abonnement Unibet Coolblue
pi_143753706
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:41 schreef snakelady het volgende:
Missy heeft een nieuw vriendinnetje gevonden in Daisy.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hehehe, die eerste foto, zeker net een wortel op oid :)
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:07:41 #62
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143754475
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:46 schreef Miffy1 het volgende:

[..]

Hehehe, die eerste foto, zeker net een wortel op oid :)
Hahaha ja, om de een of andere reden als ze een wortel of iets anders lekker krijgt rent ze heel snel naar daisy en eet het naast haar op. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:20:08 #63
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143754907
Dit gebeurd er overigens wanneer Bing iets lekkers krijgt.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143755372
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 22:20 schreef snakelady het volgende:
Dit gebeurd er overigens wanneer Bing iets lekkers krijgt.

Zo reageren ze hier al op de biks, hehe :')
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:41:25 #65
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143755680
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 22:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Zo reageren ze hier al op de biks, hehe :')
Hahaha, biks strooi ik uit over de grond, dat gaat makkelijker met eten. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 11:17:21 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_143765671
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:44 schreef douche-eendje het volgende:
Gup, trouwens een vraagje. Jij laat Molly ook regelmatig op het balkon lopen terwijl ze binnen woont. Bij welke temperaturen/periode doe jij dat niet meer? Ik merk aan het duo dat ze nu namelijk ook nog graag naar buiten willen namelijk.
Ik doe het voor een groot deel op gevoel eigenlijk. Sowieso moet het warm genoeg zijn om de balkondeur comfortabel open te hebben, vind ik. En als het dan al randje is, zoals nu, moet het ook niet te hard waaien. Op het moment heb ik m wel open, want niet te koud, zon en weinig wind. En dus zit mevrouw ook buiten nu. Maar als de buien er zo aankomen (en die komen vast wel weer vandaag) en mag ze toch echt weer naar binnen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 augustus 2014 @ 13:43:51 #67
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143769781
Er is iets mis met Missy, ze wilde vanochtend niet eten en ze leek wat uitgedroogd ( als ik de huid uit trek veert het niet zo snel terug), wat blijkt, een van de twee heeft het drinkflesje er af gegooid.
Maar is dat genoeg om haar uit te drogen? Gisterenavond hadden ze nog te drinken?
Bing is nog helemaal hetzelfde.

Ik heb haar nu binnen zitten, ze heeft net gegeten en een klein beetje gedronken maar ze is echt haarzelf niet. Ze lijkt het wel beter te doen nu maar nog niet gezond.

Ze heeft geen diaree of plakpoep.

Als het niet snel beter gaat ga ik natuurlijk naar de dierenarts, nu slaapt ze.
Maar zou het gevallen drinkflesje de reden kunnen zijn? gisteren kwam ze nog helemaal gezond over.

Heb nu wel een bakje met water neergezet natuurlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door snakelady op 24-08-2014 13:49:11 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 24 augustus 2014 @ 14:11:04 #68
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143770895
Nou ja, en ineens kreeg ze een opkikker, ze heeft gepoept en ze begint weer meer te bewegen, ze heeft me goed laten schrikken maar het ziet er naar uit dat we niet naar de dierenarts hoeven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 24 augustus 2014 @ 14:39:18 #69
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143771979
Ze heeft nu ook geplast. ik heb wel de dierenarts gebeld en die zegt gelukkig ook dat het niet acuut klinkt.
Ik moet haar nu warm houden en in de gaten houden of ze blijft eten en drinken en ook poepen en plassen. Dat is gelukkig zo
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 24 augustus 2014 @ 15:01:00 #70
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143772820
En ze is nu weer een beetje aan het rondlopen. *O*
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 16:15:33 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_143776250
Gelukkig maar!! O+ dat klinkt alsof je er precies op tijd bij bent!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 augustus 2014 @ 16:33:21 #72
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143777039
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Gelukkig maar!! O+ dat klinkt alsof je er precies op tijd bij bent!
inderdaad, ze heeft me flink laten schrikken, ze is nog niet helemaal de oude maar al een heel stuk beter.
Ik hou haar nu wel even binnen om haar in de gaten te houden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143777785
Kan zijn dat er keutels overdwars zaten. :)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  zondag 24 augustus 2014 @ 17:00:24 #74
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143777961
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:55 schreef Dandilion het volgende:
Kan zijn dat er keutels overdwars zaten. :)
Er kwam na een buikmassage ook ineens heel veel keutels uit. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 17:38:25 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_143779282
Klinkt alsof ze weer helemaal op gang is O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:53:45 #76
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143782783
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 17:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Klinkt alsof ze weer helemaal op gang is O+
Ja ze voelt weer lekker warm aan, eet en drinkt weer, loopt weer rond en wast zichzelf weer.
Ze zit nu weer buiten en ik kijk maar iedere 5 min. of alles goed gaat. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:42:59 #77
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143843482
Met Missy toch naar de dierenarts geweest, ik vertrouwde het niet helemaal en gelukkig maar, naar alle waarschijnlijkheid heeft ze een parasiet, al gekregen van haar moeder.
Ze eet namelijk goed, ook de juiste voeding en ze drinkt ook, haar ontlasting is normaal maar toch is ze te mager en uitgedroogd.
Ze heeft nu diverse medicijnen en pijnstillers gekregen en nu maar duimen dat ze het gaat redden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143843596
Welke parasiey snakelady?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:53:31 #79
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143843776
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:47 schreef douche-eendje het volgende:
Welke parasiey snakelady?
E.cuniculi geloof ik...weet het niet zeker als ik eerlijk ben.
Het goede is dus dat haar ontlasting goed is, ze voelde ook nog keutels in haar darmen, ze drinkt, eet en beweegt maar toch was de dierenarts niet geheel positief over de mogelijke uitkomst.
Dus we gaan nu heel erg hard ons best doen om er voor te zorgen dat ze het red.

Ik vind het vreemd dat ze ineens zo ziek is.paar dagen geleden was ze nog vrolijk rond aan het rennen maar de dierenarts zei al dat konijnen een ziekte heel goed voor zich kunnen houden en dat afvallen in eerste instantie niet opvalt vanwege hun vacht.
Ik voel me schuldig dat ik het niet eerder gezien/gemerkt heb.

Ze heeft nu novacam en emeprid gekregen bij de dierenarts, ook een infuus met zoutoplossing.
voor thuis hebben we panacur pet paste, carprofen en metacloral.

[ Bericht 4% gewijzigd door snakelady op 26-08-2014 13:02:32 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143844628
Ahw, EC, dat is wel een bekende ja. En gekeken naar de medicatie die je hebt meegekregen denk ik inderdaad dat het die is. (novacam = pijnstiller, emprid = anti-msselijkheidsmiddel, caprofen en metacloral is voor stimulering van maag en darmen en panacur = anti-parasieten/wormenmiddel. )

Maar als je er op tijd bij bent - en dat lijk je wel te zijn, gezien het verder nog goed lijkt te gaan - is er best een goede kans op herstel hoor! EC is alleen wel een parasiet die vrijwel alle konijnen bij zich dragen, en bij stressvolle situaties en/of verminderde weerstand tot uiting kan komen. Konijnen die al eens EC hebben gehad lijken een wat grotere kans te hebben. (Wellicht omdat ze van zichzelf al een wat minder goede weerstand hebben.)

Het is alleen best een lastige diagnose om te stellen. Vermagering, urinebrand, en zelfs evenwichtsproblemen kunnen ook andere oorzaken hebben. En een bloedtest geeft niet echt een duidelijk beeld, omdat dus bijna alle konijnen positief testen.

Maar deze rits medicijnen zal vast helpen. Of het nu EC is of niet :Y .
(Tandjes waren al wel nagekeken denk ik?)

En voel jezelf niet te schuldig. Konijnen zijn bikkelhard voor zichzelf en ook afvallen kan heel snel gaan. Zeker met die vachtjes die ook nog eens regelmatig wisselen qua dikte is het soms moeilijk inschatten of je konijn nu te licht is of niet. Regelmatig wegen (keukenweegschaal) kan dan een manier zijn om in de gaten te houden hoe het gaat. Plus natuurlijk de keutels en het gedrag. (Maar dat laatste is dus vaak een stuk lastiger.)

---------------------
Over afvallen gesproken; Cas lijkt hier goed op gewicht te zijn maar over Diva twijfel ik. Dus die gaat straks weer op de weegschaal. In de vakantie was ze wel afgevallen, maar dat weet ik aan de hoeveelheid biks die waarschijnlijk kleiner was. (Ik ben er zelf vrij royaal mee, maar let dan ook op de keutels elke dag en beslis aan de hand daarvan hoeveel ik ongeveer geef. Is alleen dus wat lastig als ze bij een oppas zitten, want hoeveel gram ik geef...geen flauw idee..)

Nu is ze wel weer wat aangekomen, maar ik vind het nog steeds een beetje 'mweh' . Ze eet prima, maar ze had laatst wel weer traanoogjes. Alleen, Cas had ook een beetje een geïrriteerd ooglid, en nu hebben ze er beide niet echt last meer van. En het helpt ook niet echt voor de diagnose dat ze beide in de rui zijn. Dus de keutels en vachten zien er sowieso niet uit, want dat is elke keer dat ze ruien zo. Kortom; maar eens even overleggen met de DA. Want of het nu tandproblemen of wormen zijn... of toch gewoon overbezorgdheid... ik weet het even niet. :{
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:36:48 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_143845135
Ik heb 3 konijntjes verloren aan EC :'(
Nare ziekte, maar als je er op tijd bij bent kan het goed komen. De parasiet zat waarschijnlijk in het hok. Op advies van de da heb ik het hok volledig ontsmet en nu heb ik alweer een tijdje twee nieuwe konijntjes, waar het goed mee gaat. Maar bij het minste teken van EC sta ik al bij de dierenarts. Hopelijk was je er op tijd bij, Snakelady.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_143845149
Diva O+

haar oude tuin-genoot is gister naar de nijntjeshemel gegaan, zomaar ineens dood... :'(
De kinderen waar hij nu woonde zijn heel verdrietig.
S. 2014
J. 2016
pi_143845296
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Diva O+

haar oude tuin-genoot is gister naar de nijntjeshemel gegaan, zomaar ineens dood... :'(
De kinderen waar hij nu woonde zijn heel verdrietig.

Ahw, Sneu! Misschien iets zoals VHS? Daar zijn nu wel regelmatig uitbraken van. (En dat is ook vaak 's avonds een gezond konijn, de volgende ogend dood.)

En Diva vermaakt zich op dit moment met het omwoelen van kleedjes, de nieuwe extra grote doos onderzoeken (zat een cadeau voor mijn pasgeboren neefje in. Ik wil het toch inpakken, dus de hupsels mogen de doos hebben) en achter mij aan rennen. Of ze het doet voor biks, een aai of omdat ik een rok aanheb - die is leuk om onder te kruipen en tegenaan proberen te staan... - weet ik niet :D , maar ik zal haar zo weer even de snackbal geven, die blijft een succes.

Oh, en elke morgen ligt ze samen met Cas op hun kleedje, lekker languit te slapen. Vaak moeten ze nog even wakker worden O+ Ik wilde een foto maken, maar zodra ik iets pak uit een kastje staat ze naast me om te kijken wat ik ga doen. Dus dat wil nog niet zo lukken :P .
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:48:39 #84
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143845546
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:23 schreef Candaasje het volgende:
Ahw, EC, dat is wel een bekende ja. En gekeken naar de medicatie die je hebt meegekregen denk ik inderdaad dat het die is. (novacam = pijnstiller, emprid = anti-msselijkheidsmiddel, caprofen en metacloral is voor stimulering van maag en darmen en panacur = anti-parasieten/wormenmiddel. )

Maar als je er op tijd bij bent - en dat lijk je wel te zijn, gezien het verder nog goed lijkt te gaan - is er best een goede kans op herstel hoor! EC is alleen wel een parasiet die vrijwel alle konijnen bij zich dragen, en bij stressvolle situaties en/of verminderde weerstand tot uiting kan komen. Konijnen die al eens EC hebben gehad lijken een wat grotere kans te hebben. (Wellicht omdat ze van zichzelf al een wat minder goede weerstand hebben.)

Het is alleen best een lastige diagnose om te stellen. Vermagering, urinebrand, en zelfs evenwichtsproblemen kunnen ook andere oorzaken hebben. En een bloedtest geeft niet echt een duidelijk beeld, omdat dus bijna alle konijnen positief testen.

Maar deze rits medicijnen zal vast helpen. Of het nu EC is of niet :Y .
(Tandjes waren al wel nagekeken denk ik?)

En voel jezelf niet te schuldig. Konijnen zijn bikkelhard voor zichzelf en ook afvallen kan heel snel gaan. Zeker met die vachtjes die ook nog eens regelmatig wisselen qua dikte is het soms moeilijk inschatten of je konijn nu te licht is of niet. Regelmatig wegen (keukenweegschaal) kan dan een manier zijn om in de gaten te houden hoe het gaat. Plus natuurlijk de keutels en het gedrag. (Maar dat laatste is dus vaak een stuk lastiger.)

Tanden zijn inderdaad nagekeken, ze heeft geen geweldige tanden, ze verwacht in de toekomst wel problemen, Bing zijn tanden zijn nu gelukkig perfect ( heeft ze ook meteen nagekeken)

En dank je, dat zei de dierenarts inderdaad ook al dus dat stelt me wel iets gerust.
Maar we zijn Hazel al verloren aan zo'n stom ongeluk en nu dit weer. :(

Missy zit nu lekker binnen in een dubbele kattenreismand met hooi, water en een kruikje. Ze is weer actiever als vanochtend gelukkig.

Sterkte met Cas en gefeliciteerd met je neefje!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143886381
Jeetje wat een verhaal weer, toen ik je eerste berichten gisteren las had ik het idee dat ze gewoon even wat buikpijn had (keutels overdwars zoals Dandilion het zo mooi zei ;)) maar dit klinkt toch een stuk erger. Op basis waarvan dacht je DA dat het e-cuniculi was?

Ik heb zelf ook een konijn met e-cuniculi gehad maar die had zo'n beetje alle bekende symptomen, scheve kop, nystagmus (oog dat snel heen en weer beweegt), evenwichtsproblemen en gewichtsverlies. Het kan natuurlijk dat Missy nog in een beginstadium zit en dan ben je er hopelijk heel vroeg bij.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:42:01 #86
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143886489
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:38 schreef Miffy1 het volgende:
Jeetje wat een verhaal weer, toen ik je eerste berichten gisteren las had ik het idee dat ze gewoon even wat buikpijn had (keutels overdwars zoals Dandilion het zo mooi zei ;)) maar dit klinkt toch een stuk erger. Op basis waarvan dacht je DA dat het e-cuniculi was?

Ik heb zelf ook een konijn met e-cuniculi gehad maar die had zo'n beetje alle bekende symptomen, scheve kop, nystagmus (oog dat snel heen en weer beweegt), evenwichtsproblemen en gewichtsverlies. Het kan natuurlijk dat Missy nog in een beginstadium zit en dan ben je er hopelijk heel vroeg bij.
Wel veel eten en drinken maar toch mager en uitgedroogd, wiebelen/evenwichtsproblemen en urine lekken.

Ze lijkt het beter te doen, hopelijk blijft het beter gaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143908205
update van Missy.
Haar keutels zijn goed, weer normale formaat, ze heeft nog wel moeite om haar lichaam zelf op temperatuur te houden dus de fles met warm water blijft er in.
Ze eet en drinkt goed.
Bing vind het helemaal niets dat hij nu alleen buiten zit, dus hij mag nu ook regelmatig even naar binnen om hoi te zeggen tegen Missy.
Gisteren vond hij het zo fijn binnen dat hij op de bank in slaap is gevallen in de armen van mijn jongste dochter. O+

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:19:59 #88
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143908223
Oh dat is echt een vreselijk lieve foto O+ O+
Ik heb een hondje minder en ik zit serieus over nijnen te denken nu :@
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_143908380
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:19 schreef oh-oh het volgende:
Oh dat is echt een vreselijk lieve foto O+ O+
Ik heb een hondje minder en ik zit serieus over nijnen te denken nu :@
Ik vind konijnen veel leuker dan ik eigenlijk dacht dat ik ze zou vinden, Bing heb ik uit nood opgevangen maar hij is eigenlijk net een hond en ik ben gek op hem. Loopt me achterna, zit te schooien, knuffelt graag, jaagt de kat weg enz. :P
Maar ik merk wel dat Bing die wat ouder is ook wat taaier en makkelijker is, Ik zou dan dus voor een al volwassen koppeltje uit de opvang gaan.

Overigens heb ik onderschat wat een werk konijnen zijn, ik heb al vrij veel dieren gehad maar de konijnen zijn veruit het meeste werk wat betreft schoonmaken en dergelijke . (ik heb naast de konijnen ook twee katen, twee gerbils en af en toe het hondje van mijn ouders te logeren).
Dat komt ook omdat Missy nog niet goed zindelijk is, ik merk buiten een heel groot verschil nu Missy binnen zit wat betreft poepruimen.
Maar ik zuig de keutels gewoon iedere dag op buiten met de stofzuiger, voordeel van een inpandig balkon. :P

Maar verders heeft ieder in het gezin heel veel plezier van ze!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:47:16 #90
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143908719
:D Oh echt?
Ik had laatst tijdelijk een nestje skinny's, ik vond die cavia's dus echt de hel, 3 keer per week heel die bak uitmesten, ze vraten me serieus arm aan groenvoer ook, wat een pisnellen!
Ik heb altijd konijnen gehad tot ik aan de honden ging, die liepen altijd los en waren zindelijk en dat was in mijn herinnering zo beduidend minder veel werk dan die cavia's.
Mijn huis is toch al een bende, ik moet elke dag schoonmaken, en niet vanwege de honden, maar vanwege de vijf parkieten die elke dag de hele dag los zitten. Zelfs de gevonden kanarie voegt zich daar sinds gisteren bij want die parkieten maken zijn kooi open _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_143909265
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:47 schreef oh-oh het volgende:
:D Oh echt?
Ik had laatst tijdelijk een nestje skinny's, ik vond die cavia's dus echt de hel, 3 keer per week heel die bak uitmesten, ze vraten me serieus arm aan groenvoer ook, wat een pisnellen!
Ik heb altijd konijnen gehad tot ik aan de honden ging, die liepen altijd los en waren zindelijk en dat was in mijn herinnering zo beduidend minder veel werk dan die cavia's.
Mijn huis is toch al een bende, ik moet elke dag schoonmaken, en niet vanwege de honden, maar vanwege de vijf parkieten die elke dag de hele dag los zitten. Zelfs de gevonden kanarie voegt zich daar sinds gisteren bij want die parkieten maken zijn kooi open _O-
Ik heb nooit cavia's gehad dus dat scheelt. ;)
De kooi maak ik zeker minimaal 2x per week schoon, waar ze keutelen en plassen iedere dag en bij Missy maak ik de bak nu iedere dag schoon, soms twee keer, om te zien hoe goed ze keutelt.

En ja, parkieten kunnen er ook een flinke bende van maken herinner ik me.
Wijze parkieten zijn het. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:20:24 #92
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143909417
Ik deed alleen de poep en plashoekjes elke dag even geloof ik, maar de hele kooi niet eens een keer in de week :@ Ik twijfel ook echt hoor, ik wil al zooooooooo lang weer nijnen, maar ik heb wel zat vee ook, en er komen telkens vogels aanwaaien _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_143912713
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:47 schreef oh-oh het volgende:
:D Oh echt?
Ik had laatst tijdelijk een nestje skinny's, ik vond die cavia's dus echt de hel, 3 keer per week heel die bak uitmesten, ze vraten me serieus arm aan groenvoer ook, wat een pisnellen!
Ik heb altijd konijnen gehad tot ik aan de honden ging, die liepen altijd los en waren zindelijk en dat was in mijn herinnering zo beduidend minder veel werk dan die cavia's.
Mijn huis is toch al een bende, ik moet elke dag schoonmaken, en niet vanwege de honden, maar vanwege de vijf parkieten die elke dag de hele dag los zitten. Zelfs de gevonden kanarie voegt zich daar sinds gisteren bij want die parkieten maken zijn kooi open _O-
Ik heb nu 5 cavia's en soms denk ik, 'dat zijn er wel minstens 2 te veel.' Mijn god wat een smerige beesten.
'Had ik maar konijnen genomen, die gaan op de kattenbak.'

:')
Tap tap tap
pi_143912726
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:20 schreef oh-oh het volgende:
Ik deed alleen de poep en plashoekjes elke dag even geloof ik, maar de hele kooi niet eens een keer in de week :@ Ik twijfel ook echt hoor, ik wil al zooooooooo lang weer nijnen, maar ik heb wel zat vee ook, en er komen telkens vogels aanwaaien _O-
Bij mij komen er steeds hamsters aan wandelen. Stomme beesten, worden steeds door mensen gedumpt.
Tap tap tap
pi_144053236
Ik had het al geplaatst in het DA-topic, maar ook nog even hier: mijn lieve Diva is niet meer hier.
En god, wat mis ik dat dametje. Ze was mijn schaduw, bij alles wat ik deed. Ze had altijd energie voor tien, onderzocht alles, en was onverschrokken. (Al kwam de hele voorraadkast naar beneden zetten, ze bleef er rustig onder zitten zonder een poot te verzetten of een oor te verroeren... en de stofzuiger was fijn om achter te zitten, want dan blies de warme lucht tegen haar aan.... ). Een uniek konijntje, en nu is het zo stil . :'(
pi_144053328
Oh, en over zindelijkheid gesproken: ik dacht dat zowel Cas en Diva hier onzindelijk waren (vooral qua keutels, die lagen overal - en dan bedoel ik ook echt overal, zelfs in de douche..-) maar het blijkt nu dat Cas keurig zindelijk is.
Ironisch gegeven: dinsdag hebben we nog een 'rolveger' besteld. Een soort mechanische stofzuiger; borstels wippen vuil in een bakje erachter. Ideaal voor keutels op het tapijt! Die nacht ging het dus mis, en woensdag is Diva overleden.

Konijnen zijn qua schoonmaken soms wel veel werk ja, een beetje afhankelijk van hoe zindelijk je ze krijgt. Ik heb het toen Diva alleen zat wel geprobeerd hoor, ze was er slim genoeg voor, maar ze weigerde.
Maar goed, ik heb verder geen hokken (alleen wat bakken met houtkorrels/stro/hooi en vetbedjes), dus naast regelmatig stofzuigen gooide ik een paar keer week die kleedjes en bakken leeg boven een vuilniszak, kleedjes in de was, en het was weer schoon. (Ok, soms moest ik ook even een plasje opddeppen, ongelukjes gebeurden nog wel eens.) Ik vind het goed te doen, maar mijn moeder moet er niet aan denken. ;)
  maandag 1 september 2014 @ 09:28:56 #97
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_144053350
:D Die van mij waren wel altijd zindelijk maar ze springen die drolletjes toch vrij makkelijk alsnog door de kamer vind ik.
Boh ik vind het toch nog steeds zo erg van je Diva :*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_144053449
Ja het is echt onwijs klote. Ik jank nog wat af ;( .
Gisteren zijn we toch maar wezen kijken voor een maatje voor Cas. Erg snel, beetje te snel voor mijzelf ook merk ik, maar ik wil niet dat hij te lang alleen zit. Hij is erg 'konijngericht', dus ik kan hem ook niet echt de aandacht geven die hij nodig heeft. Bij Diva was het een ander verhaal geweest, die zocht mij echt op dus die had ik wel een weekje, of desnoods langer, extra kunnen vertroetelen en dan pas een nieuw vriendje kunnen zoeken.

Maar goed, het is een lieve dame geworden. Bruin, beetje spitsere kop, dus wat meer typisch konijn. Behalve dan dat ze echt te dik is - de opvang had haar ongeveer vierkant binnengekregen.
De koppeling verloopt nu wel OK. Wel wat geren en op elkaar rijden (door beide partijen..) maar het gaat er niet fel aan toe. Echt bij elkaar liggen doen ze nog niet, maar wellicht komt dat nog.
Ze is gelukkig ook lief naar mij en (8> toe.
Maar ze lijkt qua 'aard' wel erg rustig, net zoals Cas. Als dat zo blijft, overwegen we toch misschien een viertal ervan te maken, en dan een iets energieker ander koppel erbij te laten koppelen. Enig nadeel is dat ik hier niet zoveel ruimte heb mocht het toch niet lekker lopen met zo'n groepje. Dus eerst maar even rustig afwachten - ze heeft ook nog geen echte kans gehad natuurlijk, ze is hier net - en dan verder kijken en overleggen ;)
  Moderator maandag 1 september 2014 @ 09:41:25 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_144053545
Diva -O- dat heb ik helemaal gemist ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 1 september 2014 @ 09:51:57 #100
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144053750
Candaasje, sterkte. :*
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_144054416
:*

Het is echt heel snel gegaan. De sluitspier van maag naar darmen bleek (na sectie) heel erg groot en 'getraind' te zijn (zoals de spieren bij een sporthart) en daarbij ook nog eens in een kramp geschoten. Er kon dus niks meer naar de darmen, en de maag bleef zich maar vullen met gas en maagsappen. (En het hooi dat er nog in zat begon te wellen en kon er ook niet uit.) Het was echt vechten tegen de bierkaai. ;(
pi_144169082
Satijn ligt lekker te loungen op de rugleuning van de bank
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:30:08 #103
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144342252
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 15:05 schreef Miffy1 het volgende:
Satijn ligt lekker te loungen op de rugleuning van de bank
[ afbeelding ]
O+

Hier ook een lounge foto, Bing is altijd blij als hij weer met Missy mag knuffelen.



Missy doet het iedere dag beter, ze begint zelfs weer wat aan te komen, klein voordeel van dit alles, ze is enorm knuffelig geworden, we worden overladen met konijnenkusjes.
Ik heb haar nog wel even binnen, ik had haar van de week weer buiten gezet maar ze raakte ondanks dat het wel warm was toch weer een beetje onderkoeld. Dus ze blijft nog even in huis.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_144354923
pi_144473090
Candaasje, sterkte nog. Zie het nu pas, je mooie lieve Diva :* Hoe is het nu met Cas?

Ik zie weer mooie foto's voorbij komen hier van konijnen O+

Hier gaat alles verder prima met Zeus en Aphrodite. Ze zitten nu zo'n 5 weken samen, 6 weken geleden ben ik begonnen met de koppeling. Zeus sproeit helaas nog wel ontzettend veel, maar ik heb de hoop dat dat in de tijd nog af gaat nemen. Ze lopen ook nog erg graag los, maar dat heb ik nu maar beperkt tot savonds onder toezicht, anders gaat mn halve huis eraan... :')
pi_144473386
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

O+

Hier ook een lounge foto, Bing is altijd blij als hij weer met Missy mag knuffelen.

[ afbeelding ]

Missy doet het iedere dag beter, ze begint zelfs weer wat aan te komen, klein voordeel van dit alles, ze is enorm knuffelig geworden, we worden overladen met konijnenkusjes.
Ik heb haar nog wel even binnen, ik had haar van de week weer buiten gezet maar ze raakte ondanks dat het wel warm was toch weer een beetje onderkoeld. Dus ze blijft nog even in huis.
Gelukkig dat ze aan de beterende hand is, zeker ook wel gezellig dat ze even binnen zit en al helemaal als ze konijnenkusjes uitdeelt O+ Ben je niet bang dat ze 'ontkoppeld' raken of gaat het wel goed met Bing af en toe naar binnen halen?
pi_144473427
quote:
Oh hai O+
pi_144474302


Ik heb een bunnycam geinstalleerd, kan ik af en toe checken wat ze uitvreten als ik er niet ben :7 Satijn is de gevlekte en Pluk zit tijdelijk even in een hok omdat hij niet meer geaccepteerd wordt door Satijn en Olaf sinds ik hem apart heb moeten houden nadat hij geopereerd is aan zijn kiezen. Hij loopt wel elke dag een tijdje los hoor want dan zet ik een hekje neer zodat Satijn en Olaf er niet bij kunnen. Samba en Olaf zijn niet in beeld, die liggen aan de andere kant van de kamer onder de eettafel, dat is opeens hun nieuwe favo hangout blijkbaar. Ik laat het koppelen van een viertal maar even rusten en ga over een tijdje eens proberen op neutraal terrein in de opvang waar ik als vrijwilliger werk.
pi_144479569
quote:
O+

quote:
17s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:29 schreef douche-eendje het volgende:
Candaasje, sterkte nog. Zie het nu pas, je mooie lieve Diva :* Hoe is het nu met Cas?

<..>
Fijn dat het zo goed gaat tussen Zeus en Aphrodite!

Hier gaat het wel goed. Althans, ik mis Diva nog verschrikkelijk, maar we hebben Cas toch maar snel op speeddate mee genomen omdat hij er erg treurig bij zat. (Cas is altijd meer 'konijngericht' geweest)

Mara woont nu bij ons. Een roodbruine dame, die letterlijk en figuurlijk vrij stevig is :P .
Ze begint inmiddels steeds meer op haar gemak te raken en schooit sinds gisteren ook samen met Cas om iets lekkers als ik uit de keuken of vanuit de hal met voorraadkast kom. (Ze krijgt alleen niet altijd wat, Er moeten nog wat spekkies af ;) )

Ze is lief voor Cas, maar weet wel wat ze wel en niet wil. Ze graaft graag in kleedjes en bakjes, onderzoekt alles met haar neus (en soms tandjes, hoewel dat meestal wat zachtjes gaat) en gisteren durfde ze al snel op de bank, nadat ik wat kussens als opstapje voor haar had neergelegd. Maar ze kan ook uren samen met Cas dutten. Soms op het kleed, maar ook graag samen onder de bank.

Oh, en op dit moment heeft ze de snackbal met biks ontdekt, en helpt Cas haar met 'opruimen'. O+




Ik was er eigenlijk echt nog niet aan toe, ik heb regelmatig staan huilen die eerste dagen. Het voelde zo dubbel; enerzijds gun je elk konijntje - dus ook Mara - een heel fijn thuis. Maar anderzijds was dit heel nog niet de planning en wilde ik niks liever dan Diva terug. En dan voelde ik me weer schuldig naar Mara toe, want ondertussen vergeleek ik alles wat zij wel of niet deed met hoe Diva het deed, terwijl ze A) een heel ander konijn is en B)ze net bij ons thuis was, en je dan niet gelijk moet verwachten dat ze alles maar gelijk leuk en tof vind. Het is in eerste instantie natuurlijk vreemd en nieuw.

Inmiddels krijg ik al wat meer contact met haar, het komt helemaal goed hoor. :Y
(En eigenlijk is dat het al, want Cas lijkt weer gelukkig. O+ )

(EDIT: de eerste dagen was ze overigens keurig zindelijk. Heerlijk! Want Cas bleek het ook te zijn... (ik dacht altijd dat zowel hij als Diva het niet waren. Maar het bleek dus vooral Diva te zijn geweest die vrolijk rondkeutelde. Waar kleine konijntjes groot in kunnen zijn zeg _O- ). Maar dat lijkt nu weer wat af te nemen... :'). *keuteltjes rapen gaat*
pi_144485850
Ah die foto's, ziet eruit als een heerlijk stel O+ De tweede foto ook waar Mara zo comfortabel op haar wam lijkt te liggen :7 Ik ken het dubbele gevoel, heb ook wel eens bij een nieuw konijn staan huilen, echt helemaal overstuur tegen mijn vriend van "en ik ga de opvang bellen, en ik heb er zo'n spijt van, en ze moet terug boehoehoehoe". Is allemaal goedgekomen uiteraard soms is het overgebleven konijn er eerder aan toe dan jijzelf :+
  dinsdag 23 september 2014 @ 12:59:32 #111
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144819785
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:37 schreef Miffy1 het volgende:

[..]

Gelukkig dat ze aan de beterende hand is, zeker ook wel gezellig dat ze even binnen zit en al helemaal als ze konijnenkusjes uitdeelt O+ Ben je niet bang dat ze 'ontkoppeld' raken of gaat het wel goed met Bing af en toe naar binnen halen?
Dat gaat gelukkig goed, iedere dag zaten ze samen uren op de bank, Missy is vorige week weer naar buiten gegaan alleen ging het vanochtend weer niet goed.

F&F / Stel je vragen aan de dierenarts! deel 24
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_144871838
Ah wat erg, ik heb net je berichten in het andere topic net gelezen, arme Missy ;( Je eigen dierenarts ziet er dus niets in om langer door te gaan met de Fenbendazol? Ik hoop zo voor je (en Missy ook) dat de aanvallen tot een minimum beperkt blijven. Heb je de mogelijkheid om ze allebei permanent binnen te houden of blijft Bing buiten wonen?
  woensdag 24 september 2014 @ 23:09:53 #113
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144877652
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:21 schreef Miffy1 het volgende:
Ah wat erg, ik heb net je berichten in het andere topic net gelezen, arme Missy ;( Je eigen dierenarts ziet er dus niets in om langer door te gaan met de Fenbendazol? Ik hoop zo voor je (en Missy ook) dat de aanvallen tot een minimum beperkt blijven. Heb je de mogelijkheid om ze allebei permanent binnen te houden of blijft Bing buiten wonen?
Het schijnt dat bij langdurig gebruik de parasiet resistent kan raken dus ze wil liever twee keer per jaar een kuur doen.
Bing gaat nu ook naar binnen, anders zitten ze beide alleen.

Ze heeft geen aanvallen meer gehad, ze is nog wel iets zwakker en ik geef haar nog wel carpofen voor de zekerheid.
Ik hoop dat ze er weer bovenop komt maar ze is nu al best lang ziek, ze groeit ook niet en komt maar weinig aan in gewicht.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_144882295
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:22 schreef Miffy1 het volgende:
Ah die foto's, ziet eruit als een heerlijk stel O+ De tweede foto ook waar Mara zo comfortabel op haar wam lijkt te liggen :7 Ik ken het dubbele gevoel, heb ook wel eens bij een nieuw konijn staan huilen, echt helemaal overstuur tegen mijn vriend van "en ik ga de opvang bellen, en ik heb er zo'n spijt van, en ze moet terug boehoehoehoe". Is allemaal goedgekomen uiteraard soms is het overgebleven konijn er eerder aan toe dan jijzelf :+
:D herkenbaar dus. Nouja, inmiddels ben ik al aardig gewend aan Mara. Ten minste, als die hormonen even ophoepelen. Ze is schijnzwanger geweest, en nu erg aan het jagen/rijden op Cas en erg bezitterig (ik mag Cas eigenlijk niet aaien van haar...). Leuk die ramsheid. Dus even kijken of ik voor volgende week een plekje kan reserveren, de baarmoeder moest er toch al uit. (En ze is al goed afgevallen, dus dat vet is ook niet meer zo'n groot probleem.)

quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 23:09 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het schijnt dat bij langdurig gebruik de parasiet resistent kan raken dus ze wil liever twee keer per jaar een kuur doen.
Bing gaat nu ook naar binnen, anders zitten ze beide alleen.

Ze heeft geen aanvallen meer gehad, ze is nog wel iets zwakker en ik geef haar nog wel carpofen voor de zekerheid.
Ik hoop dat ze er weer bovenop komt maar ze is nu al best lang ziek, ze groeit ook niet en komt maar weinig aan in gewicht.
Ahw, wat sneu ;( Hopelijk blijven de aanvallen weg! Binnen houden is wel verstandig ja, het kost dan net allemaal wat minder energie om warm te blijven e.d. :)
pi_144891462
Ik heb net de buitenkooi binnen gezet, wel een enorm groot ding maar ja, wel beter dat ze dan meer ruimte hebben.
Ze gaan sowieso meerdere keren per dag los lopen in de huiskamer maar het zal wel even wennen zijn, eerst hadden ze het hele balkon voor zichzelf.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_144940067
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 07:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D herkenbaar dus. Nouja, inmiddels ben ik al aardig gewend aan Mara. Ten minste, als die hormonen even ophoepelen. Ze is schijnzwanger geweest, en nu erg aan het jagen/rijden op Cas en erg bezitterig (ik mag Cas eigenlijk niet aaien van haar...). Leuk die ramsheid. Dus even kijken of ik voor volgende week een plekje kan reserveren, de baarmoeder moest er toch al uit. (En ze is al goed afgevallen, dus dat vet is ook niet meer zo'n groot probleem.)

[..]

Ahw, wat sneu ;( Hopelijk blijven de aanvallen weg! Binnen houden is wel verstandig ja, het kost dan net allemaal wat minder energie om warm te blijven e.d. :)
Aaf is serieus gewoon nog niet schijnzwanger geweest sinds de koppeling he... Echt, vaag beest. Kel was het om de haverklap :D
Zeus blijft wel sproeien en hormonaal gedrag vertonen dus ik vrees dat ik er niet aan ontkom om aafje ook te laten steriliseren (mijn DA is overigens wat minder pro-sterrilisatie bij voedsters, met name ex-zwervers omdat het risico op complicaties bij de operatie te groot is doordat de leeftijd slecht/niet in te schatten is).

Maar verder doet het spul het hier nog prima:

Beetje rondrennen achter een bal aan voor wat biksjes. Ware liefde . *;

Het gevoel van je konijnen missen is hier overigens zo vreselijk herkenbaar. Ik mis Nijn en Kelly nog dagelijks wel, het is en blijft vreemd zonder mijn oude duo. Het gemis is wel minder hoor, maar tsja... Ze waren er allebei altijd, jarenlang en in een paar maanden tijd waren ze er allebei niet meer. Ik heb nog een pluk haar van Nijn hier liggen waar ik nog wat mee wil doen maar ik weet nog niet wat.

En dit zat vorige week nog in de opvang te wachten op zn nieuwe huis. Babykonijntje van 4 maanden oud :+ Kleine babyvlamen O+
  Moderator zaterdag 27 september 2014 @ 07:36:33 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_144948393
Cute!! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:13:15 #118
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145147563
Helaas is Missy vanacht overleden. :'(
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:58:02 #119
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_145148466
:'( Konijn verliezen is al niet leuk maar al helemaal niet aan E.C. Rotziekte, zelf ook 1 konijn gehad die is overleden daaraan. Bij 1 van onze huidige konijnen een paar jaar geleden ook ontdekt maar daar waren we gelukkig op tijd bij. Die huppelt nu nog vrolijk rond.

Sterkte Snakelady!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:25:18 #120
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145149027
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:58 schreef dutchdevil het volgende:
:'( Konijn verliezen is al niet leuk maar al helemaal niet aan E.C. Rotziekte, zelf ook 1 konijn gehad die is overleden daaraan. Bij 1 van onze huidige konijnen een paar jaar geleden ook ontdekt maar daar waren we gelukkig op tijd bij. Die huppelt nu nog vrolijk rond.

Sterkte Snakelady!
Dank je, ze had heel erg ups en downs, de ene dag ging het goed en dan de volgende dag weer heel slecht.
Gisteren had ze een goede dag maar vanochtend vond ik haar toch dood in de kooi.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')