quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 00:43 schreef Remqo het volgende:[..]
Hoezo weet ik dat? ik stel toch een vraag, geef een wat-als-alternatief ideetje, ik claim niks direct, behalve het vingerwijzen, maar dat is tussen ons niet het geval.
Omdat je dit zei:
quote:
Maar ik zal je even anders laten denken. Het doet mij wel wat. Ik heb zelf geen kinderen helaas, maar als ik die berichten lees in de media over welke ramp dan ook, dan doet me dat zeker wat en dan met name als er kinderen bij betrokken zijn.
Je moet wel een hart van steen hebben als je dat niks doet, enfin.
Op een gegeven moment lees je niet alles meer, dat kan ook niet, maar dan gebeurt er iets zoals vorige week en dan komt het als een boemerang weer in je gezicht...
Zeker als je hoort dat er dierbaren van vrienden bij zaten.....
Dan sta je weer even stil bij alle ellende op de wereld en na een tijd ga je weer verder idd tot je weer iets naars leest in de media...
Ik ben het zeker eens dat er mensen zijn die zo`n ramp gebruiken om zelf aan aandacht te komen maar als dat hun manier is om medeleven te uiten, so be it..
Ik heb zelf geen vlag half stok, of mijn profielfoto op FB op zwart maar dat zegt niet dat het me niks doet. Je kan het ook omdraaien; Oh je hebt geen vlag half stok en je profielfoto is nog steeds het zelfde? "Een lachend persoon met vrouw op vakantie..?"........Dus het doet je niks...?
En dat er hier opmerkingen komen dat ze mensen willen ontvrienden omdat ze hun foto op zwart hebben oid...Nou, bij mij komen ze ook voorbij maar dat zijn wel de personen oa die een dierbare hebben verloren. Nou, je kan je qua empatisch vermogen wel vergelijken met die separatisten op die rampplek vind ik als je dan tegen zulke mensen durft te zeggen; Vindt het echt belachelijk hoor, die aandachttrekkerij......