abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142856146
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:32 quotteLXIV het volgende:
maar ook maatschappelijke kosten, zoals aantasting van het leefmilieu en verkeersonveiligheid.
Hoe hang je daar een prijskaartje aan?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:51:27 #27
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142856460
Wat een kul weer. Heb geen auto, maar dat constante gezeik over hoe ze het leefmilieu aantasten is zo'n gigantische onzin. Natuurlijk nemen ze ruimte in, kunnen ze stinken en komt er herrie vanaf, maar om de een of andere reden heeft bijna iedereen in Nederland de voorkeur eraan om er toch één of meerdere te hebben. Kennelijk denken mensen toch dat hun leven er beter van wordt.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:54:47 #28
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142856577
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:37 schreef quinoahipster het volgende:
Van de (gratis) openbare parkeerplekken die ik van hier uit mijn raam kan zien is toch pakweg 1/3 leeg.
Hier zijn het vergunningsplekken met een wachttijd van 3 jaar
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_142858056
Ga maar even uitrekenen wat alle subsides kosten waar Joop en vrinden wel voorstander van zijn. Als dat allemaal is afgeschaft, wil ik best 717 euro meer betalen voor mijn auto, want dat is een schijntje van wat weggepist wordt.
pi_142860883
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:50 schreef Janneke141 het volgende:
Mooi staaltje selectief rekenen weer.
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:51 schreef Kreator het volgende:
Ik mis trouwens wel de overige inkomsten van de auto. Belasting, benzinebelasting, BTW bij aanschaf, etc etc.
BPM 2012 = 2 miljard
MRB 2012 = 3,5 miljard
Brandstofaccijnzen 2010 = 8 miljard
BTW op aanschaf auto's en brandstof is even wat lastiger te achterhalen maar op basis van totaal aantal verkochte auto en aantal liters schat ik een miljard of 5 a 6.
Al met al zo'n 20 miljard die de autobezitter rechtstreeks aan onze overheid voldoet.
Uitgaven voor aanleg en onderhoud wegennet zijn ongeveer 7 miljard.
Hoog tijd voor gratis parkeren lijkt mij.
-
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:50:48 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142860956
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:51 schreef Brum_brum het volgende:
Kennelijk denken mensen toch dat hun leven er beter van wordt.
nee het is goedkoper, ik heb er ook een , openbaar vervoer is te lastig en te duur
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_142861280
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
8,9 miljoen openbare parkeerplaatsen..
Waar zijn die?
Dat betekend dat er bijna een miljoen meer openbare parkeerplaatsen zijn in NL dan er autos zijn. Hebben we het nog niet over de private parkeerplaatsen
Da's toch niet zo heel raar, dat er veel meer parkeeplaatsen zijn dan auto's, als je kijkt naar alle parkeerplaatsen op industrieterreinen, winkelcentra, sportvelden en in woonwijken. Puur praktisch gezien: ga eens midden in de nacht kijken op de parkeerplaatsen op winkelcentra, industrieterrein en sportcentra. Daar staat dan geen hond, eh auto. Die staan dan bijna allemaal in de woonwijken en er zijn er nog een paar onderweg.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:58:19 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142861299
quote:
Automobilisten voelen zich vaak de melkkoe van de overheid en dankzij nieuwe cijfers van BOVAG en RAI Vereniging hebben we eindelijk inzicht in hoeveel geld weggebruikers jaarlijks betalen. Afgelopen jaar was dat namelijk 19,7 miljard euro, terwijl de uitgaven van het Rijk voor verkeersvoorzieningen slechts 5,2 miljard euro waren. En dat is inclusief werk aan het spoor.

Zo’n 17,6 miljard euro wordt door de Rijksoverheid opgehaald aan accijns op brandstoffen, assurantiebelasting op autoverzekeringen, motorrijtuigenbelasting (MRB), verkeersboetes en BTW op brandstof, reparatie, onderhoud en verkeersopleidingen. Inkomsten uit de fiscale bijtelling voor de auto van de zaak zitten daar nog niet eens bij.

Provincies haalden vorig jaar bijna 1,5 miljard euro op aan opcenten in de motorrijtuigenbelasting en gemeenten wisten ruim 600 miljoen euro binnen te harken aan parkeergelden.

In Nederland hebben we ruim 9,2 miljoen geregistreerde personen- en bedrijfsauto’s en als je daar 19,7 miljard euro over verdeeld dan kom je uit op een gemiddelde bijdrage van 2.141 euro per voertuig per jaar.

Uit de cijfers blijkt ook dat de prijs van een liter benzine in de periode 2002 tot en met 2012 met 54% is gestegen. Toch fors, maar gelukkig rijden we tegenwoordig allemaal in lekkere zuinige muesliauto’s.

Leaseauto’s
Leasecontracten bezorgen de Nederlandse Staat zo’n 2,2 miljard euro op jaarbasis. Dat komt neer op gemiddeld ruim 12.000 euro per leasecontract. De vier belangrijkste posten daarbij zijn:

1. Belastingen op personenauto’s en motorrijwielen (BPM): ¤ 900.000.000
2. Accijns: ¤ 800.000.000
3. De motorrijtuigenbelasting (MRB): ¤ 450.000.000
4. WA premie: ¤ 40.000.000
http://www.autoblog.nl/ni(...)-weggebruikers-61833

Je zou geld toe moeten krijgen voor het parkeren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:00:01 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142861369
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's toch niet zo heel raar, dat er veel meer parkeeplaatsen zijn dan auto's, als je kijkt naar alle parkeerplaatsen op industrieterreinen, winkelcentra, sportvelden en in woonwijken. Puur praktisch gezien: ga eens midden in de nacht kijken op de parkeerplaatsen op winkelcentra, industrieterrein en sportcentra. Daar staat dan geen hond, eh auto. Die staan dan bijna allemaal in de woonwijken en er zijn er nog een paar onderweg.
Moeite met openbaar en privaat?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:04:18 #35
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_142861549
Terechte klacht.

Auto's worden op meer vlakken gesubsidieerd. De reiskostenvergoeding wordt elk jaar naar boven aangepast, die stijgt veel harder dan de loonaanpassing. Daardoor krijgt een werknemer met auto er elk jaar meer geld bij dan een werknemer zonder auto.
Verder: als je de benzineprijzen vergelijkt met de broodprijs. Bij het invoeren van de euro kostte een liter euro95 1 euro, nu 1 euro 70, een stijging van 70%. Een brood kostte in 2001 1 gulden 25, nu 1 euro 50, dat is ruim 150% duurder. Een gemiddeld loon is sinds begin deze eeuw verdubbeld. We kunnen dus meer benzine en minder brood kopen voor ons geld.
Ik ga bijna altijd op de fiets naar het werk, tenzij het heel hard regent of extreem vriest, maar voor het geld hoef ik de auto niet te laten staan.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_142861575
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:55 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hoe zouden ze dat berekenen? Ik geloof er geen ruk van.
Ik vind het op zich geen verkeerd idee om parkeerkosten in rekening te brengen in de hele discussie van autobezit en in hoeverre de automobilist wordt 'uitgemolken'. Alleen zijn directe kosten van 4 miljard veel te hoog natuurlijk. Zo'n 40 euro per vierkante meter! Per jaar!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:05:58 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142861621
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:04 schreef BabeWatcher het volgende:
De reiskostenvergoeding wordt elk jaar naar boven aangepast,
Er staat een hoop onzin in je post, maar dit regeltje slaat alles.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142862057
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moeite met openbaar en privaat?
Nee, jij wel?
Best wel veel parkeerplaatsen in woonwijken, op industrieterreinen, bij winkelcentra en bij sportcentra zijn openbaar. Hier in de wijk zijn sowieso al zeker driekwart van de parkeerplaatsen openbaar.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:18:55 #39
132605 kawotski
Il Dottore
pi_142862172
Als ze alle wegenbelastingen en gerelateerde autobelastingen en accijnzen daadwerkelijk in de weg/infra hadden gestoken dan waren de wegen nu van goud. Maar goed, joop.nl ;(
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:24:21 #40
132605 kawotski
Il Dottore
pi_142862441
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:04 schreef BabeWatcher het volgende:
Terechte klacht.

Auto's worden op meer vlakken gesubsidieerd. De reiskostenvergoeding wordt elk jaar naar boven aangepast, die stijgt veel harder dan de loonaanpassing. Daardoor krijgt een werknemer met auto er elk jaar meer geld bij dan een werknemer zonder auto.
Om naar mijn werk te gaan, ik kan kiezen, OV gratis, Auto paar duizend Euro per jaar. Vanwege chronische ziekte heb ik helaas geen keuze dus auto. Ik krijg welgeteld 100 Euro per maand en aan diesel leg ik dan nog minimaal 100 Euro bij.

Ja hoor, ik word zwaar gesubsidieerd ;(
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_142862585
Mijn brandstofkosten bedragen ongeveer ¤4000 per jaar. Hiervan gaat 60% linea recta naar de belastingdienst. Dat is ongeveer ¤2400 per jaar. Ik denk dat de gemiddelde automobilist hier niet ver van af ligt. Dan heb ik het nog niet over de buitenproportionele wegenbelasting die ik betaal. De gemiddelde dieselrijder betaalt meer dan 100 euro per maand. In Belgie betalen ze drie keer minder aan wegenbelasting.
pi_142862850
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:32 schreef LXIV het volgende:
Van guur-rechtse websites kunnen wij niet vaak genoeg vernemen dat de automobilist uitmolken wordt voor belastingopbrengsten. Een onderzoek gepubliceerd door de VARA!-website Joop echter komt tot de conclusie dat het net anders om is!:

[..]

Een aanmerkelijk verschil tussen Joop en Geenstijl dus. Er worden exacte bedragen genoemd, dus het moet aantoonbaar zijn wie er gelijk heeft. Als Joop gelijk heeft zal de wegenbelasting sowieso met 717 euro omhoog moeten (of de parkeertarieven een factor 4 omhoog, dus in Amsterdam naar 40 euro per uur), want het kan niet de bedoeling zijn dat de maatschappij betaalt voor de mobiliteit van autobezitters.
hier word de grondprijs meegenomen van de kavels langs de weg
alleen die kavels zouden veel minder waard zijn zonder voldoende parkeerruimte in de buurt :P
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:19:00 #43
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142865028
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee het is goedkoper, ik heb er ook een , openbaar vervoer is te lastig en te duur
Als je in de supermarkt opeens de helft minder hoeft te betalen voortaan dan is dat geen verbetering van je leven? Of als alle supermarkten je opeens dwingen om een halfuur te wachten voor de kassa dan gaat je leven niet achteruit?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 23:21:41 #44
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_142868302
quote:
Meegerekend werden kosten als grondkosten en de kosten voor het aanleggen van voorzieningen, zowel langs de weg als in de vorm van parkeergarages en – terreinen. Daarnaast werden de maatschappelijke kosten meegenomen, zoals aantasting van het leefmilieu, verkeersonveiligheid, enzovoort.
...
Via de parkeermeter en aan boetes krijgt de overheid een kleine 1 miljard euro binnen. Het negatieve saldo komt zo uit op 4,6 miljard euro.
http://www.verkeersnet.nl(...)-fors-gesubsidieerd/

Parkeerplaatsen langs de weg hebben ze ook meegerekend. Bedoelen ze daarmee ook openbare wegen waar geen parkeervakken zijn, maar waar wel geparkeerd mag worden? Zo ja, dan krijg je een hoop 'parkeerplaatsen', terwijl die betaald zijn als openbare weg.

Via de parkeermeter krijgt dé overheid niks. De lokale overheden, lees gemeentes, krijgen het geld. Die 1 miljard euro slaat op alle verkeersboetes en hebben niets van doen met parkeren. Als je een parkeerbon krijgt omdat je niet betaald hebt is dat een belastingnaheffing van de gemeente.

Een tijd geleden heb ik met gegevens van het CBS becijferd dat de auto zo'n 13 miljard directe opbrengsten heeft door middel van accijns, BPM, MRB en verkeersboetes. BTW dus niet meegerekend! Er wordt doodleuk geschermd met maatschappelijke kosten, zonder de maatschappelijk baten mee te rekenen. Reken maar eens uit hoeveel tijdswinst een auto heeft tegenover het ov en vertaal die tijd naar salaris. Dan zie je pas echt wat de maatschappelijk baten zijn van de auto. We kunnen altijd nog 100 jaar terug toen alles een stuk langzamer ging met de daarbij horende armoede.

Een zeer selectieve berekening van een website die sterke hippie-trekjes heeft.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 29 juli 2014 @ 23:24:13 #45
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_142868438
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:51 schreef Kreator het volgende:
Ik mis trouwens wel de overige inkomsten van de auto. Belasting, benzinebelasting, BTW bij aanschaf, etc etc.
Flitsboetes om gevaarlijke situaties te voorkomen, zoals 135 op de snelweg. :')
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 29 juli 2014 @ 23:58:19 #46
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142869723
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 23:24 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Flitsboetes om gevaarlijke situaties te voorkomen, zoals 135 op de snelweg. :')
Toen je je rijbewijs haalde en een auto kocht ging je ermee akkoord dat 130 een maximum snelheid was en niet slechts een vage indicatie voor een gemiddelde snelheid.
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:40:41 #47
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_142870749
Het onderzoek is van 2006 :') Geen zin om nu door te spitten. Ik ga :Z

http://crow-site-app01.co(...)sten-en-batenpdf.pdf
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 30 juli 2014 @ 09:21:56 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142874162
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:00 schreef KhaZ het volgende:
Maar ongeveer 10% van wat ik allemaal aan autobelasting betaal zie ik terug in wegen... triest.
En hoe heb je dit berekend?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 30 juli 2014 @ 09:46:03 #49
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_142874575
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:04 schreef BabeWatcher het volgende:
Bij het invoeren van de euro kostte een liter euro95 1 euro, nu 1 euro 70, een stijging van 70%.
Onzin.

In 2001 kostte een liter Euro95 inflatiegecorrigeerd naar 2012 al ¤1.45 hoor (¤1.15 niet-inflatiegecorrigeerd).

Met andere woorden, benzine is vanaf de invoering van de euro ~20% méér gaan kosten.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_142874728
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:11 schreef Nielsch het volgende:
http://www.berekenjeautok(...)n-autogebruiker.html

50% ongeveer gaat terug in wegen
Met al die natuurviaducten en andere onzin erbij misschien ja..

Anders hadden de wegen er wel beter voor gestaan! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')