abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142855067
Het wordt tijd voor Operatie Duinkerken.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:13:31 #27
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142855213
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:08 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Er zijn genoeg aanwijzingen dat de "separatisten" die raket afgevuurd hebben.
Aanwijzingen is nogal vaag.
Ik ga liever op feiten af.
pi_142855374
Wat zegt ie nu, op de vraag waarom het luchtruim open was:
de ICAO heeft alle lidstaten nogmaals op hun plichten gewezen ivm veiligheid v luchtruim.

Typisch diplomatiek antwoord...
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:21:42 #29
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142855472
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:18 schreef meth1745 het volgende:
Wat zegt ie nu, op de vraag waarom het luchtruim open was:
de ICAO heeft alle lidstaten nogmaals op hun plichten gewezen ivm veiligheid v luchtruim.

Typisch diplomatiek antwoord...
Er vlogen zo'n 850 vliegtuigen(!!!) per dag over de Ukraine omdat de ICAO "verzuimd" had om de meeste vliegtuigmaatschappijen te waarschuwen...
http://blogs.crikey.com.a(...)icao-re-flight-path/
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:26:23 #30
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142855642
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Er vlogen zo'n 850 vliegtuigen(!!!) per dag over de Ukraine omdat de ICAO "verzuimd" had om de meeste vliegtuigmaatschappijen te waarschuwen...
De ICAO ontkent daar verantwoordelijk voor te zijn:

quote:
ICAO says “it is always the responsibility” of member states to issue warnings or airspace and ceiling restrictions “based on what they consider to be potential threats to civilian air services in the airspace under their sovereign control”, says a spokesman. “ICAO does issue these warnings under extraordinary circumstances, for instance where States may not be able to due to command and control breakdowns, or possibly where a State does not have good diplomatic relations with the States who need to receive the safety advisory and it asks ICAO to do contact these adjacent States on its behalf.”

http://aviationweek.com/c(...)ntrol-safe-icao-iata
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142855706
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

ICAO kan niemand waarschuwen, Oekraine zegt waar gevlogen mag worden, de ICAO geeft dat door, verder hebben ze geen bevoegdheid.
pi_142855789
Dus Oekraine zit fout? Terwijl legio mensen weten dat die Buk raketten daar waren, ook gebruikt werden en hoe hoog ze kunnen gaan enz enz..... Niemand neemt z'n verantwoordelijkheid weer.
pi_142855913
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Aanwijzingen is nogal vaag.
Ik ga liever op feiten af.
Helaas zijn die niet altijd voorhanden.
Feit is dat Khodakovsky zelf heeft toegegeven dat ze over die raketten beschikten. Feit is dat die Buk op de 17e gezien is in Torez en Snizhne en dat deze steden beiden door de separatisten in handen waren.
Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat Oekraïne met een Buk installatie door dat gebied aan het toeren was :')
Woord.
pi_142856041
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:31 schreef empa1010 het volgende:
Dus Oekraine zit fout? Terwijl legio mensen weten dat die Buk raketten daar waren, ook gebruikt werden en hoe hoog ze kunnen gaan enz enz..... Niemand neemt z'n verantwoordelijkheid weer.
Daarom ook dat ik het antwoord op die vraag zo opvallend vond, verwijzen naar de statement van de ICAO.
Hij lijkt te willen vermijden dat iemand schrijft:
"Nederlandse regering: 'Oekraine was verantwoordelijk voor de veiligheid van het luchtruim' ".
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:41:06 #35
361691 DeJori
pi_142856115
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:31 schreef empa1010 het volgende:
Oekraïne is verantwoordelijk voor het open of dicht houden van zijn luchtruim. Dat ze de foute beslissing hebben genomen is achteraf gemakkelijk te beantwoorden. Of ze daarbij verwijtbare fouten hebben gemaakt, of zoals sommigen beweren bewust fouten hebben gemaakt, is lastiger te zeggen.

Zie voor wat meer info de discussie tussen deelnemer en Meth1475 in NWS / Crisis in Oekraïne #105 De bevrijding van Oost-Oekraine . Vanaf post 68.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142856590
Morgen behoren wij volgens de Doema tot een van de agressor landen ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:59:01 #37
361691 DeJori
pi_142856703
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:55 schreef TLC het volgende:
Morgen behoren wij volgens de Doema tot een van de agressor landen ;(
Geuzennaam :7
pi_142856913
Gelukkig is er ook nog wat positiefs te melden:

quote:
OvV: onderzoek ramp vordert snel

dinsdag 29 jul 2014, 17:59 (Update: 29-07-14, 18:07)

Het onderzoek naar de oorzaak van de vliegtuigramp in Oekraïne vordert snel, zegt de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OvV). De onderzoekers hopen binnen een maand de voorlopige bevindingen naar buiten te kunnen brengen, maar houden nog een slag om de arm.

Volgens de onderzoekers is er inmiddels zoveel informatie verzameld, "dat het niet meer noodzakelijk is om de hele crashsite te onderzoeken". Als dat mogelijk is, gaan ze alsnog. Het onderzoek zal dan vooral gericht zijn "op het bevestigen en aanvullen van informatie uit andere bronnen zoals satellietbeelden en datarecorders".

Afgewogen conclusies
De OvV heeft sinds vorige week de leiding over een team van 25 internationale luchtvaartonderzoekers in Kiev. In een eerste verslag over de vorderingen schrijft de organisatie ervan overtuigd te zijn "dat we ook op basis van de huidige informatie de eerste afgewogen conclusies kunnen trekken".

Kort na de crash, nog voordat de Nederlanders de leiding op zich namen, zijn onderzoekers van het team in het rampgebied geweest. Daarna was dat niet meer mogelijk, omdat het te gevaarlijk was.
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142857195
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:06 schreef Felixa het volgende:
Gelukkig is er ook nog wat positiefs te melden:

[..]

bron
Top, die had ik bijna gemist tussen al het andere.
Woord.
pi_142857345
djmoskou twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 19:02:06 Separatisten dreigen samenwerking met OVSE te verbreken, toegang tot het rampgebied te ontzeggen reageer retweet
djmoskou twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 19:14:34 Verbreking contact OVSE-separatisten heeft enorme consequenties voor de NL's. OVSE voert alle onderhandelingen. reageer retweet
Verassing:
djmoskou twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 19:16:07 OVSE dient vgs separatisten alleen de belangen van Oekraine en de VS. Nooit neutraal geweest, zeggen ze reageer retweet
Woord.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 19:23:28 #41
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142857441
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:28 schreef meth1745 het volgende:

[..]

ICAO kan niemand waarschuwen, Oekraine zegt waar gevlogen mag worden, de ICAO geeft dat door, verder hebben ze geen bevoegdheid.
Nope ze hebben de VERANTWOORDELIJKHEID om maatschappijen te wijzen op eventuele gevaren.
Zij WISTEN dat er BUK systemen waren NET als de Ukrainiers.
En de enige landen/maatschappijen die zijn waarschuwden waren UK, CANADA, AUSTRALIE,USA,FRANKRIJK.
Dan faal je gewoon als orgaan en je bent een aso klootzak regering als je weet van die wapens maar nog steeds vliegtuigen over laat vliegen zonder te waarschuwen.
En daarom denk ik nog steeds dat de Ukrainiers wat te verbergen hebben...
pi_142858008
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:20 schreef Midnight_snack het volgende:
djmoskou twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 19:02:06 Separatisten dreigen samenwerking met OVSE te verbreken, toegang tot het rampgebied te ontzeggen reageer retweet
djmoskou twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 19:14:34 Verbreking contact OVSE-separatisten heeft enorme consequenties voor de NL's. OVSE voert alle onderhandelingen. reageer retweet
Verassing:
djmoskou twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 19:16:07 OVSE dient vgs separatisten alleen de belangen van Oekraine en de VS. Nooit neutraal geweest, zeggen ze reageer retweet
pfft die Russen weer hoor. Ik begin het zo onderhand een beetje kleutergedrag te vinden van Putin en consorten, als ze hun zin niet krijgen lopen ze stampvoetend de kamer uit.
pi_142858118
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nope ze hebben de VERANTWOORDELIJKHEID om maatschappijen te wijzen op eventuele gevaren.
Zij WISTEN dat er BUK systemen waren NET als de Ukrainiers.
En de enige landen/maatschappijen die zijn waarschuwden waren UK, CANADA, AUSTRALIE,USA,FRANKRIJK.
Dan faal je gewoon als orgaan en je bent een aso klootzak regering als je weet van die wapens maar nog steeds vliegtuigen over laat vliegen zonder te waarschuwen.
En daarom denk ik nog steeds dat de Ukrainiers wat te verbergen hebben...
Oekraïne is ook niet schoon en treft zeker blaam wat mij betreft. Maar de grootste verantwoordelijkheid ligt bij de separatisten door zo'n raket af te schieten. Rusland indirect verantwoordelijk voor het leveren, en even na de aanslag het laten 'verdwijnen' van dat BUK systeem.

Tevens is Rusland schuldig aan het tonen van vervalst 'bewijs' om Oekraïne vals te beschuldigen.
pi_142858260
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

pfft die Russen weer hoor. Ik begin het zo onderhand een beetje kleutergedrag te vinden van Putin en consorten, als ze hun zin niet krijgen lopen ze stampvoetend de kamer uit.
Ja ach, ik hoop dat ze binnenkort sowieso niets meer te zeggen hebben over de rampplek.
Woord.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 19:47:51 #45
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142858352
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oekraïne is ook niet schoon en treft zeker blaam wat mij betreft. Maar de grootste verantwoordelijkheid ligt bij de separatisten door zo'n raket af te schieten. Rusland indirect verantwoordelijk voor het leveren, en even na de aanslag het laten 'verdwijnen' van dat BUK systeem.

Tevens is Rusland schuldig aan het tonen van vervalst 'bewijs' om Oekraïne vals te beschuldigen.
Je lepelt nu een aantal veronderstellingen op die totaal niet bewezen zijn.
ps Yep degene die de trekker over haalt blijft verantwoordelijk maar je kunt ook redeneren dat degene die "verzuimt" heeft om te waarschuwen voor de trigger happy gek eigenlijk deze e;;ende had kunnen voorkomen. En dat is de Ukraine en de ICAO
pi_142858438
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nouja, die laatste sowieso. En alles wijst erop dat mijn laatste twee beweringen ook waarheid zijn (uit de eerste alinea).
pi_142858500
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

ps Yep degene die de trekker over haalt blijft verantwoordelijk maar je kunt ook redeneren dat degene die "verzuimt" heeft om te waarschuwen voor de trigger happy gek eigenlijk deze e;;ende had kunnen voorkomen. En dat is de Ukraine en de ICAO
Jij vind ook dat een wapenhandelaar alle blaam treft indien iemand die een wapen koopt bij hem iemand neerschiet?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 19:53:03 #48
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142858531
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nouja, die laatste sowieso. En alles wijst erop dat mijn laatste twee beweringen ook waarheid zijn (uit de eerste alinea).
Zo werkt het helaas niet.
Stel dat ik willens en wetens jouw op pad stuur in een donker bos, vol met moordenaars waarvan ik op de hoogte ben, om verderop boodschappen te halen en jij word vermoord. Wie is dan de hoofdschuldige? De moordenaar of ik, die met volle verstand jouw het bos in stuurde en kon weten wat er ging gebeuren?
pi_142858558
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zo werkt het helaas niet.
Stel dat ik willens en wetens jouw op pad stuur in een donker bos, vol met moordenaars waarvan ik op de hoogte ben, om verderop boodschappen te halen en jij word vermoord. Wie is dan de hoofdschuldige? De moordenaar of ik, die met volle verstand jouw het bos in stuurde en kon weten wat er ging gebeuren?
De moordenaar natuurlijk.

Jij bent indirect medeverantwoordelijk. (zeg maar wat USA over Rusland zegt op dit moment)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2014 19:54:10 ]
  dinsdag 29 juli 2014 @ 19:55:00 #50
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142858616
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jij vind ook dat een wapenhandelaar alle blaam treft indien iemand die een wapen koopt bij hem iemand neerschiet?
Daarvoor zijn regels uitgevonden om sommige idioten te ontzeggen van wapens. Soms lukt dat, soms ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')