Haha, ik had het een klein beetje verwachtquote:Op donderdag 31 juli 2014 19:08 schreef FlatBread het volgende:
Vandaag een halfuur met Stedin aan de telefoon gezeten. Ze konden het me niet vertellen...
Er moest wel aarding zijn, anders had ik thuis geen elektriciteit... Toen heb ik maar gevraagd of ik iemand anders kon spreken. Maar dat kon niet. Uiteindelijk is toegezegd dat een installateur van Stedin contact met me op zou nemen. Ik ben benieuwd.
Ach ja, gewoon snel zorgen voor een nieuwe kast en een goede aardepen.
Is dat een kwestie van dieper de grond in? Ik ga het laten doen, dus ik zal vragen of dat geregeld kan worden.quote:Doe dan gelijk 1,5 Ohm of lager en niet die hoge weerstand van 166 Ohm die de NEN1010 wel goed vindt achter een 30mA aardlekschakelaar.
Niet specifiek gevraagd, maar op de offerte van Stedin staat:quote:Heb je ook gevraagd of je al 3-fasen in de hoofdzekeringkast hebt?
Klopt:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:31 schreef FlatBread het volgende:
[..]
Is dat een kwestie van dieper de grond in? Ik ga het laten doen, dus ik zal vragen of dat geregeld kan worden.
Kijk eens op je meter of die niet al 3-fasen is. Als ze niet eens weten hoe je aarding is, dan kun je gaan twijfelen aan hun administratie. Maak desnoods een duidelijke foto van je meter waar de letters goed leesbaar zijn.quote:Niet specifiek gevraagd, maar op de offerte van Stedin staat:
• Zekeringen wisselen van 1x35A naar 3x25A
• Verwisselen 1 fase naar fase meter
Er zit inderdaad een 3 fase ALS, geen idee waarom dat destijds zo gedaan is?
Yep, is enkelfase. Bij 3-fasen zou er 3x230/400 V moeten staan in plaats van alleen 230 V.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:13 schreef FlatBread het volgende:
1 fase volgens mij (als de foto duidelijk genoeg is)
[ afbeelding ]
Dan ga je naar beneden en slaat gewoon een aardpen op gemeentelijk grond en trek je een draad via de buitenmuren zo naar je balkon!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En als je nou geen aardpen kan slaan omdat je op 3 hoog zit?
knoop hem wel aan de straatverlichting.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan ga je naar beneden en slaat gewoon een aardpen op gemeentelijk grond en trek je een draad via de buitenmuren zo naar je balkon!
Tap dan gelijk stroom af voor je leeslampje.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
knoop hem wel aan de straatverlichting.
Dan heb je een ringleidingsysteem qua aarde; dat stort men mee op de verdiepingsvloeren en loopt van appartement naar appartement en op een centraal punt in de algemene meterkast komt alles weer aan de aarde te liggen die uit het net komt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En als je nou geen aardpen kan slaan omdat je op 3 hoog zit?
En als je wonung uit 1926 is?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:47 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dan heb je een ringleidingsysteem qua aarde; dat stort men mee op de verdiepingsvloeren en loopt van appartement naar appartement en op een centraal punt in de algemene meterkast komt alles weer aan de aarde te liggen die uit het net komt.
Geen idee wat toen de standaard wasquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En als je wonung uit 1926 is?
Dat was vrij gebruikelijk in die tijd:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:31 schreef FlatBread het volgende:
Er zit inderdaad een 3 fase ALS, geen idee waarom dat destijds zo gedaan is?
Zo te zien is het andersom: Dat is een 3 fase kast, die dmv 2 'bruggetjes' is omgebouwd naar een 1 fase kast.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:13 schreef naaa het volgende:
Zover ik weet werd dat gedaan omdat de kasten dan vrij gemakkelijk omgebouwd konden worden naar 3-fase.
Dat bedoelt ie ook.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zo te zien is het andersom: Dat is een 3 fase kast, die dmv 2 'bruggetjes' is omgebouwd naar een 1 fase kast.
Waarom alleen voor een leeslampje dan ook voor de echt, en geef diezelfde stroom terug.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Tap dan gelijk stroom af voor je leeslampje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |