abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142812854
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:35 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb je post even samengevat.
Lol. _O-

Laat die samenvatting maar aan Pulzzar over. ;)
Hij kan eruit plukken, wat hij interessant vindt (en zich mee VERBINDEN kan).

En vindt hij niets erin interessant, smijt hij gewoon heel die tekst in de vuilbak.
Klaar ermee :)

Groetjes,
JTL
  maandag 28 juli 2014 @ 15:22:26 #27
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142814491
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:42 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Thanx! ^O^

Ik ben idd wel een beetje een dance/trance hipster, maar ik heb veel meer muzikale interesses. Thuis draai ik vaak muziek die veel mensen omschrijven als vreemd en apart (Björk, Lamb, Solex, Plaid, etc)
Kan dit alleen maar omdat de afstand te groot is om verder veel mee te kunnen doen in de toekomst hoor, neemt niet weg dat het voor beide waarde kan hebben natuurlijk.

Jij noemde angst vvoord afwijzing. Dat heb ik ook op meer dan 1 manier. De afwijzing in gesprekken omdat ik anders overkom dan gemiddeld, flap er soms iets uit voor ik het door heb wat net te ver gaat of als ik enthausiast word ga ik teveel op in monoloog, of ik verlies filter controle tussen wat er in mijn hoofd voorbij komt en wat ik zeg en word dan extreem chaotisch en spring van de hak op de tak, wil 100 verschillende dingen tegelijk zeggen.

Mensen worden ongemakkelijk en ik word daar paniekig van, van oh jee ohh jeee , neeeee , en dan ga ik het proberen te fixen door mezelf uit te willen leggen. Dit maakt het nog eens dubbel erger en kan ik ook niet controleren. En het enige wat hier werkelijk tegen helpt is weten dat je nog alle kansen gaat krijgen in de toekomst, maar dat vertrouwen ontbreekt bij mij. Gaat het dan weer fout, hoeveel prettiger ik eerder gepraat heb hoeveel groter de teleurstelling dat het dan weer mislukt.

Aan de andere kant ben ik sinds ik 15 was maar met gewoon met fout volk gaan hangen volledig verdoofd van de wiet omdat je niet emotioneel genaaid kan worden door mensen die je toch niet kan vertrouwen. Voelde me prettiger tussen criminelen dan tussen vrienden die lachen maar het niet menen, of met mijn vriendin in bed belanden wanneer ik niet lekker ga, of beloftes niet na komen en tegen je liegen. Uiteindelijk 2 toch enigzins toe gelaten, 1 foute en ik wist het, maar later 1 hele geschikte kerel.

Ik heb dus angst ver/beoordeeld worden voor ze kunnen weten wie ik ben, en het is nog maar de vraag of ik ooit nog eens iemand toe kan laten mbt diepere relaties. Mijn ex vriendin was wat dat betreft heel heel erg speciaal voor me en vertrouw haar en haar intenties naar mij toe nog steeds volledig. Ik zou niet weten hoe ik dat opnieuw op kan bouwen met iemand anders, en dat stemt me vaak somber.

De afstand&locatie, zelfde soort issues en hopelijk je begrip, je geslacht&voorkeur, maakt het nou net een perfect storm waar ik voor mezelf nou eens geen problemen zie voor een avondje en niets hoef te bewijzen. Dus je bewijst me echt een dienst door me even een keer zonder enorme muren A'dam te laten observeren zo veel jaren later. Die dienst betaal ik graag terug door ff je arm candy te zijn :) no problem en wel leuk!

PS:
Mijn zus komt morgen aan in Nederland dan kan 9 aug vast geprikt worden als zij dan de mogelijkheid heeft te komen. Schikt dat je?

[ Bericht 2% gewijzigd door Florentius op 29-07-2014 00:06:20 ]
pi_143194450
Het is inmiddels een tijdje verder. Nadat ik dit topic had gemaakt, voelde ik me een paar dagen nog erg kut (niet dankzij reacties in dit topic trouwens :D ) en lag ik alleen maar op bed. Een paar dagen later kon ik mezelf weer herpakken en was ik o.a. weer gaan sporten.

Jullie hebben gelijk: eenzaamheid zit in jezelf en heeft niet zozeer te maken met of je alleen bent ja of nee. Ik heb me altijd eenzaam gevoeld en zal dat ook nog wel snel krijgen bij bepaalde omstandigheden. Ik zoek het ook zelf op, want ik ben gewend alleen te zijn en ga niet snel de verbintenis met andere mensen aan. Dat is zelfbescherming. Alleen is veilig. Maar alleen is ook weer eenzaam.

Over de hele linie gesproken gaat het sinds de afgelopen jaren wel beter en maak ik toch makkelijker contact dan eerst. Maar het kost me nog veel moeite. En op slechte dagen denk ik "Verdomme! Ik moet zo fucking mijn best doen om maar een beetje aanspraak te krijgen, terwijl dat bij anderen vanzelfsprekend is met hun rijke sociale netwerk." Dan krijg je weer dat het gras aan de andere kant groener is.

Maar ja, het gaat niet in één keer maar in babystapjes. Wat ik eerder al zei; ik ben gewend alleen te zijn en moet langzaam mezelf sociaal ontwikkelen.
pi_143195924
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:35 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb je post even samengevat.

[..]

_O-
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:41:09 #30
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_143196027
Is dat stappen er nog van gekomen?
Prrrrr
pi_143196119
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:52 schreef Solo14 het volgende:
Neem een huisdier.
Wat voor een ziek figuur ben je wel niet.
pi_143196145
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:45 schreef Deckard het volgende:

[..]

Wat voor een ziek figuur ben je wel niet.
Hoezo nou weer ziek? :')

Het is bewezen dat mensen die een hond nemen minder eenzaam zijn.
pi_143196177
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:46 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Hoezo nou weer ziek? :')

Het is bewezen dat mensen die een hond nemen minder eenzaam zijn.
WTF!!!11
Doe normaal joh.
Mensen die sex hebben met dieren moeten echt opgepakt worden. Wat voor debiel moet je wel niet zijn om andere mensen ook te betrekken in je perverse gedachtes.
pi_143196219
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:48 schreef Deckard het volgende:

[..]

WTF!!!11
Doe normaal joh.
Mensen die sex hebben met dieren moeten echt opgepakt worden. Wat voor debiel moet je wel niet zijn om andere mensen ook te betrekken in je perverse gedachtes.
Ik heb het toch niet over seks. :')
pi_143200323
Ik stel voor om je aan te melden bij:

www.nieuwemensenlerenkennen.nl

Echt wat voor jou.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:40:21 #36
430565 Florentius
pi_143205711
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:41 schreef mrspoeZ het volgende:

Morgen, hij heeft me net nog aangeschreven.

Zelf ook een beetje wat hij bij zijn update schrijft een platte periode gehad.
Van hypomanie en 3- 4 uur gemiddeld slaap per nacht, nu naar shit ik heb niet bereikt wat ik wilde en de zomer is bijna voor bij mindere mood en heel veel slapen 12 uur en nog moe. Kan mezelf niet in beweging schoppen zo ongeveer, behhorlijk klote maar ik ga wel.

[ Bericht 14% gewijzigd door Florentius op 08-08-2014 17:46:23 ]
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:42:47 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143205798
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:37 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

_O-
:P

Ook wel tof hoe hij reageerde. ;)
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:43:55 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143205842
En schouderklopje voor Pulzzar. Ben blij te lezen dat je zelf ziet dat je vooruitgang boekt.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:52:27 #39
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_143206155
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:40 schreef Florentius het volgende:

[..]

Morgen, hij heeft me net nog aangeschreven.

Zelf ook een beetje wat hij bij zijn update schrijft een platte periode gehad.
Van hypomanie en 3- 4 uur gemiddeld slaap per nacht, nu naar shit ik heb niet bereikt wat ik wilde en de zomer is bijna voor bij mindere mood en heel veel slapen 12 uur en nog moe. Kan mezelf niet in beweging schoppen zo ongeveer, behhorlijk klote maar ik ga wel.
Nah, hoop dat het een toffe avond wordt voor jullie!
Prrrrr
pi_143206768
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:49 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Ik heb het toch niet over seks. :')
Neem een huisdier kan je op meerdere manieren opvatten blijkbaar :')
pi_143207333
Ik vraag me wel eens af waarom mensen blijven vergelijken met anderen als ze er 9 van de 10 keer niet gelukkig van worden?

Zo ook dit voorbeeld met facebook, waar toch veel mensen de betere momenten van hun leven delen en de 'lege' momenten achterwege laten (een paar aandachtzoekers uitgezonderd).

Als jij naar het strand wil met wat mensen, dan kan dat. De ene keer moet wat meer doorzettingsvermogen of overtuigingskracht hebben dan de ander, maar het kan. Je kunt zelfs alleen gaan, wie weet wie je treft? Dat is misschien zelfs wel makkelijk want als mensen je niet kennen hoef je ook niet bang te zijn dat mensen wat van je vinden.

Tldr; beter momenten in je leven tellen dat het mee zit. Je zult vanzelf zien dat dit groter wordt naarmate je positieve dingen meer aandacht geeft en negatieve dingen minder aandacht geeft.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_143209444
dit soor topics moeten verboden worden op fok teveel van en na het lezen elke keer weer depressief :(
STOP met posten..
pi_143209633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:30 schreef TheSatanSlayer het volgende:
dit soor topics moeten verboden worden op fok teveel van en na het lezen elke keer weer depressief :(
STOP met posten..
Het geeft voor sommigen wel een gevoel dat er lotgenoten zijn. Alleen contacteer niemand elkaar echt, dus blijft het meestal allemaal bij hetzelfde jammer genoeg.
pi_143209748
ik merk veel overeenkomsten met jou en hmmmmmm [allemaal op een andere manier]. maarja, dat dacht ik eerst ook, dat lotgenoten goed zijn. maar dat is meer het gevoel hebbe van: ik ben niet de enige met een kut leven, toch nog beetje opluchting dus..
en lotgenoten kunnen [hoeft niet] elkaar overweg helpen
pi_143209836
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:50 schreef Pulzzar het volgende:
Het is inmiddels een tijdje verder. Nadat ik dit topic had gemaakt, voelde ik me een paar dagen nog erg kut (niet dankzij reacties in dit topic trouwens :D ) en lag ik alleen maar op bed. Een paar dagen later kon ik mezelf weer herpakken en was ik o.a. weer gaan sporten.

Jullie hebben gelijk: eenzaamheid zit in jezelf en heeft niet zozeer te maken met of je alleen bent ja of nee. Ik heb me altijd eenzaam gevoeld en zal dat ook nog wel snel krijgen bij bepaalde omstandigheden. Ik zoek het ook zelf op, want ik ben gewend alleen te zijn en ga niet snel de verbintenis met andere mensen aan. Dat is zelfbescherming. Alleen is veilig. Maar alleen is ook weer eenzaam.

Over de hele linie gesproken gaat het sinds de afgelopen jaren wel beter en maak ik toch makkelijker contact dan eerst. Maar het kost me nog veel moeite. En op slechte dagen denk ik "Verdomme! Ik moet zo fucking mijn best doen om maar een beetje aanspraak te krijgen, terwijl dat bij anderen vanzelfsprekend is met hun rijke sociale netwerk." Dan krijg je weer dat het gras aan de andere kant groener is.

Maar ja, het gaat niet in één keer maar in babystapjes. Wat ik eerder al zei; ik ben gewend alleen te zijn en moet langzaam mezelf sociaal ontwikkelen.
Deze post mag je w.m.b. inlijsten Pulzzar :)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:50:19 #46
199591 J-Style
Not sure about anything
pi_143210205
Zou het niet geweldig zijn als er een gratis site was, waar men via een lage drempel contacten in de buurt kon vinden en mee afspreken? Een datingssite maar dan voor vriendschap.

Nee, er bestaat nog geen geschikte site.

Zo'n site zou de eenzaamheid in heel Nederland kunnen oplossen.
Het grootste probleem is namelijk altijd:
- angst om op andere mensen af te stappen
- angst om in onveilige situaties te storten
I prefer lurking, but it seems I just left a comment
pi_143219649
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:26 schreef Koral het volgende:
Ik vraag me wel eens af waarom mensen blijven vergelijken met anderen als ze er 9 van de 10 keer niet gelukkig van worden
Omdat je samen met andere mensen leeft. Ieder mens vergelijkt zichzelf met anderen, ook al ben jij jezelf daar niet bewust van. Dat is wat het menszijn is. Tot op zekere hoogte willen mensen uniek zijn, maar tot op zekere hoogte willen ze ergens bij horen.

Als mensen zeggen dat ze zich niks van anderen aantrekken, vind ik dat behoorlijk hypocriet. En als het echt waar is dat je je hélémaal niks van anderen aantrekt, ben je een narcistische zonderling.

Ik hoor wel vaker dat ik mezelf niet met anderen moet vergelijken, maar ik kan daar niks mee en ik wil er niks mee omdat het alleen maar een averechts effect op me heeft.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:40:10 #48
430565 Florentius
pi_143219724
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:50 schreef J-Style het volgende:
Zou het niet geweldig zijn als er een gratis site was, waar men via een lage drempel contacten in de buurt kon vinden en mee afspreken? Een datingssite maar dan voor vriendschap.

Nee, er bestaat nog geen geschikte site.

Zo'n site zou de eenzaamheid in heel Nederland kunnen oplossen.
Het grootste probleem is namelijk altijd:
- angst om op andere mensen af te stappen
- angst om in onveilige situaties te storten
Gevoel niet interessant genoeg te zijn en dat je helemaal niets te bieden hebt.
Afwijzing verwachten zoals je het al 1000 x ontvangen hebt, op een gegeven moment geef je het gewoon op.

Nu een moluks buurt feest in mijn wijk, maar heb gewoon het gevoel dat het is zinloos om zelfs maar te proberen. Zelfs een paar afwijzende reacties en mijn hersen chemie kan er al niet meer mee omgaan, zal me depressief gaan voelen. De angst bij mij is mijn eigen balans en controle verliezen met communicatie problemen, dingen zeggen voordat ik kan filteren, mezelf niet kunnen stoppen chaotische manier van denken in woorden te proberen te uiten.

Erg blij dat er morgen een soort van neutrale meet komt met pulzzar, dat komt wel goed.
Typ zoals ik ben dus zit het hier goed dan zit het daar goed :) No worries.

[ Bericht 7% gewijzigd door Florentius op 08-08-2014 23:59:52 ]
pi_143219735
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:43 schreef Lienekien het volgende:
En schouderklopje voor Pulzzar. Ben blij te lezen dat je zelf ziet dat je vooruitgang boekt.
Dank je wel!

De therapie die ik altijd zo heb verfoeid, blijkt toch te helpen. :D
pi_143220498
Ik krijg weleens maatschappelijke hulp. Dat gaat vooral over dagstructuur, sociale contacten en arbeidsintegratie. De meeste mensen die van deze instantie maatschappelijke hulp krijgen, kunnen helemaal niet voor zichzelf zorgen.

Ik ben een keer ingegaan op een uitnodiging van die instantie om met andere clienten in contact te komen bij een bepaald georganiseerd evenement. Ik vond het verschrikkelijk! Ik wil die mensen niet respectloos afvallen, want ik had het wel met ze te doen. Maar ik voelde me er niet mee verbonden. De meesten waren zo verward dat je er heel moeilijk mee kon communiceren; je kon geen gesprek ermee voeren zoals jij dat bijvoorbeeld met je vrienden voelt.

Kreeg ik achteraf een preek van de persoon die destijds mijn begeleider was, zo van "je klaagt dat je alleen bent, maar als je de kans krijgt om andere mensen te ontmoeten is het weer niet goed".

Dat is een beetje dezelfde boodschap als "als je moeite hebt om een partner te vinden, moet je genoegen nemen met de eerste de beste". Mensen op FOK! die nog maagd zijn op latere leeftijd, krijgen ook vaak het advies om zich te richten op lelijke personen en mogen niet meer kritisch zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')