abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2014 @ 08:32:33 #151
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_142873600
Het jammere van een subforum als TRU, en ook BNW, is dat als er een topic boven in de AT staat, dat dat vaak helaas als een rode lap werkt op KLB en ONZ users die het dan 'lollig' vinden een troll opmerking te moeten plaatsen. Zelfs op deze pagina zie ik 2 van dat soort figuren staan (GuusGeluk7 en IBAZ).
Zit daar gewoon nóg strenger bovenop qua (gast)moderatie (waarom staan die reacties er eigenlijk nog?).
Mensen die eraan zitten te denken hun ervaringen te delen zullen natuurlijk nog eens goed nadenken eer ze dat posten als trollen vrij spel hebben.

Dat kun je afvangen door er een besloten forum van te maken (zoals KPD en KEL). Misbruik = ban.
Maar diezelfde mindere toegankelijkheid is natuurlijk ook meteen een nadeel aan de andere kant.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_142873674
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:05 schreef Bastard het volgende:
Dit verloop is nou precies waar ik mij eind juli/begin augustus 2012(!) om druk heb gemaakt en al zag aankomen.

Maar dat commentaar werd toen gezien als trollen, treiteren van de huidige moderatie of whatever, geintopics moesten ook gewoon kunnen. Nou, you reap what you sow wanneer je de believers vogelvrij verklaard toch? Dan ga je gewoon geen persoonlijke ervaringen meer posten, een heel logisch gevolg.

Hoe dan misschien verder?
Meer aanwezigheid van moderators
Strenger modden mbt 'geinen' (schep een respectvolle sfeer.)
Affiniteit met onderwerpen hebben als mod is een pre.
Ga actief meeposten, kom ook eens met een andere invalshoek, zoek eens achtergrondinfo.
Zorg dat je 1 geintopic over hebt maar de andere clean houdt voor mijn part.
Organiseer weer eens een spooktocht in een bos.

TRU is altijd wel een apart hoekje geweest op FOK!, ergens in de donkere krochten. Er is een tijd geweest dat men hier graag kwam posten en discussiëren, dat je welkom was met je aparte visie op het leven en erna. Ik denk dat het ook nog steeds een interessant forum kan zijn het vergt alleen een snuf magie.
Héeee Bastard jij ook long time no see !

Begrijpelijk dat je direct in huis valt met je vroegere grieven (jij zeker) , heb ik ook gedaan maar uiteindelijk staat hier nog steeds dezelfde muur voor je neus.
Maar zoals Ron1n zegt ... beter de ouwe koeien in de sloot houden :)

Maar jij zou jij niet zijn als je niet direct met positieve voorstellen zou afkomen :Y)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 30 juli 2014 @ 08:45:19 #153
8372 Bastard
Persona non grata
pi_142873739
Heel goed punt NorthernStar! En ik vond zelf de opmerking van R0n1n:
quote:
"ik geloof in ..." = prima. Moet jij weten. Ik niet.
"... bestaat" = vragen om een stevige discussie (afhankelijk hoe je het stelt. Bepaalde discussie uitsluiten kan, via je OP)
"Dit is het bewijs dat ... bestaat" = Laat maar zien.

& accepteren dat je er in veel gevallen niet uit gaat komen.
Ook sterk voor een nieuw Netiquette.

Er is inderdaad vaak geen objectief bewijs, het is de interpretatie van een gevoel of beeld waar de user over spreekt die is voor iedereen anders. Misschien ervaart de user iets unieks, of misschien leidt de user aan waanbeelden. Evenvaak kan een waarneming anders uitgelegd worden, neem bijvoorbeeld de video van een vermeende ufo "dat kan ook bewerkt zijn met videosoftware".
Is dat de zinloze discussie die je in wil gaan, de ander overtuigen van het feit dat het ook anders uitgelegd kan worden of wil je verder in alle respect dit aankaarten bij de user en mag het verder gewoon zo zijn?

Er word veel geroepen dat FOK! een discussieforum is, maar geldt dat ook voor TRU of beter gezegd, staat ieder topic binnen TRU dan open ter discussie?

Ik wil niet zeggen dat tegengeluiden niet welkom horen te zijn maar je zal daar vooral door moderatie in moeten sturen. Bovenop zitten en met zachte hand modereren, soms verwijzen naar een ander topic. Je zal hier toch je users moeten beschermen in de gedachten van TRU..

ps, op dit account van mij zijn ze nog steeds van mening dat mijn pm/dm niet meer hoeft te werken. Mocht je iets willen zeggen gooi het maar gewoon op het forum wmb
The truth was in here.
pi_142873779
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:55 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat ben ik. De diehard last man standing & dan ben ik nog sceptisch ook :P

Daarnaast is er wel een kern van vaste, maar sporadische bezoekers. Dat zijn er zo'n 5 a 6, denk ik.
Waarvan het merendeel sceptisch. (maar dan wel echt. Geen "welke drugs gebruik jij" mensen ;) )
Eigenlijk zou er in Tru een hechtere kern van believers moeten zijn, zoals in sommige andere subfora.
Als je (vroeger) bijv in W&T iets postte over ufo's, kreeg je direct een hoop W&T users over je heen om te melden dat dat forum niet de geschikte plaats was om daar over te beginnen.
En als je in Tru over ufo's begon kreeg je direct een hoop sceptici over je heen om je uit te lachen of bewijs te vragen.
Wat ik wil zeggen is dat bijv in W&T de vaste users hun forum beschermden, terwijl er in Tru meestal door een mod moest ingegrepen worden.
Moest er in Tru ook zo'n beschermende sfeer heersen zouden de trollen mss op den duur minder geneigd zijn om hier nog rond te hangen.
Serieuse sceptici zijn natuurlijk steeds nog welkom (RON1N :* ) omdat zij gewoon bijdragen tot het gesprek/discussie vermits zij het op een respectvolle manier doen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 30 juli 2014 @ 08:52:36 #155
8372 Bastard
Persona non grata
pi_142873817
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 08:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Héeee Bastard jij ook long time no see !

Begrijpelijk dat je direct in huis valt met je vroegere grieven (jij zeker) , heb ik ook gedaan maar uiteindelijk staat hier nog steeds dezelfde muur voor je neus.
Maar zoals Ron1n zegt ... beter de ouwe koeien in de sloot houden :)

Maar jij zou jij niet zijn als je niet direct met positieve voorstellen zou afkomen :Y)
Ik heb geen behoefte aan het oprakelen van oude koeien hoor, maar we mogen toch aangeven dat we dit verloop voorzien hadden? Noem het een voorspelling binnen TRU.

Laten we maar vooruit kijken, in het verleden zijn alleen ervaringen, in de toekomst liggen opties.
Oh en werk :W
The truth was in here.
  woensdag 30 juli 2014 @ 09:07:40 #156
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142873973
Nou, laten we het er maar op houden dat lolbroeken en pitbulls niet echt wenselijk zijn in een discussie waar dan ook maar dat het hier nog een stukje gevoeliger ligt omdat de onderwerpen bijna per definitie een minderheidsmening betreft.

Homeopathie zal 75% onzin vinden en 25% niet en in TRU zou die 25% ruimte moeten krijgen om voorbij gejanee te komen en wat mij betreft middeltjes bespreken die voor hun het beste werkt of nog leuker om een soort do it yourself topic van te maken (zet je de grote boze kwakzalvers ook buiten spel, profit voor de reddende engel sceptici die ons van onszelf wil redden).

Zo ook met kristallen, aliens, algehele esoterie en andere zaken. de minderheid die er wel in gelooft moet ruimte en bescherming krijgen om zonder te veel gezeur hun hobby/geloof/overtuiging te bespreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 30-07-2014 09:26:04 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_142874084
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:07 schreef jogy het volgende:
Zo ook met kristallen, aliens, algehele esoterie en andere zaken. de minderheid die er wel in gelooft moet ruimte en bescherming krijgen om zonder te veel gezeur hun hobby/geloof/overtuiging te bespreken.
Hopelijk wordt Tru ook niet te strikt qua onderwerpen.
Zaken zoals god, de ziel, karma enz heb ik vroeger altijd liever in Tru gepost dan bijv in F&L, terwijl ze mss daar meer thuishoorden.
  woensdag 30 juli 2014 @ 09:22:24 #158
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142874174
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Hopelijk wordt Tru ook niet te strikt qua onderwerpen.
Zaken zoals god, de ziel, karma enz heb ik vroeger altijd liever in Tru gepost dan bijv in F&L, terwijl ze mss daar meer thuishoorden.
F&L en TRU hebben dan ook veel raakvlakken. In het verleden heb ik wel eens eenzelfde topic op beide plekken aangemaakt met een heel andere insteek. werkt best goed. in F&L werk je gewoon meer op een meer geaccepteerd niveau van filosofie en onderbouwingen en bij TRU kan je lekker brainfarten en werk je meer vanuit de eigen ervaring.
Vrijheid
  Moderator woensdag 30 juli 2014 @ 09:49:04 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_142874620
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 08:32 schreef StateOfMind het volgende:
Het jammere van een subforum als TRU, en ook BNW, is dat als er een topic boven in de AT staat, dat dat vaak helaas als een rode lap werkt op KLB en ONZ users die het dan 'lollig' vinden een troll opmerking te moeten plaatsen. Zelfs op deze pagina zie ik 2 van dat soort figuren staan (GuusGeluk7 en IBAZ).
Zit daar gewoon nóg strenger bovenop qua (gast)moderatie (waarom staan die reacties er eigenlijk nog?).
Mensen die eraan zitten te denken hun ervaringen te delen zullen natuurlijk nog eens goed nadenken eer ze dat posten als trollen vrij spel hebben.

Dat kun je afvangen door er een besloten forum van te maken (zoals KPD en KEL). Misbruik = ban.
Maar diezelfde mindere toegankelijkheid is natuurlijk ook meteen een nadeel aan de andere kant.
Zijn weg.
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2014 @ 09:57:39 #160
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_142874773
quote:
17s.gif Op woensdag 30 juli 2014 08:45 schreef Bastard het volgende:

Ik wil niet zeggen dat tegengeluiden niet welkom horen te zijn maar je zal daar vooral door moderatie in moeten sturen. Bovenop zitten en met zachte hand modereren, soms verwijzen naar een ander topic. Je zal hier toch je users moeten beschermen in de gedachten van TRU..

Tegengeluiden zijn absoluut welkom. :) Als iemand een rationele benadering in wil brengen is dat prima. Leg maar uit hoe je dingen ziet. Alleen er bestaat geen bewijslast voor de user die een andere opvatting heeft. Men mag best een pleidooi houden voor zijn of haar opvatting. Alleen vragen naar bewijs zijn overbodig en ongewenst.

quote:
Nou, laten we het er maar op houden dat lolbroeken en pitbulls niet echt wenselijk zijn in een discussie waar dan ook maar dat het hier nog een stukje gevoeliger ligt omdat de onderwerpen bijna per definitie een minderheidsmening betreft.

Homeopathie zal 75% onzin vinden en 25% niet en in TRU zou die 25% ruimte moeten krijgen om voorbij gejanee te komen en wat mij betreft middeltjes bespreken die voor hun het beste werkt of nog leuker om een soort do it yourself topic van te maken (zet je de grote boze kwakzalvers ook buiten spel, profit voor de reddende engel sceptici die ons van onszelf wil redden).

We zitten op dezelfde lijn :Y

quote:
9s.gif Op woensdag 30 juli 2014 08:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Die is overleden :{.
ONZ / Rust zacht lieve Ratel :*
Ah nee toch :{

Ik las vandaag pas dat Loedertje me nog graag had willen ontmoeten. Dat was net nadat ik niet meer op fok kwam en dit account had afgesloten. Pas een paar dagen voor haar overlijden wist ik dat ze zo ziek was. Ik zat nog te dubben over contact zoeken en toen was het al gedaan. En nooit geweten dat ze me in de maanden daarvoor graag irl had willen zien. Voel me er vreselijk akelig en verdrietig over..
pi_142875386
quote:

Dat zou voor mij de doodsteek betekenen voor TRU. Als men slechts ja mag knikken en geen kritische vragen mag stellen, is het geen discussieforum meer, maar een theekransje voor gelijkgestemden..

Dan ben je geheel afhankelijk van een klein aantal "believers" en ik denk dat dat er zo weinig zijn dat je grafiek nog lager zal uitkomen dan dat het nu doet.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:30:16 #162
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142875444
quote:
;(
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:33:01 #163
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142875507
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:27 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat zou voor mij de doodsteek betekenen voor TRU. Als men slechts ja mag knikken en geen kritische vragen mag stellen, is het geen discussieforum meer, maar een theekransje voor gelijkgestemden..

Dan ben je geheel afhankelijk van een klein aantal "believers" en ik denk dat dat er zo weinig zijn dat je grafiek nog lager zal uitkomen dan dat het nu doet.
Er moet ruimte voor zijn, dat betekend niet dat er nooit ruimte is voor een discussie over het wel of niet werken van (bijvoorbeeld) homeopathie maar dat er bijvoorbeeld rekening gehouden wordt met de insteek van een topic. Als ik een topic maak met de vraag of (bijvoorbeeld) homeopathie wel of niet werkt dan kan je redelijk los gaan maar als ik een topic maak voor persoonlijke ervaringen/tips voor homeopathie moet het niet blijven liggen en verzanden in een een janee discussie.
Vrijheid
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:47:33 #164
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142875804
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 08:48 schreef UncleScorp het volgende:
Eigenlijk zou er in Tru een hechtere kern van believers moeten zijn, zoals in sommige andere subfora.
Exact.
Zelf ben ik van mening dat het niet eens een geheel 'believers' kern hoeft te zijn. (gaat het nu ook niet worden, aangezien de huidige kern reeds voornamelijk uit sceptici bestaat.)

Zolang die groep elkaar respecteerd & de sceptici ook de believers steunen tegen de lolbroeken (wat ikzelf toch al een beetje probeer te doen, maar zal er nog een schepje opgooien)

quote:
Als je (vroeger) bijv in W&T iets postte over ufo's, kreeg je direct een hoop W&T users over je heen om te melden dat dat forum niet de geschikte plaats was om daar over te beginnen.
En als je in Tru over ufo's begon kreeg je direct een hoop sceptici over je heen om je uit te lachen of bewijs te vragen.
Uitlachen is voor kleuters.
Bewijs vragen moet kunnen. Mits met respect en niet met de bedoeling de ander klem te lullen (wetende dat er geen bewijs is.) & er niet 100 keer op hameren.

Bovendien is een gebrek aan bewijs geen bewijs voor een gebrek :P

quote:
Wat ik wil zeggen is dat bijv in W&T de vaste users hun forum beschermden, terwijl er in Tru meestal door een mod moest ingegrepen worden.
Moest er in Tru ook zo'n beschermende sfeer heersen zouden de trollen mss op den duur minder geneigd zijn om hier nog rond te hangen.
Serieuse sceptici zijn natuurlijk steeds nog welkom (RON1N :* ) omdat zij gewoon bijdragen tot het gesprek/discussie vermits zij het op een respectvolle manier doen.
Alles staat of valt met wederzijds respect.

Als we hier een groep believers en sceptici hebben die samen door één deur kunnen en waar de sceptici de believers bijvallen tegen de ONZ-trollen (die je zoveel mogelijk moet negeren en wegmodereren) is de lol er voor die laatste groep snel af.
  woensdag 30 juli 2014 @ 13:58:56 #165
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_142882005
quote:

[..]

dank, ik kom zelf nooit in onz.
:{
There is only one religion
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:25:52 #166
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_142884961
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:47 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Uitlachen is voor kleuters.
Bewijs vragen moet kunnen. Mits met respect en niet met de bedoeling de ander klem te lullen (wetende dat er geen bewijs is.) & er niet 100 keer op hameren.

Bovendien is een gebrek aan bewijs geen bewijs voor een gebrek :P

Stel dat iemand met een filmpje komt over lichten in de lucht om daarmee een topic te starten over zijn/haar overtuiging dat die niet geidentificeerde objecten aliens zijn die ons bezoeken.
Dan is het uitgangspunt van dat topic en die user dat aliens ons bezoeken. En zou de discussie bijvoorbeeld over het doel ervan kunnen gaan.

Door te vragen naar bewijs, goed wetende dat TS dat niet kan produceren, verleg je de focus en topic kan vervolgens in de prullenbak. Gaat niks meer uitkomen. En TS zal iets minder gemotiveerd zijn nog eens een topic te openen.

