Ik ging er vanuit dat je nog gewoon een bankspaarhypotheek kon afnemen, dus daarvan uitgaande zei ik dat je dan geen HRA ontvangt omdat het niet meer als eigenwoningschuld wordt gezien. Er ook vanuitgaande dat je 2 jaar geleden bij precies hetzelfde product nog wel HRA kon ontvangen omdat het toen nog wel zo was dat het een eigenwoningschuld was.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Toen waren het ook nog steeds twee zaken die niet gekoppeld waren. Je kon prima een lijfrenterekening openen.
Jij doet voorkomen dat het openen van een bankspaarrekening ervoor zorgt dat je geen HRA meer hebt. Dat is simpelweg niet zo.
De overheid moet gewoon ophouden met alle regels, subsidies, belastingen en aftrekpostenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:10 schreef Blik het volgende:
[..]
De overheid verplicht niks aan de banken, je mag nog steeds een bankspaarrekening openen als je wilt. Alleen krijg je geen HRA als je dat doet.
Ah, nu komt de MM uit de mouw....quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:45 schreef michaelmoore het volgende:
En als ik een huis koop in Bulgarije, dan moet ik met een officieel EU erkend taxatierapport, hier een lening kunnen nemen bij een Nederlandse bank
Dan noem ik dat afbouwen, niet afschaffen....quote:Op vrijdag 25 juli 2014 07:20 schreef pfaf het volgende:
Je moet t ook niet in een keer afschaffen, maar geleidelijk.
nee, maar dan gaat de prijs daar omhoog als de Euro daar ook komt en financiering makkelijker gaat wordenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ah, nu komt de MM uit de mouw....
Is het niet goed gegaan met de financiering van je riante droomhuis, op ettelijke hectares grond, voor slechst 20k? En moet nu NL weer bijspringen?
AH...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:56 schreef michaelmoore het volgende:
nee, maar dan gaat de prijs daar omhoog als de Euro daar ook komt en financiering makkelijker gaat worden
je hebt geen idee hoeveel europeanen daar een huis hebbenquote:Op zondag 27 juli 2014 00:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Face it, er wil (buiten jou) niemand vrijwiliig daar wonen. Banken weten dat ook. Sorry.
Allemaal toch?quote:Op zondag 27 juli 2014 01:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je hebt geen idee hoeveel europeanen daar een huis hebben
Dan zijn die kennelijk slimmer dan jij, want al die 'europeanen' zeuren niet hier om een lening.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:24 schreef michaelmoore het volgende:
je hebt geen idee hoeveel europeanen daar een huis hebben
Ze komen wel toeslag en uitkering halen.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan zijn die kennelijk slimmer dan jij, want al die 'europeanen' zeuren niet hier om een lening.
klopt dat is daar niet gebruikelijk, eerst sparen dan pas lenen, ze hebben daar ook geen leningsubsidies en ook geen WOZ en overdrachts en provisiesquote:Op zondag 27 juli 2014 01:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan zijn die kennelijk slimmer dan jij, want al die 'europeanen' zeuren niet hier om een lening.
vooral ouderenquote:
quote:Rabobank, ABN AMRO en ING hebben besloten om geen concrete voorspellingen meer te doen over de malaise op de huizenmarkt. Dat schrijft het Financieele Dagblad dinsdag. Door geen groei- of krimppercentages te noemen, hopen de banken het negatieve sentiment te keren.
Ja, die halvering van de prijzen lukt nog niet zo.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:26 schreef crashbangboom het volgende:
Een jaar geleden riepen sommige users ook hel en verdoemenis.
Die zoeken nu naar een koophuisTevergeefs, dat wel.
ik dacht de helft van de helft? En dan een tegenbod 10% daaronder? Niet?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, die halvering van de prijzen lukt nog niet zo.
enkel wanneer je in een gulle bui bent.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:58 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
ik dacht de helft van de helft? En dan een tegenbod 10% daaronder? Niet?
ik was al ongerustquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
enkel wanneer je in een gulle bui bent.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:55 schreef 99.999 het volgende:
Ja, die halvering van de prijzen lukt nog niet zo.
Geen bange zorgen jongens, mijn referentieplaats - Ede - en idem object is recent weer in vraagprijs gedaald:quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:58 schreef crashbangboom het volgende:
ik dacht de helft van de helft? En dan een tegenbod 10% daaronder? Niet?
Geen bange zorgen; het negatieve sentiment wordt nu weer gevoed door de Oost-West gebeurtenissen. De afkoeling van de economie komt weer op gang, de AEX duikt ver onder de 400. Huizenprijzen zullen niet achterblijven en weer in een vrije val gerakenquote:
Dus je hele verhaal over de daling op de woningmarkt is gebaseerd op 1 woning in Ede of all places?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 09:36 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Geen bange zorgen jongens, mijn referentieplaats - Ede - en idem object is recent weer in vraagprijs gedaald:
http://www.huizenzoeker.n(...)eek-31/details.html#
In 5 jaar tijd, ¤48.000,- van de vraagprijs af, dat gaat de goede kant op!
Tuurlijk slaat die generalisatie van mij nergens op. Maar ik heb nou eenmaal een haat-liefde verhouding met Ede, en een beetje m'n opponenten stangen....mag toch wel?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 09:43 schreef Leandra het volgende:
Dus je hele verhaal over de daling op de woningmarkt is gebaseerd op 1 woning in Ede of all places?
Darn... Ede, dan kies je ook een lekker referentiekader uit.
opponenten stangen? Die nemen je in dit topic allang niet meer serieus.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 10:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Tuurlijk slaat die generalisatie van mij nergens op. Maar ik heb nou eenmaal een haat-liefde verhouding met Ede, en een beetje m'n opponenten stangen....mag toch wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |