abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142875718
quote:
Hoi lieve mensen,

Bij deze een topic speciaal aangemaakt voor allen ratten liefhebbers.
Het is een vrij topic dus het mag over alle ratten gaan noem maar op!

Ik heb er zelf ook een!
Hier maar verder!
pi_142875731
Als reactie op je kietel foto's post:

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_142875735
Met deze post sloot ik af:

Pietie en Q

Pietie en Q onderweg vanochtend naar de dierenarts voor hun castratie...

Beetje onduidelijk, maar een kietelmomentje met Q!

En de dames Buttje (Butters) en Missy:
pi_142875753
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:43 schreef Ceased2Be het volgende:
Als reactie op je kietel foto's post:

Jaaa grappig!
pi_142875839
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:43 schreef Cici het volgende:
Met deze post sloot ik af:

Pietie en Q
[ afbeelding ]

Pietie en Q onderweg vanochtend naar de dierenarts voor hun castratie...
[ afbeelding ]

Beetje onduidelijk, maar een kietelmomentje met Q!
[ afbeelding ]

En de dames Buttje (Butters) en Missy:
[ afbeelding ]
Ohhh, hele leuke fotos! :D
Succes met de castratie.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_142875982
quote:
17s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:49 schreef mjan het volgende:

[..]

Ohhh, hele leuke fotos! :D
Succes met de castratie.
Haha dank je en dank je! ^O^
pi_142879661
Operatie is goed verlopen!
Om 2 uur haal ik ze op!

*O*
  woensdag 30 juli 2014 @ 13:46:18 #8
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_142881655
Ohhh, die bloterds O+
Ik vind ze zo aandoenlijk :D

En hoera voor de operatie *O*

Is het misschien een idee om de OP op te vrolijk met wat van de ratten van de users hier?
Of schattige rattenfoto's in het algemeen?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_142884111
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:45 schreef Cici het volgende:
Operatie is goed verlopen!
Om 2 uur haal ik ze op!

*O*
Hoe is het met ze? Eten/drinken/poepen ze alweer en zijn ze helder?

Goed idee Muck! Iedereen even zijn favoriete rattenfoto(s) hier aanleveren?
pi_142885725
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:46 schreef Muck het volgende:
Ohhh, die bloterds O+
Ik vind ze zo aandoenlijk :D

En hoera voor de operatie *O*

Is het misschien een idee om de OP op te vrolijk met wat van de ratten van de users hier?
Of schattige rattenfoto's in het algemeen?
Ik vind het helemaal prima!
Moet ik dat doen straks?
Of kan een ander dat ook??

Operatie is dus goed verlopen en toen ik ze ophaalde, waren ze heel helder en actief.
Zijn onderhuids gehecht.
Ff bekeken en toen in de kooi, waar ze begonnen met klimmen, zucht...
Denk dat ze er straks en morgen wel flink last van hebben haha.
Ze hadden ook al gegeten, zag 2 aangegeten yoghurtdropjes in hun vervoerskooitje.

Mag ze over 3 weken al introduceren met de dames, maar ik houd de 5 a 6 weken aan.
Vrijdagavond 5 september ga ik ze introduceren op de bank, ff kijken hoe dat gaat.
Gaat het goed, dan laat ik ze ff op de bank, maar gaan die avond denk ik wel hun eigen kooi in en dan zaterdag weer op de bank en dan samen in 1 kooi.
Ben benieuwd :)
  woensdag 30 juli 2014 @ 17:58:50 #11
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142890386
mijn dames zijn gek op douchen (met een plantenspuit). Eerste keer was een beetje schrikken maar nu komen ze kijken als ze zien dat ik de spuit pak. Het wordt hier binnen nogal heet dus dagelijks afkoelen is echt een must.. En daarna elkaar lekker poetsen O+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:44:21 #12
112545 Muck
pi_143344437

De heren Kleine Koe en Govert hebben een maïskolf gekregen. Toen ze doorhadden dat het naast een klimtoestel ook weten was, was het helemaal dolle pret :D
pi_143369384
oeh ik ben benieuwd, zijn de speeltjes ook rattenproof, Anubis knaagt namelijk alles kapot? Zels hun sputnik is aan flarden...
pi_143370376
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:35 schreef superkimmi het volgende:
oeh ik ben benieuwd, zijn de speeltjes ook rattenproof, Anubis knaagt namelijk alles kapot? Zels hun sputnik is aan flarden...
Ze knagen zelfs door beton heen, dus ik denk van niet ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_143370512
Met speciale groeten voor Summer:

woensdag 13 augustus 2014 @ 11:13:28 #16
112545 Muck
pi_143372049
Wat een blije bekkies Mjan O+
pi_143372454
Wat heerlijk, van die dweilen.
Hoop dat mijn mannetjes ook zo worden, lekker bij je liggen enzo...

