abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2014 @ 15:51:39 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_142640598
bron en bron

quote:
'Verdrijving Christenen is onislamitisch'

Een groep invloedrijke moslimgeleerden heeft dinsdag het verjagen van de christenen uit Noord-Irak door terreurbeweging ISIS scherp veroordeeld. Het optreden van ISIS tegen "de christelijke broeders" dreigt het sektarisch geweld in het land te doen "verhevigen".

De geleerden worden aangevoerd door sheikh Youssef al-Qaradawi. Yahoo News noemt hem een invloedrijke soennitische denker.

"Deze daden schenden islamitische wetten en het islamitisch geweten en leiden alleen maar tot een negatief beeld van de islam en moslims'', verklaart de Internationale Unie van Moslimgeleerden.

De statement volgt op de vlucht eind vorige week van tientallen christelijke families uit de Iraakse stad Mosul. ISIS had hen voor een ultimatum gesteld: tot de islam bekeren, extra belastingen betalen of de doodstraf. Veel vluchtende christelijke families zouden in de buitenwijken van Mosul door ISIS beroofd zijn. Hun huizen en winkels werden met graffiti gemarkeerd.
Waarempel! Toch moslims die het voor hun christelijke landgenoten opnemen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_142640896
Warempel?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_142641007
Oei, meneer Youssef al-Qaradawi speelt met z'n leven door dit te zeggen...
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:03:55 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_142641245
quote:
15s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Kijken of er dan weer een zoveelste versplintering plaatsvindt...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_142641554
Er zijn er wel die nadenken!

Maar ja, de meerderheid volgt (blijkbaar) liever de kudde mongolen..
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:18:09 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_142642159
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:57 schreef thom_05 het volgende:
Warempel?
Idd, warempel. Een uitspraak-/uitroep waarmee men verassing suggereert. In Nederland uitsluitend in gebruik bij Suske en Wiske.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_142642594
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:08 schreef zwaardegekste het volgende:
Er zijn er wel die nadenken!

Maar ja, de meerderheid volgt (blijkbaar) liever de kudde mongolen..
Ja 1,3 miljard.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:26:07 #8
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_142642641
Ik verwacht binnenkort heel veel mensen op de been met spandoeken om de Iraakse en Syrische christenen te steunen; Groenlinksers en Nederlanders van Turkse en Marokkaanse herkomst hand in hand tegen de schandalige behandeling en etnische zuivering van de onschuldige burgers. Ze dragen t-shirts 'Ik ben een Syrische christen' en roepen leuzen tegen de ISIS-moordenaars. Ook volop in de media; het journaal besteedt er ruim aandacht aan, gevluchte Syrische christenen bij Pauw&Witteman aan tafel, Giro555 geopend met een panel van BN'ers om de telefoontjes aan te nemen.

En toen werd ik wakker....
pi_142643164
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:26 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik verwacht binnenkort heel veel mensen op de been met spandoeken om de Iraakse en Syrische christenen te steunen; Groenlinksers en Nederlanders van Turkse en Marokkaanse herkomst hand in hand tegen de schandalige behandeling en etnische zuivering van de onschuldige burgers. Ze dragen t-shirts 'Ik ben een Syrische christen' en roepen leuzen tegen de ISIS-moordenaars. Ook volop in de media; het journaal besteedt er ruim aandacht aan, gevluchte Syrische christenen bij Pauw&Witteman aan tafel, Giro555 geopend met een panel van BN'ers om de telefoontjes aan te nemen.

Hooguit als Christenen dit ook massaal voor hen deden. Dat zie ik echter nog niet. Althans, uit niets blijkt dat het Christenen zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:42:25 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_142643556
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hooguit als Christenen dit ook massaal voor hen deden. Dat zie ik echter nog niet. Althans, uit niets blijkt dat het Christenen zijn.
Je snapt heus mijn boodschap wel; de nedermoslims schreeuwen het uit over het conflict Israel/Hamas, terwijl ze geen enkele relatie tot de Palestijnen of Gazanen hebben. Andere brandhaarden, waar nogal eens soennitische moslims de agressor zijn richting sji'ieten, christenen etc. daar gaat men de straat niet voor op.

Het gaat mij om de selectieve verontwaardiging waar het 'onrecht' betreft.
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:43:37 #11
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142643625
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:42 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Je snapt heus mijn boodschap wel; de nedermoslims schreeuwen het uit over het conflict Israel/Hamas, terwijl ze geen enkele relatie tot de Palestijnen of Gazanen hebben. Andere brandhaarden, waar nogal eens soennitische moslims de agressor zijn richting sji'ieten, christenen etc. daar gaat men de straat niet voor op.

Meid, het is wat
pi_142643743
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:42 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Je doet net alsof dit een niet inherent menselijke eigenschap is. Bepaalde mensen vinden bepaalde zaken kennelijk erger dan andere zaken. Boehoe. Net als dat wij nationale rouwdagen afkondigen voor onze eigen slachtoffers - en dat niet doen bij ander slachtoffers van andere vliegtuigcrashes. Nedermoslims voelen zich inderdaad eerder betrokken bij de gemiddelde Palestijnse burger dan bij de gemiddelde Irakees. Maar goed, je weet zelf je eigen topic zodanig om zeep te helpen dat het 't zoveelste 'calimero weh moslims zijn slecht topic' is geworden. Veel plezier ermee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142644003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:26 schreef EdvandeBerg het volgende:

Hier meer: https://m.facebook.com/profile.php?id=1427227440890067
pi_142644433
:') EdvandeBerg :')

- Al-Qaradawi has been accused of extremism for denouncing Jews for their "corruption" and describing Adolf Hitler as having put Jews "in their place".

- Al-Qaradawi has described Shi'ites as heretics ("mubtadi'oun").[45] In 2008 warned of the "Shiitization" of the Middle East, saying Shiite Muslims were "invading" Sunni societies.

- In connection with the Syrian Civil War, he has denounced the Alawite sect, which many describe as an offshoot of Shia Islam and of which President Bashir al-Assad is a member, as "more infidel than Christians and Jews".

- He has called on Muslims "everywhere" to help insurgents in Syria "be victorious ... Everyone who has the ability and has training to kill ... is required to go" to Syria. "We cannot ask our brothers to be killed while we watch."

- He denies that Palestinian suicide bombing attacks constitute terrorism, claiming, "when Palestinians face such unjust aggression, they tend to stem bloodletting and destruction and not to claim the lives of innocent civilians,"

- In response, the Iranian Press Agency has described Qaradawi as "a spokesman for international Freemasonry and rabbis". _O- _O- _O- _O-

Eddy boy, how do you like Qaradawi now?

-
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:02:17 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142644612
quote:
15s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dan doen al de verstandige mensen in dat geloof.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_142660520
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
bron en bron

[..]

Waarempel! Toch moslims die het voor hun christelijke landgenoten opnemen.
Ja en je weet hoe die meestal eindigen?
pi_142660716
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ja en je weet hoe die meestal eindigen?
Lul niet zo slap. Hoeveel islamitische landen hebben zich al aangesloten bij het kalifaat van ISIS?

0.

N u l.
  woensdag 23 juli 2014 @ 23:04:05 #19
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_142660843
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:58 schreef Charismatisch het volgende:

- Al-Qaradawi has been accused of extremism for denouncing Jews for their "corruption" and describing Adolf Hitler as having put Jews "in their place".

- Al-Qaradawi has described Shi'ites as heretics ("mubtadi'oun").[45] In 2008 warned of the "Shiitization" of the Middle East, saying Shiite Muslims were "invading" Sunni societies.

- In connection with the Syrian Civil War, he has denounced the Alawite sect, which many describe as an offshoot of Shia Islam and of which President Bashir al-Assad is a member, as "more infidel than Christians and Jews".

- He has called on Muslims "everywhere" to help insurgents in Syria "be victorious ... Everyone who has the ability and has training to kill ... is required to go" to Syria. "We cannot ask our brothers to be killed while we watch."

- He denies that Palestinian suicide bombing attacks constitute terrorism, claiming, "when Palestinians face such unjust aggression, they tend to stem bloodletting and destruction and not to claim the lives of innocent civilians,"

- In response, the Iranian Press Agency has described Qaradawi as "a spokesman for international Freemasonry and rabbis". _O- _O- _O- _O-

Eddy boy, how do you like Qaradawi now?

Aha, een wolf in schaapskleren dus.
pi_142660908
quote:
13s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Lul niet zo slap. Hoeveel islamitische landen hebben zich al aangesloten bij het kalifaat van ISIS?

0.

N u l.
(wat je zegt doe jezelf)
Weer zo'n persoon die niet weet dat 'gematigde' moslims ook juist doelwit zijn van 'fundamentalistische' moslims.
Kortom wat een non-argumentatie heb je weer.
pi_142661071
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:04 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Aha, een wolf in schaapskleren dus.
Het illustreert dat ISIS zelfs onder de radicale moslims geen steun geniet, laat staan dat de gemiddelde moslim er iets mee zou hebben.
pi_142661146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

(wat je zegt doe jezelf)
Weer zo'n persoon die niet weet dat 'gematigde' moslims ook juist doelwit zijn van 'fundamentalistische' moslims.
Kortom wat een non-argumentatie heb je weer.
Niks non-argumentatie. ISIS geniet geen steun. Zelfs Al-Qaida heeft de banden met ISIS verbroken. En dan doe jij alsof men ISIS maar stilzwijgend zou accepteren in de islamitische wereld en er geen kritiek op wordt geuit.
pi_142662223
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:09 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Niks non-argumentatie. ISIS geniet geen steun. Zelfs Al-Qaida heeft de banden met ISIS verbroken. En dan doe jij alsof men ISIS maar stilzwijgend zou accepteren in de islamitische wereld en er geen kritiek op wordt geuit.
Blijf je nog lekker slap doorlullen ook?
Leer eerst eens lezen joh, want je beschuldigt mij van dingen die ik niet doe.
Maar je bent wel een leuk roeptoetertje, hoor.
pi_142685270
Zoals het hoort.
pi_142685814
Christenen worden hoogstens geduld maar niet geaccepteerd lijkt me?
Wat ik wel begrijp want ze plegen openlijk shirk door Jezus te vergoddelijken.
pi_142686459
quote:
12s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:58 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Christenen in de tijd van Mohammed geloofden ook in de goddelijkheid van Jezus, maar bijvoorbeeld toen een groep christenen uit Najran naar Medina kwamen om te luisteren naar wat de nieuwe profeet te vertellen had, kregen ze onderdak in de moskee van de Profeet en mochten ze er ook hun gebeden ongehinderd uitvoeren, dus voor de Profeet en de eerste generatie moslims was het helemaal geen probleem.

http://askaquestionto.us/(...)raying-in-the-masjid
pi_142686729
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:11 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Christenen in de tijd van Mohammed geloofden ook in de goddelijkheid van Jezus, maar bijvoorbeeld toen een groep christenen uit Najran naar Medina kwamen om te luisteren naar wat de nieuwe profeet te vertellen had, kregen ze onderdak in de moskee van de Profeet en mochten ze er ook hun gebeden ongehinderd uitvoeren.

http://askaquestionto.us/(...)raying-in-the-masjid
Dank je voor de link.

Bijkomend vraagje: Is het einddoel van ISIS niet om alle Christenen te laten reverteren tot de Islam?

Ik gebruik het woord converteren met opzet niet omdat ik weet dat jullie geloven in fitra. Wat impliceert dat elk persoon als moslim 'geboren' wordt toch. Een Christen is dus gewoon eigenlijk iemand die tijdelijk op het slechte pad zit en terug naar het rechte pad gebracht moet worden met andere woorden?
pi_142688554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:17 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Dank je voor de link.

Bijkomend vraagje: Is het einddoel van ISIS niet om alle Christenen te laten reverteren tot de Islam?

Ik gebruik het woord converteren met opzet niet omdat ik weet dat jullie geloven in fitra. Wat impliceert dat elk persoon als moslim 'geboren' wordt toch. Een Christen is dus gewoon eigenlijk iemand die tijdelijk op het slechte pad zit en terug naar het rechte pad gebracht moet worden met andere woorden?
Ik weet niet wat het doel van ISIS is, maar de leerstelling van de Koran is dat leiding afhangt van een samenloop van de wil van het individu en de wil van God en dat er geen dwang is in geloof.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheMagnificent op 24-07-2014 18:18:54 ]
pi_142694587
"Deze daden schenden islamitische wetten en het islamitisch geweten en leiden alleen maar tot een negatief beeld van de islam en moslims'', verklaart de Internationale Unie van Moslimgeleerden."

Merkwaardige formulering...
pi_142694864
quote:
12s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:58 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Toch opmerkelijk dat Jezus zo belangrijk is binnen de islam... Wat heet, Jezus is de belangrijkste figuur binnen de islam. Dat is overigens geen toeval...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')