abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2014 @ 01:50:36 #201
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142667340
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:48 schreef BorusBulldog het volgende:
Die Republiekeinen hebben echt rare gedachtenkronkels.
Want?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142667377
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Want?
Die senator (rep) zei dat het Russische volk ook pijn moet voelen omdat zij volgens hem net zo verantwoordelijk zijn als Putin.
pi_142667383
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:43 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik heb een quote gepost, ik kan niet de link posten omdat het een privéforum (geen 4chan of reddit) is waarop je alleen toegang hebt door registratie gezien iemands professionele achtergrond. Waardoor de Inhoud niet zichtbaar is voor publiek.

Maar goed dit zijn gewoon een beetje beladen onderwerpen, die soms het meeste slechte in mensen naar boven halen. En op het internet kan het maar al te makkelijk.
Ik wil je wel iets geven om te lachen

http://engforum.pravda.ru(...)russia-roll-the-777/
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142667434
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:52 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Die senator (rep) zei dat het Russische volk ook pijn moet voelen omdat zij volgens hem net zo verantwoordelijk zijn als Putin.
Fuck yeah!
  donderdag 24 juli 2014 @ 01:55:51 #206
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142667463
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:52 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Valt alweer mee. Ik was even bang dat ze iets gingen vinden van al die bezoekers aan het AIDS/HIV-congres.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142667484
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:47 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Volgens mij wel, ik hoorde wel iemand iets zeggen dat ze over provinciale wegen zouden gaan.
Wat een overdreven gedoe? Dat kan toch veel handiger?
pi_142667494
Ik heb het moeilijk met de beelden van de ramp :@
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_142667498
quote:
5s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ligt eraan, elke dag de snelweg afsluiten is ook zo wat.
pi_142667511
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:57 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ligt eraan, elke dag de snelweg afsluiten is ook zo wat.
idd. Beter allemaal in 1 keer vervoeren
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
pi_142667512
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:32 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Je moet soms een afweging maken, jij denkt dat alles zwart wit is en dat een beslissing voor iets meteen 1 specifiek iets betekent.
Als Oekraine zegt nee en de Rebellen zeggen ja maak je een afweging of de kans dat je het antwoord achterhaald opweegt tegen de kosten, jij denkt volgens mij dat satellietfotos elke vraag met 100% zekerheid zouden moeten kunnen beantwoorden.
Je hebt fotos van de basis waar de rebellen claimen de BUK veroverd te hebben, je kijkt of er een BUK op die fotos staat, en klaar.
In vergelijking met het gebied dat men moest bekijken om het aantal Russische troepen aan de grens te schatten lijkt me dat niet al te veel werk. Zeg dan gewoon: we zijn niet geinteresseerd als het geen bewijs tegen de russen oplevert.

Net hetzelfde met het niet afsluiten van het luchtruim: interesseert ons ook niet, want Oekraine iets verwijten is in Ruslands voordeel, dus willen we niet uitzoeken of men het luchtruim misschien openhield terwijl men wist dat het te gevaarlijk was.
Bij beroepspiloten vind je wel een aantal die zulke vragen stellen. Hier enkele quotes uit het topic op Pprune:
quote:
Chronus

If indeed this proves to be a shooting down of a civilian airliner by military or para military forces, then I am afraid the words "What Have We Learned" of the Aviation Crisis Management workshop held in Brussels, 22-23 May 2012 ring hollow. See below for further particulars:

http://www.eurocontrol.in(...)aught-us-sultana.pdf

Surely the Balkan Wars had tought us something. Those of us who were around then remember the airspace closures over the area.
To allow civilian flights over a known area of escalating hostilities on the ground and in the air would be tantamount to criminal negligence. I expect soon airspace closures and restrictions will follow, but sadly it will be all too late for all those innocent lives lost in yet in another mans war.
quote:
afootsoldier

Re:hindsight
Fireflybob, I think maybe your comment was removed, however -

re: hindsight - this has not come out of the blue. Far from it. Aircraft after aircraft has been shot down in Ukrainian airspace - the airlines decided it was business as usual despite those undisputed facts.

It's not a question of hindsight - there needs to be an inquiry into how commercial airliners have been allowed to continue to operate in an active war zone.
quote:
garp

Chilling post by TC Ukraine from just over a month ago....

Quote:
14th Jun 2014, 22:06 #6 (permalink) TC_Ukraine

Ukrainian officials should close whole airspace over eastern part. now is closes up to fl260. Russian terrorists can easily hit passenger a/c.
quote:
angels

FX Guru

Here's a clip of the Antonov 26 being shot down on July 14.

Live Leak

Anyone have any observations? Looks too high for the MANPADS we know they had, but I could easily be wrong. Also, again it looks like the plane was quite high (you can't see it initially, but there is flame on the way down).

Just thought I'd throw it into the mix since this is corroborated footage.
quote:
west lakes
Cleverly disguised as a responsible adult

Re closure of airspace
Who controls that airspace - The Ukraine so they are the only ones that could close it!!
Airlines can be advised by their governments to avoid that airspace but no other body has the power to close it!
quote:
nomorecatering

Something many in the aviation community are asking is why the hell were airlines flight planning departments routing their aircraft any where near a hot war zone, especially where an aircraft has been shot down in the 72 hrs before. It has been widely reported and shown on video that high powered SAM's were being brought into the area, as well as armed combat jets.

I imagine the relatives of the victims of the aircraft will be asking this question, leading into a lawsuit of biblical proportions.
quote:
peakcrew

I lurk a great deal and don't often post, but in this case it seems that there has been a serious failure by the intelligence agencies. It seems there has been evidence on social media for several days that the separatists had got hold of BUK missile units. Yes, social media has failings (though it is regarded as important enough to slurp by alphabet agencies), but this needed investigating and the information passing to relevant bodies, such as decision-makers in civilian air transport agencies.

This could have been avoided, but, hey, the real risk is uncharged mobile phones ...
http://www.pprune.org/rum(...)near-donetsk-14.html
  donderdag 24 juli 2014 @ 01:58:26 #212
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_142667519
quote:
5s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Tuurlijk. Kan ook gewoon direct in een vrachtwagen van de Blokker.

Nee, dit kan niet 'handiger'.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_142667536
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:57 schreef sararaats het volgende:
Ik heb het moeilijk met de beelden van de ramp :@
Ik heb het daar nooit zo moeilijk mee maar wat mij altijd wel raakt is om dan weer te zien dat heel Nederland zo opstaat, die bloemen bij Schiphol, de ceremonie voor de slachtoffers, het optreden van onze regering.

Voelt goed om een Nederlander te zijn.
pi_142667555
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:58 schreef Strani het volgende:

[..]

Tuurlijk. Kan ook gewoon direct in een vrachtwagen van de Blokker.

Nee, dit kan niet 'handiger'.
Laten we het lekker duur doen dat toont goed naar de rest van de wereld.
Duurt toch veel te lang zo. :{w
pi_142667562
Cooper ^O^
  donderdag 24 juli 2014 @ 02:00:57 #216
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_142667567
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Nee, dat valt enorm mee. Ben jij nou echt zo cynisch trouwens?
pi_142667569
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ga nou niet hier door lopen trollen.
pi_142667572
Mja ik ben dan ook overgevoelig voor die dingen.

Vooral omdat er Belgen bij zijn.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
  donderdag 24 juli 2014 @ 02:01:45 #219
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_142667576
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

Oh troll.. Ik was het vergeten. Kunnen trollen niet gewoon een troll-tag krijgen?
pi_142667584
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:58 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Je hebt fotos van de basis waar de rebellen claimen de BUK veroverd te hebben, je kijkt of er een BUK op die fotos staat, en klaar.
In vergelijking met het gebied dat men moest bekijken om het aantal Russische troepen aan de grens te schatten lijkt me dat niet al te veel werk. Zeg dan gewoon: we zijn niet geinteresseerd als het geen bewijs tegen de russen oplevert.

Net hetzelfde met het niet afsluiten van het luchtruim: interesseert ons ook niet, want Oekraine iets verwijten is in Ruslands voordeel, dus willen we niet uitzoeken of men het luchtruim misschien openhield terwijl men wist dat het te gevaarlijk was.
Bij beroepspiloten vind je wel een aantal die zulke vragen stellen. Hier enkele quotes uit het topic op Pprune:
Jij moet je echt melden bij de inlichtingendiensten man, jij lost zo te horen alles wel even op voor iedereen :')

Wat de relevantie is van wat een aantal 'beroepspiloten' zich afvragen m.b.t. de sluiting van luchtruimte ontgaat mij even in zijn totaliteit.
pi_142667586
quote:

[..]

Wat is er trollen aan een mening?
pi_142667592
quote:

[..]

warned ya
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
pi_142667609
quote:
5s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:02 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat is er trollen aan een mening?
Omdat je dat toch niet daadwerkelijk kan menen.
pi_142667617
Erg mooie reportage dit van CNN
pi_142667630
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:04 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Erg mooie reportage dit van CNN
Idd, vandaag was Nederland even op zijn grootst, en de hele wereld mocht meekijken. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')