Christenen in de tijd van Mohammed geloofden ook in de goddelijkheid van Jezus, maar bijvoorbeeld toen een groep christenen uit Najran naar Medina kwamen om te luisteren naar wat de nieuwe profeet te vertellen had, kregen ze onderdak in de moskee van de Profeet en mochten ze er ook hun gebeden ongehinderd uitvoeren, dus voor de Profeet en de eerste generatie moslims was het helemaal geen probleem.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:58 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Christenen worden hoogstens geduld maar niet geaccepteerd lijkt me?
Wat ik wel begrijp want ze plegen openlijk shirk door Jezus te vergoddelijken.
Dank je voor de link.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:11 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Christenen in de tijd van Mohammed geloofden ook in de goddelijkheid van Jezus, maar bijvoorbeeld toen een groep christenen uit Najran naar Medina kwamen om te luisteren naar wat de nieuwe profeet te vertellen had, kregen ze onderdak in de moskee van de Profeet en mochten ze er ook hun gebeden ongehinderd uitvoeren.
http://askaquestionto.us/(...)raying-in-the-masjid
Ik weet niet wat het doel van ISIS is, maar de leerstelling van de Koran is dat leiding afhangt van een samenloop van de wil van het individu en de wil van God en dat er geen dwang is in geloof.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:17 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Dank je voor de link.
Bijkomend vraagje: Is het einddoel van ISIS niet om alle Christenen te laten reverteren tot de Islam?
Ik gebruik het woord converteren met opzet niet omdat ik weet dat jullie geloven in fitra. Wat impliceert dat elk persoon als moslim 'geboren' wordt toch. Een Christen is dus gewoon eigenlijk iemand die tijdelijk op het slechte pad zit en terug naar het rechte pad gebracht moet worden met andere woorden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door TheMagnificent op 24-07-2014 18:18:54 ]
Toch opmerkelijk dat Jezus zo belangrijk is binnen de islam... Wat heet, Jezus is de belangrijkste figuur binnen de islam. Dat is overigens geen toeval...quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:58 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Dat is idd shirk wat tot de hel leidt. Ook in de tijd van de profeet moesten de niet-moslims jizya betalen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:58 schreef aspirantspierbundel het volgende:
quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het doel van ISIS is, maar de leerstelling van de Koran is dat leiding afhangt van een samenloop van de wil van het individu en de wil van God en dat er geen dwang is in geloof.Lieg niet, dat zijn de Koranversen die zijn vervangen en/of enkel toepasbaar in landen waar de islam niet dominant is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is religie eigen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:53 schreef Quiche_lorraine het volgende:
"Deze daden schenden islamitische wetten en het islamitisch geweten en leiden alleen maar tot een negatief beeld van de islam en moslims'', verklaart de Internationale Unie van Moslimgeleerden."
Merkwaardige formulering...
Lieg niet, dat is Mohammed.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:58 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Toch opmerkelijk dat Jezus zo belangrijk is binnen de islam... Wat heet, Jezus is de belangrijkste figuur binnen de islam. Dat is overigens geen toeval...
Nee hoor, gewoon waar het omdraait.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:53 schreef Quiche_lorraine het volgende:
"Deze daden schenden islamitische wetten en het islamitisch geweten en leiden alleen maar tot een negatief beeld van de islam en moslims'', verklaart de Internationale Unie van Moslimgeleerden."
Merkwaardige formulering...
Dat is dus niet zo, maar ik denk dat je er te weinig kennis van hebt om me te begrijpen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Lieg niet, dat is Mohammed.
Mohammed (vzmh) staat op #1 in de islam, klopt. Volgens mij is hij in de war met:quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Lieg niet, dat is Mohammed.
Als je dat denkt, dan kan je dus niet denken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:25 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo, maar ik denk dat je er te weinig kennis van hebt om me te begrijpen.
Ja.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Twiitch het volgende:
Wat bizar dat ze geleerden nodig hebben om dat te vertellen.
Hadden wij ook nodig....in de middeleeuwen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Twiitch het volgende:
Nederland wordt door geleerden gerund en niet door tokkies.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Twiitch het volgende:
In de huidige islam ja. Niet in de oer-islam. Daarin stond (een menselijke, niet-goddelijke) Jezus centraal. Daar heb je ook meteen de verklaring waarom Jezus zo vaak in de koran wordt genoemd. Hij is de centrale figuur in de koran.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:26 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Mohammed (vzmh) staat op #1 in de islam, klopt. Volgens mij is hij in de war met:
Jesus is mentioned more times than Muhammad in the Qur’an. And we consider him to be the Messiah (which simply means “anointed” in either Hebrew or Arabic). In Surat-Aal Imran we read: Behold! the angels said: "O Mary! Allah giveth thee glad tidings of a Word from Him: his name will be Christ Jesus, the son of Mary, held in honour in this world and the Hereafter and of (the company of) those nearest to Allah. (3:45)
Dat valt in veel gevallen wel tegen, helaas.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:32 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nederland wordt door geleerden gerund en niet door tokkies.
Jezus zal terugkeren in Damascus en zich bij de moslims voegen voor het gebed. Profeet Mohammed is de beste en laatste profeet van Allah.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:33 schreef Quiche_lorraine het volgende:
In de huidige islam ja. Niet in de oer-islam. Daarin stond (een menselijke, niet-goddelijke) Jezus centraal. Daar heb je ook meteen de verklaring waarom Jezus zo vaak in de koran wordt genoemd. Hij is de centrale figuur in de koran.
Tsja, dat is dus niet de oorspronkelijke islam.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:34 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jezus zal terugkeren in Damascus en zich bij de moslims voegen voor het gebed. Profeet Mohammed is de beste en laatste profeet van Allah.
Wasda: shirk? Leuk woord wel. Maar wat betekent het?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:58 schreef aspirantspierbundel het volgende:
En daar hebben we er nog een: wat is een dajjal?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:38 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Jezus gaat de dajjal gewoon keihard vernederen.
Afgoderij/Polytheïsmequote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:21 schreef Kees22 het volgende:
Wasda: shirk? Leuk woord wel. Maar wat betekent het?
Anti-Christquote:En daar hebben we er nog een: wat is een dajjal?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |