abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142743202
Jeetje GM, wat lees ik nou toch allemaal. Succes daar! Hopelijk krijg je wat meer duidelijkheid vandaag. Mijn ervaring is dat er meteen ingegrepen wordt zodra ze het ook maar een beetje niet meer vetrouwen, en met 37 weken (en een flinke baby, toch? :D) zit je wat dat betreft aan de 'goede' kant :)

Maar is dat een al wat ouder ziekenhuis waar je in ligt? Ik vind het een beetje ouderwets dat je je kamer nog met iemand moet delen. Mocht je man dan ook niet blijven slapen? Misschien ben ik te verwend geweest in mijn ziekenhuis dan :P :@
pi_142743260
Roomsnoes gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje!! *O*

Dyre valt wel mee met 'de ouderwetsheid' van dat ziekenhuis. Bij 'gewone' opname van de zwangeren is er kans dat je op zaal ligt, afhankelijk van de ernst natuurlijk. Als je wordt ingeleid krijg je een kleine kamer alleen, tijdens de bevalling uiteraard ook (maar dan gewoon een ruime verloskamer en na de bevalling een kraamsuite waar partner ook mag blijven slapen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mabawa. op 26-07-2014 10:15:29 ]
pi_142743290
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 09:16 schreef marel88 het volgende:
Mornings!

GM, ik hoop dat vandaag duidelijkheid brengt.

Veel plezier met vertellen vanmiddag, Phaidra, blijft zo bijzonder...

Wij hebben net de knoop doorgehakt voor de namen!!! Mocht ook wel met 38.1 weken... En het staat zo mooi, icm doopnamen en achternaam, zo wordt het heel echt! En nu ben ik benieuwd of we de jongens- of meisjesnaam gaan geven O+
Ooh joh, ons Wuppie heeft zelfs een nachtje BZN geheten! Baby Zonder Naam :')
We hadden 2 namen maar konden pas de volgende dag ècht beslissen
pi_142743327
Ik lag na de bevalling ook op een kamer van 4 :Y

Irritant wel met allemaal gesnurk en geschuifel en gedraai van iedereen.

Dus er zitten nu oordoppen en zo'n zwart maskertje in mijn bevaltas :Y) . Hoop dat dat deze keer het verschil gaat maken. Baby mag 's nachts na de bevalling bij je blijven als je wilt. Maar gezien ik geen bv geef kan ik er ook voor kiezen om hem 's nachts bij de verpleging te laten :Y
pi_142743394
Dyre het is precies zoals Mabawa zegt, nu lig ik op zaal met nog iemand, maar als ik bevallen ben krijg ik een eigen kamer waar muppet en man ook kunnen slapen...

Dan ga ik ook naar de kraamafdeling, nu lig ik op verlos/gynaecologie, ligt aan de andere kant vd gang een oudere vrouw bij wie baarmoeder is verwijderd...
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 26 juli 2014 @ 10:19:43 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142743400
Oeh op zaal liggen vlak na je bevalling lijkt me écht niet tof! Wij hadden een privekamer waar mijn vriend ook mocht blijven slapen en dat leek vrij standaard, er zijn niet eens zalen op de kraamafdeling van het zhs waar ik lag.

Maargoed, je hebt het er maar mee te doen natuurlijk als het niet anders kan.
pi_142743446
Room gefeliciteerd *O*

Goede echo's *O*

Gm sterkte ermee en gefeliciteerd met je 37 weken mijlpaal, die in ieder geval gehaald.
pi_142743461
Ik had een privékamer na mn bevalling *O*
ik was zo blij dat precies dat kamertje vrij was toen ik bevallen was, wist ik veel :P later kreeg k een rondleiding met mn jaargenoten door datzelfde ziekenhuis "dit zijn de twee solokamers, hier leggen we de dames met zware bevallingen die veel rust nodig hebben"

Ah :') figures. :+

Na mn schildklier-OK lag k op zaal met 3 anderen. 1 vrouw die loeihard snurkte, 1 man met een schouderoperatie, die bleef bloeden als een rund dus ieder uur kwamen ze hem checken en opnieuw verbinden. En een of andere vent in een corset met zo'n nekding om. Die was van een steiger gedonderd en daarna werd ie telefonisch in het ziekenhuis gedumpt door zn vrouw :') timing. Die heeft de hele nacht liggen bellen en huilen aan de telefoon en weet ik veel. Keizielig... maar ik was wel blij met mn oordoppen :@
:)
pi_142743470
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:10 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ooh joh, ons Wuppie heeft zelfs een nachtje BZN geheten! Baby Zonder Naam :')
We hadden 2 namen maar konden pas de volgende dag ècht beslissen
:D écht?!

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik lag na de bevalling ook op een kamer van 4 :Y

Irritant wel met allemaal gesnurk en geschuifel en gedraai van iedereen.

Dus er zitten nu oordoppen en zo'n zwart maskertje in mijn bevaltas :Y) . Hoop dat dat deze keer het verschil gaat maken. Baby mag 's nachts na de bevalling bij je blijven als je wilt. Maar gezien ik geen bv geef kan ik er ook voor kiezen om hem 's nachts bij de verpleging te laten :Y
Wat een goed idee Twinkle! Die oordoppen had ik ook al bedacht maar het zwarte maskertje ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_142743476
Kleine status-update :)
Ze weegt 3310 en is 48 cm lang en heerlijk rustig en lief en en en <3
Bevalling is goed verlopen. De weeen kwamen erg vlug op elkaar toen we eenmaal in het zh waren. Geen idee of dat is wat ze weeenstorm noemen maar ik kon niet bijkomen tussendoor. Tot de slang met lachgas kwam. Man, geweldig. Absoluut niet pijn rij natuurlijk maar de kantjes waten er een beetje af en ik viel af en toe lekker weg tussen de weeen door. En tjemig, die oerkracht als je perst. Dat je niet meer kan en er dan toch met een brul er nog een stoot achteraan kan geven en dat je dan je kindje aan kan pakken. Fantastisch <3
Na afloop hoorde ik de vk en zusters samen praten tijdens het hechten over hoe fijn het was dat het groen was. Dus ik schrik op en roep "wat, groen?!?" Dus zij lachen.
"Ja zo noemen we dat als alles perfect is verlopen."
<3

Ze deelt haar voornaam met mevr Newton-John!

GM succes! Ik hooo voor je dat er snel wat stabiliteit komt voor je. Dat ge-heen-en-weer steeds!
pi_142743497
Room wat vertel je het mooi O+ En wat een prachtige naam! Die had ik ook wel gewild maar mijn man wilde niet :(
  zaterdag 26 juli 2014 @ 10:28:01 #212
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142743505
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:24 schreef geppie het volgende:

[..]

:D écht?!

[..]

Wat een goed idee Twinkle! Die oordoppen had ik ook al bedacht maar het zwarte maskertje ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee! Je spoiler! De tranen schieten in mijn ogen, wat erg zeg voor zo'n pasgeboren baby :o (en de ouders)
pi_142743540
Bij ons ziekenhuis ook meerdere mensen op een kamer helaas.

Ik heb bericht terug van mijn verloskundige. Als je dus poliklinisch wilt bevallen met je eigen verloskundige en je vraagt in het ziekenhuis op een gegeven moment om pijnstilling, dan krijg je een medische indicatie en gaat in principe je eigen verloskundige weg. Nou is het bij ons gebruikelijk dat de verloskundige blijft voor coaching, maar als er een andere bevalling is, gaat ze wel weg.

En over die placenta prik, dat die niet gegeven wordt als hier geen aanleiding voor is, maar ook zegt ze dat die in het ziekenhuis standaard gegeven wordt in Nederland, gezien de voordelen van de prik. Dat spreekt elkaar nog al wat tegen. Pff, het is maar goed dat je niet alles klakkeloos dus aanneemt en eigenlijk bij alles de vraag moet stellen: is het medisch noodzakelijk?
pi_142743625
Room, klinkt fijn :D en mooie naam O+

GM, hopelijk mag je snel naar huis of leiden ze je vandaag nog in :)

Hier in het ziekenhuis zijn er superluxe kraamsuites. Man en kind mogen er de hele tijd bij blijven :)
(Hoe zit dat eigenlijk als er geen plaats is? Ik sta straks natuurlijk ook onder controle van de gyn, dus ga ervan uit dat het wel goed komt, maar wat als? )
pi_142743635
Room O+ mooi gewichtje! En mooie naam O+ O+
klinkt als een prachtige bevalling. Goed gedaan joh <3

En Hilmo, dat lijkt me evident toch, dat je zelf op zoek gaat naar info over wat je ondergaat :) Je zorgverlener heeft de plicht om jou van informatie te voorzien zodat jij keuzes kunt maken, maar jij ( <-- in het algemeen dus) hebt ook de plicht om jezelf te informeren over wat je te wachten staat en zulks.

Die oxytocine prik in je been is niet overal standaard. Het beleid wisselt heel erg daaromtrent. Ik heb in ziekenhuizen gelopen waar deze niet standaard gegeven werd en in veel gewone praktijken wordt de prik juist wel standaard gegeven. Op zich is dat dus ook niet zo heel boeiend verder, belangrijkste is wat jij wil, wil je die prik wel of niet. Dát moet je straks opschrijven of aangeven en dan maakt het niet meer uit of je bij het zh bevalt of bij je eigen vk.
pi_142743650
Nee Geppie :o ... de horror! Arm kindje!

Ik moet zeggen .. hoop dat Harrie dadelijk niet veel de kruiken nodig zal hebben. Ik vind die dingen dus echt drie keer niks :o. Vond ik bij dreumes al niet. Gelukkig kon die zich al heel snel zelf warm houden en heb ik ze voornamelijk voor het voorverwarmen gebruikt.

Ja en die oordoppen en masker dus vanwege ervaring :+ . Anders zou ik er nooit op gekomen zijn! Ik heb het ook nog nooit ergens gelezen bij een opsomming van de bevaltas.

Room mooie naam en mooie stats! O+

Nu wil ik oohook!
pi_142743656
oh en GM ik hoop voor je dat het allemaal met een sisser afloopt verder. Ze houden je goed in de gaten klinkt het, dat is mooi. Hoe is het nu met je bloeddruk?
Ik weet dat jij er niet op hoopt, maar voor je meisje hoop ik toch dat ze nog een paar daagjes langer mag blijven zitten, nog heel eventjes moed verzamelen voor de grote wereld ;)
pi_142743659
GM: wat spannend! Succes vandaag.

Danaa: wat leuk dat jullie zo'n fijne avond hebben gehad! Super!

Roomsnoes: prachtige naam heeft jullie dochter gekregen O+. Fijn dat het goed verlopen is.
pi_142743699
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:39 schreef mignonne het volgende:
oh en GM ik hoop voor je dat het allemaal met een sisser afloopt verder. Ze houden je goed in de gaten klinkt het, dat is mooi. Hoe is het nu met je bloeddruk?
Ik weet dat jij er niet op hoopt, maar voor je meisje hoop ik toch dat ze nog een paar daagjes langer mag blijven zitten, nog heel eventjes moed verzamelen voor de grote wereld ;)
Mn bloeddruk is ( wonderlijk genoeg) wel goed!
Ik vind t niet erg als ze nog niet inleiden (of nou n btj misschien maar das nieuwsgierigheid.) maar ik wil wel graag een duidelijk plan...
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 26 juli 2014 @ 10:43:45 #220
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142743711
Room, wat een mooi verhaal en een mooie naam voor je dochter!

GM, sterkte met de onzekerheid waar je nu in zit :*

Hilmo, bij ons in het Catharina-ziekenhuis is de prik ook standaard, maar mijn verloskundige geeft hem alleen als het nodig is. Bij E. zat de spuit nog in mijn been toen de placenta al kwam.

Ik meld me hier maar weer. Een goede nacht gehad, slechts 1x eruit om te plassen. Vandaag nog een keer grote boodschappen doen en dan zijn we toch echt wel klaar om de kleine meneer/mevrouw te verwelkomen. Ik heb er onwijs veel zin in, ben zo nieuwsgierig geworden ondertussen!
pi_142743743
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mn bloeddruk is ( wonderlijk genoeg) wel goed!
Ik vind t niet erg als ze nog niet inleiden (of nou n btj misschien maar das nieuwsgierigheid.) maar ik wil wel graag een duidelijk plan...
Dat is mooi iig dat je bloeddruk goed is (Y)
Dat plan komt er vast wel. Soms is het gewoon allemaal niet zo duidelijk jammer genoeg. Je hebt een termijn waarbij inleiden wel kan maar toch nog steeds niet echt ideaal is, dan moet er een hoop afgewogen worden, hoe gaat t met jou, hoe gaat t met je meisje, hoe staat het met je randwaarden zoals bloeddruk en bloedonderzoek enz. Irritant maar waar, soms kost dat best een poosje om het goed in the picture te hebben allemaal. Vraag gewoon wanneer de arts zn ronde doet om uitleg over waar je nu staat en wat het plan is, mag je naar huis, moet je blijven? enz enz. :* sterkte met afwachten want das gewoon irritant
pi_142743752
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee Geppie :o ... de horror! Arm kindje!

Ik moet zeggen .. hoop dat Harrie dadelijk niet veel de kruiken nodig zal hebben. Ik vind die dingen dus echt drie keer niks :o. Vond ik bij dreumes al niet. Gelukkig kon die zich al heel snel zelf warm houden en heb ik ze voornamelijk voor het voorverwarmen gebruikt.

Ik hoop ook dat we zo min mogelijk die krengen hoeven te gebruiken. Ik wikkelde ze al in een handdoek en met de dop richting voeteneinde maar het zkh verhaal heeft wel zo een ontzettende indruk gemaakt dat ik ook blij was toen de kraam zei dat ze ze niet meer nodig had na 2 dagen.
pi_142743766
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat is mooi iig dat je bloeddruk goed is (Y)
Dat plan komt er vast wel. Soms is het gewoon allemaal niet zo duidelijk jammer genoeg. Je hebt een termijn waarbij inleiden wel kan maar toch nog steeds niet echt ideaal is, dan moet er een hoop afgewogen worden, hoe gaat t met jou, hoe gaat t met je meisje, hoe staat het met je randwaarden zoals bloeddruk en bloedonderzoek enz. Irritant maar waar, soms kost dat best een poosje om het goed in the picture te hebben allemaal. Vraag gewoon wanneer de arts zn ronde doet om uitleg over waar je nu staat en wat het plan is, mag je naar huis, moet je blijven? enz enz. :* sterkte met afwachten want das gewoon irritant
Dank je :*
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 26 juli 2014 @ 11:06:40 #224
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142744008
Wat een mooie naam Room!

In t ziekenhuis waar ik moet bevallen is t normaal zo dat je met 4 op een kamer ligt. Ik heb wel een reservering in t kraamhotel maar de bevalling is medisch dus ik mag daar niet bevallen.

Ik mag officieel ook pas daar heen als ik ook naar huis zou mogen want de gyn draagt je dan weer over aan de vk en kraam.

De verpleegkundige zei wel dat AlS alles goed gaat en ik alleen niet naar huis mag omdat het na 19 of 21 's avonds is (weet niet meer, maar dat is de grens waarna je sowieso een nachtje moet blijven) ik wel kan verzoeken of ik alvast naar t kraamhotel mag. ZiJ blijven dan nog welverantwoordelijk voor me maar soms kan het wel ik moest het gewoon vragen.

Ik reken echter nergens op en neem oordoppen mee...

Per 1 januari gaatr de verloskunde afdeling en kraamhitel over naar de andere locatie en dan zijn er volgens mij sowieso meer kleinere kamers beschikbaar...
Kwak
  zaterdag 26 juli 2014 @ 11:09:51 #225
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142744052
Ik heb gewoon helemaal geen warmwater kruiken gebruikt naast het kind.
Ik wilde het niet hebben dus gewoon niet gedaan.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')