Wat kan Rusland doen aan die vliegramp dan?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mij en een hoop andere mensen interesseert dat ja. Ik zeg al jaren dat we geen energieafhankelijkheid moeten hebben van Rusland. Dit MH17 gebeuren is slechts weer een bevestiging waarom Rusland gewoon lekker in de stront mag zakken.
Afgezien het feit dat ze hoogstwaarschijnlijk de spullen, de training en misschien zelfs het personeel hebben geleverd om het voor elkaar te krijgen?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat kan Rusland doen aan die vliegramp dan?
Ze dachten dat het een ander vliegtuig was, het was een fout.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Naast het feit dat ze hoogstwaarschijnlijk de spullen, de training en misschien zelfs het personeel hebben geleverd om het voor elkaar te krijgen. Afgezien van het feit dat ze de hele regio destabiliseren? Afgezien van het feit dat ze zich na de ramp opstelden alsof het de schuld van oekraine was? Afgezien van het feit dat de Russische staat nieuws-outlets dicteert om met zware pro-russische bias over te praten? Afgezien van het feit dat ze na de ramp 0,0 pogingen hebben gedaan om de russische-seperatisten te overtuigen om van die shit af te blijven en internationale onderzoekers vrij baan te geven?
Afgezien van die feiten heeft Rusland niks met de vliegramp te maken.
Je zou denken dat ze na Korea Air wel hun lesje geleerd zouden moeten hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze dachten dat het een ander vliegtuig was, het was een fout.
Pro Russische gasten in oekraine hebben dat vliegtuig neergehaald. Rusland zelf heeft hier niets mee te maken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze na Korea Air wel hun lesje geleerd zouden moeten hebben.
Jij hebt mijn post niet gelezen, eh?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Pro Russische gasten in oekraine hebben dat vliegtuig neergehaald. Rusland zelf heeft hier niets mee te maken.
Uiteraard wel, maar het is allemaal onnozel vingertje wijzen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij hebt mijn post niet gelezen, eh?
Nee? Een consument mag best voelen dat Rusland een negatieve invloed heeft op het wereldtoneel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard wel, maar het is allemaal onnozel vingertje wijzen.
Een consument heeft heel veel te willen. Als een bedrijf bereid is om 100% Europees gas te verkopen en consumenten zijn bereid om daar voor te betalen dan heeft de consument dus wel degelijk "iets te willen"quote:Het is belachelijk om te roepen dat je geen gas meer van Rusland wil, alsof je iets te willen hebt..![]()
Nee. In Nederland is 5 tot 10% van het gas Russisch en afhangend van je leverancier. Als de Nederlandse bevolking bereid is om meer te betalen voor gas kunnen we vrij simpel dat reduceren tot bijna 0%.quote:We zijn er gewoon van afhankelijk.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee? Een consument mag best voelen dat Rusland een negatieve invloed heeft op het wereldtoneel.
[..]
Een consument heeft heel veel te willen. Als een bedrijf bereid is om 100% Europees gas te verkopen en consumenten zijn bereid om daar voor te betalen dan heeft de consument dus wel degelijk "iets te willen"
[..]
Nee. In Nederland is 5 tot 10% van het gas Russisch en afhangend van je leverancier. Als de Nederlandse bevolking bereid is om meer te betalen voor gas kunnen we vrij simpel dat reduceren tot bijna 0%.
Nee niet Groningen, daar komen aardbevingen van!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:14 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
"ik ga dat voor u regelen hoor. Desnoods bel ik zelf even naar Rusland. Maar met gas van bedrijf X heeft u gegarandeerd gas uit Groningen"
We hebben zelf een enorme gasbel, voor het gas zijn we zeker niet afhankelijk van Rusland, kennelijk zit er maar zo'n 5% Russisch gas in de Nederlandse gasleidingen, het is vooral veel im- en export wat we doen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard wel, maar het is allemaal onnozel vingertje wijzen.
Het is belachelijk om te roepen dat je geen gas meer van Rusland wil, alsof je iets te willen hebt..![]()
We zijn er gewoon van afhankelijk.
Daar gaat het artikel over he, dat Nederlanders bereid zijn om extra geld neer te leggen om Rusland weg te duwen uit de markt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Lijkt mij vrij duidelijk allemaal.
Doe is rustig aan, ik weet dat dat in het artikel staat.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Daar gaat het artikel over he, dat Nederlanders bereid zijn om extra geld neer te leggen om Rusland weg te duwen uit de markt.
Lees jij wel eens voordat je reageert? Je posts komen echt over alsof je gewoon geen idee hebt wat er aan de hand is of wat iemands punten zijn. Echt strontvervelend.
Er stond fucking groot 'malaysian airlines' op en een vlag van maleisië. Dikke lul dat ze dachten dat het een 'vrachtvliegtuig van de VS' was. Misschien de separatisten wel, maar dat zijn allemaal zigeuners met een IQ van 70.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze dachten dat het een ander vliegtuig was, het was een fout.
Waarom zouden ze in godsnaam opzettelijk een Malaysain airlines neerhalen?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:53 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Er stond fucking groot 'malaysian airlines' op en een vlag van maleisië. Dikke lul dat ze dachten dat het een 'vrachtvliegtuig van de VS' was. Misschien de separatisten wel, maar dat zijn allemaal zigeuners met een IQ van 70.
Omdat het stuk voor stuk downies zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zouden ze in godsnaam opzettelijk een Malaysain airlines neerhalen?
Tja.. Oostblok.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:54 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Omdat het stuk voor stuk downies zijn.
Je hebt niet eens een meerderheid nodig per se. Het prijsverschil zou misschien al kunnen worden opgevangen door of een kleine groep mensen die bereid zijn meer te betalen of door met een kleine verhoging per cuub. Het hangt er van af wat voor deals er met Russische leveranciers gemaakt zijn per Nederlandse leverancier. Het hangt er van af of de EU of Nederland zelf embargo-achtige maatregelen neemt waardoor dat soort transacties sowieso duurder worden. Het punt is dat Nederlanders Rusland zat zijn voor wat voor reden dan ook en geen zin hebben om (zelfs maar voor een klein beetje) afhankelijk te zijn van dat schurftenland.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Doe is rustig aan, ik weet dat dat in het artikel staat.
Maar er zit nogal wat tussen zeggen en doen he. Ik geloof er niets van dat wij (de Nederlandse meerderheid) meer wil betalen voor gas.
En hiervoor is geen enkele bron.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je hebt niet eens een meerderheid nodig per se. Het prijsverschil zou misschien al kunnen worden opgevangen door of een kleine groep mensen die bereid zijn meer te betalen of door met een kleine verhoging per cuub. Het hangt er van af wat voor deals er met Russische leveranciers gemaakt zijn per Nederlandse leverancier. Het hangt er van af of de EU of Nederland zelf embargo-achtige maatregelen neemt waardoor dat soort transacties sowieso duurder worden. Het punt is dat Nederlanders Rusland zat zijn voor wat voor reden dan ook en geen zin hebben om (zelfs maar voor een klein beetje) afhankelijk te zijn van dat schurftenland.
Het enige wat jij daar op kon antwoorden is "oh maar wat heeft Rusland dan te maken met MH17". Zo ongeveer het domste meest irrelevante issue wat maar te bedenken is mbt dit topic.
Nee. Lees het artikel nog een keertje want je begrijpertje lijkt niet zo goed te werken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En hiervoor is geen enkele bron.
Dat artikel sprak over tientallen telefoontjes, nou boehoehoe !
Ja, daar staat dat veel Nederlanders geen Russisch gas meer willen en even later wordt er dan gewezen naar het feit dat dat bedrijf tientallen telefoontjes heeft gehad.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Lees het artikel nog een keertje want je begrijpertje lijkt niet zo goed te werken.
Niet alleen maar telefoontjes.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, daar staat dat veel Nederlanders geen Russisch gas meer willen en even later wordt er dan gewezen naar het feit dat dat bedrijf tientallen telefoontjes heeft gehad.
Waar zeg ik dat dit het moment is waarop we GAAN doen? Of dat ik weet dat er nu genoeg Nederlanders zijn? Even serieus. Quote me voor de gein waar ik dat doe.quote:Als je niet doorhebt dat dat een tijdelijk iets is dan ben je toch wel erg onnozel hoor.
Dat doe je nergens, maar je hoop is dus ook een illusie.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niet alleen maar telefoontjes.
[..]
Waar zeg ik dat dit het moment is waarop we GAAN doen? Of dat ik weet dat er nu genoeg Nederlanders zijn? Even serieus. Quote me voor de gein waar ik dat doe.
Nee. Mijn hoop is irrelevant en kwam niet eens ter sprake. Ik heb slechts aangegeven dat het redelijk is voor Nederlanders om dat te vinden. Iets wat in dit topic al in twijfel werd getrokken. En daarbovenop dat het technisch onmogelijk zou zijn. Dat is klinkklare onzin.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat doe je nergens, maar je hoop is dus ook een illusie.
Jij weet daar net zo veel over als elke andere boerenlul. Niks dus.quote:We blijven gewoon deels afhankelijk van Russisch gas, klaar.
Waar het omgaat is dit: Als wij volledig onafhankelijk willen van Russisch gas, dat betekend dat pijn in onze portemonnee. En als wij Nederlanders een ding niet willen.......quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Mijn hoop is irrelevant en kwam niet eens ter sprake. Ik heb slechts aangegeven dat het redelijk is voor Nederlanders om dat te vinden. Iets wat in dit topic al in twijfel werd getrokken. En daarbovenop dat het technisch onmogelijk zou zijn. Dat is klinkklare onzin.
Het is technisch gezien mogelijk dat wij in Nederland Russisch gas buiten de deur houden en ja er is onmiskenbaar een grotere interesse om dat via consumenten actie of politike actie voor elkaar te krijgen dan voor de vliegramp.
Dit is wat ik post, maar iedere keer weer kom je met irrelevant gezeik in de marge over dingen die ik niet eens claim. Ik ken een paar wijven die ook op die manier discussies proberen te winnen. Als ik jou was zou ik daar geen trots uit halen.
[..]
Jij weet daar net zo veel over als elke andere boerenlul. Niks dus.
Aantoonbaar onzin. Of dacht je dat we volle handel hadden met Rusland tijdens de koude oorlog? Je kan best van mening zijn dat een politieke route meer kans heeft dan een consumentenroute maar nogmaals. Compleet irrelevant voor de vraag of het technisch mogelijk of onmogelijk is. Het is sowieso mogelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar het omgaat is dit: Als wij volledig onafhankelijk willen van Russisch gas, dat betekend dat pijn in onze portemonnee. En als wij Nederlanders een ding niet willen.......
Uiteraard is het mogelijk, maar we zullen water bij de wijn moeten doen en er zaken voor moeten laten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Aantoonbaar onzin. Of dacht je dat we volle handel hadden met Rusland tijdens de koude oorlog? Je kan best van mening zijn dat een politieke route meer kans heeft dan een consumentenroute maar nogmaals. Compleet irrelevant voor de vraag of het technisch mogelijk of onmogelijk is. Het is sowieso mogelijk.
gas terug nemenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:31 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het vooral betekent dat we moeten investeren in zaken waardoor we beduidend minder gas nodig hebben....
Ik wil Russische tieten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:55 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik ken werkelijk niemand die "geen russisch gas wil"
En ik wil ook russisch gas.
Dat is ook wel nice indd.quote:
Dit zal sowieso wel moeten gebeuren of we nu in een oorlog verwikkelt raken of niet ...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:31 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het vooral betekent dat we moeten investeren in zaken waardoor we beduidend minder gas nodig hebben....
Duitsland importeert al 36% van hun gas uit rusland.quote:
Zie je de grap niet?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Duitsland importeert al 36% van hun gas uit rusland.
http://daskapital.nl/2014/04/plaatjes_europas_verslaving_aa.html
Jouw mening doet er niet toe. We blijven gewoon bij de feiten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:31 schreef vigen98 het volgende:
meer betalen voor gas omdat het niet eens bewezen is dat de separatisten het gedaan hebben lekker hoor, ik ben meer van mening dat Oekraïne het heeft neergeschoten.
Jij snapt de werkelijke motieven.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:21 schreef Sosa het volgende:
Gelukkig gaat het nét de goede kant op met de gasopwekking in de VS. Zijn we als Europa straks niet langer afhankelijk van Rusland, maar straks de VS> gelukkig maar hoor. En hoe toevallig, komt dit even mooi uit.
http://en.wikipedia.org/wiki/Shale_gas_in_the_United_States
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |