Dat heb ik ook gedaan (laten weten dat het toestel goed functioneerde). Ik heb het toestel laten laden voordat de koper kwam en daar gebeurde geen gekke dingen mee, hij is aan geweest toen de koper hier was om hem te bekijken. Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt, maar die rechtszaak is juist waar ik een beetje bang van ben. Stel dat ze wel iets vinden waarmee ze die aan kunnen spannen? Ik heb geen middelen of een advocaat. Dalijk ben ik een kaalgeplukte kip. Dat zie ik niet zo zitten.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:57 schreef Fe2O3 het volgende:
Stuur ze gewoon een mail dat de telefoon volgens jou goed was en je verder niet op dreigementen in gaat. Ze spannen de rechtzaak maar aan als ze willenDie heeft alleen een kans van slagen als ze kunnen bewijzen dat jij wist dat er iets met die telefoon was.
Dus gewoon die mail blokkeren, heb je er ook geen last meer van, en kan je jezelf ook niet in de problemen lullen.
Pure bluf. Agressief dreigen met juridische stappen. Allemaal in een poging indruk te maken. Een beproefd recept, dit hebben ze waarschijnlijk al vaker gedaan. Je hebt echt goede kans om met oplichters te zitten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:05 schreef Crystal het volgende:
Ik weet het niet, daarom vraag ik het hier. Het kwam redelijk serieus over. Sowieso als zij rechtsbijstand hebben (wat ze schreven), kunnen ze kostenloos een advocaat in de arm nemen en een rechtszaak aanspannen. Ik weet te weinig van recht om er zeker van te zijn dat ze hier niks mee kunnen.
Oh wat voel ik me nu naief, ik had er geen idee van dat dat soort praktijken daadwerkelijk gebeuren.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:11 schreef bijdehand het volgende:
Wel slim. Je hebt een kapotte telefoon, koopt een identieke, en gaat vervolgens met je kapotte telefoon terug naar de verkoper omdat er iets mis mee is
Dat idee had ik dus ook, maar je weet 't niet. Ben zelf ook al minstens een uur aan het zoeken naar informatie en plaatsen van posts (ook zonde van m'n tijd eigenlijk, maar het zit me behoorlijk dwars) en ik vond ergens al een mooie zin dat je je bij een overeenkomst tussen twee particuleren niet kunt beroepen op wettelijke bescherming en teruggave. Dat klinkt logisch, maar ik ken de wet niet zo goedquote:Op woensdag 30 juli 2014 00:13 schreef EdRendum het volgende:
Als ze voor die ¤100 aankloppen bij hun rechtsbijstand dan worden ze weggewuifd. Krijgen ze ook te horen dat koop tussen 2 particulieren garantie tot de voordeur is.
En anders moeten ze 'm maar laten onderzoeken. Trap er niet in. Zou sowieso wel een imei-nummer noteren zodat je altijd zeker weet dat het de jouwe is, voor het geval het een zaak gaat wordenquote:Op woensdag 30 juli 2014 00:20 schreef Crystal het volgende:
[..]
Oh wat voel ik me nu naief, ik had er geen idee van dat dat soort praktijken daadwerkelijk gebeuren.
Nu wil ik niet gelijk zeggen dat deze mensen 'zo' zijn, maar voor hetzelfde geld heeft ze hem laten stuiteren en doet ie daarom moeilijk. Het is mijn woord op het hunne. Zij willen niet geloven dat het toestel correct werkte voor aanschaf, maar waarom zou ik wel geloven dat hij 'zomaar' raar is gaan doen.
Ik heb één keer eerder zoiets aan de hand gehad, dat ging over een t-shirtje van 5 Euro waar blijkbaar een klein gaatje onder de oksel zat wat ik niet gezien had. Die dreigde nog net niet met rechtszaken, maar wel andere dingen. Kijk, als het over zo'n bedrag gaat lach ik me rot, maar dit gaat over 100 Euro. Dat is voor mij en veel andere mensen behoorlijk wat geld, dus acht ik de dreigementen ook wat serieuzer. Ik ben al 9 jaar actief op Marktplaats als koper én verkoper dus ik ken wel wat 'trucjes' van mensen, maar het blijft erg vervelend en stiekem schrik ik er dan ook wel van.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Pure bluf. Agressief dreigen met juridische stappen. Allemaal in een poging indruk te maken. Een beproefd recept, dit hebben ze waarschijnlijk al vaker gedaan. Je hebt echt goede kans om met oplichters te zitten.
Zeker niet; er is vaak een eigen risico of uitsluiting als het gaat om kleine bedragen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:05 schreef Crystal het volgende:
Ik weet het niet, daarom vraag ik het hier. Het kwam redelijk serieus over. Sowieso als zij rechtsbijstand hebben (wat ze schreven), kunnen ze kostenloos een advocaat in de arm nemen en een rechtszaak aanspannen. Ik weet te weinig van recht om er zeker van te zijn dat ze hier niks mee kunnen.
Kijk, dát soort dingen weet ik dus niet. Fijn, bedankt voor de info, dat maakt me wel een stuk geruster. Duidelijk iemand die er (heel wat) meer verstand van heeft dan ik. 100 Euro valt dus onder 'kleine bedragen'?quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:23 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Zeker niet; er is vaak een eigen risico of uitsluiting als het gaat om kleine bedragen.
Bij iets grotere bedragen waarin de koper wel een claim heeft (niet in dit geval) zal het worden afgekocht door de rechtsbijstandsverzekering. Zij vergoeden de schade en hoeven er geen juridisch medewerker op te zetten.
Ligt aan de rechtsbijstand. Hoogstwaarschijnlijk zullen ze zelfs geen heil zien in de zaak dus ga maar lekker slapen vannacht.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:25 schreef Crystal het volgende:
[..]
Kijk, dát soort dingen weet ik dus niet. Fijn, bedankt voor de info, dat maakt me wel een stuk geruster. Duidelijk iemand die er (heel wat) meer verstand van heeft dan ik. 100 Euro valt dus onder 'kleine bedragen'?
Dankjewelquote:Op woensdag 30 juli 2014 00:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ligt aan de rechtsbijstand. Hoogstwaarschijnlijk zullen ze zelfs geen heil zien in de zaak dus ga maar lekker slapen vannacht.
Mijn neef had een playstation op marktplaats gezet. Al snel kwam er iemand die playstation kopen. Ding had het altijd prima gedaan. De volgende dag al belden ze dat de playstation defect was en dat ze geld terug wilden. Neef wilde geen problemen, heeft dat gedaan.quote:
Ik ben er normaal ook geen fan van om kopers aan m'n deur te hebben en doe dat ook bijna nooit. Maar zo'n telefoontje wil je toch eerst zien, zou ik zelf ook willen. Om dan daarvoor bij een winkel ofzo af te spreken is ook zo wat. Dan is het net of je daar een dealtje staat te doen ofzo en het komt erg wantrouwig over. Maargoed, als ze morgen aan de deur staan ben ik niet verplicht om ze binnen te laten. Proberen ze dat wel, kan ik aangifte doen van huisvredebreuk. Kijk, dat soort dingen weet ik dan weer wel...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:52 schreef wootahH het volgende:
Koper is zelf verantwoordelijk om te onderzoeken. Eenmaal geaccepteerd is dus pech voor de koper.
Marktplaats volk-> Liever niet aan mijn deur.
Ben ik even blij dat ik eigenlijk bijna nooit 'apparatuur' verkoop via Marktplaats. Meestal shirtjes en wat sieraden voor bedragen die praktisch nooit boven de tien euro uitkomen. Ik zou zelf nooit een tweedehands telefoon kopen, heb dat één keer gedaan via Marktplaats en ben gruwelijk opgelicht. Marktplaats heeft ook weinig 'beleid'. Ik had pas bijna een paar fake Nike schoenen gekocht voor 50 Euro.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn neef had een playstation op marktplaats gezet. Al snel kwam er iemand die playstation kopen. Ding had het altijd prima gedaan. De volgende dag al belden ze dat de playstation defect was en dat ze geld terug wilden. Neef wilde geen problemen, heeft dat gedaan.
Zat hij met een kapotte playstation. Toen hij eens goed keek, leek het wel een andere PS te zijn! Serienummer gecontroleerd, was een heel ander (defect) type.
Er zijn dus mensen die op deze manier defect materiaal omruilen! Misschien kopen ze kapotte dingen, ik weet het niet. Maar trap er dus niet te snel in!
Misschien is het de iPhone 5 van zijn vriendin, omdat zijn eigen iPhone 3GS het niet doet?quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:58 schreef Crystal het volgende:
Ik vind het trouwens een tikje opvallend dat onder elke mail van de koper staat dat die verzonden is met iPhone 5. Een klein detail, maar wáárom zou je een 'antieke' iPhone 3GS willen als je een iPhone 5 hebt? Het zou natuurlijk zomaar kunnen, maar een beetje onlogisch is het wel.
Ik denk dat je wel de hoofdprijs voor dat ouwe ding hebt gekregen, lijkt me niet dat oplichters dat betalen, tenzij ze uit Nigeria komen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 01:06 schreef Crystal het volgende:
Dat kan ook nog. Het is van mij misschien ook niet eerlijk om nu een beetje spijkers op laag water te gaan zoeken, maar ik ben altijd erg van de details. Het zit me gewoon nog steeds erg hoog.
Mijn vraagprijs lag nog iets hoger, maar dat doe ik eigenlijk altijd om wat 'ruimte' te houden voor lagere bieders. Als ze 75 hadden geboden was ik ook akkoord gegaan. De koper had 95 Euro geboden, maar omdat ik tijdens de koop niet kon wisselen (nooit geld in huis), heb ik ze de mobiele lader die ik er kort bij gebruikt heb (en die 20 Euro waard was) bij gegeven.quote:Op woensdag 30 juli 2014 01:14 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel de hoofdprijs voor dat ouwe ding hebt gekregen, lijkt me niet dat oplichters dat betalen, tenzij ze uit Nigeria komen.
Maar dat gedreig slaat nergens op, hadden ze het maar beter moeten uitproberen / bekijken vóór de koop. Als ze garantie willen moeten ze een nieuwe kopen. Het is mechanisch, wat het het ene moment nog doet kan over een uur gestorven zijn. Dat is het risico van tweedehands. Bovendien weet je niet hoe ze het behandeld hebben cq laten stuiteren.
Als jij zeker weet dat je een goed werkend product hebt verkocht dan gewoon je poot stijf houden en niet meer reageren.
Ik had de volgende tekst eerder vanavond al verzonden. Daarna heb ik niet meer gereageerd op een nieuwe dreigmail die daarop nog volgde, waarin me een ultimatum werd gesteld om de koop te ontbinden.quote:Op woensdag 30 juli 2014 01:57 schreef spijkerbroek het volgende:
Niet wakker van liggen idd.
Wat al eerder in dit topic gezegd is: een mail sturen met "De telefoon was goed en functioneerde goed op het moment van verkoop. Ik neem daarom de telefoon niet terug en zal geen geld terugsturen. Ik beschouw onze koopovereenkomst afgehandeld en zal verdere communicatie inzake deze overeenkomst niet in behandeling nemen."
Zij kunnen wel beweren dat de telefoon al kapot was toen jij hem gaf, maar "wie eist, bewijst", dus dat mogen zij bewijzen. En dat kunnen ze niet. Net zo min als jij kunt bewijzen dat de telefoon wél goed functioneerde... maar dat hoef jij niet te bewijzen
De koper heeft geen poot om op te staan, zelfs al was jij te kwader trouw, de staat van de telefoon was bekend voor de koop, koper heeft hem zelf kunnen bekijken/gebruiken en heeft besloten om (toch) te kopen..quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:00 schreef Crystal het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan (laten weten dat het toestel goed functioneerde). Ik heb het toestel laten laden voordat de koper kwam en daar gebeurde geen gekke dingen mee, hij is aan geweest toen de koper hier was om hem te bekijken. Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt, maar die rechtszaak is juist waar ik een beetje bang van ben. Stel dat ze wel iets vinden waarmee ze die aan kunnen spannen? Ik heb geen middelen of een advocaat. Dalijk ben ik een kaalgeplukte kip. Dat zie ik niet zo zitten.
Prima gedaan, je bent nog schappelijk geweest met je adviezen. Niet meer aan denken en gewoon negeren - hier komt nooit meer iets van.quote:Op woensdag 30 juli 2014 02:01 schreef Crystal het volgende:
[..]
Ik had de volgende tekst eerder vanavond al verzonden. Daarna heb ik niet meer gereageerd op een nieuwe dreigmail die daarop nog volgde, waarin me een ultimatum werd gesteld om de koop te ontbinden.
---
Ik ben volkomen eerlijk tegen je geweest. De advertentie was volledig naar waarheid.
Ik doe al 9 jaar zaken via Marktplaats, zonder problemen.
Je hebt het product via Marktplaats gekocht, hierover wil ik je het volgende meedelen:
Het betreft hier een aankoop tussen twee particulieren, je kunt dus geen enkel beroep doen op wettelijke bescherming of teruggave/herstel van het product.
Ik weet zeker dat het toestel, zoals in de advertentie stond, naar behoren werkte. Vanaf het moment van aankoop ligt de verantwoordelijkheid bij jou.
Op jouw verzoek, heb ik je nog adviezen gegeven.
De koop wordt niet ongedaan gemaakt.
Dit is het laatste wat ik hierover wil zeggen.
Ook bij particuliere verkoop moet het artikel wel conform de omschrijving zijn. Daarnaast, heeft TS aangeboden de telefoon te versturen, is en blijft TS verantwoordelijk voor de verzending.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:26 schreef zalkc het volgende:
2: Koop tussen particulieren, dus geen garantie buiten fabrieksgarantie om.
[...]
4: Jij hebt aan alle verplichtingen voldaan, sterker nog jij hebt meer gedaan dan verwacht mocht worden.
De koper is bij TS geweest en heeft gehaald:quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:47 schreef The_stranger het volgende:
Daarnaast, heeft TS aangeboden de telefoon te versturen, is en blijft TS verantwoordelijk voor de verzending.
De koper heeft geen poot om op te staan ook niet als de rechtsbijstand wel een brief gaat schijven.quote:Ik heb het toestel laten laden voordat de koper kwam en daar gebeurde geen gekke dingen mee, hij is aan geweest toen de koper hier was om hem te bekijken.
Sterker nog ze hebben al bewijs gegeven dat TS niets te verwijten valt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:44 schreef cookiebakerf het volgende:
maar mijns inziens hebben ze daarvoor te weinig bewijs van daadwerkelijke 'misleiding'.
De koper bevestigt dus dat de Iphone goed functioneerde tot zaterdag en pas toen het probleem is ontstaan.quote:Ik verkocht vorige week donderdag mijn 4 jaar oude iPhone 3GS aan iemand via Marktplaats. Vandaag ontving ik een bericht dat de telefoon sinds zaterdag (de dag van aankoop was de donderdag ervoor) enkele keren was uitgevallen.
Ah, dat had ik in de wall of text gemist, nee dan heeft de koper praktisch geen poot om op te staan. Tenzij hij/zij kan aantonen dat het defect er al was en dat TS er vanaf wist, maar dat blijkt ook niet uit de OP.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De koper is bij TS geweest en heeft gehaald:
[..]
De koper heeft geen poot om op te staan ook niet als de rechtsbijstand wel een brief gaat schijven.
Heb je het dan over jezelf of anderen hier?quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Altijd mooi om te zien hoe mensen er een hele hoop dingen bij verzinnen en dit dan als feit presenteren in hun relaas terwijl het totaal niet van toepassing is.
Wat deze wijze man zegt dus..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:51 schreef FredvZ het volgende:
Een rechtzaak om een 4 jaar oude iPhone... Zie je het voor je.
Zinloos gedreig. Je punt is wel duidelijk bij de koper.
Ik zou er geen aandacht meer aan besteden en verder gaan met je leven.
Het feit dat sommigen over verzendregels beginnen terwijl dat ding aan de deur opgehaald is, bijvoorbeeldquote:Op woensdag 30 juli 2014 13:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Heb je het dan over jezelf of anderen hier?
Indien het laatste, laat je licht maar eens schijnen dan.
Toch moet je een conform product leveren, daarom is 'garantie tot aan de deur' niet geheel waar.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Verkoop tussen consumenten: garantie tot aan de deur. Er is geen enkele grond voor een rechtszaak, het zal niet eens in behandeling worden genomen.
Kans dat je wordt opgelicht ook nog eens. Zij hadden al een kapot toestel en proberen jou die nu te 'terug' te laten nemen.
Ik spreek nooit bij mij thuis af. Er zitten echt een hoop idioten op marktplaats dus liever ergens bij een winkel afspreken dan thuis in spanning te moeten zitten als de koper achteraf gezien toch niet zo tevreden is en vervolgens allerlei dreigmails gaat versturen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:35 schreef Crystal het volgende:
[..]
Ik ben er normaal ook geen fan van om kopers aan m'n deur te hebben en doe dat ook bijna nooit. Maar zo'n telefoontje wil je toch eerst zien, zou ik zelf ook willen. Om dan daarvoor bij een winkel ofzo af te spreken is ook zo wat. Dan is het net of je daar een dealtje staat te doen ofzo en het komt erg wantrouwig over. Maargoed, als ze morgen aan de deur staan ben ik niet verplicht om ze binnen te laten. Proberen ze dat wel, kan ik aangifte doen van huisvredebreuk. Kijk, dat soort dingen weet ik dan weer wel...Maar ik hoop niet dat het nodig is, ik ga graag normaal met mensen om.
Als je een deugdelijk product levert zie ik niet in wat het probleem is om thuis af te spreken. Maar dat komt misschien ook omdat ik meer in de kinderkleertjes zit dan in de iPhones...quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:14 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ik spreek nooit bij mij thuis af. Er zitten echt een hoop idioten op marktplaats dus liever ergens bij een winkel afspreken dan thuis in spanning te moeten zitten als de koper achteraf gezien toch niet zo tevreden is en vervolgens allerlei dreigmails gaat versturen.
Verder sluit ik me bij wat er verder al in het topic is gepost.
In dit geval heeft TS een deugdelijk product geleverd maar is er alsnog gezeik.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je een deugdelijk product levert zie ik niet in wat het probleem is om thuis af te spreken. Maar dat komt misschien ook omdat ik meer in de kinderkleertjes zit dan in de iPhones...
Ik zie dit dan ook meer als een gevalletje loos dreigement om op die manier geld terug te krijgen. Die gaat echt niet voor de deur staanquote:Op woensdag 30 juli 2014 14:23 schreef Helsinki het volgende:
[..]
In dit geval heeft TS een deugdelijk product geleverd maar is er alsnog gezeik.
Ik denk dat dat wel scheelt, ja.
Sinds wanneer staat er 'iphone 5'? Bij mijn iphone 5 staat er gewoon 'verzonden met mijn iphone'.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:58 schreef Crystal het volgende:
Ik vind het trouwens een tikje opvallend dat onder elke mail van de koper staat dat die verzonden is met iPhone 5. Een klein detail, maar wáárom zou je een 'antieke' iPhone 3GS willen als je een iPhone 5 hebt? Het zou natuurlijk zomaar kunnen, maar een beetje onlogisch is het wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
Dat denk ik ook wel. Lekker dreigen in de hoop dat TS gaat happen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zie dit dan ook meer als een gevalletje loos dreigement om op die manier geld terug te krijgen. Die gaat echt niet voor de deur staan
Dat kun je aanpassen, misschien heeft het patsertje er zelf een 5 bijgezetquote:Op woensdag 30 juli 2014 14:26 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Sinds wanneer staat er 'iphone 5'? Bij mijn iphone 5 staat er gewoon 'verzonden met mijn iphone'.
Passen die dan wel?quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:20 schreef Blik het volgende:
Maar dat komt misschien ook omdat ik meer in de kinderkleertjes zit
De letterlijke tekst die onder elke mail staat is: "Verstuurd vanaf mijn iPhone 5"quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:26 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Sinds wanneer staat er 'iphone 5'? Bij mijn iphone 5 staat er gewoon 'verzonden met mijn iphone'.
Ik verkoop normaal ook nooit electronica. Bijna altijd tweedehands kleding, (miskopen en dergelijkequote:Op woensdag 30 juli 2014 14:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je een deugdelijk product levert zie ik niet in wat het probleem is om thuis af te spreken. Maar dat komt misschien ook omdat ik meer in de kinderkleertjes zit dan in de iPhones...
En hoe is dit verhaal afgelopen?quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:46 schreef Crystal het volgende:
[..]
Ik verkoop normaal ook nooit electronica. Bijna altijd tweedehands kleding, (miskopen en dergelijke) en wat (goedkope) sieraden. Qua prijzen komt dat praktisch nooit boven de 10 Euro uit. Als het gaat om bedragen die een stukje hoger liggen, is de kans op problemen dan blijkbaar ook groter. Voorlopig de laatste keer dat ik iets van electronica verkocht heb. Ik heb m'n buik er wel van vol.
Ik zou het compleet negeren. De discussie niet eens aan gaan.quote:Op woensdag 27 december 2017 23:49 schreef Zolder het volgende:
[..]
En hoe is dit verhaal afgelopen?
Ik heb nu hetzelfde verhaal, iphone 6 verkocht die prima werkte tot dag van verkoop, week later geeft de koper aan dat de telefoon telkens uitvalt en zijn geld terug wilt.
kan, maar dat lijkt me nogal veel werk voor een 3gsquote:Op woensdag 30 juli 2014 00:11 schreef bijdehand het volgende:
Wel slim. Je hebt een kapotte telefoon, koopt een identieke, en gaat vervolgens met je kapotte telefoon terug naar de verkoper omdat er iets mis mee is
Ik verkoop wel vaker electronica (mobieltjes zoals iPhone of computeronderdelen) 2ehands door, nooit teruggezien of iets erover gehoord of zo. Aan de iPhones heb ik het meest verdiend. Wel is het zo dat ze niet maanden/jarenlang op de plank blijven liggen. Verkoop ze direct door zodra ik een nieuwe heb (soms zelfs met garantie).quote:Op donderdag 28 december 2017 00:20 schreef ITrade het volgende:
Electronica verkopen via marktplaat's, ha!![]()
Haha... ooit een artikel gelezen dat een koper een Marktplaatser echt voor het gerecht had gedaagd en gewonnen had, hij kreeg wel niet de spullen want die waren aan een ander verkocht maar wel een schadebedrag.quote:Op donderdag 28 december 2017 07:08 schreef klipper het volgende:
Beste TS, misschien kun je beter stoppen met verkopen op MP, als je je hier nu al zo druk om maakt.
Blokkeer ze gewoon en schenk er geen aandacht aan, de kans dat ze plotseling bij je voor de deur staan is klein, of ze moeten in de buurt wonen.
Al die heisa voor ¤100
Dat was niet toen dit topic actueel wasquote:Op donderdag 28 december 2017 00:33 schreef Adames het volgende:
[..]
kan, maar dat lijkt me nogal veel werk voor een 3gs
een 8 jaar oude telefoon die net 20 euro opbrengt.
Serienummers noteren in dit soort zaken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:11 schreef bijdehand het volgende:
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:53 schreef Fe2O3 het volgende:
Consumenten koop: garantie tot de deur, of als er geen deur in de buurt is, geen garantie.
Dit is gewoon niet waar, volgens jurist Arnoud Engelfriet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Verkoop tussen consumenten: garantie tot aan de deur.
Bronquote:Wél heb je als koper recht op een product conform de verwachtingen, óók bij tweedehands. De auto moet dus doen wat is beloofd. Bij een tweedehands zijn die verwachtingen lastig in te schatten
Ik verkoop mn oude telefoons en tablets altijd aan bedrijven die ze inkopen, dan krijg je wel minder maar ook geen sores.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:46 schreef Crystal het volgende:
[..]
Ik verkoop normaal ook nooit electronica. Bijna altijd tweedehands kleding, (miskopen en dergelijke) en wat (goedkope) sieraden. Qua prijzen komt dat praktisch nooit boven de 10 Euro uit. Als het gaat om bedragen die een stukje hoger liggen, is de kans op problemen dan blijkbaar ook groter. Voorlopig de laatste keer dat ik iets van electronica verkocht heb. Ik heb m'n buik er wel van vol.
Wat een kutkickquote:Op donderdag 28 december 2017 13:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik verkoop mn oude telefoons en tablets altijd aan bedrijven die ze inkopen, dan krijg je wel minder maar ook geen sores.
pfff zie nu pas dat het een heel oud topic is..
Oorspronkelijke topic is ook uit 2014quote:Op donderdag 28 december 2017 13:26 schreef Sigaartje het volgende:
Je hebt hem in 2010 gekocht, twee jaar gebruikt en daarna is hij twee jaar in de kast gegaan.
Dan kom ik nog steeds aan 2014.
Het is nu 2017
Huh??quote:Op donderdag 28 december 2017 13:38 schreef bami_haar het volgende:
[..]
Oorspronkelijke topic is ook uit 2014
oooh..quote:Op donderdag 28 december 2017 07:31 schreef avotar het volgende:
[..]
Dat was niet toen dit topic actueel was
Zolder kickte het topic.quote:
Had niks beters te doen zeker.quote:
Die domme knaker keihard in zn gezicht uitlachen, veel succes wensen met zn rechtszaak en verder gaan met je leven.quote:
Verwarring alom!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |