abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142728984
Laatste updates

• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers.
• Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven.
Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden.
Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.

De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
pi_142729009
Eurlings op de tv, ga ik maar even naar de wc.
I´m back.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:21:54 #3
13456 AchJa
Shut up!!!
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 20:23:31 #4
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142729064
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

En in de Oekraine gaan ze verkleed als toerist ofzo???
(Ham)burger
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_142729076
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

En in de Oekraine gaan ze verkleed als toerist ofzo???
Nee, ze krijgen alemaal Guy Fawkes-maskers mee.

(ik vind het ook raar, geen idee.)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142729135
Ze vertrekken om 21:00
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:26:32 #7
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142729171
Bevel separatisten om mh17 neer te schieten

http://t.co/bSGVuDiDRC
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 20:30:43 #9
163650 Greys
pi_142729301
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:19 schreef Uccie het volgende:

[..]

Zouden meer mensen moeten doen.
Maar als het journaal net zoveel 'Ik geef geen neuk'-reacties uit zou zenden als 'Ik vind het erg, ik rouw en leef mee met de nabestaanden'-reacties, dan zou dat ook vrij kwetsend zijn voor de nabestaanden. Plus dat iedereen met een greintje gezond verstand zelf toch ook kan bedenken dat er velen zijn die er amper bij stil staan, daar hoef je dat soort reacties niet voor uit te zenden lijkt me.

Tijdens WK of Tour de France of Koninginnedag gaat men toch ook niet expres op zoek naar reacties van mensen die er echt geen hol aan vinden en niets om geven?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 20:31:42 #10
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142729330
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan zullen ze wel geselecteerd zijn op hun slavische uiterlijk zeker... :')
Ach ja, meegestuurde Nederlanders hebben sowieso een beetje dezelfde genen als mensen uit de caucasus.. :')
pi_142729370
Is dit filmpje al voorbij gekomen van de rouwstoet? https://www.facebook.com/photo.php?v=10152592951191600

Ik vond hem wel het delen waard.
pi_142729450
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:49 schreef Infection het volgende:

[..]

Dankje, zeer informatief! :)

Als je het allemaal zo leest zou het bijna wel echt moeten zijn zou je zeggen.

Ik vraag me alleen af waarom hier niet op ingegaan wordt in het nieuws en dergelijke. Er gebeurd toch wel iets wat veel impact heeft op deze oorlog. Dingen die Rusland altijd ontkent heeft.
De betrouwbaarheid van de bron speelt ook een rol: websites opgericht door rijke Russen in ballingschap, zoals interpreter, die zullen desnoods beweren dat Putin de hersenen van babytjes uit hun gekliefde schedels zuigt terwijl ze hun laatste adem uitblazen, mochten mensen zoiets geloven.
pi_142729486
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:27 schreef wunderbaum het volgende:
Bevel separatisten om mh17 neer te schieten

http://t.co/bSGVuDiDRC
Interessant. Als het geverifieerd kan worden, geeft het een verdere indruk van de verantwoordelijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_142729487
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:35 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De betrouwbaarheid van de bron speelt ook een rol: websites opgericht door rijke Russen in ballingschap, zoals interpreter, die zullen desnoods beweren dat Putin de hersenen van babytjes uit hun gekliefde schedels zuigt terwijl ze hun laatste adem uitblazen, mochten mensen zoiets geloven.
:o

bron?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:37:03 #15
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142729517
Al die theorieën hierboven over de media: Media zijn commerciële bedrijven die geld binnenhalen via reclames en die inkomsten zijn afhankelijk van kijk- of leescijfers. Media brengen dus nieuws waar vraag naar is. Een soort van publiek opgelegde censuur dus. Niet dat er een goed alternatief is; we zien immers wat er gebeurt met media in landen als Rusland en China.

Een voorbeeld hiervan is het verslag van CNN over de MH370: Iedereen deed daar lachwekkend over. Ze bleven er maar over doorzagen terwijl er geen nieuws was. En toen bleek waarom:

Cable News Ratings: MH370 Obsession Boosts CNN And Fox News, While Al Jazeera America Avoids Indulgent Coverage

Hetzelfde gebeurt hier nu gewoon. De meeste mensen willen lezen hoe goed wij wel niet kunnen rouwen: tadaaa! Nieuwsberichten bij de NOS, RTL, de Telegraaf, het NRC en alle andere media.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:37:27 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142729566
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Interessant. Als het geverifieerd kan worden, geeft het een verdere indruk van de verantwoordelijken.
Alle beelden lieten een felblauwe lucht zien, maar in dit filmpje zegt persoon 1 tegen 2 dat hij het toestel niet goed kon zien vanwege wolken?

* ellevehC86 houdt zich nog even terughoudend.
pi_142729612
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:37 schreef DeJori het volgende:
Hetzelfde gebeurt hier nu gewoon. De meeste mensen willen lezen hoe goed wij wel niet kunnen rouwen: tadaaa! Nieuwsberichten bij de NOS, RTL, de Telegraaf, het NRC en alle andere media.
Dat vind ik wat flauw. Er wordt juist ontzettend veel geklaagd over bijvoorbeeld onze regering en over de manier waarop anderen rouwen. Je zou dus evenzeer kunnen claimen dat mensen graag lezen hoe slecht we het doen.

Bovendien schets je een beeld dat niet reëel is, aangezien er geen eenrichtingsverkeer is tussen consument (wil x) en producent (biedt dus x).
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:40:58 #19
361691 DeJori
pi_142729642
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat vind ik wat flauw. Er wordt juist ontzettend veel geklaagd over bijvoorbeeld onze regering en over de manier waarop anderen rouwen. Bovendien schets je een beeld dat niet reëel is, aangezien er geen eenrichtingsverkeer is tussen consument (wil x) en producent (biedt dus x).
Niet zo zwart wit, maar daar komen die sensatieberichten vandaag, en het 'wegmoffelen' van beelden van mensen die niet meedoen aan het rouwen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142729673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:32 schreef p0100 het volgende:
Is dit filmpje al voorbij gekomen van de rouwstoet? https://www.facebook.com/photo.php?v=10152592951191600

Ik vond hem wel het delen waard.
Achterlijk muziekje erbij.. niet het delen waard
pi_142729710
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:38 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Alle beelden lieten een felblauwe lucht zien, maar in dit filmpje zegt persoon 1 tegen 2 dat hij het toestel niet goed kon zien vanwege wolken?

* ellevehC86 houdt zich nog even terughoudend.
Het is even afwachten of, en zo ja hoe, grotere nieuwsbronnen dit oppakken. Obscure website trouwens; wat is dat 'Mashable'?.
pi_142729733
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:36 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

:o

bron?
http://www.interpretermag.com/about-us/
institute of modern Russia is opgericht door zoon van een oligarch,
https://en.wikipedia.org/wiki/Institute_of_Modern_Russia
Mikhail Khodorkovsky was in 2004 de rijkste man in rusland, geworden dankzij Yukos. Aangeklaagd wegens fraude (oeps, daarstraks gepost dat het medeplichtigheid bij moord was, blijkbaar aan iemand anders te denken). Enz...
De usual beschuldigingen en tegenbeschuldigingen... politically motivated process?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:44:46 #23
361691 DeJori
pi_142729750
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is even afwachten of, en zo ja hoe, grotere nieuwsbronnen dit oppakken. Obscure website trouwens; wat is dat 'Mashable'?.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mashable
Mashable is ooit begonnen als blog. Op zich best een aardige website imho.
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 20:45:02 #24
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142729755
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is niet zo obscuur hoor, ken het wel langer dan vandaag en staat ook in Flipboard. Maar zoals met elk nieuwsbericht, niet te snel oordelen.
pi_142729804
Helemaal niet obscuur zelfs. Nog interessanter dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')