Mij en een hoop andere mensen interesseert dat ja. Ik zeg al jaren dat we geen energieafhankelijkheid moeten hebben van Rusland. Dit MH17 gebeuren is slechts weer een bevestiging waarom Rusland gewoon lekker in de stront mag zakken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Interesseert het je überhaupt waar je gas vandaan komt?
het is een complot!!!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Ja maar we weten nog niet eens zeker of de Russen erachter zaten. Wie weet is het wel Amerika met een grote set up
Nou ik zal je zeggen dat ik inmiddels al een paar mensen gesproken heb die niet de domste zijn die dit daadwerkelijk geloven.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:36 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
het is een complot!!!
http://www.martinvrijland(...)-false-flag-hoax-is/
Daarom heb ik beangstigend aangevinktquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:32 schreef JeffreyH93 het volgende:
Nederlanders die meer willen betalen, things get serious.
ik "fascinerend"quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daarom heb ik beangstigend aangevinkt
Lekker zo'n 19 jarig callcentre mokkel aan de lijn. Die gaat het wel ff regelen!quote:
"ik ga dat voor u regelen hoor. Desnoods bel ik zelf even naar Rusland. Maar met gas van bedrijf X heeft u gegarandeerd gas uit Groningen"quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lekker zo'n 19 jarig callcentre mokkel aan de lijn. Die gaat het wel ff regelen!
Precies. "ik zet even de knop om voor groene stroom meneer"quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:14 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
"ik ga dat voor u regelen hoor. Desnoods bel ik zelf even naar Rusland. Maar met gas van bedrijf X heeft u gegarandeerd gas uit Groningen"
36% Ergerlijk, 28% Hartverwarmendquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:15 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ik vind dit ook echt schandalig: http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)e-slachtoffers.dhtml
2% grappigquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
36% Ergerlijk, 28% Hartverwarmend
Het zijn roerige tijden bij de AD-polls.
Zal voor dat moment niet zoveel uitmaken hoor, zo enorm veel "Russisch" gas wordt er niet gebruikt in Nederland. Daarbij heeft Nederland nog wel wat reserves, een wintertje zonder "Russisch" gas trekken we wel...het kan op langere termijn wel effect hebben op de prijs die je betaald, maar niet op korte termijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat hadden we moeten bedenken voordat we ons gas 30 jaar lang vrijwel gratis aan Italie verkochten...
Maar met 25 graden buiten is het makkelijk praten. Poetin herinnert ons hier nog wel eens aan als het vriest dat het kraakt en hij de gaskraan dichtdraait.
Hoe krijgen we dat gas hier dan? Via de mail of zo?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:21 schreef Sosa het volgende:
Gelukkig gaat het nét de goede kant op met de gasopwekking in de VS. Zijn we als Europa straks niet langer afhankelijk van Rusland, maar straks de VS> gelukkig maar hoor. En hoe toevallig, komt dit even mooi uit.
http://en.wikipedia.org/wiki/Shale_gas_in_the_United_States
pijpleidinkje leggen, why not.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:24 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Hoe krijgen we dat gas hier dan? Via de mail of zo?
Dat wordt duur gas als dat vanuit de VS moet komen....
Rusland is toch ook gelukt?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:24 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Hoe krijgen we dat gas hier dan? Via de mail of zo?
Dat wordt duur gas als dat vanuit de VS moet komen....
Alsof dat iets uitmaaktquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:26 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ligt er dan een zee tussen Rusland en Nederland?
"De zee die is ontstaan door een tranendal."quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:26 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ligt er dan een zee tussen Rusland en Nederland?
Dat hoeft niet op de zeebodemquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:30 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Nee joh, een gasleiding aanleggen op de zeebodem kost vast geen drol...
Jouw definitie van dom moet je ff aanpassen ben ik bang....quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:37 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nou ik zal je zeggen dat ik inmiddels al een paar mensen gesproken heb die niet de domste zijn die dit daadwerkelijk geloven.
Geen slachtoffers uit Zeelandquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:15 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ik vind dit ook echt schandalig: http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)e-slachtoffers.dhtml
"fascinerend" in AD termenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Geen slachtoffers uit ZeelandOpvallend.
In 2010 werkte ik voor Heerema op een diepzee (3km) pijpenlegger met BP als klant.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:44 schreef n8n het volgende:
[..]
vraag het aan de bp die weten er alles van
Zou het? En waarom dan? Ik geef deze mensen het voordeel van de twijfel omdat ze weten waar het over gaat en meer verstand van wereldpolitiek hebben dan jij en ik wellicht.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:35 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Jouw definitie van dom moet je ff aanpassen ben ik bang....
En diezelfde mensen geloven die onzin..?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Zou het? En waarom dan? Ik geef deze mensen het voordeel van de twijfel omdat ze weten waar het over gaat en meer verstand van wereldpolitiek hebben dan jij en ik wellicht.
Wat kan Rusland doen aan die vliegramp dan?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mij en een hoop andere mensen interesseert dat ja. Ik zeg al jaren dat we geen energieafhankelijkheid moeten hebben van Rusland. Dit MH17 gebeuren is slechts weer een bevestiging waarom Rusland gewoon lekker in de stront mag zakken.
Afgezien het feit dat ze hoogstwaarschijnlijk de spullen, de training en misschien zelfs het personeel hebben geleverd om het voor elkaar te krijgen?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat kan Rusland doen aan die vliegramp dan?
Ze dachten dat het een ander vliegtuig was, het was een fout.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Naast het feit dat ze hoogstwaarschijnlijk de spullen, de training en misschien zelfs het personeel hebben geleverd om het voor elkaar te krijgen. Afgezien van het feit dat ze de hele regio destabiliseren? Afgezien van het feit dat ze zich na de ramp opstelden alsof het de schuld van oekraine was? Afgezien van het feit dat de Russische staat nieuws-outlets dicteert om met zware pro-russische bias over te praten? Afgezien van het feit dat ze na de ramp 0,0 pogingen hebben gedaan om de russische-seperatisten te overtuigen om van die shit af te blijven en internationale onderzoekers vrij baan te geven?
Afgezien van die feiten heeft Rusland niks met de vliegramp te maken.
Je zou denken dat ze na Korea Air wel hun lesje geleerd zouden moeten hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze dachten dat het een ander vliegtuig was, het was een fout.
Pro Russische gasten in oekraine hebben dat vliegtuig neergehaald. Rusland zelf heeft hier niets mee te maken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze na Korea Air wel hun lesje geleerd zouden moeten hebben.
Jij hebt mijn post niet gelezen, eh?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Pro Russische gasten in oekraine hebben dat vliegtuig neergehaald. Rusland zelf heeft hier niets mee te maken.
Uiteraard wel, maar het is allemaal onnozel vingertje wijzen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij hebt mijn post niet gelezen, eh?
Nee? Een consument mag best voelen dat Rusland een negatieve invloed heeft op het wereldtoneel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard wel, maar het is allemaal onnozel vingertje wijzen.
Een consument heeft heel veel te willen. Als een bedrijf bereid is om 100% Europees gas te verkopen en consumenten zijn bereid om daar voor te betalen dan heeft de consument dus wel degelijk "iets te willen"quote:Het is belachelijk om te roepen dat je geen gas meer van Rusland wil, alsof je iets te willen hebt..![]()
Nee. In Nederland is 5 tot 10% van het gas Russisch en afhangend van je leverancier. Als de Nederlandse bevolking bereid is om meer te betalen voor gas kunnen we vrij simpel dat reduceren tot bijna 0%.quote:We zijn er gewoon van afhankelijk.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee? Een consument mag best voelen dat Rusland een negatieve invloed heeft op het wereldtoneel.
[..]
Een consument heeft heel veel te willen. Als een bedrijf bereid is om 100% Europees gas te verkopen en consumenten zijn bereid om daar voor te betalen dan heeft de consument dus wel degelijk "iets te willen"
[..]
Nee. In Nederland is 5 tot 10% van het gas Russisch en afhangend van je leverancier. Als de Nederlandse bevolking bereid is om meer te betalen voor gas kunnen we vrij simpel dat reduceren tot bijna 0%.
Nee niet Groningen, daar komen aardbevingen van!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:14 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
"ik ga dat voor u regelen hoor. Desnoods bel ik zelf even naar Rusland. Maar met gas van bedrijf X heeft u gegarandeerd gas uit Groningen"
We hebben zelf een enorme gasbel, voor het gas zijn we zeker niet afhankelijk van Rusland, kennelijk zit er maar zo'n 5% Russisch gas in de Nederlandse gasleidingen, het is vooral veel im- en export wat we doen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard wel, maar het is allemaal onnozel vingertje wijzen.
Het is belachelijk om te roepen dat je geen gas meer van Rusland wil, alsof je iets te willen hebt..![]()
We zijn er gewoon van afhankelijk.
Daar gaat het artikel over he, dat Nederlanders bereid zijn om extra geld neer te leggen om Rusland weg te duwen uit de markt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Lijkt mij vrij duidelijk allemaal.
Doe is rustig aan, ik weet dat dat in het artikel staat.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Daar gaat het artikel over he, dat Nederlanders bereid zijn om extra geld neer te leggen om Rusland weg te duwen uit de markt.
Lees jij wel eens voordat je reageert? Je posts komen echt over alsof je gewoon geen idee hebt wat er aan de hand is of wat iemands punten zijn. Echt strontvervelend.
Er stond fucking groot 'malaysian airlines' op en een vlag van maleisië. Dikke lul dat ze dachten dat het een 'vrachtvliegtuig van de VS' was. Misschien de separatisten wel, maar dat zijn allemaal zigeuners met een IQ van 70.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze dachten dat het een ander vliegtuig was, het was een fout.
Waarom zouden ze in godsnaam opzettelijk een Malaysain airlines neerhalen?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:53 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Er stond fucking groot 'malaysian airlines' op en een vlag van maleisië. Dikke lul dat ze dachten dat het een 'vrachtvliegtuig van de VS' was. Misschien de separatisten wel, maar dat zijn allemaal zigeuners met een IQ van 70.
Omdat het stuk voor stuk downies zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zouden ze in godsnaam opzettelijk een Malaysain airlines neerhalen?
Tja.. Oostblok.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:54 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Omdat het stuk voor stuk downies zijn.
Je hebt niet eens een meerderheid nodig per se. Het prijsverschil zou misschien al kunnen worden opgevangen door of een kleine groep mensen die bereid zijn meer te betalen of door met een kleine verhoging per cuub. Het hangt er van af wat voor deals er met Russische leveranciers gemaakt zijn per Nederlandse leverancier. Het hangt er van af of de EU of Nederland zelf embargo-achtige maatregelen neemt waardoor dat soort transacties sowieso duurder worden. Het punt is dat Nederlanders Rusland zat zijn voor wat voor reden dan ook en geen zin hebben om (zelfs maar voor een klein beetje) afhankelijk te zijn van dat schurftenland.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Doe is rustig aan, ik weet dat dat in het artikel staat.
Maar er zit nogal wat tussen zeggen en doen he. Ik geloof er niets van dat wij (de Nederlandse meerderheid) meer wil betalen voor gas.
En hiervoor is geen enkele bron.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je hebt niet eens een meerderheid nodig per se. Het prijsverschil zou misschien al kunnen worden opgevangen door of een kleine groep mensen die bereid zijn meer te betalen of door met een kleine verhoging per cuub. Het hangt er van af wat voor deals er met Russische leveranciers gemaakt zijn per Nederlandse leverancier. Het hangt er van af of de EU of Nederland zelf embargo-achtige maatregelen neemt waardoor dat soort transacties sowieso duurder worden. Het punt is dat Nederlanders Rusland zat zijn voor wat voor reden dan ook en geen zin hebben om (zelfs maar voor een klein beetje) afhankelijk te zijn van dat schurftenland.
Het enige wat jij daar op kon antwoorden is "oh maar wat heeft Rusland dan te maken met MH17". Zo ongeveer het domste meest irrelevante issue wat maar te bedenken is mbt dit topic.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |