Hoe hang je daar een prijskaartje aan?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:32 quotteLXIV het volgende:
maar ook maatschappelijke kosten, zoals aantasting van het leefmilieu en verkeersonveiligheid.
Hier zijn het vergunningsplekken met een wachttijd van 3 jaarquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:37 schreef quinoahipster het volgende:
Van de (gratis) openbare parkeerplekken die ik van hier uit mijn raam kan zien is toch pakweg 1/3 leeg.
quote:
BPM 2012 = 2 miljardquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:51 schreef Kreator het volgende:
Ik mis trouwens wel de overige inkomsten van de auto. Belasting, benzinebelasting, BTW bij aanschaf, etc etc.
nee het is goedkoper, ik heb er ook een , openbaar vervoer is te lastig en te duurquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:51 schreef Brum_brum het volgende:
Kennelijk denken mensen toch dat hun leven er beter van wordt.
Da's toch niet zo heel raar, dat er veel meer parkeeplaatsen zijn dan auto's, als je kijkt naar alle parkeerplaatsen op industrieterreinen, winkelcentra, sportvelden en in woonwijken. Puur praktisch gezien: ga eens midden in de nacht kijken op de parkeerplaatsen op winkelcentra, industrieterrein en sportcentra. Daar staat dan geen hond, eh auto. Die staan dan bijna allemaal in de woonwijken en er zijn er nog een paar onderweg.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
8,9 miljoen openbare parkeerplaatsen..
Waar zijn die?
Dat betekend dat er bijna een miljoen meer openbare parkeerplaatsen zijn in NL dan er autos zijn. Hebben we het nog niet over de private parkeerplaatsen
http://www.autoblog.nl/ni(...)-weggebruikers-61833quote:Automobilisten voelen zich vaak de melkkoe van de overheid en dankzij nieuwe cijfers van BOVAG en RAI Vereniging hebben we eindelijk inzicht in hoeveel geld weggebruikers jaarlijks betalen. Afgelopen jaar was dat namelijk 19,7 miljard euro, terwijl de uitgaven van het Rijk voor verkeersvoorzieningen slechts 5,2 miljard euro waren. En dat is inclusief werk aan het spoor.
Zo’n 17,6 miljard euro wordt door de Rijksoverheid opgehaald aan accijns op brandstoffen, assurantiebelasting op autoverzekeringen, motorrijtuigenbelasting (MRB), verkeersboetes en BTW op brandstof, reparatie, onderhoud en verkeersopleidingen. Inkomsten uit de fiscale bijtelling voor de auto van de zaak zitten daar nog niet eens bij.
Provincies haalden vorig jaar bijna 1,5 miljard euro op aan opcenten in de motorrijtuigenbelasting en gemeenten wisten ruim 600 miljoen euro binnen te harken aan parkeergelden.
In Nederland hebben we ruim 9,2 miljoen geregistreerde personen- en bedrijfsauto’s en als je daar 19,7 miljard euro over verdeeld dan kom je uit op een gemiddelde bijdrage van 2.141 euro per voertuig per jaar.
Uit de cijfers blijkt ook dat de prijs van een liter benzine in de periode 2002 tot en met 2012 met 54% is gestegen. Toch fors, maar gelukkig rijden we tegenwoordig allemaal in lekkere zuinige muesliauto’s.
Leaseauto’s
Leasecontracten bezorgen de Nederlandse Staat zo’n 2,2 miljard euro op jaarbasis. Dat komt neer op gemiddeld ruim 12.000 euro per leasecontract. De vier belangrijkste posten daarbij zijn:
1. Belastingen op personenauto’s en motorrijwielen (BPM): ¤ 900.000.000
2. Accijns: ¤ 800.000.000
3. De motorrijtuigenbelasting (MRB): ¤ 450.000.000
4. WA premie: ¤ 40.000.000
Moeite met openbaar en privaat?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's toch niet zo heel raar, dat er veel meer parkeeplaatsen zijn dan auto's, als je kijkt naar alle parkeerplaatsen op industrieterreinen, winkelcentra, sportvelden en in woonwijken. Puur praktisch gezien: ga eens midden in de nacht kijken op de parkeerplaatsen op winkelcentra, industrieterrein en sportcentra. Daar staat dan geen hond, eh auto. Die staan dan bijna allemaal in de woonwijken en er zijn er nog een paar onderweg.
Ik vind het op zich geen verkeerd idee om parkeerkosten in rekening te brengen in de hele discussie van autobezit en in hoeverre de automobilist wordt 'uitgemolken'. Alleen zijn directe kosten van 4 miljard veel te hoog natuurlijk. Zo'n 40 euro per vierkante meter! Per jaar!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:55 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Hoe zouden ze dat berekenen? Ik geloof er geen ruk van.
Er staat een hoop onzin in je post, maar dit regeltje slaat alles.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:04 schreef BabeWatcher het volgende:
De reiskostenvergoeding wordt elk jaar naar boven aangepast,
Nee, jij wel?quote:
Om naar mijn werk te gaan, ik kan kiezen, OV gratis, Auto paar duizend Euro per jaar. Vanwege chronische ziekte heb ik helaas geen keuze dus auto. Ik krijg welgeteld 100 Euro per maand en aan diesel leg ik dan nog minimaal 100 Euro bij.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:04 schreef BabeWatcher het volgende:
Terechte klacht.
Auto's worden op meer vlakken gesubsidieerd. De reiskostenvergoeding wordt elk jaar naar boven aangepast, die stijgt veel harder dan de loonaanpassing. Daardoor krijgt een werknemer met auto er elk jaar meer geld bij dan een werknemer zonder auto.
hier word de grondprijs meegenomen van de kavels langs de wegquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:32 schreef LXIV het volgende:
Van guur-rechtse websites kunnen wij niet vaak genoeg vernemen dat de automobilist uitmolken wordt voor belastingopbrengsten. Een onderzoek gepubliceerd door de VARA!-website Joop echter komt tot de conclusie dat het net anders om is!:
[..]
Een aanmerkelijk verschil tussen Joop en Geenstijl dus. Er worden exacte bedragen genoemd, dus het moet aantoonbaar zijn wie er gelijk heeft. Als Joop gelijk heeft zal de wegenbelasting sowieso met 717 euro omhoog moeten (of de parkeertarieven een factor 4 omhoog, dus in Amsterdam naar 40 euro per uur), want het kan niet de bedoeling zijn dat de maatschappij betaalt voor de mobiliteit van autobezitters.
Als je in de supermarkt opeens de helft minder hoeft te betalen voortaan dan is dat geen verbetering van je leven? Of als alle supermarkten je opeens dwingen om een halfuur te wachten voor de kassa dan gaat je leven niet achteruit?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee het is goedkoper, ik heb er ook een , openbaar vervoer is te lastig en te duur
http://www.verkeersnet.nl(...)-fors-gesubsidieerd/quote:Meegerekend werden kosten als grondkosten en de kosten voor het aanleggen van voorzieningen, zowel langs de weg als in de vorm van parkeergarages en – terreinen. Daarnaast werden de maatschappelijke kosten meegenomen, zoals aantasting van het leefmilieu, verkeersonveiligheid, enzovoort.
...
Via de parkeermeter en aan boetes krijgt de overheid een kleine 1 miljard euro binnen. Het negatieve saldo komt zo uit op 4,6 miljard euro.
Flitsboetes om gevaarlijke situaties te voorkomen, zoals 135 op de snelweg.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:51 schreef Kreator het volgende:
Ik mis trouwens wel de overige inkomsten van de auto. Belasting, benzinebelasting, BTW bij aanschaf, etc etc.
Toen je je rijbewijs haalde en een auto kocht ging je ermee akkoord dat 130 een maximum snelheid was en niet slechts een vage indicatie voor een gemiddelde snelheid.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:24 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Flitsboetes om gevaarlijke situaties te voorkomen, zoals 135 op de snelweg.
En hoe heb je dit berekend?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:00 schreef KhaZ het volgende:
Maar ongeveer 10% van wat ik allemaal aan autobelasting betaal zie ik terug in wegen... triest.
Onzin.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:04 schreef BabeWatcher het volgende:
Bij het invoeren van de euro kostte een liter euro95 1 euro, nu 1 euro 70, een stijging van 70%.
Met al die natuurviaducten en andere onzin erbij misschien ja..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:11 schreef Nielsch het volgende:
http://www.berekenjeautok(...)n-autogebruiker.html
50% ongeveer gaat terug in wegen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |