Geassimileerde Koerden vallen nog wel mee. Zo'n 80 a 90% van de Turkse Koerden spreekt gewoon Koerdisch (Kurmanji en Zazaki). Maar de meeste stemmen op AKP of zelfs op de CHP en MHP.quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:24 schreef kurd0w het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Mosul_Question
Historisch gezien hebben de Koerden weldegelijk claims op (grote) delen van Mosul.. Maar goed, dat is verder niet belangrijk. En ik kan je verzekeren dat de meeste Koerden (niet ''verturkste'' Koerden, maar degenen die er ook trots op zijn om Koerd te zijn) voor YPG en PUK zijn i.p.v. IS. Natuurlijk heb je hier en daar een paar andersdenkenden tussen, maar goed. Ik vind IS-koerden ook inderdaad retards...
Ik dacht veel minder, maar Nickolay Mladenov van de VN in Irak heeft het over 200.000 vluchtelingen.quote:
Dit idd. In kirkuk wonen er waarschijnlijk nog meerquote:Op zondag 3 augustus 2014 18:26 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Er wonen daar een handjevol Turken. Ga niet doen alsof daar miljoen Turken wonen.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:26 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Er wonen daar een handjevol Turken. Ga niet doen alsof daar miljoen Turken wonen.
Ik zeg niet dat Turken daar de meerderheid vormen. Ik zeg alleen dat geen een etnische groep die twee steden voor zichzelf kan claimen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:30 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dit idd. In kirkuk wonen er waarschijnlijk nog meer
Juist ja, dacht het niet héquote:Op zondag 3 augustus 2014 18:29 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Geassimileerde Koerden vallen nog wel mee. Zo'n 80 a 90% van de Turkse Koerden spreekt gewoon Koerdisch (Kurmanji en Zazaki). Maar de meeste stemmen op AKP of zelfs op de CHP en MHP.
Er zitten ook veel Turken bij IS. Die worden nu landverraders genoemd.![]()
Ze mogen ze van hun paspoorten afpakken en het land uitzetten stelletje sukkels die het zijn.
Heel opmerkelijk..quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:29 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik dacht veel minder, maar Nickolay Mladenov van de VN in Irak heeft het over 200.000 vluchtelingen.
http://www.alsumaria.tv/news/107074/?????-???????-????-????-200-???-???-??-?/ar
Niaaahahahiahiahia!quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:32 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg niet dat Turken daar de meerderheid vormen. Ik zeg alleen dat geen een etnische groep die twee steden voor zichzelf kan claimen.
En Mosul en Kerkuk zijn het beste af onder Turkse controle. Omdat het Turkse leger sterk genoeg is en Turkije is een stabiel land.
Maar ik wil dan ook natuurlijk dat Koerden, Arabieren en Christenen daar evenveel rechten krijgen als de Turken.
Elke natie heeft het recht op zelf-beschikking. Anders zou je kunnen redeneren dat de hele wereld onder de VS kan staan, want het is een stabiel land en het leger is sterk genoeg. Belachelijk, niet?quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:32 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg niet dat Turken daar de meerderheid vormen. Ik zeg alleen dat geen een etnische groep die twee steden voor zichzelf kan claimen.
En Mosul en Kerkuk zijn het beste af onder Turkse controle. Omdat het Turkse leger sterk genoeg is en Turkije is een stabiel land.
Maar ik wil dan ook natuurlijk dat Koerden, Arabieren en Christenen daar evenveel rechten krijgen als de Turken.
1. MHP erkent het Koerdische volk niet meer, maar is wel (helaas) tegen meer Koerdische rechten zoals onderwijs in eigen moedertaal. Van mij mag dat wel. Maar ik wil niet dat mijn land verdeelt wordt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:33 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Juist ja, dacht het niet héMaar buiten dat, het stemgedrag van de Koerden is heel merkwaardig, meeste stemmen AKP, CHP of BDP. Koerden die MHP stemmen zijn toch echt wel geassimileerd hoor, want de MHP ontkent het Koerdisch volk nog steeds. Wanneer is de laatste keer dat MHP een stemmers meeting heeft kunnen houden in Diyarbakir zonder beveiliging
.. AKP stemmen de Koerden meestal vanwege voorspoed en religieuze gronden en CHP zijn meestal de Alevitische Koerden.
Heel oprecht dit. Wanneer daar niet veel olie zou zijn zouden jullie dit natuurlijk ook gezegd hebben.quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:32 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
[..]
Dat ook maar ook bedoelen wij het oprecht.quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:37 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Heel oprecht dit. Wanneer daar niet veel olie zou zijn zouden jullie dit natuurlijk ook gezegd hebben.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:41 schreef Che_ het volgende:
Malatyal zit vast in een inception denk ik
Waarom ben je dan steeds niet getript naar Irak of Syrië idioot.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:50 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hij si gewoon kloon van mij. Hij is ook een "Kurdish nationalist Jihadist (Mujahid)".
Jij hebt teveel Kurtlar vadisi gekekenquote:Op zondag 3 augustus 2014 18:42 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Koerden zijn het best af onder Turkije. Maar dan wel met volledige culturele en linguïstische rechten.
Of waarom verengen de Syrische en Iraakse Koerden zich niet met Turkije en daarna moeten de Turken en Koerden in Iran zich verenigen.
Juist. Weet je zeker dat je MHP bent? Want dan ben je wel een buitenbeentje binnen de MHP society...quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:37 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
1. MHP erkent het Koerdische volk niet meer, maar is wel (helaas) tegen meer Koerdische rechten zoals onderwijs in eigen moedertaal. Van mij mag dat wel. Maar ik wil niet dat mijn land verdeelt wordt.
PS: Ik ben zelf een MHP'er.
2. Kerkuk en Mosul zijn gewoon het beste af onder Turkse bestuur. Als Koerdistan onafhankelijk wordt is het een klein land en kan het makkelijk onder de voet worden gelopen door die IS-monsters.
3. Het zijn vooral Zaza-Koerden die pro-MHP zijn en ook en paar Kurmanji-Koerden. En diegenen die ik ken die pro-MHP zijn spreken wel Koerdisch hoor.
Jij lijkt wel op Stimorol man.quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:44 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Waarom ben je dan steeds niet getript naar Irak of Syrië idioot.
Zal wel 20 duizend bedoelen, dat is al veel realistischer.quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:29 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik dacht veel minder, maar Nickolay Mladenov van de VN in Irak heeft het over 200.000 vluchtelingen.
http://www.alsumaria.tv/news/107074/الأمم-المتحدة-تعلن-فرار-200-ألف-شخص-من-س/ar
Ja. Ben je daar blij mee?quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:47 schreef De_Ilias het volgende:
Ik heb gehoord dat de koerden hard zijn aangepakt door ISIS, klopt dat?
Nope, allang weerlegd die geruchten. Juist veel IS leden zijn afgemaakt vandaagquote:Op zondag 3 augustus 2014 18:47 schreef De_Ilias het volgende:
Ik heb gehoord dat de koerden hard zijn aangepakt door ISIS, klopt dat?
En daarna?quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:49 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Nee ik heb liever dat ze bondgenoten worden om het huidige regering neer te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |