Kijken dan, voor wanneer je je weer verveelt. Het is een van de minder bekende topfilms van de laatste jaren, van de regisseur van Gravity.quote:
quote:Op maandag 28 juli 2014 20:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kijken dan, voor wanneer je je weer verveelt. Het is een van de minder bekende topfilms van de laatste jaren, van de regisseur van Gravity.
Ik heb dit filmpje niet gezien maar ik heb wel een artikel gelezen waarin waarschijnlijk al deze punten zijn behandeld. Voor het grootste deel was het spijkers zoeken op laag water. Het haar zweefde niet terwijl de actrice zweefde, vooruit, dat is een technische fout waar ze de volgende keer wat aan moeten doen al lijkt me dat vrij lastig. Je gaat dan ofwel draadjes moeten bevestigen aan haar haren (gaat pijnlijk worden) ofwel moeten rommelen met CGI.quote:
Gravity heb ik ook nog niet gezienquote:Op maandag 28 juli 2014 20:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kijken dan, voor wanneer je je weer verveelt. Het is een van de minder bekende topfilms van de laatste jaren, van de regisseur van Gravity.
Kijk eens aan: je bent weer ruim 3 uur bezig met iets leuks.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:03 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Gravity heb ik ook nog niet gezienbest triest als aerospacer
Misschien vanavond dan nog even Gravity erin schuiven, maar die is dus best wel kortquote:Op maandag 28 juli 2014 21:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kijk eens aan: je bent weer ruim 3 uur bezig met iets leuks.
Kijk naar Gravity als je 80 minuten ongestoord kan kijken, de film moet het vooral van de sfeer hebben.
Ja. Zie dat je fatsoenlijk geluid en goed beeld hebt, dan komt de film het best tot haar recht.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:16 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Misschien vanavond dan nog even Gravity erin schuiven, maar die is dus best wel kort
Ken (of "weet van" is allicht beter) een gezinnetje dat op een studentenkamer van die grootte woont.. Man, vrouw en een kleine nigger. Het zou mijn leven niet zijnquote:
Ja, wordt allemaal over geklaagd in dat filmpje, maar dat is dan ook het doel van het hele kanaal.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb dit filmpje niet gezien maar ik heb wel een artikel gelezen waarin waarschijnlijk al deze punten zijn behandeld. Voor het grootste deel was het spijkers zoeken op laag water. Het haar zweefde niet terwijl de actrice zweefde, vooruit, dat is een technische fout waar ze de volgende keer wat aan moeten doen al lijkt me dat vrij lastig. Je gaat dan ofwel draadjes moeten bevestigen aan haar haren (gaat pijnlijk worden) ofwel moeten rommelen met CGI.
Er zat een fout in met betrekking tot de richting waarin ze vlogen. Fair enough.
Voor de rest was de kritiek een beetje flauw:
- discussie over die scène waarin Clooney zich losmaakte van Bullock, natuurkundig gezien is het een twijfelgeval volgens diverse mensen die zouden moeten weten waarover ze spreken, het is verdedigbaar.
- divers ruimtespul niet op dezelfde hoogte: een noodgreep om een leukere film te kunnen maken en een die is toegestaan omdat het best zou kunnen dat ze toevallig wel dezelfde orbitaal hebben (met wat andere keuzes had het best gekunnen)
- een dokter die technisch werk doet (niet erg realistisch maar het zou in theorie kunnen, ik begrijp ook niet waarom ze er geen ingenieur van maken)
Bij zoiets kan je het nu eenmaal bijna onmogelijk perfect doen, de vooruitgang sinds de films a la Armageddon, hoe goed die filmtechnisch gezien ook was, is groot (ontploffing in vacuüm) en ze hebben met een nieuwe technologie het realistischer er uit doen zien dan ooit.
Een projectiescherm in 360 graden omheen hetgeen je filmt en robotarmen die de camera naar wens omheen de aan draden hangende acteurs bedient.
Wat ik trouwens veel ergerlijker vind dan zo'n foutje als de richting is dat die er in sluipt terwijl een astronaut advies gaf.
dat zijn wss van die types die dan nooit thuis zijnquote:Op maandag 28 juli 2014 22:15 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ken (of "weet van" is allicht beter) een gezinnetje dat op een studentenkamer van die grootte woont.. Man, vrouw en een kleine nigger. Het zou mijn leven niet zijn
Het leuke vind ik dat die criticaster zelf aangeeft te hebben genoten van de film. Hij kan er zelf ook de betrekkelijkheid van inzien.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, wordt allemaal over geklaagd in dat filmpje, maar dat is dan ook het doel van het hele kanaal.Is gewoon leuk om te kijken, niet echte kritiek of zo.
Daarom vind ik het ook nog wel leuk om dat soort filmpjes te kijken. Als het allemaal serieus was zou ik het nooit kijken, maar dit is gewoon voor de lol deels.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het leuke vind ik dat die criticaster zelf aangeeft te hebben genoten van de film. Hij kan er zelf ook de betrekkelijkheid van inzien.
En het ergste van de film: In het boek staat Katniss (Jennifer Lawrence) op een gegeven moment naakt voor de spiegel en wordt dat uitvoerig beschreven, en in de film nietquote:
Ik zag laatst volgens mij een drone boven mijn huis.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:51 schreef MrStalin het volgende:
Fucking vet, Apaches boven mijn huiseigen luchtmachtdagen
Zeker een UFOquote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zag laatst volgens mij een drone boven mijn huis.
Een bewegend licht in het duister van de nacht, het was duidelijk een vliegtuig of een helicopter of iets dergelijks, maar er was geen geluid hoorbaar.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een bewegend licht in het duister van de nacht, het was duidelijk een vliegtuig of een helicopter of iets dergelijks, maar er was geen geluid hoorbaar.
Kan ik me niet herinneren, maar sowieso is er weinig blijven steken bij mij van die boeken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:17 schreef Novermars het volgende:
[..]
En het ergste van de film: In het boek staat Katniss (Jennifer Lawrence) op een gegeven moment naakt voor de spiegel en wordt dat uitvoerig beschreven, en in de film niet
Eerste boek was wel redelijk, de andere twee waren waardeloosquote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:39 schreef Rezania het volgende:
Kan ik me niet herinneren, maar sowieso is er weinig blijven steken bij van die boeken.
het was de AIVDquote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat tofquote:
Boven bebouwd gebied? Lijkt me nietquote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
We hebben een paar drones in Nederland dus ik houd het op een testvluchtje in het donker.
Je bent dus gelijk aan de mainquest begonnen? Zal je nu wel level 5 zijn of zo, waardoor die troll veel te sterk voor je is. Je moet eerst even wat andere quests gaan doen zodat je beter kan worden. Oh ja, die troll kan niet tegen vuur.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben nu ook maar eens begonnen aan Skyrim. Nu net de spreuken van de draak gekregen en onderweg naar het volgende deel. Hoe word je verondersteld om die trol te verslaan zonder dat je metgezel overlijdt die je op die trap met 3000 treden tegenkomt? Als je na het hebben gekregen van die spreuken van de draak die cultgekkies tegenkomt is het dan mogelijk om het gevecht te winnen zonder dat je metgezel overlijdt?
Lekker boeien wat een ander vindt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:58 schreef Anoonumos het volgende:
Hahahaha losers
Games hoor je zonder hulp uit te spelen, puzzels hoor je zelf op te lossen, lastige bazen hoor je zelf te verslaan, als je bent vergeten waar je moet gaan, pech, moest je maar notities maken of zoiets, teken je eigen maps op papier (zoals bij de dungeons in de eerste Phantasy Star...wat een rotwerk maar toch mooie tijden)
KLB / Gamers die walkthroughs gebruiken
Die heeft duidelijk nog nooit Demon's Souls gespeeld.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:58 schreef Anoonumos het volgende:
Hahahaha losers
Games hoor je zonder hulp uit te spelen, puzzels hoor je zelf op te lossen, lastige bazen hoor je zelf te verslaan, als je bent vergeten waar je moet gaan, pech, moest je maar notities maken of zoiets, teken je eigen maps op papier (zoals bij de dungeons in de eerste Phantasy Star...wat een rotwerk maar toch mooie tijden)
KLB / Gamers die walkthroughs gebruiken
Het is blijkbaar ook het grootste getal dat ooit in een wiskundig bewijs gebruikt is. Het is zo groot dat het onmogelijk is om het uit te schrijvenquote:
Ik ben direct met de mainquest begonnen (wel nog wat verkend wat ik onderweg tegenkwam) en mijn karakter was inderdaad level 5.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je bent dus gelijk aan de mainquest begonnen? Zal je nu wel level 5 zijn of zo, waardoor die troll veel te sterk voor je is. Je moet eerst even wat andere quests gaan doen zodat je beter kan worden. Oh ja, die troll kan niet tegen vuur.
Welke cultgekkies?
Dan ben ik benieuwd wat het wel was. Het vloog wat te hoog voor speelgoed. Er vloog iets, dat weet ik zeker (het licht verplaatste zich met een gelijkmatige snelheid in 1 richting over een grote afstand).quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:47 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Boven bebouwd gebied? Lijkt me niet
PS3-only.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:33 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Die heeft duidelijk nog nooit Demon's Souls gespeeld.
Oh, die. Die zijn nu waarschijnlijk iets te krachtig ja.quote:Op woensdag 30 juli 2014 02:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben direct met de mainquest begonnen (wel nog wat verkend wat ik onderweg tegenkwam) en mijn karakter was inderdaad level 5.
Ik heb het maar opgelost met de quicksave en quickload maar dat is niet echt de bedoeling. Ik had overwogen om de volgende keer wat spreuken te proberen, vuur dus.
Nadat je die grijsbaarden hebt bezocht kom je in de dorpen cultgekken tegen die niet geloven in het dragonboy zijn en die je aanspreken zo gauw ze je zien en direct met 2 of 3 man aanvallen (nadat je een antwoord hebben gegeven) met vlammen enz. omdat je in hun ogen een vals geloof verspreidt of zoiets.
Een paar keer geprobeerd het gevecht aan te gaan, mijn karakter verliest kansloos. Momenteel dus in een grote boog er omheen lopen.
Momenteel vecht ik vooral met het zwaard en een heelspreuk.
Een vliegende gloeilamp?quote:Op woensdag 30 juli 2014 03:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd wat het wel was. Het vloog wat te hoog voor speelgoed. Er vloog iets, dat weet ik zeker (het licht verplaatste zich met een gelijkmatige snelheid in 1 richting over een grote afstand).
Dat had ik al overwogen aangezien ik merkte dat je kansloos bent in het ontwijken (bij voorkeur mijn strategie maar niet mogelijk met de gameplay van dit spel) maar het was er nog niet van gekomen om die shortcuts te gebruiken, ook omdat het in het begin wat lastig is met weer extra knopjes die je met die ene hand moet bedienen en ik het daarom wel handig vond dat je dat met de muis doet. Eigenlijk zou je een muis met 3 knoppen of meer moeten gebruiken voor dit spel.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, die. Die zijn nu waarschijnlijk iets te krachtig ja.
Tip: Vervang de heelspreuk met een schild en leer blokken. Doe je schild en spreuken onder shortkeys zodat je snel kan wisselen.
Je kan toch wel snel op 1, 2, 3, etc. drukken als je gewoon WASD gebruikt lijkt me?quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat had ik al overwogen aangezien ik merkte dat je kansloos bent in het ontwijken (bij voorkeur mijn strategie maar niet mogelijk met de gameplay van dit spel) maar het was er nog niet van gekomen om die shortcuts te gebruiken, ook omdat het in het begin wat lastig is met weer extra knopjes die je met die ene hand moet bedienen en ik het daarom wel handig vond dat je dat met de muis doet. Eigenlijk zou je een muis met 3 knoppen of meer moeten gebruiken voor dit spel.
Vast wel, het is meer dat ik al een gewoonte had aangeleerd en dat de tegenstand tot dan eenvoudig genoeg was dat het af en toe helen tussen de gevechten en soms even achteruitlopen en helen volstond. Ik zal het eens proberen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kan toch wel snel op 1, 2, 3, etc. drukken als je gewoon WASD gebruikt lijkt me?
Als het goed is bijna dagelijks.quote:
1 à 2 keer in de week. Een van de weinige voordelen die mijn huisgenoten met zich meebrengen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als het goed is bijna dagelijks.
Ofwel jij ofwel een ander als je afwisselt.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:25 schreef OllieWilliams het volgende:
als evolutie waar is waarom bestaan avocado's dan nog
Waarom bestaan panda's nog is de echte vraag.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:25 schreef OllieWilliams het volgende:
quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:25 schreef OllieWilliams het volgende:
Dat klinkt goed, ik dacht dat je misschien nog iets nodig zou hebben om er een 'papje' van te maken. Zoals je voor humus zowel kikkererwten als tahin nodig hebt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:08 schreef motorbloempje het volgende:
Guacamole, met wat tomaat, limoensap, rode peper, uitje en knoflook (met wat peper, zout en korianderpoeder op smaak brengen)
Dat is eigenlijk best wel briljant dat die mieren zo maar even snel een drijvend eiland kunnen vormen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
http://webcache.googleuse(...)float&gbv=1&&ct=clnk
Evolutie blijft verrassende resultaten geven en de natuur is nog steeds een goede inspiratiebron voor nieuwe technologie.
Nope, enige wat je 'nodig' hebt is dat je avocado's goed romig (en dus precies goed eetrijp!) zijn. Te vroeg prakken leidt tot vieze korrels, te laat tot vieze draden. Die krengen hebben een vrij kleine 'perfect'-tijd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat klinkt goed, ik dacht dat je misschien nog iets nodig zou hebben om er een 'papje' van te maken. Zoals je voor humus zowel kikkererwten als tahin nodig hebt.
En dat alle mieren het dan nog overleven ook (met uitzondering van wat zwakkere mieren natuurlijk), inclusief de mieren die onderaan liggen dankzij luchtbellen. Het gaat nog verder dan dat, als er bovenaan mieren verdwijnen gaan mieren van onderaan naar boven klimmen om de vorm intact te houden.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk best wel briljant dat die mieren zo maar even snel een drijvend eiland kunnen vormen.
The avocado’s abnormally giant seed presents anything from a severe digestive hazard to a death sentence for contemporary earthly species but, apparently, avocados coevolved with ground sloths and were originally eaten by gomphothere — elephant-like creatures that lived during the Miocene and Pliocene, between 12 million and 1.6 million years ago, who happily reaped the fruit with their hefty trunks, crunched them with their massive teeth, and passed the seeds comfortably through their oversized digestive tract. The problem, of course, is that gomphothere no longer roam the Earth — and yet avocados still exist.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heeft iemand trouwens een goed recept voor broodbeleg op avocadobasis? Ik heb er twee gekocht maar ik moet nog even een recept zoeken. Ik hoorde dat je daar een goed smeersel van kan maken en ik zag het laats bij de tapa-achtige smeersels staan voor een belachelijk hoge prijs dus ik dacht, laat ik het zelf maar eens maken.
Het was me opgevallen dat de kleur van de avocado (dus rijpheid) nogal verschilt. Hopelijk heb ik goed gegokt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nope, enige wat je 'nodig' hebt is dat je avocado's goed romig (en dus precies goed eetrijp!) zijn. Te vroeg prakken leidt tot vieze korrels, te laat tot vieze draden. Die krengen hebben een vrij kleine 'perfect'-tijd.Maar als ze dan goed zjin, dan zijn ze ook wel écht heel goed
Eventueel een zuurtje erbij dus, zoals citroen of limoensap, en je bent al snel klaar!
http://www.wikihow.com/Tell-if-an-Avocado-Is-Ripequote:Op woensdag 30 juli 2014 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het was me opgevallen dat de kleur van de avocado (dus rijpheid) nogal verschilt. Hopelijk heb ik goed gegokt.
Dat is wel knap, wie verspreid te zaden dan (behalve de mens)?quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:19 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
The avocado’s abnormally giant seed presents anything from a severe digestive hazard to a death sentence for contemporary earthly species but, apparently, avocados coevolved with ground sloths and were originally eaten by gomphothere — elephant-like creatures that lived during the Miocene and Pliocene, between 12 million and 1.6 million years ago, who happily reaped the fruit with their hefty trunks, crunched them with their massive teeth, and passed the seeds comfortably through their oversized digestive tract. The problem, of course, is that gomphothere no longer roam the Earth — and yet avocados still exist.
Ach ja, de mens die een soort in stand houdt die geen recht van bestaan meer heeft. Geen probleem toch?quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:19 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
The avocado’s abnormally giant seed presents anything from a severe digestive hazard to a death sentence for contemporary earthly species but, apparently, avocados coevolved with ground sloths and were originally eaten by gomphothere — elephant-like creatures that lived during the Miocene and Pliocene, between 12 million and 1.6 million years ago, who happily reaped the fruit with their hefty trunks, crunched them with their massive teeth, and passed the seeds comfortably through their oversized digestive tract. The problem, of course, is that gomphothere no longer roam the Earth — and yet avocados still exist.
quote:Mlot’s team collected thousands of fire ants (Solenopsis invicta) by roadsides in Atlanta, where the stinging pests are an invasive species. They immediately noticed that clumps of ants take on the consistency of soft playdough. Ant masses flow like honey or ketchup, and can be described using equations usually found in fluid dynamics.
You could pick up a cluster of these ants and mold it in your hand. You could form it into a ball and toss it up in the air, and all the ants would stay together in one ball, Mlot said. Theyre almost like a material.
Waarschijnlijk is het antwoord dat al duizenden jaren lang alleen de mens de zaden voldoende verspreidt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
http://www.wikihow.com/Tell-if-an-Avocado-Is-Ripe
[..]
Dat is wel knap, wie verspreid te zaden dan (behalve de mens)?
En volgens Wikipedia was de soort vroeger veel verder verspreid over de wereld, dus evolutie heeft zijn werk wel deels gedaan. Een groepje heeft gewoon geluk gehad.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het antwoord dat al duizenden jaren lang alleen de mens de zaden voldoende verspreidt.
Ik zie geen optie om die knopjes in te stellen voor de wapens en spreuken. Je moet daar zeker een of andere mod voor installeren?quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kan toch wel snel op 1, 2, 3, etc. drukken als je gewoon WASD gebruikt lijkt me?
Nee, menu openen, een item als favorite instellen, menu sluiten, Q indrukken, item highlighten, op 1 drukken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zie geen optie om die knopjes in te stellen voor de wapens en spreuken. Je moet daar zekere een of andere mod voor installeren?
Ik heb het gevonden. Het werkt nu wel wat verwarrend: schild en helen op de rechtermuisknop, boog en zwaard op de linker maar het karakter doet het met zijn handen net andersom.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, menu openen, een item als favorite instellen, menu sluiten, Q indrukken, item highlighten, op 1 drukken.
Kleur zegt niet per definitie iets over de rijpheid hoorquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het was me opgevallen dat de kleur van de avocado (dus rijpheid) nogal verschilt. Hopelijk heb ik goed gegokt.
we rekenen nu allemaal op pics van jou in een mantelpakje, dat begrijp jequote:Op woensdag 30 juli 2014 20:03 schreef Lilliesleaf het volgende:
Mijn ervaring met bestuur en leidinggevenden op bètafaculteiten: iedereen is super laid back en draagt gewoon z'n simpele tshirt en polootjes zonder veel aandacht te besteden aan uiterlijk en het 'respect' wat daarbij komt kijken (zie faculteit economie en bedrijfskunde waar iedereen met dasjes rondloopt en je niet serieus genomen wordt zonder, looks eerst, inhoud daarna).
Maar goed, volgend jaar gaat bestuur verder dan alleen de muren van mijn thuisfaculteit, vandaag wezen shoppen voor wat meer.. representerende kleding. Een van m'n veel te dure lievelingswinkels had sale, altijd blij als ik dure colbertjes van 90 euro per stuk afgeprijsd zie tot 25 euro per stuk.
Bestuur niet jasje dasje? Nooit niet?quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:03 schreef Lilliesleaf het volgende:
Mijn ervaring met bestuur en leidinggevenden op bètafaculteiten: iedereen is super laid back en draagt gewoon z'n simpele tshirt en polootjes zonder veel aandacht te besteden aan uiterlijk en het 'respect' wat daarbij komt kijken (zie faculteit economie en bedrijfskunde waar iedereen met dasjes rondloopt en je niet serieus genomen wordt zonder, looks eerst, inhoud daarna).
Maar goed, volgend jaar gaat bestuur verder dan alleen de muren van mijn thuisfaculteit, vandaag wezen shoppen voor wat meer.. representerende kleding. Een van m'n veel te dure lievelingswinkels had sale, altijd blij als ik dure colbertjes van 90 euro per stuk afgeprijsd zie tot 25 euro per stuk.
Intern eigenlijk nooit. Het 'hoge' faculteitsbestuur heeft vaak wel jasje met af en toe dasje, vaak alleen jasje, hangt ook een beetje van de persoonlijkheid van het desbetreffende bestuurslid af. Als ze vergaderingen hebben buiten de muren van de faculteit wel natuurlijk, maar intern.. best wel laid back. Laat staan dus directeuren onder hen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:10 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Bestuur niet jasje dasje? Nooit niet?
Dat is normaal in games.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb het gevonden. Het werkt nu wel wat verwarrend: schild en helen op de rechtermuisknop, boog en zwaard op de linker maar het karakter doet het met zijn handen net andersom.
Brrrrr, er zijn weinig gepromoveerde mensen die ik graag als bestuurder zou willen zienquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:26 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Intern eigenlijk nooit. Het 'hoge' faculteitsbestuur heeft vaak wel jasje met af en toe dasje, vaak alleen jasje, hangt ook een beetje van de persoonlijkheid van het desbetreffende bestuurslid af. Als ze vergaderingen hebben buiten de muren van de faculteit wel natuurlijk, maar intern.. best wel laid back. Laat staan dus directeuren onder hen.
Edit: Het is best logisch eigenlijk: ze zijn zelf allemaal gepromoveerde onderzoekers.. beetje idee van 'ik verwacht van je dat je me respecteert als bestuurder om mijn kwaliteiten en prestaties, niet omdat ik een das om heb'.
Je wil anders ook niet dat de 'hoge baas' die leiding en richting moet geven aan het onderzoek dat gedaan wordt niet gepromoveerd is en nooit zelf onderzoek heeft gedaan.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:49 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Brrrrr, er zijn weinig gepromoveerde mensen die ik graag als bestuurder zou willen zien
Ik zie de prof niet als bestuurderquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:51 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Je wil anders ook niet dat de 'hoge baas' die leiding en richting moet geven aan het onderzoek dat gedaan wordt niet gepromoveerd is en nooit zelf onderzoek heeft gedaan.
Bedenk je wel dat de meeste full profs met een beetje grote, goede groep leiding geven aan 3-4 associate profs, misschien nog wat tenure trackers die weer allemaal een stuk of 5 PhD's onder zicht hebben en waarschijnlijk een aantal post docs.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:22 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik zie de prof niet als bestuurder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |