quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Op gebied van de Islam gaat er nooit eenheid komen. Er zijn zo veel verschillende vertakkingen waarvan elke groep afwijkt.
Maar het lijk mij als je iets zegt vanuit islamitisch oogpunt dat je zelf ook die mening deelt. Voor mij dan.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:06 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, de Islam erbuiten gelaten dan. Ik vind dat altijd zo moeilijk als ik een moslim iets vraag, het lijkt nooit echt uit hun hoofd te komen maar altijd iets wat in de koran oid staat, soort 'opgedrongen' mening is het dan.
bakkaquote:Op woensdag 30 juli 2014 15:14 schreef Crip het volgende:
[..]
Maar het lijk mij als je iets zegt vanuit islamitisch oogpunt dat je zelf ook die mening deelt. Voor mij dan.Ik ben bijvoorbeeld niet mijn hele leven bezig geweest met de Islam. Mijn eerste 17 levensjaren helemaal niet eigenlijk. In die tijd had ik al mijn eigen pure mening over veel zaken maar later had ik ook nieuwsgierigheid naar het geloof wat zo wat mijn hele familie praktiseert. En voor mij persoonlijk sloot dat aan op mijn eigen meningen.
Je praat wel maar zegt nietsquote:Op woensdag 30 juli 2014 15:09 schreef Crip het volgende:
[..]
Dat kan niet want dat komt niet overeen met de Quran en de geschriften. Geleerden worden ook weerlegd in de Islam en je hebt verschillende geleerde die zich weer identificeren met verschillende aftakkingen. Mensen denken dat in de Islam iedereen het zelfde is terwijl de een Shia is de ander Sunni ander is salafi, sufi en zo gaat dat maar door. Ontelbaar veel ''groeperingen'' in de Islam. Er zijn Imams/sheikhs die zeggen dat ISIS goed bezig zijn maar die horen niet bij de betrouwbare. ISIS bijvoorbeeld neemt ''Skeikh'' Osama Bin Laden als een goed voorbeeld terwijl de 4 wetscholen Osama Bin Laden hebben weerlegd en slecht vinden. Het is niet zo simpel als je denkt Mortaxx.
Zelfde als jou toch? Jij plaatst scenario's die zich afspelen in jouw gedachten terwijl ze voor mijn geloofsovertuiging nooit werkelijkheid kunnen worden. Dus ik kan wel in gaan op jouw ''wat als'' maar dat is niet relevant. Ik zeg dat ik en de islam die ik praktiseer niets met ISIS te maken hebben en er ook niets mee te maken willen hebben.quote:
Het is kinderlijk naief om te denken dat een 'geleerde' niet kan radicaliseren.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:17 schreef Crip het volgende:
[..]
Zelfde als jou toch? Jij plaatst scenario's die zich afspelen in jouw gedachten terwijl ze voor mijn geloofsovertuiging nooit werkelijkheid kunnen worden. Dus ik kan wel in gaan op jouw ''wat als'' maar dat is niet relevant. Ik zeg dat ik en de islam die ik praktiseer niets met ISIS te maken hebben en er ook niets mee te maken willen hebben.
Waar zeg ik dat? Ik zeg dat er genoeg geleerden radicaliseren en die geleerden worden weerlegd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het is kinderlijk naief om te denken dat een 'geleerde' niet kan radicaliseren.
Ja, echt raar hè¿¿¿quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:23 schreef Crip het volgende:
Waarom moet het overal waar ik kom weer om religie draaien.![]()
Bijna nooit een normaal gesprek.
quote:
Afl. 480 ofzo. Moet even weer verder. Jij dan?quote:
Dat was eerst puur was, heb je ingeruild voor "geloofsovertuiging". Prachtig hoor, maar religie is allemaal aangeleerd. Een groot boek, in de markt gezet als "het woord van God", vertelt jou wat je moet vinden. En vervolgens kun je daar selectief uit shoppen. Zo werken alle religies namelijk.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:14 schreef Crip het volgende:
[..]
Maar het lijk mij als je iets zegt vanuit islamitisch oogpunt dat je zelf ook die mening deelt. Voor mij dan.Ik ben bijvoorbeeld niet mijn hele leven bezig geweest met de Islam. Mijn eerste 17 levensjaren helemaal niet eigenlijk. In die tijd had ik al mijn eigen pure mening over veel zaken maar later had ik ook nieuwsgierigheid naar het geloof wat zo wat mijn hele familie praktiseert. En voor mij persoonlijk sloot dat aan op mijn eigen meningen.
Waarom vind je een gesprek over religie geen "normaal gesprek"? Is religie niet iets normaals? En was het al bij je opgekomen dat je jezelf profileert als moslima door een hoofddoek te dragen en deze nadrukkelijk in je UI te laten zien?quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:23 schreef Crip het volgende:
Omdat je UI een foto van jezelf is, en je draagt een hoofddoek.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:23 schreef Crip het volgende:
Dus als jij moet omgaan met een moslim in real life bijv. werk of school dan praat je ALLEEN met die moslim over geloof en haal je bij elke uitspraak die deze moslim maakt geloof erbij? Nou lekker gezellig ben jij.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:33 schreef Homijn het volgende:
[..]
Dat was eerst puur was, heb je ingeruild voor "geloofsovertuiging". Prachtig hoor, maar religie is allemaal aangeleerd. Een groot boek, in de markt gezet als "het woord van God", vertelt jou wat je moet vinden. En vervolgens kun je daar selectief uit shoppen. Zo werken alle religies namelijk.
[..]
Waarom vind je een gesprek over religie geen "normaal gesprek"? Is religie niet iets normaals? En was het al bij je opgekomen dat je jezelf profileert als moslima door een hoofddoek te dragen en deze nadrukkelijk in je UI te laten zien?
Dus zo spreek jij in het dagelijkse leven ook tegen vrouwen met een hoofddoek? ''Andere wezens zijn het''quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:35 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Omdat je UI een foto van jezelf is, en je draagt een hoofddoek.
Ik hoop dat deze toelichting duidelijk genoeg was.
Ben up to date, wacht weer op een nieuwe ep. Pfft, zo spannend.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:32 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Afl. 480 ofzo. Moet even weer verder. Jij dan?
Ik neem aan dat niemand hier in het dagelijks lev en met vrouwen met een hoofddoek praatquote:Op woensdag 30 juli 2014 15:37 schreef Crip het volgende:
[..]
Dus zo spreek jij in het dagelijkse leven ook tegen vrouwen met een hoofddoek? ''Andere wezens zijn het''
Ja ik wil ook weerquote:Op woensdag 30 juli 2014 15:38 schreef Crip het volgende:
[..]
Ben up to date, wacht weer op een nieuwe ep. Pfft, zo spannend.
Waarom virtueel wel dan? ''Internethelden''?quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik neem aan dat niemand hier in het dagelijks lev en met vrouwen met een hoofddoek praat
Ik neem aan dat jouw broers en neven niet meelezen nu. En zowel kunnen ze me niet vindenquote:Op woensdag 30 juli 2014 15:39 schreef Crip het volgende:
[..]
Waarom virtueel wel dan? ''Internethelden''?
Want op een internetforum reageren mensen op dezelfde manier als in het echt? Begrijp je echt niet hoe dat allemaal werkt? Kom nou.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:37 schreef Crip het volgende:
[..]
Dus zo spreek jij in het dagelijkse leven ook tegen vrouwen met een hoofddoek? ''Andere wezens zijn het''
Het word wel lastig, als ik met een atheist praat over seksuele ervaringen of roken/drugs dan gaat dat makkelijker, bij moslima's krijg je dan alweer snel het geloof erachteraan.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:37 schreef Crip het volgende:
[..]
Dus als jij moet omgaan met een moslim in real life bijv. werk of school dan praat je ALLEEN met die moslim over geloof en haal je bij elke uitspraak die deze moslim maakt geloof erbij? Nou lekker gezellig ben jij.
Sinds wanneer betekend een hoofddoek dat jij niet met mij kan praten zoals je met de mensen praat die hem niet dragen?
Dat er word gevraagd naar geloof vind ik niet erg mits het respectvol blijft maar dat het enige gespreksonderwerp maken... meh. Ik praat met iemand op basis van zijn karakter ik ga geen Jood constant blijven vragen over zijn religie en dan uiteindelijk zijn religie bashen.
Heb geen familie hier in Nederland. En mijn broers zijn lief.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jouw broers en neven niet meelezen nu. En zowel kunnen ze me niet vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |