abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142982920
Twinkle van harte *O* wat een stoere naam!
pi_142983074
Mornings, nr. 1 meldt zich :o

Wij hebben gisteren 1 minuut voordat we gingen slapen de meisjesnaam toch weer afgekeurd, en zijn nu (39.1) weer opnieuw onze lijst aan het overwegen...
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:17:52 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_142983091
Marel! :D :').
disclaimer
pi_142983101
Oh Marel :o
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:29:16 #105
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142983175
Marel :o spannend tot de laatste minuut straks :D .

Wij zijn inmiddels ook toe aan meisjesnaam nr 80.000 :') . Het is moeilijker dan ik dacht.
pi_142983185
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:15 schreef marel88 het volgende:

Wij hebben gisteren 1 minuut voordat we gingen slapen de meisjesnaam toch weer afgekeurd, en zijn nu (39.1) weer opnieuw onze lijst aan het overwegen...
:D hopelijk komen jullie snel op een geniale ingeving!

Hier, op wat menstruatie-achtige krampen vannacht, ook nog niks aan de hand.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_142983234
Babies!
Gefeliciteerd sugar *O*
Gefeliciteerd gm *O*
Gefeliciteerd twinkle *O*

Vandaag 10 weken, en zenuwachtig voor dinsdag. Intake, hartje luisteren. Groeipijntjes zijn er weer, dus zal dan wel goed zijn. Denk ik.
pi_142983270
Twink, van harte! Relaxt klinkt goed! Ben heel benieuwd :) geniet!
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:02:08 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142983492
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:15 schreef marel88 het volgende:

Gewoon een jongetje krijgen dus :+

Ik ben persoonlijk nooit helemaal weg gewest van onze meisjesnaam, hij is inmiddels ook al van het lijstje 'namen voor een evt tweede' af :')
KuikenGuppy
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:11:17 #110
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_142983610
Meld na een waardeloze nacht, dreumes wilde niet in eigen bed en ze trapt nogal om zich heen.

*O* voor alle mijlpalen
W
Z
E
pi_142983686
Had gedacht dat ik ook nog wel namen zou wijzigen, maar onze meisjesnaam staat nog steeds O+ nu nog een tweede naam :')
pi_142984020
Twinkle gefeliciteerd! *O* ben heel benieuwd naar het verhaal!

GM wat een droppie O+

Gisteren heerlijk uit eten geweest met vrienden, het was relatief laat.. dat ik nog zo lang op kon blijven verbaasde mezelf! :') en vanmorgen was mijn kleine weer lekker druk in de buik O+ toch fijn na een paar relatief rustige dagen.
pi_142984064
Hier 9 weken. Maandag intake en een week later echo.

Zo maar even een stukje schrijven voor de crematie.
pi_142984127
*O* voor alle wissel- en mijlpaaldagen!
pi_142984204
*O* voor de wisseldagen :) Inclusief de mijnes: 25 weken alweer, bizar!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_142984666
Jeej voor wisseldagen :)

Marel met je wisselnaam :D ;) Wat dat betreft vind ik het toch wel handig om het geslacht al te weten. We gebruiken de naam dagelijks en het is echt háár naam al geworden, ik kan me niet voorstellen dat ze ooit een andere naam zou hebben O+
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:30:00 #117
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_142984866
Hier ook een wisseldag! 19 weken vandaag! *O*

Namen voor een meisje vind ik veel makkelijker dan voor een jongen... Maar ik denk toch dat we een naam hebben voor onze kleine man...
pi_142984878
Twinkle gefeliciteerd *O*

Wisseldagen *O*
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:48:16 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_142985168
Almachtig, even op de fiets naar de stad en weer terug, laten we zeggen drie kilometer op tempo "obese slak" en ik ben helemaal kapot :') zweet me een ongeluk en ben buiten adem :') ik ben blij dat ik nog tien weken heb om mezelf te herpakken _O-
disclaimer
pi_142985248
Zo stond ik te hijgen alsof ik een marathon had gerend toen ik in het Uffizi nog maar een van de vier trappen had beklommen. Er stond in no time een suppoost bij me om me naar de lift te brengen (die ik beneden nog heel koppig weigerde). :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:53:03 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_142985279
Traplopen ja, ook zoiets :')

Fietsen ging tot nu toe moeiteloos maar ik merk toch dat een liter slijm in je longen best zijn tol eist :X
disclaimer
pi_142985537
Gefeliciteerd Twinkle!! Lekker genieten nu!
pi_142985739
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Traplopen ja, ook zoiets :')

Fietsen ging tot nu toe moeiteloos maar ik merk toch dat een liter slijm in je longen best zijn tol eist :X
ja dat lijkt me minstens zo relevant als henka, in deze :P
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:24:47 #124
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142985958
Hijgen bij traplopen: check. Moet ook op oma-tempo. En dan echt een omaatje dat op sterven na dood is :P.

