abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142970224
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_142971380
fipo! :')

XM, ik heb niets meer te zeggen dan wat de anderen al hebben gezegd. Hoe gaat het in therapie?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:26:20 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142972377
Nee, heb haar niet verwaarloosd voor zover ik weet. Reageer morgen wat uitgebreider, nu echt te moe. Dank voor de reacties iig :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_142972854
XM klinkt als goed gehecht hoor. Eerst even bij mama en daarna het vertrouwen om naar de anderen te gaan. En Riley vindt elke man ook leuk. Bij een man is ze bijna nooit verlegen. Kleine mannengek heb ik

Vandaag slaapt Riley bij mijn ouders. Ik ben een avondje naar de bios gegaan (the fault in our stars) en ik vond het eigenlijk zielig om haar wakker te maken en mee te nemen.

Kyara doet jouw laptop weer gewoon?
pi_142972903
Ja, redelijk. In elk geval een nieuw toetsenbord ;)

Ik haak dus gewoon weer aan :)
pi_142974314
En ook nog even een *O* voor een dreumesmeisje dat grote zus is geworden! *O*
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:35:10 #7
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142975286
Gefeliciteerd Twinkle *O* !
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_142982535

Ik ben er eigenlijk heel goed aan. Lig nog wel in het zkh omdat ik niet kon plassen }:| . Anders had ik gisteravond al lekker naar huis gemogen. Je ligt hier toch met een ander op de kamer met ook een baby.. heb echt niks geslapen. Maar dat komt wel weer. Adrenali e will do the trick O+

Katheter is er nu uit. Ik heb tot 10 uur de tijd om te plassen dus ben als een malle aan het drinken nu :D

Ik zal een dezer dagen het bevalverhaal posten in het daarvoor bestemde topic. En een foto.

XM ik wilde nog even op jouw hechtingsvraag reageren. Ik heb idd ook juist de indruk dat jouw dreumesje echt wel goed gehecht is. En dat idee heb ik omdat ze 'ongewenst' gewenst gedrag durft te laten zien aan jou. Kan je me nog volgen? Juist als je kindje zich veilig voelt bij jou, durft ze te laten zien hoe ze zich werkelijk voelt.

Ik heb er weleens dagen bij gehad dat Djenna niet te genieten was en ik echt niks goed kon doen. Dat zijn vermoeiende dagen. Overal om huilen, met spullen gooien, de hond achterna jagen.. noem maar op. Maar als ik het dan in mijn hoofd haal om met haar naar bv opa en oma te gaan, dan is ze het meest voorbeeldige kind ever. Als ze bij anderen is geweest en ik ben er zelf niet bij geweest, vraag ik ook altijd of ze een beetje lief is geweest. Zeker wanneer ze bij mij van tevoren dus een van haar buien had. Ik krijg echt altijd te horen dat het echt zon lieve meid is. Als ik dan vertel wat ze van tevoren bij mij heeft uitgespookt.. dan kijken ze je raar aan want dat verwachten ze totaal niet van haar :+

Djenna heeft gisteravond ook kennis gemaakt met broertje. Heel vertederend O+ . Broertje kreeg een kus en een aai toen we zeiden dat ze dat best mocht doen. En dat ie een keer huilde was ook wel interessant. En ze heeft mee geholpen met flesje geven. Maar daarna waren haar plastic bekers toch weer net wat interessanter :+

Nu nog een nieuwe balans zien te vinden de komende tijd. Gister overviel het me een klein beetje. Dacht ik zelfs even: zijn we niet te snel aan een tweede begonnen? Maar de tijd zal het leren :)
Ik zal dadelijk lichamelijk ook weer in staat zijn om dingen te ondernemen. Dat was zeg maar de afgelopen 20 weken niet te doen. Dus ik zal vast wel weer momentjes tussendoor kunnen creeeren om lekker met haar te voetballen of schommelen of weet ik wat :) . Looking forward! Want deze leeftijd is met momenten pittig.. maar ergens ook weer o zo leuk!
pi_142982557
Twinkle gefeliciteerd met Boaz.
De ontmoeting tussen zus en broertje klinkt O+
En wat een heldere uitleg over de hechting
pi_142982927
Aaah Twinkle, wat klinkt die ontmoeting lief O+ O+ O+

Het zal wel even duren voor je een ritme hebt. Van 1 naar 2 kinderen is (naar het schijnt :+ ) kan best wel heftig zijn. Maar dat is met elk leeftijdsverschil.
pi_142983194
Twinkle gefeliciteerd met Boaz. En die balans komt echt vanzelf goed maar geef het de tijd. Ik merkte dat ik vanaf dag 1 veel meer kon met deoudste dan hoogzwanger en was er ook nog manlief/kraam/visite voor de jongste.
Maar ga vooral genieten!!!
pi_142985120
Twinkle ik denk ook dat je het ritme wel gaat vinden :*

Hier een dreumes die voorkeuren gaat krijgen wat ze wil luisteren op YouTube. Schudt dus regelmatig nee als we een liedje of filmpje opzetten die mevrouw miet in gedachten had :+

Net even naar de stad gegaan. Daar zagen we teenslippers. Riley vond ze supermooi

pi_142986942
Welkom 'terug' Kyara! :P

Twinkle hier ook van harte gefeliciteerd. Wat ontzettend ontroerend, die ontmoeting O+ Lijkt Boaz op Djenna? Ben benieuwd naar je verhaal + foto! Ik hoop dat je snel op de been bent en je draai vindt met 2 kindjes.

Riley ik geef je groot gelijk! Mocht je ze kopen van mama? O-)

L heeft weer zijn ochtendslaapje niet gedaan. Hij was het uur voor zn middagslaapje behoorlijk chago. :X hij moet er nog een beetje aan wennen geloof ik. Gister sliep hij van 1 tot 3 en daarna om 8 uur naar bed. Vannacht heeft hij even flink gehuild. Sprong/ tandjes/ faaaaaase enzo :s)
pi_142993557
Fieder, toen bij ons het ochtendslaapje eraf ging, was hij ook nog erg moe aan het eind van de ochtend. Hij sliep dan ook nog een hele tijd van 11.30 tot 13.30/14 uur. Lastig met lunch en zo, maar anders was hij toch ook te moe om te eten...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142993804
Oh ja, van 2 naar 1 slaapje vond ik ook wat lastig.
Voldoende entertainment in de ochtend zorgde er wel voor dat ze door konden trekken tot een uurtje of 13.00 uur. Op dagen dat er niks gepland was, gingen ze s ochtends nog wel eventjes slapen.

Maar ik heb altijd zoveel mogelijk geprobeerd om ze alledrie tegelijk te laten slapen dus van 11.00 - 13.00 was hier niet echt een optie omdat M om 13.30 uur weer naar bed ging.
pi_142997656
Vandaag maar 45 min geslapen :o Hoop dat hij snel een nieuw ritme vindt met in ieder geval één lang slaapje -O-
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:09:16 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142999135
Ik zou nog even terugkomen op m'n post van gister. In spoiler zodat wie het niet interesseert, het kan overslaan :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we hebben wel een nieuw autostoeltje voor haar! *O* waar ze eigenlijk gezien de nieuwe wetgeving dat je tot 15 maanden achteruit moet vervoeren in de auto, dus nog nog helemaal niet in mag. Maar ok.

En ze gaat woordjes zeggen! Bal, lamp, poes, eten, pappa, mauw, b(l)oem, vis, uit, die! en nee. Vooral die laatste twee zijn favoriet.

[ Bericht 5% gewijzigd door XcUZ_Me op 02-08-2014 22:58:21 ]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:10:16 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142999160
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:21 schreef Fieder het volgende:
Vandaag maar 45 min geslapen :o Hoop dat hij snel een nieuw ritme vindt met in ieder geval één lang slaapje -O-
Oef, das wel pittig ja.. Hier ook meestal 1 slaapje, maar dan wel 2,5 uur meestal...
pi_142999511
Xm volgens mij zoek je naar bevestiging dat het niet goed zit. En dat komt gewoon door je onzekerheid.

Een kind dat vrij, zelfstandig durft te spelen en op haar gemak is bij anderen komt op mij over als een zelfzeker kind. Ze voelt zich dus veilig. Dat is gewoon goed.

Hier vandaag eetstrijd. Meneer had nergens zin in. Behalve de taart bij de koffie bij opa en oma. }:|

En bijna op vakantie, morgen pakken, maandag weg. *O*
pi_143000600
Xme zal even wat dingen van kyan noemen.
- is het liefsr buiten. Het is dat hij de voordeur niet open krijgt anders zou hij daar de hele dag zijn. Met of zonder ons.
- gister op visite bij mijn tante op de camping. Direct op onderzoek ik was niet intressant. Her maakt hem niet uit of ik in de buurt ben of niet.
- fles was lang een strijd. De enige manier was liggens op de bank/bed niet bij ons.
- kyan is totaal niet eenkennig.
- huilt bij iedereen hysterisch als ze weg gaan, al is het de klusjesman die eenmalig bij ons over de vloer komt.

en ik maak me totaal niet druk om zijn hechting.
pi_143000804
Je doet Noor zo echt tekort XM.
Sarcasme. Herken het.
pi_143004925
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:05 schreef Spirit82 het volgende:
Je doet Noor zo echt tekort XM.
Dat vind ik ook. En dat is ook naar waarom ik vroeg hoe het in therapie gaat, dat vraag ik echt uit interesse, want ik denk dat daar meer de oplossing ligt van dit 'probleem' dan in Noor of haar al dan niet afwijkende gedrag. Jammer dat daar geen antwoord op komt, maar is wellicht ook niet makkelijk om te delen. snap ik goed hoor :)

Een kindje is wie het is. Of het nu exact op de middenlijn wandelt, of er aan alle kanten buiten valt, het mag er zijn. Er is geen normaal, er is geen abnormaal. Er is een kind, met behoeftes en wensen, met likes en dislikes, en niets van dat al behoeft een waardeoordeel. Ik vind dat je erg de nadruk blijft leggen of hoe Noor het 'minder' doet, ik zag je van de week een aantal keer het woord kansloos gebruiken bij onjuist gebruik van een beker of eetgerei oid. Nu hang ik mogelijk te veel op aan dat woord (ik vind het een naar woord), maar daarmee doe je je dochter geen recht. Zij is wie zij is, en zij wil geen stukjes eten, en ze vindt drinken uit een beker niet tof. Het zij zo. Ze is er niet minder om dan een kind dat al die dingen tot in de puntjes beheerst. Want wie je bent is zo enorm veel meer dan welke kunstjes je laat zien.

Ik geloof dat kindjes nog niet veel moeten in hun leven. Groeien en ontwikkelen, that's it. En om dat te kunnen is er een klimaat nodig waarbinnen zij de ruimte krijgen om dit te doen op hun eigen tempo, op hun eigen manier, ook al doen alle kindjes van de hele wereld dat compleet anders. Er is geen goed of fout, alleen maar een kind dat haar ouders nodig heeft om haar onvoorwaardelijk te steunen. Ook als dat buiten alle marges valt, buiten alles wat het Grote Gele Boek voorspelt. Needless to say, ik heb een kind dat lak heeft aan gemiddelden. Net als wij. Want wie hij is, valt niet te vangen in een curve. Of in een lijst waarop je kunt afvinken welke trics hij al kan. Hij is. En dat is niet altijd makkelijk, niet altijd leuk, maar het is wel Sticker. En dat is prima, helemaal prima. Hij mag zijn zoals hij bedoeld is.

Dit alles is niet bedoeld als vervelende kritiek XM, maar ik zou zo graag zien dat je iets luchtiger kan omgaan met je dochter en daarmee het leven voor jullie allemaal wat makkelijker zal worden. Zoals ik het lees is er echt niets mis met Noor en is ze heel goed gehecht, ik hoop dat je het kan leren los laten.
pi_143005052
Twinkle, gefeliciteerd met je zoon! O+ Stoere naam!
pi_143005336
L-E, wat heb je dat mooi gezegd. Dat stuk over hechting enzo he, niet je minipost daarna, alhoewel ik het ook daar roerend mee eens ben.
  zondag 3 augustus 2014 @ 00:31:06 #25
378192 -mandy-
I am who I am
pi_143005601
+1 voor wat LE zegt. Mooi verwoord LE.

Wat goed van de autostoel XM :) . Ik zou me niet te druk maken om het niet achteruit vervoeren.
Was er nieuwe regelgeving dan??? Ik heb al wel gehoord dat isofix, en achteruit vervoeren wordt aangeraden maar is het al verplicht dan?
D zit ook in een groep I autostoel vooruit te kijken. We hadden die nog liggen van (8> 2 oudste kidsd, en is in prima staat.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_143005729
Dat van de nieuwe wetgeving heb ik ook niet mee gekregen?
pi_143007555
Kyara, welkom terug ;)

Omen, heerlijk er een avondje voor jezelf uit! En schattige schoentjes..

Twibkle, wat klinkt die ontmoeting super O+

Hier zit Ow nu meestal ook op 1 slaapje, maar dan is hij ook wel echt kapot rond 12 uur. Meestal probeer ik gewoon om half 12 te lunchen met hem en daarna slaapt hij zo 2,5 uur! Heerlijk! :D

XM, wat knap die woordjes! En verder zie ik alleen een hele onzekere moeder :* maar weet je, ik geloof dat jij ervoor zorgt dat Noor niets te kort komt en dat je haar zoveel mogelijk liefde geeft als je kan. Volgens mij ben je dan al een goede moeder...

Zolena bijna op vakantie :D waar ga je heen?

+1 voor LE

Als ik het goed zeg is die wetgeving nog niet verplicht. Maar ze willen daar naar toe en zitten we nu in een soort overgangsperiode, waar niemand nou precies weet hoe het nu zit ;)

Trouwens iemand een tip? Ow eet tegenwoordig echt het beleg van z'n brood en daarna z'n brood niet. Ik heb een paar hem verwend door daarna wat zoets erop te smeren, maar goed dat moet geen gewoonte worden. Als we thuis zijn zet ik de kale boterham op de kleine tafel en dan gaat langzaam tijdens het spelen zeker nog de helft op, maar dat is lastiger als we weg moeten. Iemand een tip, ik ga er niet boos om worden, dat vind ik echt de moeite niet. Het is stiekem wel grappig ;)
pi_143009071
L-E wat ontzettend mooi gezegd :*

XM hier ook een onzekere moeder. En een opmerking van een derde of als Riley een keer niet bij mij wil en dan ook echt nee gaat schudden, kan me dan zo onzeker maken. Maar dat probleem is er alleen maar in mijn hoofd en totaal niet waar.
Diep van binnen weet ik dat ik een goede moeder ben. En dat zie ik ook aan Riley.

Loj, als Riley het beleg van haar brood niet wil geef ik haar een ander soort beleg. Ik wissel ook af. En laatst had ik een broodje doormidden gesneden. Op de ene helft zat pindakaas en op de andere helft Gelderse worst. Ze had een half broodje laten liggen, maar het beleg was allemaal op

Gisteren naar een verjaardag geweest. Ze was zo ontzettend lief geweest. We hebben daar ook soep gegeten en ze heeft heerlijk gegeten ook. O+ Ze lag alleen om 6 uur op bed. Ze was helemaal kapot. Nu pas is ze wakker aan het worden

Vandaag gaan we naar Blijdorp. :D
  zondag 3 augustus 2014 @ 07:45:51 #29
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143009138
XM, ik sluit me bij de rest aan. Ik denk echt dat je eigen onzekerheid hier spreekt en niet dat Noor echt slecht gehecht is.
Maar ik kan me voorstellen dat het gevoel nogal overheersend is en niet zomaar weg te rationaliseren is. Zou het helpen als er eens een 'proffesional' naar Noor kijkt? Weet niet of dat makkelijk te realiseren is..?

Loj; Nora eet tegenwoordig ook eerst het beleg eraf, maar ik heb dan nog het geluk dat ze daarna nog trek heeft en een boterham met alleen boter ook lekker vindt :)
Is het misschien een idee om het brood te smeren met kokosolie ipv boter? Nora is er verzot op en het schijnt heel erg gezond te zijn.

Wat leuk Omen! Veel plezier! :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_143009460
Loj, herkenbaar hoor dat beleg eten en dan de boterham niet willen.
ik ben toen een tijdje overgegaan op smeerbaar beleg (smeerworst, smeerkaas, pindakaas, appelstroop, jam) en dan af en toe eens proberen of het weer beter gaat.
Dat is met vlagen.
pi_143009749
Loj hier trektze los beleg zoals kaas en vlees ook van de boterham en dan zijn de bammetjes niet meer interessant. Dus meestal smeerbaar iets er op ^O^

XM, je omschrijving klinkt echt juist in mijn optiek helemaal goed! Ik zie Djen er ook in terug ^O^ . Je doet het goed!
pi_143010036
XM ook ik herken veel van mijn kind in jouw omschrijving terug. Ik heb ook momenten dat ik denk dat er 'iets' is. Voornamelijk omdat ik met kinderen werk en iets teveel weet van wat er allemaal mis kan zijn... Het komt bij mij ook omdat ik niet veel kinderen in de omgeving/ familie heb en niet veel vergelijkingsmateriaal.
Maar ik probeer dat dan ook los te laten. Want als er echt iets is wordt dat vanzelf ontdekt en moeten we het er maar mee doen. Veranderen kun je het toch niet. En dat is voor mij persoonlijk wat werkt.

Omen Blijdorp O+ O+ wat onwijs gaaf! Maak je een mooie spam plz?

Loj en als je nou brood met iets smeerbaars geeft en kaas en worst apart erbij? Of wil hij dan de boterham helemaal niet meer? Mss de worst dan op een ander moment als tussendoortje. Heeft hij het brood en het beleg toch binnen. L eet graag een plakje worst uit het vuistje. (de eerste keer ging de hele plak naar binnen en toen dat toch te groot bleek kwam het er half gekauwd uit :D arme ik met mijn fobie voor nat eten)
pi_143011190
Loj, je kunt hem ook iets anders geven?! Zoals (stukjes) fruit, kaas in blokjes, groente/salade, rijst(wafel), smoothies, ... Brood is niet per se een noodzakelijk ding natuurlijk, als het je om de vezels gaat, die zitten ook in groente en fruit en zo. Veel afwisseling is sowieso lekker :Y)
pi_143015314
Mini heeft denk ik vreselijk last van een doorkomende kies. Hij vraagt om eten, krijgt zijn favoriete boterham, neemt 1 hap en begint te huilen. ;( vla ging er wel in en knjipfruit ook. Maar voor de rest helemaal niks.
pi_143019861
Tnx voor de reacties :)
Smeerbaar doe ik idd wel regelmatig, maar daar zit ook zo weinig afwisseling in :)
Vandaag sabbelde hij ook de smeerworst eraf en gooide het brood daarna op de grond :')
Kokosolie, dat ken ik niet... Dat ga ik eens ff googlen :)
Iets anders heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht, ik geef wel eens pap ipv brood, maar iets anders nooit (tijdens ontbijt en lunch dan he ;) ) Daar ga ik eens over nadenken, wat we nog meer als lunch kunnen geven. Tnx Ela :)

Ach kiesjes :') sterkte Zolena!

Hoe was Blijdorp Omen? Ga deze week ook weer eens denk ik :)
pi_143021416
Soep, groente-omelet, monkey platter, pastasalade, wraps, pannenkoeken, dat is wat wij als lunch eten :) Kokosolie haal je bij de toko of bio winkel! Hier is Sticker ook geen broodfan, idd beleg eraf likken en brood over tafel gooien :D Ander brood of er een luxe broodje van maken wil ook wel eens helpen :)
pi_143021559
Hmm klote zooi.

Djen eet sinds afgelopen woensdag niets meer en het drinken werd ook steeds minder. Kwam onder de rode vlekjes te zitten en we dachten (en heel veel mensen met ons) dat ze gewoon flink gestoken was door muggen. Gisteravond ging het echt helemaal los en zijn we er nog mee naar de HAP gekunnen. Die wist het eigenlijk ook niet zo goed en gooide het uiteindelijk maar op spruw. Een diagnose die mij niet waarschijnlijk leek maar goed. Een of ander goedje meegekregen ter verlichting.

Komt mijn schoonmoeder net hier. De afgelopen twee weken is Djen veelvuldig bij hen geweest door de zwangerschap. Blijkt dat daar kinderen hebben rond gelopen die elkaar hebben aangestoken met de hand-/mond-/voetziekte en Djen heeft precies dezelfde symptomen als hen....

Zij kan het wel hebben als ze een paar dagen niet eet. Drinken wordt al iets zorgelijker. Maar ik heb hier nu ook nog een klein ventje van twee dagen oud.

Dus ik ben lichtelijk bezorgd en hoop maar dat het hem bespaard blijft :{
pi_143021936
Zolena klinkt als kiesjes ja. Even lekker wat meer vloeibaar eten en hopen dat ze snel door zijn

LE jullie eten echt lekker zo te horen O+ wat leg jij zoal op de monkey platter? En mijnes lust geen pannenkoeken :'(

Twinkle ik hoop zo dat het je mannetje mag overslaan! Heeft de arts er nog iets van gezegd of is het echt afwachten nu?
pi_143023250
Zolena wat zielig :*

L-E jullie lunchen inderdaad lekker zo te horen.

Twinkle :*

Dierentuin was heel gezellig. Riley vond de dieren superleuk

pi_143025482
We bellen morgen even met onze eigen huisarts. Moesten we sowieso al dus dan nemen we dit maar meteen mee op.
pi_143027780
Jeetje Twinkle, arm meisje. Wat stom dat die HA daar niet aan denkt :@ Kan me ook goed voorstellen dat je bezorgd bent. Ik zou denk ik zo weinig mogelijk mensen aan hem laten zitten en altijd goed handen wassen.

Ach mijn meisje he, niet naar bed willen, huilen huilen huilen. Mama was niet goed, ik werd zelfs geknepen en ze schreeuwde lelijk door m'n slaapliedje heen, echt zo van "hou je mond mama!". Ik wist echt niet meer wat ik moest doen, dus liet haar maar huilen. Zegt man opeens: misschien wil ze wat water? Waarom denk ik daar niet aan?? Ze wil ALTIJD water voor het slapen gaan! Ik doe de deur open waar Isa, inmiddels stil, vol verwachting ligt te wachten, ze ziet de fles, pakt hem en geeft mij de speen, tankt 100ml water naar binnen, steekt gaar handje uit voor de speen, stopt hem in haar mond, pakt haar olifant en... zwaait naar me. Echt van "nu is het goed mama, daag, ik ga slapen". Geen kik meer gehoord :@ Zit nu met tranen in m'n ogen op de bank, van verbazing over dat geweldige kindje dat zo goed weet wat ze wil. Ik voel me zo dom :@ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_143027814
Wat een mooie foto Omen O+ Klinkt als een geslaagde dag!

Twinkle, die timing is echt beroerd. Sowieso al sneu voor D. maar met B. er erbij wordt het toch even anders. Wel raar dat die HA dat niet als zodanig heeft kunnen herkennen. Goed om het even met je eigen HA te bespreken. Ook hoe te handelen met B.
pi_143027878
Spirit, fijn he, dat ze dat zelf zo goed kunnen aangeven. O+
pi_143027929
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2014 20:50 schreef Kyara het volgende:
Spirit, fijn he, dat ze dat zelf zo goed kunnen aangeven. O+
Ja! Maar ik luisterde niet! Ik dacht dat het aan de sprong lag, maar ze wilde gewoon alleen een beetje water :@
Sarcasme. Herken het.
pi_143028112
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 20:50 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja! Maar ik luisterde niet! Ik dacht dat het aan de sprong lag, maar ze wilde gewoon alleen een beetje water :@
Ja, maar ze worden ook "ineens" zo snel groot..... En nu weet je het voor de volgende keer ;)
pi_143028246
Wij zijn vandaag met vrienden naar een klein dierentuintje geweest. Meiden hebben grotendeels gelopen (aan de hand of achter de buggy). Ze wilden niet in de buggy, niet in de doek, niet in de drager, niet op de arm.... Alleen lopen (of kruipen maar dat vonden wij weer geen goed idee). Hele afstanden. Best knap.

Edit: plaatje bj het praatje

[ Bericht 32% gewijzigd door Kyara op 03-08-2014 21:03:50 ]
  zondag 3 augustus 2014 @ 21:12:04 #47
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143028965
Oh bah Twinkle, dat is al zo rot voor je meisje ;( Maar helemaal met een kersverse mini in huis. Wel gek dat de HAP er niet aan dacht.

Leuke foto Omen O+
Ik wil ook eens naar Blijdorp, maar ik denk dat ik even wacht tot Nora iets ouder is en iets langer tussen de slaapjes kan laten. Eerst maar eens SeaLife hier om de hoek proberen :)

Oh Spirit, dat had ik laatst ook. Nora had voor het slapen voor haar doen erg goed gedronken, dus toen ze een uur laten huilend wakker werd had ik in eerste instantie helemaal niet aan gedacht dat ze misschien gewoon weer dorst had :@
Wat kan je je dan stom voelen, he. Maar het vervolg klonk wel erg lief! Zwaaien O+

Wat goed, Kyara! Wat worden ze dan ineens groot zeg. Dragen en buggies zijn voor baby's! :{w ;)
pi_143031189
Spirit zulke dingen gebeuren. Voel jezelf niet te schuldig :*

Kyara wat knap van je meiden. Hebben ze ook niet geslapen?
Riley dus niet. Wel af een toe in de buggy gezeten of gedragen (niet in draagzak, want dat lukt nog steeds niet) maar ook heel veel gelopen.
Ik heb trouwens wel een aantal baby's in draagzak of draagdoek gezien. En twee moeders die hun baby bv gaven. Een van van die moeders deed het voeden in een draagzak. De andere mama was een zebra
pi_143031286
Ik moest je laatste zin even 2 keer lezen :D _O-

Wij waren op tijd weer thuis dus ze lagen om 14.00 uur weer in hun bed. Helemaal zonder slaap redden ze niet hoor..... en wij ook niet :@
pi_143031938
Oh Twinkle, wat naar zeg, en wat een timing! Even bellen met de ha lijkt me wijs idd.

Omen, toffe foto!

Kyara, jouw meiden lijken wel bijna twee zo! O+

Spirit, herkenbaar. En wat enorm knap en tof dat ze zo goed aan kan geven waar ze behoefte aan heeft. Ik zit ook wel eens zo vast in mijn eigen verwachtingpatroon dat ik niet makkelijk out of the box kan denken.. Eergisteren zette ik Sticker in zijn kinderstoel, huilen en brullen, maarja, dat is al twee weken zo als we hem ergens neer zetten, hij heeft even een plakperiode, dus ik zei: ik smeer even supersnel je broodje en dan mag je uit de stoel, maar toen er echt enorme tranen over zijn wangen biggelden merkte ik pas dat zijn buikvelletje tussen het gespje had gezeten toen ik hem vast zette in de stoel :'( So far voor mooi weer en dreumesje lekker 24/7 in alleen een luier :') En het is een lelijk pleke ook /slechtemoederrant
pi_143032324
Ach L-E wat zielig :*
pi_143032459
Auch L-E....
ook wel herkenbaar trouwens, er vanuit gaan dat er iets is en er blijkt toch iets heel anders te zijn....
pi_143033158
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:19 schreef L-E het volgende:
Soep, groente-omelet, monkey platter, pastasalade, wraps, pannenkoeken, dat is wat wij als lunch eten :) Kokosolie haal je bij de toko of bio winkel! Hier is Sticker ook geen broodfan, idd beleg eraf likken en brood over tafel gooien :D Ander brood of er een luxe broodje van maken wil ook wel eens helpen :)
Klinkt heerlijk! (Ik heb alleen een hekel aan komen :@ )

Wat een beroerde timing zeg Twinkle :') Beterschap voor je dreumes!

Dierentuin O+

Bizar he Spirit, hoe duidelijk ze gaan aangeven wat ze willen!

Wat gaan je meiden opeens snel Kyara O+

Ah LE, maar ik vind het soms ook zo moeilijk inschatten. Soms denk ik, ach valt wel mee en is het dikke tranen. En soms valt Ow echt hard en is er niets aan de hand!
pi_143033327
Omg er zat net een kat in de kamer van Riley. Ze huilde, dus ik naar boven. Klimt die kat uit het raam. Ik schrok me helemaal wild. En vraag me meteen af hoe vaak die kat als is wezen buurten :o
pi_143034105
Bekende plek Kyara. De wissel toch? Wij hebben jaarkaarten. Zo heerlijk. Beide kinderen vinden t er geweldig.

Wij zijn weerverwachting van vakantie. Zijn een week naar een bungalowpark geweest. Jongste vind de speeltuin het alles tofst. Hij rende er steeds heen. Hij kon zelfs alleen over een evenwichtsbalk lopen.
We zouden eigenlijk vrijdag al naar huis maar hebben donderdag geregeld dat we tot vandaag konden blijven.
pi_143034164
Ohw Le. Wij hadden dat pas oo met jongste en de buggy. Ik voelde me zo schuldig......
pi_143034232
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:37 schreef Omentielvo het volgende:
Omg er zat net een kat in de kamer van Riley. Ze huilde, dus ik naar boven. Klimt die kat uit het raam. Ik schrok me helemaal wild. En vraag me meteen af hoe vaak die kat als is wezen buurten :o
Ja dat kan ik me voorstellen! :o
(En ik moest ff terugdenken aan onze kat als spook in Ow z'n kledingkast ;) )

Klinkt als een fijne vakantie Olivia
pi_143034632
Olivia klinkt als een geslaagde vakantie. Welkom terug weer *O*

Mijn draakje slaapt weer. Dus ik ga ook naar bed :z
pi_143043172
Nou, vanmorgen had Aiden weer een bed vol kots. ;(
Gisteravond waren er al weer wat signalen maar hij viel toch in slaap en is rustig naar bed gaan. Vannacht ook niets gehoord van huilen ofzo.
Denk dat hij moet minderen met de kaas. Hij is er dol op maar wij geven het teveel denk ik.
Ik zou het anders niet weten. :?

