Dit is bekend, maar die oude Tu-95's vliegen op de snelheid van passagiertoestellen, geen enkele dreiging, het wordt pas interessant als ze hetzelfde gaan proberen met SU-27'squote:Op donderdag 24 juli 2014 21:54 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Quick_Reaction_Alert
2009
24 november: Twee F-16 onderscheppen twee Russische bommenwerpers van het type TU-95 MS die richting het Nederlands luchtruim vlogen zonder hun identiteit bekend te maken. De Deense luchtmacht volgde de vliegtuigen al tot de grens van het Deense luchtruim. De RAF nam de begeleiding over nadat de vliegtuigen het luchtruim waarvoor Nederland binnen de NAVO verantwoordelijk is, verlieten.
2010
16 September: 2 Russische bommenwerpers van het type TU-95 MS naderen het Nederlandse luchtruim. De Duitse collega's waren eerder ter plaatse en namen het over.
19 Oktober: Twee F-16's onderscheppen twee Russische bommenwerpers van het type TU-95 MS die boven Nederlands luchtruim vliegen. Er kon geen contact gemaakt worden. Duitse vliegtuigen nemen het later over.
2011
20 januari: Twee Russische bommenwerpers van het type TU-95 MS zijn in de nacht van woensdag op donderdag onderschept door twee Nederlandse F-16's. De Russen werden op dat moment al in de gaten gehouden door de Noorse en Deense luchtmacht.
7 juni : Twee Russische toestellen van het type Tupolev Tu-95 (Bear) worden boven de Noordzee onderschept.
17 augustus : Twee Russische toestellen van het type Tupolev Tu-95 (Bear) worden wederom boven de Noordzee onderschept. Ook nu bogen de Russische vliegtuigen na de onderschepping af richting het westen, waar jachtvliegtuigen van de Royal Air Force de achtervolging overnamen.
11 oktober : In de middag worden twee Russische bommenwerpers Tupolev Tu-95 onderschept. De Russen waren het Nederlandse luchtruim binnengevlogen zonder hun identiteit bekend te maken. Nadat ze het Nederlandse luchtruim hadden verlaten, hebben Deense vliegtuigen de taak overgenomen. Voordat de Russische Bear T-95 H vliegtuigen het luchtruim bereikten waarvoor Nederland binnen de NAVO verantwoordelijk is, hielden twee Engelse jachtvliegtuigen de Russen al in de gaten.
2012
11 september: Nederlandse F-16's van vliegbasis Volkel hebben twee Russische bommenwerpers onderschept. De toestellen van het type Tupolev Tu-95 vlogen boven de Noordzee zonder hun identiteit bekend te maken.[5]
2013
21 maart: Twee Russische bommenwerpers van het type TU-95 MS worden boven de Noordzee onderschept door twee F-16-gevechtsvliegtuigen met hulp van Britse gevechtstoestellen.
10 september: Twee Russische bommenwerpers van het type TU-95 naderen het Nederlandse luchtruim en twee F-16-gevechtsvliegtuigen worden vanaf luchthaven Volkel ingezet om de bommenwerpers te onderscheppen.
2014
23 april: Twee Russische bommenwerpers van het type TU-95 naderen het Nederlandse luchtruim en twee F-16-gevechtsvliegtuigen worden vanaf luchthaven Volkel ingezet om de bommenwerpers te onderscheppen. Ze worden verder begeleid door Deense en Britse gevechtstoestellen.
Wtf, een jaarlijks terugkerend fenomeen. Is hier meer over bekend? Zijn er geen gevolgen oid?
Oke. toch spannend ook. Daar doe je het voor. En ik verwacht ook wel dat die HErcules vol met wapens ligt voor in Charkov.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:58 schreef Loveless85 het volgende:
En even voor de duidelijkheid (zag meerdere vragen); de marechausse vertrekt morgen al naar het gebied.
Succes, ik ga me rot deserteren. Ik wil alleen profiteren en niks bijdragen. Dank jullie welquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:58 schreef DeJori het volgende:
[..]
MedicMaar ik studeer nog, dus volgens mij hoef ik dan nog niet meteen.
Officiersfuncties zijn voorbehouden aan beroepsmilitairen als ik me niet vergis (CO's), dus het veld in moet je toch.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
HAHA, in een open veld iemand 'proberen' te redden met zijn darmen eruit. Gewoon iets als strateeg om jullie arme soldaten de dood in te helpen / of juist niet. Ligt aan mijn gemoedstoestand
Hopen op war reporter zoals de Joker is vast een illusiequote:Op donderdag 24 juli 2014 22:00 schreef DeJori het volgende:
[..]
Officiersfuncties zijn voorbehouden aan beroepsmilitairen als ik me niet vergis (CO's), dus het veld in moet je toch.
maar die boerenzonen zijn dan ook niet om mee te spottenquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Meerdere keren per jaar. en behalve een 'foei niet meer doen' niet nee. Maar janken zodra wij een paar boerenzonen met een walkietalkie bij hun in de voortuin willen zetten
Stop maar gewoon met je act.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sorry ben gewoon niet zo optimistisch als jij, ik heb gewoon wat minder vertrouwen in de mens.
Toch wel de elite onder het korps denk ik. Marine is prachtig altijd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:59 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Marine is ook wel mooi denk. Als je mag kiezen.
Ketel one wodka, schijnt een van de betere in de wereld te zijn.. Zullen ze vast wel waarderen daar in de Sovjet Unie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:01 schreef Nintex het volgende:
Nou over een maandje kan Tmmermans een kratje whiskey ruilen voor 40 gevangen genomen agenten en op de foto met Borodai. Ten minste, dat is het 'best case' scenario.
Als die politiemissie doorgaat zeker ja.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:02 schreef superworm het volgende:
Hebben jullie ook zo'n naar idee dat Vladimir Poetin in z'n kantoor al dit nieuws hoort, achterover leunt en zegt: "Alles gaat volgens plan."
Als er gewapende mensen het gebied in gaan wel ja.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:02 schreef superworm het volgende:
Hebben jullie ook zo'n naar idee dat Vladimir Poetin in z'n kantoor al dit nieuws hoort, achterover leunt en zegt: "Alles gaat volgens plan."
Daar doelde ik op ja. Lijkt haast alsof de Russen al een plan klaar hebben liggen met de stappen die ze nu moeten ondernemen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als die politiemissie doorgaat zeker ja.
Lekker Skypend met Obama ja. "Proost kerel!".quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:02 schreef superworm het volgende:
En een souvereiniteisverklaring.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:01 schreef Nintex het volgende:
Nou over een maandje kan Tmmermans een kratje whiskey ruilen voor 40 gevangen genomen agenten en op de foto met Borodai. Ten minste, dat is het 'best case' scenario.
Oja beter doen we gewoon lekker negatief want het zijn allemaal stieren zonder menselijke trekjes daarquote:
Volgens plan? Nadelig voor Rusland toch juist? Van een politiemissie naar militaire ondersteuning / NAVO voor Oekraïne is een kleine stap...lijkt mij niet dat Poetah daar op zit te wachten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:02 schreef superworm het volgende:
Mwah niet echt, ik denk niet dat hij blij is met deze crash, aangezien het de rebellen in een nog kwader daglicht zet, en het Europa forceert 'iets' te doen. Ik denk dat hij liever had gehad dat die crash niet was geweest, en hij dan zijn 'stop met de onmenselijkheden of ik moet ingrijpen om de russische burgers te beschermen' riedeltje kon afdraaien. Krim 2.0 zeg maar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:02 schreef superworm het volgende:
Als er iemand van ons sterft, kans is er, of uberhaupt gewond raakt, gaat het volk schreeuwen om gewapende interventie/luchtlandingstroepen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:04 schreef Twiitch het volgende:
Dit gaat een gigantische flater worden, met misschien wel meer doden als gevolg.
Die marechaussee kan daar niks uithalen.
het is dan ook niet de bedoeling dat ze daar wat uithalen, ze moeten (onder)zoekenquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:04 schreef Twiitch het volgende:
Dit gaat een gigantische flater worden, met misschien wel meer doden als gevolg.
Die marechaussee kan daar niks uithalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |