abonnement Unibet Coolblue
pi_153248864
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:44 schreef Isis20 het volgende:
Waarom wordt een reactie als "ik ben jou gelukkig geen uitleg schuldig snotneus" verwijderd, terwijl op andere plekken op het forum dingen als "slet", "hoer" en (onlangs bij mij zelf) allerlei verwijzingen naar de terroristen van IS aan de orde van de dag zijn? Is dat niet een beetje aan de overdreven kant?
Gen mod maar volgens mij kan je wel stellen: Two wrongs don't make a right
  donderdag 4 juni 2015 @ 15:51:33 #127
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_153248989
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:44 schreef Isis20 het volgende:
Waarom wordt een reactie als "ik ben jou gelukkig geen uitleg schuldig snotneus" verwijderd, terwijl op andere plekken op het forum dingen als "slet", "hoer" en (onlangs bij mij zelf) allerlei verwijzingen naar de terroristen van IS aan de orde van de dag zijn? Is dat niet een beetje aan de overdreven kant?
Ik kan niet voor andere mods van andere fora spreken, maar ik kan me voorstellen dat dat soort uitspraken daar ook niet wenselijk zijn. Schiet dan ook die mods daar aan als zoiets gebeurt. Hoe dan ook is gedrag van andere users in andere fora geen excuus/vrijbrief/reden om hier ook maar bepaalde dingen te zeggen. In DIG doe je gewoon normaal en respectvol naar elkaar. Iemand snotneus noemen valt daar niet onder en wordt dus verwijderd.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 4 juni 2015 @ 16:09:45 #128
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153249359
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:51 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik kan niet voor andere mods van andere fora spreken, maar ik kan me voorstellen dat dat soort uitspraken daar ook niet wenselijk zijn. Schiet dan ook die mods daar aan als zoiets gebeurt. Hoe dan ook is gedrag van andere users in andere fora geen excuus/vrijbrief/reden om hier ook maar bepaalde dingen te zeggen. In DIG doe je gewoon normaal en respectvol naar elkaar. Iemand snotneus noemen valt daar niet onder en wordt dus verwijderd.
Je doet net alsof snotneus bedoeld is als een enorme belediging. Het gaf gewoon aan dat hij zich er niet mee moest bemoeien en niet zo nieuwsgierig moest zijn. Je moeder heeft je toch zeker ook wel eens snotneus genoemd zonder dat je je daar enorm beledigd door voelde (en zonder dat ze je daar mee wilde beledigen?) Zij bedoelde ook gewoon: bemoei je er niet mee, dit is niet aan jou.
geen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 16:11:57 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153249404
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:44 schreef Isis20 het volgende:
Waarom wordt een reactie als "ik ben jou gelukkig geen uitleg schuldig snotneus" verwijderd, terwijl op andere plekken op het forum dingen als "slet", "hoer" en (onlangs bij mij zelf) allerlei verwijzingen naar de terroristen van IS aan de orde van de dag zijn? Is dat niet een beetje aan de overdreven kant?
Fons vd Poel werd ook verwijderd nadat hij snotneus had gezegd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 16:19:42 #130
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153249585
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Fons vd Poel werd ook verwijderd nadat hij snotneus had gezegd
In een totaal andere context
geen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 16:23:18 #131
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_153249680
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:09 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Je doet net alsof snotneus bedoeld is als een enorme belediging. Het gaf gewoon aan dat hij zich er niet mee moest bemoeien en niet zo nieuwsgierig moest zijn. Je moeder heeft je toch zeker ook wel eens snotneus genoemd zonder dat je je daar enorm beledigd door voelde (en zonder dat ze je daar mee wilde beledigen?) Zij bedoelde ook gewoon: bemoei je er niet mee, dit is niet aan jou.
Dat kun je ook op een andere manier zeggen. De smiley erbij maakte het wel duidelijk dat het niet liefkozend bedoeld was. Negeer een reactie die je niet aanstaat gewoon. En als je je er echt aan stoort dan kun je het altijd bij de mods melden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 4 juni 2015 @ 16:33:36 #132
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153249928
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:23 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat kun je ook op een andere manier zeggen. De smiley erbij maakte het wel duidelijk dat het niet liefkozend bedoeld was. Negeer een reactie die je niet aanstaat gewoon. En als je je er echt aan stoort dan kun je het altijd bij de mods melden.
Nee als je moeder het zegt is het ook niet liefkozend bedoeld ;) En 'bemoei je er niet mee' is zelden liefkozend bedoeld.
Ik vond zijn reactie eerlijk gezegd ook niet extreem genoeg om aan te geven, laat staan het te verwijderen. Vond het allemaal nogal overtrokken vergeleken hoe er op de rest van het forum gemod (is dat een woord?) wordt. Kunnen jullie niet beter 1 lijn trekken?
geen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 16:38:34 #133
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_153250049
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:33 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Nee als je moeder het zegt is het ook niet liefkozend bedoeld ;) En 'bemoei je er niet mee' is zelden liefkozend bedoeld.
Ik vond zijn reactie eerlijk gezegd ook niet extreem genoeg om aan te geven, laat staan het te verwijderen.
Dan verschillen we daarin van mening :).
quote:
Vond het allemaal nogal overtrokken vergeleken hoe er op de rest van het forum gemod (is dat een woord?) wordt. Moeten jullie niet 1 lijn trekken?
Nee, we hoeven niet één lijn te trekken, ieder forum is weer anders. In het ene forum kan naakt, in het andere niet. Het ene forum is serieus, het andere niet. Eén lijn is niet eens mogelijk. Daarnaast hangt het van de context af:

Snotneus :')
of
Snotneus :D

Je ziet het verschil denk ik wel. En dit is nog maar een simpel voorbeeld. Dus nee, modden gaat overal en altijd anders. Maar in dit geval was je post gewoon niet binnen de normen die we hier in DIG hanteren. Dit forum leeft op users die elkaar helpen. Als we elkaar voor n00b, kneus, snotneus, fanboy, of wat dan ook lopen uit te maken, dan is de lol van een ander helpen of meediscussieren snel verdwenen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 4 juni 2015 @ 16:48:47 #134
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153250275
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:38 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan verschillen we daarin van mening :).

[..]

Nee, we hoeven niet één lijn te trekken, ieder forum is weer anders. In het ene forum kan naakt, in het andere niet. Het ene forum is serieus, het andere niet. Eén lijn is niet eens mogelijk. Daarnaast hangt het van de context af:

Snotneus :')
of
Snotneus :D

Je ziet het verschil denk ik wel. En dit is nog maar een simpel voorbeeld. Dus nee, modden gaat overal en altijd anders. Maar in dit geval was je post gewoon niet binnen de normen die we hier in DIG hanteren. Dit forum leeft op users die elkaar helpen. Als we elkaar voor n00b, kneus, snotneus, fanboy, of wat dan ook lopen uit te maken, dan is de lol van een ander helpen of meediscussieren snel verdwenen.
Ik vind nu dat je de hele context mist. Er is een verschil tussen: "Hey guys, ik heb een vraag, hoe moet X" en dan reageren als: "wat ben jij een noob/kneus/whatever" en iemand snotneus noemen die niets bijdraagt aan het beantwoorden van de OP en vooral denigrerend doet.
geen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 16:58:31 #135
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_153250511
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:48 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Ik vind nu dat je de hele context mist. Er is een verschil tussen: "Hey guys, ik heb een vraag, hoe moet X" en dan reageren als: "wat ben jij een noob/kneus/whatever" en iemand snotneus noemen die niets bijdraagt aan het beantwoorden van de OP en vooral denigrerend doet.
De post van die ander is ook gemod. En nogmaals, als je je stoort aan een post, meld het dan bij de mods, en ga niet zelf op zo'n manier terug reageren. Serieus, wat denk je dat het resultaat doorgaans is van een post als de jouwe? Ik kan je verklappen dat het geen kusjekroel is.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:02:39 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_153256358
En de irritatie die het oplevert bij anderen als ze erom gaan janken omdat het gemod is :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:43:03 #137
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_153257702
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:02 schreef Troel het volgende:
En de irritatie die het oplevert bij anderen als ze erom gaan janken omdat het gemod is :+
Ik kan het hebben.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:20:01 #138
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_153495642
Waarom is mijn reactie in het onderstaande topic verwijderd? Ik zie niets verkeerds in mijn reactie.
DIG / CD's worden niet meer herkend
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_153495816
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:20 schreef Megumi het volgende:
Waarom is mijn reactie in het onderstaande topic verwijderd? Ik zie niets verkeerds in mijn reactie.
DIG / CD's worden niet meer herkend
had jij het niet over CD support die was vervallen?
dan kan ik mij, i.c.m. deze mededeling: MED / Een beter FOK! begint bij jezelf - gedrag en moderatie, de verwijdering wel voorstellen
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:31:40 #140
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_153495862
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:29 schreef mschol het volgende:

[..]

had jij het niet over CD support die was vervallen?
dan kan ik mij, i.c.m. deze mededeling: MED / Een beter FOK! begint bij jezelf - gedrag en moderatie, de verwijdering wel voorstellen
De reactie was niet op de man of beledigend. Maar dat is mijn menig althans. Nog beter uitkijken met posten of wellicht maar niet meer posten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_153495920
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

De reactie was niet op de man of beledigend. Maar dat is mijn menig althans. Nog beter uitkijken met posten of wellicht maar niet meer posten.
ze proberen het wat serieuzer te maken, een grappige opmerking wordt denk ik niet meer op prijs gesteld.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:38:54 #142
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_153495989
Ohai FredvZ,
je kan wel hier m'n :')-stortvloed wel weg-editen, maar dat is m.i. gewoon verdiend en riekt het naar misbruik van je mod-rechten.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:40:46 #143
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_153496024
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:34 schreef mschol het volgende:

[..]

ze proberen het wat serieuzer te maken, een grappige opmerking wordt denk ik niet meer op prijs gesteld.
Grappig was ook geen sprake van. Wat iemand had gepost dat het wellicht aan een Windows update zou liggen wellicht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:45:18 #144
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153496112
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:38 schreef kELAL het volgende:
Ohai FredvZ,
je kan wel hier m'n :')-stortvloed wel weg-editen, maar dat is m.i. gewoon verdiend en riekt het naar misbruik van je mod-rechten.
Lees eerst even dit topic: MED / Een beter FOK! begint bij jezelf - gedrag en moderatie

In mijn enthousiasme over het systeem dat ik nu aan het testen ben in mijn eigen huis/balkon had ik de laatste zin van de post van TS over het hoofd gezien
So we just called him Fred
  zaterdag 13 juni 2015 @ 15:28:56 #145
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_153498291
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:34 schreef mschol het volgende:

[..]

ze proberen het wat serieuzer te maken, een grappige opmerking wordt denk ik niet meer op prijs gesteld.
Grappige opmerkingen kunnen prima. Zeggen dat Windows geen cd-spelers meer ondersteunt is echter niet grappig, maar gewoon bagger, wat altijd al verwijderd werd.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 18 juni 2015 @ 08:52:48 #146
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_153631509
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 15:28 schreef Bart het volgende:

[..]

Grappige opmerkingen kunnen prima. Zeggen dat Windows geen cd-spelers meer ondersteunt is echter niet grappig, maar gewoon bagger, wat altijd al verwijderd werd.
Snap ik. Maar het wordt wel lastig wat de grenzen zijn. Als je post vervolgens dat waarschijnlijk de CD speler defect is en dan die reactie ook verwijderd wordt. Maar verder is het natuurlijk wel zo dat de essentie wel bij de TS is aangekomen dat er een defect is. Je zou als mod dus ook enigszins de reacties kunnen aanpassen? Maar dat is verder niet zo belangrijk om je er verder druk om te maken. Wat ik wel heb dan is even wachten na een X-Y en of post tot dat een mod post. Of beter niet meer posten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_153632089
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:34 schreef mschol het volgende:

[..]

ze proberen het wat serieuzer te maken, een grappige opmerking wordt denk ik niet meer op prijs gesteld.
De bagger discussie die jij aan gaat voegt ook niks toe en moet weg.
  donderdag 18 juni 2015 @ 12:09:04 #148
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_153635911
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 08:52 schreef Megumi het volgende:

[..]

Snap ik. Maar het wordt wel lastig wat de grenzen zijn. Als je post vervolgens dat waarschijnlijk de CD speler defect is en dan die reactie ook verwijderd wordt. Maar verder is het natuurlijk wel zo dat de essentie wel bij de TS is aangekomen dat er een defect is. Je zou als mod dus ook enigszins de reacties kunnen aanpassen? Maar dat is verder niet zo belangrijk om je er verder druk om te maken.
Doorgaans passen we wel een post aan als er een deel bagger is en een deel zinnig. Dat is in ieder geval wel de insteek. Komt alleen niet heel vaak voor, de meeste posts die gemodereerd moeten worden, zijn in zijn geheel slecht, en worden dus in zijn geheel verwijderd.
quote:
Wat ik wel heb dan is even wachten na een X-Y en of post tot dat een mod post. Of beter niet meer posten.
Ik snap misschien niet helemaal wat je bedoelt, maar ik doe een poging. Reageren op bagger gewoon niet. Bij twijfel of iets bagger is, gewoon even melden, hier in het FB-topic of door middel van een TR.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 18 juni 2015 @ 12:10:42 #149
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_153635959
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:26 schreef Godtje het volgende:

[..]

De bagger discussie die jij aan gaat voegt ook niks toe en moet weg.
Je meedenken wordt gewaardeerd, maar dat laatste is aan de mods he ;).

Overigens bedankt voor de TR's die je maakt, daar kunnen we wat mee :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 18 juni 2015 @ 18:59:13 #150
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_153646038
<knip>

[ Bericht 98% gewijzigd door Megumi op 19-06-2015 07:06:26 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')