abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 augustus 2014 @ 20:58:54 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143527024
Jeeej Marel wat goed! Gefeliciteerd nog, en welkom! *O* Op dag 3 al gegroeid is echt heel goed zeg! :o
pi_143527127
Go Marel! *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:01:39 #253
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143527209
Wat goed Marel! O+
pi_143528674
Marel, super! *O*
Home is where the O+ is...
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:24:21 #255
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_143528675
quote:
2s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:24 schreef Kyara het volgende:
Pfff LB, dat klinkt inderdaad pijnlijk :X

Hier begin J steeds vaker overdag de borst te weigeren. Op zich geen probleem maar mijn borsten lijken inmiddels zo gewend dat er aan allebei tegelijk wordt gedronken. Als D een tsr heeft gerealiseerd dan lijkt het alsof mijn andere borst zich ook vult met melk. En dat wordt dan niet leeggedronken dus dat voelde weer als stuwing.
Wil D dan niet beide borsten of de druk eraf drinken?
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:25:47 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143528794
Ja, dat hoopte ik ook maar ze kunnen niet goed aanhappen aan de andere borst :D
pi_143529502
Yay Marel! *O*

Kyara, zo voelt het ook als mijn baby drinkt :D Maar 1 borst niet of niet goed legen terwijl de melkaanmaak wel nog steeds wordt gestimuleerd, dat is wellicht niet zo handig. Kun je D in dezelfde houding doorschuiven naar de andere borst?
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:43:59 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143530007
J heeft uiteindelijk wel gewoon gedronken hoor. Wat dat betreft werkt het "ik wil wat zij ook heeft" principe behoorlijk goed :D (vooral s nachts }:| ) hoor je ineens vanuit een ander bedje "ook? dinken? ook!" O+

Maar het opende wel even mijn ogen voor wat als de een er eerder klaar mee is dan de ander. Of voedingen over gaat slaan. Dan moet ik dus wel van borst gaan wisselen inderdaad.
pi_143531651
Tnx! En nu natuurlijk: stuwing :X

Ben benieuwd wie er eerst wakker wordt, zoon met honger of ik met ploftieten...

En tijd voor de wisseltruc bij D en J dus, grappig dat ze allebei zo'n kant-gebonden drinktechniek hebben...
pi_143565952
OMG m'n baby wil al vanaf vanmiddag niet drinken :{ wat moet ik nou doen? Zodra ik de borst aanbied en ze er half van zuigt is het wegdraaien met het hoofd en gillen ;(
Ik heb geen pijn aan m'n tepels en zij heeft geen rare witte laag in d'r mond ofzo.
Tralalalaaa
pi_143566911
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
OMG m'n baby wil al vanaf vanmiddag niet drinken :{ wat moet ik nou doen? Zodra ik de borst aanbied en ze er half van zuigt is het wegdraaien met het hoofd en gillen ;(
Ik heb geen pijn aan m'n tepels en zij heeft geen rare witte laag in d'r mond ofzo.
In bed kruipen, beiden bloot en je borst toegankelijk houden zodat ze zelf kan bepalen of en wanneer ze wil??
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_143567307
Nou dan gilt ze alles bij elkaar. Ze lijkt heel moe te zijn en meestal wil ze dan juist de borst... Ik wacht het nog even af. Vind het wel raar, ze heeft nu sinds een paar avonden dat ze gaat gillen als ze m'n borst ziet, dan ga ik beneden met r lopen tot ze vermoeid is en dan wil ze wel. En sinds vanmiddag steeds dit gedrag naar dan niet uiteindelijk drinken. Vanmorgen dronk ze gewoon goed uit m'n borst. Snap er echt geen hol van :{
Tralalalaaa
pi_143567351
Hoe oud is ze nu?
pi_143567555
3 maanden...
Tralalalaaa
pi_143567940
Wat vervelend TAP... Je hebt ook nog eens een flesweigeraar las ik... Sterkte daar!
pi_143567974
Sprongetje >:) ?
Ik herken het wel van het gedrag van mijn nichtje, die is bijna even oud.. Vooral geen paniek, drinkt ze 's nachts en de rest van de dag als normaal?
  maandag 18 augustus 2014 @ 20:44:50 #267
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_143567980
Hmmm, dat kunnen toch bijna geen tandjes zijn....
Wellicht toch Dentinox proberen als ze zo doet, of andere houding.

Niet vasthouden maar naast je laten liggen zodat ze zelf kan aanhappen?

Rot hoor, het voelt zo naar als ze opeens weigeren, ik kon daar radeloos van worden. :*
pi_143569936
Tap bij mijn flesweigeraar was het borstweigeren een voorbode van spruw (2x gehad), tongetje even in de gaten houden?
pi_143573944
Ga je ongesteld worden? Smaak kan veranderen.
pi_143575053
Weet niet of ik ongesteld ga worden, ben het nog niet geweest!
Spruw ga ik zeker in de gaten houden... Zijn daar nog meer voorbodes van? Ze heeft net trouwens wel heerlijk bij me gedronken.
Ik moest vanavond weg ;( maar ze heeft bij manlief geslapen tot ik weer terug was gelukkig. En net dus wel lekker gedronken. Hopelijk was dit eenmalig en gebeurt het morgen niet weer.
Wat nou als het wel weer gebeurt? Wat moet ik dan doen??
Juud, ik voed het liefst altijd liggend op bed, is fijner voor haar en voor mij :)
Tralalalaaa
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:02:59 #271
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_143581161
Ik zou als ze niet wil telkens even proberen en vooral niet dwingen, maar dat zal je ook vast al niet doen.

En even aankijken, zo lang ze soms wel gewoon goed drinkt zou ik er niet meteen iets mee doen. Mocht je gevoel zeggen dat er iets achter steekt, dan zou ik de HA even laten kijken.
pi_143581554
Gelukkig heeft ze fijn geslapen toen je weg was, TAP. En daarna gedronken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:11:01 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143581849
Klinkt heel naar TAP maar E dronk soms pas bij me als het voor troost was. Ik moest haar echt wel voeden omdat ze niet genoeg groeide, dus dan maakte ik haar eerst wat overstuur en dan hapte ze daarna maar al te graag aan.

Als ze verder goed groeit en op andere momenten wel zonder problemen drinkt zou ik idd gewoon niet teveel druk erachter zetten.
pi_143582410
Nou vannacht heeft ze ook zonder problemen gedronken. Een vriendin zei dat t misschien een regeldag was oid. Haar dochter heeft t ook weleens gehad, zo'n dag dat ze amper wilde drinken.

Nu lig ik weer te wachten tot ze komt, m'n tiet staat op klappen :')
Tralalalaaa
pi_143583161
Fijn dat het vannacht weer goed is gegaan, TAP. Hopelijk zet het door...

Hier ben ik nu, op dag 5, op het punt beland dat je je afvraagt of de pijn rond m'n tepel tijdens het voeden normaal is of dat er "iets" aan de hand is. Misschien toch verkeerd aanhappen? Ik heb wel een kloofje, maar de pijn zit eerder op de tepelhof dan aan de tepel. De eerste tien tellen zijn tanden op elkaar, maar daarna is het kloofje volgens mij het probleem niet. Het zit vaak aan de kant waar z'n kinnetje zit, in elke houding (liggend, rugby, gewoon). Z'n mondje en mijn tepels laten geen spruw-signalen zien. Dus: herkenbaar, hoort bij dag 5 en bij stuwing, even doorheen? (Ben ik zelf geneigd te denken) Of nog tips?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:55:58 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143583622
Misschien kan je kraam mee kijken, marel? Of is die niet zo bv vaardig?
KuikenGuppy
pi_143585116
Kan het happen zijn. Evt de nipple-flip al geprobeerd?
Home is where the O+ is...
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:19:47 #278
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_143586131
Marel nog gefeliciteerd!

Een kloofje ontstaat vaak door verkeerd aanleggen, dus goed aanleggen is iets om even goed bij na te denken. Verder had ik in het begin gewoon ook last van aanzuigpijn. Opeens wordt die tepel die altijd beschermt zat in je BH ontelbare keren per dag door een gretig mondje mishandelt. Als het het laatste is kost het gewoon tijd om je tepel daaraan te laten wennen.
Laat het ook even zien aan je VK wanneer ze langs komt.
pi_143586788
Kloofjes :X
Die had ik dus laatst idd doordat ik 'makkelijk' werd in het aanleggen, dacht dat het van de stuwing + toeschietrelfex was maar dat was het dus niet..
Was even weer een aandachtspuntje plus de nipple-flip die ik van hier ken introduceren en het gaat weer goed!
En Purelan, wat is dat spul hemels!

Meneer heeft er een handje van mijn tepel te behandelen alsof het trekdrop is, als hij er klaar mee is, zonder waarschuwing, gooit hij zijn hoofd naar achter met mijn tepel nog in de vacuum, die wordt volledig uitgerekt en dan ineens.. *flop*
Met als hoogtepunt nu hij kan lachen er een glimlach na produceren als hij wakker is, anders is het gewoon met de ogen dicht :')
Dit krijg ik er maar niet uit, is al sinds de geboorte, soms heb ik het optijd door en kan ik zijn hoofdje tegenhouden, maar af en toe...
pi_143587670
BE, pink in de aanslag houden om het vacuüm te verbreken?

Marel, Op zich is aanhappijn de eerste 10 tellen niet gek. Is de hap mooi, en blijft dat zo? Heeft er al iemand met verstand van zaken naar zijn lip- danwel tongriempje gekeken?
pi_143620778
BE, dat hoofd achterovergooien doet mijn baby ook. Auw :X Ze doet het vaak richting het eind van de voeding en als ze soms wat onrustig wordt, dus ik zie het vaak gelukkig wel aankomen, en dan houd ik haar hoofdje tegen.

Marel, de nipple-flip heeft hier erg geholpen tegen de pijn! En ik maak er een hele verbouwing van als ik ga voeden, zodat ik met heel mijn lijf ontspannen zit, want anders deed het echt te veel pijn.

Behalve aanhappijn (waar ik wel even doorheen kan bijten) doet mijn rechterborst gewoon nog steeds heel vaak veel pijn. Het zit dan echt overal i de borst en trekt tot in mijn oksel door. En hoe ik haar ook aanleg, het gaat niet over. Die borst kan ze echt niet meer dan 10 minuten uit drinken, want dan word ik gek. En dan denk ik, ze is nu 3,5 week.. hoelang duurt " er even doorheen moeten"? Zouden mijn borsten nu al niet gewend moeten zijn?

Oh en wtf is ineens die pijn ná het voeden? Dat de borst weer vult ofzo? Een brandend, drukkend gevoel. Heb het ook soms zomaar. Komt langzaam op en trekt langzaam weer weg, vaak beide borsten tegelijk. :?

Soms vraag ik me af of bv wel voor mij is weggelegd. Alles doet zoveel pijn! En net als ik het niet meer trek gaat het een dag vrijwel pijnloos en dan zet ik weer door, om vervolgens weer van voor af aan te beginnen. En in alle boekjes staat dat voeden geen pijn zou moeten doen. Nou }:|
pi_143621220
Realiteit is dat het de eerste weken voor veel vrouwen toch wel echt gevoelig is, op het pijnlijke af. Hier de eerste weken ook echt goed pijn, tot een week of 10 denk ik. En nu voed ik 4 jaar.. Het was bij mij vooral het aanhappen wat pijn deed, en de tsr.
Pijn na het voeden kan een tsr zijn?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:29:16 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143621227
Herkenbaar Roomsnoes... en ik heb het nog wel eens, dat ik de handdoek in de ring wil gooien... Maar de fijne momenten zijn hier gaan overheersen vanaf een week of 6?
Ik las altijd het lijstje met 101 redenen om bv te geven van bv.com (link staat in de OP) om toch door te blijven gaan.
KuikenGuppy
pi_143621285
Die pijn na het voeden klinkt wel als een tsr, zo voelt het bij mij ook!
Tralalalaaa
pi_143621389
Ja, het is een gek gevoel he? Ik heb gehad dat het voelde alsof er een straaltje zweet naar beneden gleed vanaf mijn oksel. Dan voelde ik en was er niets, maar was het een inwendig kriebelig gevoel. Ik heb sowieso dat het gevoel bij stuwing en tsr heel erg vanuit de oksels komt. Een trekkend, beetje stekend gevoel.

Probeer vol te houden, Roomsnoes. :* . Het wordt echt wel beter.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143621576
De eerste paar maanden kwamen ze ook vaak gewoon random, zonder reden oid. Dat wordt nu wel steeds minder, heb ze over t algemeen alleen tijdens het voeden en een enkele keer gewoon zomaar.
Tralalalaaa
pi_143621778
Roomsnoes, ik vind het wel heftig wat je omschrijft. Het doet mij niet aan als 'er gewoon bijhoren'. Heb je geen ontsteking zitten? Of inwendige spruw?
pi_143622336
Ik ben ergens heel blij dat jullie dezelfde "pijntjes" hebben zo hier en daar. Je leest zoveel romantiek rond voeden, dat ik me een beetje raar begon te voelen. Vooral dat okselgevoel dat Franny beschrijft vond ik zo raar! Maar kennelijk hoort dat er ook bij.
En vaak gaat het gewoon goed ook, vanmorgen voelde ik haast niets. Maar de nachtvoedingen zijn ronduit pijnlijk.

Wup, er is 2 weken geleden een kweek gemaakt en daaruit dat ik een heel klein aantal staffelikokken had (geen idee wat dat in het NL is maar iig dat wat een ontsteking veroorzaakt). In principe dusdanig weinig dat mijn lichaam het zelf op zou moeten ruimen. Maar aangezien ik nog steeds last heb, wilde ik vandaag even bellen om nogmaals een kweek te maken.
En inwendig spruw, kan dat ook??

En ik ben eigenwijs genoem om stug door te bijten, maar het is juist die eigenwijzigheid die er voor zorgt dat ik mezelf vaak wegcijfer. En da's niet zo handig in dit geval.. :)
pi_143623536
Stafylokok. Laat je je melk op kweek zetten?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:23:18 #290
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_143624052
Roomsnoes, Ik vind stiekem net als Wup dat dit eerder klinkt als spruw dan als beginpijntjes. Werkt Gentiaan Violet eigenlijk tegen inwendige spruw wup? Of heb je daar andere medicijnen voor?
pi_143624176
Gentiaan is voor uitwendig gebruik. Dan moet je een kuur voor inwendig gebrui hebben. Ik geloof dat fluconazol meestal wordt voorgeschreven hier.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:06:36 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143625422
Bij mij was de beginpijn echt voornamelijk de oppervlakkige pijn; de huid van je tepel die 'even' eelt moet kweken :X Dat duurde echt best lang!

De stekende pijn herken ik ook wel, maar ik weet niet meer van wanneer, en ik weet wel dat ik spruw heb gehad vanaf de 2e week. Dus zou heel goed dat kunnen zijn geweest. Bij mij was overigens nooit wat te zien, alleen E had heel even wat witte puntjes op dr tong (na 2 dagen nystatine & miconazol was dat gelukkig al weg!)
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:34:35 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143626423
Nu het toch over spruw gaat; een vriendin heeft t nu voor de tweede keer en de arts heeft gezegd dat haar kindje niet preventief behandeld hoeft te worden als ze nergens last van heeft.

Dat is toch dom advies?? Dan blijven ze toch besmet raken?
pi_143632593
Minder handig ja. Ik begrijp het ergens wel, want het is niet gezegd dat kind het per se ook heeft. Maar áls, ja dan blijf je elkaar besmetten.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 16:53:36 #295
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_143634136
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:07 schreef Roomsnoes het volgende:
BE, dat hoofd achterovergooien doet mijn baby ook. Auw :X Ze doet het vaak richting het eind van de voeding en als ze soms wat onrustig wordt, dus ik zie het vaak gelukkig wel aankomen, en dan houd ik haar hoofdje tegen.

Marel, de nipple-flip heeft hier erg geholpen tegen de pijn! En ik maak er een hele verbouwing van als ik ga voeden, zodat ik met heel mijn lijf ontspannen zit, want anders deed het echt te veel pijn.

Behalve aanhappijn (waar ik wel even doorheen kan bijten) doet mijn rechterborst gewoon nog steeds heel vaak veel pijn. Het zit dan echt overal i de borst en trekt tot in mijn oksel door. En hoe ik haar ook aanleg, het gaat niet over. Die borst kan ze echt niet meer dan 10 minuten uit drinken, want dan word ik gek. En dan denk ik, ze is nu 3,5 week.. hoelang duurt " er even doorheen moeten"? Zouden mijn borsten nu al niet gewend moeten zijn?

Oh en wtf is ineens die pijn ná het voeden? Dat de borst weer vult ofzo? Een brandend, drukkend gevoel. Heb het ook soms zomaar. Komt langzaam op en trekt langzaam weer weg, vaak beide borsten tegelijk. :?

Soms vraag ik me af of bv wel voor mij is weggelegd. Alles doet zoveel pijn! En net als ik het niet meer trek gaat het een dag vrijwel pijnloos en dan zet ik weer door, om vervolgens weer van voor af aan te beginnen. En in alle boekjes staat dat voeden geen pijn zou moeten doen. Nou }:|
Klinkt mij allemaal niet echt vreemd in de oren, het zakt wel af hoor na verloop van tijd.
Ik vind het na 6 weken beter gaan voelen en na 3 maanden nog veel beter.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:05:39 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143634566
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:17 schreef WupWup het volgende:
Minder handig ja. Ik begrijp het ergens wel, want het is niet gezegd dat kind het per se ook heeft. Maar áls, ja dan blijf je elkaar besmetten.
Ja, ik snap het ook wel, want je wilt je kind misschien niet voor niks die medicijnen geven, maar pffff...

Het meisje is nog geen 6 weken oud, en nu dus al voor de tweede keer spruw :{ Ik zou t nu uit willen roeien, weg drmee!!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:07:04 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143634618
Ohja en Roomsnoes, ik kon me ook niks voorstellen bij pijnloos voeden hoor de eerste tijd! (want spruw en kloofjes)

Maar het kan écht!! Gewoon bh naar beneden, kind hapt aan en je kunt genieten O+ (ideaalbeeld, is heus niet altijd zo, maar dat kan allemaal écht zomaar :Y )
pi_143679458
Wederom ontzettend bedankt voor het meedenken!
Wup - ze hebben eerder mijn melk op kweek gezet en een strijkje van mijn borst (hoe noem je zoiets eigenlijk?)
Ben vandaag langs het CB geweest en ze zeiden dat het idd erg als spruw klonk, en heb een goedje voorgeschreven gekregen voor mini, en canesten voor mij. Dat wil ik eerst proberen, en anders ga ik vragen om iets anders, aangezien er geen wittigheid te zien is.

Ladyblack - dat romantische beeld heb ik bij mijn linkerborst ook. Heerlijk! Maar rechts doet dus (nog!) niet mee :D
pi_143693466
Ik kom binnenvallen met een beginnersvraag ;) Mijn dochtertje is nu 13 dagen oud en de bv gaat heel goed. In de kraamweek heb ik gevoed op verzoek met intervallen van max 3 uur om de productie op gang te brengen. Maar ze komt eigenlijk nooit eerder dan die 3 uur, dus we voeden eigenlijk altijd op mijn initiatief. 's Nachts laat ik het wel meer aan haar over: dan zet ik geen wekker maar wacht ik af tot ze zich meldt.

Mijn vraag is wanneer ik nu écht op verzoek kan gaan voeden en die intervallen van max 3 uur overdag kan loslaten? Volgens mij is m'n productie prima en de kwaliteit van de melk goed, dus de vraag is eigenlijk vooral of ik op het hongergevoel van m'n kind kan vertrouwen. Ik lees overal dat dat "na de kraamtijd" kan, maar wanneer is dat dan?

Wat hierbij meespeelt is dat ze op dit moment veel last heeft van kramp en dat ik soms het idee heb dat ik het erger maak door steeds maar weer te voeden en zo brandstof aan de kramp te geven. Als zij met minder voedingen af kan en daardoor minder kramp heeft, zou dat natuurlijk flink schelen.
pi_143693820
Hi Amsel, wat fijn dat het goed gaat. O+ .

Er zijn mensen hier die er meer verstand van hebben dan ik, maar ik wil wel proberen met je mee te denken.

Als je het 's nachts aan haar over laat, hoe vaak komt ze dan?

Je zou het overdag een keer kunnen proberen om te zien wanneer ze uit zichzelf hongersignalen geeft?

Wat betreft de krampjes weet ik niet of minder vaak voeden daartegen helpt. Als ze minder vaak wordt gevoed, zal ze tijdens die voedingen ook meer drinken en is de belasting op haar maagje ook weer groter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')