Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Op maandag 28 juli 2014 21:08 schreef mosselmossel het volgende: w000t! Pijnvrij het programma (5x1000m, 3min rust) kunnen lopen. Zelfs geen last, voelde alleen dat er iets was met mijn voet, maar that's all.
Nu het gevoel morgen even afwachten, maar ik heb weer hoop.
Ja! Blij mee. Zit er over te denken nu om woensdag de fysio niet te laten masseren, omdat ik juist daarna steeds last heb. Maar goed, even aanzien. Maar in principe wil ik woensdag lopen en dan zaterdag weer een LDL doen. Vanavond kon het op een relatief tempo ook prima, dus wie weet.
Ik had het laatst met RD over hoogtemeters en dat die hier in de omgeving niet te doen zijn behalve dan de omringdijk op. Hij wees me op een trapje hier bij de haven en omdat ik vandaag toch die kant op liep dacht ik; "Ach, laat ik eens gek doen en 10 keer die trap op lopen."
Ik had echt verwacht dat ik stuk zou zijn na die 10 keer de trap op maar doordat ik steeds het weggetje weer rond liep had ik voldoende hersteltijd en ging het eigenlijk prima. En toen liep ik weer in het park en het voelde goed dus toen dacht ik ach, weet je wat...ik doe nog een versnellinkje en die was wel zwaar maar ik ging niet dood ofzo. En toen liep ik zomaar de laatste km nog even onder de 7 min/km.
Soms is lopen alleen maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op maandag 28 juli 2014 21:08 schreef mosselmossel het volgende: w000t! Pijnvrij het programma (5x1000m, 3min rust) kunnen lopen. Zelfs geen last, voelde alleen dat er iets was met mijn voet, maar that's all.
Klinkt goed idd.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Op maandag 28 juli 2014 21:14 schreef Nanook24 het volgende: Ik had het laatst met RD over hoogtemeters en dat die hier in de omgeving niet te doen zijn behalve dan de omringdijk op. Hij wees me op een trapje hier bij de haven en omdat ik vandaag toch die kant op liep dacht ik; "Ach, laat ik eens gek doen en 10 keer die trap op lopen."
Ik had echt verwacht dat ik stuk zou zijn na die 10 keer de trap op maar doordat ik steeds het weggetje weer rond liep had ik voldoende hersteltijd en ging het eigenlijk prima. En toen liep ik weer in het park en het voelde goed dus toen dacht ik ach, weet je wat...ik doe nog een versnellinkje en die was wel zwaar maar ik ging niet dood ofzo. En toen liep ik zomaar de laatste km nog even onder de 7 min/km.
Soms is lopen alleen maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Klinkt goed idd.
Wat een lekkere training Nanook! Goed bezig!
Weekendje weg geweest, vrienden hebben een huis in Frankrijk gehuurd deze week, dus van zaterdag t/m vandaag daar geweest. Gisteren een klein heen-en-weer-rondje gedaan, had eigenlijk een écht rondje uitgestippeld, maar de weg naar links op het kaartje bleek eigen terrein te zijn en later zag ik geen weg naar links meer. Toch lekker gelopen, met veel vals plat en kleine heuveltjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmiddag thuis gekomen en vanavond de schoenen weer aan getrokken voor een training bij de AV. Inlopen, loopscholing en toen 200-400-600-800 met 200 rust. Laatste 100m van iedere interval moesten we versnellen. Vlak voor de laatste versnelling werd ik ingehaald door de Snelle Jelles van mijn groep (die niet in een versnelling bezig waren) en heb ik 100 meter met hen meegerend. Voelde wel lekker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja! Blij mee. Zit er over te denken nu om woensdag de fysio niet te laten masseren, omdat ik juist daarna steeds last heb. Maar goed, even aanzien. Maar in principe wil ik woensdag lopen en dan zaterdag weer een LDL doen. Vanavond kon het op een relatief tempo ook prima, dus wie weet.
Goed nieuws!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Vandaag ook maar weer eens een ab workout gedaan. Boel zweten in 15 minuten in het tropisch klimaat wat nog in mijn huskamer hangt Is onderdeel van een treetje hoger in mijn training, van 3 looptrainingen naar 4 in een week, op loopdagen ab workout erbij. Op niet loopdagen een krachtraining, dat zal 2x per week worden, aangezien een rustdag ook niet verkeerd is.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Deze week is toch wel bijzonder voor mij, want donderdag is de reden waarom ik vorig jaar augustus ben begonnen met hardlopen. De 10 kilometer in mijn eigen dorp. Ik was het al bijna vergeten . Zo vreemd hoe het allemaal is gegaan. Ik ben een jaar geleden begonnen met het idee dat ik een jaar alleen maar bezig zou zijn met voorbereiden op die ene 10 kilometer. En nu, een jaar later is deze afstand een tussendoortje geworden op weg naar de HM in oktober . Hopelijk ben ik wel helemaal fit, want ik heb een klein pijntje van mijn run afgelopen zaterdag .
Fijn om te horen mossel. Weer lekker lopen de komende tijd.
Vanavond was het de bedoeling om een duurloopje te doen met d'n Yuki en Corniel, maar het werd uiteindelijk een kort herstelloopje (al geloof ik niet in herstelloopjes).
Corniel testte zijn zojuist aangeschafte schoenen van de Starshoe en daar zijn inderdaad foto's van. Hij kocht er zelfs een paar wedstrijdschoenen bij, waarop hij zijn eerste marathon wil gaan voltooien.
Het was mooi om te zien hoe serieus en rustig hij de training van vanavond aanpakte. Uiteindelijk werd het een crosstraining in combinatie met larpen. Zelf vond ik dat zijn schoenen vrij duur kosten en had ik last van omhoog komende ontbooitkoek.
Morgenavond nog een poging om een duurloop te doen, maar dan allenig. Want zo is het leven, na een dag vol regen en hard werken.
Vanavond was het de bedoeling om een duurloopje te doen met d'n Yuki en Corniel, maar het werd uiteindelijk een kort herstelloopje (al geloof ik niet in herstelloopjes).
Corniel testte zijn zojuist aangeschafte schoenen van de Starshoe en daar zijn inderdaad foto's van. Hij kocht er zelfs een paar wedstrijdschoenen bij, waarop hij zijn eerste marathon wil gaan voltooien.
Het was mooi om te zien hoe serieus en rustig hij de training van vanavond aanpakte. Uiteindelijk werd het een crosstraining in combinatie met larpen. Zelf vond ik dat zijn schoenen vrij duur kosten en had ik last van omhoog komende ontbooitkoek.
Morgenavond nog een poging om een duurloop te doen, maar dan allenig. Want zo is het leven, na een dag vol regen en hard werken.