Voor een politicus dagelijkse kost, alleen de onderwerpen veranderen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Prioriteit 1 van het kabinet was om alle stoffelijke overschotten terug te krijgen naar Nederland.
Dat is nog steeds niet gelukt en dat demagogische optreden voor de bühne mag dan door velen als fantastisch worden beschouwd, maar de gestelde prioriteit wordt daarmee niet behaald, dus netto is het allemaal niet zo indrukwekkend wat hij heeft weten te bereiken.
Het merendeel van de lichamen binnen 1,5 week uit een oorlogsgebied halen dat onder controle van troepen die niet bepaald dol zijn op het westen, is vrij indrukwekkend.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Prioriteit 1 van het kabinet was om alle stoffelijke overschotten terug te krijgen naar Nederland.
Dat is nog steeds niet gelukt en dat demagogische optreden voor de bühne mag dan door velen als fantastisch worden beschouwd, maar de gestelde prioriteit wordt daarmee niet behaald, dus netto is het allemaal niet zo indrukwekkend wat hij heeft weten te bereiken.
dat is grotendeels toch wel gelukt? Tenminste, dat wat 'voor handen lag'.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hij heeft vanmorgen wel weer intens gesproken met Porosjenko.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:34 schreef JCats het volgende:
Wellicht moet Rutte nog eens zo'n zeer intens gesprek met Putin voeren.
Want het is tenslotte toch Putin die verantwoordelijk is voor wat op de rampplek gebeurt?
quote:Rutte dringt 'met klem' aan op staken vijandelijkheden
Door: redactie
29-7-14 - 11:33 bron: ANP
UPDATE Minister-president Mark Rutte heeft vanmorgen de Oekraïense president Petro Porosjenko gevraagd de vijandelijkheden te staken rond de rampplek van MH17. Die plek was vanochtend wederom niet te bereiken voor onder anderen Nederlandse forensische experts en marechaussees.
Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst uitte Rutte 'zijn grote zorg over het feit dat de internationale experts de crashsite ook vandaag weer niet lijken te kunnen bereiken en dat daarmee kostbare tijd voor het bergen en thuis brengen van de slachtoffers verloren gaat.'
Rutte drong volgens de RVD bij de Oekraïense president 'met klem aan op het staken van de vijandelijkheden, teneinde het humanitaire werk voor de nabestaanden mogelijk te maken.' President Porosjenko heeft Rutte 'verzekerd dat hij alles in het werk zal stellen om die toegang mogelijk te maken'.
Rutte zal later vandaag opnieuw contact hebben met de Oekraïense president.
Doden bij rampplek
Zeker 19 burgers zijn de afgelopen dagen omgekomen door zware gevechten rond de rampplek van vlucht MH17 in Oost-Oekraïne. Dat meldden lokale bestuurders. Het Oekraïense regeringsleger probeert het gebied te heroveren op pro-Russische separatisten.
In de plaats Gorlovka, op ongeveer 50 kilometer van de rampplek, zouden gisteren 14 mensen zijn omgekomen. Onder hen waren vijf kinderen. In rebellenbolwerk Loehansk kwamen naar verluidt vijf burgers om toen een granaat een bejaardentehuis raakte. Het is niet bekend welk kamp de granaat had afgevuurd.
Door de gevechten kunnen Nederlandse en Australische onderzoekers en waarnemers van de OVSE niet naar de rampplek reizen.
Ja en Hitler had ook vast wel ergens een punt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:43 schreef Loekie1 het volgende:
Deze dan?
De Russische zorgen over de 'fascistische machtsovername' in de Oekraïne worden in het Westen als propaganda weggezet. Maar Vladimir Poetin heeft wel degelijk een punt. En een vreedzame oplossing bestaat niet zonder Poetins medewerking.
Muzychko heeft gezworen tot z’n dood ‘te blijven jagen op Russen en joden’.
Russen zien hoe neo-nazistische leiders als Dmytro Jarosh en Olexander Muzychko van de beweging Rechtse Sector met hun goed getrainde paramilitairen nu hun kans grijpen.
Dat westerse leiders als de Amerikaanse senator John McCain de Belg Guy Verhofstadt en de Nederlander Hans van Baalen, zich op de Maidan lieten zien, in gezelschap van diezelfde neo-nazi leiders, heeft bij het Kremlin de achterdocht jegens het buitenland vanzelfsprekend verstrekt.
http://www.nujij.nl/polit(...)-nazi.27329121.lynkx
Journalisten hebben daar ook een grote rol in.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
Het is algemeen bekend dat er neo-nazistische groepen hebben geprotesteerd tegen Janoekovitsj. Hun rol en omvang worden echter stelselmatig overdreven.
Omdat het gewoon niet simpel is. Je moet controleurs een zeer gevaarlijk gebied in sturen....... Daarnaast had Rutte gewoon niet stoer moeten gaan schreeuwen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:44 schreef Webschip het volgende:
Er zal achter de schermen veel gebeuren. Toch mis ik de verontwaardiging en felheid van de eerste dagen van de ambtsdragers toen die trein alsmaar bleef staan.
Misschien liggen er nog 100 slachtoffers daar. Onbestaanbaar.
Iedereen zou toch op zijn achterste benen moeten staan? Waarom geen vergadering VN? etc. ?
Ik begrijp de luwte niet.
Russische 'journalisten' ja.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:46 schreef Webschip het volgende:
[..]
Journalisten hebben daar ook een grote rol in.
Toch maar een gewapende missie dan? Heeft weer risico's op verdere escalatie. Maar je moet wat. Dit is onbestaanbaar. Niet te verantwoorden naar de nabestaanden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:46 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Omdat het gewoon niet simpel is. Je moet controleurs een zeer gevaarlijk gebied in sturen....... Daarnaast had Rutte gewoon niet stoer moeten gaan schreeuwen.
Dat kan dus ook niet zomaar. De kans dat dat uit de hand loopt is groot. Het is wél te verantwoorden maar moeilijk te behappen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:48 schreef Webschip het volgende:
[..]
Toch maar een gewapende missie dan? Heeft weer risico's op verdere escalatie. Maar je moet wat. Dit is onbestaanbaar. Niet te verantwoorden naar de nabestaanden.
Toch mooi dat de Nederlandse journalistiek per definitie onbetrouwbaar is maar pakweg Russia Today de volledige waarheid spreekt voor die figurenquote:
Hoeveel extra doden zijn te verantwoorden voor het terughalen van deze lichaamsdelen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:48 schreef Webschip het volgende:
[..]
Toch maar een gewapende missie dan? Heeft weer risico's op verdere escalatie. Maar je moet wat. Dit is onbestaanbaar. Niet te verantwoorden naar de nabestaanden.
Uiteraard, want dan kunnen ze mooi refereren aan de Grote Vaderlandse Oorlog.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:48 schreef Re het volgende:
het is idd wel redelijk bekend dat rusland propagandeert naar hun bevolking door gebruik te maken van de angst voor Duitsland en het nazisme
Het lijkt mij ook onverteerbaar maar de nabestaanden van 1 jongeman zeiden gisteren op tv dat zij hebben aangegeven niet nog meer doden te willen. Wat zo wrang is, is dat je nu gaat denken 'als als' je schiet er niks mee op, maar wat ik steeds denk is: als er 100 mensen in dat vliegtuig hadden gezeten dan had je er nu nog geen 1 geborgen zeg maar. 100 is echt veel maar zo kun je ook denken over 50 of 10, elk slachtoffer wat daar nu nog ligt is er 1 teveel. Hoewel ik vrees dat er amper nog iets over is van die mensen, op botten en het gebit na. Dat kan bijna niet anders met de hitte daar en bijna 2 weken.... walgelijk dat dit gebeurd, mensonterend.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:48 schreef Webschip het volgende:
[..]
plus dat het ook wel even zoeken zal zijn, dat wat in de buurt lag is toch grotendeels al terug. Maar een uitgebreide zoekactie zit er zo te zien voorlopig niet in.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:52 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook onverteerbaar maar de nabestaanden van 1 jongeman zeiden gisteren op tv dat zij hebben aangegeven niet nog meer doden te willen. Wat zo wrang is, is dat je nu gaat denken 'als als' je schiet er niks mee op, maar wat ik steeds denk is: als er 100 mensen in dat vliegtuig hadden gezeten dan had je er nu nog geen 1 geborgen zeg maar. 100 is echt veel maar zo kun je ook denken over 50 of 10, elk slachtoffer wat daar nu nog ligt is er 1 teveel. Hoewel ik vrees dat er amper nog iets over is van die mensen, op botten en het gebit na. Dat kan bijna niet anders met de hitte daar en bijna 2 weken.... walgelijk dat dit gebeurd, mensonterend.
Ook de BBC heeft daar aandacht aan besteed. En hun rol was die van paramilitaire voorhoede. Moet je je ook niet direct te veel bij voorstellen, maar zij speelden absoluut een grote rol wat betreft het niet accepteren van een deal met Yanukovic en speelden ook een grote rol in het geweldsaspect waarmee Yanukovic uiteindelijk werd verdreven.quote:
Daar hoor ik niet bij in ieder geval, wellicht raadzaam om iets specifieker te zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch mooi dat de Nederlandse journalistiek per definitie onbetrouwbaar is maar pakweg Russia Today de volledige waarheid spreekt voor die figuren
twitter:marijndt twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 11:42:11Tien minuten geleden zware raketinslagen te horen bij hotel waar Nederlandse team #mh17 zit. Zo dichtbij afgelopen dagen niet geweest reageer retweet
Oooooh, met klem, dan komt het vast goedquote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:36 schreef Felixa het volgende:
[..]
Hij heeft vanmorgen wel weer intens gesproken met Porosjenko.
[..]
Oekrainse strijders vochten in beide wereldoorlogen aan beide kanten van het conflict en in de tweede wereldoorlog een deel zelfs tegen zowel de nazi's als de bolsjewieken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Uiteraard, want dan kunnen ze mooi refereren aan de Grote Vaderlandse Oorlog.
Heftig ja.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:14 schreef Felixa het volgende:
Dit zat er wel aan te komen...twitter:marijndt twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 11:42:11Tien minuten geleden zware raketinslagen te horen bij hotel waar Nederlandse team #mh17 zit. Zo dichtbij afgelopen dagen niet geweest reageer retweet
Het ging over Rusland hè? Die trouwens ook fijn samen met de nazi's Polen binnenvielen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:17 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Oekrainse strijders vochten in beide wereldoorlogen aan beide kanten van het conflict en in de tweede wereldoorlog een deel zelfs tegen zowel de nazi's als de bolsjewieken.
Dat leeft daar historisch gezien wat meer. Het land is ook zo vaak verdeeld geweest tussen verschillende machten... Met recht een kruidvat.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:14 schreef Felixa het volgende:
Dit zat er wel aan te komen...twitter:marijndt twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 11:42:11Tien minuten geleden zware raketinslagen te horen bij hotel waar Nederlandse team #mh17 zit. Zo dichtbij afgelopen dagen niet geweest reageer retweet
http://www.telegraaf.nl/b(...)etsk_begonnen__.htmlquote:Raketten slaan in vlakbij onderzoekers MH17
Slag om Donetsk begonnen
DONETSK -
De slag om het tot voor kort veilige Donetsk in Oekraïne is begonnen. De gevechten tussen het Oekraïense leger en de pro-russische separatisten hebben nu ook de grote Oost-Oekraïense stad bereikt. Op slechts enkele kilometers van het hotel waar de Nederlandse experts zitten die de ramp met vlucht MH17 onderzoeken, was tot vier keer toe een zware artillerie-inslag te horen.
Door de gevechten kunnen Nederlandse en Australische onderzoekers en waarnemers van de OVSE al dagen niet naar de rampplek reizen. De situatie lijkt alleen maar te verslechteren.
Donetsk is de belangrijkste stad die de rebellen in handen hebben. Het hoofdkwartier van de 'Volksrepubliek Donetsk' in de stad is gevestigd in het oude regeringsgebouw van de provincie Donetsk. Voor het gebouw staat een allegaartje aan oude en jonge rebellen in camouflagepakken op wacht. Naast de ingang staat met grote letters 'Geen Fascisme' gekalkt.
Er zou inmiddels ook zwaar worden gevochten om de stad Sjachtarsk, dat op zo'n 15 kilometer van de rampplek ligt. Oekraïense straaljagers zouden stellingen van de rebellen hebben gebombardeerd. Zeker 36 burgers zijn de afgelopen dagen omgekomen bij de strijd, zo melden lokale bestuurders.
Minister-president Mark Rutte heeft dinsdagmorgen de Oekraïense president Petro Porosjenko gevraagd de vijandelijkheden te staken rond de rampplek van MH17. Die oproep lijkt vooralsnog dus aan dovemansoren gericht.
Nee het ging over Oekraïne, en jij begon toen over hoe de Russen daar op inspelenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Het ging over Rusland hè? Die trouwens ook fijn samen met de nazi's Polen binnenvielen.
Het is thans genoeg om het Russische volk nog sterker achter Poetin te krijgen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
Het is algemeen bekend dat er neo-nazistische groepen hebben geprotesteerd tegen Janoekovitsj. Hun rol en omvang worden echter stelselmatig overdreven.
Niemand weerspreekt de aanwezigheid van neo-nazistische elementen in Kiev. De aanhang van die clubs is veel te groot naar mijn smaak.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:04 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Ook de BBC heeft daar aandacht aan besteed. En hun rol was die van paramilitaire voorhoede. Moet je je ook niet direct te veel bij voorstellen, maar zij speelden absoluut een grote rol wat betreft het niet accepteren van een deal met Yanukovic en speelden ook een grote rol in het geweldsaspect waarmee Yanukovic uiteindelijk werd verdreven.
De aantallen waren niet bekend, maar ze vormden absoluut een minderheid van de protesten qua aantallen.
Dat is waar. Maar dan nog moet je oppassen dat je Rusland niet gaat isoleren zodat je straks geen toegang meer hebt. Merkel is niet voor niets voorzichtig als het om sancties gaat. Daar zal ze toch een reden voor hebben.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
Want we moeten natuurlijk niet doen alsof die jongens in het oosten nou een liberaal, ruimdenkend en verlicht zooitje is. Die lui zijn minstens zo intolerant als het tuig van Rechtse Sector.
Ik ben ook zeker voorstander van een tactvolle aanpak. De reden dat Merkel zo voorzichtig is omdat niemand zin heeft in een tweede Koude Oorlog.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:16 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar dan nog moet je oppassen dat je Rusland niet gaat isoleren zodat je straks geen toegang meer hebt. Merkel is niet voor niets voorzichtig als het om sancties gaat. Daar zal ze toch een reden voor hebben.
Als je het mij vraagt trekt Rusland voorlopig zijn handen terug. Want het gaat nu wel heel erg makkelijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:22 schreef Nintex het volgende:
Het idee dat het Oekrainse leger eventjes een conflict oplost wat al maanden aan de gang is geloof ik niet zo in. Poroshenko overspeelt behoorlijk zijn hand.
Daar heb ik nog geen enkel teken van gezien.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt trekt Rusland voorlopig zijn handen terug. Want het gaat nu wel heel erg makkelijk.
Hij zal afwachten wat er daar met de Russisch sprekende/pro Rusky burger gaat gebeuren. Mochten daar onder de burgers veel slachtoffers vallen dan is het nog maar de vraag hoe het Westen en Rusland hiermee omgaat. Ik ben benieuwd in welke chaos dit land terecht gaat komen. Hoop dat het conflict niet uit de hand gaat lopen en al zeker niet een nieuwe koude oorlog veroorzaakt.
quote:One person close to Mr Putin said the Yukos ruling was insignificant in light of the bigger geopolitical stand-off over Ukraine.
There is a war coming in Europe, he said. Do you really think this matters?
Dit slaat als een tang op een varken. Omdat iets onhaalbaar blijkt, had je het maar nooit als prioriteit moeten formuleren? De samenleving had het nodig dat er een vuist gemaakt werd, uit medemenselijkheid, als uiting van verdriet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hmm, je maakt me niet wijs als Rusland echt zou ingrijpen dat het leger vanuit Kiev zo makkelijk de zaak kan ontzetten zoals het nu loopt. De rebellen staan er volgens mij voorlopig alleen voor. De aanvoer is minimaal vanuit Rusland. Maar goed, dat is mijn mening. Ik kan het natuurlijk mis hebben. Ik kijk in het ander topic op het overzicht en haal daar mijn info uit.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:33 schreef Nintex het volgende:
[..]
Daar heb ik nog geen enkel teken van gezien.
Op Ned1 ook?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:59 schreef Felixa het volgende:
Het debat gaat zo beginnen:
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |