abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143114631
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef Stacking het volgende:
Mensen die je aan zien komen, wetende dat je post en hah voor ze hebt. Mensen die vervolgens 2 seconden voordat je bij ze bent de deur dichtgooien, waardoor je je fiets 100 meter verderop moet zetten en terug moet lopen. :')
Misschien was je twee minuten later dan gebruikelijk, en wilden ze je daarvoor straffen :)

Het is ook heel goed mogelijk dat ze je niet eens bewust hebben waargenomen; sommige mensen hebben het opmerkingsvermogen van een stoeptegel.
Je ziet het ook in flats: bewoner komt naar beneden om de post op te halen, maakt het brievenbuskastje aan de binnenkant open, ziet dat er niets in zit, maakt het weer dicht en loopt onverrichter zake terug naar boven. Dit alles terwijl de bezorger aan de buitenkant, duidelijk zicht- en hoorbaar, de brievenbussen aan het vullen is. Als onze bewoner drie seconden had gewacht met het dichtdoen van z'n kastje was-ie niet voor niks naar beneden gekomen :)

[ Bericht 6% gewijzigd door blijevis op 06-08-2014 08:41:25 ]
pi_143114989
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 08:28 schreef blijevis het volgende:

[..]

Misschien was je twee minuten later dan gebruikelijk, en wilden ze je daarvoor straffen :)

Het is ook heel goed mogelijk dat ze je niet eens bewust hebben waargenomen; sommige mensen hebben het opmerkingsvermogen van een stoeptegel.
Je ziet het ook in flats: bewoner komt naar beneden om de post op te halen, maakt het brievenbuskastje aan de binnenkant open, ziet dat er niets in zit, maakt het weer dicht en loopt onverrichter zake terug naar boven. Dit alles terwijl de bezorger aan de buitenkant, duidelijk zicht- en hoorbaar, de brievenbussen aan het vullen is. Als onze bewoner drie seconden had gewacht met het dichtdoen van z'n kastje was-ie niet voor niks naar beneden gekomen :)
Ik zag vorige week nog een vrouw die bijna naar huis rende om mij voor te blijven en zo de post niet persoonlijk hoefde aan te nemen. Ik mag haar toch al niet door alle pakketjes die ik bijna dagelijks bij d'r moet bezorgen.

Ook leuk; een (meestal oudere) flatbewoner die je ziet aankomen, postvakje opent, gaat zitten wachten en dan twee bussen voordat je bij die van hem/haar bent het deurtje weer dichtgooit en er vandoor gaat.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:14:14 #228
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_143115162
hier bij de bejaardenflats weet ik van een heel aantal mensen hun huisnummer. Toch willen ze nooit dat ik de post alvast even pak, onder het mom van: "Ik heb toch geen haast". Maar ik denk dat de echte reden is: "Ik heb wel zin in een praatje"
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_143115272
Iemand dat filmpje over het tweede kwartaal bekeken?
Geen winstdeling over 2013 en ik verwacht dat de voorwaarden zo worden aangepast dat er in de toekomst ook geen winstdeling zal worden uitgekeerd.
pi_143115996
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:20 schreef Rafierafie het volgende:
Iemand dat filmpje over het tweede kwartaal bekeken?
Geen winstdeling over 2013 en ik verwacht dat de voorwaarden zo worden aangepast dat er in de toekomst ook geen winstdeling zal worden uitgekeerd.
Dat is toch oud nieuws? Wat echter nogal wrang is, is dat het management wel een bonus heeft gekregen! De directie rechtvaardigt dit door te wijzen op het feit dat zij op andere targets worden afgerekend. Maar in het kader van die dalende volumes is het wel hoogst eigenaardig.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_143116494
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is toch oud nieuws? Wat echter nogal wrang is, is dat het management wel een bonus heeft gekregen! De directie rechtvaardigt dit door te wijzen op het feit dat zij op andere targets worden afgerekend. Maar in het kader van die dalende volumes is het wel hoogst eigenaardig.
Bonus voor het behalen van de hoogst mogelijke winst door maximaal te bezuinigen op de werknemers onder in de bedrijfsketen. Prachtig fenomeen!

Ik vond het bijzonder moeilijk om naar dat hele verhaal te luisteren. Ik was er gisteren al aan begonnen maar heb het na drie minuten weg geklikt :P
pi_143117282
Nou wordt in een sms verwezen naar een portal, maar zover ik weet konden wij daar nog niet op. Of het is inmiddels ingevoerd, maar geen enkele communicatie over geweest. Wat ik ook aanklik, zie niks anders dan mijnpostnl.... goed dat ik een zwemdiploma heb.
pi_143118144
quote:
Hoe zit dat precies met tijdvakken en korten op uren? Ik snap er namelijk helemaal niks van...
Tijdvakken vind ik het makkelijkst terug te vinden in de OP van dit forum. Wordt officiëel emolumententijdvak genoemd en na ieder tijdvak worden de evenutele plus-of min-uren verwerkt. Plus-uren krijg je een maand later uitbetaald.

Korting is omdat er in de zomer minder volume is (zeggen ze). Hoe er gekort wordt verschilt per regio. In Noord-Holland noord gaat er op dagen zonder hah 12 minuten per uur van de norm-tijd af en op dagen met hah 3,6 minuten per uur.
Omdat je minder tijd krijgt voor je wijken, kom ja vaak niet meer aan je contract-uren en moet daarom extra wijken lopen.

In mijn geval was de planner dat alleen even vergeten. Collega-planner gaat dit de komende weken rechtbreien en ik dus duimen voor een (extra) ochtend-wijk op de dal-dagen.
pi_143119111
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 05:59 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

kun je wat specifieker zijn? wat snap je niet?
Wat het korten op uren betreft, waar baseren ze dat op? In de brandende zon doe ik er vaak langer over terwijl ik er
minder tijd voor krijg
pi_143119401
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:59 schreef Kimberliedje het volgende:

[..]

Wat het korten op uren betreft, waar baseren ze dat op? In de brandende zon doe ik er vaak langer over terwijl ik er
minder tijd voor krijg
ze baseren het op de hoeveelheid post. Zoveel procent minder post betekent ook een bepaald percentage minder tijd. Het is dus slechts gebaseerd op hoeveelheid, niet op overige omstandigheden zoals het weer.
pi_143119426
Volgens mij verschilt dat ook per gebied. In sommige gebieden maken ze gewoon een schatting, in week X gaat er X% vanaf of doen ze gewoon elke piekdag en elke daldag zoveel %. Bij mij baseren ze het wel op de daadwerkelijke volumes aan post. De weersomstandigheden worden daarin niet mee genomen, maar in het MZ journaal (blaadje medezeggenschap) benadrukten ze dat het logisch is dat je er met de hitte langer over doet en dat je daar echt op hebt. Maar goed, in principe heb je sowieso altijd recht op de volledige tijd die je gelopen hebt ;) (dat stond er trouwens ook wel bij)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_143122717
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:49 schreef ebke het volgende:

[..]

Daar krijg je vanzelf handigheid in. Toch heeft bijna route wel een of een paar brievenbussen die gewoon altijd lastig en irritant blijven.

Ik vind zelf brievenbussen die je naar binnen moet duwen ontzettend irritant. :{ Ik vervloek de architect die dit uitgevonden heeft.

Ook nog levensgevaarlijk voor je vingers. Wel eens een bloedende vinger aan overgehouden...
Precies! Die brievenbussen bedoel ik ook, denk ik. Sommige van die krengen geven echt zoveel "tegengas" dat je echt flink moeite moet doen, en met je vingers bekneld kunt raken (of raakt).

Ben dus niet de enige met dit "probleem". ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_143123134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:02 schreef Salina het volgende:
[over brievenbussen waarvan je de klep naar binnen moet duwen]
Precies! Die brievenbussen bedoel ik ook, denk ik. Sommige van die krengen geven echt zoveel "tegengas" dat je echt flink moeite moet doen, en met je vingers bekneld kunt raken (of raakt).
Ben dus niet de enige met dit "probleem". ;)
Het is een kwestie van de juiste techniek. Duw met je vingertoppen tegen het buitenvlak van de klep, op die manier komen je vingers niet tussen de rand van de klep en de lijst van de brievenbus.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:16:20 #239
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_143123156
Dit was even lekker, binnen een uurtje weer thuis! ( prachtig want er heerst hier een of ander buikgriep-virusje.. Kan mooi me bedje weer in )

Jullie ook zo'n half tas dagje? *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:24:40 #240
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_143123406
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij verschilt dat ook per gebied. In sommige gebieden maken ze gewoon een schatting, in week X gaat er X% vanaf of doen ze gewoon elke piekdag en elke daldag zoveel %. Bij mij baseren ze het wel op de daadwerkelijke volumes aan post. De weersomstandigheden worden daarin niet mee genomen, maar in het MZ journaal (blaadje medezeggenschap) benadrukten ze dat het logisch is dat je er met de hitte langer over doet en dat je daar echt op hebt. Maar goed, in principe heb je sowieso altijd recht op de volledige tijd die je gelopen hebt ;) (dat stond er trouwens ook wel bij)
Ja, verschilt heel erg. Eigenlijk doen ze het hier het 'eerlijkst'. Wij moeten in de zomer (maar ook met de kerst :)) gewoon onze tijden schrijven zoals 'vroeger'
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_143123702
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:15 schreef blijevis het volgende:

[..]

Het is een kwestie van de juiste techniek. Duw met je vingertoppen tegen het buitenvlak van de klep, op die manier komen je vingers niet tussen de rand van de klep en de lijst van de brievenbus.
bij die brievenbussen met zo'n enorme veer is het probleem juist dat het niet lukt om dat kreng open te krijgen met je vingertoppen. Ja, met 2 handen maar dan kom ik een hand tekort om de post er ook nog in te gooien. Snap ook niet waarom mensen zo'n sterke veer nemen
pi_143123929
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:33 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

bij die brievenbussen met zo'n enorme veer is het probleem juist dat het niet lukt om dat kreng open te krijgen met je vingertoppen. Ja, met 2 handen maar dan kom ik een hand tekort om de post er ook nog in te gooien. Snap ook niet waarom mensen zo'n sterke veer nemen
Dit dus (ik noemde dat "tegengas", LOL). Een sterke veer dus. Tja, die krijg ik met 1 hand dus net niet geopend.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_143124715
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:33 schreef gelestipjes het volgende:
NIemand snapt dat, de bewoners zelf vaak nog het minst (die gooien nooit iets door hun eigen brievenbus en hebben er dus geen weet van dat het eigenlijk een onding is).
Soms helpt het als je ze erover aanspreekt (ik heb zelf ooit meegemaakt dat de bewoner in kwestie zo vriendelijk was om, naar aanleiding van mijn opmerking, 1 van de 2 strakke veren te verwijderen, waarna de brievenbus een stuk aangenamer werd in de omgang).
Wat de techniek betreft: je hoeft de klep maar een heel klein stukje met je vingertoppen open te duwen, net genoeg om de post in de ontstane opening te duwen. Daarna laat je de post het werk doen.
pi_143124963
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:16 schreef houdjemond het volgende:
Door de pakjes een hele, anders was het nog geen halve geweest.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 augustus 2014 @ 15:19:02 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143125173
Ik had een hele tas vol en dat was zonder pakjes
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143125409
Heb eerst een half uur zitten sorteren in het depot, teringzooi :(
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:25:38 #247
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143125415
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:06 schreef blijevis het volgende:

[..]

NIemand snapt dat, de bewoners zelf vaak nog het minst (die gooien nooit iets door hun eigen brievenbus en hebben er dus geen weet van dat het eigenlijk een onding is).
Soms helpt het als je ze erover aanspreekt (ik heb zelf ooit meegemaakt dat de bewoner in kwestie zo vriendelijk was om, naar aanleiding van mijn opmerking, 1 van de 2 strakke veren te verwijderen, waarna de brievenbus een stuk aangenamer werd in de omgang).
Wat de techniek betreft: je hoeft de klep maar een heel klein stukje met je vingertoppen open te duwen, net genoeg om de post in de ontstane opening te duwen. Daarna laat je de post het werk doen.
Om vervolgens tegen de borstels op de knallen :D
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:25:58 #248
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143125424
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:16 schreef houdjemond het volgende:
Dit was even lekker, binnen een uurtje weer thuis! ( prachtig want er heerst hier een of ander buikgriep-virusje.. Kan mooi me bedje weer in )

Yep :Y
pi_143127356
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:59 schreef Kimberliedje het volgende:

[..]

minder tijd voor krijg
je moet er van uitgaan dat je gem per 10uur, 1,5uu gratis werkt
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:19:49 #250
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_143127463
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:25 schreef posje het volgende:
Heb eerst een half uur zitten sorteren in het depot, teringzooi :(
Zo slecht ja? Ik ken het.. ene dag helemaal prima, andere dag het gevoel alsof je een andere wijk hebt gekregen bij wijze van.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')