abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juli 2014 @ 15:12:43 #1
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142779294
Laatste updates;

- Eerste slachtoffer is geïdentificeerd; Nederlandse nationaliteit
- Donderdag stemt het Oekrainse parlement over inzet gewapende internationale troepen in rampgebied
- Nederlandse marechaussees aangekomen in Oekraïne maar nog niet ingezet
- Voorlopig laatste vlucht met stoffelijke resten geland in Eindhoven
- Volgens de zwarte doos is er een enorm drukverlies geweest, en is dat de oorzaak van de crash. Drukverlies op deze schaal wijst op een raketinslag.

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.

De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
'Zwarte doos bevestigt raketinslag MH17'
SPOILER
Eerst slachtoffer is geïdentificeerd;
ronfresen twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 19:56:30 Eerste (Nederlandse) slachtoffer geïdentificeerd. #MH17 reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zondag 27 juli 2014 @ 15:14:09 #2
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142779343
Dat duurde lang.
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_142779432
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:09 schreef meth1745 het volgende: [..] Toon me één uitspraak van iemand van de NAVO of een minister van buitenlandse zaken van een Westerse regering (en dan geen Baltische staten of Polen of Canada) die zoiets zegt.
Ze hoeven toch niets te zeggen? :') alsof de NAVO alles van te voren moet aankondigen. Je snapt toch zelf ook wel dat interventie momenteel dichterbij is dan ooit te voren? Waarom zou Poetin met het oog van de wereld gericht op Oekraïne oorlogje gaan spelen daar? Waarom niet even afwachten, Poetin is een geniaal politicus. Die heeft echt wel door wat hij nu wel en niet moet doen. Zijn kansen komen zoals altijd later wel weer. Als het westen dit alles weer vergeten is.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zondag 27 juli 2014 @ 15:18:02 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142779451
Mh17 vloog op 35k en ging naar 33k (niet naar 30k dacht ik) om even aanvullend te zijn op de OP?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_142779457
Bron van de bewering dat Duitsland eventueel niet mee wil werken aan nieuwe sancties tenzij gedragen door de hele EU schijnt dit interview te zijn: http://www.deutschlandfun(...)am:article_id=292798

En dat gaat dan om deze vraag / antwoord:

quote:
Remme: Kunt u zich een situatie moet in Duitsland zeggen: Nee, we kunnen niet steunen deze eis, omdat het gewoon zou zijn ingrijpende gevolgen voor ons?

Steinmeier: Natuurlijk kan ik me voorstellen dat. Ik kan ook situaties waarin voorstellen andere Europese lidstaten, alleen de sancties die Duitsland beïnvloeden en een paar andere me voorstellen. Dus zou ik het niet eens. Als er negatieve gevolgen, dan moeten ze worden gedragen in Europa als geheel. En dan heb je een pakket van mogelijke sancties zo uitgebalanceerd dat er wapenindustrie, financiën, hoogwaardige technologie en vele andere dingen betreft.
Heb 't door Google Translate gehaald, en eigenlijk zegt hij niet veel verkeerd. Dus mijn conclusie in het laatste topic was wat voorbarig ;)
  zondag 27 juli 2014 @ 15:19:34 #6
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142779488
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:18 schreef Scrummie het volgende:
Bron van de bewering dat Duitsland eventueel niet mee wil werken aan nieuwe sancties tenzij gedragen door de hele EU schijnt dit interview te zijn: http://www.deutschlandfun(...)am:article_id=292798

[..]

Heb 't door Google Translate gehaald, en eigenlijk zegt hij niet veel verkeerd. Dus mijn conclusie in het laatste topic was wat voorbarig ;)
jah daar heb je wel een punt
het weeshuis staat in de brand, weg wezen
pi_142779513
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:17 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ze hoeven toch niets te zeggen? :') alsof de NAVO alles van te voren moet aankondigen. Je snapt toch zelf ook wel dat interventie momenteel dichterbij is dan ooit te voren? Waarom zou Poetin met het oog van de wereld gericht op Oekraïne oorlogje gaan spelen daar? Waarom niet even afwachten, Poetin is een geniaal politicus. Die heeft echt wel door wat hij nu wel en niet moet doen. Zijn kansen komen zoals altijd later wel weer. Als het westen dit alles weer vergeten is.
Een geniaal politicus? Of een zeer matig tacticus?
Volgens mij volgt hij maar één koers en weet zijn rechterhand niet wat zijn linkerhand doet.
En overigens is het verre van geniaal om te denken dat je Rusland in isolement kunt laten opbloeien.
I´m back.
  zondag 27 juli 2014 @ 15:20:28 #8
361691 DeJori
pi_142779516
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:18 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Sterker nog, de minister van Financiën zegt het volgende:

quote:
"Economic interests are not the top priority. The top priority is ensuring stability and peace," Finance Minister Wolfgang Schaeuble was quoted by the newspaper as saying.

https://uk.news.yahoo.com(...)usiness.html#MRRwyCi
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142779525
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:17 schreef tofastTG het volgende:

[..]

De NAVO heeft al ondubbelzinnig duidelijk gemaakt dat het niet zou ingrijpen als Rusland zou binnenvallen en met z'n tanks tot in Kiev zou rijden. Dat is nu net de reden waarom Moldavië, Oekraine en Georgië momenteel zeker niet bij de NAVO kunnen aansluiten, omdat ze een conflict met Rusland hebben.
pi_142779526
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:20 schreef DeJori het volgende:

[..]

[..]

Ja precies, dank voor dat artikel.
pi_142779604
Ondertussen in Rusland: http://rt.com/on-air/navy-parade-severomorsk-russia/

Mooie parade.
  zondag 27 juli 2014 @ 15:24:35 #12
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142779640
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:20 schreef DeJori het volgende:

Leuk gezegd, maar wat vind het volk daarvan als ze hun banen gaan verliezen etc en wat kunnen dan de gevolgen zijn. Sancties, hebben ze ooit geholpen?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 27 juli 2014 @ 15:26:29 #13
361691 DeJori
pi_142779682
maxseddon twitterde op zondag 27-07-2014 om 15:24:09 U.S. releases images it says show Russia using artillery only found in Russia to shell Ukrainian positions. http://t.co/js3lTV5Gkr reageer retweet
pi_142779684
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Leuk gezegd, maar wat vind het volk daarvan als ze hun banen gaan verliezen etc en wat kunnen dan de gevolgen zijn. Sancties, hebben ze ooit geholpen?
Geeft de economie een enorme opdoffer idd, daar waar de crisis nog steeds even hard gevoeld wordt in bijv. werkeloosheid.
I´m back.
pi_142779756
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:23 schreef Scrummie het volgende:

Mooie parade.
Met Poetin erbij.
Make my day!
pi_142779769
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:29 schreef agter het volgende:

[..]

Met Poetin erbij.
Is ie erbij ja? Las het al maar had 'm nog niet gespot :P
pi_142779776
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Was net in beeld. :)
Make my day!
  zondag 27 juli 2014 @ 15:30:31 #18
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142779782
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hij was net in beeld, met leuke Aviator sunglasses op. _O-
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_142779813
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:30 schreef agter het volgende:

[..]

Was net in beeld. :)
Ah oke, heb 'm niet constant aan staan ;). Zag wel een generaal ofzo, even saluteren voor de camera.
pi_142779822
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:23 schreef Scrummie het volgende:

Mooie parade.
Goede muziek ook. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142779852
Vol in beeld!
Make my day!
  zondag 27 juli 2014 @ 15:34:02 #22
361691 DeJori
pi_142779872
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Sancties, hebben ze ooit geholpen?
quote:
6. Gevolgen van sancties
Maaruh, halen economische sancties eigenlijk wat uit? Waarschijnlijk weinig, zoals we al eerder schreven. Een studie naar de geschiedenis van economie sancties tussen 1915 en 1990 telt 116 gevallen. Volgens de auteurs waren hiervan 40 sancties (34%) succesvol. Een andere studie met de toepasselijke titel ‘Why Economic Sanctions Do Not Work’ keek opnieuw naar de resultaten en vond dat niet 34%, maar slechts 5% daadwerkelijk als effectief kon worden beschouwd.

http://daskapital.nl/2014/07/export_rusland_eu.html
pi_142779895
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:33 schreef agter het volgende:
Vol in beeld!
Nu zag ik 'm ja, de eindbaas.
  zondag 27 juli 2014 @ 15:37:57 #24
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_142779959
Dat onderzoek daar wordt dus niks meer. :')
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_142779965
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nu zag ik 'm ja, de eindbaas.
Mm, ik weet niet of het zo'n eindbaas is eigenlijk, mijn mening verandert wel.
Het is een revanchistisch politicus, die Ruslands oude glorie wil herstellen en dien aangaande heeft hij een paranoïde wereldbeeld gecreëerd in de media, dat er uiteindelijk toe leidt dat Rusland in een isolement komt te verkeren, waar zijn onderdanen gedwee bij staan te juichen.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')