Fietsen heb ik al een tijd niet meer gedaan, want rare bult/slag in mijn wiel :') .

Net veel te lang in de stad gelopen. Heeeeeeeeel langzaam. Maar wel bijna alles gekocht wat nodig was. (Niks voor baby dit keer). Nu is manlief wentelteefjes aan t maken :9 O+ .
pi_142986036
Aaah Twinkle, gefelicteerd!!

Net even per ongeluk mijn mobiel gewist :') |:( Nieuwe update, maar geroot en kreeg het niet aan de praat. Toen de firmware er maar op nieuw opgezet en nu is alles weer terug bij af. Gelukkig is hij net nieuw en stonden er geen (geloof ik :X ) belangrijke dingen nog op.

En wat is het bloedheet. Ik zit nog in pyjama en die is nu al doorweekt bijna... :9 })
pi_142987743
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:37 schreef Risu het volgende:
Babies!
Gefeliciteerd sugar *O*
Gefeliciteerd gm *O*
Gefeliciteerd twinkle *O*

Vandaag 10 weken, en zenuwachtig voor dinsdag. Intake, hartje luisteren. Groeipijntjes zijn er weer, dus zal dan wel goed zijn. Denk ik.
Is er gezegd dat er naar het hartje geluisterd wordt? Want in onze praktijk doen ze dat vanaf 12 weken pas (omdat de kans groot is dat ze het hartje nog niet goed kunnen vinden voor die tijd). Maar ik kan me je zenuwen wel voorstellen! Ik heb maandag de termijnecho, en ik maak me eigenlijk totaal niet druk, maar zoiets blijft retespannend :Y.

Marel! :o :D Fee ook al?!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142988771
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 00:09 schreef Gevalletje het volgende:
Zag ook een post van Malteser ertussen, hoe gaat het nu met je?
Lief dat je het vraagt. Het hoort hier alleen niet zo thuis...
Gisteren tabletten voorgeschreven gekregen, gisteravond de eerste 4 ingebracht. Sinds vanmorgen 'is het begonnen'. Nu heel erg hopen dat het alles opruimt, moet de 13e pas terug voor controle bij de gyn.
pi_142988854
Sterkte Malteser :*

Ik las iets over geen conditie meer hebben? Check, he.le.maal total löss van een ritje naar de wassenaarseslag en een stukje lopen naar de strandtent voor lunch en weer terug. :')
Kwak
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:27:40 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_142988880
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:23 schreef Malteser het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt. Het hoort hier alleen niet zo thuis...
Gisteren tabletten voorgeschreven gekregen, gisteravond de eerste 4 ingebracht. Sinds vanmorgen 'is het begonnen'. Nu heel erg hopen dat het alles opruimt, moet de 13e pas terug voor controle bij de gyn.
Ik hoop ook heel erg voor je dat het met die pillen snel gebeurd is :* Bij mij was het destijds in ongeveer 1 dag helemaal klaar, en had daarna ook meteen weer een cyclus.
En dat mag hier ook gewoon, want helaas is dit soms ook iets wat bij zwangerschap hoort... Hoe gaat het mentaal met jullie?
disclaimer
pi_142989253
Malteser
:* vind het zo rot voor jullie.

Conditie..check.
Al helpt de warmte ook niet mee. Voel me lichamelijk veel fitter als het iets koeler is.
pi_142989282
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik hoop ook heel erg voor je dat het met die pillen snel gebeurd is :* Bij mij was het destijds in ongeveer 1 dag helemaal klaar, en had daarna ook meteen weer een cyclus.
En dat mag hier ook gewoon, want helaas is dit soms ook iets wat bij zwangerschap hoort... Hoe gaat het mentaal met jullie?
Ah, heb jij ervaring met die tabletten? Wij kennen niemand die daar ervaring mee heeft dus fijn om van jou wat te lezen!

Mentaal gaat het wel.
Het was een behoorlijke klap in ons gezicht, omdat we het hartje al hadden gezien enz. En ik wilde graag niet te lang afwachten... :@ Het viel me zo tegen van mijn eigen lijf namelijk. Alle kwaaltjes gingen door maar ondertussen was het vruchtje wel 'dood'.
Zo mindf*cking: zo blij als je bent dat er iets zit, zo graag wil je dat het afkomt als je weet dat het mis is.
Ouders zijn nu allemaal op de hoogte, dat is fijn i.v.m steun.
pi_142989588
Malteser. :*

Echt hoor, misselijkheid weg ineens. Zit ik net met schoonmoeder te praten krijg ik ineens enorme buikpijn. :')
Gelukkig geen bloed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handig ook. Als we net n dagje bij schoonouders zijn.
Maakt me ook weer lekker onzeker.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:58:06 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_142989773
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:42 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ah, heb jij ervaring met die tabletten? Wij kennen niemand die daar ervaring mee heeft dus fijn om van jou wat te lezen!

Mentaal gaat het wel.
Het was een behoorlijke klap in ons gezicht, omdat we het hartje al hadden gezien enz. En ik wilde graag niet te lang afwachten... :@ Het viel me zo tegen van mijn eigen lijf namelijk. Alle kwaaltjes gingen door maar ondertussen was het vruchtje wel 'dood'.
Zo mindf*cking: zo blij als je bent dat er iets zit, zo graag wil je dat het afkomt als je weet dat het mis is.
Dat gevoel herken ik ja. Het is ook fijner, vond ik zelf, omdat je dan ook sneller van je symptomen af bent. En ook weer sneller kan doorpakken, dat was voor mij heel belangrijk.
Er is ook een topic voor om ervaringen mbt miskraam te delen:
OUD / Zwanger... en dan gaat het mis #18
Daar vind je meer verhalen van mensen die cytotec / misoprostoltabletten hebben gebruikt of soortgelijke ervaringen hebben. Veel sterkte, het is ontzettend rot :*
disclaimer
pi_142989788
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Is er gezegd dat er naar het hartje geluisterd wordt? Want in onze praktijk doen ze dat vanaf 12 weken pas (omdat de kans groot is dat ze het hartje nog niet goed kunnen vinden voor die tijd). Maar ik kan me je zenuwen wel voorstellen! Ik heb maandag de termijnecho, en ik maak me eigenlijk totaal niet druk, maar zoiets blijft retespannend :Y.

Marel! :o :D Fee ook al?!
Ja is gezegd.
pi_142990778
(8> gaat morgen voor 6 dagen weg.. bedenk me net ineens dat ik dan dus de kattenbak moet uitscheppen zelf! schoonmaakhandschoenen dan maar?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 15:37:54 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_142990808
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 15:36 schreef Crumpette het volgende:
(8> gaat morgen voor 6 dagen weg.. bedenk me net ineens dat ik dan dus de kattenbak moet uitscheppen zelf! schoonmaakhandschoenen dan maar?
Ik zou gewoon wegwerphandschoentjes gebruiken en goed je handen wassen, dan loopt het wel los :Y
disclaimer
pi_142990816
quote:
Heb ik ook moeten doen. Heb latex handschoenen gebruikt en daarna nog eens handen goed gewassen.
pi_142990989
Malteser nog even een :* ik vind het ook zo rot voor jullie ;( denk je dat het goed zit en dan, bwuh. Ik geloof dat we allemaal een beetje met jullie meeleven!

En ook nog even een :* voor cygne en risu en de rest van de dames in het eerste trimester, opdat jullie allemaal maar snel wat minder zorgen hoeven te maken. Die eerste weken zijn klote! Pas na de geslachtsbepaling met 17 weken begon ik pas echt te geloven dat we een kindje zouden krijgen!

Maakte ik me begin deze week nog druk dat de baby zich zo stilletjes hield, maakt ze dat nu even gord ofzo :') constant aan het draaien, denk ik, want de schopjes zijn steeds op een totaal andere plek, voel ik haar flink verschuiven steeds en trapt ze lekker hard tegen m'n ribben, waar ik steeds van schrik :+ En bedankt!
pi_142991306
Nou, zal met handschoenen wel loslopen dan :Y

:* voor Malteser, en onzekerheid bij de vroeg-zwanger-dames.

Ik voel en zie dus de laatste dagen schopjes, boven mijn navel :o ! kan dat zomaar? Mijn gebarmutter zou toch pas over 2 weken mijn navel moeten bereiken of wat?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:08:56 #140
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142991366
Twinkle! Van harte gefeliciteerd met Boaz! Ben erg benieuwd naar je relaxte verhaal :)
pi_142991400
Ik ben wel benieuwd wat we krijgen. Mijn gevoel zegt jongen. Zou ook wel heel tof zijn. Vier generaties van hetzelfde geslacht aan mijn mans kant. O+

Een vriendin was namen aan t raden, haha. Gelukkig zat ze er helemaal langs. _O-
pi_142991443
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:42 schreef Malteser het volgende:

[..]

Mentaal gaat het wel.
:*

Ik hoop dat de tabletten snel hun werk doen. Fijn dat je goede steun hebt! Praat er over, dat lucht op en geeft ruimte voor andere gevoelens...
Sterkte!
pi_142991496
Malteser :* vind het ook heel rot voor jullie.

Stormqueen nog steeds ziek dan dat je een liter slijm in je longen hebt?

Herkenbaar van snel buiten adem, al had ik al geen conditie :P

Fijn krijgerrtje dat je haar weer veel voelt!

JufMariska wel schrikken van (8>! Gelukkig viel het mee.

Nog ziek in bed hier, maar wel duidelijk griep, dus het hypochonderen is gelukkig weer over. Steeds liggen en slapen is niet heel leuk, maar wel extra veel tijd om schopjes te voelen O+
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:24:48 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142991746
quote:
Extra grit er in en een keertje niet scheppen?
KuikenGuppy
pi_142991844
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Extra grit er in en een keertje niet scheppen?
neh, met twee katten scheppen we toch wel elke dag hoor, klompjes plas en drolletjes.. ze gaan niet buiten, vandaar..
pi_142992303
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:12 schreef Lingue het volgende:

[..]

Ik hoop dat de tabletten snel hun werk doen. Fijn dat je goede steun hebt! Praat er over, dat lucht op en geeft ruimte voor andere gevoelens...
Sterkte!
:* ook voor jou Lingue
pi_142992325
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:28 schreef Crumpette het volgende:

[..]

neh, met twee katten scheppen we toch wel elke dag hoor, klompjes plas en drolletjes.. ze gaan niet buiten, vandaar..
ik heb t ook drie weken moeten doen. Ik deed een handschoen aan de hand die schept, schepte drolletjes in een zakje, en waste mijn handen goed. Schepte wel minder vaak en deed ook wel eens een kleinere laag en die dan na 2 dagen geheel weggooien.

Volgens mij komt t dan best goed

:@ ik had geen twee handschoenen, anders zou ik er twee hebben aangedaan maar heb nu gewoon alleen met rechts de kattenbak aangeraakt :')
Kwak
pi_142992608
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik heb t ook drie weken moeten doen. Ik deed een handschoen aan de hand die schept, schepte drolletjes in een zakje, en waste mijn handen goed. Schepte wel minder vaak en deed ook wel eens een kleinere laag en die dan na 2 dagen geheel weggooien.

Volgens mij komt t dan best goed

:@ ik had geen twee handschoenen, anders zou ik er twee hebben aangedaan maar heb nu gewoon alleen met rechts de kattenbak aangeraakt :')
Ohja, ik heb er wel twee... De bakken zijn vandaag verschoond en uitgewassen en met een diepe laag erin, dan scheppen we twee weken alles gewoon eruit (en in het toilet, biodegradable ftw!), en dan alles opnieuw.

Nah, beetje voorzichtig dan maar!

JM is je vriend/man inmiddels weer een beetje bijgekomen? en jij? schrikken!
pi_142993028
Ik wilde dit pareltje van FB even met jullie delen deze prachtige zaterdag!

O+
Kwak
pi_142993156
awww O+
pi_142993215
:')
pi_142993276
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:22 schreef Crumpette het volgende:
awww O+
dan vind je deze ook prachtig denk ik

maarreh, fijne zaterdag he
Kwak
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 17:27:24 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_142993285
Ik heb drie katten, twee bakken en we scheppen nooit, eens per week kiepen we die strontbak leeg in de kliko :')
disclaimer
pi_142993337
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:58 schreef Risu het volgende:

[..]

Ja is gezegd.
Fijn! Mijn volgende afspraak is bij 14 weken. Dan zal ik het hartje voor het eerst horen waarschijnlijk. Wel nog 2 echo's in de planning, dat is net zo leuk natuurlijk ;) (daar ga ik tenminste even vanuit).

Malteser :*.

Kwak, pareltje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142993410
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb drie twee katten, twee bakken en we scheppen nooit, eens per week kiepen we die strontbak leeg in de kliko :')
^^ Tussendoor vergeten we het steeds en ze komen ook buiten in de zomer (als het kouder dan 15 graden is, willen ze niet :')).
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 17:35:49 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_142993492
Ja, ik heb ook 1 buitenpoes, die kakt in een zandberg in de tuin :')
disclaimer
pi_142993727
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dan vind je deze ook prachtig denk ik

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

maarreh, fijne zaterdag he
[ afbeelding ]
goddamnit denk ik ook even lief te zijn :') ik dacht dat je serieus was :')
pi_142993757
quote:
Ik heb drie katten, twee bakken en we scheppen nooit, eens per week kiepen we die strontbak leeg in de kliko :')
ik ben bang dat die van ons dan gewoon elders gaan kakken... weet iig wel zeker dat ze dan hun uiterste best gaan doen om al gravende de vulling over het hele huis te verspreiden, ondanks dichte kater-bakken met extra hoge instap :')
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 17:47:35 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142993780
quote:
Dit, met twee (en inmiddels één ;( ) katten.
KuikenGuppy
pi_142994017
1 kat en geen bak hier. Het enige wat ik in huis vind zijn muizen tegenwoordig, die bracht ie voorheen bij de buren. Sinds ik zwanger ben krijg ik er om de dag 1 ;(
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_142994053
quote:
Ik begon me al even zorgen te maken dat wij hele vieze mensen zijn die hun kattenbak te weinig verschonen, maar gelukkig niet O+ zo doen wij, of vriend momenteel, het ook. 1x per week gewoon het hele ding leeggooien en vullen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door krijgerrtje op 02-08-2014 19:25:26 ]
pi_142994136
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:45 schreef Crumpette het volgende:

[..]

goddamnit denk ik ook even lief te zijn :') ik dacht dat je serieus was :')

De PI crump! En t woord pareltje ;)

Maar ik vind het wel echt lief van je! Ik zou t niet kunnen...
Kwak
pi_142996519
Wat vreemd om niet meer in de lijst te staan...

S.arah en ik zijn er nog niet aan toe om al over te stappen, weet ook niet of we dat doen maar hier zeggen we vast gedag! Al blijven we natuurlijk wel lurken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_142996548
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat vreemd om niet meer in de lijst te staan...

S.arah en ik zijn er nog niet aan toe om al over te stappen, weet ook niet of we dat doen maar hier zeggen we vast gedag! Al blijven we natuurlijk wel lurken.

SPOILER
Ze lijkt op je!
pi_142996557
Prachtig GM!!!

Zijn er andere die het boek kennen van 'Vrije Geboorte' van Korteweg?
Stukje op internet er over gelezen en spreekt me op zich wel aan, maar maakt me ook wel nog zenuwachtiger over het ziekenhuis.
pi_142996773
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:43 schreef Hilmo het volgende:
Prachtig GM!!!

Zijn er andere die het boek kennen van 'Vrije Geboorte' van Korteweg?
Stukje op internet er over gelezen en spreekt me op zich wel aan, maar maakt me ook wel nog zenuwachtiger over het ziekenhuis.
Misschien moet je zoiets nou juist niet lezen dan, als je al wet dat je in t ziekenhuis moet ;)

Klinkt lullig maar ik zou geen extra angst opzoeken.

Ik vond "veilig bevallen" Wel prettig om te lezen. Maakte me niet angstig voor t ziekenhuis, wel bewust van het nut van weeën en pijn en de werking daarvan en ook waarom je niet te vroeg naar t ziekenhuis zou moeten gaan, maar vind er wel de ruimte in aanwezig voor en goed gevoel bij elke mogelijke bevalling.
Kwak
pi_142997335
Hmm, zit wat in ;) Vond het idee wel zo mooi, en ook over dat bevallen juist geen pijn hoefde te doen. Maar ik heb dan denk ik meer aan 'Veilig bevallen' ja.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:16:48 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_142997519
Bevallen doet pijn. Mensen die anders beweren hebben een penis.

GM, lief O+
disclaimer
pi_142997780
Zo, ik denk dat dit de laatste keer is dat ik in dit topic reageer. En dan schuif ik een plaatsje op naar het babytopic. Want anders wordt het wel heel erg druk omdat ik het dreumestopic ook bij 'moet' houden :D

Allereerst: Iedereen nog een hele hele hele fijne en goede zwangerschap toegewenst! Ik ben voor nu blij dat ik er vanaf ben. Nog maar een dag geleden bevallen en wat voel ik me al goed! Nou moet ik mezelf niet voorbij lopen natuurlijk, maar lichamelijk ben ik prima door de bevalling heen gekomen. Alleen heel erg moe. Dus wij gaan zo lekker met de kippen op stok :Y)

Mijn bevallingsverhaal komt een dezer dagen in het daarvoor bestemde topic. Voor nu even geen puf want moe.

Boaz is een heel tevreden kereltje van 3800 gram en 55 cm lang (geen grapje!). En wat is ie mooi O+
Ik heb weleens getwijfeld of ik een tweede kindje net zoveel liefde zou kunnen geven als het eerste kindje. Nou, echt wel dat dat kan dus :Y . Geen twijfel mogelijk!

Hij lijkt ontzettend veel op Djenna toen die net geboren was :D En hij heeft echt mega veel donkere haartjes.

Mijn man de fotograaf heeft echt zo veel foto's gemaakt. Maar nog niks omgezet, dus jullie moeten het voor nu even doen met die ene foto welke we vanmiddag ook op facebook hebben gezet.

SPOILER
Hoop jullie allemaal snel te kunnen ontmoeten in Z&G! :)
pi_142997826
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:16 schreef Stormqueen het volgende:

GM, lief O+
:o Wat zeg je me nu!?

GM, ik weet niet meer of ik je al gefeliciteerd had dus bij deze: van harte! En idd, je dochter lijkt op je!

En pareltjes, ik hou d'r van. O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Mangostine op 03-08-2014 21:05:12 ]
pi_142997829
quote:

GM, lief O+
:D
:)
pi_142997833
Ohh die wangetjes Twinkle O+
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:28:55 #173
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142997903
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Zo, ik denk dat dit de laatste keer is dat ik in dit topic reageer. En dan schuif ik een plaatsje op naar het babytopic. Want anders wordt het wel heel erg druk omdat ik het dreumestopic ook bij 'moet' houden :D

Allereerst: Iedereen nog een hele hele hele fijne en goede zwangerschap toegewenst! Ik ben voor nu blij dat ik er vanaf ben. Nog maar een dag geleden bevallen en wat voel ik me al goed! Nou moet ik mezelf niet voorbij lopen natuurlijk, maar lichamelijk ben ik prima door de bevalling heen gekomen. Alleen heel erg moe. Dus wij gaan zo lekker met de kippen op stok :Y)

Mijn bevallingsverhaal komt een dezer dagen in het daarvoor bestemde topic. Voor nu even geen puf want moe.

Boaz is een heel tevreden kereltje van 3800 gram en 55 cm lang (geen grapje!). En wat is ie mooi O+
Ik heb weleens getwijfeld of ik een tweede kindje net zoveel liefde zou kunnen geven als het eerste kindje. Nou, echt wel dat dat kan dus :Y . Geen twijfel mogelijk!

Hij lijkt ontzettend veel op Djenna toen die net geboren was :D En hij heeft echt mega veel donkere haartjes.

Mijn man de fotograaf heeft echt zo veel foto's gemaakt. Maar nog niks omgezet, dus jullie moeten het voor nu even doen met die ene foto welke we vanmiddag ook op facebook hebben gezet.

SPOILER
Nu alweer :o ;)

Van harte Twink, fijn dat het zo goed is gegaan :)
pi_142997937
Hahaha twinkle jij konijn! *;
Geniet van je knapperd!
pi_142997941
quote:

U spreekt uit ervaring? O-)

Twinkle, wat een echt jongetje! Die haartjes O+
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:31:30 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_142997976
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:30 schreef Amsel het volgende:

[..]

U spreekt uit ervaring? O-)

Twinkle, wat een echt jongetje! Die haartjes O+
hoofd, vagijn, conclusie :P

Twinkle, wat een mooierd O+

Mango, prachtig O+
disclaimer
pi_142998025
Twinkle O+ O+! Mooi afgebakken!

Mango, toffe foto! En ik lolde om de tekst :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142998027
En het concept pijnloze bevalling vind ik altijd een beetje link. Er zijn wel vrouwen die geen pijn ervaren tijdensde bbevalling, en iedereen heeft er zo zn eigen this is how I did it voor. Het gevaar zit hem erin dat het dan net lijkt dat, zolang je maar precies die en die truukjes opvolgt, je ook een pijnloze bevalling zult hebben, je volgt immers hetzelfde recept.

Maar echt iedere vrouw is anders, iedere bevalling is anders en ieder kind is anders. En als je dan je weeën krijgt en het blijkt toch gewoon verdomde zeer te doen, dan kan dat nog wel eens heel erg extra zuur voelen als je gerekend had op vrijwel pijnloos. Dat je je gaat afvragen wat je in vredesnaam verkeerd doet, want je hoort geen pijn te hebben verdorie! Nja, dat draagt niet bij aan de feestvreugde op zo'n moment zeg maar. T geldt zoals voor alles, haal er tips uit maar vaar er niet blind op. En Korteweg is wel een bekende naam in een circuit van dames met een flinke weerstand tegen ziekenhuis en ziekenhuisbevalling enzo. Het type dat zich veiliger voelt om thuis in bad een stuit te baren. Dat is voor ieder voor zich verder, maar bedenk van tevoren goed hoe jij daarin staat, of dat gevoel voor jou ook geldt.
pi_142998127
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:33 schreef Phaidra het volgende:
Twinkle O+ O+! Mooi afgebakken!

Mango, toffe foto! En ik lolde om de tekst :D.
is natuurlijk opgedragen aan twinkle. 8-)
pi_142998174
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:33 schreef mignonne het volgende:
Het type dat zich veiliger voelt om thuis in bad een stuit te baren.
Whahaha, dat waren inderdaad precies de types in mijn hypnobirthing-clubje, en de reden dat ik daarmee gestopt ben :D

Ik verwacht ook geen pijnloze bevalling trouwens. Maar ik geloof dat het voor mijzelf (!) beter werkt om niet angstig te zijn voor mogelijke pijn. In die zin wil ik nog steeds de bevalling ingaan met de hypnobirthing-technieken in het achterhoofd, maar er dan mijn eigen down-to-earth versie van maken. We zien wel hoe het loopt :)
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:40:02 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_142998232
Ik ook amsel :Y het komt zoals het komt. Maar goed, ik (wij?) kamp(en) ook niet met extreme pijnvrees natuurlijk...
disclaimer
pi_142998247
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:25 schreef Twinkle20 het volgende:

Hier ook nog eens gefeliciteerd! *G*
Wat een mooi menneke! O+
(Ik vind hem ontzettend op jou lijken O+)

Ben je nu al nummer 3 aan het plannen?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:42:50 #183
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142998324
Twinkle, wat een lekker ding O+
pi_142998334
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:38 schreef Amsel het volgende:

[..]

Whahaha, dat waren inderdaad precies de types in mijn hypnobirthing-clubje, en de reden dat ik daarmee gestopt ben :D

Ik verwacht ook geen pijnloze bevalling trouwens. Maar ik geloof dat het voor mijzelf (!) beter werkt om niet angstig te zijn voor mogelijke pijn. In die zin wil ik nog steeds de bevalling ingaan met de hypnobirthing-technieken in het achterhoofd, maar er dan mijn eigen down-to-earth versie van maken. We zien wel hoe het loopt :)
goedzo, dat lijkt me een prima insteek. :)

En nouja waar iemand wil bevallen en hoe dat is voor ieder voor zich wat mij betreft, maar het wordt altijd een beetje discutabel als je dat als norm gaat opleggen, zo van alleen als jr het zus en zo doet komt het goed. Tsja.
pi_142998386
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ook amsel :Y het komt zoals het komt. Maar goed, ik (wij?) kamp(en) ook niet met extreme pijnvrees natuurlijk...
ik had een paar dagen geleden een bevalling, noh, zo eentje gun ik je dr ook ♡ en dan heerlijk thuis :D
pi_142999683
quote:
En het concept pijnloze bevalling vind ik altijd een beetje link. Er zijn wel vrouwen die geen pijn ervaren tijdensde bbevalling, en iedereen heeft er zo zn eigen this is how I did it voor. Het gevaar zit hem erin dat het dan net lijkt dat, zolang je maar precies die en die truukjes opvolgt, je ook een pijnloze bevalling zult hebben, je volgt immers hetzelfde recept.

Maar echt iedere vrouw is anders, iedere bevalling is anders en ieder kind is anders. En als je dan je weeën krijgt en het blijkt toch gewoon verdomde zeer te doen, dan kan dat nog wel eens heel erg extra zuur voelen als je gerekend had op vrijwel pijnloos. Dat je je gaat afvragen wat je in vredesnaam verkeerd doet, want je hoort geen pijn te hebben verdorie! Nja, dat draagt niet bij aan de feestvreugde op zo'n moment zeg maar. T geldt zoals voor alles, haal er tips uit maar vaar er niet blind op. En Korteweg is wel een bekende naam in een circuit van dames met een flinke weerstand tegen ziekenhuis en ziekenhuisbevalling enzo. Het type dat zich veiliger voelt om thuis in bad een stuit te baren. Dat is voor ieder voor zich verder, maar bedenk van tevoren goed hoe jij daarin staat, of dat gevoel voor jou ook geldt.
Zeg nu je er toch bent, op elke echo tot nu toe ligt mijn manneke overdwars met de pootjes naar beneden.

Ik voel alleen schopjes onderin mijn buik en soms een beukje in de zijkant ofgekietel aan de achterkant.

Baarmoeder zit ruim boven de navel maar kind ligt nooit hoger dan ca navel hoogte of daaronder in MN buik.

Ik ben zelf een stuitekind en vriend heeft ook een poos in stuit gelegen...

Moet ik zo langzamerhand me mentaal een beetje voorbereiden op een stuitertje of is dat totaal niet te zeggen?
Kwak
pi_142999754
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:40 schreef Stormqueen het volgende:
Nah ik ben best bang voor pijn en juist daarom vond ik het zo belangrijk om te lezen over de functie van weeeen Enzo :Y

Met de technieken van de haptonoom erbij hoop ik er beter en funcioneler mee om te kunnen gaan. Heb geen irreele verwachtingen of angsten in elk geval.
Kwak
pi_142999783
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Zeg nu je er toch bent, op elke echo tot nu toe ligt mijn manneke overdwars met de pootjes naar beneden.

Ik voel alleen schopjes onderin mijn buik en soms een beukje in de zijkant ofgekietel aan de achterkant.

Ik ben zelf een stuitekind en vriend heeft ook een poos in stuit gelegen...

Moet ik zo langzamerhand me mentaal een beetje voorbereiden op een stuitertje of is dat totaal niet te zeggen?
niks van te zeggen nu :)
Stuitligging is niet erfelijk, tenzij jouw stuit het gevolg was van een vormafwijking in je moeders baarmoeder en jij die afwijkende vorm ook hebt. Als je me volgt.

Uiteindelijk ligt maar 3% vam de baby's bij 40 weken in stuit dus plenty of time :)
pi_142999824
Mijn eigen meiden lagen trouwens tot 32 weken dwars allebei :') niet heel comfortabel, en daarna draaiden ze. Blijkbaar was het daarna toch ruimer om t hoofd naar beneden te gaan liggen? :P
pi_142999897
Wat een mooierds hebben jullie gemaakt, GM en Twinkle! O+.

Dat je het perfecte vloerkleed voor de babykamer online hebt gevonden en dat het dan een uitverkochte limited edition blijkt. }:| .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:39:35 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_143000088
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nah ik ben best bang voor pijn en juist daarom vond ik het zo belangrijk om te lezen over de functie van weeeen Enzo :Y

Met de technieken van de haptonoom erbij hoop ik er beter en funcioneler mee om te kunnen gaan. Heb geen irreele verwachtingen of angsten in elk geval.
ja, maar jij hebt t ook over een andere aanpak volgens mij ;)
disclaimer
pi_143006164
/ontlurkt

Ik meng me even in de kattenbakschepkwestie. :@
Je kunt het beste juist je kattenbak elke dag, dus binnen 24 uur, scheppen als je het onverhoopt toch moet doen als je zwanger bent. De infectie van toxoplasmose is namelijk pas na 24 uur overdraagbaar.
Even heel kort door de bocht verteld. Ik heb het hier in een boekje over katten heel precies staan hoe en wat maar het staat ook (1 regel) op de site van het RIVM.
Dit, dat, alles.
pi_143007681
Mooie kindjes zeg Twinkle en GM :)
Tot over een week of 10 in het babytopic :)

Kattenbak doet vriendje hier gewoon ;)

Wat?? :o :o doet bevallen pijn???? Dat heeft niemand mij verteld ;)

En ik ben 30 weken vandaag :D we zitten op 3/4!
pi_143009162
Gisteravond eindelijk maar eens de waterdichte molton om het matras gedaan. Werd misschien wel eens tijd bij 39+1. Laat dat vruchtwater maar komen 8-)

Alhoewel... Werd net wakker met een ontstoken soepoog. Dat moet wel eerst even over gaan.
pi_143009214
quote:

Ah bedankt voor je reactie hierop! Dat is het precies. Je zou dan inderdaad je druk gaan maken als het niet gaat zoals je verwacht en dan misschien met extra paniek. En inderdaad, ze zijn voornamelijk tegen het ziekenhuis en aangezien ik wel wat had besloten in het ziekenhuis te willen zijn (geen idee waar dat op gebaseerd is, ook op angst, maar goed) zal dat elkaar enorm tegenspreken. Wegvluchten in mooie verhalen, zal niet mijn oplossing zijn :N
Gelukkig zijn we er nog lang niet qua tijd en gaan we vanaf volgende week beginnen qua begeleiding aan mijn angsten voor de bevalling zelf.
pi_143009233
Mornings!

Mooi op tijd, Amsel, ik moet dat ook nog doen... Balen van je soepoog, das heul niet leuk op de kraambed-foto's, dus laat dat maar snel over gaan!

Ik ben vrijdag nog lekker even naar de kapper geweest, dat komt er voorlopig niet van vrees ik en dan sta ik nog een beetje gestyled op de kraamfoto's.

En wat een mooie verse babies kwamen er voorbij!

Kwak, mijn kindje heeft ook heel lang dwars gelegen, en is keurig gedraaid, dus wanhoop nog niet!

En over pijn bij de bevalling, ik vond niet de intensiteit van de pijn, maar vooral de duur van de bevalling zwaar en uitputtend. Maar ik heb door een ruggeprik de meest intense weeën niet gevoeld, dus ik ben geen goed voorbeeld. Ik zie tegen de komende bevalling iig niet op, vertrouw op m'n ademhalingstechnieken en yoga-instelling en heb itt vorige keer minder weerstand tegen ziekenhuis of pijnbestrijding als escapes, dat voelt ook wel veilig.
  zondag 3 augustus 2014 @ 08:34:09 #197
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143009310
Meld :)

Bed bevallingsproof maken moet ik ook maar eens doen.
En de kapper is ook een goed idee en even naar de pedicure m'n arme dikke vocht pootjes kunnen wel wat extra liefde gebruiken.

En kwak hier hebben de dreumes en deze baby tot 36 weken dwars gelegen.
Het zou wel fijn zijn als deze eens wilde indalen het is zo vol bovenin en ook wel benauwd.
W
Z
E
pi_143009794
Amsel gelukkig had je de molton er al omheen gedaan met je soepoog, dat geeft anders zo'n zooi ^O^
pi_143009845
Mijn oudste heeft tot 36 weken verkeerdom gelegen. Op de dag van afspraak voor doorverwijzing gedraaid. :+ *O*
pi_143009861
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 08:18 schreef marel88 het volgende:

Ik ben vrijdag nog lekker even naar de kapper geweest, dat komt er voorlopig niet van vrees ik en dan sta ik nog een beetje gestyled op de kraamfoto's.

Whaha, dat heb ik vrijdag ook gedaan!

quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:45 schreef Mangostine het volgende:
Amsel gelukkig had je de molton er al omheen gedaan met je soepoog, dat geeft anders zo'n zooi ^O^
Heel m'n bed onder de soep joh :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')