Helaas, 'Asterix in Polen' bestaat (nog?) niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:37 schreef voederbietel het volgende:
Wat. Waarom niks over Oostblok sletjes?
Asterix werd in eerste instantie getekend door Uderzo maar de verhalen werden geschreven door René Goscinny.quote:Ik heb er gewoon geen woorden voor. Wtf. Uderzo kotst gewoon over mijn jeugd heenHij had gewoon met pensioen moeten gaan...
Van alle albums die door Uderzo alleen zijn gemaakt vind ik zelf ''De broedertwist'' t/m ''Asterix in Indusland'' nog niet onderdoen voor zijn voorgangers en is de oude sfeer en kwaliteit nog redelijk aanwezig.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:54 schreef Remqo het volgende:
Asterix en het Geheime wapen is toch wel het dieptepunt uit de reeks, het ging al bergafwaards sinds Goscinny dood ging.
De geraffineerde Franse humor van Goscinny kon naar mijn mening toch nergens meer echt 100% gekopieerd worden.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:02 schreef Pulzzar het volgende:
De eerste 5 strips die door Uderzo werden geschreven, gingen nog wel. Maar na De Roos En Het Zwaard (hoewel die ook een belachelijke verhaallijn had) werd het té infantiel.
Waarom is dat überhaupt veranderd?quote:Op maandag 28 juli 2014 23:09 schreef Remqo het volgende:
En ik kan nog steeds niet wennen aan die nieuwe Nederlandse namen van sommige dorpsbewoners.
Persoonlijke smaak natuurlijk, maar Suske en Wiske vind ik alleen de albums inetressant die echt nog in de jaren 50 stijl getekend zijn.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:12 schreef Pulzzar het volgende:
Net zoals bij Suske & Wiske. Na Willy Vandersteen ging het ook bergafwaarts, hoewel Paul Geerts nog een stijl had die best te pruimen is. Maar wat er nu voor Suske & Wiske's verschijnen...
Tja, dat moet je niet aan mij vragen, ik ben daar ook groot mee geworden.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:14 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Waarom is dat überhaupt veranderd?Abraracoursix en Assurancetourix vond ik juist leuke namen waar ik overigens mee ben opgegroeid.
Een neus m'n beste, een neus!quote:Op maandag 28 juli 2014 23:25 schreef Pulzzar het volgende:
In Asterix en Cleopatra was Cleopatra getekend als een mooie vrouw, echter had ze een behoorlijke grote scherpe neus waar ook grappen over werden gemaakt dat ze zo mooi was omdat ze de mooiste neus van de wereld heeft.
In De Zoon Van Asterix verscheen ze opnieuw, maar met een poezelig neusje. Daarmee verloor ze ook haar karakter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar ging die dan over? Blij dat ik het bij de oude albums heb gehouden nu ik dit zo leesquote:Op maandag 28 juli 2014 22:54 schreef Remqo het volgende:
Asterix en het Geheime wapen is toch wel het dieptepunt uit de reeks, het ging al bergafwaards sinds Goscinny dood ging.
Het geheime wapen is dus waar je over klaagt, het album met de aliens.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:52 schreef MAHL het volgende:
[..]
Waar ging die dan over? Blij dat ik het bij de oude albums heb gehouden nu ik dit zo lees
Ik vond het eerlijk gezegd nog steeds niet veel.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:54 schreef Remqo het volgende:
Het nieuwste album Asterix bij de Picten, door een nieuwe tekenaar en schrijver is gelukkig beter te pruimen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |