abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:36:30 #276
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142942420
Stel er is een op hol geslagen trein.
Die raast op een groepje van 10 mensen af die op het spoor staan.
De enige manier om ze te redden is door een wissel om te gooien naar een ander spoor.
Op dat andere spoor ligt echter een baby.

quote:
Wie laat er nou een baby op de rails liggen ?
:{ Dat doet er niet toe. Het is een ethisch dilemma.
Laat je de baby doodgaan om die 10 mensen te redden?

quote:
Kunnen ze niet gewoon opzij stappen?
:{ nee

quote:
Waarom niet?
*zucht* stel ze zijn blind.

quote:
Allemaal?
*zucht* Allemaal ja.

quote:
Dan roep je toch dat ze opzij moeten?
Ze kunnen je niet horen.

quote:
Wat, ze zijn nog doof ook? :')
:{

quote:
Hoe snel gaat die trein eigenlijk?
:|W Dat maakt niet uit.

quote:
Tuurlijk wel. Als je langzaam genoeg gaat, schuif je die mensen toch opzij?
quote:
Of beter nog die baby.
:( Laat ook maar. :{w
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_142942882
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

TRU : Dit forum is voor diegenen bedoeld die een serieuze interesse hebben in fenomenen van bovennatuurlijke aard en daar onderling in alle respect met elkaar over kunnen praten.
Iedereen is welkom, mits men zich normaal en fatsoenlijk gedraagt en de doelgroep van dit forum respecteert.
toch maar eens een kijkje nemen
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:41:52 #278
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142946363
quote:
3s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:54 schreef Bastard het volgende:

[..]

Sorry maar dat is toch eigenlijk onzin om te doen op een vrij serieus bedoeld forum?
Ik zou zeggen dat wanneer een topic dreigt te verzanden in een ander topic dan wat de TS voor ogen had je daar op kan ingrijpen. Mits dat natuurlijk in de geest is van het forum.
Voorkomen is beter dan genezen en zo'n melding in de openingspost geeft je ook meteen een grotere stok om mee te slaan als dat nodig is. Het is niet ideaal maar we leven nou eenmaal niet in een ideale wereld. Het werkt en daar gaat het om.

quote:
Sommige topics vragen er om `geloof jij in geesten´ en daar kan je prima een respectvolle discussie voeren over geesten, je kan het zelfs wetenschappelijk benaderen.
Een ander topic zou zomaar over wicca kunnen gaan en `het voelen van de spirits´, daar heb je weer geen roeptoeter nodig om de TS te overtuigen dat het allemaal onzin is.

Dat is nou net de balans wat naar mijn idee mist.
Het dreigt dan 1 discussie forum te worden, of nou ja.. . En prima als het meerendeel dat wil hoor, of als men dat zo wil voeren. Het is gewoon een moderne versie van TRU, waarover inderdaad wel eens een babylonische spraakverwarring kan bestaan, daar had ik nog niet aan gedacht!
Eens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_142947663
quote:
4s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Dat zeg ik toch niet :') . Ik zeg alleen dat het niet willen (of kunnen volgens jou) antwoorden op perfect valide vragen en dan vijandig/nurks/negerend reageren echt niet helpt om je forum lekker draaiend te houden. Dat is iets waar de nu klagende users best eens over bij zichzelf ten rade mogen gaan.
Euh nee ... ik antwoord wél op jouw perfect valide vraag, en ik geef ook een voor-mij perfect valid antwoord, alleen word jij vijandig/nurks/denigrerend omdat het antwoord totaal niet strookt met jouw levensopvattingen. Dat is iets waar de nu klagende scepticus best eens over bij zichzelf ten rade mogen gaan.
:6

= Ik blijf hier nu over doordrammen omdat dit nu eenmaal een "bespreek-topic" is . In het echte topic zou ik je ondertussen ignoren :P =
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:41:47 #280
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142948457
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:02 schreef UncleScorp het volgende:
<snip>
= Ik blijf hier nu over doordrammen omdat dit nu eenmaal een "bespreek-topic" is . In het echte topic zou ik je ondertussen ignoren :P =
o|O
Met welk doel?

Nu is Grrrrrrr weer soort van verplicht hierop te reageren en is het cirkeltje weer rond richting de 300 posts. Zolang je zelf blijft doordrammen kun je het Grrrrrr niet kwalijk nemen.
pi_142948666
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:41 schreef R0N1N het volgende:

[..]

o|O
Met welk doel?

Nu is Grrrrrrr weer soort van verplicht hierop te reageren en is het cirkeltje weer rond richting de 300 posts. Zolang je zelf blijft doordrammen kun je het Grrrrrr niet kwalijk nemen.
Bwoa doordrammen ... zolang hij weer blijft zeggen dat ik zijn vraag niet kan of wil beantwoorden (wat ik wel doe) en dan gaat zeggen dat ik vijandig en nurks enzo reageer en dat gaat aanhalen om te zeggen dat het forum daardoor niet lekker draait ...
tja

Langs de andere kant ... zoals jogy zegt ... wordt zo het TRU-probleem zo met een praktijkvoorbeeld aan de kaak gesteld.

Maar sgoe ... ik krijg hier toch alt van alle kanten de boodschap "zwijg" - "gedraag je" ...
Dus bij deze
:X
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:42:26 #282
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_142975573
TRU / The battle of Los Angeles
TRU / waarschijnlijke waarheden
Moderators, deze topics zijn een mooi voorbeeld waarom het hier naar de klote gaat... FTW doen al die onzin berichten er nog..
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:45:09 #283
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_142975713
En in dit topic:
TRU / mysterieuze kraters in Siberië!

waarom staan reactie 2 / 6 & 9 er nog?

En in dit topic : TRU / Kent iemand een betrouwbare voodoo priester?
reactie 2, 4 , 6 , 8 , 19 , 25 , 32 , 47 , 50 etc er nog?
pi_142975885
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:45 schreef Bill_E het volgende:
En in dit topic:

Omdat FOK!
pi_142976051
Weet je, als je niets hebt met bepaalde posts, dan scroll je er gewoon voorbij. Maar geef nou niet de schuld aan dergelijke posts, want die waren er vroeger, toen het nog wél goed liep ook gewoon.

Daar bestaat FOK! van én uit.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:57:17 #286
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_142976365
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:51 schreef Apuleius het volgende:
Weet je, als je niets hebt met bepaalde posts, dan scroll je er gewoon voorbij. Maar geef nou niet de schuld aan dergelijke posts, want die waren er vroeger, toen het nog wél goed liep ook gewoon.

Daar bestaat FOK! van én uit.
Die waren er vroeger ook ja, en toen werden ze weggehaald of geedit, soms werden er zelfs bans voor gegeven. Maar de vraag is waarom het hier uitsterft, en voor mij is dat de reden.
pi_142976970
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:57 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Die waren er vroeger ook ja, en toen werden ze weggehaald of geedit, soms werden er zelfs bans voor gegeven. Maar de vraag is waarom het hier uitsterft, en voor mij is dat de reden.
Nou nee, lang niet alles hoor. Het punt is dat iedereen FOK! graag op een bepaalde manier zou willen zien, maar dat kan nu eenmaal niet.

Je kan mensen in hokjes proberen te duwen, forum opsplitsen en weet ik het wat voor 'oplossingen' bedenken, maar het werkt niet.

De :') smilie is uniek op FOK! Ze posten het wel op diverse fora, maar hier komt het anders over, om maar een voorbeeld te geven. Of neem nou VBL. Dat was nagenoeg naar de kloten. En nu leeft het weer. Wat hebben ze er aan gedaan? Geen reet.

Yvonne sloot ooit heel KLB om af te dwingen dat mensen zich op een bepaalde manier gingen gedragen. Er was zelfs voor lurkers niets mee te lezen. :D Hielp achteraf geen drol, hoewel het in 1e instantie een goed plan leek.

Het loopt wel, óf het loopt niet, maar FOK! blijft FOK!, dat is niet af te dwingen, hoe goed bepaalde bedoelingen ook zijn.

Als ze hier verder niet meer posten kost het gelukkig niets extra's aan stroom of zo. En waaróm moet ieder onderdeel een groot succes worden en druk bezocht. Het zou mooi zijn, maar het is geen noodzaak.

Laat maar lekker gaan.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 02:28:20 #288
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142981344
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:42 schreef Bill_E het volgende:
TRU / The battle of Los Angeles
TRU / waarschijnlijke waarheden
Moderators, deze topics zijn een mooi voorbeeld waarom het hier naar de klote gaat... FTW doen al die onzin berichten er nog..
Kom op zeg.
De één heeft 6 posts (incl. OP)
Met niets dan meningen. Je mag het onzin vinden, het kan zo ook bedoeld zijn, maar: "Volgens mij zijn het witte stippen " - is en blijft gewoon een mening.

De ander heeft er 28 met weinig boeiends maar op #3 na ook weinig 'schokkends'.

Als je zelfs dat al weg wil hebben ben je wel heel erg "noord-koreans" bezig met censuur.

quote:
2s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:45 schreef Bill_E het volgende:
En in dit topic:

Same story.
quote:
En in dit topic : TRU / Kent iemand een betrouwbare voodoo priester?
reactie 2, 4 , 6 , 8 , 19 , 25 , 32 , 47 , 50 etc er nog?
Deze is al eerder ter sprake gekomen. Dat is een zogeheten 'geintopic' wat al niet serieus bedoeld is door TS. Blijkbaar.

Je kan er natuurlijk ook gewoon overheen lezen en je schouders er bij ophalen.
Wat ook relativerend werkt, is eerst even wat draadjes op nujij ofzo lezen ... :P

... en hoe meer jij en gelijkgezinden posten, des te meer dat soort posts verdwijnen in de massa.
pi_142982131
Ik denk dat ik maar eens mijn handen hier vanaf trek en handenwrijvend toekijk hoe TRU ten grave wordt gedragen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_142982137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:49 schreef UncleScorp het volgende:

Dus bij deze
:X
Braaf!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:07:48 #291
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142983027
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:28 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Kom op zeg.
Met niets dan meningen. Je mag het onzin vinden, het kan zo ook bedoeld zijn, maar: "Volgens mij zijn het witte stippen " - is en blijft gewoon een mening.

Als je zelfs dat al weg wil hebben ben je wel heel erg "noord-koreans" bezig met censuur.

[..]

Same story.

[..]

Deze is al eerder ter sprake gekomen. Dat is een zogeheten 'geintopic' wat al niet serieus bedoeld is door TS. Blijkbaar.

Wat ook relativerend werkt, is eerst even wat draadjes op nujij ofzo lezen ... :P

... en hoe meer jij en gelijkgezinden posten, des te meer dat soort posts verdwijnen in de massa.
Topic aangemaakt, helaas boeit het weinig users, pech.. next ;)
en dat soort comments heb je vaker, geen problemen mee, zijn normale reacties.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:39:02 #292
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_142983264
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:28 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Kom op zeg.

[..]

Same story.

[..]

Ik wil niet op de man spelen, maar wil wel graag de reactie "Volgens mij zijn het witte stippen " eruit halen. Het klopt dat dit een mening is, maar dit gebeurt zo vaak in topics hier, het zijn de eerste 3 / 6 post die vaak nergens over ( en door mensen die meestal verder niet posten in TRU) gaan maar wel de toon zetten. TS deed een mooie poging tot een goede OP, en zijn beloning is bagger?

TRU is een van de redenen dat ik me op FOK! registreerde. Er zijn vele fora's die dat soort onderwerpen bespreken maar het leuke hier was dat er niet alleen maar gelijk gestemde waren. Er zijn mensen met verschillende meningen wat vaak interessante discussies op leverde. Door de jaren heen is TRU samen met BNW het lachertje van FOK! aan het worden. Daar zitten de gasten met alu hoedjes zeg maar. En doordat er niet streng gemodereerd wordt komen topics niet meer tot bloei.

Dat mag je Noord-Korea praktijken vinden, maar als je eigen regels er voor zorgen dat je mensen zich hier niet meer thuis voelen, dan moet je ze misschien toch eens gaan aanpassen.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:36:31 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142984018
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:39 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Ik wil niet op de man spelen, maar wil wel graag de reactie "Volgens mij zijn het witte stippen " eruit halen. Het klopt dat dit een mening is, maar dit gebeurt zo vaak in topics hier, het zijn de eerste 3 / 6 post die vaak nergens over ( en door mensen die meestal verder niet posten in TRU) gaan maar wel de toon zetten. TS deed een mooie poging tot een goede OP, en zijn beloning is bagger?

TRU is een van de redenen dat ik me op FOK! registreerde. Er zijn vele fora's die dat soort onderwerpen bespreken maar het leuke hier was dat er niet alleen maar gelijk gestemde waren. Er zijn mensen met verschillende meningen wat vaak interessante discussies op leverde. Door de jaren heen is TRU samen met BNW het lachertje van FOK! aan het worden. Daar zitten de gasten met alu hoedjes zeg maar. En doordat er niet streng gemodereerd wordt komen topics niet meer tot bloei.

Dat mag je Noord-Korea praktijken vinden, maar als je eigen regels er voor zorgen dat je mensen zich hier niet meer thuis voelen, dan moet je ze misschien toch eens gaan aanpassen.
BNW draait als een TIET, komt door stituaties als MH17 crash en syrie etc
TRU raakte men reelijk op uitgekeken, genoeg users die het wel boeiend vinden maar er komt gewoon weinig nieuws.. in tegenstelling tot BNW.

En ja de een vind het zus de ander zo, vroegertoen het nog bij elkaar zat was de animo minder, nu het afzondelijk is en doordat Internet echt wel het media van het afgelopen decenium is geworden zie je toch duidelijk waarom het zo is geworden, mensen gaan zelf op onderzoek komen iets raars tegen en belanden op BNW!
TRU heeft het juist tegenovergestelde ervaren, CGI YOUTUBE en sites als wikipedia doen tru toch een beetje de das om info valt makkelijker te vinden en je kan snel ergens achter komen of het in scene is gezet, zie nessie BIgfoot fake ufo filmpjes paranormale activiteiten en ga maar even door.
  Admin zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:41:30 #294
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_142984095
Wat moet in voor nieuws hebben in TRU dan? Wat dat betreft heeft BNW veel meer 'mazzel'
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:51:51 #295
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_142984257
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:36 schreef theguyver het volgende:

[..]

BNW draait als een TIET, komt door stituaties als MH17 crash en syrie etc
TRU raakte men reelijk op uitgekeken, genoeg users die het wel boeiend vinden maar er komt gewoon weinig nieuws.. in tegenstelling tot BNW.

En ja de een vind het zus de ander zo, vroegertoen het nog bij elkaar zat was de animo minder, nu het afzondelijk is en doordat Internet echt wel het media van het afgelopen decenium is geworden zie je toch duidelijk waarom het zo is geworden, mensen gaan zelf op onderzoek komen iets raars tegen en belanden op BNW!
TRU heeft het juist tegenovergestelde ervaren, CGI YOUTUBE en sites als wikipedia doen tru toch een beetje de das om info valt makkelijker te vinden en je kan snel ergens achter komen of het in scene is gezet, zie nessie BIgfoot fake ufo filmpjes paranormale activiteiten en ga maar even door.
Ik heb pas een topic geopend op BNW waar er reacties staan als : TS :'), en argumenten gebruikt worden als onzin. Ik was er dan ook snel klaar mee. Voorlopig ga ik niet meer in discussie daar. Gevolg van slappe moderatie voor mijn gevoel, wat denk ik ook hier het probleem is.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:55:53 #296
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142984320
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:51 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Ik heb pas een topic geopend op BNW waar er reacties staan als : TS :'), en argumenten gebruikt worden als onzin. Ik was er dan ook snel klaar mee. Voorlopig ga ik niet meer in discussie daar. Gevolg van slappe moderatie voor mijn gevoel, wat denk ik ook hier het probleem is.
Nee iedereen heeft op zich recht op een mening, als je niet tegen kritiek kan, omdat jou denkwijze anders is, zit je niet echt goed..
veel Users zien via de FP een topic voorbij komen klikken er op en beschouwen het als onzin en posten een reactie, als het topic andere mensen aan spreekt zal het vanzelf wel lopen.

Zo niet tja.. pech..
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:58:42 #297
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_142984363
Iedereen heeft recht op een onderbouwde mening, niet het recht om te trollen. En dat is dus het fundamentele probleem hiero tegenwoordig.

edit:
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 00:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om in TRU dingen te roepen als "onzin" zonder enige onderbouwing. Iedereen mag zeggen wat hij wil, mits met respect voor personen met een andere mening. Dit geldt voor zowel believers als non-believers.

Bedenk dat iedereen een andere set ervaringen heeft, en andere dingen mee heeft gemaakt. Dat jij dat niet hebt, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Regelmatig is er een trend te zien waarin alles wat in TRU besproken wordt wordt afgedaan als onzin. Dat is niet de bedoeling, enerzijds gelet op het open karakter van TRU en anderzijds voor het respect voor iemand anders zijn persoonlijke mening en ervaringen. Tegen reacties die deze policy overschrijden zal dan ook nadrukkelijk worden opgetreden, en worden genote.
dit is uit het oog verloren
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:06:51 #298
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142984494
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:58 schreef Bill_E het volgende:
Iedereen heeft recht op een onderbouwde mening, niet het recht om te trollen. En dat is dus het fundamentele probleem hiero tegenwoordig.

edit:

[..]

dit is uit het oog verloren
Je kan ook gewoon vragen... waarom vind je het onzin..
En je hebt een discussie.. 50/50% kans.

Probleem op tru is dat veel onderwerpen moeilijk aan te tonen zijn.
Dus de kans dat het volgens een User als onzin word beschouwt zit er dik in.

Wat ik Interresant vind kan een ander gewoon moeilijk geloven zo is de wereld nu eenmaal.
En als je er niet tegen kan, zit je duidelijk verkeerd, tuurlijk zijn er post waar iemand volledig als gek word verklaard daar word natuurlijk op ge-edit want dat hoort niet.

En er is een groot verschil tussen "ik vind" en "het is zo" dat word vaak verkeerd gelezen.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:20:06 #299
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_142985841
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon vragen... waarom vind je het onzin..
En je hebt een discussie.. 50/50% kans.

Probleem op tru is dat veel onderwerpen moeilijk aan te tonen zijn.
Dus de kans dat het volgens een User als onzin word beschouwt zit er dik in.

Wat ik Interresant vind kan een ander gewoon moeilijk geloven zo is de wereld nu eenmaal.
En als je er niet tegen kan, zit je duidelijk verkeerd, tuurlijk zijn er post waar iemand volledig als gek word verklaard daar word natuurlijk op ge-edit want dat hoort niet.

En er is een groot verschil tussen "ik vind" en "het is zo" dat word vaak verkeerd gelezen.
het gaat er niet om wat ik vind, ik quote iets uit de Netiquette van TRU. Dat wordt niet meer gehandhaafd.
pi_142986356
Toch is dit een vrij succesvol topic.
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')