Nu zijn ze nog te happy als ze op de bank mogen (en dat mogen ze 2x per dag, 's ochtends even voor ik moet werken en 's avonds langer) en racen dat ze doen, op de bank, onder de fleecedeken, willen spelen met mij, mij uitdagen.

Ik geniet daar zo van he, zien dat ze plezier hebben O+
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:31:05 #18
112545 Muck
pi_143372560
Onze hoogbejaarde opa is ook zo'n dweil.
Doordat ie blind is, is ie niet meer zo ondernemend, maar als ie mij of mijn vriend ruikt of hoort, staat meneer te springen O+
Hij doet niets liever dan in je nek of op je schouder liggen en een beetje dommelen :z
Hij zit helaas alleen, omdat hij zich telkens te pletter schrikt van de jonge mannetjes en dan naar ze uithaalt. De kooien staan wel tegen elkaar aan, dus er wordt volop gesnuffeld en hij mag heel vaak bij ons zijn, wat ook wel weer scheelt. Mijn vriend en ik werken allebei vooral vanuit huis en meestal heeft een van ons Opa dan ook wel in de buurt :D *;
pi_143373190
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:31 schreef Muck het volgende:
Onze hoogbejaarde opa is ook zo'n dweil.
Doordat ie blind is, is ie niet meer zo ondernemend, maar als ie mij of mijn vriend ruikt of hoort, staat meneer te springen O+
Hij doet niets liever dan in je nek of op je schouder liggen en een beetje dommelen :z
Hij zit helaas alleen, omdat hij zich telkens te pletter schrikt van de jonge mannetjes en dan naar ze uithaalt. De kooien staan wel tegen elkaar aan, dus er wordt volop gesnuffeld en hij mag heel vaak bij ons zijn, wat ook wel weer scheelt. Mijn vriend en ik werken allebei vooral vanuit huis en meestal heeft een van ons Opa dan ook wel in de buurt :D *;
Ach gossie, wat lief.
En sneu, blind...

Ach, als je hem al happy maakt door lekker met hem te knu8ffelen, dan doe je dat graag.

Mijn rattenbende (2 mannetjes en 2 vrouwtjes, broertjes en zusjes) zijn nu 14 en een halve week oud.
Nog veel te druk om lekker bij je te komen liggen, als ze dat ooit gaan doen.. Ik hoop het wel.

1e weekend van september ga ik ze introduceren.
En dan hopelijk zal dat goed gaan en word het mij wat makkelijker gemaakt met uit de kooi halen. Ineens 4 op de bank ipv per 2...
Scheelt in tijd :P

Mogen ratten hondenbrokjes hebben als snack?
Welke wel en welke niet?
En kattensnoepjes dan?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:53:14 #20
112545 Muck
pi_143373357
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:48 schreef Cici het volgende:

[..]

Ach gossie, wat lief.
En sneu, blind...
Het is wel vrij zeldzaam dat een rat blind wordt, meestal zijn ze dan allang dood :o
Onze bejaarde is ruim 3,5 O+
quote:
Mogen ratten hondenbrokjes hebben als snack?
Welke wel en welke niet?
En kattensnoepjes dan?
Ja hoor, bij ons krijgen ze allebei weleens. We hebben vrienden die honden opvangen en die krijgen vaak proefpakketjes. De ratten mogen daar ook weleens van meesnoepen ;)
Zoals bij alles geldt: niet teveel :)
pi_143373444
Rennen kunnen deze twee ook als de beste hoor! Maar op een gegeven moment is er gelukkig ook tijd om uit te puffen. Vaak heb ik ook niet de mogelijkheid om foto's te maken omdat ze over mij heen aan het crossen zijn. Kennelijk zijn mensen toch nog altijd het leukste speelgoed ;)

Cici: ik geef ze eigenlijk alleen rattensnoepjes, maar denk niet dat er heel veel mis is met een honden/kattenbrokje. Zo een beetje naar de inhoud van de brokjes kijken en het daarvan laten afhangen. Heel veel vlees eten gaan ze op den duur niet bepaald lekkerder van ruiken volgens mij :D

Hoe maakt het kleine grut het bij jou, Muck?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 12:02:49 #22
112545 Muck
pi_143373697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:55 schreef mjan het volgende:
Rennen kunnen deze twee ook als de beste hoor! Maar op een gegeven moment is er gelukkig ook tijd om uit te puffen. Vaak heb ik ook niet de mogelijkheid om foto's te maken omdat ze over mij heen aan het crossen zijn. Kennelijk zijn mensen toch nog altijd het leukste speelgoed ;)

Cici: ik geef ze eigenlijk alleen rattensnoepjes, maar denk niet dat er heel veel mis is met een honden/kattenbrokje. Zo een beetje naar de inhoud van de brokjes kijken en het daarvan laten afhangen. Heel veel vlees eten gaan ze op den duur niet bepaald lekkerder van ruiken volgens mij :D

Hoe maakt het kleine grut het bij jou, Muck?
Gooooed O+

Vijf van de negen zijn al verhuisd en vrijdagavond worden er nog twee dametjes opgehaald.
Omdat Kleine Koe achterblijft in groei, verkopen we deze niet en blijft hij gewoon bij ons.Ook zijn broertje Govert (Goudglans :') ) blijft hier, zodat Koetje gezelschap heeft :)
De mini's groeien als kool en spelen en stoeien dat het een lieve lust is _O_
pi_143373895
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:02 schreef Muck het volgende:

[..]

Gooooed O+

Vijf van de negen zijn al verhuisd en vrijdagavond worden er nog twee dametjes opgehaald.
Omdat Kleine Koe achterblijft in groei, verkopen we deze niet en blijft hij gewoon bij ons.Ook zijn broertje Govert (Goudglans :') ) blijft hier, zodat Koetje gezelschap heeft :)
De mini's groeien als kool en spelen en stoeien dat het een lieve lust is _O_
Ah, de mais-etende bende blijft, leuk! Toffe namen ook. Merk je verder iets aan Kleine Koe of is hij (tot nu toe) alleen wat kleiner en lichter dan de rest? Ik heb altijd wel een zwak voor beestjes-waar-iets-mee-is O+
pi_143374072
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:53 schreef Muck het volgende:

[..]

Het is wel vrij zeldzaam dat een rat blind wordt, meestal zijn ze dan allang dood :o
Onze bejaarde is ruim 3,5 O+
Oeh, mooie leeftijd!

quote:
Ja hoor, bij ons krijgen ze allebei weleens. We hebben vrienden die honden opvangen en die krijgen vaak proefpakketjes. De ratten mogen daar ook weleens van meesnoepen ;)
Zoals bij alles geldt: niet teveel :)
Nee idd, met mate, dank je :)

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:55 schreef mjan het volgende:

Danke!!
pi_143374110
3,5 al! Wauw! Das inderdaad een zeldzaamheid.

En mijn ratten zijn dol op felix kattensnoepjes :)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 12:16:36 #26
112545 Muck
pi_143374153
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:09 schreef mjan het volgende:

[..]

Ah, de mais-etende bende blijft, leuk! Toffe namen ook. Merk je verder iets aan Kleine Koe of is hij (tot nu toe) alleen wat kleiner en lichter dan de rest? Ik heb altijd wel een zwak voor beestjes-waar-iets-mee-is O+
Ik ook :@
Misfits O+

Nee, tot nu toe merken we niets geks aan Koe. Hij groeit prima, eet en drinkt goed, speelt, slaapt, knuffelt zoals alle anderen, maar hij is gewoon de helft kleiner :o
Volgens onze dierenarts is hij ook kerngezond :)
pi_143375772
Volgens alle sites en rattenkenners heb ik 3 misfits, oftewel 3 naakt/fuzzratten.
Alle 3 hebben ze al mijn grand foulard kapot geknaagd, alleen Pietie niet, de harige albino.

Wat is hij lief!!!
Zo zachtaardig, altijd mij maar likken, heel zachtjes knabbelen.
Doordat hij lichtrode oogjes heeft, zekert hij ook, ziet er heel schattig uit.
Zijn broer Q en zijn zus Missy zijn wat harder met knabbelen enzo.
En happen in dun velletje van bovenarm of onderbeen o|O

Buttje is ook al zo lief, behalve dan het knagen aan mijn grand foulard en springen op de tafel omdat ze naar haar broertjes wil.

Leuk al die verschillende karakters!!

Oh, laatst was Buttje flapperig.
Strontvervelend, telkens piepen als ik haar oppakte.
Bekeek haar ff goed, zie ik dat haar vagina iets wijder is en wat nattig ( :') )
Die had er dus veel zin in :')
En toen ik haar rugje ging aaien ging zij toch flapperen met haar oren, hard en snel!
Als zij een dumbootje was, was ze waarschijnlijk opgestegen hahahah!
pi_143375876
een van de leukste ratjes die ik had was staartloos.. wat daar mis mee was hoef ik niet te vertellen :P Was net een hamstertje, maar dan met de zachtaardige en nieuwsgierige trekken van een rat
pi_143376703
Een van mijn favorieten was Johanna; een van m'n eerste ratjes... opgepikt bij de dierenspeciaalzaak :')

Compleet doorgefokt, geen nageltjes en een compleet snotzakje als je haar oppakte. Maar ontzettend lief beestje, heel knuffelig en uiteindelijk toch 3.5 geworden en overleden aan ouderdom. Kleine taaie rakker :)
pi_143378116
Wat een superdiertjes zijn het toch ook O+
  Moderator woensdag 13 augustus 2014 @ 14:59:57 #31
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143379595
Ik heb een post verwijderd en een reactie op die post, spammen is natuurlijk niet de bedoeling ;)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_143380096
En als ik dan zeg dat ik zojuist een bestelling van fretten.nl binnen heb gekregen, mag dat wel? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143380163
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:17 schreef mjan het volgende:
En als ik dan zeg dat ik zojuist een bestelling van fretten.nl binnen heb gekregen, mag dat wel? :P

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat een hint dat ik vanavond niet mag gamen? :P
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:16:12 #34
112545 Muck
pi_143478223
Wat een toffe bestelling Mjan _O_

Va neen versleten spijkerbroek heb ik vanochtend drie hangmatten voor het spul genaaid. De dames wilden er al in, toen ik nog aan het ophangen was :')
En nu liggen alle zes de troela's op een hoop in de hangmat _O-

Vooral de net wakkere hoofdjes vind ik hilarisch :D
pi_143492945
ik gebruik fleece dekens en was knijpers om hangmatten te maken.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_143497793
Das idd een goeie.
Ik heb een fleece hangmat gekocht, met een opening bovenin en kunnen ze lekker in de hangmat liggen.
Heeft mij 10 euro gekost.

Ding zit vol met gaten, opening is groter gemaakt etc.
Over 3 weken mogen de mannen na een introductie bij de vrouwtjes in de kooi en wil nog meer lekkere zachte slaap/verstopplekjes.
Heb nog een theemuts speciaal voor ratten besteld en binnen gekregen, die krijgen ze als ze met z'n 4en in de kooi zitten.

Moet ook nog een onderbak bestellen van een Ferplast Jenny.
Had ik al gezien op een site hier genoemd.
Daar hebben de dames al aan alle hoeken geknaagd....
En nog een hoekplateau met schroefjes.
Dat hebben ze gelukkig allemaal daar.

Dure huisdiertjes hoor, vooral door dat geknaag :P

De mannen zitten nu in een konijnenkooi "Knaagdierkooi Casita 100" met gaas bekleed ivm grote opening spijlen.
De bak is mooi groot, zou graag een traliekooi zoals de Ferplast Jenny wat ik nu heb erop willen hebben.
Maar ja, ben niet zo handig....
pi_143501411
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 00:20 schreef Cici het volgende:
..

Dure huisdiertjes hoor, vooral door dat geknaag :P

Oplossing was heel simpel bij ons;

Spullen gaan jaren mee!
pi_143502080
quote:
11s.gif Op zondag 17 augustus 2014 08:30 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Oplossing was heel simpel bij ons;

[ afbeelding ]

Spullen gaan jaren mee!
En wat doe je daar mee?
Toch niet tandjes eruit trekken he :P
pi_143503086
Ik had zo een dubbele tunnel hangmat gekocht, was binnen 3 dagen kapot! Dus hou het gewoon bij fleece, die ik bij action/wibra/zeeman koop. Ik gooi de kapotte lapjes weg. Staan soms stijf van urine. Mijn vorige 4 ratten pieste lang niet zoveel in de hangmatten als mijn huidige 2!
You can make it ?
pi_143503663
Ik was alles wat ik qua stof in de kooi heb, overgebleven kussentje van een fleecehuisje, fleecehangmatten, stukken fleecedeken wat ik gebruik als bodembedekking (helft fleecedeken, helft Back2nature bodembedekking).

Anders blijf ik kopen en dat vertik ik.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:42:09 #41
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_143694740
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 09:53 schreef Cici het volgende:

[..]

En wat doe je daar mee?
Toch niet tandjes eruit trekken he :P
Kaken afknippen ;(
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:49:11 #42
112545 Muck
pi_143696295
Oh, ik knip meestal tot net voor de voorpootjes. Geen gestribbel bij het wassen, geen gepis, ideaal _O_
pi_143771980
Raakte gisteren in gesprek met een oudere dame die vroeger een rat had.
Beestje werd 8 jaar....
Kon het niet geloven, maar ze zei dat het echt zo was.
De truc?
Beestje eten geven wat ze zelf ook at...
  roze zondag 24 augustus 2014 @ 14:52:31 #44
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_143772503
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 14:39 schreef Cici het volgende:
Beestje eten geven wat ze zelf ook at...
Deed ik ook best vaak naast het gewone rattenvoer (gaf ik dan wel wat minder van)
Your beauty never ever scared me.
pi_143772654
Ik geef ze alleen wat gekookte macaroni wat ik nog niet gemengd had met saus...
En rijst.

Voor de rest kook ik best wel gekruid.
  roze zondag 24 augustus 2014 @ 14:57:33 #46
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_143772687
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 14:56 schreef Cici het volgende:
Ik geef ze alleen wat gekookte macaroni wat ik nog niet gemengd had met saus...
En rijst.

Voor de rest kook ik best wel gekruid.
Ik (en mijn ouders als ze er aan dachten) hielden het gewoon apart voordat er kruiden of wat dan ook opgingen
  zondag 24 augustus 2014 @ 16:23:14 #47
112545 Muck
pi_143776608
Dat doe ik ook vaak voor ze. Of een stukje vis of vlees, een gekookt eitje (ook leuk speelgoed :+ ) of afsnijsels van groente :9
  roze zondag 24 augustus 2014 @ 16:25:18 #48
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_143776722
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:23 schreef Muck het volgende:
Dat doe ik ook vaak voor ze. Of een stukje vis of vlees, een gekookt eitje (ook leuk speelgoed :+ ) of afsnijsels van groente :9
Of oud brood nog verder uit laten drogen en dan geven :D
pi_143778426
Ja dat doe ik ook, oud brood, crackertje, gekookt eitje, fruit (zijn hier gek op watermeloen).
Bob kreeg soms wel eens een stukje sultana of liga bosvruchten...
De dames hebben afgelopen zomer ( :P) eens mogen likken aan een raketijsje.

Groente, wat voor groente geven jullie?
Koolsoorten en ui enzo mogen niet, dat weet ik.
Stukje kaas hebben ze wel eens gehad.
Alles met mate, brood en (luchtige) cracker krijgen ze regelmatig.

Ze zijn nog jong en wil ze nog niet van alles wat geven.
Ze zijn nu 16 weken.

Ze krijgen ook wel eens een hondenbrokje.
En youghurtdropjes, maar dat krijgen ze elke dag wel 1.
pi_143779115
Net de dames voor vakantie weggebract naar de oppas. Nooit leuk!
pi_143799036
Ik geef mijn ratjes wortel paksoi tomaat komkommer courgette bleekselderij paprika andijvie broccoli etc. Crackers oudbrood beschuit trosgierst gekookt ei macaroni on/gekookt dat allemaal naast het rattenvoer yogi's en af en toe nat kattenvoer.
You can make it ?
pi_143804655
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:23 schreef Dandilion het volgende:
Ik geef mijn ratjes wortel paksoi tomaat komkommer courgette bleekselderij paprika andijvie broccoli etc. Crackers oudbrood beschuit trosgierst gekookt ei macaroni on/gekookt dat allemaal naast het rattenvoer yogi's en af en toe nat kattenvoer.
Beschuit, komkommer etc geef ik ook wel.
Trosgierst vind Buttje ook zo lekker. Maar weer eens kopen.
Dacht dat ze eigenlijk geen broccoli mochten?
  roze maandag 25 augustus 2014 @ 12:29:55 #53
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_143809649
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 17:13 schreef Cici het volgende:
Ze krijgen ook wel eens een hondenbrokje.
Ik had standaard een groot handje hondenbrokken door een grote bak rattenvoer zitten :Y
pi_143823084
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:29 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ik had standaard een groot handje hondenbrokken door een grote bak rattenvoer zitten :Y
Bij mij krijgen ze het als snack :)
pi_143823428
Pietie heeft een bultje tussen zijn voormalige ballen en zijn pielie.
Vorige week vrijdag naar de dierenarts geweest, durfde er geen naald in te steken om te kijken of het vocht was, als het weefselgroei was, dan was het beter er niks in te prikken.
Dus Pietie heeft een antibiotica-injectie gehad.
Moest met 3 dagen minder zijn.
Is het nog niet.
Kan pas woensdagavond weer naar de dierenarts ivm avondspreekuur, ik werk overdag helaas, dus nog ff wachten.
Hoop dat het niet groter word.
pi_143828666
mijn dames hebben het prima naar hun zin bij de oppas. Oppas heeft zelf 2 dames en heeft besloten ze te proberen aan elkaar te introduceren. Want door de tralies waren ze heel lief. Dus vandaag samen los en dat ging prima. Leuk dat ze zo goed gaan saampies.

en sterkte ermee Cici! Nooit leuk! Hopelijk valt t mee
pi_143837132
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:50 schreef superkimmi het volgende:
mijn dames hebben het prima naar hun zin bij de oppas. Oppas heeft zelf 2 dames en heeft besloten ze te proberen aan elkaar te introduceren. Want door de tralies waren ze heel lief. Dus vandaag samen los en dat ging prima. Leuk dat ze zo goed gaan saampies.

en sterkte ermee Cici! Nooit leuk! Hopelijk valt t mee
Dank je wel en ik hoop het ook!

Fijn dat het goed gaat met je dames :)
pi_143910467
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:47 schreef Cici het volgende:
Net van de dierenarts terug.
De dierenarts pakte een naald om te kijken wat er in die bult zat, en ik zei dat ik gaarg de stagiaire Pietie wilde laten vasthouden. Wat hij gelukkig deed.
Ik keek de andere kant op.

Oh jee, dat was em, hoorde ik de dierenarts zeggen.
Ik draaide mij om, rechterkant borst van blouse van dierenarts onder de groene sputters.
Pus lol.

Sorry zei ik.
Ja zei Coen( dierenarts) dat had ik ook niet verwacht.
Zo moest het goed zijn.
Als niet, dan volgende week ff terug komen.

Ik sta bij de balie om te kijken of ik moest betalen, Coen deed de deur voor de volgende patient open, in een andere blouse en ik schoot in de lach. Hij ook trouwens _O-

En Pietie?
Die hield zich zo kranig, knappe vent!!!

Heeft net lekker een stukje komkommer en tomaat gehad.

Q was ook mee.
Ik neem ze altijd allebei mee, de vrouwtjes met z'n 2en en de mannetjes. Zo wennen ze er allemaal aan.
Dat was dis gisteravond.
Vanochtend plukte ik Pietie uit de kooi, bekeek de bult en die was groter en Pietie piepte als ik er zachtjes aanzat.
Dus vanochtend naar de dierenarts geweest, samen met Q, en Pietie moest blijven.
Abces zou schoongemaakt worden onder narcose.
Het moet maar...
Q mocht ook ff blijven.

Dus straks na half 5 (werk) haal ik ze weer op.
Hoop zo dat dit het is en dat hij er geen last meer van heeft, want volgende week vrijdag wil ik ze toch echt koppelen.
Hoop dat Pietie dan helemaal genezen is....

Gisteren hebben de dames en heren komkommer en een stukje tomaat gehad.
Ze zaten te bedelen om meer tomaat, dus straks maar ff een tomaatje halen.
pi_143910702
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:11 schreef Cici het volgende:

[..]

Dat was dis gisteravond.
Vanochtend plukte ik Pietie uit de kooi, bekeek de bult en die was groter en Pietie piepte als ik er zachtjes aanzat.
Dus vanochtend naar de dierenarts geweest, samen met Q, en Pietie moest blijven.
Abces zou schoongemaakt worden onder narcose.
Het moet maar...
Q mocht ook ff blijven.

Dus straks na half 5 (werk) haal ik ze weer op.
Hoop zo dat dit het is en dat hij er geen last meer van heeft, want volgende week vrijdag wil ik ze toch echt koppelen.
Hoop dat Pietie dan helemaal genezen is....

Gisteren hebben de dames en heren komkommer en een stukje tomaat gehad.
Ze zaten te bedelen om meer tomaat, dus straks maar ff een tomaatje halen.
Hoe groot is/was het abces? Snap trouwens niet helemaal waarom je dierenarts geen antibiotica-kuur meegeeft, ter ondersteuning :? Misschien eens naar vragen als je ze gaat ophalen?
pi_143910729
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:22 schreef mjan het volgende:

[..]

Hoe groot is/was het abces? Snap trouwens niet helemaal waarom je dierenarts geen antibiotica-kuur meegeeft, ter ondersteuning :? Misschien eens naar vragen als je ze gaat ophalen?
Bult zit tussen zijn gecastreerde gedeelte, de hechtingen zeg maar en net onder zijn pielie.
Hij had vrijdag een antibioticaprik gehad, maar het abces was ingekapseld en dan doet antibiotica niks.
Denk dat Pietie straks nog antibiotica mee krijgt, aangezien het schoongemaakt wordt en dus open is.
Denk ik hoor. Ga ervanuit van wel.
Zal er wel om vragen.

Hoogstwaarschijnlijk is het een reactie op de onderhuidse hechtingen van de castratie.
pi_143910872
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:23 schreef Cici het volgende:

[..]

Bult zit tussen zijn gecastreerde gedeelte, de hechtingen zeg maar en net onder zijn pielie.
Hij had vrijdag een antibioticaprik gehad, maar het abces was ingekapseld en dan doet antibiotica niks.
Denk dat Pietie straks nog antibiotica mee krijgt, aangezien het schoongemaakt wordt en dus open is.
Denk ik hoor. Ga ervanuit van wel.
Zal er wel om vragen.

Hoogstwaarschijnlijk is het een reactie op de onderhuidse hechtingen van de castratie.
Maar antibiotica kun je toch nooit voor langere tijd inspuiten? Dat moet toch altijd meerdere keren per dag gegeven worden? Ik weet het ook niet zeker hoor, maar ik heb er nog nooit van gehoord :?

Wel sneu voor Pietie; eerst zn ballen kwijt, daarna een pijnlijke ontsteking ;(
Sterkte en succes met de beestjes!
pi_143911244
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:29 schreef mjan het volgende:

[..]

Maar antibiotica kun je toch nooit voor langere tijd inspuiten? Dat moet toch altijd meerdere keren per dag gegeven worden? Ik weet het ook niet zeker hoor, maar ik heb er nog nooit van gehoord :?

Wel sneu voor Pietie; eerst zn ballen kwijt, daarna een pijnlijke ontsteking ;(
Sterkte en succes met de beestjes!
De antibiotica die hij afgelopen vrijdag kreeg was in prikvorm en zou 3 dagen werken, of eigenlijk zei ze, na 3 dagen moet die minder/weg zijn. Als niet, kom dan terug.
Wat ik gedaan had.

Kan zijn dat hij straks nog een pijnstilling krijgt en een antibiotica prik krijgt en ik nog een kuurtje mee krijg.
Ik zal zeker vragen hoe of wat, maar meestal zegt hij dat zelf al wel.
pi_143912822
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:43 schreef Cici het volgende:

[..]

De antibiotica die hij afgelopen vrijdag kreeg was in prikvorm en zou 3 dagen werken, of eigenlijk zei ze, na 3 dagen moet die minder/weg zijn. Als niet, kom dan terug.
Wat ik gedaan had.

Kan zijn dat hij straks nog een pijnstilling krijgt en een antibiotica prik krijgt en ik nog een kuurtje mee krijg.
Ik zal zeker vragen hoe of wat, maar meestal zegt hij dat zelf al wel.
Ja, ik snap hoe het is gegaan, maar ik ben er gewoon niet bekend mee. Is verder ook helemaal geen aanval oid naar jou, ik vraag me gewoon af met welke antibiotica en in welke hoeveelheid dat dan zo werkt. Maar ik vraag het de DDA anders wel even.
pi_143914314
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:38 schreef mjan het volgende:

[..]

Ja, ik snap hoe het is gegaan, maar ik ben er gewoon niet bekend mee. Is verder ook helemaal geen aanval oid naar jou, ik vraag me gewoon af met welke antibiotica en in welke hoeveelheid dat dan zo werkt. Maar ik vraag het de DDA anders wel even.
Voelde mij ook niet aangevallen hoor :)

Welke antibiotica weet ik niet. Moeilijke latijnse woorden onthoud ik niet.

De DDA hier op FOK! is op vakantie
pi_143927547
Hoi hoi,

Ik zal me even kort voorstellen. Ik lees al een tijd mee in een aantal discussies hier op het forum , maar kon nooit iets echt toevoegen.

Ik ben Hansch, heb 5 dames en 1 castraat bij elkaar in mijn kooi zitten. Een hele gezellige en gevarieerde groep. De jongste dames zijn 4 maanden en de oudste uit de kooi is 2 jaar.

De dames zijn:
Phobie: Zwart japanner rex
Dynamite: Zwart berken
Machete: Grijs husky
Donna: Agouti japanner
Robin: Zwart japanner

En de heer is:
Big daddy: extreem verschimmelde husky. (Eigenlijk helemaal wit geworden)

Dan terug naar het antibioticaverhaal:
Het ligt een beetje aan de DA, maar de mijne geeft na operaties altijd een prik die een aantal dagen werkt. Ik geloof dat het Terramycine (oxytetracycline) is.
pi_143930637
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:06 schreef Hanschje het volgende:
Hoi hoi,

Ik zal me even kort voorstellen. Ik lees al een tijd mee in een aantal discussies hier op het forum , maar kon nooit iets echt toevoegen.

Ik ben Hansch, heb 5 dames en 1 castraat bij elkaar in mijn kooi zitten. Een hele gezellige en gevarieerde groep. De jongste dames zijn 4 maanden en de oudste uit de kooi is 2 jaar.

De dames zijn:
Phobie: Zwart japanner rex
Dynamite: Zwart berken
Machete: Grijs husky
Donna: Agouti japanner
Robin: Zwart japanner

En de heer is:
Big daddy: extreem verschimmelde husky. (Eigenlijk helemaal wit geworden)

Dan terug naar het antibioticaverhaal:
Het ligt een beetje aan de DA, maar de mijne geeft na operaties altijd een prik die een aantal dagen werkt. Ik geloof dat het Terramycine (oxytetracycline) is.
Hallo en welkom!

Over de antibiotica, vergeten te vragen welke, maar idd, heb al vaker gehoord dat er een antibiotica die langer werkt.
Heeft Pietie nu weer gekregen.

Alles verder goed met hem, was helemaal helder en had gezelschap van zijn broer.
Hoop dat het nu voorbij is en het abces niet terug komt.
Wil ze volgende week echt koppelen.

Mensen tips voor het koppelen?
Heb dus 2 vrouwtjes en 2 mannetjes, broers en zusjes.
De mannen zijn 4 weken geleden gecastreerd en ik wil ze volgende week vrijdag koppelen.

Of op de bank, schone grand foulard erop enzo, of op mijn bed.
Bank heeft voorkeur.
Alle ratten er dus op, kijken hoe dat gaat, gaat het goed, dan mogen ze nog een tijdje samen op de bank blijven.
Voor ik naar bed ga, gaan ze alleen weer hun eigen kooi in.
Zaterdag weer allemaal op de bank, gaat dat wederom weer goed, dan maak ik de vrouwenkooi grondig schoon (Ferplast Jenny) en dan allemaal die kooi in.

Doe ik hier goed aan?

P.s. Hansch, heb je foto's van je leuke rattenbende?
pi_143932370
Iemand een idee?
Sinds ik mijn naakt/fuzz vrouwtjes heb, weeg ik ze vaak.
In het begin elke paar dagen, later wat minder.
Ze zijn bijna 17 weken oud en zijn in 15 dagen niks aangekomen....

13-8-2014 woog Missy 260 gram en Buttje 275 gram.
Nu, 28-8-2014 hetzelfde.
Missy misschien 2 gram lichter.

Ze eten goed, drinken goed, zijn erg actief.
Gewoon ff een stilstand?
Mensen ervaring mee?

op 27-7 tot 13-8 zijn ze 28 en 31 gram aangekomen.

De mannetjes (hun broertjes) zijn een stuk groter (logisch ook) maar de dames vind ik nog best wel klein.
pi_144117241
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:48 schreef Cici het volgende:
Iemand een idee?
Sinds ik mijn naakt/fuzz vrouwtjes heb, weeg ik ze vaak.
In het begin elke paar dagen, later wat minder.
Ze zijn bijna 17 weken oud en zijn in 15 dagen niks aangekomen....

13-8-2014 woog Missy 260 gram en Buttje 275 gram.
Nu, 28-8-2014 hetzelfde.
Missy misschien 2 gram lichter.

Ze eten goed, drinken goed, zijn erg actief.
Gewoon ff een stilstand?
Mensen ervaring mee?

op 27-7 tot 13-8 zijn ze 28 en 31 gram aangekomen.

De mannetjes (hun broertjes) zijn een stuk groter (logisch ook) maar de dames vind ik nog best wel klein.
Zie het nu pas! Maar tussen de 200-400gr is vrij normaal voor vrouwtjes ^O^ Volgens mij zijn ze gezond en gewoon niet zo groot. Mannen kunnen inderdaad nogal lomp worden en ruim de halve kilo overschrijden.

Hoe gaat het nu trouwens met je mannen? Je manier van introduceren lijkt me prima hoor!
pi_144125440
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:03 schreef mjan het volgende:

[..]

Zie het nu pas! Maar tussen de 200-400gr is vrij normaal voor vrouwtjes ^O^ Volgens mij zijn ze gezond en gewoon niet zo groot. Mannen kunnen inderdaad nogal lomp worden en ruim de halve kilo overschrijden.

Hoe gaat het nu trouwens met je mannen? Je manier van introduceren lijkt me prima hoor!
Dank je voor je antwoord!

Missy is idd klein, maar gezond en actief!
En ik denk doordat ze geen vacht hebben nog wat kleiner lijken haha.

Met de mannen gaat het goed!
Pietie's bult is bijna weg :)

Vrijdag is de dag, vind het zelf heel spannend hehe
pi_144222364
De introductie op de bank ging mega goed!!
Deden net alsof ze elkaar al heel lang kenden.
Zijn broertjes en zusjes en stonden allebei in mijn woonkamer, dus de geurtjes enzo kenden ze al wel.

Nu zitten ze met z'n allen in een schone kooi, vol met nieuwe dingen.

Tevreden beestjes.
Links de dames, rechts de mannen:
  zaterdag 6 september 2014 @ 09:27:41 #71
112545 Muck
pi_144231896
Wat fijn Cici!
*O*
pi_144232699
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 09:27 schreef Muck het volgende:
Wat fijn Cici!
*O*
Ja idd!

Ik zie alleen Buttje wel vaak zielig alleen bovenin zitten.
Maar net ook beneden bij de rest.
Nu zitten ze allemaal op de bank :)
Pietie loopt over de bankleuning te knarsetanden.

Hoop dat ze allemaal happy zijn :)

Hoe zie je eigenlijk wie de alfa is?
Is er altijd een alfa??
  woensdag 10 september 2014 @ 22:42:34 #73
406821 verified  DigitaleDierenArts