Dus nee, een vraag om bewijs is niet op zijn plek.

Iedereen is verder vrij om zijn eigen inbreng te geven. Als je wilt inbrengen dat jij niet gelooft in dat het buitenaardse toestellen zijn is dat prima. Kan iedereen daar notie van nemen en dan verder gaan met speculeren over wat die aliens hier eventueel aan het doen zijn.

Het doel van het topic (en het forum) in tact laten is alles wat gevraagd wordt. :)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:29:10 #167
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142885054
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:25 schreef Rica het volgende:
Stel dat iemand met een filmpje komt over lichten in de lucht om daarmee een topic te starten over zijn/haar overtuiging dat die niet geidentificeerde objecten aliens zijn die ons bezoeken.
Dan is het uitgangspunt van dat topic en die user dat aliens ons bezoeken. En zou de discussie bijvoorbeeld over het doel ervan kunnen gaan.

Door te vragen naar bewijs, goed wetende dat TS dat niet kan produceren, verleg je de focus en topic kan vervolgens in de prullenbak. Gaat niks meer uitkomen. En TS zal iets minder gemotiveerd zijn nog eens een topic te openen.

Dus nee, een vraag om bewijs is niet op zijn plek.

Iedereen is verder vrij om zijn eigen inbreng te geven. Als je wilt inbrengen dat jij niet gelooft in dat het buitenaardse toestellen zijn is dat prima. Kan iedereen daar notie van nemen en dan verder gaan met speculeren over wat die aliens hier eventueel aan het doen zijn.

Het doel van het topic (en het forum) in tact laten is alles wat gevraagd wordt. :)
quote:
Bewijs vragen moet kunnen. Mits met respect en niet met de bedoeling de ander klem te lullen (wetende dat er geen bewijs is.)
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:30:22 #168
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_142885096
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:27 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Er is jarenlang meer geluisterd naar de 'sceptici' en wat zij wilden dat TRU moest zijn. Misschien is dat juist de doodssteek geweest?
Your games are death
With every breath
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:32:02 #169
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_142885176
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:29 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Bewijs vragen moet kunnen. Mits met respect en niet met de bedoeling de ander klem te lullen (wetende dat er geen bewijs is.)

Ok vraag jij in elk topic waar is het bewijs en laten we de admins een scriptje maken dat het automatisch beantwoort met "is er niet". :)
Your games are death
With every breath
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:32:20 #170
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142885190
Om even in te haken, nu dit aan bod komt vind ik wel beetje jammer dat users nu pas weer om de hoek komen kijken die ik hier al lang niet gezien heb, de enige user die ik nog er veel hier zie posten is, R0N1N en Dance99Vv!
De rest komt pas NU weer kijken, was niet weg gegaan zo houd je een topic levend :)

Nou hoor ik er zelf ook bij hoor, post hier ook niet zo veel meer als vroeger.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator woensdag 30 juli 2014 @ 15:36:17 #171
249559 crew  Lavenderr
pi_142885356
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:32 schreef theguyver het volgende:
Om even in te haken, nu dit aan bod komt vind ik wel beetje jammer dat users nu pas weer om de hoek komen kijken die ik hier al lang niet gezien heb, de enige user die ik nog er veel hier zie posten is, R0N1N en Dance99Vv!
De rest komt pas NU weer kijken, was niet weg gegaan zo houd je een topic levend :)

R0N1N is echt de trouwste hier. Last man standing.

En ja, dat schreef ik gisteren ook al.
pi_142885591
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:32 schreef theguyver het volgende:

-edit, geen gestook-

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 30-07-2014 15:47:30 ]
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:45:27 #173
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142885735
BTW, bewijs en sceptici snap ik ook allemaal wel die heb je overal, het leuke aan het paranormale is dat bewijs moeilijk is, zoals ik zostraks dit topic las TRU / Opnieuw contact gehad met het een entiteit (met bewijs!)

Een mooi stukje van een User die een bepaalde ervaring heeft gehad, het viel daarbij nog mee met de sceptici maar er zijn topics geweest waarbij iemand gelijk voor malloot werd uit gemaakt en ga zo maar even door.
Het jammere er aan is de topic poster word gelijk verwezen naar een gekkenhuis en durft niet verder zijn er varing te delen.

Zie BNW daarbij boeit het de topic starters niet zoveel of ze voor alu hoedje worden uitgemaakt, ik mis dat hier wel een beetje..
Ik vind het al heel wat dat ze hun ervaring hier neer durven te zetten met het risico dat ze gelijk voor gek worden uitgemaakt.

Dus hierbij even een _O_ voor alle TS-ers die hier hun paranormale ervaringen durven te delen.
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:51:11 #174
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142886007
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:32 schreef Rica het volgende:
Ok vraag jij in elk topic waar is het bewijs en laten we de admins een scriptje maken dat het automatisch beantwoort met "is er niet". :)
:')

Als je dat dan ook doet bij iedere "claim" die hier gemaakt wordt ^O^

Als iemand met een filmpje aankomt onder het motto: hier het bewijs dat aliens bestaan, mag er volgens jou niet naar dat bewijs gevraagd worden, want is er niet. :{w

Koekje bij de thee ? c_/
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:53:24 #175
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142886122
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:51 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Als iemand met een filmpje aankomt onder het motto: hier het bewijs dat aliens bestaan, mag er volgens jou niet naar dat bewijs gevraagd worden, want is er niet. :{w

Koekje bij de thee ? c_/
Combi Truth en bewijs is gewoon lastig.
  woensdag 30 juli 2014 @ 16:09:27 #176
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_142886783
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:51 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Koekje bij de thee ? c_/
TRU is geen sceptics forum. Geen plek voor debunkers om hun favo hobby uit te oefenen.

Door de jaren heen is het dat geworden maar zo is het niet begonnen en in de tijd die users herinneren als de hoogtijdagen was het dat ook zeker niet.

Vernieuwing zou imo een terugkeer naar de roots moeten zijn.

Maar als het per se een een Skepsis forum moet worden en blijven, vraag dan gelijk een naamsverandering aan want dan heeft het ook geen zin meer het nog langer TRU te noemen.
Your games are death
With every breath
pi_142886903
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

-edit, geen gestook-
gedraag je

[ Bericht 18% gewijzigd door Lavenderr op 30-07-2014 16:15:18 ]
  Admin woensdag 30 juli 2014 @ 16:17:30 #178
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_142887126
Toch wel grappig om te zien dat dit topic wel degelijk oudusers trekt.
Dus jullie kijken hier nog weleens mee :*
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 30 juli 2014 @ 16:18:01 #179
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_142887144
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

gedraag je
Bygones.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin woensdag 30 juli 2014 @ 16:28:54 #180
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_142887621
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:05 schreef Bastard het volgende:
Dit verloop is nou precies waar ik mij eind juli/begin augustus 2012(!) om druk heb gemaakt en al zag aankomen.

Maar dat commentaar werd toen gezien als trollen, treiteren van de huidige moderatie of whatever, geintopics moesten ook gewoon kunnen. Nou, you reap what you sow wanneer je de believers vogelvrij verklaard toch? Dan ga je gewoon geen persoonlijke ervaringen meer posten, een heel logisch gevolg.

Ga actief meeposten, kom ook eens met een andere invalshoek, zoek eens achtergrondinfo.

TRU is altijd wel een apart hoekje geweest op FOK!, ergens in de donkere krochten. Er is een tijd geweest dat men hier graag kwam posten en discussiëren, dat je welkom was met je aparte visie op het leven en erna. Ik denk dat het ook nog steeds een interessant forum kan zijn het vergt alleen een snuf magie.
Visionair, je hoort helemaal in TRU ;)

quote:
Lijken me al hele goed beginpunten ^O^

woensdag 30 juli 2014 @ 16:34:10 #181
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142887806
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:53 schreef theguyver het volgende:
Combi Truth en bewijs is gewoon lastig.
Ja, en ?
Als alles in het leven makkelijk was, was er geen reet aan :P

Probleem is dat de gelovigen zelf het niet kunnen laten over bewijs of bewezen te spreken.

& voor "waarheidsvinding" (in mijn optiek een onlosmakelijk begrip voor TRUth) ontkom je niet aan bewijslast.

Voor ervaringen en speculatie of je geloof heb je van mij weinig te duchten omtrent vragen om bewijs.
  woensdag 30 juli 2014 @ 16:39:21 #182
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142887980
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:34 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ja, en ?

Probleem is dat de gelovigen zelf het niet kunnen laten over bewijs of bewezen te spreken.

& voor "waarheidsvinding" (in mijn optiek een onlosmakelijk begrip voor TRUth) ontkom je niet aan bewijslast.

Voor ervaringen en speculatie of je geloof heb je van mij weinig te duchten omtrent vragen om bewijs.
Dat begrijp ik maar al te goed, ik lees over het algemeen en post niet zo veel, op TRU, BNW is een ander verhaal :)
Er komen hier nog geregeld mooie stukjes voor bij :)
  woensdag 30 juli 2014 @ 16:44:41 #183
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142888155
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:09 schreef Rica het volgende:
TRU is geen sceptics forum. Geen plek voor debunkers om hun favo hobby uit te oefenen.

Door de jaren heen is het dat geworden maar zo is het niet begonnen en in de tijd die users herinneren als de hoogtijdagen was het dat ook zeker niet.

Vernieuwing zou imo een terugkeer naar de roots moeten zijn.

Maar als het per se een een Skepsis forum moet worden en blijven, vraag dan gelijk een naamsverandering aan want dan heeft het ook geen zin meer het nog langer TRU te noemen.
Totaal oneens.

The truth is out there.
We zijn op zoek naar 'de waarheid' omtrent geesten, aliens, god, paranormale zaken enz.

... als jij dan die zoektocht eruit wil snijden en alleen maar wil kletsen over gezweef of alleen bevestigd wil worden in je eigen "waarheid", prima, maar DAT heeft niets met TRUTH te maken.

Ik ben het er enkel mee eens dat er meer is dan 'bewijs', om over te praten en dat het zeker niet de boventoon moet voeren. Zeker niet als mensen het over ervaringen hebben, of over zaken wil speculeren. Bij zaken waarvan we allemaal weten dat het bewijs ontbreekt heeft het ook geen zin dat 100x te melden of de discussie daarmee dood te slaan.
  woensdag 30 juli 2014 @ 16:57:49 #184
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142888580
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:17 schreef yvonne het volgende:
Toch wel grappig om te zien dat dit topic wel degelijk oudusers trekt.
Dus jullie kijken hier nog weleens mee :*
Niemand heeft het nog uit zijn active topics gesloopt in ieder geval, alleen jammer dat er bijna nooit meer iets langs komt. Maar wie weet kunnen we met deze seance weer wat activiteit genereren. :P
Vrijheid
  woensdag 30 juli 2014 @ 16:59:07 #185
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142888626
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:28 schreef yvonne het volgende:

[ 1: Meer aanwezigheid van moderators
2: Strenger modden mbt 'geinen' (schep een respectvolle sfeer.)
3: Affiniteit met onderwerpen hebben als mod is een pre.
4: Ga actief meeposten, kom ook eens met een andere invalshoek, zoek eens achtergrondinfo.
5: Zorg dat je 1 geintopic over hebt maar de andere clean houdt voor mijn part.
6: Organiseer weer eens een spooktocht in een bos. ]

1: Meer aanwezigheid lijkt me pas relevant als er ook meer gepost wordt. Hoewel het volgende punt (iets) meer aanwezigheid vergt. Ik heb persoonlijk niet de indruk dat E_O er te weinig is.
2: Strenger de ONZ-lolbroeken weren lijkt me wel nodig.
3: Affiniteit, maar ook objectiviteit. Wederom iets waar ik persoonlijk niets op aan te merken heb bij E_O.
4: Volgens mij is E_O naast mij de meest actieve user hier & opent hij geregeld topics.
5: Geintopics heb ik enige moeite mee. Een geintje moet kunnen, maar hele (ONZ) topics ?
Bovendien, wie bepaald dat ? *
6: Er wordt hier minstens 3x per jaar geprobeerd een meet te organiseren, zonder resultaat.
Met 1,5 vaste bezoeker wordt dat ook erg lastig. Voor meetings moeten er EERST meer bezoekers komen.

* = Cristal, een vervent ONZer, heeft hier ooit een topic geopend en daar net een vervolg op gemaakt. Als je dat eerste topic leest schrik je je rot. (bijna) Niet ÉÉN serieuze reactie. Niemand die uberhaubt dacht dat het serieus was ... naar nu blijkt was het dat wel...

[ Bericht 0% gewijzigd door R0N1N op 30-07-2014 17:04:29 ]
  woensdag 30 juli 2014 @ 17:09:14 #186
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142888939
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:59 schreef R0N1N het volgende:

[..]

1: Meer aanwezigheid lijkt me pas relevant als er ook meer gepost wordt. Hoewel het volgende punt (iets) meer aanwezigheid vergt. Ik heb persoonlijk niet de indruk dat E_O er te weinig is.
2: Strenger de ONZ-lolbroeken weren lijkt me wel nodig.
3: Affiniteit, maar ook objectiviteit. Wederom iets waar ik persoonlijk niets op aan te merken heb bij E_O.
4: Volgens mij is E_O naast mij de meest actieve user hier & opent hij geregeld topics.
5: Geintopics heb ik enige moeite mee. Een geintje moet kunnen, maar hele (ONZ) topics ?
Bovendien, wie bepaald dat ? *
6: Er wordt hier minstens 3x per jaar geprobeerd een meet te organiseren, zonder resultaat.
Met 1,5 vaste bezoeker wordt dat ook erg lastig. Voor meetings moeten er EERST meer bezoekers komen.

* = Cristal, een vervent ONZer, heeft hier ooit een topic geopend en daar net een vervolg op gemaakt. Als je dat eerste topic leest schrik je je rot. Niet ÉÉN serieuze reactie. Niemand die uberhaubt dacht dat het serieus was ... naar nu blijkt was het dat wel...
Ik ben het hier volledig mee eens, probleem is natuurlijk dat er wel eens iets grappigs tussen door komt zoals bij mijn cryptics topic, tijdje terug.. ik houd ook wel van een lolletje, moet ook kunnen hoor, maar zoals jij al aangeeft sommige zaken word een beetje TE, zoals voodoo preister topic wat echt nergens meer over ging wel grappig maar kon beter naar ONZ.
  woensdag 30 juli 2014 @ 17:44:36 #187
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142890074
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:57 schreef jogy het volgende:
Niemand heeft het nog uit zijn active topics gesloopt in ieder geval, alleen jammer dat er bijna nooit meer iets langs komt. Maar wie weet kunnen we met deze seance weer wat activiteit genereren. :P
Het is hier, nog los van dit topic, al tijden (jaren ?) niet zo druk geweest als vandaag *O*
  Moderator woensdag 30 juli 2014 @ 17:56:45 #188
249559 crew  Lavenderr
pi_142890347
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:44 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het is hier, nog los van dit topic, al tijden (jaren ?) niet zo druk geweest als vandaag *O*
TRU!
  woensdag 30 juli 2014 @ 18:11:56 #189
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142890755
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:44 schreef R0N1N het volgende:

[..]

*O*
  woensdag 30 juli 2014 @ 18:27:45 #190
8372 Bastard
Persona non grata
pi_142891168
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

Visionair, je hoort helemaal in TRU ;)

[..]

Thanks. En als ik vragen mag, wat vind jij er van? Jij was eerder (vroeger) hier ook te vinden op het forum, kwam op TRU meetings, jij ziet toch ook een duidelijke verschuiving door de jaren heen.

Ik begrijp goed dat FOK! heel dynamisch is, wordt gecreerd door de users, reeksen komen en gaan, gave users komen en vertrekken weer. Maar er is wel een bepaalde visie of een bepaald kader per forum waarin gedragsregels liggen. Die van CUL zijn anders dan die van SPT of POL, een andere taal weer dan OUD. Wat is het kader van TRU (geworden)?
The truth was in here.
  woensdag 30 juli 2014 @ 18:47:23 #191
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142891695
quote:
17s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:27 schreef Bastard het volgende:
Thanks. En als ik vragen mag, wat vind jij er van? Jij was eerder (vroeger) hier ook te vinden op het forum, kwam op TRU meetings, jij ziet toch ook een duidelijke verschuiving door de jaren heen.

Ik begrijp goed dat FOK! heel dynamisch is, wordt gecreerd door de users, reeksen komen en gaan, gave users komen en vertrekken weer. Maar er is wel een bepaalde visie of een bepaald kader per forum waarin gedragsregels liggen. Die van CUL zijn anders dan die van SPT of POL, een andere taal weer dan OUD. Wat is het kader van TRU (geworden)?
Ben ik ook wel benieuwd naar :Y
pi_142892636
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:34 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ja, en ?

Als je iedereen maar alles laat posten zonder dat je om bewijs of degelijke onderbouwing mag vragen en/of meer 'rationele/aardse' verklaringen mag geven voor ervaringen/waarnemingen/fenomenen krijg je natuurlijk ook gewoon al heel snel een compleet onzinforum waar iedereen zijn brainfarts zonder weerwoord neer pleurt.

Dat kán overigens natuurlijk een optie zijn maar dan moet je idd niet pretenderen te doen aan waarheidsvinding.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:26:41 #193
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142895526
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je iedereen maar alles laat posten zonder dat je om bewijs of degelijke onderbouwing mag vragen en/of meer 'rationele/aardse' verklaringen mag geven voor ervaringen/waarnemingen/fenomenen krijg je natuurlijk ook gewoon al heel snel een compleet onzinforum waar iedereen zijn brainfarts zonder weerwoord neer pleurt.

Dat kán overigens natuurlijk een optie zijn maar dan moet je idd niet pretenderen te doen aan waarheidsvinding.
Lijkt me dat zoiets behoorlijk saai wordt. Een weerwoord hier en daar houdt het juist levendig, en je gaat nooit voorkomen dat mensen om bewijs vragen of met filmpjes e.d. komen. Dat moet je er ook niet uit willen halen. Als je dat doet, en eist dat er alleen maar over zweverige dingen gepraat mag worden en dat alles wat er tegenin gaat wordt gemodereerd (streng modden, right?), dan wordt het weinig soeps. Juist de wisselwerking maakt dat het in bepaalde topics nog een beetje loopt.

Lekker allemaal dezelfde mening uiten *whoohoo* :')
Succesrecept!
(Un)masking for the greater good.
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2014 @ 23:43:55 #194
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_142905557
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:44 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Totaal oneens.

The truth is out there.
We zijn op zoek naar 'de waarheid' omtrent geesten, aliens, god, paranormale zaken enz.

... als jij dan die zoektocht eruit wil snijden en alleen maar wil kletsen over gezweef of alleen bevestigd wil worden in je eigen "waarheid", prima, maar DAT heeft niets met TRUTH te maken.

Ik ben het er enkel mee eens dat er meer is dan 'bewijs', om over te praten en dat het zeker niet de boventoon moet voeren. Zeker niet als mensen het over ervaringen hebben, of over zaken wil speculeren. Bij zaken waarvan we allemaal weten dat het bewijs ontbreekt heeft het ook geen zin dat 100x te melden of de discussie daarmee dood te slaan.
"The Truth Is In Here" is een pun op de subtitel van de X-files.

Wou je daar nu van maken dat Truth over waarheidsvinding gaat? Omdat er Truth in de titel zit?

Dat zou ik nogal stretching the truth willen noemen. :+

Volgens mij is de enige relevantie mbt de titel dat de onderwerpen van de x-files dezelfde soort onderwerpen van het forum zijn. Of omgekeerd.

Het is jammer dat het (het gezeik om bewijs) in het belachelijke wordt getrokken "O nu mogen we niks meer zeggen en alleen nog maar ja en amen knikken :') " terwijl dat nergens gezegd is. Wel bekend verhaal want dat is altijd gedaan om te voorkomen dat de 'septici' hun hobbytuin kwijtraken. Been there, done that.
Wat ik denk dat het fundamentele probleem is en wat ik denk dat juiste oplossing is heb ik aangegeven. Vraag verder aan niemand er iets mee te doen.
Als mensen menen dat met wat cosmetische oplossingen nieuw leven ingeblazen kan worden, ga ervoor zou ik zeggen. :)

Maar verwacht dan niet dat er iets wezenlijks verandert want uiteindelijk heeft niemand zin om op een skepsisforum te posten. Het geeft users het idee alsof ze ter behoeftebevrediging van 'sceptici' zitten posten en dan lopen mensen terecht weg. Het resultaat daarvan kun je zien.
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:54:49 #195
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142906144
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

"The Truth Is In Here" is een pun op de subtitel van de X-files.

Wou je daar nu van maken dat Truth over waarheidsvinding gaat? Omdat er Truth in de titel zit?

Dat zou ik nogal stretching the truth willen noemen. :+

Volgens mij is de enige relevantie mbt de titel dat de onderwerpen van de x-files dezelfde soort onderwerpen van het forum zijn. Of omgekeerd.
Wat deden ze daar toch ook al weer met al die onderwerpen, waar de subtitel ook op slaat ?
Oh, ja ... wacht ... :{w

Maak er dan van: Your truth is in here. Pun intended.
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2014 @ 00:17:03 #196
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_142907019
Als mensen zo op die titel hangen, wat echt nooit in me opgekomen is als mogelijkheid, stootvoets aangenomen dat iedereen de knipoog naar de x-files wel begreep, zou een naamsverandering misschien niet eens zo gek zijn.

Waarheidsvinding?? Is dat echt serieus wat sommigen voor ogen staat als ze aan TRU denken?

Dit is een bizarre gewaarwording eerlijk gezegd.
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2014 @ 00:26:29 #197
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_142907302
Het zou wel een bak zijn als het jarenlange geruzie en geouwehoer al die tijd aan de titel heeft gelegen!
  donderdag 31 juli 2014 @ 01:08:42 #198
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142908448
:|W

Er zijn er die over ervaringen met geesten willen praten of hun ervaring met aliens willen delen. Anderen zijn op onderzoek. Wat is er waar van al die geesten/ufo's/goden/magie/enz. ? Is er leven na de dood? Waren de goden cosmonauten? Is deze specifieke plek 'haunted'? Hoe stel je dat eigenlijk vast ? Is deze 'sighting'/graancirkel/enz. echt of fake? Wat zou er achter zitten? Hoe ga je er mee om? of 'wat als ...'? enz. enz.

Dat alles doe je dus zonder onderzoek, vragen stellen, enz., want waarheidsvinding heeft niets met TRU te maken, maar je zet je duim aan je mond en gaan?

Zelfs de hardnekkigste gelovigen beweren dat ze tot hun bevindingen zijn gekomen na onderzoek. (Waarheidsvinding)

Dus over bizarre gewaarwordingen gesproken ...
Ik doe mee :P
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2014 @ 02:18:24 #199
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_142909907
Zoals je het nu beschijft hebben we geen verschil van mening :)

Dat is allemaal uitstekend. Wat onderzoeken, wat speculeren, meningen uitwisselen. Openstaan voor andere opvattingen enz.

Je hoeft je dan niet aangesproken te voelen.

Zolang niemand dè waarheid claimt is het allemaal ok.

En dat is jarenlang wel gebeurd. Een legertje zelfbenoemde sceptici die wel even hun evangelie kwamen verkondigen hebben iedereen weggejaagd. Met hun waarheid. Er is een reden dat ik aanhalingstekens gebruik voor het woord sceptici want het zijn in mijn ervaring de meest gesloten geesten die ik ben tegengekomen tot dusver. Niveau zwaar religieus. Type platte schedel, enorme compensatiedrang die zich uit in het beschimpen van andere meningen en geen greintje humor. Het enige waar ze om lachen is de zogenaamde domheid van anderen.
En deze mensen hebben een heel forum met 40 subfora om hun complexen en neurosen te kunnen uiten, maar nee, uitgerekend in een hoekje waar een heeeel klein beetje ruimdenkendheid en het loslaten van conventies gevraagd wordt moeten zij hun kamp opslaan. Debunken, debunken, debunken. Alsof ze aan het mastruberen zijn. Zwaar gelovigen met een stuk evangelisatiedrang waar jahova getuigen een puntje aan kunnen zuigen. Het enige miezerige plekje op Fok! waar users uitgenodigd worden open te staan voor alle mogelijkheden hebben ze verziekt en leeggezogen met hun grijze monocultuur. En zelf nu het forum op sterven na dood is willen ze het nog niet opgeven. Want stel, stel dat er weer wat leven in het forum zou komen dan willen ze erbij zijn om weer met de broek op de knieën hun waarheid te preken.

Die users bedoel ik als ik het over 'sceptici' en de 'bewijs eisers' heb. :)
pi_142912121
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 02:18 schreef NorthernStar het volgende:
Zoals je het nu beschijft hebben we geen verschil van mening :)

Dat is allemaal uitstekend. Wat onderzoeken, wat speculeren, meningen uitwisselen. Openstaan voor andere opvattingen enz.

Je hoeft je dan niet aangesproken te voelen.

Zolang niemand dè waarheid claimt is het allemaal ok.

En dat is jarenlang wel gebeurd. Een legertje zelfbenoemde sceptici die wel even hun evangelie kwamen verkondigen hebben iedereen weggejaagd. Met hun waarheid. Er is een reden dat ik aanhalingstekens gebruik voor het woord sceptici want het zijn in mijn ervaring de meest gesloten geesten die ik ben tegengekomen tot dusver. Niveau zwaar religieus. Type platte schedel, enorme compensatiedrang die zich uit in het beschimpen van andere meningen en geen greintje humor. Het enige waar ze om lachen is de zogenaamde domheid van anderen.
En deze mensen hebben een heel forum met 40 subfora om hun complexen en neurosen te kunnen uiten, maar nee, uitgerekend in een hoekje waar een heeeel klein beetje ruimdenkendheid en het loslaten van conventies gevraagd wordt moeten zij hun kamp opslaan. Debunken, debunken, debunken. Alsof ze aan het mastruberen zijn. Zwaar gelovigen met een stuk evangelisatiedrang waar jahova getuigen een puntje aan kunnen zuigen. Het enige miezerige plekje op Fok! waar users uitgenodigd worden open te staan voor alle mogelijkheden hebben ze verziekt en leeggezogen met hun grijze monocultuur. En zelf nu het forum op sterven na dood is willen ze het nog niet opgeven. Want stel, stel dat er weer wat leven in het forum zou komen dan willen ze erbij zijn om weer met de broek op de knieën hun waarheid te preken.

Die users bedoel ik als ik het over 'sceptici' en de 'bewijs eisers' heb. :)
Ik heb vroeger ook verschillende malen aangehaald waarom zulke users hun vrije tijd staken in een internetforum dat ze eigenlijk belachelijk vonden en waar ze geen bal van geloofden, om dan de andere posters een beetje te gaan kleineren en proberen overtuigen van hun ongelijk.
Het is zoals een overtuigde atheist die zijn ganse dag slijt op een forum over geloof om dan in elk topic maar te blijven posten dat god niet bestaat.
Lekker makkelijk ook want ze pikken er een forum uit waar uiteindelijk toch geen bewijs is voor de topics.

Ik vind dat er wel tegendruk mag zijn van sceptici, maar het moet op een normale manier gebeuren. Je kan een topic ook gewoon boycotten door steeds tegendraads te blijven doen en dat mag niet de bedoeling zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')