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 04-08-2014 09:52:30 ]
  maandag 4 augustus 2014 @ 09:25:31 #60
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143043621
Zo, terug van het boekenmarkt-weekend, dus eigenlijk ff tijd om te reageren.

Die wetgeving, ja het was wat vaag, maar tot 15 maand én 71cm lengte is achteruit vervoeren verplicht voor i-Size stoeltjes. En die hebben we niet gekocht. Tot circa 2018 gelden de oude norm en de nieuwe norm (i-Size) tegelijk.

Loj, alle tips zijn al gegeven, zou idd eens proberen iets anders dan brood aan te bieden, of idd ander brood. Verandering van spijs doet eten!

Omen, zo te zien was het tof in Blijdorp! Noor vond het dat Oceanium echt doodeng :o. Krijsen!

Zolena, sterkte met de kies. I feel your pain met de 4 doorkomende exemplaren hier ;(.

Twink, wat een vervelende situatie zeg! Ik vind het wel raar dat die huisarts het niet herkend heeft eigenlijk :@. Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit een HAP-arts een juiste diagnose heb zien stellen... Grote zus maar uit de buurt houden van je kleine man.

Spirit, kan gebeuren toch, niet zo schuldig over voelen. Je bent geen helderziende toch?

Stoere foto Kyara met je stappers! :D

Op de boekenmarkt ook talloze Babybjorns gezien ;( en nog voorwaarts dragen ook ;(. Kan het niet aanzien. Dan liever een kinderwagen hoor.

Auw LE, klinkt pijnlijk.. maar ook hier, kan gebeuren.. Ik heb wel eens een nageltje van Noor te kort geknipt. Voelde me toen even nog meer de Slechtste Moede ter Aarde.

Venco, wat sneu... Maar, hoeveel kaas geven jullie heb dan? Ik heb nu zo'n beeld van een kind dat een kg kaas opeet :D. Maar blijkbaar valt iets hem niet lekker nee..

En nog even op jullie reacties..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143043822
Olivia, klopt, is idd de Wissel. Ik vond het wel geinig maar wij hebben een abo op Burgers Zoo en dat is dan toch wel een groot verschil :@
Klinkt als een leuke vakantie!

Klinkt lekker L-E. Wel veel werk lijkt me :@ Ben blij dat wij echte broodeters hebben. Kan zelf ook niet zonder mijn boterhammetjes eigenlijk.

Riley een bezoeker :o Ik zou ook schrikken.

Venco, wat naar. Kan hij niet gewoon iets onder de leden hebben? Hoeveel kaas geven jullie hem dan?

XM :*
SPOILER
  maandag 4 augustus 2014 @ 09:46:47 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143043942
Hier nog zo'n broodmonster idd. Zaterdag vlogen er gewoon drie in! Drie! :D

SPOILER
pi_143044190
SPOILER
pi_143044221
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:41 schreef Kyara het volgende:

Venco, wat naar. Kan hij niet gewoon iets onder de leden hebben? Hoeveel kaas geven jullie hem dan?

[/spoiler]
Denk zo'n 5 boterhammen met 1 plak kaas.
Maar omdat hij vorige keer ziek werd na kaasburgers. Het is nu de 2e keer in precies 1 week.

Ik wil sowieso vd week naar de dokter vanwege de bult bij zijn lies. Die was echt hard gister.
pi_143044249
Dus 5 plakken kaas?
Kaasburgers zijn ook wel heel machtig geloof ik. Misschien niet goed gevallen idd.

Maar 5 plakken kaas lijkt me inderdaad wel wat veel dus kan vast geen kwaad om meer te variëren in broodbeleg :)
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:04:46 #66
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143044290
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:59 schreef Kyara het volgende:
SPOILER
Nee.. en ik kan hier geen aanwijsbare oorzaak bedenken eigenlijk..
pi_143044701
Mijn jongste vind mij ook niet leuk.Papa voor en papa na. Ik word gedoogd als papa er niet is.
pi_143045036
Zwaai!!
Ik ga weer proberen in te haken. Tijdens en nu de verhuizing door drukte (tijdelijk) afgehaakt. Maar mis jullie....

Venco 5 plakken kaas is veel maar is het niet 'gewoon' een buikgriepje? Heerst enorm. Hoor het overal om me heen.
pi_143045055
Spirit :* gelukkig zal ze dingen steeds beter gaan aangeven. En het zal je nu geen tweede keer gebeuren

Kyara ik vind het zo ontroerend om die drie daar samen te zien staan O+ lopen de meisjes ook echt met jullie mee? Of lopen jullie met de meisjes mee? :P L heeft gister in Avifauna een heel stuk gelopen maar echt alleen waar hij heen wilde. En wij er braaf achteraan sjokken :D

Whaha Omen een bv zebra _O- geen draagapen gezien? En die kat :o als het maar geen kater is, die kunnen sproeien :X

Twinkle heb jij de arts al gesproken?

Owwww LE, au dat heb ik ook wel eens!! Toen L heel klein was zat zijn armpje tussen de clip van de Manduca. :'( Heel hapje uit zijn velletje. En eergister nog zijn been tussen de rits van de slaapzak. :@

Olivia klinkt heerlijk O+

Venco het proberen waard lijkt me! Ik voel me trouwens ook bij vlagen wat misselijk. En steken in mn buik. Dus mss idd een buikgriepje?

Het ochtendslaapje is terug van weggeweest. Heb hem gister en vandaag om 10 uur ipv 9 uur op bed gelegd en dat werkt.
pi_143045593
Fieder dat uurtje extra spelen heeft ie blijkbaar nodig om moe genoeg te worden. Slaapt ie dan 's ochtends en 's middags??
pi_143045595
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:41 schreef Kyara het volgende:
Olivia, klopt, is idd de Wissel. Ik vond het wel geinig maar wij hebben een abo op Burgers Zoo en dat is dan toch wel een groot verschil :@
Klinkt als een leuke vakantie!

Klinkt lekker L-E. Wel veel werk lijkt me :@ Ben blij dat wij echte broodeters hebben. Kan zelf ook niet zonder mijn boterhammetjes eigenlijk.

Riley een bezoeker :o Ik zou ook schrikken.

XM :*
SPOILER
burgers is ook veel leuker. Maar dit is voor ons een kwartiertje rijden en burgers een uur. Ik kan hier alleen heen met de kinderen en dan zonder buggy. Als ze weg rennen maak ik me geen zorgen. Oudste weet er compleet de weg. We gaan soms alleen even heen om de flamingos gedag te zeggen en te spelen in de speeltuin
pi_143045986
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:12 schreef Animalmix het volgende:
Fieder dat uurtje extra spelen heeft ie blijkbaar nodig om moe genoeg te worden. Slaapt ie dan 's ochtends en 's middags??
Ja van 10 tot 11 en van 14 tot 15/ 16. Hij is pas ziek geweest en sindsdien wilde hij om 9 uur al terug naar bed. Maar voordat hij ziek was ging het ook al richting de 10 uur. Was ik eigenlijk alweer vergeten :P
pi_143046409
Mijn meisje is ziek. Koorts, hoesten en snotneus. Ze ligt de hele ochtend al op de bank of in bed (niets voor haar).
En grote broer leest haar nu boekjes voor <3
SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door Animalmix op 05-08-2014 10:22:42 ]
pi_143046918
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 17:23 schreef Loj het volgende:
Tnx voor de reacties :)
Smeerbaar doe ik idd wel regelmatig, maar daar zit ook zo weinig afwisseling in :)
Vandaag sabbelde hij ook de smeerworst eraf en gooide het brood daarna op de grond :')
Kokosolie, dat ken ik niet... Dat ga ik eens ff googlen :)
Iets anders heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht, ik geef wel eens pap ipv brood, maar iets anders nooit (tijdens ontbijt en lunch dan he ;) ) Daar ga ik eens over nadenken, wat we nog meer als lunch kunnen geven. Tnx Ela :)

Ach kiesjes :') sterkte Zolena!

Hoe was Blijdorp Omen? Ga deze week ook weer eens denk ik :)
Wat ik nog vergat in m'n rijtje, wat wij ook regelmatig als lunch of ontbijt eten, is (griekse/bulgaarse/volle) yoghurt of kwark :) Eventueel kun je daar ook haver, fruit (appel/banaan/peer/sinaasappel), muesli, rozijntjes, dadels, etc doorheen roeren!
pi_143046964
Och Twinkle, beterschap voor je meiske en ik hoop ook heel hard dat je kleine verse mannetje daarvoor gespaard blijft :* Speaking of which, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon O+

Beterschap gewenst voor alle kindjes en mama's die het verder nodig hebben!
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:45:32 #76
381212 Gulara
From the future
pi_143048506
De mijnes vindt op z'n tijd een weetabix in een bodempje melk ook heel interessant. Eerst krokante hapjes nemen en daarna op een lepeltje.

En ik heb vandaag een groente en fruit shake gemaakt: beetje kokoswater, banaan, paar aardbeitjes en wat boerenkool (enige manier om boerenkool eetbaar te maken). :9
Maar met wat (soya-, rijste-)melk ipv water en wat havermout is het natuurlijk ook een prima gevulde shake die ook als maaltijd kan. *O*
pi_143048730
Venco, wat sneu :*

XM, hoe was de boekenmarkt?
Er waren meer kindjes gisteren die het oceanium heel eng vonden inderdaad :D
SPOILER
Riley heeft geen papa, maar wel een tante die ze erg leuk vindt. Zo leuk dat ze van mijn schoot afgaat om bij haar tante te gaan zitten :D

Fieder, wij hebben Riley gisteren een beetje ‘gestuurd’ die vond het ook geweldig om rondjes te lopen. We hebben tig keer sorry gezegd, omdat ze mensen gewoon echt niet zag staan :D

Animalmix, beterschap voor je meisje. En wat een ontroerende foto O+

Wat een lekkere eettips hier. Die wil ik echt eens gaan uitproberen. Ik zelf houd eigenlijk helemaal niet zo van brood :@
pi_143050278
Welkom terug AM! :W
Sneu die foto. Beterschap!

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:46 schreef Fieder het volgende:
Kyara ik vind het zo ontroerend om die drie daar samen te zien staan lopen de meisjes ook echt met jullie mee? Of lopen jullie met de meisjes mee? L heeft gister in Avifauna een heel stuk gelopen maar echt alleen waar hij heen wilde. En wij er braaf achteraan sjokken
Ze lopen aan het handje of achter de buggy dus ze hadden weinig keuze. Nou ja, als ze een andere kant op wilden dan gingen ze kruipen }:|

quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:12 schreef olivia_321 het volgende:
burgers is ook veel leuker. Maar dit is voor ons een kwartiertje rijden en burgers een uur. Ik kan hier alleen heen met de kinderen en dan zonder buggy. Als ze weg rennen maak ik me geen zorgen. Oudste weet er compleet de weg. We gaan soms alleen even heen om de flamingos gedag te zeggen en te spelen in de speeltuin
Dat is ook leuk inderdaad. Burgers is voor mij dus 20 minuten rijden en dit was 50 minuten dus dan is de keuze ook snel gemaakt :)
Sowieso fijn om iets in de buurt te hebben. Kom je zeker ook vaak in Julianatoren? Is dat leuk voor jongere kindjes?

Gulara, gadverdamme, wat klinkt vies! Tenminste, het fruitgedeelte lijkt me heerlijk maar boerenkool? Die eet ik wel gewoon als stampotje hoor :D

Hier zijn de visjes in de Ocean ook favoriet. Vooral M staat letterlijk met zijn neus tegen het raam. Meisjes vinden het wel spannend zo in het donker dus dan (dubbel)draag ik ze meestal. Hoewel de volgende keer zullen ze ook wel zelf willen stappen :D
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:55:46 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143052641
Laat maar. Genoeg gezeurd.

[ Bericht 96% gewijzigd door XcUZ_Me op 04-08-2014 15:19:38 ]
pi_143053904
XM, :*
Ik wou dat ik iets kon typen waardoor jij je beter zou voelen, maar ben bang dat die toverformule er niet is.
* Shandaly geeft XcUZ_Me een dikke knuffel
pi_143053949
XM, ik heb heel jouw post niet gelezen. Maar ik geloof niet dat het zeuren is. Je bent onzeker en twijfelt. Praten daarover is goed.
* Omentielvo geeft XUZ_Me ook een dikke knuffel en :*
pi_143053988
Je zeurt niet XM...

En :*
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:42:42 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143054110
Daarover verschillen de meningen. Maar goed. Dank :*.
pi_143054696
Volgens mij zie jij alles gewoon door een te zwarte bril. Bijna alles wat een dreumesje doet of laat kun je op meerdere manieren zien, en door jouw donkere bril leg je alles op de negatieve manier uit. En het is - of althans, het lijkt me - ontzettend moeilijk om daar uit te breken.

"Ze kijkt me niet aan" is in jouw ogen "zie je wel? Ze moet me niet", maar Noor bedoelt misschien wel "ik was lekker rustig aan het dagdromen, komt daar mama ineens tussendoor die aandacht wil"

Ik herken wel van mezelf, in een lichte mate. Als ik minder lekker in m'n vel zit, moe ongesteld en andere malaise, dan leg ik opmerkingen van mijn man bijvoorbeeld ook veel negatiever uit. Afgelopen week, hij en Femke waren al thuis toen Lars en ik thuiskwamen, en Femke begon te dreinen en miepen, want moe en honger etc. ML maakte een opmerking dat het toch zo lekker rustig was voordat wij thuiskwamen, waardoor ik in de verdediging schoot omdat het voelde alsof hij mij er de schuld van gaf dat Femke huilde. Maar hij bedoelde gewoon dat het lekker rustig was voordat wij thuis kwamen, punt.
pi_143055873
XM ik kom zomaar binnenvallen, heb de laatste periode wel meegelezen, maar is het geen fase? In ieder geval :*.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:41:40 #86
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143056103
Ik weet het niet.. Wist ik het maar. Maar ik lees overal dat kinderen verheugd horen te reageren als je na een periode van afwezigheid weer in beeld komt. Anders zijn ze "emotioneel verstoord". En ik word genegeerd en alles behalve positief begroet. En dat maakt me echt heel erg verdrietig.
pi_143057067
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik weet het niet.. Wist ik het maar. Maar ik lees overal dat kinderen verheugd horen te reageren als je na een periode van afwezigheid weer in beeld komt. Anders zijn ze "emotioneel verstoord". En ik word genegeerd en alles behalve positief begroet. En dat maakt me echt heel erg verdrietig.
Nee hoor. Mijn oudste vond het nooit erg als ik wegging. En als ik terugkwam keek ze ook niet blij.
Het is nu zelfs zo erg dat ze dan zegt: ben je er nu alweer? Ik ga echt niet naar huis hoor.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_143058448
Bij mij is het ook een tijdlang geweest dat mijn dochter moest huilen als ik haar van het kdv haalde. leek net of ze t niet leuk vond dat ik kwam. Maar als ik haar optilde mocht ik haar ook écht niet meer neerzetten. Volgens mij een soort spanning ontladen, niet meer groot hoeven houden, maar nu mama er is is het veilig en kan ik dus gewoon huilen omdat ik eigenlijk al te moe ben. Zoiets, lastig te omschrijven.
Weet in ieder geval zeker dat ze wel blij was dat ik er was en dat ze ook veilig gehecht is.
Nu is het over trouwens en komt ze blij op me af als ik kom. maar t heeft wel een tijd geduurd. Nog steeds is het opvallend dat ze als we bij vreemden zijn een heel lief vrolijk kindje is die ook wel op onderzoek uitgaat. Maar zich ook extra goed voordoet (niet zeuren of gauw huilen). Thuis is ze ook lief en vrolijk. maar is er toch wel een hoop meer 'lastig' gedrag. Logisch ook, vind ik..

vond het zelf trouwens ook wel lastig hoor. Zie je allemaal blije kindjes naar hun ouders hollen, gaat die van jou huilen als je komt...
pi_143060345
Och ja dat huilen. Isa is vandaag met opa en oma en neefje en nichtje naar toverland geweest. Hele dag maar 1 uurtje geslapen, want ja, alles was natuurlijk veel te leuk. Ze was net 5 minuten thuis en stortte echt volledig in, het popje O+ Alleen tegen mama aan hangen en huilen van moeheid. Binnen 2 minuten viel ze in mn armen in slaap. Stiekem heb ik net de mooiste 10 minuten van de afgelopen maanden gehad, ze was weer heel even mijn kleine babytje O+ /emo
Sarcasme. Herken het.
pi_143060401
Die van mij spurt wel blij op me af als ik binnenkom (meestal) maar is bij anderen zooooo schattig! En speelt zo lief! !! Zo lang geconcentreerd op iets kleins!

En bij mij? Hij slaat, hij bijt, trekt mijn kastjes leeg en het kattevoer om. Gaat ko van woede omdat ik de verkeerde beker pak, hangt aan mijn been, wil niks eten behalve mijn eten... Kortom; een enorme doerak.
blijkbaar maak ik het slechtste in hem los :')

Ervaring leert; het gaat weer over dit soort dingen. Echt!
pi_143060477
Oja trouwens, speciaal voor XM, toen mn ouders Isa net afleverden en mijn vader haar aan mij gaf, was het bleren en wurmen net zo lang tot ze weer bij opa was. Die wilde helemaal niet naar huis! En zeker niet bij mama :D
Sarcasme. Herken het.
pi_143061031
Ik werd zojuist bij thuiskomst de deur weer uitgespoten door de waterspuitende armen van Brandweerman M :') daarna werd er gekrijst omdat ik een kus wilde geven, afgesloten met "jij mag niet met de trein spelen!! " :( dus :+ Daar word ik ook best een beetje sip van, maar ik kan ook niet afdwingen dat hij blij is me te zien.

Oprechte vraag XM (want ik lees hier niet altijd mee): hoe vaak hebben jullie ongebreidelde lol samen? Gaan jullie met zn tweetjes iets ondernemen en genieten jullie van het moment? Of staat eerder het monitoren en beoordelen (eet ze genoeg/netjes/hoe vaak en hoe maakt ze contact/etc) centraal? Valt daar winst te behalen om het fijn te hebben samen en jullie band te versterken?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_143065020
XM. De angst om niet lief gevonden herken ik. Dat gevoel heb ik zo vaak. Maar bij mij uit het dat ik eigenlijk het idee heb dat bijna niemand mij leuk vind. En als ik slecht in mijn vel zit heb ik ook de angst dat Riley mij niet leuk vindt.
En ik merk dat als ik daarover pieker dat ik allerlei tekenen zie die mijn gevoelens 'kloppend' maken.
Maar jij bent bang dat er 'iets' is met Noor. Waar ben je dan precies bang. Goed gehecht lijkt ze mij met alles wat je verteld en Noor haar gedrag :*
pi_143065958
Dreumes was vandaag woest toen hij opgehaald werd bij de opvang. Het was zijn eerste dag daar en hij had t veel te druk met spelen om daar huis te gaan.
Hij had t er wel prima gedaan. Hij was even verdrietig toen zijn zus op pad ging met de oudere kinderen.
Ik vind het zo knap van m. Tis niet nogal wat, dreumesavan 20 maanden zomaar ineens naar een andere opvang.
pi_143066001
Wisten jullie dat:

* J heel erg beleefd is? Ze zegt altijd netjes "dankewel". Zelfs als iets uit haar handen wordt gegrist.

* D. heus wel kan lopen maar ze toch weer is gaan kruipen, misschien omdat haar zus nog niet loopt?

* hun lievelingsspelletje is om door de ruit naar elkaar te lachen? (een buiten en een binnen)

* D. als grootste smeerpoets van de 2 ineens keurig met een vorkje kan eten?

* Ze samen echt zo ontzettend veel lol hebben dat mijn hart er echt van smelt als ik die lachjes vanuit hun slaapkamer hoor

* ze kleine acrobaatjes zijn die het liefst op 1 been op de tripptrapp staan?

* D al een keer uit de tripptrapp is gevallen en J al een keer met de gewone eettafelstoel onderuit is gegaan? (alleen geschrokken)

* en ze daar -natuurlijk- niks van geleerd hebben?

* ze taaltechnisch ook ontzettend grote stappen maken. De eerste 2-woord zinnetjes zijn al gesignaleerd.
pi_143066699
Xm, ben jij niet gewoon altijd al een piekeraar geweest? Ook over jezelf? En is het nu makkelijker om te piekeren over je dochter dan over jezelf?
Misschien leg je onbewust teveel druk op je dochter.

Ik vind het zo jammer om te lezen dat je je eigenlijk altijd zorgen maakt of alles wel goed is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143067390
Wat ik echt niet had gedacht maar toch lijkt te gebeuren is dat ook bij kyan zijn middag slaapjes er met 1,5 jaar af moeten. Hij heeft vandaag 1 slaapje gedaan van 5 kwartier en hobbelt nu nog vrolijk rond. Slapen is echt al drie weken drama.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:08:52 #98
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143068291
Wat een leuke wist-je-datjes, Kyara O+

Stond eigenlijk op het punt om te gaan slapen (moe!), maar vond het grappig om te lezen dat D. weer is gaan kruipen. Nora namelijk ook, terwijl het lopen heel goed ging. Nu wil ze alleen nog maar aan mijn hand lopen en anders gaat ze kruipen.
Toch wel fijn om te lezen dat er meer kindjes zijn die dat doen. (Of iig 1 :P)

Nu echt slapen! :Z
pi_143069871
Olivia :D

Kyara leuke wist je datjes O+

As. Jeetje. K nu nog wakker :o

Sylver. Slaap lekker :*
pi_143069955
Truste sylver.

hij lijkt nu vijf min te slapen halleluja. Morgen maar zonder slaapje proberen dus.
pi_143070766
As, kan het slechte slapen door het warme weer komen? Hier staat dat altijd garant voor ellende. Hoop voor je dat het snel bij trekt!

XM, ik ben blij te lezen dat je goed door lijkt te hebben dat het pijnpunt bij jezelf ligt. Dat is keihard werken en idd, babysteps. Op je pm reageer ik later, want tablet. Wb hechting, ik denk dat wij je angsten niet kunnen weg nemen. Ik kan je wel mee geven dat mijn kind het tegenovergestelde is van hoe je Noor beschrijft: hij kan niet zonder mij. Gewoon niet. Elke keer dat ik zondet hem weg ga, wat ik alleen voor therapie doe want noodzakelijk, kom ik thuis bij een hartverscheurend huilend jongetje. Hij moet weten dat ik er ben, anders paniek. En ook daarbij kun je je afvragen of hij dan goed gehecht is, want een goed gehecht kind heeft immers het vertrouwen dat mama weer terug komt..? Tel daarbij op de heftige bevalling en de eerste drie weken van zijn leven moederziel alleen in de couveuse, misschien is daar idd wel het eea beschadigd, who knows. Maar mezelf steeds die vraag stellen zal onze band niet versterken, hoe ik met hem omga wel. Dus net als clubsoda vroeg ik me af of je daar nog wat meer op kan inzetten, wellicht ook voor je eigen gemoedsrust? Ik vind het overigens fijn dat je ons hier als klankbord gebruikt, dat heb ik duizend keer liever dan dat je het voor je houdt en daardoor geen tegengeluiden hoort :)

Over lunchen: we eten ook wel eens gewoon brood hoor! Maar ik vind de afwisseling erg fijn (en goed) voor de jongetjes, bovendien ben ik dol op koken :) En iedereen hier in huis eet beter als ik uitgebreid werk maak van de maaltijd, dus ik doe het graag!
pi_143070817
Sorry dat ik niet op alles reageer, ik heb echt een hekel aan de tablet ;(
pi_143072162
Oh, de laptop doet het weer! O+

Nu ga ik pm'en, het kan weer :+

[ Bericht 73% gewijzigd door L-E op 05-08-2014 21:04:56 ]
pi_143073258
L-E, die laatste foto! Wat een mega lange wimpers :o O+

Ik probeer hier vanaf nu weer aan te gaan haken. Maar het is druk met 2 kinderen en de verhuizing (we zijn nog flink aan het klussen).

Wilde wel nog even zeggen, XM, ik herken je gevoel ergens wel. Wat betreft hechting. Saar is altijd enorm blij als oma er is. Of als ze naar oma gaat. En als ik haar dan aan het eind van de dag ga oppikken (bij M. gaat dat trouwens ook zo), dan keurt ze me nauwelijks een blik waardig. Maar, ik hou mezelf altijd maar voor dat het vooral in mn hoofd zit ook, en dat mijn meisje echt wel blij met mij is enzo O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:29:08 #105
381212 Gulara
From the future
pi_143074187
L-E wat is het een leukerd! En die laatste foto. Lief en wijs. O+

Coco 2 kinderen en verhuizen klinkt erg vermoeiend.

En hechten kan volgens mij op 3000 verschillende manieren. En niet iedereen geeft daar op dezelfde manier vorm aan.
pi_143077864
L-E O+

Coco een dreumes, een baby en verhuizen. Dat is erg druk :*
pi_143078094
Wow LE inderdaad! Hele wijze blik opeens O+ en dat lachje
XM wat clubsoda zei vind ik ook een goed advies!
Kyara O+
Oei As! Ik zat nog over zijn tweede slaapje te miepen maar jij hebt er straks mss helemaal geen meer! Stopte Yaro ook vroeg met slapen overdag?
Coco zeker druk :o maar wel leuk, lekker inrichten O+
pi_143078265
LE O+ O+ O+ O+ Wat is sticker een leuk jongetje!!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143078292
LE wat een heerlijk mannetje zeg. En idd die wimpers ♡

Coco succes nog met klussen hopelijk lukt het aansluiten.

ik denk niet dat het de warmte is want eerder met de warmte sliep hij prima of bij mij in de wompat. Beide is nu steeds geen succes.
fieder Yaro was idd ook 18 maanden toen hij geen middagslaapjes deed maar die was altijd een hele slechte slaper overdag. Kyan helemaal niet. Tot voor kort deed hij nog twee slaapjes.

hij slaapt nu nog. Dat is wel een uitzondering maar ja om 22.45 uur pas in slaap ook. Dus we gaan het vandaag proberen zonder slaapje.
zondag waren we naar bobbejaanland en toen sliep hij ook alleen 40 min in de auto dus blijkbaar is hij er aan toe.
pi_143078575
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja, XM, stel dat ze idd emotioneel verstoord is, of "wat dan ook heeft"
En dan?
Hou je dan minder van haar? Nee he..
En je zou er nu nog niks aan kunnen doen, pas als ze 5 zijn ofzo.
Piekeren en forceren heeft nu gewoon geen zin en misschien is het gewoon een normaal kindje waar helemaal niks mee aan de hand is en zich juist heerlijk kan uiten bij haar moeder.

Kortom, GENIET! en zie hoe het loopt..
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:49:31 #111
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143078825
Zo, even de tijd om te reageren..

Eerst de leuke dingen O+

Kyara, wat een leuke en lieve wist je datjes O+ Echt, jouw twee meiden zijn zó leuk :D. En je jongen natuurlijk ook :Y.

Sylver, jij hebt ook een snelle hoor! Ze heeft nog alle tijd om te lopen ;).

As, wow, nu al geen slaapjes meer :o. Das wel heel vlot, toch?

LE, wat een knapperd O+. Die wimpers! Je hebt een hele leuke Sticker :Y.

Coco, ik zie de foto's op fb. Ziet er goed uit! Succes nog even ^O^

En dan nu even op mijn gezever..

SPOILER
Verwacht straks wel gebeld te worden. Mup had 38,3 vanochtend. Maar las op rijksoverheid dat de BMR 5-12 dgn / tweede week na inenting last kan krijgen van koorts. En dat is nu, 11 dagen en idd die tweede week. Ze was wel vrolijk, dus afwachten maar..
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:53:48 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143079771
Hallo laiverds! Did you miss me? O+

Wij waren 2 weken in een tent in Frankrijk en het was heerlijk! Dus ik heb expres even internet zoveel mogelijk buiten beschouwing gelaten ^O^ E is een echte kampeerdert, heeft supergoed geslapen, zegt bonjour (bisjoeoeoe) tegen Franse oma's en vond het zwembad (batt!) helemaal het einde *O*

Ik ga later even wat bijlezen, nu eerst de boel weer opruimen en uitzoeken!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:54:29 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143079783
XM, wat een mooie openhartige post ^O^ Beterschap voor je meiske!!
pi_143079885
Kyara wat schattig die wist je datjes.
Vooral dat ze naar elkaar kijken door het raam <3
En ook al zo'n waaghalzen! Staan in de trip trap is hier aan de orde van de dag.

LB klinkt heerlijk!!
Bonjour....Hihi geweldig!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:06:14 #115
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143080018
LE, wat een leuke foto's! O+

Wow As, dat is snel. Ben benieuwd hoe het gaat zonder slaapje vandaag :)

XM, ik denk dat het al heel goed is dat je weet wat je valkuilen zijn. En het is uiteraard moeilijk om daar niet in te vallen (anders waren het gewoon kuilen :P ). Maar het is goed om ons als klankbord te gebruiken, hoor. Dat is echt geen gezeur, zeker niet als het je helpt :)
Hopelijk heeft ze geen last van de koorts!

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sylver, jij hebt ook een snelle hoor! Ze heeft nog alle tijd om te lopen ;).
Das waar :) Ik maak me er ook geen zorgen om, maar vond het wel gek :P

Ik vulde vandaag de eetwijzer in voor Nora en daar kwam uit dat ze te veel zuivel krijgt. Dan had ik wel verwacht, want ze komt ineens weer voor een extra fles 's nachts waardoor ze nu 3 flessen krijgt disclaimer: ze is net 2 weken 1 jaar ;) Daarnaast eet ze ook yoghurt en drinkt ze een glas karnemelk. Ik kan natuurlijk wel de karnemelk en yoghurt weglaten, maar vroeg me af of dat nodig is.
Op die website staat dat te veel zuivel zorgt voor maagvulling en ze daardoor te weinig andere dingen kunnen eten, maar Nora eet als een bootwerker :P
Kan (te) veel zuivel kwaad?

Oh, en we zijn gisteren naar SeaLife geweest. Ze vond het erg leuk en vermoeiend :D
SPOILER
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:13:30 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143080157
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:54 schreef LadyBlack het volgende:
XM, wat een mooie openhartige post ^O^ Beterschap voor je meiske!!
Dankjewel O+

Ze belden net, dus ik denk ojeee... maar was alleen de vraag of ze nu wel 2 slaapjes mocht doen. Tuurlijk :Y. Koorts was nog hetzelfde.
pi_143080323
XM beterschap voor je meisje! Mijn meisje (met zelfde naam is ook nog steeds ziek...)

Sylver weet niet of het echt kwaad kan zoveel zuivel. Maar ze zitten er wel veel eerder vol van en eten dan geen andere dingen meer. Daraom moet je voor de variatie geloof ik minderen.
Je foto is zo cute!
pi_143080432
Mijn vrije dag stond vroeger in het teken van huis opruimen, was vouwen en boodschappen. Of te wel het huishouden van een week bijwerken. Voor de kinderen had ik amper tijd. Sinds ik met joen ben is daar echt een einde aan gekomen. Hij zegt ook heel simpel, je bent een dag vrij voor de kinderen en niet voor het huishouden. Anders had je net zo goed 40 uur kunnen werken.
Dus ik doe op mijn dag vrij dingen met de kinderen. Morgen mischien even naar het strandje. Vorige week bij een dierenparkje geweest. Week daarvoor naar het strand. Ik ging in zoetermeer altijd zwemmen met de kinderen, maar die routine zit er nog niet in met 3 kinderen tegelijk :D
We gaan ook vaak even op de koffie bij oma. Kortom, mn vrije dag zit altijd hartstikke vol, maar staan altijd in het teken dat ik dingen doe met de kinderen.
pi_143080833
Djen keurt mij ook geen blik waardig als ze ergens fijn gespeeld heeft. Dan kijkt ze me echt aan bij het ophalen van: 'En wat kom jij doen?'.
Zo is ze gewoon en dat maakt niks. En als papa in de buurt is kan ik al helemaal niks goed doen :')

Maar als ik alleen met haar ben is mama haar allessie O+
pi_143081360
LB wat heerlijk! En bisjoeeeee O+ O+ het kletsen gaat hard opeens zeg

XM ik vind het heel knap dat je jezelf zo goed kent. Probeer te genieten, leuke dingen te doen. Zelfs als er wat is, is ze nog steeds je meisje. Verder +1 op Troeta's post, zo probeer ik ook met mijn zorgen om te gaan. Oh en beterschap

Sylver wat leuk! Ik kwam daar vroeger vaak, misschien maar eens met L doen. En ik zou haar lekker haar fles blijven geven. Ze laat hem vanzelf vallen en verder eet ze genoeg zeg je. Mijnes is van 6 flessen naar totaal geen melk willen gegaan :')

Tico ^O^ ik ben het daar zo mee eens! Mijn man wat minder :P die is schoonmaakfreak
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:09:46 #121
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143081503
Bisjoe! Die had ik helemaal gemist :o. Wat leuk LB. Klinkt als een fijne vakantie.

Sylver, wat een vrolijk ding :)

Tico, heb je ook gelijk in. Ik ben die vrijdag idd meestal bezig met boodschappen, wassen draaien, opruimen, etc. En dan is de dag zo om...
pi_143081696
Ik kreeg trouwens gister een bloem van L. Hij was gaan wandelen met oma en had hem voor mij geplukt. Kwam hij met een big smile naar me toe rennen en gaf hem aan mij O+ :'( O+

Nu staat hij helemaal verdord in een vaasje en ik wil hem niet weggooien :P :P
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:34:16 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143082248
Op zn kop hangen en laten drogen Fieder!! Want het is inderdaad té schattig! O+!
pi_143085059
As, ik ben benieuwd hoe gaat zonder slaapjes. Zal voor jou ook wel even wennen zijn. Ik ben zelf altijd blij met die slaapjes van Riley :D

XM sneu dat je meisje koorts heeft :*
SPOILER
LB welkom terug. Ik had jou gemist hoor :*
Super dat de vakantie zo goed gegaan is. En jouw E praat gewoon al twee talen. :D

Sylver, buiten de zuivel, eet ze dan gewoon goed? Of heb jij het idee dat ze te weinig brood ofzo eet? Als ze alles gewoon goed eet, zou ik niet minderen met de zuivel.
En wat leuk, Sealife. Leuke foto van jullie O+

Tico, jouw vrije dagbesteding klinkt supergoed O+

Fieder, wat lief O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:42:13 #125
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143092086
Oh Frankrijk, heerlijk LB! En je meisje spreekt gewoon al 2 talen! :o

Wat lief, Fieder! Ik zou 'm ook drogen en bewaren O+

Nora eet ondanks al die flessen en zuivel erg goed idd. Mijn kleine hongerlap O+
Ze eet met de lunch bijna 2 boterhammen en de papfles 's ochtends is niet meer voldoende, daar moet ook een boterham achteraan :o
Ze krijgt de karnemelk 's middags rond een uur of 4 (bij de lunch drinkt ze gewoon water), juist omdat ze het niet red de tijd tussen het tussendoortje (meestal knijpfruit omdat we dan nog op pad zijn) en het avondeten in. Ik kan natuurlijk ook gewoon een banaan oid geven ipv de karnemelk als het te veel zuivel zou worden. Maar dan is mijn vraag of je ook te veel fruit kan eten :D Daar eet ze 's ochtends ook al aardig wat van :P
De yoghurt krijgt ze na het avondeten, als ze klaar is met eten. En ze eet altijd behoorlijk wat avondeten.
Ik heb dus niet het idee dat de zuivel in de weg zit kwa maagvulling :P
Die flessen hoeven van mij overigens ook niet, maar ze wordt 's nachts weer wakker voor een fles. Daardoor komt ze nu op 3 flessen weer. Dat vind ik opzich niet erg, ze zal het wel nodig hebben. Maar ik wil niet op mijn geweten hebben dat ze straks zwart-witte vlekken krijgt en alleen nog maar 'boooeeee' kan zeggen ;)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:49:02 #126
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143092338
Oh Twinkle, ik weet niet of je het al had gezegd (slecht in bijlezen :@ ), maar hoe gaat het met je meisje? Was je nog naar je eigen huisarts gegaan?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:47:46 #127
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143096108
Zo hee, wat een hongerlap Sylver :D

Nah, ik moest mijn Noor toch ophalen vanmiddag. En thuis wilde ze eerst niet op me liggen, maar toen ik de speen gaf, nestelde ze zich meteen en heeft ze een hele tijd op me liggen slapen O+.

Ze heeft 38,9. Niet heel dramatisch, maar toch wel echt koorts. Nu lekker naar bed.
pi_143096404
Sylver wat een klein hongerlapje.

XM hoe lief O+
Slapen op mij doet Riley dus nooit. Die wil alleen maar in eigen bedje slapen :D
Beterschap voor jouw meisje

Twinkle ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat met D en B :*

Net even op visite geweest bij mijn oom en tante. Was erg gezellig. En zo af en toe kwam Riley op mijn schoot om me een dikke knuffel te geven O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:00:32 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143096491
Ze doet het ook écht alleen als ze zich niet lekker voelt. Anders kan ik het ook shaken hoor. En de speen is dus ook een voorwaarde, blijkt :').
pi_143098697
Beterschap voor je meisje xme wel fijn dat ze je dan wel opzoekt en mama dus nodig is (met speen)

Omen jij kan altijd zo blij vertellen over riley O+

sylver lekker hoor het zal nodig zijn.

hier ging het wonderbaarlijk goed zonder slaapje. Om drie uur even een dipje en toen speen gegeven (normaal alleen met slapen) maar dat was na een uurtje weer over.
hij heeft zelfs goed gegeten wat al echt weken dramatisch is.
Na het douchen om 19.00 uur was hij knock-out.
pi_143099533
As wow gewoon zonder slaapje al! Wel fijn dat het goed ging. Voor een goed doel dan maar hè. Lekker 'S avonds rust.

XM ahhhhh zie je wel mama is toch wel heel lief. Kun je lekker tegen aan hangen als je ziek bent.

Omen wat lief! Riley lijkt me echt een schatje!

Sylver wowie die eet goed! Ik wou dat de mijne dat deed. Lijkt me dat de zuivel dan geen probleem is.

N. nog steeds ziek. Ligt sinds 19 uur in bed en wordt om de vijf tot tien minuten even wakker. Gilletje, hoesten en weer verder slapen. Dat belooft nog wat voor de nacht! Ik hoop dat ze zometeen in een diepere slaap valt, want ik ben moeeeeeeeh.

[ Bericht 24% gewijzigd door Animalmix op 05-08-2014 21:04:11 ]
pi_143099830
XM heerlijk O+ ondanks dat de reden niet zo leuk is
As knap van Kyan!! Fijn dat het eten ook beter ging.
AM ik hoop dat je kunt slapen vannacht. En beterschap

L heeft vanavond niks gegeten -O- zelfs zijn toetje wilde hij niet. Komt misschien door doorkomende hoektandjes. Hopelijk blijft het niet weer weken zo doorgaan, zoals laatst. Hij heeft net weer een beetje zijn spekkies terug O+

4 handen op 1 buik -O-
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:36:27 #133
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143099885
Awwwh XM, beterschap voor Noor!
Hier wil ze ook alleen met speen op schoot als ze moe of ziek is, hoor. Anders kan ze de rust ook niet vinden :)

Lekker is dat he, Omen O+

Knap hoor, As! Dat hij dat volhoudt met alleen een speen. En dan ook nog goed eten! ^O^

Speaking of spenen; ik wilde eigenlijk 'speen is voor slapen' hanteren, maar ik merk dat ik haar steeds vaker de speen geef overdag als ze huilerig is. Bijna standaard aan het einde van de dag, als ze in een sprong zit en dus snel uit haar doen is heeft ze 'm bijna de hele dag, en als we op pad gaan (wat we bijna elke dag doen) neem ik 'm ook mee, want als we nog naar huis moeten als ze al moe is scheelt het een hoop gehuil :@
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie speenbeleid is en of jullie nog goede/interessante inzichten hebben in het afbouwen van de speen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sylver_ op 05-08-2014 20:41:34 ]
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:38:23 #134
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143099966
Awwwh wat sneu, animal! Beterschap :*

Oef, hield hij dat weken vol de vorige keer Fieder? Wordt hij dan ook niet 's nachts wakker van de honger?
pi_143100083
Sylver hier precies hetzelfde spenenbeleid als jij. En ik lees mee over afbouwen :P . Ben het voorlopig nog niet van plan eerlijk gezegd

En na een paar avonden niet eten heb ik hem op een gegeven moment 's avonds crackers en snoeptomaatjes gegeven. Maar hij is gek genoeg nooit wakker geworden van de honger. Dan zal hij op dat moment dus ook minder nodig hebben. Ik heb nu gezien dat het vanzelf weer goed komt :s) maar leuk is anders -O-
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:52:11 #136
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143100537
Ik denk dat ik er dan 6x uit zou moeten voor een fles 's nachts ;)

Idd fijn om te weten dat het weer goed komt, maar ik kan me voorstellen dat het een stuk fijner is als hij gewoon lekker eet. Hopelijk zijn de hoektanden snel door!

Ik wilde ook zeker de nachtspeen er voorlopig nog niet uit halen, aangezien Nora al niet zo'n goede slaper is :P
Ik probeer 'm overdag zo min mogelijk te geven, maar onderweg krijgt ze 'm eigenlijk altijd op de terugweg.
Ik hoop dan ook dat mensen mij weten te vertellen dat kinderen van de ene op de andere dag de speen niet meer willen als ze 3 jaar zijn ;) :P
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:54:12 #137
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143100607
Noor eet vaak genoeg ook weinig tot niks 's avonds. Cb zei dat ze echt al snel genoeg hebben. Hier ook nooit wakker van de honger hoor. En de pap gaat er in de ochtend dan ook lang niet altijd gretig in. Dus blijkbaar is het ook echt wel genoeg.

Speen hier alleen bij slapen gaan. En als ze echt echt uit haar doen is, zoals vanmiddag. Ze wordt ook echt onrustig als ze m niet kan vinden, dus tja..

Denk dat we afbouwen gaan proberen door wel mee in te laten slapen en dan weg te halen ofzo. Geen idee. Maar nog geen plannen.
pi_143101039
Over de speen: mijn oudste had 'm alleen bij slapen, en was twee toen hij zomaar ineens zonder kon. Ik heb het overdag wel echt beperkt, omdat ik dat niet prettig vond, maar hier is het dus vanzelf goed gekomen :)

Dank voor de leuke reacties op mijn jongetje O+ Hij heeft vandaag weer een paar stukken gelopen aan de hand, nog even en we mogen ook naar schoentjes gaan kijken!
pi_143101582
Ik vind het geen potje als kinderen de hele dag met een speen lopen. Het is slecht voor het gebit en voor de spraakontwikkeling.
pi_143101635
Hier exact hetzelfde Sylver! Soms moet je het jezelf ook niet te moeilijk maken, vind ik :@ Die speen eruit komt ooit nog wel. Mijn zusje heeft het bij haar kinderen zo aangepakt door de spenen eraf te knippen en te zeggen dat ze "op" zijn. Ik zie het wel als ze wat ouder is.

LE... Er is nu her en der nog uitverkoop! Scheelt veel schoengeld ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_143101705
Ik zag het Spirit, maar hij heeft nog te kleine voetjes! Maat 16 a 17, en in de winkels is het vanaf 19 (aldus de schoenenmevrouw).
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:27:49 #142
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143102174
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor eet vaak genoeg ook weinig tot niks 's avonds. Cb zei dat ze echt al snel genoeg hebben. Hier ook nooit wakker van de honger hoor. En de pap gaat er in de ochtend dan ook lang niet altijd gretig in. Dus blijkbaar is het ook echt wel genoeg.
Dat geloof ik ook wel :Y
Ik denk dat kinderen het zelf heel goed aan kunnen geven. Of iig hoop ik dat, anders ken ik alleen maar ondervoede kindjes of Nora heeft een lintworm :+ Ik ken echt geen enkel kindje dat zoveel eet als die van mij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het geen potje als kinderen de hele dag met een speen lopen. Het is slecht voor het gebit en voor de spraakontwikkeling.
Dat vind ik dus ook niks, helemaal niet als ze een jaar of 3 zijn. Daarom ook alleen op bepaalde momenten :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:16 schreef Spirit82 het volgende:
Hier exact hetzelfde Sylver! Soms moet je het jezelf ook niet te moeilijk maken, vind ik :@ Die speen eruit komt ooit nog wel. Mijn zusje heeft het bij haar kinderen zo aangepakt door de spenen eraf te knippen en te zeggen dat ze "op" zijn. Ik zie het wel als ze wat ouder is.
Das waar :) Vriendin van mij had ze vervangen voor een speen die ze niet fijn vinden en gezegd dat de anderen er niet meer zijn. En mijn moeder had het erover dat ik ze niet moet laten meegroeien, dus geen maatje groter kopen.

Wat goed, LE! *O*
Ik kon ook maar 1 schoen vinden in maat 18 en die was heel lelijk :o Nora doet het dus voorlopig ook nog met slofjes
pi_143102371
Oh wat schattig!! Dat is echt klein nog O+
Sarcasme. Herken het.
pi_143102576
Hier beide kinderen geen speen kinderen.

Jongste is vandaag zo voorover gevallen in de bult met autootjes. Hij heeft nu de afdruk van een auto in zijn hoofd staan. Hij huilde even en was daarna boos dat hij vastgehouden werd. Hij moest spelen met de auto's.
pi_143102773
Van Haren heeft schoenen vanaf maat 18. Heel soms maat 17. Verder heb ik ze ook nog nergens kunnen vinden.

Rosalie heeft nu ook af toe nog een speen. Ik ben nu bezig om het af te bouwen naar alleen in de auto en in bed. Dat lukte bij Eva ook. Vervolgens niet meer in de auto, maar dat doe ik pas als ik Het er met haar over kan hebben.
Eva had hem al een tijd alleen 's nachts in bed, maar is er nu sinds een week of 3 helemaal vanaf *O*

volgens mijn tandarts is het trouwens niet slecht voor het gebit. Tuurlijk gaan de melktanden ernaar staan, dat zie ik ook. Maar dat heeft niet automatisch tot gevolg dat het volwassen gebit ook zo groeit. Daarom is het vooral van belang dat ze er van af zijn voor ze gaan wisselen.
Aldus mijn tandarts.
Over spraak zeg ik niks, wat daarin ben ik het wel eens met Tico.

Oh en ff juichen. Want Rosalie lijkt van de movicolon af te zijn *O* ze krijgt het nu al een week niet meer. Als ze nu wat moeite heeft proberen we het eerst op te lossen met roosvicee laxo. Maar ook dat heeft ze de hele week nog niet gehad.
pi_143103116
Er is trouwens weer een woord bij. Koe! Hij zit nu op 6 woorden.
pi_143103348
Hij gaat goed Olivia. Merk je zelf ook goede vooruitgang nu jullie actief oefenen?
pi_143103381
As wat knap van Kyan.

Animalmix wat een sneutje. Beterschap :*

Fieder ik denk dat het ook hoektandjes zijn als hij zelfs zijn toetje niet wil. Hopelijk eet L morgen weer beter.
En jij kijkt ook vier handen op 1 buik. :D

Sylver hier heeft ze nooit een speen gewild. Maar ze duimt wel af en toe. Totaal geen beleid heb ik om dat af te leren. Ik vind het nu nog zo O+
En jij wilde een verhaal over een driejarige die van de ene op de andere dag geen speen meer wilde. Mijn neefje had dat een paar maanden geleden. Hij gaf zelf aan dat hij groot was en heeft zelf de speen weggegooid. Nooit meer naar gevraagd ook

L-E wat leuk dat hij zo graag meeloopt aan de hand.
Heb jij trouwens al iets gehoord van die klacht tegen die niet zo aardige dame (ik blijf netjes)

En Riley is echt zo leuk. Nog een paar wist je datjes

Wist je dat

- als ik haar van het kdv haal en ze ziet me dat ze dan naar me toe rent, terwijl ze mama roept en doet daarbij zo'n huhuhu huiltje totdat ze in mijn armen is. En dan krijg ik een megaknuffel.
- ze dol is op het 'pas op' spelletje. Ze geeft mijn zus haar Ollie aan en dan kijkt ze mij aan, omdat ik 'pas op' moet zeggen en haar Ollie moet afpakken.
- ze zo'n geweldig schaterlachje heeft dat ik mee moet lachen en me zo intens gelukkig voel dat zij mijn dreumesje is
- ze tegenwoordig faceforward van de bank af gaat en mij dan aankijkt dat het haar lukt zonder te vallen
- ze het theelepeltje uit mijn kopje koffie pakt en die snel aflikt :o
pi_143103508
Olivia wat zielig dat hij zo gevallen is :*
*O* voor de 6 woorden

Danic ook voor Rosalie *O*
pi_143103600
Het gaat gelukkig goed met Djen! ze drinkt in ieder geval weer goed en veel dingen eet ze weer. Nu alleen de incubatietijd afwachten of onze kleine vriend ook is aangestoken. Ik hoop dat het met een sisser af loopt ^O^

Verder lees ik momenteel wel bij.. maar als stille lurker. Best druk zo'n gezin van 4 :D .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')