Een hoofddoek betekent dat je het nodig vindt om continu - dus op elk moment dat je aan het openbare leven deelneemt en zélfs nog op je user icon - uit te dragen dat je moslima bent. Dat is voor jou dan kenneljk belangrijker dan jezelf zijn, dan puur zijn. Mag hoor, maar sta dan niet raar te kijken dat mensen jou zullen zien als "die moslima".quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:37 schreef Crip het volgende:
[..]
Dus als jij moet omgaan met een moslim in real life bijv. werk of school dan praat je ALLEEN met die moslim over geloof en haal je bij elke uitspraak die deze moslim maakt geloof erbij? Nou lekker gezellig ben jij.
Sinds wanneer betekend een hoofddoek dat jij niet met mij kan praten zoals je met de mensen praat die hem niet dragen?
Dat er word gevraagd naar geloof vind ik niet erg mits het respectvol blijft maar dat het enige gespreksonderwerp maken... meh. Ik praat met iemand op basis van zijn karakter ik ga geen Jood constant blijven vragen over zijn religie en dan uiteindelijk zijn religie bashen.
Ik hoop dat je door hebt hoe zielig dat eigenlijk klinkt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:41 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Want op een internetforum reageren mensen op dezelfde manier als in het echt? Begrijp je echt niet hoe dat allemaal werkt? Kom nou.
Zo heb ik het zelf persoonlijk nooit ervaren. Maar ik heb dan ook bijna geen vriendinnen die moslim zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:41 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Het word wel lastig, als ik met een atheist praat over seksuele ervaringen of roken/drugs dan gaat dat makkelijker, bij moslima's krijg je dan alweer snel het geloof erachteraan.
Dan nog, alsof mensen nog nooit een moslima hebben gezien...iemand die een keppeltje draagt in z'n UI moet daar ook constant aan herinnerd worden? Of ik aan katjes bijv.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:35 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Omdat je UI een foto van jezelf is, en je draagt een hoofddoek.
Ik hoop dat deze toelichting duidelijk genoeg was.
Ik zeg wel eens hallo tegen een buurvrouw die hier in het gebouw woont, maar verder dan dat komt het gesprek ook niet. Het zijn mensen die sowieso erg op zichzelf zijn en vooral omgaan met mensen uit eigen kring. Bij bewonersvergaderingen zie je ze ook niet.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik neem aan dat niemand hier in het dagelijks lev en met vrouwen met een hoofddoek praat
Als iemand je mening vraagt en je reageert met: "volgens de katjesgeleerden mag dit niet dus dat vind ik ook" moet je niet raar opkijken dat mensen doorgaan op je katjesquote:Op woensdag 30 juli 2014 15:45 schreef ntm het volgende:
[..]
Dan nog, alsof mensen nog nooit een moslima hebben gezien...iemand die een keppeltje draagt in z'n UI moet daar ook constant aan herinnerd worden? Of ik aan katjes bijv.
Ja beide dus, met bijvoorbeeld een maagd zou ik er ook niet zo over praten hoor, ligt niet perse aan het geloof zelf.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:45 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik hoop dat je door hebt hoe zielig dat eigenlijk klinkt.
[..]
Zo heb ik het zelf persoonlijk nooit ervaren. Maar ik heb dan ook bijna geen vriendinnen die moslim zijn.
Maar bedoel je dan als je vraagt naar die van hun, of als je wilt praten over die van jou?
Beetje vreemd allemaal maar goed. Mijn hoofddoek hoort gewoon bij wie ik ben, als mensen mij vragen waarom etc leg ik het graag uit maar ik ben ook maar een mens die niet 24/7 alles op geloof baseert.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:45 schreef ntm het volgende:
[..]
Dan nog, alsof mensen nog nooit een moslima hebben gezien...iemand die een keppeltje draagt in z'n UI moet daar ook constant aan herinnerd worden? Of ik aan katjes bijv.
Jij hebt dus echt niet gelezen wat ik typte, of je snapt het niet.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:46 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als iemand je mening vraagt en je reageert met: "volgens de katjesgeleerden mag dit niet dus dat vind ik ook" moet je niet raar opkijken dat mensen doorgaan op je katjes
Stel je niet aan. Jij vroeg waarom het steeds over de Islam moet gaan wanneer jij je gezicht laat zien in een topic, ik leg je uit waarom ik denk dat dat gebeurt. Jammer als het vervelend voor je is, maar als je enig inschattingsvermogen hebt kun je weten wat je op het internet, waar mensen over het algemeen anoniem zijn en zich dus anders gedragen, kunt verwachten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:45 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik hoop dat je door hebt hoe zielig dat eigenlijk klinkt.
Zegt meer over die mensen dan over haar, dan. Wat een bollocks man.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:48 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Stel je niet aan. Jij vroeg waarom het steeds over de Islam moet gaan wanneer jij je gezicht laat zien in een topic, ik leg je uit waarom ik denk dat dat gebeurt. Jammer als het vervelend voor je is, maar als je enig inschattingsvermogen hebt kun je weten wat je op het internet, waar mensen over het algemeen anoniem zijn en zich dus anders gedragen, kunt verwachten.
Maar jij bent tegen abortus omdat de paus dat vindt dus dan tel je niet mee hoorquote:Op woensdag 30 juli 2014 15:48 schreef VeerEli het volgende:
Wellicht typisch, maar ik ben toch echt #TeamCrip hoor.
Stelletje zeikende faalhazen hier
Ja, het is ook achterlijk. Het niveau ligt hier ook niet bijster hoog meestal.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:45 schreef ntm het volgende:
[..]
Ik dacht al, wat is dit nu weer voor een vreemde opmerking.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:48 schreef ntm het volgende:
[..]
Oja hij heeft z'n ui veranderd, zit op mobiel dus kan niet checken.
Tegen abortus zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar jij bent tegen abortus omdat de paus dat vindt dus dan tel je niet mee hoor
quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar jij bent tegen abortus omdat de paus dat vindt dus dan tel je niet mee hoor
Mijn niet-moslim vriendinnen praten daar wel over met mij. Het is hun eigen keuze, ik snap het aan de ene kant ook wel dat je daar niet over wilt beginnen omdat ze dan hun eigen persoonlijke meningen uitlaten terwijl ze voor jou als niet moslim weinig betekenen. Maar ik persoonlijk betrek er geen geloof bij en praat gewoon met zo over het geen waar ze vragen over hebben.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:47 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Ja beide dus, met bijvoorbeeld een maagd zou ik er ook niet zo over praten hoor, ligt niet perse aan het geloof zelf.
Zegt inderdaad veel. Maar je kunt het hebben over hoe dingen ZIJN en over hoe dingen idealiter zouden moeten zijn. Daar zit verschil tussen, maar dat werd niet helemaal duidelijk hier volgens mij.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:49 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Zegt meer over die mensen dan over haar, dan. Wat een bollocks man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |