Mwah. Pcos he, en nagenoeg menstruatieloos van nature. Wel depri dagen voor menstruatie op de yasmin, dat was kak. En nuvaring had ik ook wel last van pms.. maar tsja, ik heb er niet zo veel ervarig mee eigenlijk geloof ik, riding the red dragonquote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]als ik dat in dit topic eens tegen elkaar af zet maakt dat volgens mij geen verschil
Maar de een heeft nou eenmaal wat meer last van die emoties. Was jij vruuger emotioneel tijdens je menstruaties?
Als ik het heb over bewegingen en minimaal aantal bewegingen dan heb ik het dus juist wel daaroverquote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:16 schreef Spees_Eend het volgende:
40 beweegmomenten haal ik bij laaange na niet. Vorige zwangerschap ook niet. En ik heb nu voor de tweede keer een actieve en sterke foetus in mn buik. Ik denk dat ik zo'n 5-10 x per dag een moment heb waarbij ik bewust denk: hey daar is ze! En dan kan het best zijn dat ze 30x achter elkaar schopt maar zo moet je niet tellen volgens mij.
Oh ja joh, ik dacht afzonderlijke beweegmomenten! Dan kom ik toch best wat dagen aan de 40 schopjes denk ikquote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als ik het heb over bewegingen en minimaal aantal bewegingen dan heb ik het dus juist wel daarover![]()
als je je kind over de hele dag genomen maar 1 keer voelt maar ze/hij/de/het/een schopt dan wel vervolgens 10/15/20 keer achter elkaar dan is dat al voldoende. Het minimum wat soms aangehouden wordt is 10 bewegingen per dag, en dan wordt dus echt ieder individueel schopje bedoelt. Als het er twee vlak na elkaar zijn, telt dat als 2 bewegingen, enz.
Alleen die minimaal 10 bewegingen per dag is dus een beetje losgelaten omdat mensen er superongerust van werden, die telden dan bijv. zoals jij aangeeft, en dan lijkt het al snel weinig. Nu wordt er op gehamerd dat als je kindje afwijkt van wat voor hem/haar normaal is, dat je dan aan de bel moet trekken, maar ik merk in de praktijk en hier dat dat ook onzekerheid oproept want oh help nu moet ik weten wat normaal is voor mijn kind maar er is geen pijl op te trekken.
Ellendig is het
bottomline blijft gewoon, als je je zorgen maakt, bellen.
omdat ze daar in al die boekjes zo op hameren. Leer je kind kennen, als het van het ritme afwijkt moet je bellen. En ik kan heel slecht met vage richtlijnen omgaan. Dan kan ik meer met die tien trappen van mignonne, dat is tenminste concreetquote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:41 schreef AwayTL het volgende:
Sq, mag ik vragen waarom je juist die beweging en het ritme zo belangrijk vindt?
Kan je je dan niet beter op iets anders focussen wat je ook zekerheid geeft over Henka? Dat je haar voelt, dat het goed gaat met jou en misschien af en toe luisteren naar het hartje?
V heb ik ook niet erg veel gevoeld en een ritme heb ik nooit gezocht, maar het is ook een heel erg rustig mannetje. Wellicht toen ook gewoon al.
Ik heb thuis zelfs toestemming gevraagd of ik het geslacht met jullie mag delen!
En das dus de bottomlinequote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:01 schreef Stormqueen het volgende:
Als ik mignonne zo hoor zit het wel snor. Vijftig bewegingen per dag haal ik altijd wel de laatste weken. Alleen soms is het: 's morgens tussen 9 en 10 20 trapjes, dan elke drie uur twee ploppen, en dan 's avonds om negen uur twintig trapjesen soms krijg ik gewoon vijf ferme trappen per uur
ze was toch 8,5 pond? Arm kind had ook helemaal geen plek meer natuurlijkquote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weinig beweging was de reden van inleiding bij mij. Maar als ik haar af en toe in haar bedje zie bewegen met haar armpjes en beentjes, is daar gelukkig niks mis mee
ik denk echt dat je de enige niet bent, het is ook nogal een life changing event, zo'n kindje krijgenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ruim jaHet gaat heel goed. Nu op de 6e dag woog ze alweer 4300 gram dus ze is alweer over haar geboortegewicht heen.
Voor de rest is het heel erg wennen. Ik ben iemand die wat meer moeite heeft met veranderingen (begrijp me niet verkeerd, ik zou haar echt niet willen missen), maar het gaat elke dag steeds beter. Ook hebben we een heel fijne kraam die ons goed helpt. Ook lekker spontaan en een kletskousIk hou daar wel van
Sunshinequote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ruim jaHet gaat heel goed. Nu op de 6e dag woog ze alweer 4300 gram dus ze is alweer over haar geboortegewicht heen.
Voor de rest is het heel erg wennen. Ik ben iemand die wat meer moeite heeft met veranderingen (begrijp me niet verkeerd, ik zou haar echt niet willen missen), maar het gaat elke dag steeds beter. Ook hebben we een heel fijne kraam die ons goed helpt. Ook lekker spontaan en een kletskousIk hou daar wel van
quote:Geniet van de Brabantse gastvrijheid
Uiteindelijk hebben we de flesjes bij de Kruidvat even verderop gehaaldquote:(...) leuk om een bezoek te overwegen en er een gezellig dagje uit van te maken
Ik heb er al een paar x gepostquote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:46 schreef Dyre het volgende:
[..]
SunshineFijn om te horen dat het steeds beter gaat!
Kom je binnenkort ook naar het babytopic?
Fijn is dat, een VK hierquote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:48 schreef AwayTL het volgende:
Boekjes, smoekjes.. Wij hebben Mignonne!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |