Nou ja zó mondig was ik toentertijd niet op het gebied van mijn kind, als verse moeder. Ik ben ook zo'n flapdrol die bijvoorbeeld dacht dat het cb verplicht was en dat wat zij zeiden 'moest' gebeuren. Had echt geen idee dat het een adviserend orgaan is en dat je gewoon je moedergevoel moet volgen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:09 schreef Moppert het volgende:
Ik heb gewoon helemaal geen warmwater kruiken gebruikt naast het kind.
Ik wilde het niet hebben dus gewoon niet gedaan.
Je mag sowieso niet bevallen in het hotelquote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:06 schreef kwakz0r het volgende:
Wat een mooie naam Room!
In t ziekenhuis waar ik moet bevallen is t normaal zo dat je met 4 op een kamer ligt. Ik heb wel een reservering in t kraamhotel maar de bevalling is medisch dus ik mag daar niet bevallen.
Ik mag officieel ook pas daar heen als ik ook naar huis zou mogen want de gyn draagt je dan weer over aan de vk en kraam.
De verpleegkundige zei wel dat AlS alles goed gaat en ik alleen niet naar huis mag omdat het na 19 of 21 's avonds is (weet niet meer, maar dat is de grens waarna je sowieso een nachtje moet blijven) ik wel kan verzoeken of ik alvast naar t kraamhotel mag. ZiJ blijven dan nog welverantwoordelijk voor me maar soms kan het wel ik moest het gewoon vragen.
Ik reken echter nergens op en neem oordoppen mee...
Per 1 januari gaatr de verloskunde afdeling en kraamhitel over naar de andere locatie en dan zijn er volgens mij sowieso meer kleinere kamers beschikbaar...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder even niet de puf om te reageren verder nu, sorry.![]()
Ja!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:15 schreef geppie het volgende:
[..]
Nou ja zó mondig was ik toentertijd niet op het gebied van mijn kind, als verse moeder. Ik ben ook zo'n flapdrol die bijvoorbeeld dacht dat het cb verplicht was en dat wat zij zeiden 'moest' gebeuren. Had echt geen idee dat het een adviserend orgaan is en dat je gewoon je moedergevoel moet volgen.
AH kijk! Bedankt voor de extra info. Dan ga ik weer iets bewapender de strijd in straks.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je mag sowieso niet bevallen in het hotelmensen die een hotel-bevalling willen, bevallen gewoon in dezelfde verloskamers als waar jij straks gaat bevallen, met als verschil dat er geen verpleegkundige bij hen staat maar een kraamverzorgende. En geen zh-verloskundige maar een 'gewone' verloskundige.
Ik zag daar vrij vaak vrouwen met een keizersnede al na 1 of 2 dagen naar 'boven' gaan, dan kwam er gewoon iemand langs om de fraxiparine te spuiten en verder gebeurde er toch niet zoveel.
Overigens mag je uiteraard gewoon naar huis, het wordt alleen nooit aangeraden omdat kraamzorg vaak geen zorg meer biedt na die genoemde tijdstippen. Wat mij betreft zou t een knappe jongen zijn die me daar houdt
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:16 schreef Cygne het volgende:
Mooie naam roomsnoes!![]()
En ik ben verdrietig.. Offtopic in spoiler.Oh lieffie! Onthoud dat ie weet dat je zwanger bent... Dikke knuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder even niet de puf om te reageren verder nu, sorry.S. 2014
J. 2016
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:16 schreef Cygne het volgende:
Mooie naam roomsnoes!![]()
En ik ben verdrietig.. Offtopic in spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder even niet de puf om te reageren verder nu, sorry.wat naar cygne...
Kwak
Ja ik had al bijna gedachtenloos op enter gedrukt hahaha toch maar even dingetjes eromheenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
AH kijk! Bedankt voor de extra info. Dan ga ik weer iets bewapender de strijd in straks.
'Naar boven'. Zo noemde de vpk het ook
Nou ja, ik hoef dus niet eens echt naar huis maar maar drie verdiepingen omhoogquote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja ik had al bijna gedachtenloos op enter gedrukt hahaha toch maar even dingetjes eromheen![]()
En voor anderen, nee het is geen eerie eufemisme, de verloskamers zitten op de 2e etage (die stiekem eigk gewoon de eerste is) en dat hotel op de 5e. Hence, boven.
Ik heb t vaak zat gezien hoor, dat mensen toch gewoon naar huis gingen. Jouw bmi is vooralsnog de enige reden waarom je een medische indicatie hebt. Als je gewoon goed bevallen bent zijn er verder weinig redenen waarom ze je langer dan 2 uur na de bevalling zouden moeten houden.
Ze zijn er niet blij mee als je in de nacht vertrekt, zeker als het je eerste kint is. Het idee erachter is dat er dan geen hulp voor handen is om jou te ontzien en om je te ondersteunen in de verzorging van kint, maar ik vind dat zelf altijd een beetje aanmatigendZo een verse moeder die dan gelijk al het stickertje krijgt van oei, jij, alleen met je kind naar huis? eeehm... doe maar niet... Nu zijn daar ook uitzonderingen op te bedenken hoor, maar goed, jij lijkt me een adequate dame die zich goed ingelezen heeft en/of dat aan t doen is... dus ik vermoed dat dat wel losloopt.
Ja psies, en daar is gewoon 24 uur kraamzorg voorhanden. Dus. Met andere woorden, als je gewoon goed bevallen bent, dan is er geen reden waarom je een nacht zou moeten blijven, das vooral kassa voor het ziekenhuisquote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoef dus niet eens echt naar huis maar maar drie verdiepingen omhoog
O, echt? Ik zie de gezichten van familie al voor me...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:10 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ooh joh, ons Wuppie heeft zelfs een nachtje BZN geheten! Baby Zonder Naam![]()
We hadden 2 namen maar konden pas de volgende dag ècht beslissen
Dat was ook het mooiste... Hoe heet hij? Ja dat weten we nog nietquote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:02 schreef marel88 het volgende:
[..]
O, echt? Ik zie de gezichten van familie al voor me...
Hier ook na 1 dag 'naar boven'quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je mag sowieso niet bevallen in het hotelmensen die een hotel-bevalling willen, bevallen gewoon in dezelfde verloskamers als waar jij straks gaat bevallen, met als verschil dat er geen verpleegkundige bij hen staat maar een kraamverzorgende. En geen zh-verloskundige maar een 'gewone' verloskundige.
Ik zag daar vrij vaak vrouwen met een keizersnede al na 1 of 2 dagen naar 'boven' gaan, dan kwam er gewoon iemand langs om de fraxiparine te spuiten en verder gebeurde er toch niet zoveel.
Overigens mag je uiteraard gewoon naar huis, het wordt alleen nooit aangeraden omdat kraamzorg vaak geen zorg meer biedt na die genoemde tijdstippen. Wat mij betreft zou t een knappe jongen zijn die me daar houdt
aahh die man van jouquote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Waar huilt iedereen om dan crumpette?
Oh mag ik jullie voorstellen aan ons lok lammetje:
[ link | afbeelding ]
Mijn man heeft mup net toegesproken en dr t lammetje belooft als ze OF hard gaat bewegen OF naar buiten komt.
Wat geppie zegt, ik huil altijd al heel snel. Het komt nu wel iets sneller dan normaal vooral als ik iets gewoon ontroerend lief of juist zielig vind.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:09 schreef Crumpette het volgende:
[..]
aahh die man van jou![]()
![]()
mijn vriendje heeft niet "de olifant" en "het aquarium" uit Carnival D'animeaux gezongen voor de kleine![]()
Iedereen huilt hier toch om het nieuws en puppys en merci-reclames en en en... ? toch? en van het zien van vaders met kindjes op de fiets op straat en vannalles en nog wat. en ik niet.
+1quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:09 schreef geppie het volgende:
Nee joh Crumpette, wees gezegend dat je er zo nuchter onder kunt blijven! Misschien komt het nog, misschien niet. Ik vind (persoonlijk) dat heel veel gejank maar op die hormonen gegooid wordt. Ikzelf ben stukken sneller aangebrand door van alles en nog wat, maar dat is ook een beetje het aard van het beestje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |