abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 juli 2014 @ 20:05:49 #276
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_142931593
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:01 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Wat is het nut van een vlag ophangen bij voetbal?
Het 'wij'-gevoel ondersteunen. Mensen in jouw land, in jouw straat, zien dat je bij 'ons' wil horen. Of, ze zien dat je spaanse/turkse/engelse/italianse roots hebt en voor de gezelligheid van het wij-zij-gebeuren lekker voor je ouders' land supportert. Niets verbroedert meer dan wij-zij-voetbal kijken, toch? Zeker als de Spanjaarden/Turken/Italianen/Engelsen verliezen en hun fans dan gewoon blij zijn dat Nederland door is.

Seraphina wil laten zien dat ze joodse roots heeft (neem ik dan maar aan). Maar deze wij-zij is niet gezellig, en een gezamenlijk biertje naderhand zit er al helemaal niet in.

[ Bericht 27% gewijzigd door mrspoeZ op 31-07-2014 20:18:38 ]
Prrrrr
pi_142931602
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:01 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Moslimjongeren provoceren, een aanval uitlokken, anti-semitisme roepen als je aangevallen wordt, joden in het buitenland angst aanjagen "alle niet-joden willen jullie uitroeien", meer joden die naar Israël emigreren, en dus meer joodse kolonisten die Palestijns grondgebied kunnen inpikken.
Je overdrijft hier een beetje. Maar het is niet alsof dit niet gebeurt. Onlangs nog, tijdens de pro-gaza demonstratie in Frankrijk heeft de JDL er alles aan gedaan om de demonstratie te laten ontsporen:

pi_142931647
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:04 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Je weet heus wel wat ik bedoel.
Nee, vandaar ook mijn vergelijking.
pi_142932048
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:01 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Moslimjongeren provoceren, een aanval uitlokken, anti-semitisme roepen als je aangevallen wordt, joden in het buitenland angst aanjagen "alle niet-joden willen jullie uitroeien", meer joden die naar Israël emigreren, en dus meer joodse kolonisten die Palestijns grondgebied kunnen inpikken.
Iets te veel BNW denken. Het grote complot!

Er stond vanochtend wel een interessant artikel in De Volkskrant van iemand van "een ander joods geluid". Die man vond dat een deel van de (Nederlandse) Joden teveel bleef hangen in "Das Feind macht unser Volk" (sorry voor het geparafraseerde stuk in waarschijnlijk slecht Duits).
pi_142932084
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:17 schreef stalybridge het volgende:
Iets te veel BNW denken. Het grote complot!

Er stond vanochtend wel een interessant artikel in De Volkskrant van iemand van "een ander joods geluid". Die man vond dat een deel van de (Nederlandse) Joden teveel bleef hangen in "Das Feind macht unser Volk" (sorry voor het geparafraseerde stuk in waarschijnlijk slecht Duits).
Een Ander Joods Geluid, heb zijn artikel gelezen ja, ik baseer mijn theorie op dezelfde bron, namelijk het dagboek van de stichter van het zionisme Theodor Herzl "antisemieten zijn onze grootste bondgenoten".
-
pi_142932223
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:05 schreef mrspoeZ het volgende:
Het 'wij'-gevoel ondersteunen. Mensen in jouw land, in jouw straat, zien dat je bij 'ons' wil horen. Of, ze zien dat je spaanse/turkse/engelse/italianse roots hebt en voor de gezelligheid van het wij-zij-gebeuren lekker voor je ouders' land supportert. Niets verbroedert meer dan wij-zij-voetbal kijken, toch? Zeker als de Spanjaarden/Turken/Italianen/Engelsen verliezen en hun fans dan gewoon blij zijn dat Nederland door is.

Seraphina wil laten zien dat ze joodse roots heeft (neem ik dan maar aan). Maar deze wij-zij is niet gezellig, en een gezamenlijk biertje naderhand zit er al helemaal niet in.
Zie je niet in hoe krom dit is? Omdat er een paar mensen zijn die haar leven onveilig maken als ze deze vlag ophangt moet het maar niet meer gebeuren? Die vlag zorgt niet voor ongezelligheid dat doen de mensen die haar aanvallen. Dat zou je moeten aanpakken en niet of zij die vlag er wel of niet mag neerhangen.
pi_142932345
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:23 schreef Tukker87 het volgende:
Die vlag zorgt niet voor ongezelligheid
Wel. Het is namelijk een symbool van nationalisme, een ideologie die voor ongezelligheid c.q. verdeeldheid zorgt. Tientallen miljoenen doden door nationalisme.
-
pi_142932365
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:18 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Een Ander Joods Geluid, heb zijn artikel gelezen ja, ik baseer mijn theorie op dezelfde bron, namelijk het dagboek van de stichter van het zionisme Theodor Herzl "antisemieten zijn onze grootste bondgenoten".
Dan lijkt het mij ook niet zo moeilijk om de context van deze quote uit te leggen..?
  donderdag 31 juli 2014 @ 20:27:26 #284
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_142932371
Het gaat er mij niet om het geweld tegen Seraphina goed te keuren of haar te verbieden die vlag op te hangen. Ik vraag me oprecht af wat het doel is van zo'n vrouw, als ze besluit die vlag aan haar Nederlandse balkon te hangen.
Prrrrr
pi_142932449
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:18 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ik vond het wel een goed stuk echter niet zo genuanceerd. Hoefde in deze ook niet, omdat het een opiniestuk was, als reactie op een eerder ingezonden brief.

Echter, denk ik dat beide partijen schuldig zijn in het creëren van een vijandsbeeld ter bevestiging van hun eigen identiteit. Hetzelfde voor slachtofferschap om hun geweld goed te praten.
  donderdag 31 juli 2014 @ 20:29:46 #286
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_142932459
Stel, je bent een joodse vrouw in Israël kijkt Omroep Amsterdam, ziet een onderwerp over een overstroomd riool in Amsterdam en ontwaart tussen de schotels een Israëlische vlag. Wauw, dat moet goed doen!
Prrrrr
pi_142932526
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:29 schreef mrspoeZ het volgende:
Stel, je bent een joodse vrouw in Israël kijkt Omroep Amsterdam, ziet een onderwerp over een overstroomd riool in Amsterdam en ontwaart tussen de schotels een Israëlische vlag. Wauw, dat moet goed doen!
Jouw argumenten snijden ook geen hout. Natuurlijk kan iemand Israël steunen door een vlag op te hangen. Zo kan je ook de Palestijnen steunen door een demonstratie in Nederland te organiseren. Voortbordurend op jouw logica moet je in Nederland alleen Nederlandse zaken aan de kaak stellen, wat onzin is.
  donderdag 31 juli 2014 @ 20:35:16 #288
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_142932681
quote:
13s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:31 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jouw argumenten snijden ook geen hout. Natuurlijk kan iemand Israël steunen door een vlag op te hangen.
Hoe steunt dat Isra"el dan? ik begrijp het niet.
quote:
Zo kan je ook de Palestijnen steunen door een demonstratie in Nederland te organiseren.
Dat zou je kunnen zien als een signaal aan de Nederlandse politiek dat er steun is voor Palestina en dat deze groep sympathanten wil dat er meer politieke aandacht komt. Dat snap ik dan weer wel.
quote:
Voortbordurend op jouw logica moet je in Nederland alleen Nederlandse zaken aan de kaak stellen, wat onzin is.
Leg me dan eens uit wat het doel is, wat het nut is van het ophangen van een vlag?

En als je me dat hebt uitgelegd, wat is het doel van het ophangen van een vlag waarvan je weet dat het gedoe oplevert?
Prrrrr
pi_142932780
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:35 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Leg me dan eens uit wat het doel is, wat het nut is van het ophangen van een vlag?

En als je me dat hebt uitgelegd, wat is het doel van het ophangen van een vlag waarvan je weet dat het gedoe oplevert?
Als een van de weinigen hier ben ik het met je eens..
pi_142932884
quote:

[..]

[..]

Dat zou je kunnen zien als een signaal aan de Nederlandse politiek dat er steun is voor Palestina en dat deze groep sympathanten wil dat er meer politieke aandacht komt. Dat snap ik dan weer wel.

[..]

Bij normale mensen levert het geen 'gedoe' op, wel bij idioten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 31 juli 2014 @ 20:42:31 #291
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_142932956
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Bij normale mensen levert het geen 'gedoe' op, wel bij idioten.
Je vergeet mijjn eerste vraag.
Prrrrr
pi_142933054
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:42 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Je vergeet mijjn eerste vraag.
ik denk dat zij die vlag op heeft gehangen omdat ze denkt Israel gelijk heeft en al die mensen met Palestijnse vlaggen niet.
  donderdag 31 juli 2014 @ 20:46:49 #293
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_142933132
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

ik denk dat zij die vlag op heeft gehangen omdat ze denkt Israel gelijk heeft en al die mensen met Palestijnse vlaggen niet.
Prrrrr
pi_142933158
quote:
Niets , maar wat is van zoveel dingen het praktische nut ?
  donderdag 31 juli 2014 @ 20:49:33 #295
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142933266
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 17:32 schreef Nintex het volgende:
Israel is een erkende VN staat. Je mag iedere vlag van elke VN staat (van Liechtenstein tot aan Oezbekistan) aan je balkon hangen.

Het tuig is hier een grens over gegaan die je niet over mag gaan en dit zal vast nog meer geweld teweeg brengen, want weerloze vrouwen in elkaar schoppen vinden ze stoer. Hoe zou het toch komen dat er geen steun is voor de Palestijnse zaak.
Dit.
En ook ik begin mijn sympathie met de dag te verliezen.
De mensen die dit doen, moeten per direct voor minmaal 20 jaar opgesloten worden.
Dit gedrag is niet gewenst in ons land, en dat moet keihard duidelijk worden.
Het wordt tijd om onze mariniers de wijken schoon te laten vegen, dat zal dit tuig leren.
Maargoed dat gaat helaas niet gebeuren met die softe Nederlandse politiek, die liggen te slapen.
Onder het mom van moeilijke jeugd gehad.. verzin het maar...

quote:
7s.gif Op donderdag 31 juli 2014 17:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, maar in die demo werd het gebruikt in combinatie met een ander symbool, dat van de staat Israël, dat maakt het een politiek statement. Zo werden er bij anti-Bush demonstraties ook portretten getoond van die president met een swastika op z'n voorhoofd. Ook een politiek statement en ook dat mocht gewoon.

Net als begin jaren 70 de naam van president Nixon schrijven met een swastika ipv de x.
Smakeloos, dom en in en in triest.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142933379
quote:

[..]

Solidariteit tonen naar iets waar ze achter staat. Verder maakt het nut ook weinig uit. Hier in de straat heeft iemand de Turkse vlag hangen. Ik heb in Australië en Amerika Nederlandse vlaggen zien hangen. Er worden zoveel nutteloze dingen door mensen gedaan over de hele wereld.

Misschien heeft ze familie in Israël wonen en geeft dit haar het gevoel dichterbij hun te staan. Misschien wil ze wel provoceren. Er kunnen genoeg redenen voor zijn maar ze moet zelf weten of ze die vlag ophangt of niet.

Als we geen dingen meer gaan doen omdat het gedoe oplevert dat betekend dus dat de mensen die het meeste geweld gebruiken de overhand zullen hebben en beslissen wat er wel en niet mag gebeuren in Nederland.
  donderdag 31 juli 2014 @ 20:53:37 #297
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142933454
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:26 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Wel. Het is namelijk een symbool van nationalisme, een ideologie die voor ongezelligheid c.q. verdeeldheid zorgt. Tientallen miljoenen doden door nationalisme.
Die vlag is het symbool van een geciviliseerd, modern en westers land, waar je vrij bent om te zijn wie je bent.
Verdeeldheid is er overal, evenals nationalisme.
Als iets ongezellig is, is het wel de Islam, maar dat terzijde.
pi_142933500
quote:
Je kunt ook emotioneel een doel steunen, het doel hoeft er niet perse beter van te worden.

quote:
Aandacht (politiek of niet) heeft deze mevrouw nu ook. Verder is sprake van beïnvloeding van de publieke opinie.

quote:
Laten zien dat je achter een bepaald doel staat. De aanwezigheid van Israël-sympathisanten kenbaar maken. Op kleine schaal mensen beïnvloeden.

quote:
Provocatie kan een doel geweest zijn. Misschien wilde ze hier ook het nieuws mee halen, wie weet, het is haar in ieder geval gelukt. Daarmee draagt ze bij aan het negatieve sentiment over de Palestijnse zaak.
  donderdag 31 juli 2014 @ 20:55:36 #299
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142933529
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:52 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Als we geen dingen meer gaan doen omdat het gedoe oplevert dat betekend dus dat de mensen die het meeste geweld gebruiken de overhand zullen hebben en beslissen wat er wel en niet mag gebeuren in Nederland.
Precies en dat is iets wat niemand moet willen, een gevaarlijke ontwikkeling die razendsnel de kop in moet worden gedrukt.
Schandalig dat er niks aan gedaan wordt.
  donderdag 31 juli 2014 @ 20:56:49 #300
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142933574
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:54 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Provocatie kan een doel geweest zijn. Misschien wilde ze hier ook het nieuws mee halen, wie weet, het is haar in ieder geval gelukt. Daarmee draagt ze bij aan het negatieve sentiment over de Palestijnse zaak.
Daar zijn in mijn optiek de daders van deze laffe mishandeling verantwoordelijk voor, dat er geen sympathie is voor de Palestijnse zaak is te danken aan dit soort lui.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')