Nee, ze krijgt brokjes (staan er altijd) en van die maaltijdzakjes. Die eet ze normaal achter elkaar op, maar ze moest er niks van weten (ja of 2 hapjes) toen ik weg was. Volgend jaar moet ze maar mee, denk ik..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:50 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Niet eten kan leiden tot leververvetting en dan stoppen zij helemaal met eten... Maar als het poezenkind toch wat gegeten heeft, zal het wel goed komen.
En blikvoer eet zij niet?
Oke bedankt voor je reactie! Ik heb twee kittens die dus samen wel eens spelen/vechten. Ongelukje dus:(quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:47 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hoe komt het poezenkind van 13 weken aan een abces? Nu al gevochten?Zielig...
Dat het nog steeds iets uitloopt is alleen maar goed. De wond mag niet te snel dicht gaan, want dan heb je weer een abces.
Inderdaad, in de gaten houden en afspoelen met water. Het poezenkind moet eten, drinken en niet sloom zijn, anders moet je de dierenarts bellen. Als er maandag nog steeds pus/etter uitkomt, moet je je dierenarts bellen.
Beterschap!
Foto's van de poezenkinderen om het topic op te leuken?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:30 schreef Tante-Leen het volgende:
[..]
Oke bedankt voor je reactie! Ik heb twee kittens die dus samen wel eens spelen/vechten. Ongelukje dus:(
Verder totaal niet sloom en eet en drinkt goed gelukkig:)
Bedankt!
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:11 schreef valentijn101 het volgende:
Klopt want er zit Fipronil in en ik heb van de DDA geleerd dat dit dodelijk kan zijn voor katten
+1quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:39 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Internet en medische info...
Fipronil is hetzelfde als frontline en zeer giftig voor konijnen. Meest gebruikt bij honden en katten (en veilig) of het nog zo goed werkt is een 2e.
Stronghold (selamectine) is ook een heel veilig middel bij hond en katquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:59 schreef tonja het volgende:
Hoi DDA, het is weer tijd voor vlooiendruppels (ik heb stronghold) maar ik vroeg me af of het verstandig is om daar misschien even mee te wachten omdat Harry net een beetje opgeknapt is van alles?
Fotootje om het topic op te leuken. Ze zijn weer vriendjes.
[ afbeelding ]
Omg, heb ik de namen door elkaar gehaald? Sorry, sorry, sorry, ik zal ik het vervolg beter opletten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:45 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Hier wordt DDA heel verdrietig van
Want ik heb dat never nooit gezegd.
Ik ga echt hier tentamenvragen invoeren![]()
Dit kan je nooit geleerd hebben van DDA want fipronil is een van de veiligste middelen voor zowel kat als een hond.
Elk diergeneesmiddel dus ook alle vlooienmiddel die in NL te koop zijn zijn geregistreerd, dus eerst getest op hun veiligheid en werkzaamheid. Natuurlijk kan elk geneesmiddel een bijwerking geven, bijv. een allergische reactie (huidreactie), maar dat gebeurt misschien bij 1 op duizenden behandelde katten.
Fipronil staat zeker niet bekend om neurologische verschijnselen, laat staat het dood van een dier.
Je ben in de war met permethrin, dat is wel giftig voor de katten. Alleen de meeste vergiftigingen gebeuren omdat mensen doodleuk honden vlooienmiddel (met permethrin, want veel veiliger voor een hond) op de kat gooien.
Ik zou verder niet alles geloven wat op de Internet staatHier zie je dus ook dat alles onder een kam geschoren wordt en fipronil is plotseling zogenaamd dodelijk voor de katten
Hahahaha ja geen pan he?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Stronghold (selamectine) is ook een heel veilig middel bij hond en kat![]()
Maar het is niet geregistreerd bij zieke dieren, dus bel toch maar even met je dierenarts wat hij er van zegt. Selamectine werkt namelijk systemisch, dus het wordt opgenomen door het lichaam en waarschijnlijk (deels) uitgescheiden door de nieren.
Har ziet er heel elegant uit met zijn geschoren nek
Maar zo ontstaat dus de heksenjacht op Internet he. Alle middelen worden door elkaar gegooid en er wordt van alles geroepen zonder het te staven met wetenschappelijke data.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:54 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Omg, heb ik de namen door elkaar gehaald? Sorry, sorry, sorry, ik zal ik het vervolg beter opletten.
Ik was wat ongeduldig, sorryquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik kan niet zo snel typen
Dat is toch helemaal iets andersquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 21:06 schreef valentijn101 het volgende:
Ik was in de war met dit product waar mijn eigen DA voor waarschuwde en dacht dat exil dezelfde foute toevoeging had.
Product:
Veeluispoeder voor pluim-, klein- en grootvee.
Eveneens voor de bestrijding van vlooien en ectoparasieten bij kleine huisdieren.
Op basis van pyrethrum.
Samenstlling: 0,2 % pyrethrinen, 2 % piperonyl butoxide
Erkenning nr: 4383/B
Formulatie: [DP] Stuifpoeder
Dosis: 5 - 10 g/kat, 10 - 20 g/hond en 100 - 200 g/dier (grootvee)
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:15 schreef douche-eendje het volgende:
DDATijdje terug had ik je wat gevraagd over mijn neurotische konijn Zeus wat nog even op een maatje moest wachten. Kleine update
[ afbeelding ]
Dit was vanmorgen in het asiel. Nu thuis moet Aphrodite haar draai nog even vinden. Zeus is iig helemaal idolaat van haar
Albino met rode oogjes, erg slechtziend ook. Schrikt zichzelf kapot momenteel. De bak die als zandbak in de planning staat is nu nog even een extra toiletbak tot ik Aphrodite ook goed zindelijk heb.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:06 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Wat een leukerd! Albino met rode oogjes? Of normale oogjes?
Is zij al gesteriliseerd?
Fijn dat Zeus haar leuk vindt! Gave namen, by the way
P.S. Hebben zij al een zandbak om te graven?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |