstrijd starten. Heerlijk kneuterig
Het eerste half uur ging het dus erg hard maar kon ik me redelijk in de groep handhaven, hoewel je heel snel achteraan hangt als je even je benen stilhoudt.
Toen 3 A's wegreden kwam er in het tweede deel van de wedstrijd wat meer rust, dat vond ik eigenlijk wel best ook al werd er toch nog goed doorgereden.
Ik heb goed m'n best gedaan om geen rare manoeuvres te maken, goed m'n lijn houden in de bochten.
Bochten gingen me trouwens beter af dan de rechte stukken, regelmatig had ik meer snelheid dan de mensen voor me waardoor ik bij moest remmen. Minder was dat ik te vaak gaatjes liet vallen, die ik probeerde zelf weer dicht te rijden.
Dus ik heb flink met m'n krachten gesmeten.
Dat zal wel een leerproces zijn, weten wanneer je je krachten moet inzetten.
Ik had wel 2 momentjes... in 1 bocht bleef ik doortrappen waar ik het niet moest doen, dus kwam ik met m'n pedaal op de baan en maakte een soort van bokkensprong. Gelukkig had ik m'n fiets goed onder controle.
Ergens klaarde ik m'n neus, en hoorde ik 2 renners achter me vloeken. whoops![]()
![]()
Al met al dus netjes uitgereden, niet helemaal achterin over de streep gegaan (positie weet ik niet, ik heb geen mylaps chip).
Na de wedstrijd heb ik samen met Wombcat nog een beetje na zitten praten. Vervolgens ben ik nog lekker een stuk langs de Hollandse Ijssel en de Kromme Rijn gaan rijden om de 100 km vol te maken.
Wat lekker waardeloos is dat precies voor de start m'n hartslagband er mee kapte, dus m'n hartslag is niet goed geregistreerd.
http://www.strava.com/activities/174824390Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Top dat je gewoon gegaan bent en kon meerijden. Altijd leuk als je jezelf verbazen kunt. Vaker doen, dan gaat het iedere keer een beetje makkelijker.quote:
(en ach, die 2 momentjes... die heeft iedereen weleens gehad)
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ha schitterend 42,
Critic je fiets is er niet fraaier op sorry.
Muzas goed werk met die voorderrie ist altijd pielen tot het goed is.
Vandaag getraind met Gripper en heerlijk eigengemaakte Gripper pizza nadien gegeten.![]()
http://www.strava.com/activities/174988389![]()
Que? Ik heb niks met mn voorderrus?quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:57 schreef kaasplankje het volgende:
Muzas goed werk met die voorderrie ist altijd pielen tot het goed is.![]()
Heb wel een paar losse spaken na vandaag.. (of het viel me vandaag pas op). Zeg maar écht los. Vallen zo een cm te bewegen. Pauperwielen. Mjah heb ff geen centen voor een nieuwe set, maar vind het bijna zonde om deze te laten fixen, cheap ass kutwielen.
Trap al mn materiaal naar de vaantjes
Lekker een goede herstel-bbq gehad met boeren karbonaatjes en een gezonde dosis bier. Wat een dag.![]()
Als je blijft doorfietsen met losse spaken gaat je wiel er rap aan hoor. Zou dat toch ff laten fixen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:13 schreef muzas het volgende:
Heb wel een paar losse spaken na vandaag.. (of het viel me vandaag pas op). Zeg maar écht los. Vallen zo een cm te bewegen. Pauperwielen. Mjah heb ff geen centen voor een nieuwe set, maar vind het bijna zonde om deze te laten fixen, cheap ass kutwielen.
Trap al mn materiaal naar de vaantjes
Lekker een goede herstel-bbq gehad met boeren karbonaatjes en een gezonde dosis bier. Wat een dag.![]()
Hoe kreeg jij de software er dan weer op ?quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik moest 'm ook formatteren van ze laatst. Maar ben er ook niet echt tevreden over, het is zo middelmatig
Vind het in gebruik wel een prima apparaat hoor, maar vind dit erg raar.
Je kan ook de MioMore applicatie downloaden, daarin heb je een smart-restore functie, of zoiets dergelijks.
Alleen zegt hij dat je dan een software-dvd nodig hebt, die heb ik er dus niet bij en kan hem ook nergens online downloaden.
Ik ga ze straks in mijn pauze maar even bellen.Toffe filmpjes zeg !quote:Op zondag 3 augustus 2014 19:59 schreef jsprbcn het volgende:
Afdaling Montserrat
Afdaling Coll de L'Obac
Met welk programma heb je rechtsboven die route gefixt?
![]()
1 of andere homo heeft een activity van mij geflaged omdat ik te hard naar huis ben gereden.
Dus ik ben erachter gekomen dat ik een degelijk pompje moet halen.... zaterdag wilde ik een lekker stuk fietsen maar kwam er na een tijdje achter dat mn achterband wat zacht was (had ik thuis gewoon moeten checken maar ja...). Goed voorbereid als ik ben heb ik natuurlijk een klein pompje bij me, ik zet het pompje aan het ventiel en laat proffesioneel alle lucht uit de band lopen om hem vervolgens nauwelijk bijgepompt te krijgen, na 10 minuten had in voldoende lucht erin gekregen om naar huis te kunnen gaan zonder volledig op mn velg te fietsen. Dus ik kan wel een pompje gebruiken die werkt, suggesties?![]()
Ik heb zo'n leyzne, so far so good. Al werkt ie niet lekker met alle ventielen want soms draai je je ventiel eruit.
Anders c02 pomp.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Uh, waarom zou je eerst alle lucht eruit laten lopen om daarna opnieuw erbij te moeten pompen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:31 schreef Questular het volgende:
Dus ik ben erachter gekomen dat ik een degelijk pompje moet halen.... zaterdag wilde ik een lekker stuk fietsen maar kwam er na een tijdje achter dat mn achterband wat zacht was (had ik thuis gewoon moeten checken maar ja...). Goed voorbereid als ik ben heb ik natuurlijk een klein pompje bij me, ik zet het pompje aan het ventiel en laat proffesioneel alle lucht uit de band lopen om hem vervolgens nauwelijk bijgepompt te krijgen, na 10 minuten had in voldoende lucht erin gekregen om naar huis te kunnen gaan zonder volledig op mn velg te fietsen. Dus ik kan wel een pompje gebruiken die werkt, suggesties?
Ik zou gaan voor een patroonset.![]()
Dat deed het pompje eigenlijk voor me, ik stond er alleen een beetje dom bij te kijken...quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Uh, waarom zou je eerst alle lucht eruit laten lopen om daarna opnieuw erbij te moeten pompen?
Hmm, dan klinkt het alsof het pompje niet goed aansloot op het ventiel en je dus eigenlijk lucht naast het ventiel aan het pompen was? Wat voor aansluiting is het?quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat deed het pompje eigenlijk voor me, ik stond er alleen een beetje dom bij te kijken...![]()
Mooiquote:Op zondag 3 augustus 2014 20:58 schreef ddx het volgende:
Vandaag 2 keer de Vercors over gegaan.
[ link | afbeelding ]
Eerst Col de La Machine 1015m (continu 8 a 9%)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Die daarna doorging tot ski gebied op 1400m en na kleine afdaling uitkwam bij col de la Chau (1337m)
[ link | afbeelding ]
Weer stukje klimmen naar Col de Saint-Alexis (geen bordje gezien dus ook geen foto)
Daarna erg mooie afdaling naar Die.
[ link | afbeelding ]
Van daaruit langs de Drome richting Crest gefietst, vlak voor Crest afgeslagen en weer omhoog naar Col de Bacchus (978m)
[ link | afbeelding ]
Klein stukje afdalen en verder klimmen naar Col des Limouches waar ik vandeweek ook al was.
[ link | afbeelding ]
213km en 2800 hoogtemeters als resultaat
http://www.strava.com/activities/174953084![]()
![]()
Knut, had je een linkje met wat informatie over zo'n patroonsetje, en wat kost suks ongeveer ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Uh, waarom zou je eerst alle lucht eruit laten lopen om daarna opnieuw erbij te moeten pompen?
Je moet alleen een kleine beetje lucht er even uit laten lopen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat deed het pompje eigenlijk voor me, ik stond er alleen een beetje dom bij te kijken...
Maar dan zat het ventiel er nog goed op, en heeft het pompje het ventiel ingedrukt waardoor hij leeg gelopen is![]()
![]()
quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:50 schreef So_Surreal het volgende:
Je moet alleen een kleine beetje lucht er even uit laten lopen.
Zijn best veel verschillende. Ik heb er 1 van tacx. Er zijn er ook die zowel kunnen pompen als een patroon gebruiken. Op zich is dat wel handig voor het geval je patronen op zijn en ik vind het bij het wisselen wel fijn om een klein beetje lucht in de binnenband te doen. Nadeel is dat die weer een stuk groter zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:47 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Knut, had je een linkje met wat informatie over zo'n patroonsetje, en wat kost suks ongeveer ?
Denk dat je voor een euro of 20 wel klaar kan zijn.
Deze zou ik nu kopen denk ik:
http://www.lezyne.com/product-CO2-infl-ctrldrive.php#.U98s43Z-Ycs
Lekker klein en handig doseringsventiel.![]()
Ja of dat geld gebruiken voor een wellicht iets beter setje dan die giant huismerk houtjetouwtjehoepels. FR7 of RS11 oid. Of is dat lood om oud ijzer?quote:Op maandag 4 augustus 2014 06:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je blijft doorfietsen met losse spaken gaat je wiel er rap aan hoor. Zou dat toch ff laten fixen.![]()
Kees heeft fr7 maar is daar niet tevree over.
Mijn fr5's hebben na 10K scheurtjes in de velg maar zijn nog niet af.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vertelde de FM mij, volgens mij was het zodat er geen zand of iets anders in het ventiel zou zitten.quote:Top, thanks !quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zijn best veel verschillende. Ik heb er 1 van tacx. Er zijn er ook die zowel kunnen pompen als een patroon gebruiken. Op zich is dat wel handig voor het geval je patronen op zijn en ik vind het bij het wisselen wel fijn om een klein beetje lucht in de binnenband te doen. Nadeel is dat die weer een stuk groter zijn.
Denk dat je voor een euro of 20 wel klaar kan zijn.
Deze zou ik nu kopen denk ik:
[ afbeelding ]
http://www.lezyne.com/product-CO2-infl-ctrldrive.php#.U98s43Z-Ycs
Lekker klein en handig doseringsventiel.![]()
Ik doe 't vaak wel een beetje maar das meer om te kijken offie goed open zit oid. Niet speciaal voor 't zandquote:Op maandag 4 augustus 2014 08:58 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Vertelde de FM mij, volgens mij was het zodat er geen zand of iets anders in het ventiel zou zitten.
[..]
Top, thanks !Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Als ik mijn pomp er op aansluit komt er altijd eerst lucht uit. Dat is toch logisch of niet? Totdat er voldoende druk in de pomp zelf zit.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik doe 't vaak wel een beetje maar das meer om te kijken offie goed open zit oid. Niet speciaal voor 't zand![]()
Euuh, bij mijne niet? Eerst pomp ik de slang op druk, daarna pomp je door het drukverschil de lucht in de band.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als ik mijn pomp er op aansluit komt er altijd eerst lucht uit. Dat is toch logisch of niet? Totdat er voldoende druk in de pomp zelf zit.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Garmin Virb edit (staat ook in de Youtube omschrijving)quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:20 schreef So_Surreal het volgende:
Toffe filmpjes zeg !
Met welk programma heb je rechtsboven die route gefixt?
![]()
In dit volgorde wel ja. Ik hanteer een andere volgorde.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euuh, bij mijne niet? Eerst pomp ik de slang op druk, daarna pomp je door het drukverschil de lucht in de band.![]()
![]()
Ik vind het wel vet met die rode kabels zo. Ik twijfel alleen bij het zadel.
Afgelopen weekend maar een UCI 1.2 koersje meegepikt. Was wel een deceptie. Ik was totaal niet in vorm. Eigenlijk al de hele week niet. Ik denk dat al die weken heen en weer naar het ziekenhuis voor CyclingBoy, mijn oma, mijn neefje en mijn vader teveel van mijn energie opslok. Ook thuis moet ik nu alles doen. De hondenoppas was ook nog op vakantie. Ik werd al wakker met hoofdpijn en een wat dikke keel.
Bij de neutralisatie voelde ik al dat ik slecht benen had. Op zich kon ik nog wel goed handhaven tot ze er op een smal weggetje met zijn allen bij gingen liggen. Ik kon er nog net om heen al uit mijn pedaal moeten klikken. Was met een flinke groep dames over, maar niemand wilde rijden om terug bij het peloton te geraken. Helaas pindakaas. Dit was in elk geval de laatste UCI 1.2 voor mij dit jaar en ik denk dat ik het volgend jaar lekker bij de kermiskoersjes hou.Haters gonna hate.![]()
Denk dat het op en neer naart ziekenhuis voor je vent mss meer aan je vorm vreet dan je zelf denkt. Beter even lekker rustig aan doen. Genoeg aan het hoofd voorlopig.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Afgelopen weekend maar een UCI 1.2 koersje meegepikt. Was wel een deceptie. Ik was totaal niet in vorm. Eigenlijk al de hele week niet. Ik denk dat al die weken heen en weer naar het ziekenhuis voor CyclingBoy, mijn oma, mijn neefje en mijn vader teveel van mijn energie opslok. Ook thuis moet ik nu alles doen. De hondenoppas was ook nog op vakantie. Ik werd al wakker met hoofdpijn en een wat dikke keel.
Bij de neutralisatie voelde ik al dat ik slecht benen had. Op zich kon ik nog wel goed handhaven tot ze er op een smal weggetje met zijn allen bij gingen liggen. Ik kon er nog net om heen al uit mijn pedaal moeten klikken. Was met een flinke groep dames over, maar niemand wilde rijden om terug bij het peloton te geraken. Helaas pindakaas. Dit was in elk geval de laatste UCI 1.2 voor mij dit jaar en ik denk dat ik het volgend jaar lekker bij de kermiskoersjes hou.![]()
Aah ik keek hem embeddedquote:Op maandag 4 augustus 2014 09:16 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Garmin Virb edit (staat ook in de Youtube omschrijving)![]()
![]()
Ja daar ben ik ook bang voor. Ik zou eigenlijk vandaag en morgen rijden maar dat ga ik afzeggen. Ik denk dat ik even rust nodig heb. Ik koers tot 3e week van augustus en dan is het seizoen voor mij klaar dus ik hoop dat ik komend weekend wat betere benen heb, en anders stop ik er eerder mee dit jaar.Haters gonna hate.![]()
Ik ben anders prima tevreden over mijn khamsins, wat hetzelfde wiel is. Ze staan nu wel bij pa voor nieuwe lagertjes. Ik knal er gewone campa lagertjes in niet dubbelzijdig afgedicht. Ik zag nl. dat de velgrand al aardig ingesleten is door remmen, dus als die nieuwe lagers op zijn zullen de velgen ook wel versleten zijn. Ik jump er stoepen op en af mee maar ze geven geen krimp. Alle spaken nog altijd vast en geen slagje niks.quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:56 schreef kanovinnie het volgende:
Kees heeft fr7 maar is daar niet tevree over.
Mijn fr5's hebben na 10K scheurtjes in de velg maar zijn nog niet af.![]()
Oja net met Mio gebeld, die wist ook niet hoe het kan dat het apparaat echt niks meer doet.
Toen Conrad maar gebeld op zijn advies met een referentiecode zodat ze hem om kunnen wisselen.
Werd prima geholpen en er is al een nieuwe onderweg
Ga de volgende keer updaten of Windows XP 32 bit ipv Windows 7 64 bit, ik denk dat daar het euvel in zat.
Wel slordig dat mocht dit het zijn, dat de software beschikbaar is voor de versie Windows en er geen waarschuwing is of zo iets.![]()
Ik weet niet wat je met RS11 bedoelt maar alsk jou was zou ik 32 spaaks ultegra wielen nemen. Bij bike-components.de hebben ze die geloof ik, heb dat al eens gepost.quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja of dat geld gebruiken voor een wellicht iets beter setje dan die giant huismerk houtjetouwtjehoepels. FR7 of RS11 oid. Of is dat lood om oud ijzer?![]()
Weet iemand nog een leuke heuvelachtige toertocht in Nederland of Belgie in het weekend van 23 of 30 augustus?![]()
RS11 is een wielset van shimano.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je met RS11 bedoelt maar alsk jou was zou ik 32 spaaks ultegra wielen nemen. Bij bike-components.de hebben ze die geloof ik, heb dat al eens gepost.
Dat je die set, kan m nu ff niet vinden, aanraadt weet ik, maar dat was de vraag niet. Ik zit met 'wat is de beste budget oplossing' Giant wielen voor een paar tientjes laten fixen, of een nieuw setje budgetwielen (rond de 100 euro, en dat was die ultegraset niet).
Dat ik met 85 kilo een 55 spaaks granieten velgset nodig heb lijkt me logsich. Dat mn frame niet breekt is een wonder.![]()
http://www.topcaubergchallenge.nl/quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet iemand nog een leuke heuvelachtige toertocht in Nederland of Belgie in het weekend van 23 of 30 augustus?![]()
32 spaaks is gewoon bomb proof. M'n neefje rijd volgens mij op 32 spaak tubewielen tijdens koers.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nee ok dat snap ik ook dondersgoed. Maar het is niet zo dat ik onmogelijk op een andere set kan gaan zitten zonder ze te slopen oid. Maar die ultegra set is nu eigenlijk gewoon compleet niet aan de orde. Wel wat ik nu doe met mn losse spaak-probleem.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:21 schreef kanovinnie het volgende:
32 spaaks is gewoon bomb proof. M'n neefje rijd volgens mij op 32 spaak tubewielen tijdens koers.![]()
Dat bedoelde kaas ook niet hoor dat je door je gewicht die rs7's oid niet kan hebben, maar die 32 spaaks zijn gewoon solid. Die gaan langer mee dan die rs7's gok ik.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee ok dat snap ik ook dondersgoed. Maar het is niet zo dat ik onmogelijk op een andere set kan gaan zitten zonder ze te slopen oid. Maar die ultegra set is nu eigenlijk gewoon compleet niet aan de orde. Wel wat ik nu doe met mn losse spaak-probleem.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ook dat snap ik nog. Maar het is een beetje "fiat panda laten maken of nieuwe corsa kopen?" "Ik zou een mercedes C nemen, die gaan langer mee..."![]()
Ik zou eens vragen wat je fietsenmaker ervan vindt. Daar heb je wel goede band mee toch? Als hij er geen vertrouwen meer in heeft op zoek naar nieuwe set.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee ok dat snap ik ook dondersgoed. Maar het is niet zo dat ik onmogelijk op een andere set kan gaan zitten zonder ze te slopen oid. Maar die ultegra set is nu eigenlijk gewoon compleet niet aan de orde. Wel wat ik nu doe met mn losse spaak-probleem.
Ik rij zelf al 3 jaar op de meegeleverde giant wielen. Behalve 1 keer slag na botsing nog altijd kaarsrecht. Wel loeizwaar maar dat is gratis krachttraining ja toch.![]()
Maar goed, moet dus wel actie ondernemen want met die rammelende spaak rijden is dus geen goed plan. Dat is iig goed om te weten.![]()
Arm- en beenstukken terug gegeven aan mijn pa, die door mijn enthousiasme toch zelf weer een fiets gekocht heeft. Nu moet ik dus kijken hoe ik het in de herfst/winter aan ga pakken.
Wat raden jullie aan als herfst/winter kleding? Red je het met arm- en beenstukken of moet je grootser uitpakken?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Ik ben een notoire koukleum op de fiets. Met arm- en beenstukken red ik het wel tot iets onder de tien graden... Met een goed thermoshirt en/of windstopper. Maar echt in de winter vind ik een lange broek en een jasje wel erg fijn. En overschoentjes!![]()
Op de koudste dagen reed ik met boterhamzakken om mn voeten, 2 sokken, lange broek over korte broek, ondershirt, 2 shirts, jas, handschoenen en muts. Maar dan vroor het als ik van huis wegging.
Dit jaar ga ik kijken voor speciale winterschoenen. Dat is nu m'n achilleshiel![]()
![]()
Je kan uiteraard fietsen met arm en beenstukken maar das wel heeeel koud in de winter.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:37 schreef Fretwork het volgende:
Arm- en beenstukken terug gegeven aan mijn pa, die door mijn enthousiasme toch zelf weer een fiets gekocht heeft. Nu moet ik dus kijken hoe ik het in de herfst/winter aan ga pakken.
Wat raden jullie aan als herfst/winter kleding? Red je het met arm- en beenstukken of moet je grootser uitpakken?
`
Lange broek zou geen overbodige luxe zijn, zelfde als thermoskleding voor de echte koude dagen.
Goede jas voor de wind ook.
en dan ook handschoenen en overschoenen zouden je warmer moeten houden!Ben ik hier, of ben ik daar?![]()
Misschien is dit wat:quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet iemand nog een leuke heuvelachtige toertocht in Nederland of Belgie in het weekend van 23 of 30 augustus?
Ik heb vorig jaar in dat gebied ook een tochtje gefietst, en was aangenaam verrast. Erg leuk, heerlijk vlaams en aansluitend een reuze bbq!
Route 2013![]()
Wil je echt de hele winter door? Dan is een lange broek met fleece (aka, gevoerd) aan te raden. Echt een winterbroek dus. Die zijn dikker dan de gewone zegmaar. En een jas met windbreaker. Winddicht, warm en spatwaterdicht is dan ideaal. Kost wel wat waarschijnlijk.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:37 schreef Fretwork het volgende:
Wat raden jullie aan als herfst/winter kleding? Red je het met arm- en beenstukken of moet je grootser uitpakken?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wat is dan goede bovenkleding i.p.v. een kort shirt. Heeft iemand een voorbeeld?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Dat cyclewear.eu heeft altijd oude partijen agu-meuk. Ziet er niet uit maar werkt verder prima. Ooit een winterjack op de kop getikt voor 4 tientjes en heeft me nu al 2 winters doorgeholpen. Nu issie alleen te groot vrees ik.quote:![]()
Zijn de Fulcrum racing Quattro's een beetje goed? Zit er aan te denken om die voor m'n verjaardag kado te doen![]()
![]()
Nou bijvoorbeeld strak thermoshirt lange mouw, lang fietsshirt en winterjack eroverheen. Buff om je nek, helmmuts onder je kletterpet en wat vet op je wangetjes!quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:45 schreef Fretwork het volgende:
Wat is dan goede bovenkleding i.p.v. een kort shirt. Heeft iemand een voorbeeld?![]()
![]()
Oe, een reuzebbqquote:Op maandag 4 augustus 2014 10:43 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Misschien is dit wat:
[ afbeelding ]
Ik heb vorig jaar in dat gebied ook een tochtje gefietst, en was aangenaam verrast. Erg leuk, heerlijk vlaams en aansluitend een reuze bbq!
Route 2013![]()
Dank!![]()
Castelli Trasparente Due Wind Jersey FZ black
Castelli Sorpasso Bibtight black
Winteroutfit van mij. Wel prijzig.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja fix die wielen gewoon en rijdt er nog efkes op door. Dat is de budget oplossing. Misschien liepen er wat spaken los, anders kan je FM vragen of hij die losse spaken wil vastzetten met locktite.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:35 schreef muzas het volgende:
Maar goed, moet dus wel actie ondernemen want met die rammelende spaak rijden is dus geen goed plan. Dat is iig goed om te weten.
Die ultegra wielen waren niet zo heel duur, 250.- ja wel duurder dan een fulcrum R7 maar ook weer geen fortuin. Je hebt dan een goed stevig wiel en als je eens iets kapot rijdt kan je voor niet al teveel een nieuwe velg laten spaken want dat is allemaal goed verkrijgbaar.
http://www.bike-component(...)atz-Modell-2014.html![]()
Thanks!quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:52 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Winteroutfit van mij. Wel prijzig.
Dan heb ik een beetje een idee waar ik naar moet zoeken. Haal sowieso arm- en beenstukken voor de overgangsperiode.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Dinges heeft die, erm niet cafca maar die andere Brabander.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:47 schreef Andyy het volgende:
Zijn de Fulcrum racing Quattro's een beetje goed? Zit er aan te denken om die voor m'n verjaardag kado te doen
Edit Nodish!![]()
Voor lange broek kan je vaak kiezen voor met of zonder zeem. Ik zou gaan voor zonder. Je draagt je korte broek er dan onder, extra warm waar je het nodig hebtquote:Op maandag 4 augustus 2014 10:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Thanks!
Dan heb ik een beetje een idee waar ik naar moet zoeken. Haal sowieso arm- en beenstukken voor de overgangsperiode.Bovendien nog iets goedkoper ook.
![]()
Goede tip! Belangrijkst is dus dat het windstopper en/of fleece gevoerd is?quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor lange broek kan je vaak kiezen voor met of zonder zeem. Ik zou gaan voor zonder. Je draagt je korte broek er dan onder, extra warm waar je het nodig hebtBovendien nog iets goedkoper ook.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Dit is wel redelijk top of line hoor. Ik draag eronder dan vaak een craft thermoshirt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Thanks!
Dan heb ik een beetje een idee waar ik naar moet zoeken. Haal sowieso arm- en beenstukken voor de overgangsperiode.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gesoigeerde god.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:52 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Winteroutfit van mij. Wel prijzig.![]()
Nee man gekske, Ik heb originiele Veltec Zpeed AL. Goed om extra spiermassa te kwekenquote:Op maandag 4 augustus 2014 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dinges heeft die, erm niet cafca maar die andere Brabander.
Edit Nodish!. Maar ach, ze zien er kek uit, zijn relatief goedkoop en absoluut bomb-proof en ze bollen heerlijk als je ze eenmaal op gang hebt gebracht.
![]()
![]()
![]()
Echt een geweldig gebied om te fietsen, lekker kleinschalig met hier en daar wat leuke klimmetjes. Voor mij is het vanuit Eindhoven ook nog is heel goed bereikbaar en een keer wat anders dan altijd maar weer limburg of rondom Groesbeek.quote:
Ik heb vorig jaar de Mario Aerts Classic gereden. Ik hou wel van die belgische tochtjes![]()
![]()
Da gift nix jonguh!quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:31 schreef kaasplankje het volgende:
Oh nou heb ik me gewoon kei-vergist Nodish was het 42
Keimaf zeg.
HOUDOE!
HOUDOE WANNE!![]()
Weinig mis mee, ik heb 8500 op de teller met die dingen. 1x een lager in de body laten vervangen geloof ik.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:47 schreef Andyy het volgende:
Zijn de Fulcrum racing Quattro's een beetje goed? Zit er aan te denken om die voor m'n verjaardag kado te doen
[ Bericht 0% gewijzigd door forty-two op 04-08-2014 12:15:41 ]Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
haha, moet je maar niet op de brommer gaanquote:Op maandag 4 augustus 2014 08:29 schreef kanovinnie het volgende:
1 of andere homo heeft een activity van mij geflaged omdat ik te hard naar huis ben gereden.
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
zeg hee, ik ben van boven de rivieren hè!quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:31 schreef kaasplankje het volgende:
Oh nou heb ik me gewoon kei-vergist Nodish was het 42
Keimaf zeg.
HOUDOE!
Ik heb met je te doenquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:15 schreef forty-two het volgende:
[..]
zeg hee, ik ben van boven de rivieren hè!![]()
![]()
Ben een beetje aan het kijken naar een Garmin edge 810 voor navigatie. Kan iemand mij uitleggen waarom deze functies niet gewoon op mijn iPhone kunnen? Eigenlijk bizar om met 1200 euro aan apparaten te gaan rondfietsen.it's better to burn out than to fade away...![]()
1200 euroquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:46 schreef lammegiraf het volgende:
Ben een beetje aan het kijken naar een Garmin edge 810 voor navigatie. Kan iemand mij uitleggen waarom deze functies niet gewoon op mijn iPhone kunnen? Eigenlijk bizar om met 1200 euro aan apparaten te gaan rondfietsen.![]()
Grootste minpunt van navigatie op een iphone is de batterijlevensduur. Die is gewoon te kort.
Zoveel duurder is het trouwens niet, als je voor een iphone nog een houder, batterypack, hartslag en cadanssensoren en de bijbehorende ontvanger moet aanschaffen.![]()
Ja, als je het zo bekijkt dan moet je ook maar niet met een fiets van 1500-2000 ¤ onder je reet rond gaan rijden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:46 schreef lammegiraf het volgende:
Ben een beetje aan het kijken naar een Garmin edge 810 voor navigatie. Kan iemand mij uitleggen waarom deze functies niet gewoon op mijn iPhone kunnen? Eigenlijk bizar om met 1200 euro aan apparaten te gaan rondfietsen.
Maar, als je een gratis fiets-app vindt die zonder al te veel data en energieverbruik je snelheid, positie en eventueel hartslag (met een Bluetooth borstband) laat zien, dan kun je inderdaad die Garmin overslaan.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Gaat in dit geval nog specifiek om navigatie ook. Constant scherm aan. Dat trekt die van mij een uurtje ofzo.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, als je het zo bekijkt dan moet je ook maar niet met een fiets van 1500-2000 ¤ onder je reet rond gaan rijden.
Maar, als je een gratis fiets-app vindt die zonder al te veel data en energieverbruik je snelheid, positie en eventueel hartslag (met een Bluetooth borstband) laat zien, dan kun je inderdaad die Garmin overslaan.![]()
http://www.fietsknooppunten.nl/quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:57 schreef kaasplankje het volgende:
http://webshop.fietsvakan(...)and/landkaarten.html
8.65 Euro.
gratis![]()
Kan je misschien nog oplossen met zo'n battery pack, maar toch: er zijn weinig navigatie apparaten zo compact als de Garmin 800 en 810 die toch een hele dag meegaan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gaat in dit geval nog specifiek om navigatie ook. Constant scherm aan. Dat trekt die van mij een uurtje ofzo.Mijn foto's op Flickr!
quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:57 schreef kaasplankje het volgende:
http://webshop.fietsvakan(...)and/landkaarten.html
8.65 Euro.![]()
![]()
Dattie vanuit Groningen kwam?quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
Kolonel was hier net op de limo, hij kwam fietsen vanuit Groningen en gaat nog naar Antwerpen door. Hij is al weer weg want em moest nog voort donker thuis zijn.
Het eerste was geen grapje.
En dan heb je ook nog van die handige klemmetjes waarmee je ze op je stuur kan zetten!quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:11 schreef kaasplankje het volgende:
Op een kaart navigerend leer je wel beter de omgeving kennen dan wanneer je op een schermpje kijkt.![]()
Ja maar het wappert zo als je hard rijdtquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:11 schreef kaasplankje het volgende:
Op een kaart navigerend leer je wel beter de omgeving kennen dan wanneer je op een schermpje kijkt.
Ik onthou meestal alles aan huizen of andere opvallende dingen langs de route.
Ik ben nu nog niet bekend in de dorpjes hier in West-Friesland (Noord-Holland), maar dat is omdat ik er nog nooit geweest ben.
Heb wel een goed richtingsgevoel![]()
![]()
Dat valt wel te zien aan je rondje medemblik van laatstquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:17 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ja maar het wappert zo als je hard rijdt
Ik onthou meestal alles aan huizen of andere opvallende dingen langs de route.
Ik ben nu nog niet bekend in de dorpjes hier in West-Friesland (Noord-Holland), maar dat is omdat ik er nog nooit geweest ben.
Heb wel een goed richtingsgevoel
Hoe lang woon je in Hoorn?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je hebt gelijk, je kan als toerder beter investeren in een kaolodure Garmin met onmisbare functies zoals hartslag en cadans, ipv de kaart uit je kop leren en gewoon gaan rijden en geld overhouden voor een fatsoenlijk wielset.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:16 schreef muzas het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog van die handige klemmetjes waarmee je ze op je stuur kan zetten!![]()
quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, je kan als toerder beter investeren in een kaolodure Garmin met onmisbare functies zoals hartslag en cadans, ipv de kaart uit je kop leren en gewoon gaan rijden en geld overhouden voor een fatsoenlijk wielset.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Iets van 23 jaar, daarvoor in Amsterdam.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat valt wel te zien aan je rondje medemblik van laatst
Hoe lang woon je in Hoorn?
Maar ben eigenlijk alleen bekend in Amsterdam en Hoorn zelf.
Heb nooit buiten Hoorn moeten zijn eigenlijk, mijn vrienden van school woonden ook gewoon allemaal in Hoorn![]()
Maar met het rondje naar Medemblik dacht ik al dat het niet goed ging, omdat we al aan de verkeerde kant van de A7 zaten
Maar die maat was er al eens geweest en zei dat hij het wel wistAls je wat toffe routes hebt, graagquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:25 schreef keesfietst het volgende:
Ik kan wel een paar routes voor je tekenen So_Surreal. Ben kind aan huis in West-Friesland.
Zo rond de 50km nu nog![]()
![]()
quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, je kan als toerder beter investeren in vrienden die je een kaolodure Garmin met onmisbare functies zoals hartslag en cadans kado doen, ipv de kaart uit je kop leren en gewoon gaan rijden en geld overhouden voor een fatsoenlijk wielset.![]()
wow ben je al zo oudquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:32 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Iets van 23 jaar, daarvoor in Amsterdam.
Maar ben eigenlijk alleen bekend in Amsterdam en Hoorn zelf.
Heb nooit buiten Hoorn moeten zijn eigenlijk, mijn vrienden van school woonden ook gewoon allemaal in Hoorn![]()
Maar met het rondje naar Medemblik dacht ik al dat het niet goed ging, omdat we al aan de verkeerde kant van de A7 zaten
Maar die maat was er al eens geweest en zei dat hij het wel wist
[..]
Als je wat toffe routes hebt, graag
Zo rond de 50km nu nog![]()
Ach man zeik niet zo. Ik zit niet op zwart zaad ofzo, maar even 4-500 euro aan een wielset gaat op het moment liever in de nieuwe meubels. Daarbuiten was die garmin niet veel duurder dan dat ultegrasetje.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kunnen die vrienden van je geen wielset kado doen dan, das goedkoper dan een garmin.![]()
Hap niet zo joh, die rotterdammer zit je gek te makenquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:41 schreef muzas het volgende:
[..]
Ach man zeik niet zo. Ik zit niet op zwart zaad ofzo, maar even 4-500 euro aan een wielset gaat op het moment liever in de nieuwe meubels. Daarbuiten was die garmin niet veel duurder dan dat ultegrasetje.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Kaas is een beetje de Ivo onder de racefietsers.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:41 schreef muzas het volgende:
[..]
Ach man zeik niet zo. Ik zit niet op zwart zaad ofzo, maar even 4-500 euro aan een wielset gaat op het moment liever in de nieuwe meubels. Daarbuiten was die garmin niet veel duurder dan dat ultegrasetje.
Alles wat na 1995 is ontwikkeld is op voorhand stom en kut.![]()
Die omgeving kennen gaat vanzelf. Juist met dat strava en een garmin/smartphoon. Tijdens je rondje gewoon eens een ander fietspaadje pakken, of gewoon een beetje rondrijden en bij terugkomst op de kaart (maps, niet die oude papieren media) kun je zien waar je nou eigenlijk geweest bent en of er nog andere paden in de buurt liggen. Of maak een een route vooraf met de routebuilder over wegen die je nog niet gehad hebt, en houdt de routes van medefokkers in de gaten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:42 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Nee hoor, ben pas 26.
Maar heb ook altijd al in Amsterdam gewerkt en stage gelopen etc.
Ik had ook een beperkte kennis van de omgeving eigenlijk. Maar met dat gefiets kom je er snel genoeg achter.![]()
Zag ik jou laatst niet posten dat je een Garmin wilde? Maar ja je hebt iig een fatsoenlijke wielsetquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, je kan als toerder beter investeren in een kaolodure Garmin met onmisbare functies zoals hartslag en cadans, ipv de kaart uit je kop leren en gewoon gaan rijden en geld overhouden voor een fatsoenlijk wielset.
Ja ik ben gewend gewoon lief te doen tegen mensen. Dan krijg je nog eens een kaolodure garmin.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hap niet zo joh, die rotterdammer zit je gek te maken![]()
En maak een account op veloviewer zodat je je heatmap kunt anaaliseren. Zie je ook precies waar je niet fietst.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Die omgeving kennen gaat vanzelf. Juist met dat strava en een garmin/smartphoon. Tijdens je rondje gewoon eens een ander fietspaadje pakken, of gewoon een beetje rondrijden en bij terugkomst op de kaart (maps, niet die oude papieren media) kun je zien waar je nou eigenlijk geweest bent en of er nog andere paden in de buurt liggen. Of maak een een route vooraf met de routebuilder over wegen die je nog niet gehad hebt, en houdt de routes van medefokkers in de gaten.
Ik had ook een beperkte kennis van de omgeving eigenlijk. Maar met dat gefiets kom je er snel genoeg achter.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Daarnaast is het in Nederland ook onmogelijk om te verdwalen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Die omgeving kennen gaat vanzelf. Juist met dat strava en een garmin/smartphoon. Tijdens je rondje gewoon eens een ander fietspaadje pakken, of gewoon een beetje rondrijden en bij terugkomst op de kaart (maps, niet die oude papieren media) kun je zien waar je nou eigenlijk geweest bent en of er nog andere paden in de buurt liggen. Of maak een een route vooraf met de routebuilder over wegen die je nog niet gehad hebt, en houdt de routes van medefokkers in de gaten.
Ik had ook een beperkte kennis van de omgeving eigenlijk. Maar met dat gefiets kom je er snel genoeg achter.
Het is alleen irritant als je opeens midden in een stad terecht komt."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Tsja toen bedacht hij zich dattem een wielset kost qua werkkms om een garmin te verdienen. Dan snap ik wel dat je dat niet doet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:46 schreef forty-two het volgende:
[..]
Zag ik jou laatst niet posten dat je een Garmin wilde? Maar ja je hebt iig een fatsoenlijke wielset
Niets is onmogelijk....quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Daarnaast is het in Nederland ook onmogelijk om te verdwalen.
Het is alleen irritant als je opeens midden in een stad terecht komt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Denk dat ik toch maar eens zo'n Garmin ga aanschaffen. Wellicht kan ik ook nog wat leren van het hartslag trainen waar hier zo vol lof over gesproken wordt.it's better to burn out than to fade away...![]()
Om alleen maar je hartslag te zien (enkele waardes onthouden zodat je kan zien in welke zone je zit zal iedereen wel lukken) en te bepalen of je niet te hard of te zacht fietst, kan met elke simpele teller incl hartslagmeting.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:51 schreef lammegiraf het volgende:
Denk dat ik toch maar eens zo'n Garmin ga aanschaffen. Wellicht kan ik ook nog wat leren van het hartslag trainen waar hier zo vol lof over gesproken wordt.
Het voordeel van de hogere segment fietscomputers is dat je ook trainingen kan aanmaken, en dat je een vooraf bepaalde trainings sequence kunt doen. Intervalletjes trainen wordt anders een beetje moeilijk (maar niet onmogelijk) als je zelf de start en stoptijd van ieder onderdeel in de gaten moet houden.Mijn foto's op Flickr!
En de navigatie met het importeren van routes trekt me. Weet alleen niet echt wat ik daar van moet verwachten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Om alleen maar je hartslag te zien (enkele waardes onthouden zodat je kan zien in welke zone je zit zal iedereen wel lukken) en te bepalen of je niet te hard of te zacht fietst, kan met elke simpele teller incl hartslagmeting.
Het voordeel van de hogere segment fietscomputers is dat je ook trainingen kan aanmaken, en dat je een vooraf bepaalde trainings sequence kunt doen. Intervalletjes trainen wordt anders een beetje moeilijk (maar niet onmogelijk) als je zelf de start en stoptijd van ieder onderdeel in de gaten moet houden.it's better to burn out than to fade away...![]()
Wat veel mensen verwachten is een soort TomTom met nu links en over 150 meter rechts.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:30 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
En de navigatie met het importeren van routes trekt me. Weet alleen niet echt wat ik daar van moet verwachten.
Dat is het dus absoluut NIET.
Je moet er wat tijd in stoppen om er handig in te worden maar dan werkt het prima. Route maken of downloaden, dan importeren en lijn op een kaart nafietsen.![]()
Hoe kom je daar nu bij? Mijn Garmin geeft gewoon aan waar ik moet afslaan... (soms laat ie wel een steekje vallen natuurlijk, maar dan heb je het lijntje en je boerenverstand nog)quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat veel mensen verwachten is een soort TomTom met nu links en over 150 meter rechts.
Dat is het dus absoluut NIET.
...Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Jouw garmin zegt tegen jou, " pak de eerste link en over 150 meter rechts" ? Prototype?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:35 schreef forty-two het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij? Mijn Garmin geeft gewoon aan waar ik moet afslaan... (soms laat ie wel een steekje vallen natuurlijk, maar dan heb je het lijntje en je boerenverstand nog)
Je kan inderdaad met pijlen werken en inderdaad vallen er dan zoveel steekjes dat dat imo niet goed genoeg werkt. Niet op het niveau van een auto tom tom.![]()
Ja hij telt zelfs af van 150/200 meter naar 0 en piept wanneer ik echt af moet slaan, tevens geeft hij de naam van de straat waar ik dan in moet rijden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jouw garmin zegt tegen jou, " pak de eerste link en over 150 meter rechts" ? Prototype?
Je kan inderdaad met pijlen werken en inderdaad vallen er dan zoveel steekjes dat dat imo niet goed genoeg werkt. Niet op het niveau van een auto tom tom.
De stomstom werkt misschien net iets nauwkeuriger, maar ook die is niet vlekkeloos.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:51 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ja hij telt zelfs af van 150/200 meter naar 0 en piept wanneer ik echt af moet slaan, tevens geeft hij de naam van de straat waar ik dan in moet rijden.
De stomstom werkt misschien net iets nauwkeuriger, maar ook die is niet vlekkeloos.![]()
Hmm. Misschien ook maar weer eens een kans geven. Dat werkt op routes die je maakt in strava bijvoorbeeld?![]()
1 voorwaarde: je kaarten moeten routable maps zijn. Zoals bijvoorbeeld "garmin city navigator"
Dus de garmin moet snappen dat er op die plek waar je koers naartoe gaat een zijstraat zit. Dan krijg je het aftellen en zo'n navigatie pijl of zelfs tekst aanwijzingen waar je heen moet in beeld.
Ik gebruik het trouwens vaker niet dan wel, omdat tijdens zo'n detail aanwijzing de garmin niet meer het totaal overzicht laat zien, en omdat er vertragingen door optreden.Mijn foto's op Flickr!
Dat vond ik ook altijd zeer irritant ja. Vooral als er net 2 of 3 zijstraten dicht achter elkaar zitten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:55 schreef Gripper het volgende:
1 voorwaarde: je kaarten moeten routable maps zijn. Zoals bijvoorbeeld "garmin city navigator"
Dus de garmin moet snappen dat er op die plek waar je koers naartoe gaat een zijstraat zit. Dan krijg je het aftellen en zo'n navigatie pijl of zelfs tekst aanwijzingen waar je heen moet in beeld.
Ik gebruik het trouwens vaker niet dan wel, omdat tijdens zo'n detail aanwijzing de garmin niet meer het totaal overzicht laat zien, en omdat er vertragingen door optreden.![]()
Jep heb ik in de vakantie nog gebruikt voor een rit in de Bourgogne.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]![]()
Hmm. Misschien ook maar weer eens een kans geven. Dat werkt op routes die je maakt in strava bijvoorbeeld?Maar ook die van http://garmin.openstreetmap.nl/, ik gebruik nu de generic routable (new style)quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:55 schreef Gripper het volgende:
1 voorwaarde: je kaarten moeten routable maps zijn. Zoals bijvoorbeeld "garmin city navigator"1 tik op het scherm en de detailweergave verdwijnt weer, het stoort mij zelden.quote:...
Ik gebruik het trouwens vaker niet dan wel, omdat tijdens zo'n detail aanwijzing de garmin niet meer het totaal overzicht laat zien, en omdat er vertragingen door optreden.
Ik rij er nu vaak mee op plekken waar ik de weg ken, gewoon om aan het gebruik te wennen zodat ik er makkelijker mee navigeer als ik een keer op een onbekende plek ben.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Maar het werkt dus wel redelijk begrijp ik. Gaat mij erom dat je fijn kunt doorfietsen. Nu bijvoorbeeld een paar keer in Friesland gefietst. Ken het gebied niet en de bewegwijzering is beduidend minder dan ik in Overijssel gewend ben. Beetje navigatie zou dan wel handig zijn. Vind het zeer irritant steeds te moeten stoppen om te zien waar ik ben en waar ik naar toe moet. Niet best voor het gemiddelde ook 😕it's better to burn out than to fade away...![]()
Zou niet meer zonder kunnenquote:Op maandag 4 augustus 2014 15:07 schreef lammegiraf het volgende:
Maar het werkt dus wel redelijk begrijp ik. Gaat mij erom dat je fijn kunt doorfietsen. Nu bijvoorbeeld een paar keer in Friesland gefietst. Ken het gebied niet en de bewegwijzering is beduidend minder dan ik in Overijssel gewend ben. Beetje navigatie zou dan wel handig zijn. Vind het zeer irritant steeds te moeten stoppen om te zien waar ik ben en waar ik naar toe moet. Niet best voor het gemiddelde ook 😕![]()
![]()
Daarvoor heb ik een Timex horloge. Oorspronkelijk gekocht voor bij het hardlopen, maar dat kan ik (op dit moment) met een el cheapo constructie ook op m`n stuur bevestigen. Kan ik inderdaad ook intervalletjes op in programmeren, en het geeft alle belangrijke info weer, zoals afstand, (gemiddelde) snelheid, (gemiddelde) hartslag, en cadans als je daarvoor een ANT+ sensor hebt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:59 schreef Gripper het volgende:
Het voordeel van de hogere segment fietscomputers is dat je ook trainingen kan aanmaken, en dat je een vooraf bepaalde trainings sequence kunt doen. Intervalletjes trainen wordt anders een beetje moeilijk (maar niet onmogelijk) als je zelf de start en stoptijd van ieder onderdeel in de gaten moet houden.
Ik heb het richtingsgevoel van een visstick, dus ik neem nog wel eens de verkeerde afslag. Kan leuk zijn, maar ook best frustrerend. Maar voor nu volstaat dat Timex horloge nog prima en is 400-500 voor een Garmin o.i.d me iets te gek
Zo dus (foto is niet van mij btw):![]()
![]()
Fixedquote:Op maandag 4 augustus 2014 15:21 schreef Levitas het volgende:
[..]
Daarvoor heb ik een Timex horloge. Oorspronkelijk gekocht voor bij het hardlopen, maar dat kan ik (op dit moment) met een el cheapo constructie ook op m`n stuur bevestigen. Kan ik inderdaad ook intervalletjes op in programmeren, en het geeft alle belangrijke info weer, zoals afstand, (gemiddelde) snelheid, (gemiddelde) hartslag, en cadans als je daarvoor een ANT+ sensor hebt.
Ik heb het richtingsgevoel van een visstick, dus ik neem nog wel eens de verkeerde afslag. Kan leuk zijn, maar ook best frustrerend. Maar voor nu volstaat dat Timex horloge nog prima en is 400-500 200-250 voor een Garmin o.i.d me iets te gek![]()
Wat een verschil trouwens, tussen de rit van vanochtend en die van zaterdag!
Waar ik van het weekend nog vragen had over die hoge hartslag, kreeg ik hem vandaag niet eens over de 150 heen (tenzij ik natuurlijk harder zou gaan rijden, dus D2).
Zaterdag: 24.4 km/h op 159 bpm gemiddeld
Vandaag: 25.7 km/h op 134 gemiddeld, zelfs met wind tegen kon ik deze snelheid handhaven met 'slechts' 140 bpm.![]()
Die Mio Cyclo 305 van ¤179-, doet dat ook.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]![]()
Hmm. Misschien ook maar weer eens een kans geven. Dat werkt op routes die je maakt in strava bijvoorbeeld?
Piept gewoon eerst 2x voor de afslag met een aanwijzing, dan staat er bijv. over 200m rechts af slaan.
Vervolgens nog een keer met 100m, en dan 50m voor de afslag piept hij nog even 2x![]()
![]()
Die mio die je na 2 dagen al terug moest sturen toch?quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:29 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Die Mio Cyclo 305 van ¤179-, doet dat ook.
Piept gewoon eerst 2x voor de afslag met een aanwijzing, dan staat er bijv. over 200m rechts af slaan.
Vervolgens nog een keer met 100m, en dan 50m voor de afslag piept hij nog even 2x![]()
Met 810 en 1000 kan je wel zien dat je gebeld wordtquote:Op maandag 4 augustus 2014 15:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind het wel jammer eiks dat je met een Garmin niet kan bellen.![]()
![]()
Godverquote:Op maandag 4 augustus 2014 15:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die mio die je na 2 dagen al terug moest sturen toch?
Ja maar, ja, maar![]()
![]()
Denk dat je lichaam een beetje moet wennen aan de inspanning. Kan ook vermoeidheid zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:27 schreef Levitas het volgende:
Wat een verschil trouwens, tussen de rit van vanochtend en die van zaterdag!
Waar ik van het weekend nog vragen had over die hoge hartslag, kreeg ik hem vandaag niet eens over de 150 heen (tenzij ik natuurlijk harder zou gaan rijden, dus D2).
Zaterdag: 24.4 km/h op 159 bpm gemiddeld
Vandaag: 25.7 km/h op 134 gemiddeld, zelfs met wind tegen kon ik deze snelheid handhaven met 'slechts' 140 bpm.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hoeveel rustdagen hielden jullie trouwens aan toen jullie net begonnen ?
En welke afstanden waren dat meestal ?![]()
Misschien is een iphone iets voor jou...quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind het wel jammer eiks dat je met een Garmin niet kan bellen.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Beter een Sony experia met een 3dubbele accu en stuurmount. Die zijn waterdicht.quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:38 schreef forty-two het volgende:
[..]
Misschien is een iphone iets voor jou...![]()
Als t regent laat jij je jongens toch gewoon fietsen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Beter een Sony experia met een 3dubbele accu en stuurmount. Die zijn waterdicht.![]()
Knap als je daar een andere accu in krijgt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Beter een Sony experia met een 3dubbele accu en stuurmount. Die zijn waterdicht.![]()
![]()
Je hebt van die externe accupacks toch? Of op zonnecellen? Als je dat op je smartphone aansluit moet het toch ook lukken? Dan alleen nog stuurmount fixen.![]()
Jep.quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:48 schreef kaasplankje het volgende:
Je hebt van die externe accupacks toch? Of op zonnecellen?
Beste zou je dan nog naafdynamo met usb uitgang kunnen nemen, zo lang je fietst doet je garmin het![]()
![]()
haha, en dan met je bakkes op elk paaltje in de stad klappenquote:Op maandag 4 augustus 2014 15:50 schreef kaasplankje het volgende:
Straks met 5G koop ik een Experia en maak ik een stuurmount, dan kan ik TDF/Sporza streamen als ik aant fietsen ben.
Ik denk dat ik alleen in het weekend 1-2 tochtjes reed toen ik begon, nooit langer dan 100 km ook. Misschien ook af en toe een avond rit, ik weet t eigenlijk niet meer precies, zo indrukwekkend waren de eerste 2 jaar van mn wielren carriere niet vind ikquote:Op maandag 4 augustus 2014 15:37 schreef So_Surreal het volgende:
En welke afstanden waren dat meestal ?![]()
Maar om te bepalen of je wel of niet wilt gaan trainen, is gewoon voelen en luisteren naar je lichaam toch het beste. Je hartslag was vandaag lager dan zaterdag, maar voelde je je ook moe of futloos? Zware benen? geen zin om te fietsen?
Je kunt wel een compleet trainingsschema maken, maar dat is misschien wat erg ambitieus als je nog moet bedenken hoe leuk je wielrennen vindt. Ervan uit gaande dat je in het weekend langer kunt fietsen, en door de weeks 's avonds (als je gewoon 5 dagen van 9 tot 5 werkt) dan zou je het zo kunnen doen, en dat is al een pittige week voor een beginner met 4 trainingen:
ma: rust (want beide weekend dagen gefietst)
di: avondrit, 2-3 uur duurrit
wo: avondrit, 1,5 uur, intervals of sprintjes / brug-op, etc.
do: rust
vr: avondrit, 2 uur duurrit
za en/of zo: toertocht, 4-5 uur.
Nog simpeler is: de ene dag fietsen, de andere dag rust.
Op doefiets.nl kun je trouwens veel voorbeelden vinden van trainingsschema's: die zijn er in oplopende intensiteit van beginner tot gevorderde.Mijn foto's op Flickr!
Ik begon met ritjes van 20 km ofzo. Daar deed ik een uur over. Daarna op de fiets naar 't werk en met vrienden terugfietsen. Dat was 30 km/dag. Nu, 3/4 jaar later rij ik die 30 km/dag nog steeds. Nu met snelheden die ik voorheen met een groepje van 2/3 net aan volhield
Als je beetje hendig sjiek eruit wil zien koop je een google bril en laat je sporza op de glazen projecteren, lijkt het net of je er zelf tussen fietst.quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:50 schreef kaasplankje het volgende:
Straks met 5G koop ik een Experia en maak ik een stuurmount, dan kan ik TDF/Sporza streamen als ik aant fietsen ben.
Véél cooler dan zoon stoeme Garmin.![]()
Zonder gekheid, google glass (maar dan giro/oakley/etc glass) is natuurlijk wel de toekomst voor fietscomputers.![]()
1-3, afhankelijk van het weerquote:Op maandag 4 augustus 2014 15:37 schreef So_Surreal het volgende:
En welke afstanden waren dat meestal ?
30-50 km![]()
Voor D2+ trainingen: 2 dagen niet langer dan een anderhalf uur fietsen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:37 schreef So_Surreal het volgende:
En welke afstanden waren dat meestal ?
D1: 1 dag is voldoende maar dan kan je meer uren maken. max 3 uur fzo.
Dus: je kan beter beginnen met op 'tijd' fietsen dan op 'afstand'. Ik fiets 50 km in D1 in ongeveer 2 uur (iets meer). Als je dan je gemiddelde snelheid per zone enigszins doorhebt kan je dus rondjes uittekenen op basis van afstand.
Slechts richtlijnen.
Ik zou btw wel handschoentjes aandoen. Voorkomt een hoop pijn als je valt, en banden lichten gaat makkelijkerquote:Op maandag 4 augustus 2014 15:21 schreef Levitas het volgende:
[..]
Daarvoor heb ik een Timex horloge. Oorspronkelijk gekocht voor bij het hardlopen, maar dat kan ik (op dit moment) met een el cheapo constructie ook op m`n stuur bevestigen. Kan ik inderdaad ook intervalletjes op in programmeren, en het geeft alle belangrijke info weer, zoals afstand, (gemiddelde) snelheid, (gemiddelde) hartslag, en cadans als je daarvoor een ANT+ sensor hebt.
Ik heb het richtingsgevoel van een visstick, dus ik neem nog wel eens de verkeerde afslag. Kan leuk zijn, maar ook best frustrerend. Maar voor nu volstaat dat Timex horloge nog prima en is 400-500 voor een Garmin o.i.d me iets te gek
Zo dus (foto is niet van mij btw):
[ afbeelding ]/
Ja dit is wel vervelend. Garmin is nét niet snel genoeg om dit achter elkaar te kunnen fietsen. Maja, bij twijfel neem je wat gas terug en wacht je even. Ik vind lijntje nafietsen helemaal niets. Moet dan teveel turen naar m'n scherm. Hij geeft een piepje als je in de buurt van afslag bent (je kan via bikeroutetoaster aangeven op welke afstand je dit piepje wil: ik zeg meestal 200 m). Dat is echt ideaal, vermits je idd niet door de stad fiets. Dat is drama. Maargoed, door je eigen stad ken je de weg (neem ik aan) wel totdat je in rustigere omgevingen komt. En steden moet je verder in een rondje sowieso vermijden natuurlijk.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat vond ik ook altijd zeer irritant ja. Vooral als er net 2 of 3 zijstraten dicht achter elkaar zitten.
Ik begon met fietsen met tochten van 60km.
Toevallig vorige week mijn kortste Strava route tot dusver gereden: 43 km.
Maarja ik fiets ook gewoon als een malloot rond zonder enig besef van training."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Jammer.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Bij de neutralisatie voelde ik al dat ik slecht benen had. Op zich kon ik nog wel goed handhaven tot ze er op een smal weggetje met zijn allen bij gingen liggen. Ik kon er nog net om heen al uit mijn pedaal moeten klikken. Was met een flinke groep dames over, maar niemand wilde rijden om terug bij het peloton te geraken. Helaas pindakaas. Dit was in elk geval de laatste UCI 1.2 voor mij dit jaar en ik denk dat ik het volgend jaar lekker bij de kermiskoersjes hou.
Wel herkenbaar, zoiets heb ik ook eens gehad. Dan zit je tijdens de neutralisatie al af te zien![]()
![]()
http://www.ntfu.nl/Kalender/Kalender.aspxquote:Op maandag 4 augustus 2014 10:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet iemand nog een leuke heuvelachtige toertocht in Nederland of Belgie in het weekend van 23 of 30 augustus?
(Kijkt er ooit wel iemand naar de links in de OP?)![]()
Precies. Die jeugd van tegenwoordig die in paniek slaat als de Garmin het niet doet. En op fora gaat vragen of er nog routes zijn die nagefietst kunnen worden. Koop een kaart.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:11 schreef kaasplankje het volgende:
Op een kaart navigerend leer je wel beter de omgeving kennen dan wanneer je op een schermpje kijkt.![]()
Jij hebt tenminste (tele)visiequote:Op maandag 4 augustus 2014 15:50 schreef kaasplankje het volgende:
Véél cooler dan zoon stoeme Garmin.![]()
![]()
En dan met een bikemount voor de telefoon en eentje voor de extra accu. Dat is lekker soigne dan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:48 schreef kaasplankje het volgende:
Je hebt van die externe accupacks toch? Of op zonnecellen? Als je dat op je smartphone aansluit moet het toch ook lukken? Dan alleen nog stuurmount fixen.
Maar je krijgt wel je stuur lekker vol zo.![]()
Ben benieuwd wanneer de eerste fabrikant komt met een stuurpen met ingebouwde navigatie, teller etc.
Bijkomend voordeel: het is integraal onderdeel van je fiets, dus het hoeft geen extra gewicht te kosten (wat een aparte teller wel doet).
[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2014 18:09:33 ]![]()
Waar zitten je shifters/remmen dan?quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:30 schreef kaasplankje het volgende:
Als je echt gesoigneerd bent is je stuur helemaal leeg, zoals op mijn fiets.![]()
![]()
quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:08 schreef Wombcat het volgende:
Ben benieuwd wanneer de eerste fabrikant komt met een stuurpen met ingebouwde navigatie, teller etc.
Bijkomend voordeel: het is integraal onderdeel van je fiets, dus het hoeft geen extra gewicht te kosten (wat een aparte teller wel doet).
Niet helemaal wat je bedoelt maar mooi concept.![]()
Fietskoeriers rijden op fixies tochquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waar zitten je shifters/remmen dan?
Je aandacht mag/kan eigenlijk nooit verslappen, gelukkig ben je er zonder kleerscheuren vanaf gekomen!quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:25 schreef kaasplankje het volgende:
Rijd ik net op een smal bochtig dijkje, auto achter me, haalt dat mens vlak voor een bocht in terwijl er een tegenligger aankomt, gaat ze vlak voor mijn neus vol op de rem staan.
Kon nog wel remmen hoor maar wel ff gevloekt.
Vloeken en het verkeer regelen met 1 vinger is dan ff niet erg.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Echte welquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:32 schreef forty-two het volgende:
[..]
Fietskoeriers rijden op fixies tochMaar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:30 schreef kaasplankje het volgende:
Als je echt gesoigneerd bent heb je geen spacertoren, zoals niet op mijn fiets.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Zo dat was een mooi dagje. Weer afgezet in Nieuwegein toen naar de van Brienenoordbrug gefietst om daar een nieuwe pr te rijden op het stuk omhoog en dat lukte46/3449 met 35,7 km/h met rugzak op dus het moet nog wat sneller kunnen.
http://www.strava.com/activities/175370579/segments/4093691446
Daarna een tussenstop bij Kaas en daar even wat gedronken en bidons weer bijgevuld en toen door naar Laren om daar weer opgepikt te worden. Het weer was perfect!
Uiteindelijk 155km op de teller.![]()
Is je plan om op elk segment in nederland te verschijnen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Daar ben ik aardig mee op weg inderdaadquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:41 schreef kanovinnie het volgende:
Is je plan om op elk segment in nederland te verschijnen?In ieder geval met de bekendere segmenten ben ik al op heel wat te vinden behalve in Limburg, Brabant en Zeeland.
![]()
Spacers boven, spacers onder, toren is toren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:38 schreef kaasplankje het volgende:
Hoho ik moest daar de vork nog afzagen en de spacers zitten bovenop eh?Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
En ik zei nog zo dat het niet mijn foto wasquote:Op maandag 4 augustus 2014 17:02 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Ik zou btw wel handschoentjes aandoen. Voorkomt een hoop pijn als je valt, en banden lichten gaat makkelijker
Heb natuurlijk handschoentjes aan. De eerste keer dat ik fietste, zonder handschoentjes, waren heel m'n handpalmen afgesleten![]()
![]()
Pff wat weet jij daar nou van.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:44 schreef forty-two het volgende:
[..]
Spacers boven, spacers onder, toren is toren.![]()
![]()
Mooi, ik zie dat je nog langs de vaart gereden bent tussen Goudriaan en Oud Alblas, das mooi rijden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:39 schreef KolonelBroodje het volgende:
Zo dat was een mooi dagje. Weer afgezet in Nieuwegein toen naar de van Brienenoordbrug gefietst om daar een nieuwe pr te rijden op het stuk omhoog en dat lukte46/3449 met 35,7 km/h met rugzak op dus het moet nog wat sneller kunnen.
Daarna een tussenstop bij Kaas en daar even wat gedronken en bidons weer bijgevuld en toen door naar Laren om daar weer opgepikt te worden. Het weer was perfect!
Kolonel is sneller over de brienenoord dan Kaas.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
deze man weetquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:44 schreef forty-two het volgende:
[..]
Spacers boven, spacers onder, toren is toren.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Pff die andere kant heb ik nooit aangevallen. Maar van 1 kant sta ik scherp.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:46 schreef kanovinnie het volgende:
Kolonel is sneller over de brienenoord dan Kaas.![]()
We moeten een keer tegen elkaar strijden in Luxemburg of ander heuvelrijk gebied ofzo
Klimclassic volgend jaar, tijdmetingen over een paar klimmetjesquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:50 schreef Patroon het volgende:
We moeten een keer tegen elkaar strijden in Luxemburg of ander heuvelrijk gebied ofzo
Das 150 km te ver voor onze criteriumspecialist.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:51 schreef kaasplankje het volgende:
Kom maar naar Ivo's 200 elk jaar strijd.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Al zag ik dat mevrouwpatroon 'm laatst mee op sleeptouw had. Toen had hij 100 km door Fryslan afgelegd. Misschien moeten we haar meenemen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Haha weinig, ik woon in Utrecht, geen torens van enig belang... Jij hebt daar in R'dam veel meer torensquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pff wat weet jij daar nou van.
Tja er zit 5mm onder de pen en 20mm erboven op de foto, ik wed dat de helft er hier meer heeft. Maar toen was ze nog nieuw en wilde ik mss even schuiven kunnen nog.
Nu is de vork afgezaagd en zit er 5mm onder en niks erboven. Dat heeft hier bijna niemand.
En niet zoon afzichtelijke koelkast erop natuurlijk.
![]()
![]()
Klopt, de kuiten van Kolonel kunnen 2x in die van missPatroonquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:52 schreef kanovinnie het volgende:
Al zag ik dat mevrouwpatroon 'm laatst mee op sleeptouw had. Toen had hij 100 km door Fryslan afgelegd. Misschien moeten we haar meenemen.
(weggehaald, Kano kan zich weer eens niet gedragen)
Een hele nare opmerking was bijna uit mijn toetsenbord gekomen, maar toen bedacht ik dat ik zoiets niet kan zeggen over een skeetke als misspatroon. Excuus voor de gedachte.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Het zit je toch wel hoog hequote:Op maandag 4 augustus 2014 19:56 schreef kaasplankje het volgende:
Tja er zit 5mm onder de pen en 20mm erboven op de foto, ik wed dat de helft er hier meer heeft. Maar toen was ze nog nieuw en wilde ik mss even schuiven kunnen nog.
Nu is de vork afgezaagd en zit er 5mm onder en niks erboven. Dat heeft hier bijna niemand.
Bijna idd, zeg je goed vrind!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Niet gezegd dat ik me er zelf schuldig aan maak, ome kaas wist me er dit voorjaar nog op te wijzen dat het wel wat lager konquote:
Dit weekend met vrienden naar de Ardennen geweest, om daar maximaal 0,5l schultenbrau te drinken. Omdat ik wel sportief ben zijn we vanuit Maastricht naar Waimes (waar we zaten) gefietst en zondags ook weer terug.
Na een aantal ritten hier in de buurt was dit mijn grote vuurdoop wat betreft hoogte verschilen. Veel verder als de Zevenheuvelenweg en een aantal viaducten was ik niet gekomen. Daarom zijn we maar over het hoogste punt van België gegaan. Ik heb echt genoten en ook dalen vind ik erg leuk om te doen. Geweldig om met hoge snelheid naar beneden te zoeven.
Omdat ik zelf geen strava heb (ik kan dit namelijk niet op mijn telefoon dowloaden en heb geen geld voor een dure fietscomputer ofzo heb ik de rit van een van mijn fietsmaatjes op zijn strava opgezocht:
http://www.strava.com/activities/174074545 Alleen de laatste 6 km is een aparte rit geworden, hij had hem per ongeluk gestopt.
Niet helemaal accuraat dus, maar da is wat ik gefietst heb. We zijn redelijk bij elkaar gebleven, dus het klopt wel ongeveer.
De terugweg is nog niet geupload.![]()
Nee ik moest nog een keer uitleggen anders snappen jullie het weer niet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het zit je toch wel hoog he
Bijna idd, zeg je goed vrind!![]()
Mooie rit!quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:01 schreef Hobbel_Rob het volgende:
Dit weekend met vrienden naar de Ardennen geweest, om daar maximaal 0,5l schultenbrau te drinken. Omdat ik wel sportief ben zijn we vanuit Maastricht naar Waimes (waar we zaten) gefietst en zondags ook weer terug.
Na een aantal ritten hier in de buurt was dit mijn grote vuurdoop wat betreft hoogte verschilen. Veel verder als de Zevenheuvelenweg en een aantal viaducten was ik niet gekomen. Daarom zijn we maar over het hoogste punt van België gegaan. Ik heb echt genoten en ook dalen vind ik erg leuk om te doen. Geweldig om met hoge snelheid naar beneden te zoeven.
Omdat ik zelf geen strava heb (ik kan dit namelijk niet op mijn telefoon dowloaden en heb geen geld voor een dure fietscomputer ofzo heb ik de rit van een van mijn fietsmaatjes op zijn strava opgezocht:
http://www.strava.com/activities/174074545 Alleen de laatste 6 km is een aparte rit geworden, hij had hem per ongeluk gestopt.
Niet helemaal accuraat dus, maar da is wat ik gefietst heb. We zijn redelijk bij elkaar gebleven, dus het klopt wel ongeveer.
De terugweg is nog niet geupload.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
De kooi van de ultegra achterderrie van m'n pa loopt wat stroef. Hoe kan ik die weer fixen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Mooie tochten steeds broodjequote:Op maandag 4 augustus 2014 19:39 schreef KolonelBroodje het volgende:
![]()
Even schoonmaken met een bakje terpentijn eronder en een kwastje? Of blijft 't kabeltje hangen? Dat kan ook.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:07 schreef kanovinnie het volgende:
De kooi van de ultegra achterderrie van m'n pa loopt wat stroef. Hoe kan ik die weer fixen?![]()
Shimanko. Niks meer aan te doen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:07 schreef kanovinnie het volgende:
De kooi van de ultegra achterderrie van m'n pa loopt wat stroef. Hoe kan ik die weer fixen?![]()
Echt de kooi he? Die de ketting op spanning houd. Lijkt wel alsof de lagering beetje vast zit oid. Als je 'm een beetje heen en weer beweegt doet hij het wel weer maar na een tijdje (weekje of wat) zittie toch weer aardig vast.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Even schoonmaken met een bakje terpentijn eronder en een kwastje? Of blijft 't kabeltje hangen? Dat kan ook.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Shimanko. Niks meer aan te doen.
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |