weet je zeker dat het niet bezorgd is? Als in: ben je de enige of hoor je meer mensen erover? Je kan altijd een melding maken bij de klantenservice, kan ook via twitter (hoef je niet te bellen enzo). Dan zoeken ze het uit..quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:51 schreef DesmoD het volgende:
Iemand hier enig idee wat ik moet doen als de post al twee dagen gewoon niet is bezorgd? En dan bedoel ik niet dat ik het zelf niet heb bezorgd, maar gewoon in mijn straat.
Vind het een beetje aso dat dat zo maar kan.
Contact opnemen met de klantenservicequote:Op woensdag 30 juli 2014 16:51 schreef DesmoD het volgende:
Iemand hier enig idee wat ik moet doen als de post al twee dagen gewoon niet is bezorgd? En dan bedoel ik niet dat ik het zelf niet heb bezorgd, maar gewoon in mijn straat.
Vind het een beetje aso dat dat zo maar kan.
nee buren hebben ook niks gehad. De kans is er nog dat het vandaag komt, maar die acht ik vrij klein. Dan zal ik maar even contact gaan opnemen met de klantenservice.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:53 schreef superkimmi het volgende:
[..]
weet je zeker dat het niet bezorgd is? Als in: ben je de enige of hoor je meer mensen erover? Je kan altijd een melding maken bij de klantenservice, kan ook via twitter (hoef je niet te bellen enzo). Dan zoeken ze het uit..
Het is wel zomerdal natuurlijk, erg rustig nu. Zijn er wel folders bezorgd gisteren?quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:54 schreef DesmoD het volgende:
[..]
nee buren hebben ook niks gehad. De kans is er nog dat het vandaag komt, maar die acht ik vrij klein. Dan zal ik maar even contact gaan opnemen met de klantenservice.
Er is gisteren ook geen hah bezorgd en ja, werk zelf ook bij de post. Dat kan ik dan ook wel even proberen, bedanktquote:Op woensdag 30 juli 2014 16:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Als je echt zeker weet dat er geen bezorger is geweest in die straat, dan kun je het eventueel melden. De twitterafdeling (die hier nog wel eens ter sprake komt..) is wel makkelijk aan te spreken idd
Of werk je ook zelf bij de post? Want dan kun je het natuurlijk ook gewoon bij je leidinggevende melden op zich. Heb ik ook een keer gedaan toen er hier dingen gewoon echt niet goed gingen langere tijd, had echt geen zin om dat via de klantenservice te gaan spelen
om welk gebied gaat het ongeveer?quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:00 schreef DesmoD het volgende:
[..]
Er is gisteren ook geen hah bezorgd en ja, werk zelf ook bij de post. Dat kan ik dan ook wel even proberen, bedankt
Utrecht, wijk 3554A. Post kwam sowieso altijd wel een beetje laat hier, maar gisteren niets en tot op heden vandaag dus ook niets.quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
om welk gebied gaat het ongeveer?
Dit.. Omdat JIJ vrij bent moeten WIJ werken.. Onzinquote:Op woensdag 30 juli 2014 17:04 schreef Patoshik het volgende:
PostNL begint een test met het bezorgen van pakketten op zondag. Dat doet het bedrijf met bestellingen die via webwinkel Coolblue worden gedaan.
PostNL gaat pakketten op zondag bezorgen
Dat maken beide bedrijven woensdag bekend. De proef begint eind augustus en duurt drie maanden.
PostNL zegt het eerste postbedrijf op het Europese contintent te zijn dat landelijk zeven dagen per week pakketten bezorgt. Coolblue is naar eigen zeggen de eerste grote webwinkel die zeven dagen per week pakketjes laat bezorgen.
Het gaat om pakketjes die in Nederland en België bezorgd moeten worden. De dienst is gratis, klanten hoeven er niet extra voor te betalen.
Consumenten die hun bestelling voor zaterdag 23.59 uur gedaan hebben, zouden hun producten dan zondag tussen 12.00 en 18.00 uur in handen moeten krijgen.
"Waarom moet ik wachten tot maandag, terwijl ik juist zondag vrij ben? Het was één van de meest gehoorde vragen van onze klanten. En dat is best logisch, als je bedenkt dat 14,3 procent van je leven een zondag is", zegt directeur en oprichter Pieter Zwart van Coolblue.
Klanten kunnen er ook voor kiezen om een op woensdag besteld product op zondag te laten bezorgen. De webwinkel wil hiermee klanten meer controle geven over het bezorgmoment.
Consumenten kunnen echter niet alles op zondag ontvangen. Abonnementen en grote aankopen zoals televisies en wasmachines worden niet op die dag bezorgd.
Een woordvoerder van PostNL laat aan de NOS weten dat het bedrijf verwacht dat meer webwinkels van de dienst gebruik willen maken. Omdat de kans groter is dat de ontvanger thuis is om zijn pakket te ontvangen, verdient PostNL aan de nieuwe dienst.
Toch zal dat niet direct extra banen opleveren. ''Hetzelfde aantal pakketten wordt nu over meer dagen verspreid. Wat er aan bezorgingen op zondag bijkomt, gaat er bij andere dagen van af."
"Het doel van de test is wel om het aantal pakketten te laten groeien. We hopen dat mensen die nu geen pakketjes laten bezorgen omdat ze toch niet thuis zijn, dat wel gaan doen", zegt de woordvoerder van PostNL tegen NU.nl. In dat geval zouden er in de toekomst wel banen bij kunnen komen.
Naast Coolblue zullen ook Mycom, iCentre en Dixons de dienst gaan gebruiken. Deze bedrijven zullen de optie vanaf september aanbieden. Als de proef succesvol is, zal de dienst begin volgend jaar voor alle webwinkels een optie zijn.
Coolblue beschouwt de nieuwe mogelijkheden niet als een proef. Het bedrijf zal doorgaan met het laten bezorgen van pakketten op zondag, ongeacht of PostNL hiermee doorgaat of niet.
Pakketbedrijven DHL en UPS zeggen tegen de NOS dat ze nog geen concrete plannen te hebben om een dergelijke dienst te gebruiken.
http://www.nu.nl/economie(...)zondag-bezorgen.html
Alternatief is dat je geen baan meer hebt omdat de zooi failliet gaat.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:10 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dit.. Omdat JIJ vrij bent moeten WIJ werken.. Onzin
Ik vind het een egoistische opmerking.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:11 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Alternatief is dat je geen baan meer hebt omdat de zooi failliet gaat.
Eindelijk een keer vooruitgang bij de post!
1. Is van de pakkettendienst, dus postbezorgers komen niet in beeld.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:10 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dit.. Omdat JIJ vrij bent moeten WIJ werken.. Onzin
Ik zal je niet neersabelen, maar niets egoïstisch aan. Is gewoon de huidige tijd, en je moet meegaan met je tijd. Vroeger werkten we ook 7 dagen per week, nu dus weer. Ik zie er geen probleem in. Je gaat maar lekker met je baas overleggen als je het er niet mee eens bent, net als ieder ander normaal werkend mens.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:14 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik vind het een egoistische opmerking.
En dan ga je je pakje maar halen, de winkel is tenslotte open op zondag.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:11 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Alternatief is dat je geen baan meer hebt omdat de zooi failliet gaat.
Nou ik heb wel eens meer als 25 stickers lopen plakken, gewoon omdat ze niet hebben opgelet en ik er van alles uit de autowijk in de bundels had zitten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:56 schreef posje het volgende:
Ik had vandaag twee wijken met normale hoeveelheid zomerpost, en één wijk met aanzienlijk meer post, waarvan heel veel (tientallen) duidelijk van gisteren of eerder, met of zonder sticker..... daar word ik altijd wat wantrouwend van
Wat schuift dat?quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:13 schreef houdjemond het volgende:
Willen er btw nog nog mensen in de OP?
En was prima vandaag inderdaad, weg met die hitte.
Dat snap ik, maar dan krijgt de (fiets)bezorger ze de volgende dag niet terug, als het goed is.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:47 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Nou ik heb wel eens meer als 25 stickers lopen plakken, gewoon omdat ze niet hebben opgelet en ik er van alles uit de autowijk in de bundels had zitten.
Tja, ze moeten het wel ergens vandaan halen natuurlijk. De oude garde wil veelal niet op zaterdag of niet elke zaterdag en daar is weinig aan te doen als ze hun uren halen doordeweeks, dus de zaterdagen zitten ze anders met enorme tekorten. De nieuwe bezorgers hebben dan didoza als verplichte dagen, dat kan ik nog wel begrijpen. Dat weet je ook wanneer je in dienst komtquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:21 schreef allweather het volgende:
Niet zoals nu met nieuwe postbezorgers die verplicht zijn elke zaterdag te werken.
De spullen die op zondag bezorgd worden, zijn over het algemeen op zaterdag (of eerder) besteld en betaald. Sowieso willen dat webshops zich aan de winkeltijdenwet houdenquote:Hoe verhoudt het voornemen van PostNl zich tot de Winkeltijdenwet, op grond waarvan het in principe verboden is om op zondag in een winkel of op een andere wijze goederen te koop aan te bieden of te verkopen aan particulieren?
Ja, ik heb het ook dat ze langs komen als ik aan het werk ben. Nu heb/had ik een pakketbezorger die me kent, maar eerder had ik dat niet en dan is het lastig. Wat dat betreft vind ik zondag wel een uitkomst, maar het moet inderdaad wel op vrijwillige basis gebeuren.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik snap dat van die pakketten op zich wel, samen met al die ophaalpunten kan dit denk ik een prima oplossing zijn voor de werkende mens. Bestel zelf ook veel en hier komen ze ook als ik aan het werk ben
Zolang mensen de keuze hebben om wel of niet die dag te werken, is er in mijn ogen niets mis mee. De bezorger hier werkt volgens mij al dinsdag t/m zaterdag, dus als die er bijv geen zondag bij wil snap ik dat ook wel. Maar er zullen er echt wel zijn die het wel willen
En ja hier ga je wel naar toe, winkels veelal open op zondag, straks pakjes op zondag. Mensen hebben daar duidelijk behoefte aan en daar spelen ze (logisch) op in.
En dat is de doodsteek voor postnlquote:Op woensdag 30 juli 2014 18:38 schreef posje het volgende:
[..]
En dan ga je je pakje maar halen, de winkel is tenslotte open op zondag.
Als het op tijd op de bus is gedaan, dan zit het meestal de volgende werkdag bij iemand tussen de post.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:09 schreef posje het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan krijgt de (fiets)bezorger ze de volgende dag niet terug, als het goed is.
Ik heb al gekeken, maar bij ons in het dorp hebben ze geen filiaal van bol.comquote:Op woensdag 30 juli 2014 18:38 schreef posje het volgende:
[..]
hier zijn de winkels niet open op zondag. Lijkt mij wel ideaal, pakketbezorging op zondag .quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:38 schreef posje het volgende:
[..]
Ja, KAN natuurlijk toeval zijn, dat alle uithoeken van de wijk dinsdag in verkeerde tassen beland waren. (Maar ik hoor ook te vaak: "die doe ik morgen wel" - en nu was diegene toevallig vrij)quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:22 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Als het op tijd op de bus is gedaan, dan zit het meestal de volgende werkdag bij iemand tussen de post.
Als het handschrift ook nog het zelfde is, dan is dat idd wel verdacht ja.quote:Op donderdag 31 juli 2014 07:58 schreef posje het volgende:
[..]
Ja, KAN natuurlijk toeval zijn, dat alle uithoeken van de wijk dinsdag in verkeerde tassen beland waren. (Maar ik hoor ook te vaak: "die doe ik morgen wel" - en nu was diegene toevallig vrij)
Ja irritant; ik moest deze week mijn verlof opgeven (wilde heel graag 4 dagen naar castlefest, nu dus alleen zondag). En als mijn verlof dan naar iemand met schoolgaande kindjes was gegaan had ik dat nog kunnen begrijpen, maar nee: ze hebben een jonge jongen (zonder partner of kinderen) verlof gegeven en zelfs iemand met schoolgaande kindjes gevraagd een week van haar verlof in te leveren.quote:Wat dan wel weer erg jammer is, is dat ze zo gruwelijk moeilijk doen om een zaterdagje verlof.
Dan is die jongen een betere kontkusser dan jij en je collega. Hier zijn er ook een aantal die altijd alles zonder moeite voor elkaar krijgen terwijl anderen haast moeten smeken en dan nog geen verlof krijgen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 09:22 schreef allweather het volgende:
[..]
Ja irritant; ik moest deze week mijn verlof opgeven (wilde heel graag 4 dagen naar castlefest, nu dus alleen zondag). En als mijn verlof dan naar iemand met schoolgaande kindjes was gegaan had ik dat nog kunnen begrijpen, maar nee: ze hebben een jonge jongen (zonder partner of kinderen) verlof gegeven en zelfs iemand met schoolgaande kindjes gevraagd een week van haar verlof in te leveren.
quote:Nieuwe gepersonaliseerde services
Nu ook avondbezorging en dagselectie.
Per 31 juli 2014 zal DHL Parcel onze Standard Delivery uitvoeren.
Kies zelf de dag en het dagdeel van bezorging:
• Dinsdag tot en met zaterdag: 09.00 – 18.00 uur.
• Dinsdag tot en met donderdag: 18.00 – 21.00 uur.
Alle PostNL-afhaalpunten zullen verdwijnen.
U kunt gebruik blijven maken van de ruim 680 Kiala-afhaalpunten.
Hoe kunt u blijven recyclen?
U kunt uw volle Recycling Bag eenvoudig aanbieden op een van de volgende manieren:
• Afgeven bij de dichtstbijzijnde Nespresso Boutique.
• Inleveren bij een van de ruim 680 Kiala-afhaalpunten.
• Meegeven aan de koerier die de bestelling bezorgt.
Serieus? Allemaal onderschat zeker?quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Mwehe ja dinsdag.. ik sprak er toen eentje die net nieuw is, die dacht al weer na over stoppen
Zijn er toch best veel die er al snel weer mee stoppen.
Ja volgens mij vaak wel idd. Sommigen krijgen blessures en moeten dan stoppen, dat gebeurt ook.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:06 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Serieus? Allemaal onderschat zeker?
Heel herkenbaar ja " je hebt maar 3 uurtjes gewerkt hoezo ben je moe"quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:13 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja volgens mij vaak wel idd. Sommigen krijgen blessures en moeten dan stoppen, dat gebeurt ook.
Merk dat in mijn omgeving ook wel trouwens dat onderschatten, familieleden die doen alsof het niks is, beetje briefjes in de bus gooien
Precies dat jaquote:Op donderdag 31 juli 2014 12:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Heel herkenbaar ja " je hebt maar 3 uurtjes gewerkt hoezo ben je moe"
persoonlijk vind ik dat degene die het het eerst gevraagd heeft het verlof moet krijgen. Wel/ geen kinderen zou daarbij geen enkele rol moeten spelen. Ik vind het juist irritant dat mensen met kinderen vaak een voorkeursbehandeling krijgen als het om zaken als verlof gaat.quote:Op donderdag 31 juli 2014 09:22 schreef allweather het volgende:
[..]
Ja irritant; ik moest deze week mijn verlof opgeven (wilde heel graag 4 dagen naar castlefest, nu dus alleen zondag). En als mijn verlof dan naar iemand met schoolgaande kindjes was gegaan had ik dat nog kunnen begrijpen, maar nee: ze hebben een jonge jongen (zonder partner of kinderen) verlof gegeven en zelfs iemand met schoolgaande kindjes gevraagd een week van haar verlof in te leveren.
Mijn familie heeft er gelukkig juist veel respect voor. Vooral als het erg slecht weer is. Ik ben eigenlijk zelf degene die zegt "ik werk maar een paar uurtjes per dag" Maar misschien ben ik gewoon een beetje hard voor mezelf.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:13 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja volgens mij vaak wel idd. Sommigen krijgen blessures en moeten dan stoppen, dat gebeurt ook.
Merk dat in mijn omgeving ook wel trouwens dat onderschatten, familieleden die doen alsof het niks is, beetje briefjes in de bus gooien
Het ging om het verlof wat we voor 1 december moesten aanvragen.Zowel andere collega als ik zijn rond 16 november gebeld dat we geen verlof konden krijgen in week 30 en 31. Als hij volgende week terug is ga ik hem wel aanspreken op zijn verlofkeuze. En voor volgend jaar heb ik al een plannetje: als mijn verlof dan weer wordt afgewezen, dan vraag ik het gewoon via "mijnpostnl" opnieuw aan, zou me niet eens verbazen als het dan opeens wel goedgekeurd wordt.quote:persoonlijk vind ik dat degene die het het eerst gevraagd heeft het verlof moet krijgen. Wel/ geen kinderen zou daarbij geen enkele rol moeten spelen. Ik vind het juist irritant dat mensen met kinderen vaak een voorkeursbehandeling krijgen als het om zaken als verlof gaat.
Dat ja! Een kantoorbaan is absoluut niet te vergelijken.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:30 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Precies dat ja"bij een andere baan werk je veel langer!" ja, en wanneer dat een kantoorbaan oid is vind ik dat niet vergelijkbaar. Qua fysiek werk zal er echt wel zwaarder werk te vinden zijn natuurlijk
En dan kom je er net als je wil vertrekken achter dat de batterij van je ipod bijna leeg isdan nog maar een kwartiertje wachten
haha join the club, ik werd ook aangevallen door een hond.. Hij liep me bijna omver, was een mastiff napolitano, oftewel hij kwam bijna tot mn schouders xD. Zat gelukkig aangelijnd dus baasje kon m terughalen..quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat ja! Een kantoorbaan is absoluut niet te vergelijken.
Hier was het ook weer niets. Wel bijna aangevallen door een hond (baasje gaf hem wel op zijn kop), heb mijn knokkels aan een muur geschaafd en knallende hoofdpijn, maar verder was het een dag zoals de meeste dagen.
O, en werkelijk niet één straat was foutloos gezet. Delen van straat 1 zaten achter straat 2. Achter straat 2 zaten weer stukken van straat 3 etc. Heel fijn.De hele week is de voorbereiding al bagger eigenlijk.
DHL Parcel is de nieuwe naam voor Selektvracht, maar het is gewoon nog hetzelfde. Nog steeds dezelfde ongeschoren figuren gehuld in een DHL-hesje en een mengeling van oud zweet, verschraald bier en tabakswalm.quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is wel apart hoor, laatst kreeg ik hier een pakje van ze toen het inmiddels DHL parcel genoemd was, en toen kwam er wel iemand in DHL kleding
Compleet met kratjes en al. Valt ook niet op hoorquote:Op donderdag 31 juli 2014 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ook lekker: Gister is bij Barendrecht 10 jaar oude post gevonden. Een bezorger van het toenmalige Selectmail had destijds geen zin in bezorgen ...
http://nos.nl/artikel/681(...)-alsnog-bezorgd.html
Ze gaan bij DHL nog kijken wat er bezorgd kan worden.
Oh dat is echt de naam voor het hele Selektvracht, ik dacht dat ze alleen die specifieke service zo genoemd haddenquote:Op donderdag 31 juli 2014 15:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
DHL Parcel is de nieuwe naam voor Selektvracht, maar het is gewoon nog hetzelfde. Nog steeds dezelfde ongeschoren figuren gehuld in een DHL-hesje en een mengeling van oud zweet, verschraald bier en tabakswalm.
Heb je dat wel gemeld? Desnoods anoniem?quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:54 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Oh dat is echt de naam voor het hele Selektvracht, ik dacht dat ze alleen die specifieke service zo genoemd hadden. Vandaar, want Selektvracht had hier dus wel altijd gewoon eigen kleding, maar als ze nu alles DHL hebben genoemd dan snap ik waarom die bezorger DHL kleding droeg
Hier ook weer wat mee gemaakt, een ruziemakend stelletje op straat, waarbij die kerel haar aanvloog toen ze zijn fiets omschopte. Greep haar zo bij de keelVoor die tijd zag ik hem ook al schreeuwen en gebaren naar haar
Bewoner wilde er heen lopen, maar die werd toegeschreeuwd dat ie maar beter niet dichterbij kon komen en weer terug naar zijn huis moest gaan.
Daarna verdween het stel in een gangetje achter de huizen waar ik haar nog hoorde huilen
Meld misdaad anoniem -neuriet het houd niet op niet vanzeeelf- straks word dat arme meisje in elkaar gemept.. Hoe oud waren ze ongeveer? Ik zou ieg bellen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb op dat moment verder niet meer iets gedaan omdat ze dus inmiddels al weg gingen (geen idee waar ze precies wonen verder, als ze daar al wonen), maar ik heb er nog wel over nagedacht om ergens te melden wat ik gezien heb. Voor als er iemand aangifte wil doen oid. Maar hier thuis vinden ze dat overdreven?wat vindt de rest hier?
Een makkie, bedoel je. Of noem je hockey soms ook hokje?quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
Was vandaag wel erg rustig ja. Had echt een makje
Kreeg vandaag te horen dat het Autobedrijf dit gaat doen. Pakketpost heeft het in eerste instantie geweigerd en toen zag het Autobedrijf een kans.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:21 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
1. Is van de pakkettendienst, dus postbezorgers komen niet in beeld.
2. Ze kunnen je niet verplichten om op zondag te werken. Dus het is geen móéten.
wij melden vaak ernstige verkeersovertredingen (denk aan met 180 inhalen over de vluchtstrook, echt gebeurd!), dan wordt zo iemand extra in de gaten gehouden.. Want als je dat doet als de politie meekijkt is het dag rijbewijsquote:Op donderdag 31 juli 2014 17:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Maar even online formulier voor melding ingevuld idd, jammer dan dat ze dat hier niet nodig vonden
Ter plekke bellen had toch weinig uitgemaakt denk ik.
Noorderlandsquote:Op donderdag 31 juli 2014 17:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een makkie, bedoel je. Of noem je hockey soms ook hokje?![]()
Mee eens. Anders neem ik ook kinderenquote:Op donderdag 31 juli 2014 14:18 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik dat degene die het het eerst gevraagd heeft het verlof moet krijgen. Wel/ geen kinderen zou daarbij geen enkele rol moeten spelen. Ik vind het juist irritant dat mensen met kinderen vaak een voorkeursbehandeling krijgen als het om zaken als verlof gaat.
Lastig inderdaad... waar de grens ligt tussen bemoeien met privézaken en ingrijpen bij geweld. Maar bij de keel grijpen.. die grens wacht je liever niet af.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb op dat moment verder niet meer iets gedaan omdat ze dus inmiddels al weg gingen (geen idee waar ze precies wonen verder, als ze daar al wonen), maar ik heb er nog wel over nagedacht om ergens te melden wat ik gezien heb. Voor als er iemand aangifte wil doen oid. Maar hier thuis vinden ze dat overdreven?wat vindt de rest hier?
Ja, daar hield hij gelukkig wel direct weer mee op toen die bewoner begon te roepen. Dat scheelde wel..quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:59 schreef posje het volgende:
[..]
Lastig inderdaad... waar de grens ligt tussen bemoeien met privézaken en ingrijpen bij geweld. Maar bij de keel grijpen.. die grens wacht je liever niet af.
Doen! Ga je zeker geen spijt van krijgen. Ik zit nu de castlefest livestream op youtibe te kijken.quote:Ik wil ook nog een keer naar Castlefest!
als het een grote straat zou zijn, dan zou ik de volgende keer toch de TC bellen; die hebben niet voor niks allemaal een VWup; mag je het misschien ongestickerd in het depot leggen.quote:Heh... Hele straat voor een ander dorp in mijn tas.. Lamme hand van herstelstickertjes schrijven.
sinds we op een VBL zijn overgegaan is het van de kant van postNL vooral nemen. Maar de eerstvolgende keer dat ze mij weer bellen als er een wijkje ergens is blijven staan, dan mogen ze hem lekker zelf wegbrengenquote:Geven en nemen en zo. Maar ja, zo werkt het natuurlijk niet.
Zo iemand wordt door collega's die zelf geen vinger teveel uitsteken al snel gebombardeerd tot uitslover, kontkusser, matennaaier en/of nazi. Dus dat werkt inderdaad niet, wie wil er nu in ruil voor een paar vakantiedagen verder als nazi door het leven?quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:36 schreef posje het volgende:
Ik vind ook dat het niet altijd dezelfden moeten zijn, die consessies moeten doen, om wat voor reden dan ook. Zou het ook niet zo raar vinden als iemand die altijd bereid is om in te vallen, of regelmatig afgesproken vakantiedagen opoffert vanwege openstaande wijken, dat daar wat soepeler mee wordt omgegaan bij een volgende verlofaanvraag. Geven en nemen en zo. Maar ja, zo werkt het natuurlijk niet.
Zal er rekening mee houden, als die collega's iemand zoeken om een wijk over te nemen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:12 schreef blijevis het volgende:
[..]
Zo iemand wordt door collega's die zelf geen vinger teveel uitsteken al snel gebombardeerd tot uitslover, kontkusser, matennaaier en/of nazi. Dus dat werkt inderdaad niet, wie wil er nu in ruil voor een paar vakantiedagen verder als nazi door het leven?
ik zie het probleem eigenlijk niet zo, dat zijn collega's waar je toch al niks aan had dus waarom zou je je druk maken om wat zulke collega's van je denken?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:12 schreef blijevis het volgende:
[..]
Zo iemand wordt door collega's die zelf geen vinger teveel uitsteken al snel gebombardeerd tot uitslover, kontkusser, matennaaier en/of nazi. Dus dat werkt inderdaad niet, wie wil er nu in ruil voor een paar vakantiedagen verder als nazi door het leven?
Het geld moet toch ergens vandaan komenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:22 schreef Kadooosh het volgende:
Nieuwe prijzen voor het versturen van een brievenbuspakje. Voor elk pakje mag je gewoon 3,84 neertellen, ongeacht het gewicht. Is toch te gek voor woorden.
http://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-post-en-postzegels/ per 1 augustus 2014
Zendingen tot 250 gram kunnen nog steeds voor minder, al weet ik niet hoeveel je kan opsturen voor dat gewicht. Voor dat andere tarief kun je er wel beperkte track&trace bij krijgen, als je zelf een label print (als dat kan) of het bij een postbalie doet. Met gewone zegels natuurlijk nietquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:22 schreef Kadooosh het volgende:
Nieuwe prijzen voor het versturen van een brievenbuspakje. Voor elk pakje mag je gewoon 3,84 neertellen, ongeacht het gewicht. Is toch te gek voor woorden.
De vraag is natuurlijk wanneer iets een brievenbuspakje is, en wanneer een brief. Zo bestaan er volgens dat overzicht kennelijk brieven van 2 kg, en pakjes van 20 gram.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:22 schreef Kadooosh het volgende:
meer hah dan op een standaardzaterdag?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:42 schreef posje het volgende:
En voor morgen staan er al weer bergen huis-aan-huis klaar. Hier en daar een trombosekaartje erbij en dat zal het wel weer zijn.
Hier wel, voor de meeste wijken drie volle tassen ('normaal' vaak 1 of 2).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
meer hah dan op een standaardzaterdag?
Heb zelf ook drie volle tassen. Ben er niet echt blij meequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:15 schreef posje het volgende:
[..]
Hier wel, voor de meeste wijken drie volle tassen ('normaal' vaak 1 of 2).
Heb nog niet gekeken, zal dat apothekersding wel zijn.
Maak je dat nu pas voor het eerst mee?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef houdjemond het volgende:
Vraagje.. Niemand thuis in de hele straat maar heb een pakket dat totaal niet door de brievenbus past.. Wat moet ik ermee?
Mijn dank is groot, TC nam niet opquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:20 schreef the_X het volgende:
Formulier: Te kleine brievenbus invullen, de sticker op het pakket plakken, het briefje door de bus en het pakket op het depot leggen/in de oranje brievenbus gooien.
Jazekerquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:51 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Maak je dat nu pas voor het eerst mee?
Goede antwoord is al gepost
Mijn wijken geen bijzondere HAH morgen gelukkig! http://serviceapotheek.le(...)/overzicht-apotheken hier is te zien of er zo'n apotheek in de buurt zitsommige wijken hier hebben hem ook pas morgen.
Het zal toch niet zo zijn dat die ook naar Sandd gaan? Ben je klaar mee!quote:Vanaf augustus kunnen uw afschriften enkele dagen later bezorgd worden dan u gewend bent
Dat je dat NIET dagelijks meemaakt is heel bijzonder. Ik slijt meer "te kleine brievenbus" kennisgevingen dan retourstickers.quote:JazekerIs dat zo bijzonder dan?
die hadden wij dinsdag. Meer tijdschrift dan 'folder'.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:51 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Maak je dat nu pas voor het eerst mee?
Goede antwoord is al gepost
Mijn wijken geen bijzondere HAH morgen gelukkig! http://serviceapotheek.le(...)/overzicht-apotheken hier is te zien of er zo'n apotheek in de buurt zitsommige wijken hier hebben hem ook pas morgen.
Yep mijn gebied ook dinsdag, rotding is het. Maar wel alleen in de regio's waar zo'n apotheek zit, en volgens mij hadden de meesten hier hem eerder nietquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
die hadden wij dinsdag. Meer tijdschrift dan 'folder'.
welkom. Ook nieuw als postbezorger of alleen nieuw in het topic?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:01 schreef Stacking het volgende:
Ben ik even blij dat er niet zo'n apotheek in de buurt van mijn wijken zit
Hallo trouwens, ben nieuw hier. Ook postbezorger dus
Ik heb me er wat verder in verdiept, en het is niet waar dat het versturen van brievenbuspakjes duurder is geworden, enkel dat er een aantal definities zijn veranderd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:22 schreef Kadooosh het volgende:
Vroeg ik mij ook af, heb er laatst een verzonden. Had het idee dat op de bezorgdag standaard (tot 18.00 uur) staat dat de bezorger onderweg is, en daarna 'afgeleverd' Hoe weten ze dat dan?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Mooie met dat brievenbuspakje, wij krijgen die en we kunnen hem niet scannen. Op de verwachte bezorgdag komt ie dan automatisch op afgeleverd te staan las ik, als ie voor het laatst gescand wordt![]()
Dat staat er dan dus ook wanneer ie daarna om wat voor reden dan ook niet afgeleverd kan worden of zelfs kwijt raakt
Dank! Wel nieuw maar al sinds maart werkzaam. Dus niet 'nieuw' nieuwquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
welkom. Ook nieuw als postbezorger of alleen nieuw in het topic?
Ik zag bij de online verzendservice ook geen optie zonder T&T, als het pakje boven 250 gram is. Dan maakt het voor de prijs niet uit, maar toch... het is dus gewoon gebakken lucht, wat je erbij moet kopen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja niet dus idd, dus is die T&T in mijn ogen een beetje een wassen neus waar je dus wel meer voor mag betalen. Toen ze dit voor het eerst invoerden hebben ze namelijk wel wat tussentarieven geschrapt, zodat je nu voor veel zendingen wel meer moet betalen dan eerst.
Misschien dat het een mailing was en dat er anders mensen zijn die zouden weigeren omdat het een daldag is? Wel een beetje vreemd jaquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:42 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Ow, gisteren had ik een redelijk vaag PostNL SMSje gekregen:
"Er kan vandaag post van de Intersport aanwezig zijn in je bestelling. Deze moet vandaag worden bezorgd."![]()
En ik de hele tijd maar denken dat alles in de tassen op dezelfde dag bezorgd moest worden.
Dat weten ze niet. Ze weten dat die dag het pakje in jouw tas zit, en gaan er dan van uit dat het uiterlijk 18.00 uur bezorgd is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:26 schreef posje het volgende:
[..]
Vroeg ik mij ook af, heb er laatst een verzonden. Had het idee dat op de bezorgdag standaard (tot 18.00 uur) staat dat de bezorger onderweg is, en daarna 'afgeleverd' Hoe weten ze dat dan?
Maar het was gisteren, geen daldag en we moesten toch al met de gemeentegids langs alles met een brievenbus.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:52 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Misschien dat het een mailing was en dat er anders mensen zijn die zouden weigeren omdat het een daldag is? Wel een beetje vreemd ja![]()
Hier ook wel eens berichtje gehad over mailingen op daldag, maar dan met uitleg waarom het er toch op vrijdag bij zat, en dat we tijd door konden geven.
Oh oeps gisteren, te vlug gereageerd zonder goed te lezenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:14 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Maar het was gisteren, geen daldag en we moesten toch al met de gemeentegids langs alles met een brievenbus.
Als je er beter uit ziet dan z'n vrouw IS het geen klacht.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:45 schreef posje het volgende:
Bij Sandd/Postservice was het nog redelijk druk vandaag (met invalwijk), waardoor ik (eh, mijn tweelingzus, zeg ik dan) vanaf een uur of 10 telkens mijn postnl-collegapostbode (en vaste sorteerder) tegen het lijf liep. Ik vertel natuurlijk niet of wij dingen deden die streng verboden zijn
(Nee hoor, ik liep alleen wat meer trapjes op dan hij.)
Vond het wel grappig. Daarna wisselen van shirt en tas en nog drie wijken voor PostNL, waarvan eenzelfde rondje nog een keer met anderhalve envelop.... daarbij was het in twee wijken weer een soort van ouderwetse maandag.
Kreeg laatst wel een klacht: 'ik zie jou nog vaker dan mijn eigen vrouw'
(ben maar niet over gleuven begonnen)
Ik werd na een jaar ook nog eens teruggebeld door een bedrijf ja.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:52 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Toevallig belde Postedd me afgelopen maandag nog, of ik voor hun Sandd post wilde bezorgen.
Nee bedankt helemaal geen interesse, maar ergens stond ik nog op een oud lijstje of zo iets.
Zal je wel vaker tegenkomen, nu je die fijne H&M-gidsen hebt verspreid. Je snapt niet hoe sommige 'klere'-winkels hun artikelen voor buspakje door kunnen laten gaan. Had er gisteren een van zeker 8 cm dik (pakje dan hè). Zelfs als je het door de pers haalt krijg je het nog niet in de bus.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:15 schreef houdjemond het volgende:
[..]
JazekerIs dat zo bijzonder dan? Benieuwd hoe dat pakje er doorheen is gekomen, past echt met alle kracht van de wereld niet door een standaard brievenbus.
Acht, die hebben toch niet zoveel te doen. Zonder bezorgers staat alles stil, maar een TC kan makkelijk gemist wordenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:13 schreef posje het volgende:
O ja en nog over verlof: dat 2 van de 3 teamcoaches drie weken weg zijn is kennelijk geen enkel probleem.
De mijne heeft er een vakantiebaantje bij, tassen met zijn uppie weg brengen en je dan wakker bellen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Acht, die hebben toch niet zoveel te doen. Zonder bezorgers staat alles stil, maar een TC kan makkelijk gemist worden
Nee joh.. wie moet er anders de koffie automaat leeg drinken?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Acht, die hebben toch niet zoveel te doen. Zonder bezorgers staat alles stil, maar een TC kan makkelijk gemist worden
gewoon gaan lopen he, dat hoort er ook bijquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:48 schreef houdjemond het volgende:
Wat moet ik hiermee jongens.. het hoost als de ziekte en heb nog een halve wijk staan ( wel droog binnen uiteraard )
Precies bij de eerste druppels binnen, jippie! (maar de zon schijnt al weer)quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:00 schreef houdjemond het volgende:
Ben FF naar huis gevlucht.. Wat een hoosbui, niet te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |