abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:02:39 #211
431809 Malatyali0691
Fuck you men!!
pi_143022812
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:44 schreef Che_ het volgende:

[..]

Jij hebt teveel Kurtlar vadisi gekeken _O-

Wtf heeft Turkije met die steden te maken. Peshmerga is sterk genoeg. Laat Turkije maar eerst de stroom IS-strijders tegenhouden bij de grens.
Kurtlar Vadisi (Pusu). Vallei van de Wolven. _O_ _O_ _O_

Polar Alemdar. *O*
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:03:41 #212
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_143022848
quote:
8s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:58 schreef Peunage het volgende:

[..]

Alles voor uitbreiding van Das Reich natuurlijk. Bezetting :')
Moeten ze zich maar normaal gedragen ipv continu elkaar uit de tent proberen te vechten. Ik ben allang blij dat Turkije dat tuig en het conflict zoveel mogelijk buiten Turkije heeft weten te houden.
pi_143022849
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:56 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

1. Ten eerste. Niet alle MHP'ers zijn tegen meer rechten geloof me maar. Alleen onze top en een deel van onze achterban is nog extreem. Maar de MHP is wel gematigder geworden sinds de dood van onze vorige Basbug Türkes.

Als die Devlet Bahceli opstapt (en ik vind dat we een andere leider nodig hebben), dan komt er zeker een gematigdere leider en die acepteert dan wel meer rechten voor minderheden en hij gaat de Koerden dan ook echt erkennen.

Er zijn veel MHP'ers zoals ik die meer rechten geen enkel probleem vinden. Als onze land maar niet verdeeld wordt. Ik ben voor lichte decentralisatie van het bestuur maar ben wel (jammer genoeg) tegenstander van Koerdische autonomie of federatie. Omdat dan mijn land verdeeld wordt. Het land is van ons allen Turken en Koerden. En ik zie Koerden als "trouwe landgenoten".

Türk Kürt kardestir PKK ve AKP kallstir.

En over die MHP'er in die YouTube-video. Laat hem maar hij vertegenwoordigt niet de hele MHP.

Ik erken de Koerdische taal en cultuur gewoon wel als een aparte taal en cultuur. Koerden erken ik ook als een apart volk. En Turks behoort tot de Altaiisch talen en Koerdisch tot de Iraanse talen.

En voer Sivan Perwer. Veel Koerden houden toch niet meer van hem. :? :')

Sinds hij en IBO (Ibrahiem Tatlises) in november 2013 samen met Aapdogan (Erdogan) en die "dorpshoofd Barzani " en met IBO heulde is hij niet meer populair onder Koerden. :')
Ik vind Sivan nog steeds een held, ondanks dat hij gematigd is. En lichte decentralisatie gaat niet werken... Er moet echt verregaande decentralisatie komen waarbij de Koerdische gebieden niet meer afhankelijk zijn van wie er in Ankara aan kop staat.

En jij bent ook een rare vogel hé :P Je top, welke jou eig. vertegenwoordigt in Ankara is extreem en jij staat niet achter hem, maar toch stem je op hem. Dat is zoiets als een pvv'er die zegt; ik vind moslims echt tof en islam mag gewoon uitgeoefend worden. Liefst meer moslims. Maar ik stem toch PVV, ondanks dat Geertje zo extreem is. :')

En nogmaals, ik weet dat het niet tot je wil doordringen, maar wij hebben als natie recht op zelfbeschikking. We kunnen nog steeds broeders zijn, maar waarom zou dat niet kunnen als we buren zijn? :)
pi_143022926
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:00 schreef De_Ilias het volgende:
ISIS vecht nu tegen 1. Assad 2. Rebellen in Syrie 3. Koerden 4. Irak regering

Dus ze vechten op 4 fronten? Dat kunnen ze toch nooit volhouden?
En sinds kort ook in Libanon.
Des te vreemder hoe ze het zo volhouden. Hun logistiek moet heel goed geregeld zijn. En ISIS is natuurlijk een ongeevenaarde 'vreemdelingen-leger' verbonden met ideologie waardoor ze zoveel mensen vanuit de hele wereld aantrekken.
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:07:33 #215
431809 Malatyali0691
Fuck you men!!
pi_143022969
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:03 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Ik vind Sivan nog steeds een held, ondanks dat hij gematigd is. En lichte decentralisatie gaat niet werken... Er moet echt verregaande decentralisatie komen waarbij de Koerdische gebieden niet meer afhankelijk zijn van wie er in Ankara aan kop staat.

En jij bent ook een rare vogel hé :P Je top, welke jou eig. vertegenwoordigt in Ankara is extreem en jij staat niet achter hem, maar toch stem je op hem. Dat is zoiets als een pvv'er die zegt; ik vind moslims echt tof en islam mag gewoon uitgeoefend worden. Liefst meer moslims. Maar ik stem toch PVV, ondanks dat Geertje zo extreem is. :')

En nogmaals, ik weet dat het niet tot je wil doordringen, maar wij hebben als natie recht op zelfbeschikking. We kunnen nog steeds broeders zijn, maar waarom zou dat niet kunnen als we buren zijn? :)
Kijk je moet niet teveel zwart-wit denken. Veel MHP'ers zijn idd erg anti-meer rechten.

Maar er zijn ook veel MHP'ers die geen problemen hebben met meer rechten.

Federalisme en/of onafhankelijkheid kan ik als trotse turk nooit accepteren Want dan moet Turkije 1/3 van zijn grondgebied afstaan. En dan verliest Turkije veel regionale macht.
pi_143022992
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja doei, waarom moeten Turkse jongeren vechten voor idioten die continu elkaars keel willen doorsnijden.
Dat beweer ik toch ook niet. Maar jij met je bezetting is toch ook idioot? :') En Turkije bemoeit zich weldegelijk met het conflict, en wel indirect door IS te ondersteunen met bijvoorbeeld medische hulp.
pi_143023008

ISIS de baas in Sinjaar!
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:09:43 #218
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_143023076
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:07 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Kijk je moet niet teveel zwart-wit denken. Veel MHP'ers zijn idd erg anti-meer rechten.

Federalisme en/of onafhankelijkheid kan ik als trotse turk nooit accepteren Want dan moet Turkije 1/3 van zijn grondgebied afstaan. En dan verliest Turkije veel regionale macht.
Donder op man, wij Koerden vertrouwen jullie MHP-honden nooit. Ik hoop echt dat Erdogan jullie hard gaat aanpakken.
pi_143023091
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:07 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Dan moet je je maar even over je trotse gevoelens heen zetten en je humanitaire gevoelens te werk laten gaan. Dus de Koerden mogen van jou ten koste gaan van de Koerden. En zolang de Koerdische kwestie niet opgelost wordt binnen Turkije zal het altijd een lokale grootmacht zijn en echt geen regionaal grootmacht.
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:10:50 #220
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_143023129
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:07 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Dat beweer ik toch ook niet. Maar jij met je bezetting is toch ook idioot? :') En Turkije bemoeit zich weldegelijk met het conflict, en wel indirect door IS te ondersteunen met bijvoorbeeld medische hulp.
Nee maar er zijn genoeg mensen die zeggen dat Turkije zich er mee moet bemoeien. Turkije heeft er helemaal niks mee te maken. Ze mogen zich er alleen mee bemoeien als ze voor bezetting gaan, voor de rest zou het zonde van de Turkse doden zijn.
pi_143023141
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:08 schreef De_Ilias het volgende:
[ afbeelding ]

ISIS de baas in Sinjaar!
Nee, strijd is nog volop bezig. Ook de mosul-dam is niet ingenomen zoals wordt geclaimd.

De oorlogssfeer begin je wel te voelen hier in Noord-Irak
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:11:34 #222
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143023163
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:08 schreef De_Ilias het volgende:
[ afbeelding ]

ISIS de baas in Sinjaar!
Was al gepost.
Say what?
pi_143023176
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:37 schreef Malatyali0691 het volgende:
2. Kerkuk en Mosul zijn gewoon het beste af onder Turkse bestuur. Als Koerdistan onafhankelijk wordt is het een klein land en kan het makkelijk onder de voet worden gelopen door die IS-monsters.
Kirkuk is een Koerdische stad en is helemaal niet het beste af onder Turks bestuur. Dat zeg jij alleen maar omdat jij met je ultranationalistische Turkse propaganda wil dat Turkije olievelden tot haar beschikking krijgt. Voor de duidelijkheid: Kirkuk heeft helemaal niks te maken met Turkije. Niet op cultureel, etnisch of geografisch gebied. Zet die imperialistische gedachten dus maar uit je hoofd.
#freefrederike
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:12:30 #224
431809 Malatyali0691
Fuck you men!!
pi_143023209
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:10 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Dan moet je je maar even over je trotse gevoelens heen zetten en je humanitaire gevoelens te werk laten gaan. Dus de Koerden mogen van jou ten koste gaan van de Koerden. En zolang de Koerdische kwestie niet opgelost wordt binnen Turkije zal het altijd een lokale grootmacht zijn en echt geen regionaal grootmacht.
De Koerdische kwestie kan opgelost worden zonder onafhankelijkheid of federalisme.

Gewoon volledige culturele en linguïstische rechten. En een klein beetje decentralisatie (districten en provincies moeten meer bevoegdheden krijgen).
pi_143023252
Kerk in Sinjaar:

zondag 3 augustus 2014 @ 19:13:25 #226
431809 Malatyali0691
Fuck you men!!
pi_143023256
quote:
4s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:11 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Kirkuk is een Koerdische stad en is helemaal niet het beste af onder Turks bestuur. Dat zeg jij alleen maar omdat jij met je ultranationalistische Turkse propaganda wil dat Turkije olievelden tot haar beschikking krijgt. Voor de duidelijkheid: Kirkuk heeft helemaal niks te maken met Turkije. Niet op cultureel, etnisch of geografisch gebied. Zet die imperialistische gedachten dus maar uit je hoofd.
Hey kijk onze zionist is weer terug.

Jullie gaan nog boeten omdat jullie de PKK hebben gesteund.
pi_143023264
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mensen die denken dat Turkije zich moet gaan bemoeien met Irak/Syrië mogen echt ff oprotten. De enige reden voor Turkije om zich er mee te bemoeien zou bezetting van gebied moeten zijn anders niet.
De ware aard van elke Turk, zie hier. Vandaar dat ik kots op Turkije.
#freefrederike
pi_143023346
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:13 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Huh wat?
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:15:37 #229
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_143023363
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:12 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

De Koerdische kwestie kan opgelost worden zonder onafhankelijkheid of federalisme.

Gewoon volledige culturele en linguïstische rechten. En een klein beetje decentralisatie (districten en provincies moeten meer bevoegdheden krijgen).
Dat vinden we niet genoeg want dan kunnen jullie de rechten makkelijk weer ontnemen. Gewoon onafhankelijkheid of hele verdergaande autonomie (confederatie).
pi_143023407
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:12 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Inderdaad, in Turkije lijkt dat mij ook het beste idee. In Irak moet er wel gewoon een Koerdische onafhankelijke staat komen. Dat zou het beste zijn.
#freefrederike
pi_143023459
Verder: dit topic gaat over Irak, niet over de Turkse imperialistische gedachten van de Turken. Ik ga 't even bij de mods melden.
#freefrederike
pi_143023542
quote:
8s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:47 schreef Peunage het volgende:
Zal wel 20 duizend bedoelen, dat is al veel realistischer.
Volgens een andere bron had hij het over de vluchtelingen uit Sinjar én Tal Afar, vandaar 200.000 vluchtelingen.
http://www.almadapress.co(...)8%D9%86-%D8%A7%D9%84
-
pi_143023582
Wat is de kans dat die 200.000 vluchtelingen worden ingehaald en vermoord door ISIS?

Lijkt me niet heel veilig om op dit moment door een woestijn in Irak te sjokken
pi_143023671
Ik denk niet dat ISIS zoveel vluchtelingen wilt vermoorden, ja ISIS is niet altijd snik maar we moeten niet overdrijven. ISIS is een resultaat van pro Amerikaans politiek in de MO en iedereen die dat heeft gesteund zal dat nu voelen.
pi_143023789
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:23 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Turkmenen zijn Turken. :') Ze spreken alleen een andere dialect van het Turks. Ik ben zelf ook een Turk die een soortgelijke dialect spreekt.

Niets voor niets wil (wou) Turkije Mosul en Kerkuk hebben. Omdat daar veel Turken wonen.
Dus dan mag Turkije ook steden als Deventer en Den Haag innemen omdat daar veel Turken wonen? Wat een belachelijke redenering. Daarnaast zijn de Turkmenen(die niet hetzelfde zijn als Turken in Turkije) nooit een meerderheid geweest in beide steden, dus die steden zullen onmogelijk tot Turkije kunnen behoren.

Turkmenen en Turken, die beide Turkse volkeren zijn, zijn niet hetzelfde, dat is net zoals zeggen dat Nederlanders en Duitsers hetzelfde zijn omdat we beide Germaanse volkeren zijn. Get your facts straight, blinde nationalist.
#freefrederike
pi_143023893
quote:

[..]

Hoe? :') Turken hebben niks te willen tov Israël.
pi_143023930
quote:

[..]

Vraag je eerst maar eens af waarom dat de PKK is opgericht voordat je andere mensen laat boeten, ultra-wolf :') De PKK had en heeft nog steeds een bestaansrecht. Zonder de PKK zou ik nog steeds een bergturk zijn en het Koerdisch zou een oosters accentje zijn. Kneus.

En dat ze daarbij ondersteund zijn door andere mogendheden, so be it. Veel koerden hadden en hebben nog steeds sympathie voor de PKK. Get your facts straight...
pi_143023963
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:20 schreef De_Ilias het volgende:
Ik denk niet dat ISIS zoveel vluchtelingen wilt vermoorden, ja ISIS is niet altijd snik maar we moeten niet overdrijven. ISIS is een resultaat van pro Amerikaans politiek in de MO en iedereen die dat heeft gesteund zal dat nu voelen.
ISIS zal uitgeroeid worden. De laffe Arabierengroep ISIS kan nu nog wel op tegen andere laffe Arabieren, maar wacht maar eens totdat ze tegen Israel moeten, dat wordt pas kicken. Heb ik al het woordje VN-interventie en een limietloos aantal bombardementen van Israel richting de Arabische terroristen genoemd? Het Israelische leger zal op jullie trainen, gewoon een levensechte training, ik kan gewoon niet wachten.
#freefrederike
pi_143024030
quote:
4s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:26 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

ISIS zal uitgeroeid worden. De laffe Arabierengroep ISIS kan nu nog wel op tegen andere laffe Arabieren, maar wacht maar eens totdat ze tegen Israel moeten, dat wordt pas kicken. Heb ik al het woordje VN-interventie en een limietloos aantal bombardementen van Israel richting de Arabische terroristen genoemd? Het Israelische leger zal op jullie trainen, gewoon een levensechte training, ik kan gewoon niet wachten.
Op "jullie". :?

Jij komt klaar op oorlog, dat vind ik ziek. :{
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:29:44 #240
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143024099
Turkmenen hebben al Turkmenistan, qua oppervlak vrijwel even groot als Turkije. Ik begrijp niet waarom Turkmenen zo klagen over Koerdische controle van o.a. Kirkuk. Dat er een paar verdwaalde Turkmenen wonen geeft ze nog niet gelijk het recht vreemde gebieden op te eisen.
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')