Héeee Bastard jij ook long time no see !quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:05 schreef Bastard het volgende:
Dit verloop is nou precies waar ik mij eind juli/begin augustus 2012(!) om druk heb gemaakt en al zag aankomen.
Maar dat commentaar werd toen gezien als trollen, treiteren van de huidige moderatie of whatever, geintopics moesten ook gewoon kunnen. Nou, you reap what you sow wanneer je de believers vogelvrij verklaard toch? Dan ga je gewoon geen persoonlijke ervaringen meer posten, een heel logisch gevolg.
Hoe dan misschien verder?
Meer aanwezigheid van moderators
Strenger modden mbt 'geinen' (schep een respectvolle sfeer.)
Affiniteit met onderwerpen hebben als mod is een pre.
Ga actief meeposten, kom ook eens met een andere invalshoek, zoek eens achtergrondinfo.
Zorg dat je 1 geintopic over hebt maar de andere clean houdt voor mijn part.
Organiseer weer eens een spooktocht in een bos.
TRU is altijd wel een apart hoekje geweest op FOK!, ergens in de donkere krochten. Er is een tijd geweest dat men hier graag kwam posten en discussiëren, dat je welkom was met je aparte visie op het leven en erna. Ik denk dat het ook nog steeds een interessant forum kan zijn het vergt alleen een snuf magie.
Ook sterk voor een nieuw Netiquette.quote:"ik geloof in ..." = prima. Moet jij weten. Ik niet.
"... bestaat" = vragen om een stevige discussie (afhankelijk hoe je het stelt. Bepaalde discussie uitsluiten kan, via je OP)
"Dit is het bewijs dat ... bestaat" = Laat maar zien.
& accepteren dat je er in veel gevallen niet uit gaat komen.
Eigenlijk zou er in Tru een hechtere kern van believers moeten zijn, zoals in sommige andere subfora.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:55 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat ben ik. De diehard last man standing & dan ben ik nog sceptisch ook
Daarnaast is er wel een kern van vaste, maar sporadische bezoekers. Dat zijn er zo'n 5 a 6, denk ik.
Waarvan het merendeel sceptisch. (maar dan wel echt. Geen "welke drugs gebruik jij" mensen)
Ik heb geen behoefte aan het oprakelen van oude koeien hoor, maar we mogen toch aangeven dat we dit verloop voorzien hadden? Noem het een voorspelling binnen TRU.quote:Op woensdag 30 juli 2014 08:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Héeee Bastard jij ook long time no see !
Begrijpelijk dat je direct in huis valt met je vroegere grieven (jij zeker) , heb ik ook gedaan maar uiteindelijk staat hier nog steeds dezelfde muur voor je neus.
Maar zoals Ron1n zegt ... beter de ouwe koeien in de sloot houden
Maar jij zou jij niet zijn als je niet direct met positieve voorstellen zou afkomen
Hopelijk wordt Tru ook niet te strikt qua onderwerpen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:07 schreef jogy het volgende:
Zo ook met kristallen, aliens, algehele esoterie en andere zaken. de minderheid die er wel in gelooft moet ruimte en bescherming krijgen om zonder te veel gezeur hun hobby/geloof/overtuiging te bespreken.
F&L en TRU hebben dan ook veel raakvlakken. In het verleden heb ik wel eens eenzelfde topic op beide plekken aangemaakt met een heel andere insteek. werkt best goed. in F&L werk je gewoon meer op een meer geaccepteerd niveau van filosofie en onderbouwingen en bij TRU kan je lekker brainfarten en werk je meer vanuit de eigen ervaring.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hopelijk wordt Tru ook niet te strikt qua onderwerpen.
Zaken zoals god, de ziel, karma enz heb ik vroeger altijd liever in Tru gepost dan bijv in F&L, terwijl ze mss daar meer thuishoorden.
Zijn weg.quote:Op woensdag 30 juli 2014 08:32 schreef StateOfMind het volgende:
Het jammere van een subforum als TRU, en ook BNW, is dat als er een topic boven in de AT staat, dat dat vaak helaas als een rode lap werkt op KLB en ONZ users die het dan 'lollig' vinden een troll opmerking te moeten plaatsen. Zelfs op deze pagina zie ik 2 van dat soort figuren staan (GuusGeluk7 en IBAZ).
Zit daar gewoon nóg strenger bovenop qua (gast)moderatie (waarom staan die reacties er eigenlijk nog?).
Mensen die eraan zitten te denken hun ervaringen te delen zullen natuurlijk nog eens goed nadenken eer ze dat posten als trollen vrij spel hebben.
Dat kun je afvangen door er een besloten forum van te maken (zoals KPD en KEL). Misbruik = ban.
Maar diezelfde mindere toegankelijkheid is natuurlijk ook meteen een nadeel aan de andere kant.
Tegengeluiden zijn absoluut welkom.quote:Op woensdag 30 juli 2014 08:45 schreef Bastard het volgende:
Ik wil niet zeggen dat tegengeluiden niet welkom horen te zijn maar je zal daar vooral door moderatie in moeten sturen. Bovenop zitten en met zachte hand modereren, soms verwijzen naar een ander topic. Je zal hier toch je users moeten beschermen in de gedachten van TRU..
We zitten op dezelfde lijnquote:Op woensdag 30 juli 2014 09:07 schreef jogy het volgende:
Nou, laten we het er maar op houden dat lolbroeken en pitbulls niet echt wenselijk zijn in een discussie waar dan ook maar dat het hier nog een stukje gevoeliger ligt omdat de onderwerpen bijna per definitie een minderheidsmening betreft.
Homeopathie zal 75% onzin vinden en 25% niet en in TRU zou die 25% ruimte moeten krijgen om voorbij gejanee te komen en wat mij betreft middeltjes bespreken die voor hun het beste werkt of nog leuker om een soort do it yourself topic van te maken (zet je de grote boze kwakzalvers ook buiten spel, profit voor de reddende engel sceptici die ons van onszelf wil redden).
Zo ook met kristallen, aliens, algehele esoterie en andere zaken. de minderheid die er wel in gelooft moet ruimte en bescherming krijgen om zonder te veel gezeur hun hobby/geloof/overtuiging te bespreken.
Ah nee tochquote:Op woensdag 30 juli 2014 08:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Die is overleden.
ONZ / Rust zacht lieve Ratel :*
Dat zou voor mij de doodsteek betekenen voor TRU. Als men slechts ja mag knikken en geen kritische vragen mag stellen, is het geen discussieforum meer, maar een theekransje voor gelijkgestemden..quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:07 schreef jogy het volgende:
Homeopathie zal 75% onzin vinden en 25% niet en in TRU zou die 25% ruimte moeten krijgen om voorbij gejanee te komen en wat mij betreft middeltjes bespreken die voor hun het beste werkt of nog leuker om een soort do it yourself topic van te maken (zet je de grote boze kwakzalvers ook buiten spel, profit voor de reddende engel sceptici die ons van onszelf wil redden).
quote:Op woensdag 30 juli 2014 08:31 schreef jogy het volgende:
Die is overleden.
Er moet ruimte voor zijn, dat betekend niet dat er nooit ruimte is voor een discussie over het wel of niet werken van (bijvoorbeeld) homeopathie maar dat er bijvoorbeeld rekening gehouden wordt met de insteek van een topic. Als ik een topic maak met de vraag of (bijvoorbeeld) homeopathie wel of niet werkt dan kan je redelijk los gaan maar als ik een topic maak voor persoonlijke ervaringen/tips voor homeopathie moet het niet blijven liggen en verzanden in een een janee discussie.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat zou voor mij de doodsteek betekenen voor TRU. Als men slechts ja mag knikken en geen kritische vragen mag stellen, is het geen discussieforum meer, maar een theekransje voor gelijkgestemden..
Dan ben je geheel afhankelijk van een klein aantal "believers" en ik denk dat dat er zo weinig zijn dat je grafiek nog lager zal uitkomen dan dat het nu doet.
Exact.quote:Op woensdag 30 juli 2014 08:48 schreef UncleScorp het volgende:
Eigenlijk zou er in Tru een hechtere kern van believers moeten zijn, zoals in sommige andere subfora.
Uitlachen is voor kleuters.quote:Als je (vroeger) bijv in W&T iets postte over ufo's, kreeg je direct een hoop W&T users over je heen om te melden dat dat forum niet de geschikte plaats was om daar over te beginnen.
En als je in Tru over ufo's begon kreeg je direct een hoop sceptici over je heen om je uit te lachen of bewijs te vragen.
Alles staat of valt met wederzijds respect.quote:Wat ik wil zeggen is dat bijv in W&T de vaste users hun forum beschermden, terwijl er in Tru meestal door een mod moest ingegrepen worden.
Moest er in Tru ook zo'n beschermende sfeer heersen zouden de trollen mss op den duur minder geneigd zijn om hier nog rond te hangen.
Serieuse sceptici zijn natuurlijk steeds nog welkom (RON1N) omdat zij gewoon bijdragen tot het gesprek/discussie vermits zij het op een respectvolle manier doen.
dank, ik kom zelf nooit in onz.quote:Op woensdag 30 juli 2014 08:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Die is overleden.
Stel dat iemand met een filmpje komt over lichten in de lucht om daarmee een topic te starten over zijn/haar overtuiging dat die niet geidentificeerde objecten aliens zijn die ons bezoeken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:47 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Uitlachen is voor kleuters.
Bewijs vragen moet kunnen. Mits met respect en niet met de bedoeling de ander klem te lullen (wetende dat er geen bewijs is.) & er niet 100 keer op hameren.
Bovendien is een gebrek aan bewijs geen bewijs voor een gebrek
quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:25 schreef Rica het volgende:
Stel dat iemand met een filmpje komt over lichten in de lucht om daarmee een topic te starten over zijn/haar overtuiging dat die niet geidentificeerde objecten aliens zijn die ons bezoeken.
Dan is het uitgangspunt van dat topic en die user dat aliens ons bezoeken. En zou de discussie bijvoorbeeld over het doel ervan kunnen gaan.
Door te vragen naar bewijs, goed wetende dat TS dat niet kan produceren, verleg je de focus en topic kan vervolgens in de prullenbak. Gaat niks meer uitkomen. En TS zal iets minder gemotiveerd zijn nog eens een topic te openen.
Dus nee, een vraag om bewijs is niet op zijn plek.
Iedereen is verder vrij om zijn eigen inbreng te geven. Als je wilt inbrengen dat jij niet gelooft in dat het buitenaardse toestellen zijn is dat prima. Kan iedereen daar notie van nemen en dan verder gaan met speculeren over wat die aliens hier eventueel aan het doen zijn.
Het doel van het topic (en het forum) in tact laten is alles wat gevraagd wordt.
quote:Bewijs vragen moet kunnen. Mits met respect en niet met de bedoeling de ander klem te lullen (wetende dat er geen bewijs is.)
Er is jarenlang meer geluisterd naar de 'sceptici' en wat zij wilden dat TRU moest zijn. Misschien is dat juist de doodssteek geweest?quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat zou voor mij de doodsteek betekenen voor TRU. Als men slechts ja mag knikken en geen kritische vragen mag stellen, is het geen discussieforum meer, maar een theekransje voor gelijkgestemden..
Dan ben je geheel afhankelijk van een klein aantal "believers" en ik denk dat dat er zo weinig zijn dat je grafiek nog lager zal uitkomen dan dat het nu doet.
Ok vraag jij in elk topic waar is het bewijs en laten we de admins een scriptje maken dat het automatisch beantwoort met "is er niet".quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:29 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Bewijs vragen moet kunnen. Mits met respect en niet met de bedoeling de ander klem te lullen (wetende dat er geen bewijs is.)
R0N1N is echt de trouwste hier. Last man standing.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:32 schreef theguyver het volgende:
Om even in te haken, nu dit aan bod komt vind ik wel beetje jammer dat users nu pas weer om de hoek komen kijken die ik hier al lang niet gezien heb, de enige user die ik nog er veel hier zie posten is, R0N1N en Dance99Vv!
De rest komt pas NU weer kijken, was niet weg gegaan zo houd je een topic levend
Nou hoor ik er zelf ook bij hoor, post hier ook niet zo veel meer als vroeger.
-edit, geen gestook-quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:32 schreef theguyver het volgende:
Om even in te haken, nu dit aan bod komt vind ik wel beetje jammer dat users nu pas weer om de hoek komen kijken die ik hier al lang niet gezien heb, de enige user die ik nog er veel hier zie posten is, R0N1N en Dance99Vv!
De rest komt pas NU weer kijken, was niet weg gegaan zo houd je een topic levend
Nou hoor ik er zelf ook bij hoor, post hier ook niet zo veel meer als vroeger.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:32 schreef Rica het volgende:
Ok vraag jij in elk topic waar is het bewijs en laten we de admins een scriptje maken dat het automatisch beantwoort met "is er niet".
Combi Truth en bewijs is gewoon lastig.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:51 schreef R0N1N het volgende:
[..]![]()
Als je dat dan ook doet bij iedere "claim" die hier gemaakt wordt![]()
Als iemand met een filmpje aankomt onder het motto: hier het bewijs dat aliens bestaan, mag er volgens jou niet naar dat bewijs gevraagd worden, want is er niet.![]()
Koekje bij de thee ?
TRU is geen sceptics forum. Geen plek voor debunkers om hun favo hobby uit te oefenen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:51 schreef R0N1N het volgende:
[..]![]()
Als je dat dan ook doet bij iedere "claim" die hier gemaakt wordt![]()
Als iemand met een filmpje aankomt onder het motto: hier het bewijs dat aliens bestaan, mag er volgens jou niet naar dat bewijs gevraagd worden, want is er niet.![]()
Koekje bij de thee ?
gedraag jequote:
Bygones.quote:
Visionair, je hoort helemaal in TRUquote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:05 schreef Bastard het volgende:
Dit verloop is nou precies waar ik mij eind juli/begin augustus 2012(!) om druk heb gemaakt en al zag aankomen.
Maar dat commentaar werd toen gezien als trollen, treiteren van de huidige moderatie of whatever, geintopics moesten ook gewoon kunnen. Nou, you reap what you sow wanneer je de believers vogelvrij verklaard toch? Dan ga je gewoon geen persoonlijke ervaringen meer posten, een heel logisch gevolg.
Hoe dan misschien verder?
Ga actief meeposten, kom ook eens met een andere invalshoek, zoek eens achtergrondinfo.
TRU is altijd wel een apart hoekje geweest op FOK!, ergens in de donkere krochten. Er is een tijd geweest dat men hier graag kwam posten en discussiëren, dat je welkom was met je aparte visie op het leven en erna. Ik denk dat het ook nog steeds een interessant forum kan zijn het vergt alleen een snuf magie.
Lijken me al hele goed beginpuntenquote:Hoe dan misschien verder?
Ja, en ?quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:53 schreef theguyver het volgende:
Combi Truth en bewijs is gewoon lastig.
Dat begrijp ik maar al te goed, ik lees over het algemeen en post niet zo veel, op TRU, BNW is een ander verhaalquote:Op woensdag 30 juli 2014 16:34 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ja, en ?
Als alles in het leven makkelijk was, was er geen reet aan
Probleem is dat de gelovigen zelf het niet kunnen laten over bewijs of bewezen te spreken.
& voor "waarheidsvinding" (in mijn optiek een onlosmakelijk begrip voor TRUth) ontkom je niet aan bewijslast.
Voor ervaringen en speculatie of je geloof heb je van mij weinig te duchten omtrent vragen om bewijs.
Totaal oneens.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:09 schreef Rica het volgende:
TRU is geen sceptics forum. Geen plek voor debunkers om hun favo hobby uit te oefenen.
Door de jaren heen is het dat geworden maar zo is het niet begonnen en in de tijd die users herinneren als de hoogtijdagen was het dat ook zeker niet.
Vernieuwing zou imo een terugkeer naar de roots moeten zijn.
Maar als het per se een een Skepsis forum moet worden en blijven, vraag dan gelijk een naamsverandering aan want dan heeft het ook geen zin meer het nog langer TRU te noemen.
Niemand heeft het nog uit zijn active topics gesloopt in ieder geval, alleen jammer dat er bijna nooit meer iets langs komt. Maar wie weet kunnen we met deze seance weer wat activiteit genereren.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:17 schreef yvonne het volgende:
Toch wel grappig om te zien dat dit topic wel degelijk oudusers trekt.
Dus jullie kijken hier nog weleens mee
1: Meer aanwezigheid lijkt me pas relevant als er ook meer gepost wordt. Hoewel het volgende punt (iets) meer aanwezigheid vergt. Ik heb persoonlijk niet de indruk dat E_O er te weinig is.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:28 schreef yvonne het volgende:
[ 1: Meer aanwezigheid van moderators
2: Strenger modden mbt 'geinen' (schep een respectvolle sfeer.)
3: Affiniteit met onderwerpen hebben als mod is een pre.
4: Ga actief meeposten, kom ook eens met een andere invalshoek, zoek eens achtergrondinfo.
5: Zorg dat je 1 geintopic over hebt maar de andere clean houdt voor mijn part.
6: Organiseer weer eens een spooktocht in een bos. ]
Lijken me al hele goed beginpunten
Ik ben het hier volledig mee eens, probleem is natuurlijk dat er wel eens iets grappigs tussen door komt zoals bij mijn cryptics topic, tijdje terug.. ik houd ook wel van een lolletje, moet ook kunnen hoor, maar zoals jij al aangeeft sommige zaken word een beetje TE, zoals voodoo preister topic wat echt nergens meer over ging wel grappig maar kon beter naar ONZ.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:59 schreef R0N1N het volgende:
[..]
1: Meer aanwezigheid lijkt me pas relevant als er ook meer gepost wordt. Hoewel het volgende punt (iets) meer aanwezigheid vergt. Ik heb persoonlijk niet de indruk dat E_O er te weinig is.
2: Strenger de ONZ-lolbroeken weren lijkt me wel nodig.
3: Affiniteit, maar ook objectiviteit. Wederom iets waar ik persoonlijk niets op aan te merken heb bij E_O.
4: Volgens mij is E_O naast mij de meest actieve user hier & opent hij geregeld topics.
5: Geintopics heb ik enige moeite mee. Een geintje moet kunnen, maar hele (ONZ) topics ?
Bovendien, wie bepaald dat ? *
6: Er wordt hier minstens 3x per jaar geprobeerd een meet te organiseren, zonder resultaat.
Met 1,5 vaste bezoeker wordt dat ook erg lastig. Voor meetings moeten er EERST meer bezoekers komen.
* = Cristal, een vervent ONZer, heeft hier ooit een topic geopend en daar net een vervolg op gemaakt. Als je dat eerste topic leest schrik je je rot. Niet ÉÉN serieuze reactie. Niemand die uberhaubt dacht dat het serieus was ... naar nu blijkt was het dat wel...
Het is hier, nog los van dit topic, al tijden (jaren ?) niet zo druk geweest als vandaagquote:Op woensdag 30 juli 2014 16:57 schreef jogy het volgende:
Niemand heeft het nog uit zijn active topics gesloopt in ieder geval, alleen jammer dat er bijna nooit meer iets langs komt. Maar wie weet kunnen we met deze seance weer wat activiteit genereren.
TRU!quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:44 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Het is hier, nog los van dit topic, al tijden (jaren ?) niet zo druk geweest als vandaag
quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:44 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Het is hier, nog los van dit topic, al tijden (jaren ?) niet zo druk geweest als vandaag
Thanks. En als ik vragen mag, wat vind jij er van? Jij was eerder (vroeger) hier ook te vinden op het forum, kwam op TRU meetings, jij ziet toch ook een duidelijke verschuiving door de jaren heen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Visionair, je hoort helemaal in TRU
[..]
Lijken me al hele goed beginpunten
Ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op woensdag 30 juli 2014 18:27 schreef Bastard het volgende:
Thanks. En als ik vragen mag, wat vind jij er van? Jij was eerder (vroeger) hier ook te vinden op het forum, kwam op TRU meetings, jij ziet toch ook een duidelijke verschuiving door de jaren heen.
Ik begrijp goed dat FOK! heel dynamisch is, wordt gecreerd door de users, reeksen komen en gaan, gave users komen en vertrekken weer. Maar er is wel een bepaalde visie of een bepaald kader per forum waarin gedragsregels liggen. Die van CUL zijn anders dan die van SPT of POL, een andere taal weer dan OUD. Wat is het kader van TRU (geworden)?
Als je iedereen maar alles laat posten zonder dat je om bewijs of degelijke onderbouwing mag vragen en/of meer 'rationele/aardse' verklaringen mag geven voor ervaringen/waarnemingen/fenomenen krijg je natuurlijk ook gewoon al heel snel een compleet onzinforum waar iedereen zijn brainfarts zonder weerwoord neer pleurt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:34 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ja, en ?
Als alles in het leven makkelijk was, was er geen reet aan
Probleem is dat de gelovigen zelf het niet kunnen laten over bewijs of bewezen te spreken.
& voor "waarheidsvinding" (in mijn optiek een onlosmakelijk begrip voor TRUth) ontkom je niet aan bewijslast.
Voor ervaringen en speculatie of je geloof heb je van mij weinig te duchten omtrent vragen om bewijs.
Lijkt me dat zoiets behoorlijk saai wordt. Een weerwoord hier en daar houdt het juist levendig, en je gaat nooit voorkomen dat mensen om bewijs vragen of met filmpjes e.d. komen. Dat moet je er ook niet uit willen halen. Als je dat doet, en eist dat er alleen maar over zweverige dingen gepraat mag worden en dat alles wat er tegenin gaat wordt gemodereerd (streng modden, right?), dan wordt het weinig soeps. Juist de wisselwerking maakt dat het in bepaalde topics nog een beetje loopt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je iedereen maar alles laat posten zonder dat je om bewijs of degelijke onderbouwing mag vragen en/of meer 'rationele/aardse' verklaringen mag geven voor ervaringen/waarnemingen/fenomenen krijg je natuurlijk ook gewoon al heel snel een compleet onzinforum waar iedereen zijn brainfarts zonder weerwoord neer pleurt.
Dat kán overigens natuurlijk een optie zijn maar dan moet je idd niet pretenderen te doen aan waarheidsvinding.
"The Truth Is In Here" is een pun op de subtitel van de X-files.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:44 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Totaal oneens.
The truth is out there.
We zijn op zoek naar 'de waarheid' omtrent geesten, aliens, god, paranormale zaken enz.
... als jij dan die zoektocht eruit wil snijden en alleen maar wil kletsen over gezweef of alleen bevestigd wil worden in je eigen "waarheid", prima, maar DAT heeft niets met TRUTH te maken.
Ik ben het er enkel mee eens dat er meer is dan 'bewijs', om over te praten en dat het zeker niet de boventoon moet voeren. Zeker niet als mensen het over ervaringen hebben, of over zaken wil speculeren. Bij zaken waarvan we allemaal weten dat het bewijs ontbreekt heeft het ook geen zin dat 100x te melden of de discussie daarmee dood te slaan.
Wat deden ze daar toch ook al weer met al die onderwerpen, waar de subtitel ook op slaat ?quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"The Truth Is In Here" is een pun op de subtitel van de X-files.
Wou je daar nu van maken dat Truth over waarheidsvinding gaat? Omdat er Truth in de titel zit?
Dat zou ik nogal stretching the truth willen noemen.
Volgens mij is de enige relevantie mbt de titel dat de onderwerpen van de x-files dezelfde soort onderwerpen van het forum zijn. Of omgekeerd.
Ik heb vroeger ook verschillende malen aangehaald waarom zulke users hun vrije tijd staken in een internetforum dat ze eigenlijk belachelijk vonden en waar ze geen bal van geloofden, om dan de andere posters een beetje te gaan kleineren en proberen overtuigen van hun ongelijk.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:18 schreef NorthernStar het volgende:
Zoals je het nu beschijft hebben we geen verschil van mening
Dat is allemaal uitstekend. Wat onderzoeken, wat speculeren, meningen uitwisselen. Openstaan voor andere opvattingen enz.
Je hoeft je dan niet aangesproken te voelen.
Zolang niemand dè waarheid claimt is het allemaal ok.
En dat is jarenlang wel gebeurd. Een legertje zelfbenoemde sceptici die wel even hun evangelie kwamen verkondigen hebben iedereen weggejaagd. Met hun waarheid. Er is een reden dat ik aanhalingstekens gebruik voor het woord sceptici want het zijn in mijn ervaring de meest gesloten geesten die ik ben tegengekomen tot dusver. Niveau zwaar religieus. Type platte schedel, enorme compensatiedrang die zich uit in het beschimpen van andere meningen en geen greintje humor. Het enige waar ze om lachen is de zogenaamde domheid van anderen.
En deze mensen hebben een heel forum met 40 subfora om hun complexen en neurosen te kunnen uiten, maar nee, uitgerekend in een hoekje waar een heeeel klein beetje ruimdenkendheid en het loslaten van conventies gevraagd wordt moeten zij hun kamp opslaan. Debunken, debunken, debunken. Alsof ze aan het mastruberen zijn. Zwaar gelovigen met een stuk evangelisatiedrang waar jahova getuigen een puntje aan kunnen zuigen. Het enige miezerige plekje op Fok! waar users uitgenodigd worden open te staan voor alle mogelijkheden hebben ze verziekt en leeggezogen met hun grijze monocultuur. En zelf nu het forum op sterven na dood is willen ze het nog niet opgeven. Want stel, stel dat er weer wat leven in het forum zou komen dan willen ze erbij zijn om weer met de broek op de knieën hun waarheid te preken.
Die users bedoel ik als ik het over 'sceptici' en de 'bewijs eisers' heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |