abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142744127
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:09 schreef Moppert het volgende:
Ik heb gewoon helemaal geen warmwater kruiken gebruikt naast het kind.
Ik wilde het niet hebben dus gewoon niet gedaan.
Nou ja zó mondig was ik toentertijd niet op het gebied van mijn kind, als verse moeder. Ik ben ook zo'n flapdrol die bijvoorbeeld dacht dat het cb verplicht was en dat wat zij zeiden 'moest' gebeuren. Had echt geen idee dat het een adviserend orgaan is en dat je gewoon je moedergevoel moet volgen.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_142744142
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:06 schreef kwakz0r het volgende:
Wat een mooie naam Room!

In t ziekenhuis waar ik moet bevallen is t normaal zo dat je met 4 op een kamer ligt. Ik heb wel een reservering in t kraamhotel maar de bevalling is medisch dus ik mag daar niet bevallen.

Ik mag officieel ook pas daar heen als ik ook naar huis zou mogen want de gyn draagt je dan weer over aan de vk en kraam.

De verpleegkundige zei wel dat AlS alles goed gaat en ik alleen niet naar huis mag omdat het na 19 of 21 's avonds is (weet niet meer, maar dat is de grens waarna je sowieso een nachtje moet blijven) ik wel kan verzoeken of ik alvast naar t kraamhotel mag. ZiJ blijven dan nog welverantwoordelijk voor me maar soms kan het wel ik moest het gewoon vragen.

Ik reken echter nergens op en neem oordoppen mee...

Per 1 januari gaatr de verloskunde afdeling en kraamhitel over naar de andere locatie en dan zijn er volgens mij sowieso meer kleinere kamers beschikbaar...
Je mag sowieso niet bevallen in het hotel :) mensen die een hotel-bevalling willen, bevallen gewoon in dezelfde verloskamers als waar jij straks gaat bevallen, met als verschil dat er geen verpleegkundige bij hen staat maar een kraamverzorgende. En geen zh-verloskundige maar een 'gewone' verloskundige.

Ik zag daar vrij vaak vrouwen met een keizersnede al na 1 of 2 dagen naar 'boven' gaan, dan kwam er gewoon iemand langs om de fraxiparine te spuiten en verder gebeurde er toch niet zoveel.
Overigens mag je uiteraard gewoon naar huis, het wordt alleen nooit aangeraden omdat kraamzorg vaak geen zorg meer biedt na die genoemde tijdstippen. Wat mij betreft zou t een knappe jongen zijn die me daar houdt :P
:)
pi_142744150
Mooie naam roomsnoes! O+

En ik ben verdrietig.. Offtopic in spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder even niet de puf om te reageren verder nu, sorry. :*
pi_142744154
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:15 schreef geppie het volgende:

[..]

Nou ja zó mondig was ik toentertijd niet op het gebied van mijn kind, als verse moeder. Ik ben ook zo'n flapdrol die bijvoorbeeld dacht dat het cb verplicht was en dat wat zij zeiden 'moest' gebeuren. Had echt geen idee dat het een adviserend orgaan is en dat je gewoon je moedergevoel moet volgen.
Ja!
herkenbaar :Y
nouja dat t CB niet verplicht was wist ik wel, maar ik dacht bijv. wel altijd dat een verloskundige verplicht was tijdens je zwangerschap. En dat wat zij zeiden ook gewoon 'moest'. Dat je daar zelf geen keuze in had. Wist ik veel :D
  zaterdag 26 juli 2014 @ 11:18:01 #230
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142744169
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Je mag sowieso niet bevallen in het hotel :) mensen die een hotel-bevalling willen, bevallen gewoon in dezelfde verloskamers als waar jij straks gaat bevallen, met als verschil dat er geen verpleegkundige bij hen staat maar een kraamverzorgende. En geen zh-verloskundige maar een 'gewone' verloskundige.

Ik zag daar vrij vaak vrouwen met een keizersnede al na 1 of 2 dagen naar 'boven' gaan, dan kwam er gewoon iemand langs om de fraxiparine te spuiten en verder gebeurde er toch niet zoveel.
Overigens mag je uiteraard gewoon naar huis, het wordt alleen nooit aangeraden omdat kraamzorg vaak geen zorg meer biedt na die genoemde tijdstippen. Wat mij betreft zou t een knappe jongen zijn die me daar houdt :P
AH kijk! Bedankt voor de extra info. Dan ga ik weer iets bewapender de strijd in straks.

'Naar boven'. Zo noemde de vpk het ook :Y
Kwak
pi_142744185
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:16 schreef Cygne het volgende:
Mooie naam roomsnoes! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh lieffie! Onthoud dat ie weet dat je zwanger bent... Dikke knuffel
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 26 juli 2014 @ 11:20:03 #232
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142744206
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:16 schreef Cygne het volgende:
Mooie naam roomsnoes! O+

SPOILER
:* wat naar cygne...
Kwak
pi_142744270
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

AH kijk! Bedankt voor de extra info. Dan ga ik weer iets bewapender de strijd in straks.

'Naar boven'. Zo noemde de vpk het ook :Y
Ja ik had al bijna gedachtenloos op enter gedrukt hahaha toch maar even dingetjes eromheen :P
En voor anderen, nee het is geen eerie eufemisme, de verloskamers zitten op de 2e etage (die stiekem eigk gewoon de eerste is :+ ) en dat hotel op de 5e. Hence, boven.

Ik heb t vaak zat gezien hoor, dat mensen toch gewoon naar huis gingen. Jouw bmi is vooralsnog de enige reden waarom je een medische indicatie hebt. Als je gewoon goed bevallen bent zijn er verder weinig redenen waarom ze je langer dan 2 uur na de bevalling zouden moeten houden.
Ze zijn er niet blij mee als je in de nacht vertrekt, zeker als het je eerste kint is. Het idee erachter is dat er dan geen hulp voor handen is om jou te ontzien en om je te ondersteunen in de verzorging van kint, maar ik vind dat zelf altijd een beetje aanmatigend :@ Zo een verse moeder die dan gelijk al het stickertje krijgt van oei, jij, alleen met je kind naar huis? eeehm... doe maar niet... Nu zijn daar ook uitzonderingen op te bedenken hoor, maar goed, jij lijkt me een adequate dame die zich goed ingelezen heeft en/of dat aan t doen is... dus ik vermoed dat dat wel losloopt.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 11:25:23 #234
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142744312
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja ik had al bijna gedachtenloos op enter gedrukt hahaha toch maar even dingetjes eromheen :P
En voor anderen, nee het is geen eerie eufemisme, de verloskamers zitten op de 2e etage (die stiekem eigk gewoon de eerste is :+ ) en dat hotel op de 5e. Hence, boven.

Ik heb t vaak zat gezien hoor, dat mensen toch gewoon naar huis gingen. Jouw bmi is vooralsnog de enige reden waarom je een medische indicatie hebt. Als je gewoon goed bevallen bent zijn er verder weinig redenen waarom ze je langer dan 2 uur na de bevalling zouden moeten houden.
Ze zijn er niet blij mee als je in de nacht vertrekt, zeker als het je eerste kint is. Het idee erachter is dat er dan geen hulp voor handen is om jou te ontzien en om je te ondersteunen in de verzorging van kint, maar ik vind dat zelf altijd een beetje aanmatigend :@ Zo een verse moeder die dan gelijk al het stickertje krijgt van oei, jij, alleen met je kind naar huis? eeehm... doe maar niet... Nu zijn daar ook uitzonderingen op te bedenken hoor, maar goed, jij lijkt me een adequate dame die zich goed ingelezen heeft en/of dat aan t doen is... dus ik vermoed dat dat wel losloopt.
Nou ja, ik hoef dus niet eens echt naar huis maar maar drie verdiepingen omhoog :P
Kwak
pi_142744363
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nou ja, ik hoef dus niet eens echt naar huis maar maar drie verdiepingen omhoog :P
Ja psies, en daar is gewoon 24 uur kraamzorg voorhanden. Dus. Met andere woorden, als je gewoon goed bevallen bent, dan is er geen reden waarom je een nacht zou moeten blijven, das vooral kassa voor het ziekenhuis ;) een nacht opname voor moeder én baby loopt richting 1000,- :X
  zaterdag 26 juli 2014 @ 11:29:59 #236
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142744410
Cygne, ik herken je verdriet :* Nog maar 3 weken geleden ging mijn oma zo naar het ziekenhuis... De gedachte dat oma wist dat ik zwanger ben en er ook wel naar uit keek, sterkt me.
pi_142744555
Cygne :* wat verdrietig
pi_142745117
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:10 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ooh joh, ons Wuppie heeft zelfs een nachtje BZN geheten! Baby Zonder Naam :')
We hadden 2 namen maar konden pas de volgende dag ècht beslissen
O, echt? Ik zie de gezichten van familie al voor me...
pi_142745161
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:02 schreef marel88 het volgende:

[..]

O, echt? Ik zie de gezichten van familie al voor me...
Dat was ook het mooiste... Hoe heet hij? Ja dat weten we nog niet :D
pi_142745334
Cygne heel veel sterkte :*
  zaterdag 26 juli 2014 @ 12:20:00 #241
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142745511
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hier ook na 1 dag 'naar boven' :Y En elke avond even om 8 uur naar beneden voor fraxi. Ja, zelf, want moest natuurlijk laten zien hoe stoer ik was :')

Kwak, komt vast goed. Gewoon tzt aankijken hoe je je voelt :)
pi_142746570
Moge! Heb niet alles kunnen onthouden met het jongetjesnieuws hier gisteren :@ maar:
Cygne :*
Duimen voor GM!
Wekenwissels! *O*

Hier: donkerdere tepels :o :') , en eindelijk weer eens semi-fatsoenlijk geslapen. Ondertussen begin ik me af te vragen of de wolk en de hormonen nog komen enzo? Ik ben nog best wel redelijk en huil echt niet om alle dingen waar iedereen hier om huilt lijkt het.. -O- ben ik nou een ontaarde moeder?
pi_142746666
Waar huilt iedereen om dan crumpette?

Oh mag ik jullie voorstellen aan ons lok lammetje:

Mijn man heeft mup net toegesproken en dr t lammetje belooft als ze OF hard gaat bewegen OF naar buiten komt. O+
S. 2014
J. 2016
pi_142746740
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Waar huilt iedereen om dan crumpette?

Oh mag ik jullie voorstellen aan ons lok lammetje:

[ link | afbeelding ]

Mijn man heeft mup net toegesproken en dr t lammetje belooft als ze OF hard gaat bewegen OF naar buiten komt. O+
aahh die man van jou :D O+

mijn vriendje heeft niet "de olifant" en "het aquarium" uit Carnival D'animeaux gezongen voor de kleine O+
Iedereen huilt hier toch om het nieuws en puppys en merci-reclames en en en... ? toch? en van het zien van vaders met kindjes op de fiets op straat en vannalles en nog wat. en ik niet :').
pi_142746745
Nee joh Crumpette, wees gezegend dat je er zo nuchter onder kunt blijven! Misschien komt het nog, misschien niet. Ik vind (persoonlijk) dat heel veel gejank maar op die hormonen gegooid wordt. Ikzelf ben stukken sneller aangebrand door van alles en nog wat, maar dat is ook een beetje het aard van het beestje ;)
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:10:34 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_142746773
volgens mij júist niet crumpette! Misschien 1 of 2. Maar om de vliegramp heb ik idd wel even gehuild, maar dat had ik niet-zwanger misschien ook wel een beetje gedaan ;)
disclaimer
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:13:02 #247
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142746832
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:09 schreef Crumpette het volgende:

[..]

aahh die man van jou :D O+

mijn vriendje heeft niet "de olifant" en "het aquarium" uit Carnival D'animeaux gezongen voor de kleine O+
Iedereen huilt hier toch om het nieuws en puppys en merci-reclames en en en... ? toch? en van het zien van vaders met kindjes op de fiets op straat en vannalles en nog wat. en ik niet :').
Wat geppie zegt, ik huil altijd al heel snel. Het komt nu wel iets sneller dan normaal vooral als ik iets gewoon ontroerend lief of juist zielig vind.

Normaal kan ik me dan redelijk inhouden. Om boosheid, frustratie en paniek huil ik snel, maar net zo snel als normaal :P

Ik ben ook geen hormonale bitch geworden volgens mij.

Merk wel dat ik nesteliger ben. Ruim meer op en word heel blij van babydingen regelen.
Kwak
pi_142746898
misschien is het wel gewoon omdat ik een man binnenin mij heb :7 _O-
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:18:13 #249
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_142746961
Gefeliciteerd room O+ *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_142746990
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:09 schreef geppie het volgende:
Nee joh Crumpette, wees gezegend dat je er zo nuchter onder kunt blijven! Misschien komt het nog, misschien niet. Ik vind (persoonlijk) dat heel veel gejank maar op die hormonen gegooid wordt. Ikzelf ben stukken sneller aangebrand door van alles en nog wat, maar dat is ook een beetje het aard van het beestje ;)
+1

Ik huil wel sneller uit onmacht of frustratie maar ikea reclames? Neuh... Tv of films ook niet...
En toch echt n meid.
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')