quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:15 schreef marel88 het volgende:
Mornings, nr. 1 meldt zich![]()
Wij hebben gisteren 1 minuut voordat we gingen slapen de meisjesnaam toch weer afgekeurd, en zijn nu (39.1) weer opnieuw onze lijst aan het overwegen...
Gewoon een jongetje krijgen dusquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:15 schreef marel88 het volgende:
Mornings, nr. 1 meldt zich![]()
Wij hebben gisteren 1 minuut voordat we gingen slapen de meisjesnaam toch weer afgekeurd, en zijn nu (39.1) weer opnieuw onze lijst aan het overwegen...
ja dat lijkt me minstens zo relevant als henka, in dezequote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Traplopen ja, ook zoiets
Fietsen ging tot nu toe moeiteloos maar ik merk toch dat een liter slijm in je longen best zijn tol eist![]()
Is er gezegd dat er naar het hartje geluisterd wordt? Want in onze praktijk doen ze dat vanaf 12 weken pas (omdat de kans groot is dat ze het hartje nog niet goed kunnen vinden voor die tijd). Maar ik kan me je zenuwen wel voorstellen! Ik heb maandag de termijnecho, en ik maak me eigenlijk totaal niet druk, maar zoiets blijft retespannendquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:37 schreef Risu het volgende:
Babies!
Gefeliciteerd sugar![]()
Gefeliciteerd gm![]()
Gefeliciteerd twinkle![]()
Vandaag 10 weken, en zenuwachtig voor dinsdag. Intake, hartje luisteren. Groeipijntjes zijn er weer, dus zal dan wel goed zijn. Denk ik.
Lief dat je het vraagt. Het hoort hier alleen niet zo thuis...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:09 schreef Gevalletje het volgende:
Zag ook een post van Malteser ertussen, hoe gaat het nu met je?
Ik hoop ook heel erg voor je dat het met die pillen snel gebeurd isquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:23 schreef Malteser het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt. Het hoort hier alleen niet zo thuis...
Gisteren tabletten voorgeschreven gekregen, gisteravond de eerste 4 ingebracht. Sinds vanmorgen 'is het begonnen'. Nu heel erg hopen dat het alles opruimt, moet de 13e pas terug voor controle bij de gyn.
Ah, heb jij ervaring met die tabletten? Wij kennen niemand die daar ervaring mee heeft dus fijn om van jou wat te lezen!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik hoop ook heel erg voor je dat het met die pillen snel gebeurd isBij mij was het destijds in ongeveer 1 dag helemaal klaar, en had daarna ook meteen weer een cyclus.
En dat mag hier ook gewoon, want helaas is dit soms ook iets wat bij zwangerschap hoort... Hoe gaat het mentaal met jullie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handig ook. Als we net n dagje bij schoonouders zijn.
Maakt me ook weer lekker onzeker.
Dat gevoel herken ik ja. Het is ook fijner, vond ik zelf, omdat je dan ook sneller van je symptomen af bent. En ook weer sneller kan doorpakken, dat was voor mij heel belangrijk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:42 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ah, heb jij ervaring met die tabletten? Wij kennen niemand die daar ervaring mee heeft dus fijn om van jou wat te lezen!
Mentaal gaat het wel.
Het was een behoorlijke klap in ons gezicht, omdat we het hartje al hadden gezien enz. En ik wilde graag niet te lang afwachten...Het viel me zo tegen van mijn eigen lijf namelijk. Alle kwaaltjes gingen door maar ondertussen was het vruchtje wel 'dood'.
Zo mindf*cking: zo blij als je bent dat er iets zit, zo graag wil je dat het afkomt als je weet dat het mis is.
Ouders zijn nu allemaal op de hoogte, dat is fijn i.v.m steun.
Ja is gezegd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Is er gezegd dat er naar het hartje geluisterd wordt? Want in onze praktijk doen ze dat vanaf 12 weken pas (omdat de kans groot is dat ze het hartje nog niet goed kunnen vinden voor die tijd). Maar ik kan me je zenuwen wel voorstellen! Ik heb maandag de termijnecho, en ik maak me eigenlijk totaal niet druk, maar zoiets blijft retespannend.
Marel!![]()
Fee ook al?!
Ik zou gewoon wegwerphandschoentjes gebruiken en goed je handen wassen, dan loopt het wel losquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:36 schreef Crumpette het volgende:
gaat morgen voor 6 dagen weg.. bedenk me net ineens dat ik dan dus de kattenbak moet uitscheppen zelf! schoonmaakhandschoenen dan maar?
Heb ik ook moeten doen. Heb latex handschoenen gebruikt en daarna nog eens handen goed gewassen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:36 schreef Crumpette het volgende:
gaat morgen voor 6 dagen weg.. bedenk me net ineens dat ik dan dus de kattenbak moet uitscheppen zelf! schoonmaakhandschoenen dan maar?
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:42 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ah, heb jij ervaring met die tabletten? Wij kennen niemand die daar ervaring mee heeft dus fijn om van jou wat te lezen!
Mentaal gaat het wel.
Het was een behoorlijke klap in ons gezicht, omdat we het hartje al hadden gezien enz. En ik wilde graag niet te lang afwachten...Het viel me zo tegen van mijn eigen lijf namelijk. Alle kwaaltjes gingen door maar ondertussen was het vruchtje wel 'dood'.
Zo mindf*cking: zo blij als je bent dat er iets zit, zo graag wil je dat het afkomt als je weet dat het mis is.
Ouders zijn nu allemaal op de hoogte, dat is fijn i.v.m steun.
Extra grit er in en een keertje niet scheppen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:36 schreef Crumpette het volgende:
neh, met twee katten scheppen we toch wel elke dag hoor, klompjes plas en drolletjes.. ze gaan niet buiten, vandaar..quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Extra grit er in en een keertje niet scheppen?
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:12 schreef Lingue het volgende:
[..]![]()
Ik hoop dat de tabletten snel hun werk doen. Fijn dat je goede steun hebt! Praat er over, dat lucht op en geeft ruimte voor andere gevoelens...
Sterkte!
ik heb t ook drie weken moeten doen. Ik deed een handschoen aan de hand die schept, schepte drolletjes in een zakje, en waste mijn handen goed. Schepte wel minder vaak en deed ook wel eens een kleinere laag en die dan na 2 dagen geheel weggooien.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:28 schreef Crumpette het volgende:
[..]
neh, met twee katten scheppen we toch wel elke dag hoor, klompjes plas en drolletjes.. ze gaan niet buiten, vandaar..
Ohja, ik heb er wel twee... De bakken zijn vandaag verschoond en uitgewassen en met een diepe laag erin, dan scheppen we twee weken alles gewoon eruit (en in het toilet, biodegradable ftw!), en dan alles opnieuw.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb t ook drie weken moeten doen. Ik deed een handschoen aan de hand die schept, schepte drolletjes in een zakje, en waste mijn handen goed. Schepte wel minder vaak en deed ook wel eens een kleinere laag en die dan na 2 dagen geheel weggooien.
Volgens mij komt t dan best goedik had geen twee handschoenen, anders zou ik er twee hebben aangedaan maar heb nu gewoon alleen met rechts de kattenbak aangeraakt
Fijn! Mijn volgende afspraak is bij 14 weken. Dan zal ik het hartje voor het eerst horen waarschijnlijk. Wel nog 2 echo's in de planning, dat is net zo leuk natuurlijkquote:
^^ Tussendoor vergeten we het steeds en ze komen ook buiten in de zomer (als het kouder dan 15 graden is, willen ze nietquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb drie twee katten, twee bakken en we scheppen nooit, eens per week kiepen we die strontbak leeg in de kliko
goddamnit denk ik ook even lief te zijnquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dan vind je deze ook prachtig denk ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
maarreh, fijne zaterdag he
[ afbeelding ]
ik ben bang dat die van ons dan gewoon elders gaan kakken... weet iig wel zeker dat ze dan hun uiterste best gaan doen om al gravende de vulling over het hele huis te verspreiden, ondanks dichte kater-bakken met extra hoge instapquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb drie katten, twee bakken en we scheppen nooit, eens per week kiepen we die strontbak leeg in de kliko
Dit, met twee (en inmiddels éénquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb drie katten, twee bakken en we scheppen nooit, eens per week kiepen we die strontbak leeg in de kliko
Ik begon me al even zorgen te maken dat wij hele vieze mensen zijn die hun kattenbak te weinig verschonen, maar gelukkig nietquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:27 schreef Stormqueen het volgende:
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:45 schreef Crumpette het volgende:
[..]
goddamnit denk ik ook even lief te zijnik dacht dat je serieus was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat vreemd om niet meer in de lijst te staan...
S.arah en ik zijn er nog niet aan toe om al over te stappen, weet ook niet of we dat doen maar hier zeggen we vast gedag! Al blijven we natuurlijk wel lurken.Ze lijkt op je!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien moet je zoiets nou juist niet lezen dan, als je al wet dat je in t ziekenhuis moetquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:43 schreef Hilmo het volgende:
Prachtig GM!!!
Zijn er andere die het boek kennen van 'Vrije Geboorte' van Korteweg?
Stukje op internet er over gelezen en spreekt me op zich wel aan, maar maakt me ook wel nog zenuwachtiger over het ziekenhuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoop jullie allemaal snel te kunnen ontmoeten in Z&G!![]()
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:16 schreef Stormqueen het volgende:
Bevallen doet pijn. Mensen die anders beweren hebben een penis.
GM, lief
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:16 schreef Stormqueen het volgende:
GM, lief
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Zo, ik denk dat dit de laatste keer is dat ik in dit topic reageer. En dan schuif ik een plaatsje op naar het babytopic. Want anders wordt het wel heel erg druk omdat ik het dreumestopic ook bij 'moet' houden![]()
Allereerst: Iedereen nog een hele hele hele fijne en goede zwangerschap toegewenst! Ik ben voor nu blij dat ik er vanaf ben. Nog maar een dag geleden bevallen en wat voel ik me al goed! Nou moet ik mezelf niet voorbij lopen natuurlijk, maar lichamelijk ben ik prima door de bevalling heen gekomen. Alleen heel erg moe. Dus wij gaan zo lekker met de kippen op stok![]()
Mijn bevallingsverhaal komt een dezer dagen in het daarvoor bestemde topic. Voor nu even geen puf want moe.
Boaz is een heel tevreden kereltje van 3800 gram en 55 cm lang (geen grapje!). En wat is ie mooi![]()
Ik heb weleens getwijfeld of ik een tweede kindje net zoveel liefde zou kunnen geven als het eerste kindje. Nou, echt wel dat dat kan dus. Geen twijfel mogelijk!
Hij lijkt ontzettend veel op Djenna toen die net geboren wasEn hij heeft echt mega veel donkere haartjes.
Mijn man de fotograaf heeft echt zo veel foto's gemaakt. Maar nog niks omgezet, dus jullie moeten het voor nu even doen met die ene foto welke we vanmiddag ook op facebook hebben gezet.Nu alweerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoop jullie allemaal snel te kunnen ontmoeten in Z&G!![]()
Van harte Twink, fijn dat het zo goed is gegaan![]()
U spreekt uit ervaring?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:16 schreef Stormqueen het volgende:
hoofd, vagijn, conclusiequote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:30 schreef Amsel het volgende:
[..]
U spreekt uit ervaring?
Twinkle, wat een echt jongetje! Die haartjes
is natuurlijk opgedragen aan twinkle.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:33 schreef Phaidra het volgende:
Twinkle![]()
! Mooi afgebakken!
Mango, toffe foto! En ik lolde om de tekst.
Whahaha, dat waren inderdaad precies de types in mijn hypnobirthing-clubje, en de reden dat ik daarmee gestopt benquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:33 schreef mignonne het volgende:
Het type dat zich veiliger voelt om thuis in bad een stuit te baren.
Hier ook nog eens gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Hij lijkt ontzettend veel op Djenna toen die net geboren wasEn hij heeft echt mega veel donkere haartjes.
Hoop jullie allemaal snel te kunnen ontmoeten in Z&G!
goedzo, dat lijkt me een prima insteek.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:38 schreef Amsel het volgende:
[..]
Whahaha, dat waren inderdaad precies de types in mijn hypnobirthing-clubje, en de reden dat ik daarmee gestopt ben
Ik verwacht ook geen pijnloze bevalling trouwens. Maar ik geloof dat het voor mijzelf (!) beter werkt om niet angstig te zijn voor mogelijke pijn. In die zin wil ik nog steeds de bevalling ingaan met de hypnobirthing-technieken in het achterhoofd, maar er dan mijn eigen down-to-earth versie van maken. We zien wel hoe het loopt
ik had een paar dagen geleden een bevalling, noh, zo eentje gun ik je dr ook ♡ en dan heerlijk thuisquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ook amselhet komt zoals het komt. Maar goed, ik (wij?) kamp(en) ook niet met extreme pijnvrees natuurlijk...
Zeg nu je er toch bent, op elke echo tot nu toe ligt mijn manneke overdwars met de pootjes naar beneden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:33 schreef mignonne het volgende:
En het concept pijnloze bevalling vind ik altijd een beetje link. Er zijn wel vrouwen die geen pijn ervaren tijdensde bbevalling, en iedereen heeft er zo zn eigen this is how I did it voor. Het gevaar zit hem erin dat het dan net lijkt dat, zolang je maar precies die en die truukjes opvolgt, je ook een pijnloze bevalling zult hebben, je volgt immers hetzelfde recept.
Maar echt iedere vrouw is anders, iedere bevalling is anders en ieder kind is anders. En als je dan je weeën krijgt en het blijkt toch gewoon verdomde zeer te doen, dan kan dat nog wel eens heel erg extra zuur voelen als je gerekend had op vrijwel pijnloos. Dat je je gaat afvragen wat je in vredesnaam verkeerd doet, want je hoort geen pijn te hebben verdorie! Nja, dat draagt niet bij aan de feestvreugde op zo'n moment zeg maar. T geldt zoals voor alles, haal er tips uit maar vaar er niet blind op. En Korteweg is wel een bekende naam in een circuit van dames met een flinke weerstand tegen ziekenhuis en ziekenhuisbevalling enzo. Het type dat zich veiliger voelt om thuis in bad een stuit te baren. Dat is voor ieder voor zich verder, maar bedenk van tevoren goed hoe jij daarin staat, of dat gevoel voor jou ook geldt.
Nah ik ben best bang voor pijn en juist daarom vond ik het zo belangrijk om te lezen over de functie van weeeen Enzoquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ook amselhet komt zoals het komt. Maar goed, ik (wij?) kamp(en) ook niet met extreme pijnvrees natuurlijk...
niks van te zeggen nuquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 21:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Zeg nu je er toch bent, op elke echo tot nu toe ligt mijn manneke overdwars met de pootjes naar beneden.
Ik voel alleen schopjes onderin mijn buik en soms een beukje in de zijkant ofgekietel aan de achterkant.
Ik ben zelf een stuitekind en vriend heeft ook een poos in stuit gelegen...
Moet ik zo langzamerhand me mentaal een beetje voorbereiden op een stuitertje of is dat totaal niet te zeggen?
ja, maar jij hebt t ook over een andere aanpak volgens mijquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 21:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nah ik ben best bang voor pijn en juist daarom vond ik het zo belangrijk om te lezen over de functie van weeeen Enzo
Met de technieken van de haptonoom erbij hoop ik er beter en funcioneler mee om te kunnen gaan. Heb geen irreele verwachtingen of angsten in elk geval.
Ah bedankt voor je reactie hierop! Dat is het precies. Je zou dan inderdaad je druk gaan maken als het niet gaat zoals je verwacht en dan misschien met extra paniek. En inderdaad, ze zijn voornamelijk tegen het ziekenhuis en aangezien ik wel wat had besloten in het ziekenhuis te willen zijn (geen idee waar dat op gebaseerd is, ook op angst, maar goed) zal dat elkaar enorm tegenspreken. Wegvluchten in mooie verhalen, zal niet mijn oplossing zijnquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:33 schreef mignonne het volgende:
En het concept pijnloze bevalling vind ik altijd een beetje link. Er zijn wel vrouwen die geen pijn ervaren tijdensde bbevalling, en iedereen heeft er zo zn eigen this is how I did it voor. Het gevaar zit hem erin dat het dan net lijkt dat, zolang je maar precies die en die truukjes opvolgt, je ook een pijnloze bevalling zult hebben, je volgt immers hetzelfde recept.
Maar echt iedere vrouw is anders, iedere bevalling is anders en ieder kind is anders. En als je dan je weeën krijgt en het blijkt toch gewoon verdomde zeer te doen, dan kan dat nog wel eens heel erg extra zuur voelen als je gerekend had op vrijwel pijnloos. Dat je je gaat afvragen wat je in vredesnaam verkeerd doet, want je hoort geen pijn te hebben verdorie! Nja, dat draagt niet bij aan de feestvreugde op zo'n moment zeg maar. T geldt zoals voor alles, haal er tips uit maar vaar er niet blind op. En Korteweg is wel een bekende naam in een circuit van dames met een flinke weerstand tegen ziekenhuis en ziekenhuisbevalling enzo. Het type dat zich veiliger voelt om thuis in bad een stuit te baren. Dat is voor ieder voor zich verder, maar bedenk van tevoren goed hoe jij daarin staat, of dat gevoel voor jou ook geldt.
Whaha, dat heb ik vrijdag ook gedaan!quote:Op zondag 3 augustus 2014 08:18 schreef marel88 het volgende:
Ik ben vrijdag nog lekker even naar de kapper geweest, dat komt er voorlopig niet van vrees ik en dan sta ik nog een beetje gestyled op de kraamfoto's.
Heel m'n bed onder de soep johquote:Op zondag 3 augustus 2014 09:45 schreef Mangostine het volgende:
Amsel gelukkig had je de molton er al omheen gedaan met je soepoog, dat geeft anders zo'n zooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |