Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Iedereen een fijne, gezegende ramadanquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Oh ik werd verkracht door een zwarte schimquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, je klinkt net psycho, maar wat jou overkomt is het wel. Ik heb weleens van mensen gehoord dat ze ook stemmen en shit horen tijdens slaapverlamming. Dunnow hoor maar mocht dit mij overkomen dan kunnen ze me meteen afvoeren naar het gesticht. Dat weet ik zeker.
Slaapverlamming my friend.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:36 schreef mrstylo het volgende:
Hebben jullie ook meegemaakt dat je ineens wakker wordt, maar dat je hele lichaam nog slaapt? Je kan niets bewegen dan. Fucking eng is dat.
Ja. Heel raar idd. Ik heb ook wel eens dat ik nog slaap en op een gegeven moment weet ik dat ik slaap maar ik kan m'n ogen niet opendoen, hoeveel moeite ik ook doe. Dat gaat zo'n 5-10 minuten door en dan lukt het opeens.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:36 schreef mrstylo het volgende:
Hebben jullie ook meegemaakt dat je ineens wakker wordt, maar dat je hele lichaam nog slaapt? Je kan niets bewegen dan. Fucking eng is dat.
Drie poot.quote:
Wanneer heb je daar last van? Ik typte net al naar TM dat ik heel erg last heb van trillingen wanneer ik plotsklaps word gewekt nadat ik net in slaap ben gevallen, bedoel je dat?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:37 schreef Stimorol- het volgende:
Inwendige trillen als in je hele lichaam trilt, maar ook van binnen.. Lastig uitleggen.
Ja! Heb het dan ook weleens.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wanneer heb je daar last van? Ik typte net al naar TM dat ik heel erg last heb van trillingen wanneer ik plotsklaps word gewekt nadat ik net in slaap ben gevallen, bedoel je dat?
Holy shit, om gek van te worden lijkt me.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh ik werd verkracht door een zwarte schimAlthans poging tot. Het is ook heel raar. Je zit in een droom en inene hoor ik die zoem in mn hoofd en een piep en gaat mijn hoofd bonken en weet ik kut, daar gaan we weer. Tip voor als het eens gebeurd, proberen je ogen te bewegen. Word je na een tijd wakker.
Bij mij waren mijn ogen wel open.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:38 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja. Heel raar idd. Ik heb ook wel eens dat ik nog slaap en op een gegeven moment weet ik dat ik slaap maar ik kan m'n ogen niet opendoen, hoeveel moeite ik ook doe. Dat gaat zo'n 5-10 minuten door en dan lukt het opeens.
Dat zijn je eierstokken. Koca bulman lazim.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:37 schreef Stimorol- het volgende:
Inwendige trillen als in je hele lichaam trilt, maar ook van binnen.. Lastig uitleggen.
Var, sagol.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat zijn je eierstokken. Koca bulman lazim.
Echt sick dit. Klink als iets psychologisch dit.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh ik werd verkracht door een zwarte schimAlthans poging tot. Het is ook heel raar. Je zit in een droom en inene hoor ik die zoem in mn hoofd en een piep en gaat mijn hoofd bonken en weet ik kut, daar gaan we weer. Tip voor als het eens gebeurd, proberen je ogen te bewegen. Word je na een tijd wakker.
Aferim.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:40 schreef Blocko het volgende:
[..]
astaghfirullah, Borte is onze grote zus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te veel mensen beschrijven hetzelfde. In het Turks wordt dit ook wel 'kara basan' genoemd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Echt sick dit. Klink als iets psychologisch dit.
Zelf wel Turks pratenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik heb het vooral als ik op mijn rug lig en bijvoorbeeld vanzelf zomaar in slaap val.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Echt sick dit. Klink als iets psychologisch dit.
Ik ben benieuwd naar de oorzaak. Ik vraag me af of het iets met (het opgroeien met) religieus geïnspireerde verhalen te maken heeft ('aman, cin çarpar ha'), wat in het onderbewustzijn zit gegraven. Ben benieuwd of het ook vaak voorkomt bij mensen die een atheïstische opvoeding hebben gehad.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Te veel mensen beschrijven hetzelfde. In het Turks wordt dit ook wel 'kara basan' genoemd.
Het fenomeen is over de hele wereld bekend. Als je 'slaapverlamming' googled dan lees je er vanzelf meer over. Daarom is het ook zo interessant. Dat iedereen ongeveer hetzelfde meemaakt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:50 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de oorzaak. Ik vraag me af of het iets met (het opgroeien met) religieus geïnspireerde verhalen te maken heeft ('aman, cin çarpar ha'), wat in het onderbewustzijn zit gegraven. Ben benieuwd of het ook vaak voorkomt bij mensen die een atheïstische opvoeding hebben gehad.
Ik wist niet eens wat kara basan was, tot ik dit verhaal vertelde aan mn moeder. Ik geloof niet in Kara Basan net als ik niet in die standaard Turkse BS geloof.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:50 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de oorzaak. Ik vraag me af of het iets met (het opgroeien met) religieus geïnspireerde verhalen te maken heeft ('aman, cin çarpar ha'), wat in het onderbewustzijn zit gegraven. Ben benieuwd of het ook vaak voorkomt bij mensen die een atheïstische opvoeding hebben gehad.
Net een wijf is het soms he.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:53 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
O, drie woordjes. Dat was mijn kritiek toch ook niet, jongen...
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ga man, hypocriete tjappie. Daarvoor praatte je ook paar woordjes Turks. Wat in je eigen straatje past kan natuurlijk welquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:53 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
O, drie woordjes. Dat was mijn kritiek toch ook niet, jongen...
TM snapt dat niet zo.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:54 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ga man, hypocriete tjappie. Daarvoor praatte je ook paar woordjes Turks. Wat in je eigen straatje past kan natuurlijk wel
Dat gebeurt er met je als je slaapt wanneer je ataturk verhalen voorgelezen krijgt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:50 schreef Bortecinem het volgende:
Ik droom vaak dat ik lijken probeer te verbergen. Ik heb die mensen dan zelf vermoord maar hoe, wat en waarom weet ik niet. Het enige waar ik mee bezig ben is het verbergen van lijken. Echt kut. Heb er sinds dit jaar vooral veel last van. Ben meestal ook helemaal van slag wanneer ik wakker word.
Houd eens op met zeiken of ga het reporteren of zo. Gaat die een beetje een paar woordjes vergelijken met hele gesprekken waarin heel duidelijk was dat er over ons geroddeld werd. Als je hier het verschil niet tussen ziet heb je gewoon echt pech.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:54 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ga man, hypocriete tjappie. Daarvoor praatte je ook paar woordjes Turks. Wat in je eigen straatje past kan natuurlijk wel
'ons'quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Houd eens op met zeiken of ga het reporteren of zo. Gaat die een beetje een paar woordjes vergelijken met hele gesprekken waarin heel duidelijk was dat er over ons geroddeld werd. Als je hier het verschil niet tussen ziet heb je gewoon echt pech.
Heb je te weinig spanning in je leven dat je conflicten uitlokt op het internet? Triest joh. In ieder geval moet ik zeggen dat die posttraumatische stress stoornis (oft. butthurtism) van jullie Koerden wel heel borink begint te worden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:55 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat gebeurt er met je als je slaapt wanneer je ataturk verhalen voorgelezen krijgt.
Waarom haal jij de Koerden er weer bij.. Soms spoor jij echt niet weet je dat.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Heb je te weinig spanning in je leven dat je conflicten uitlokt op het internet? Triest joh. In ieder geval moet ik zeggen dat die posttraumatische stress stoornis (oft. butthurtism) van jullie Koerden wel heel borink begint te worden.
Ik 10 jaar tijd zijn er ongeveer 1 miljoen mensen vermoord in Syrië en Irak, maar daar hoor je niets over.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Sorry, de rest is te druk met Palestina.
Doet ze standaard over Koerdenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom haal jij de Koerden er weer bij.. Soms spoor jij echt niet weet je wat.
Ik vond het serieus een goede grap.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Heb je te weinig spanning in je leven dat je conflicten uitlokt op het internet? Triest joh. In ieder geval moet ik zeggen dat die posttraumatische stress stoornis (oft. butthurtism) van jullie Koerden wel heel borink begint te worden.
Daarom moet je ook niet vlak na een discussie over Turken en Koerden in een topic waar ook Turken posten even uitgebreid in het Koerdisch gaan praten, usernamen en namen als 'Turk' laten vallen. Hierdoor gaan mensen denken dat er geroddeld word. Natuurlijke reactie.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
'ons'![]()
voel je aub niet belangrijk, er is niks over niemand gezegd. Alleen stimorol- en ze weet hoe en wat
We hadden over de taal. We spraken namelijk over magribi (Marokkaans) en turki(Turks). Zie die -i erachter. Je kon het ook gewoon vragen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Daarom moet je ook niet vlak na een discussie over Turken en Koerden in een topic waar ook Turken posten even uitgebreid in het Koerdisch gaan praten, usernamen en namen als 'Turk' laten vallen. Hierdoor gaan mensen denken dat er geroddeld word. Natuurlijke reactie.
Ik blijf het vaag vinden dat jij niet inziet dat dat gewoon onbeschoft gedrag is.
Joh, echt gek van mij dat ik over Koerden begin wanneer een Koerd steken uitdeelt naar Turken toe. wat een zotheid.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom haal jij de Koerden er weer bij.. Soms spoor jij echt niet weet je dat.
Wat the fuck denk jijquote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Daarom moet je ook niet vlak na een discussie over Turken en Koerden in een topic waar ook Turken posten even uitgebreid in het Koerdisch gaan praten, usernamen en namen als 'Turk' laten vallen. Hierdoor gaan mensen denken dat er geroddeld word. Natuurlijke reactie.
Ik blijf het vaag vinden dat jij niet inziet dat dat gewoon onbeschoft gedrag is.
Dat had je toen moeten doen. Nu doet hij dat niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:05 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Joh, echt gek van mij dat ik over Koerden begin wanneer een Koerd steken uitdeelt naar Turken toe. wat een zotheid.
Er werden overduidelijk Turken besproken in jullie gesprek. Dat we niet weten of het positief of negatief was, spreekt voor zich, omdat we het niet verstaan. Als wij ook 'Kürtler dit, Kürtler dat' laten vallen in het Turks, vraag jij je ook af wat er besproken wordt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
'ons'![]()
voel je aub niet belangrijk, er is niks over niemand gezegd. Alleen stimorol- en ze weet hoe en wat
Vraag dan eerst wat er besproken wordt in plaats van direct de ridder uit te hangen. Uiteindelijk weet je nog steeds niet wat er staat.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Er werden overduidelijk Turken besproken in jullie gesprek. Dat we niet weten of het positief of negatief was, spreekt voor zich, omdat we het niet verstaan. Als wij ook 'Kürtler dit, Kürtler dat' laten vallen in het Turks, vraag jij je ook af wat er besproken wordt.
Ze heeft gelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:05 schreef Stimorol- het volgende:
Nou TM, nu hoor ik je niet he.... Borte is talking.
Daar gaat het niet over. Man, het lijkt wel alsof ik tegen een stel autisten praat.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:05 schreef mrstylo het volgende:
[..]
We hadden over de taal. We spraken namelijk over magribi (Marokkaans) en turki(Turks). Zie die -i erachter. Je kon het ook gewoon vragen.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Vraag dan eerst wat er besproken wordt in plaats van direct de ridder uit te hangen. Uiteindelijk weet je nog steeds niet wat er staat.
Ik snap ook wel dat sommige dingen uitdrukken in je moedertaal beter overkomt, maar jullie conversaties waren echt pagina's lang.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Er werden overduidelijk Turken besproken in jullie gesprek. Dat we niet weten of het positief of negatief was, spreekt voor zich, omdat we het niet verstaan. Als wij ook 'Kürtler dit, Kürtler dat' laten vallen in het Turks, vraag jij je ook af wat er besproken wordt.
Daarnaast heb ik er totaal geen problemen mee dat jullie soms iets in het Koerdisch uitdrukken, maar pagina's lang in het Koerdisch converseren is gewoon storend. Dat is niet alleen mij opgevallen.
Volgens mij moet je even leren begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat the fuck denk jijdat er alleen Turks mag worden gepraat. Je weet niet wat er staat, je veronderstelt maar wat en begint gelijk als een klein kind te janken. Nogmaals, voel je niet belangrijk. Het ging helemaal niet om jou of wie dan ook.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over. Man, het lijkt wel alsof ik tegen een stel autisten praat.Ik ben nergens in discussie over wat jullie daar nou werkelijk hebben gezegd. Ik probeer jou duidelijk te maken dat behalve dat het heel onbeschoft is om hele gesprekken van een paar pagina's lang in het Koerdisch te voeren, jullie ook de indruk wekken dat er ook geroddeld word, en al helemaal wanneer er namen vallen en er net een discussie heeft plaatsgevonden tussen Koerden-Turken.
Verpest Borte de sfeer dan? Ze krijgt een persoonlijke opmerking (over ''Atatürk-indoctrinatie'') en reageert daar met gelijke munt op terug.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, maar je loopt wel te zeiken als ik de sfeer verpest toch. Doe dat nu ook maar dan.
Begrijpend lezen terwijl die post 3 minuten later was. Si7r.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Volgens mij moet je even leren begrijpend lezen.
[..]
Dat kan ze via DM voortzetten lijkt mij.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:11 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Verpest Borte de sfeer dan? Ze krijgt een persoonlijke opmerking (over ''Atatürk-indoctrinatie'') en reageert daar met gelijke munt op terug.
Mijn haat richting Koerden? Dit kun je natuurlijk onderbouwen met quotes of voorbeelden waaruit dit blijkt...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:10 schreef Che_ het volgende:
Hele gesprekken van pagina's langjezelf aangesproken voelen zonder enige reden
la ha7wla wa la quwatta illah billah..
zeg gewoon dat je niet wil dat er Koerdisch gepraat wordt. Je haat richting Koerden is al zo vaak gebleken
Die jongen zou nog een moord goed kunnen praten van haarquote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, maar je loopt wel te zeiken als ik de sfeer verpest toch. Doe dat nu ook maar dan.
Als ik een hater zou zijn van iets of iemand dat zou ik diegene of dat volk ontwijken. Ik zou hier niet hele gesprekken met Stimerol en de andere Koerden houden dag in dag uit. Ik heb tot nu toe om de meest belachelijke redenen van jou te horen gekregen dat ik een racist ben en Koerden haat maar weet je, ik ga mezelf niet verder bewijzen. Dat jij jezelf in een slachtofferrol wil plaatsen is jouw keuze.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:10 schreef Che_ het volgende:
Hele gesprekken van pagina's langjezelf aangesproken voelen zonder enige reden
la ha7wla wa la quwatta illah billah..
zeg gewoon dat je niet wil dat er Koerdisch gepraat wordt. Je haat richting Koerden is al zo vaak gebleken
yvonnequote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:15 schreef yvonne het volgende:
Kijk eens?
Dit dus. Ik doe dit bij ieder volk die zo over mij of mijn volk begint. Al is het een volk wat uberhaupt te ver van mij staat om te haten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:11 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Verpest Borte de sfeer dan? Ze krijgt een persoonlijke opmerking (over ''Atatürk-indoctrinatie'') en reageert daar met gelijke munt op terug.
Hallo skatje, kijk even boven jequote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:17 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit dus. Ik doe dit bij ieder volk die zo over mij of mijn volk begint. Al is het een volk wat uberhaupt te ver van mij staat om te haten.
Voel je dan een keer niet zo aangevallen, jij nationalist.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:17 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit dus. Ik doe dit bij ieder volk die zo over mij of mijn volk begint. Al is het een volk wat uberhaupt te ver van mij staat om te haten.
syl!quote:
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:18 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Voel je dan een keer niet zo aangevallen, jij nationalist.
quote:jij lief meisje
Iets van tien dagen gevast, meer dan genoeg.quote:
Het is een aanval op mij.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:18 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Voel je dan een keer niet zo aangevallen, jij nationalist.
Neen, je kunt een snoepje krijgen.quote:
Knapquote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Iets van tien dagen gevast, meer dan genoeg.Vooral na jaren (volgens mij 10+) niet gevast te hebben.
Nee dat hoeft ook niet, maar het wordt actie-reactie en zitten we hier morgenochtend nogquote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het is een aanval op mij.Sorry hoor maar moet ik de one-love peace in the world hippie gaan spelen wanneer iemand een aanval maakt op mij en/of mijn volk?
Sorry yvonne. ik kap
Zitten hier sowieso tot dan. Na 5 uur slaap ik wel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee dat hoeft ook niet, maar het wordt actie-reactie en zitten we hier morgenochtend nog
Che, ik wacht nog.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Mijn haat richting Koerden? Dit kun je natuurlijk onderbouwen met quotes of voorbeelden waaruit dit blijkt...
DMquote:
Haha waarom doe je dat? Echt vies altijd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:22 schreef Stimorol- het volgende:
Ik heb net gegoogled op Isis. Ik ga zo huilen denk ik.
wat ismet isisquote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:22 schreef Stimorol- het volgende:
Ik heb net gegoogled op Isis. Ik ga zo huilen denk ik.
Lan oglum (geen scheldwoord dit, yvonne) wie heeft het over jou?quote:
Doe es vroom.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:17 schreef yvonne het volgende:
En het is snotdomme een gezellige slowchat al jaren, er wordt al zat gekloot op en buiten FOK!.
Peace,
Dacht google schermt bepaalde dingen wel af. Ik kwam een video tegen van een meisje met hoofddoek en ze werd gewurgd met een metalen iets door hun, omdat ze ze niet wilde bekeren tot het extreme.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:23 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Haha waarom doe je dat? Echt vies altijd.
Ik ben keivroom.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |