abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142956409
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:22 schreef Tomatenboer het volgende:

Jij spreekt nooit af met vrienden om een dagje ergens naartoe te gaan of gezamenlijk door te brengen?
En dat moet perse op zondag omdat nou eenmaal zou hoort?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:27:03 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142956413
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Alsof dat het enige is dat mensen op zondag doen.
Nee, zijn ook zat mensen die aan het werk zijn
Mensen die varen, vliegen, in de horeca of industrie werken, agenten, zorgmedewerkers, etc etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142956455
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom begin je over wat anders en beantwoord je de vraag niet?
Het gaat niet over iets anders. De zondag bestaat net als de maandag bij gratie van een collectief ritme in werkdagen en rustdagen. Kennelijk hecht je daar wel waarde aan of neem je het voor vanzelfsprekend aan, want je verwijst ernaar als zondag en je maakt dus het onderscheid tussen werkdagen en vrije dagen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:28:58 #154
45206 Pietverdriet
pi_142956517
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet over iets anders. De zondag bestaat net als de maandag bij gratie van een collectief ritme in werkdagen en rustdagen. Kennelijk hecht je daar wel waarde aan of neem je het voor vanzelfsprekend aan, want je verwijst ernaar als zondag en je maakt dus het onderscheid tussen werkdagen en vrije dagen.
Je beantwoord nog steeds de vraag niet
pi_142956539
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, zijn ook zat mensen die aan het werk zijn
Mensen die varen, vliegen, in de horeca of industrie werken, agenten, zorgmedewerkers, etc etc etc
Er is in mijn ogen een uitstekende verdeling: zondag werken voor de noodzakelijke dingen en de vrijetijdsbesteding en de rest zoveel mogelijk vrij om te profiteren van de mensen die werken.

Dat is de beste indeling uit economisch en sociaal oogpunt.
pi_142956565
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat wat jij zegt bespottelijk is en uitgaat van een maatschappij zoals hij nooit geweest is
Het is maar wat je bespottelijk noemt. :')

Nog altijd is het weekend voor pakweg 75% van de mensen een periode om vrij in te delen en naar eigen wens in te vullen.

Alle beroepsgroepen die nu inderdaad volcontinu draaien zijn bewuste keuzes, en ook zij werken overigens niet ieder weekend.

Mij gaat het om het hellende vlak zoals ik al zei, waarin het steeds gebruikelijker wordt 7 dagen in de week te werken of geopend te zijn. Voordat je het weet heeft niemand weekend meer. Dan gaan mijn bovengenoemde argumenten weldegelijk op. Al is het zover nog niet. Maar de gemakzuchtige houding waarmee dergelijke "vooruitgang" geaccepteerd wordt vind ik wel zorgwekkend.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:30:30 #157
45206 Pietverdriet
pi_142956579
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er is in mijn ogen een uitstekende verdeling: zondag werken voor de noodzakelijke dingen en de vrijetijdsbesteding en de rest zoveel mogelijk vrij om te profiteren van de mensen die werken.

Zoals het afleveren van bestellingen
pi_142956679
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het is maar wat je bespottelijk noemt. :')

Nog altijd is het weekend voor pakweg 75% van de mensen een periode om vrij in te delen en naar eigen wens in te vullen.

Alle beroepsgroepen die nu inderdaad volcontinu draaien zijn bewuste keuzes, en ook zij werken overigens niet ieder weekend.

Mij gaat het om het hellende vlak zoals ik al zei, waarin het steeds gebruikelijker wordt 7 dagen in de week te werken of geopend te zijn. Voordat je het weet heeft niemand weekend meer. Dan gaan mijn bovengenoemde argumenten weldegelijk op. Al is het zover nog niet. Maar de gemakzuchtige houding waarmee dergelijke "vooruitgang" geaccepteerd wordt vind ik wel zorgwekkend.
Met gaat niet opeens 7 dagen werken. Je geeft het zelf al aan voor de beroepsgroepen die nu volcontinu draaien. Die werken ook gewoon gemiddeld, noem een getal, 40 uur verdeeld over de week.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_142956877
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals het afleveren van bestellingen
Nee dan zitten mensen juist op de dag dat ze dingen moeten doen en geld moeten uitgeven thuis te wachten op het bezorgen van een pakje.
pi_142956912
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je beantwoord nog steeds de vraag niet
Misschien moet je de vraag wat strakker formuleren. Bedoel je: "Waarom mogen er geen pakketjes bezorgd worden en wel een terras geserveerd worden op een collectieve rustdag?" Of bedoel je; "Waarom is de zondag niet gewoon een dag als iedere ander van de 365 waarop geld verdiend moet worden?"
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:51:43 #161
45206 Pietverdriet
pi_142957354
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien moet je de vraag wat strakker formuleren. Bedoel je: "Waarom mogen er geen pakketjes bezorgd worden en wel een terras geserveerd worden op een collectieve rustdag?" Of bedoel je; "Waarom is de zondag niet gewoon een dag als iedere ander van de 365 waarop geld verdiend moet worden?"
Nog steeds geen antwoord. De vraag is duidelijk
Wat maakt pakketbezorging zo bijzonder?
Waarom mag de horeca wel taartjes en koffie verkopen op zondag maar mag een pakketje niet op zondag bezorgd worden?
pi_142957752
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nog steeds geen antwoord. De vraag is duidelijk
Wat maakt pakketbezorging zo bijzonder?
Waarom mag de horeca wel taartjes en koffie verkopen op zondag maar mag een pakketje niet op zondag bezorgd worden?
Dat hangt er dus vanaf hoe je zondag bedoelt. Als je zondag bedoelt in de zin van een dag dat de overgrote meerderheid vrij heeft als dag in 7-daags collectief ritme van arbeid en rust, dan is het antwoord dat het misschien wel kan, maar dat je wel moet uitkijken dat het collectieve karakter niet wordt ondergraven.

Als je zondag bedoelt in de zin van 52 dagen per jaar die in niets verschillen van de overige 315 waarop mensen vrij kunnen hebben of werken, dan is het antwoord dat het natuurlijk mag want het maakt toch helemaal niks uit. De vraag is dan alleen wel wat de toegevoegde waarde is, aangezien je dan meestal toch aan het werk bent en het pakketje niet in ontvangst kunt nemen, en waarom je het een zondag noemt. Gewoon 'dag' volstaat dan, er is geen onderscheidend vermogen in de term zondag omdat er geen onderscheid tussen de dagen is.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:04:51 #163
45206 Pietverdriet
pi_142957845
Toetertje gerookt, weltschmerz?
pi_142958004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Toetertje gerookt, weltschmerz?
Nee, nog niet. Wanneer die opmerking weer eens van jou komt is dat ook geen signaal om er een op te steken, maar een signaal dat je jezelf weer eens klemgeluld hebt.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:12:42 #165
45206 Pietverdriet
pi_142958090
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, nog niet. Wanneer die opmerking weer eens van jou komt is dat ook geen signaal om er een op te steken, maar een signaal dat je jezelf weer eens klemgeluld hebt.
Nee, het is het signaal dat jij niet in staat bent je focus te richten op een duidelijk vraag en verzand in wollige pseudo diepzinnige maar vooral onzinnig gekwaak en vooral de vraag niet beantwoord, en daarbij volledig vol bent van jezelf
pi_142958210
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het is het signaal dat jij niet in staat bent je focus te richten op een duidelijk vraag en verzand in wollige pseudo diepzinnige maar vooral onzinnig gekwaak en vooral de vraag niet beantwoord, en daarbij volledig vol bent van jezelf
Misschien wordt het voor jou al snel te diepzinnig en begin je daarom maar omtrekkende bewegingen te maken, maar de vraag is gewoon heel reeel: Wat is een zondag als het een werkdag is als ieder ander?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:17:09 #167
45206 Pietverdriet
pi_142958234
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien wordt het voor jou al snel te diepzinnig en begin je daarom maar omtrekkende bewegingen te maken, maar de vraag is gewoon heel reeel: Wat is een zondag als het een werkdag is als ieder ander?
Nog steeds heb jij de vraag niet beantwoord, wie is er nu klemgeluld?
pi_142958312
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nog steeds heb jij de vraag niet beantwoord, wie is er nu klemgeluld?
Ik heb je twee antwoorden gegeven, afhankelijk van hoe je de vraag bedoelt. Je kunt dus kiezen en daarmee meteen aangeven hoe je de vraag bedoelde.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:20:35 #169
45206 Pietverdriet
pi_142958362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb je twee antwoorden gegeven, afhankelijk van hoe je de vraag bedoelt. Je kunt dus kiezen en daarmee meteen aangeven hoe je de vraag bedoelde.
Veel plezier nog, ik heb genoeg wol van je om een trui te breien.
pi_142958397
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Veel plezier nog, ik heb genoeg wol van je om een trui te breien.
Dat komt niet onverwachts, je bent al een tiental posts aan het wegduiken dus dan wordt het inderdaad wel tijd om de aftocht te blazen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:22:16 #171
45206 Pietverdriet
pi_142958412
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat komt niet onverwachts, je bent al een tiental posts aan het wegduiken dus dan wordt het inderdaad wel tijd om de aftocht te blazen.
Sure.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:22:52 #172
45206 Pietverdriet
pi_142958435
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit dus
Ach en wee klagen als winkels op zondag open zijn over het arme personeel, maar nooit iemand die je kan uitleggen wat winkels zo speciaal maakt ivm industrie, ziekenzorg, horeca, politie, tankstations, gas, water, licht, telecom, gevangeniswezen, etc etc
pi_142958492
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kunt altijd nog je initiele argument herhalen als je echt niet meer weet.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:30:54 #174
45206 Pietverdriet
pi_142958708
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kunt altijd nog je initiele argument herhalen als je echt niet meer weet.
Maar jij bent nog altijd degene die er geen antwoord op heeft
pi_142958737
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Misschien omdat mensen die deze mening zijn toegedaan het werken in het weekend tot het absoluut noodzakelijke willen beperken maar er geen gewoonte van wensen te maken omdat ze waarde hechten aan een aantal vaste dagen in de week die men gezamenlijk kan doorbrengen als men dat wenst? Alleen waar men de grens trekt ligt voor iedereen anders natuurlijk, evenals wat men 'absoluut noodzakelijk' acht en wat niet.

Ook blijft de mogellijkheid van collectieve vrijetijdsbesteding altijd bestaan, maar het wordt dan geen 'vanzelfsprekendheid' meer. Ik zou dat persoonlijk toch zonde vinden.

Ik ben niet principieel tegen het verlenen van diensten op een zondag maar wil wel graag dat mensen in het oog houden dat we ons op een hellend vlak begeven en dat het weekend geen vanzelfsprekendheid is en dat dat dus kan gaan verdwijnen 'as we know it'.

Misschien ben ik ouderwets of conservatief maar ik hecht daar waarde aan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')