Laatste updates Voor woensdag 23 juli is een Dag van Nationale Rouw afgekondigd. Door het land zullen kerkklokken luiden en op overheidsgebouwen hangen vlaggen halfstok. Er zullen herdenkingsdiensten in het hele land gehouden worden. Rond 16.00 Nederlandse tijd zullen de eerste lichamen arriveren in Eindhoven. De koning, koningin en Mark Rutte zullen daarbij aanwezig zijn. Ook zal op dat moment een minuut stilte gehouden worden.
Samenvatting persconferentie Mark Rutte om 13.00 op 22 juli • Rond half elf vandaag is de trein in Kharkiv aangekomen, deze trein bevatte ook de zwarte dozen die gisteren zijn overgedragen • Slachtoffers worden naar Eindhoven gevlogen. Niet alle lichamen worden tegelijk vervoerd, maar in groepjes voor optimaal onderzoek en identificatie • Vanuit Eindhoven worden de slachtoffers naar de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum gebracht voor identificatie • Zodra een lichaam geïdentificeerd is worden eerst nabestaanden geïnformeerd voor er iets anders gebeurd • Dit proces kan weken, zelfs maanden duren • Rutte geeft aan dat hij via de EU eenzijdig druk wil uitoefenen op Rusland omtrent de situatie in Oost-Oekraïne. Wat betreft sancties liggen in principe alle opties op tafel • De hoeveelheid lichamen is nog onbevestigd, berichten variëren tussen 200 en 280 geborgen lichamen
De zwarte dozen zijn overgedragen aan Nederlandse onderzoekers, die ze naar Londen zullen sturen voor het onderzoek.
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Igor Bezler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Actueel: Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afwegen zeker, maar wat jij en TBakker zo'n beetje voorstellen is dus dat we maar vooral helemaal niks moeten doen, behalve diplomatiek, terwijl je net zo goed weet dat die daders NOOIT door de Russen of separatisten zelf uitgeleverd worden, want stel je voor dat Poetin het niet goed vindt.
Ik ben helemaal voor de-escalatie, maar dan moet dat wel van beide kanten komen, anders stel je je gewoon herhaaldelijk te onderdanig op, en geef je je 'tegenstander' alleen maar het idee dat hij met bluffen en dreigen alles kan maken. En dat lijkt me ook geen gezonde verstandhouding.
Je zal de Russen serieus moeten nemen en fatsoenlijke onderhandelingen moeten voeren wil je iets voor elkaar krijgen in deze kwestie. Afgelopen dagen lijkt er schot in de zaak, al zou toegang tot de rampplek goed zijn ook qua onderzoek.
Aan de andere kant hebben wij, of tenminste de regering de gegevens van onze Amerikaanse NAVO-bondgenoot die aantonen dat er sprake was van een raket dus in principe is die hele schreeuw om bewijsmateriaal te vergaren wellicht ook een beetje overtrokken aangezien de bewijzen er al liggen.
Evengoed wel eens met jou dat het beter zou zijn om zelf te kijken op locatie alleen de vraag is een beetje hoever moet je daarvoor gaan en welke risico's zijn verantwoord op een gegeven moment.
Amerika heeft ook decennia lang maar gedaan waar het zin in had, geen overleg met niemand geen neuk geven om meningen van andere landen, oorlogen begonnen at will maar nu Poetin zijn eigen plan trekt is het plots een arrogante lul.
Oh en mag ook even genoemd worden dat de pathologen en onderzoekers die nu aan de slag gaan niets minder dan het diepste respect verdienen? Wat een baan is dat.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Ik ben de boer die uit de hemel lichamen zag vallen. En ik, ik kreeg twee lijken op mijn dak. Ik ben het lichaam dat in zonnebloemen viel. En ik ben rebel, hoezo heb ik mij vergist? Ik ben een raket, ik wou dat ik wist hoe me te schamen. Ik ben soldaat, een vriend van hem daar, ons treft geen schuld. Ik ben hun vijand, maar ik weet van niks. Ik ben de president, mijn medeleven is groot. Ik ben ook de president, mijn medeleven is ook groot. Ik ben een diplomaat, u kunt nu bellen met de president. Ik kom de doden halen. Waarom kan dat niet? Ik ben De Dood, ik trek maar weer eens verder. Ik wil de doden brengen naar hun land. Waarom kan dat niet? Ik ben een officier - tel al mijn strepen - en ik zeg u: halt! Ik ben de trein, ik wacht wel even. Ik ben de machinist, ik heb nog nooit zo'n vreemde vracht vervoerd. Ik ben een zonnebloem en blijf geknakt. Ik ben het landschap, men heeft mij pijn gedaan. Ik ben het vliegtuig, of een dode vogel, wat u wilt. Ik ben de telefoon; ze luisteren hier niet. Ik ben een vuilniszak, wat heeft men hier toch in mij gestopt? Ik ben een paaltje met een stukje wit katoen. Ik ben een beertje. Ik ben een boekje. Ik ben een schoen, zij is een handtasje, en hij is een T-shirt. Ik ben het overleg, ik geef u alle medewerking. Ik ben minister-president, waar zijn mijn fluwelen handschoenen? Ik ben de leugen, ik boer weer goed vandaag. Ik ben patholoog-anatoom, ik wil graag naar binnen. Ik ben vrijheidsstrijder, dus u moet doen wat ik zeg. Ik ben een zwarte doos. Ik ben de toekomst; waar leg ik het verspilde talent? Ik ben het verspilde talent, ik huil het hardst. Ik ben de rouwrand, het spijt mij. Ik ben de afschuw, ik voel me groot en sterk. Ik ben de woede, net zo sterk en groot. Ik ben een traan - maar veel meer dan dat. Ik ben verdriet - maar veel meer dan dat. Ik ben op zoek naar een woord, woorden, een zin.
Die Martin Vrijland is echt een psychiatrisch patiënt eerste klas. Zeggen dat de gevonden lijken plastic poppen zijn etcetera en dat al die slachtoffers misschien zijn omgekocht en in een ander land een nieuw bestaan opbouwen.
Wederzijdse afhankelijkheid. Als Duitsland wegvalt als afnemer van Russisch gas, wat denk je dat dat doet moet de Rusische economie.
Weet er iemand eigenlijk hoe lang Noorwegen Europa van gas zou kunnen voorzien? Stel dat dit 20 / 30 jaar is. Dan zou heel Europa moeten overstappen naar Noors gas (en Nederlands, eventueel nog wat Iraans gas erbij) en als een gek investeren in duurzame energie. Dan is het heel snel gedaan met Rusland.
Wederzijdse afhankelijkheid. Als Duitsland wegvalt als afnemer van Russisch gas, wat denk je dat dat doet moet de Rusische economie.
Maar Duitsland is ook enorm belangrijk voor de rest van Europa. Dus denk je nu echt dat er ook maar 1 land is dat een complete economische ineenstorting wil zien?
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86 "Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes kortom:
Op woensdag 23 juli 2014 12:56 schreef clumsy_clown het volgende: Oh en mag ook even genoemd worden dat de pathologen en onderzoekers die nu aan de slag gaan niets minder dan het diepste respect verdienen? Wat een baan is dat.
Mijn oom werkt bij de RIT maar hij is nog niet opgeroepen. Wel toen met die tsunami hij slaapt er nog slecht van soms.
Op woensdag 23 juli 2014 12:56 schreef clumsy_clown het volgende: Oh en mag ook even genoemd worden dat de pathologen en onderzoekers die nu aan de slag gaan niets minder dan het diepste respect verdienen? Wat een baan is dat.
Ze doen in feite gewoon hun werk he?
Ook diep respect voor de piloten en bemanning van de vliegtuigen, de motorrijders van de politie, de chauffeurs van de lijkwagens etc?
Op woensdag 23 juli 2014 12:56 schreef Elan het volgende: Amerika heeft ook decennia lang maar gedaan waar het zin in had, geen overleg met niemand geen neuk geven om meningen van andere landen, oorlogen begonnen at will maar nu Poetin zijn eigen plan trekt is het plots een arrogante lul.
Als je terugkijkt dan zul je zien dat er genoeg mensen over Amerika hebben lopen klagen in die tijd, de Amerikanen zelf ook gewoon dus stellen dat mensen Amerikaanse regeringen nooit als arrogent hebben bestempeld is natuurlijk niet waar. Poetin is een arrogante lul en de buitenlandse politiek van Amerika is ook heel lang door arrogante lullen vorm gegeven maar ze zijn nu gelukkig wat terughoudender.
Op woensdag 23 juli 2014 12:58 schreef roos94 het volgende: Die Martin Vrijland is echt een psychiatrisch patiënt eerste klas. Zeggen dat de gevonden lijken plastic poppen zijn etcetera en dat al die slachtoffers misschien zijn omgekocht en in een ander land een nieuw bestaan opbouwen.
Echt what the fuck zeg. Ik heb hiervoor wel interessante en plausibele shit gelezen op zijn site, maar deze rotzooi slaat echt alles. Brengt de rest van zijn artikelen ook in diskrediet.
Op woensdag 23 juli 2014 12:58 schreef roos94 het volgende: Die Martin Vrijland is echt een psychiatrisch patiënt eerste klas. Zeggen dat de gevonden lijken plastic poppen zijn etcetera en dat al die slachtoffers misschien zijn omgekocht en in een ander land een nieuw bestaan opbouwen.
Wat een idioot.
Ik zag op liveleak.com een post met een geïdentificeerd slachtoffer. Tot zover zijn verhaal over poppen etc...
Maar Duitsland is ook enorm belangrijk voor de rest van Europa. Dus denk je nu echt dat er ook maar 1 land is dat een complete economische ineenstorting wil zien?
Nee. Dat probeer ik ook te zeggen.
Behulpzaam als een waterkraan. Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende: als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
Op woensdag 23 juli 2014 12:59 schreef BorusBulldog het volgende: Als je terugkijkt dan zul je zien dat er genoeg mensen over Amerika hebben lopen klagen in die tijd, de Amerikanen zelf ook gewoon dus stellen dat mensen Amerikaanse regeringen nooit als arrogent hebben bestempeld is natuurlijk niet waar. Poetin is een arrogante lul en de buitenlandse politiek van Amerika is ook heel lang door arrogante lullen vorm gegeven maar ze zijn nu gelukkig wat terughoudender.
Ze knallen nog steeds hele families naar de tering op basis van zeer dubieuze informatie (zoek maar eens op welke "criteria" men hanteert voor een drone aanval) en steunen een zeer perverse staat. Ook hebben ze dubieuze rebellen in Syrië bewapend en stabiele (doch dictatoriale maar voorheen door hen gesteunde) regimes in Lybië en Irak verwijderd en die landen in een complete chaos gestort. Amerika is echt het laatste land op de wereld dat kritiek mag leveren op de handelswijze van Rusland.
Ook diep respect voor de piloten en bemanning van de vliegtuigen, de motorrijders van de politie, de chauffeurs van de lijkwagens etc?
Waarom die drang om het allemaal te rationaliseren? Ja, ik heb ook respect voor de putjesschepper die elke dag om 5 uur opstaat, maar daar heb ik het nu niet over.
En hell, ja, ik beschouw wat de pathologen en onderzoekers op dit moment doen wél als extra respectwaardig, omdat bepaald niet iedereen het ze na zou kunnen doen.
Is dat dezelfde gozer die ervan overtuigd was dat het jongetje die zelfmoord had gepleegd in een bos was omgebracht door de Bilderberggroep oid?
Als je terugkijkt dan zul je zien dat er genoeg mensen over Amerika hebben lopen klagen in die tijd, de Amerikanen zelf ook gewoon dus stellen dat mensen Amerikaanse regeringen nooit als arrogent hebben bestempeld is natuurlijk niet waar. Poetin is een arrogante lul en de buitenlandse politiek van Amerika is ook heel lang door arrogante lullen vorm gegeven maar ze zijn nu gelukkig wat terughoudender.
Uiteraard, maar er is Amerika nooit een strobreed in de weg gelegd d.m.v. sancties uiteindelijk liepen we allemaal weer braaf achter ze aan terwijl de Russen en met name Poetin het nu zwaar moeten ontgelden ook op economisch gebied door al die sancties en mogelijk meer sancties terwijl niet eens zeker is dat Rusland ook maar iets te maken heeft met het neerhalen van het toestel.
Ze knallen nog steeds hele families naar de tering op basis van zeer dubieuze informatie (zoek maar eens op welke "criteria" men hanteert voor een drone aanval) en steunen een zeer perverse staat. Ook hebben ze dubieuze rebellen in Syrië bewapend en stabiele (doch dictatoriale maar voorheen door hen gesteunde) regimes in Lybië en Irak verwijderd en die landen in een complete chaos gestort. Amerika is echt het laatste land op de wereld dat kritiek mag leveren op de handelswijze van Rusland.
Dit is natuurlijk een andere context, wij hebben het hier niet over Amerika die Poetin een arrogante lul noemt maar mensen zoals jij en ik en wij mogen best kritiek uiten. Maar mensen die graag VS gal spouwen grijpen elke mogelijkheid aan om dat te doen.
Uiteraard, maar er is Amerika nooit een strobreed in de weg gelegd d.m.v. sancties uiteindelijk liepen we allemaal weer braaf achter ze aan terwijl de Russen en met name Poetin het nu zwaar moeten ontgelden ook op economisch gebied door al die sancties en mogelijk meer sancties terwijl niet eens zeker is dat Rusland iets te maken heeft met het neerhalen van het toestel.
Best hypocriet toch?
Zeer hypocriet. Wat Rusland nu doet heeft Amerika al tientallen keren gedaan op het wereldtoneel. Amerika heeft meer regimes geïnstalleerd en verwijderd wanneer het ze uitkwam dan welk ander land dan ook. En heeft nooit enige prijs ervoor moeten betalen op 9/11 na. Niet dat dat Rusland een heilig boontje maakt, maar laten we alsjeblieft wel even de zaken in het juiste perspectief zien.
Vind ik ook. Ze hebben zelf ook eens een Iranees burgervliegtuig uit de lucht geschoten en de know-hows in de doofpot gestopt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
Beetje jammer dat hij niet nadenkt voordat hij roeptoetert.
Dat inderdaad, van een burgemeester mag je wel verwachten dat hij niet zulke absurde dingen roept, ongeacht het feit dat hij denkt dat het "het gevoel van onmacht bij mensen" beantwoordt.
Dit is natuurlijk een andere context, wij hebben het hier niet over Amerika die Poetin een arrogante lul noemt maar mensen zoals jij en ik en wij mogen best kritiek uiten. Maar mensen die graag VS gal spouwen grijpen elke mogelijkheid aan om dat te doen.
Ach, Amerika geeft meer redenen om gal te spouwen dan welk ander land dan ook. Zo'n vent als Mugabe zit alleen zijn eigen landgenoten dwars. Amerika heeft overal zijn tentakels in gehad en na WO2 heeft dit zelden tot grote voordelen voor de landen in kwestie geleid.
Uiteraard, maar er is Amerika nooit een strobreed in de weg gelegd d.m.v. sancties uiteindelijk liepen we allemaal weer braaf achter ze aan terwijl de Russen en met name Poetin het nu zwaar moeten ontgelden ook op economisch gebied door al die sancties en mogelijk meer sancties terwijl niet eens zeker is dat Rusland ook maar iets te maken heeft met het neerhalen van het toestel.
Best hypocriet toch?
Ten tijde van de Irak oorlog (de tweede, die van George W) werden er ook wederzijds tussen de EU en de VS sancties opgelegd. Het is verder nooit gebeurd dat Amerikanen een oorlog begonnen waar de EU het niet mee eens was.
Overigens lopen sancties tegen Rusland al langer. Volgens mij zijn de huidige sancties begonnen na de inval in Oekraine vorig jaar. Rusland heeft sindsien, hoe zal ik het vriendelijk zeggen, nog weinig gedaan om de wereld te overtuigen dat de sancties kunnen worden verlaagd.
Best hypocriet toch?
Ik vind dat je het verleden niet kan gebruiken als maatstaaf daarvoor. We groeien, leren en ontwikkelen het is juist goed dat we niet meer dezelfde fouten als vroeger maken als we vervolgens mensen altijd voor hypocriet uit blijven maken komen we natuurlijk nooit verder.
Die sancties zijn overigens niet voor het neerhalen van het vliegtuig maar vanwege de steun van Rusland aan de rebellen, de nu ingevoerde sancties lagen voor de aanslag al op tafel maar zijn nu versneld ingevoerd. De betrokkenheid van Rusland bij de aanslag is dus eigenlijk niet relevant in deze.
Vind ik ook. Ze hebben zelf ook eens een Iranees burgervliegtuig uit de lucht geschoten en de know-hows in de doofpot gestopt.
Daarom grijpen ze dit soort accefietjes altijd met beide handen aan. Nu is de hele (Westerse) wereld er weer van overtuigd dat Rusland toch echt de grote boeman is.
Ah fijn, het Amerika-bashuurtje. Vond het al zo lang geleden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Zeer hypocriet. Wat Rusland nu doet heeft Amerika al tientallen keren gedaan op het wereldtoneel. Amerika heeft meer regimes geïnstalleerd en verwijderd wanneer het ze uitkwam dan welk ander land dan ook. En heeft nooit enige prijs ervoor moeten betalen op 9/11 na. Niet dat dat Rusland een heilig boontje maakt, maar laten we alsjeblieft wel even de zaken in het juiste perspectief zien.
Daarom en Rutte wilde vorige week gelijk alweer nieuwe sancties instellen tegen Rusland via Europa en dan vervolgens gaan we weer met z'n allen klagen dat Poetin niet meewerkt. Volgens mij werkt het beter als je hem gewoon in alle redelijkheid vraagt mee te werken en een aandeel te leveren dan dat je gelijk gaat lopen dreigen met van alles.
Ik vind dat je het verleden niet kan gebruiken als maatstaaf daarvoor. We groeien, leren en ontwikkelen het is juist goed dat we niet meer dezelfde fouten als vroeger maken als we vervolgens mensen altijd voor hypocriet uit blijven maken komen we natuurlijk nooit verder.
Die sancties zijn overigens niet voor het neerhalen van het vliegtuig maar vanwege de steun van Rusland aan de rebellen, de nu ingevoerde sancties lagen voor de aanslag al op tafel maar zijn nu versneld ingevoerd. De betrokkenheid van Rusland bij de aanslag is dus eigenlijk niet relevant in deze.
De VS steunt rebellen in Syrië. Waar zijn de sancties voor de VS dan? De VS heeft helemaal niets geleerd. Hun perverse zaken gaan tot op de dag van vandaag door: drone aanvallen, tot recentelijk bewapenen van rebellen in Syrië, Guantanamo bay, politiestaat voor eigen burgers creeëren.
Is geen bashen is wat verder kijken dan je neus lang is en niet alles zomaar voor waarheid aannemen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
De VS steunt rebellen in Syrië. Waar zijn de sancties voor de VS dan? De VS heeft helemaal niets geleerd. Hun perverse zaken gaan tot op de dag van vandaag door: drone aanvallen, tot recentelijk bewapenen van rebellen in Syrië, Guantanamo bay, politiestaat voor eigen burgers creeëren.
Het is Rusland ook vrij om sancties op te stellen tegen de VS hoor. Wat verwacht je nou, dat de VS sancties tegen zichzelf gaat opleggen?
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
nu kun je er van alles op zeggen, maar daar hebben we momenteel niks mee te maken.
BTW, merk jij enig Amerikaanse invloed op deze situatie dan?, tot nu toe lijkt mij dit volledig geleid worden door Europa en Oceanie.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Het is Rusland ook vrij om sancties op te stellen tegen de VS hoor. Wat verwacht je nou, dat de VS sancties tegen zichzelf gaat opleggen?
Nee natuurlijk niet. Maar je kan als Westerse landen ook meer neutraal blijven in kwesties zoals met Oekraïne. Wel een grote bek over Rusland, maar stilzwijgen over Amerika. Wel meewerken aan sancties tegen Rusland, zwijgen over Amerika. Dat is gewoon hypocriet.
Is geen bashen is wat verder kijken dan je neus lang is en niet alles zomaar voor waarheid aannemen.
Het is gewoon compleet irrelevant in deze situatie maar iets wat altijd weer naar voren wordt gehaald door dezelfde types.
Ja, we weten dat Amerika er ook zijn eigen agenda op nahoudt.
Nee, het is nergens voor nodig om dat nu continu naar voren te halen.
Verder natuurlijk weer het gebruikelijke, dom, MSM, lengte van de neus en meer van dat soort blabla
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Ten tijde van de Irak oorlog (de tweede, die van George W) werden er ook wederzijds tussen de EU en de VS sancties opgelegd. Het is verder nooit gebeurd dat Amerikanen een oorlog begonnen waar de EU het niet mee eens was.
Overigens lopen sancties tegen Rusland al langer. Volgens mij zijn de huidige sancties begonnen na de inval in Oekraine vorig jaar. Rusland heeft sindsien, hoe zal ik het vriendelijk zeggen, nog weinig gedaan om de wereld te overtuigen dat de sancties kunnen worden verlaagd.
Kan me wel herinneren dat Amerikanen geen Franse meuk meer wilden consumeren en andersom dat Fransen de Mc Donalds hadden geboycot maar breedgedragen economische sancties die echt ingrijpend waren was toch geen sprake van anders heb ik die gemist
Welk perspectief? Dat wijzen naar het verleden en het eeuwige gebruik van het woord hypocriet? Als we kijken naar hoe we ons in de voorgaande eeuwen hebben gedragen horen we eigenlijk gezellig met Rusland mee te doen.
Laten we het dus maar wel in het juiste perspectief plaatsen en je concludeert zelf al dat wat Rusland doet niet door de beugel kan, immers bekritiseer je Amerika en stel je dat Rusland nu hetzelfde doet. Dus laten we juist wel laten zien dat we anno 2014 enige verandering op het wereldtoneel willen zien en ja we zullen sneller dit soort sancties opleggen aan Rusland of elk ander land dat niet onze 'vriend' is dan omgekeerd en dat heb je in je eigen leven ook, je tolereert net iets meer van je vrienden dan van willekeurige mensen.
Waarom zou Amerika niet gebashed mogen worden? Het is niet alsof ze er zelf geen aanleiding toe geven.
In dit topic ietwat ongepast. Maak dan even een topic aan over de gruweldaden van de Amerikanen en ga daar lekker met de medestanders kankeren.
De Russen hebben ook een keer een (ik meen)Koreaanse burgerjet uit de lucht geknald in de veronderstelling dat het een US spionagetoestel was.
Ja. Maar. Murica!
1988, laten we vooral blijven kijken naar het verleden om te zeggen dat we niet zo op moeten treden tegen wat Rusland nu doet, laten we vooral niet leren van onze fouten en onszelf niet doorontwikkelen richting de 22e eeuw maar vooral blijven hangen in het eeuwige 'whataboutism'.
Nee natuurlijk niet. Maar je kan als Westerse landen ook meer neutraal blijven in kwesties zoals met Oekraïne. Wel een grote bek over Rusland, maar stilzwijgen over Amerika. Wel meewerken aan sancties tegen Rusland, zwijgen over Amerika. Dat is gewoon hypocriet.
Hoe kan je als EU-lid neutraal blijven bij een interne aangelegenheid?
Ach, Amerika geeft meer redenen om gal te spouwen dan welk ander land dan ook. Zo'n vent als Mugabe zit alleen zijn eigen landgenoten dwars. Amerika heeft overal zijn tentakels in gehad en na WO2 heeft dit zelden tot grote voordelen voor de landen in kwestie geleid.
Dat maakt je comment natuurlijk niet minder misplaatst.
Het is gewoon compleet irrelevant in deze situatie maar iets wat altijd weer naar voren wordt gehaald door dezelfde types.
Ja, we weten dat Amerika er ook zijn eigen agenda op nahoudt.
Nee, het is nergens voor nodig om dat nu continu naar voren te halen.
Verder natuurlijk weer het gebruikelijke, dom, MSM, lengte van de neus en meer van dat soort blabla
Ik vind dit absoluut niet irrelevant want Amerika schreeuwt weer het hoogste van de toren ook in deze kwestie.
Waarom neutraal blijven over Oekraïne? Dat land ligt in de achtertuin van Europa en wordt binnengevallen door Rusland.
Moeten we Rusland haar gang laten gaan? Dan worden binnenkort ook Estland, Letland, Litouwen en Moldavië binnengevallen.
Als er deze eeuw een moment was om niet neutraal te zijn als Europese landen, dan is het nu wel.
British journalist Phillips not held by Donetsk militia, likely detained by Ukrainian troops
Moscow - Journalists who went missing near the Donetsk airport on Tuesday evening, July 22 have likely been detained by the Ukrainian military officials, head of the Southeastern Front information center Kostiantyn Knyryk told Interfax on Wednesday.
Daarom grijpen ze dit soort accefietjes altijd met beide handen aan. Nu is de hele (Westerse) wereld er weer van overtuigd dat Rusland toch echt de grote boeman is.
Ze zijn in deze ook gewoon de boeman als jij vindt dat wat Poetin op het moment doet gewoon door de beugel moet kunnen dan moet jij eigenlijk gewoon je mond houden over Amerika.
Ik heb jou anders veel ongepastere opmerkingen zien maken, maar dat even terzijde. Goed ik zal me afzijdig houden
Dan had je me daar toentertijd maar op moeten wijzen.
Maar wederom zoals we van je gewend zijn : Wijzen naar anderen als beargumentatie waarom jezelf/eender welke partij iets ook zou moeten kunnen.
Ik vind dit absoluut niet irrelevant want Amerika schreeuwt weer het hoogste van de toren ook in deze kwestie.
Amerika schreeuwt, dat zit daar in de cultuur, doe je weinig aan.
Europa en Oceanie leiden dit incident, en Amerika staat op dit moment voor de verandering op de tribune, waar men schreeuwt, klaar!
Over dat de risicos over dergelijke vliegroetes niet zijn gedeeld door heel wat westerse landen? Wegens drukte heb ik niet deze topics verder kunnen volgen dus geen idee of het al dik besproken was. Maar hier lijkt mij naast de racket schieter ook de westerse landen voor verantwoordelijk.
12u39 Separatisten via Twitter op zoek naar een advocaat De zelfbenoemde gouverneur van de Volksrepubliek Donetsk heeft op Twitter een oproep geplaatst. De pro-Russische separatisten zijn op zoek naar 'een advocaat die gespecialiseerd is in internationale betrekkingen', merkte een journalist van de BBC op.
Amerika dat Rusland sancties wil opleggen vanwege wangedrag en deze vliegramp terwijl zij zichzelf decennialang hebben misdragen op het internationale toneel.
Hoe ver je die discussie dan verder moet en mag doorvoeren is verder aan de modjes daar ga jij zeker niet over.
Vind die nationale rouw wel wat te ver gaan hoor. Nu.nl plaats geen berichten meer om 14:00 ofzo. Geen amusent op de TV. Ja, oke het is allemaal wel erg wat er gebeurd. Maar een minuut stilte was voor mij ook wel prima geweest..
Ok man.
Op woensdag 23 juli 2014 13:18 schreef superniger het volgende: Mensen die andere mensen 1 minuut stilte opdringen. Laat iedereen dat lekker zelf bepalen. Je kan ook doorschieten in je emoties.
Zet jij toch lekker hard je muziek aan om 1600 uur of ga ff een minuutje schreeuwen op straat
Kan me wel herinneren dat Amerikanen geen Franse meuk meer wilden consumeren en andersom dat Fransen de Mc Donalds hadden geboycot maar breedgedragen economische sancties die echt ingrijpend waren was toch geen sprake van anders heb ik die gemist
Je hebt gelijk, ik ben in de war met een geschil over importtarieven op staal dat in dezelfde tijd speelde. Ik had een teringhekel aan Bush en volgde Amerikaans nieuws toen intensief, maar heb niet alles meer op een rijtje.
Dat gezegd hebbend, het staat elk land vrij om de VS sancties op te leggen. Het zal voor die landen alleen een averechts effect hebben.
Op woensdag 23 juli 2014 13:18 schreef superniger het volgende: Mensen die andere mensen 1 minuut stilte opdringen. Laat iedereen dat lekker zelf bepalen. Je kan ook doorschieten in je emoties.
ok
Het is wel duidelijk dat jouw objectiviteit al lang geleden verloren is gegaan. Je hebt wel gelijk dat de steun van VS voor de rebellen in Syrie niet door de beugel kan en daar ben ik ook mee eens. Ik heb in zake Syrie ook altijd de weg die Rusland voer als de betere ervaren en me daar ook voor uitgesproken.
Amerika dat Rusland sancties wil opleggen vanwege wangedrag en deze vliegramp terwijl zij zichzelf decennialang hebben misdragen op het internationale toneel.
Hoe ver je die discussie dan verder moet en mag doorvoeren is verder aan de modjes daar ga jij zeker niet over.
Jeeej, weer het JA MAAR ZIJ DOEN HET OOK argument.
IK zal me inderdaad maar voorhouden deze te negeren vanaf heden aangezien dat volk toch het liefst overal schreeuwt tegen alles en iedereen in plaats van lekker met elkaar hun totaal onboeiende verhaaltjes te delen.
Dit gebeurt in onze achtertuin, logisch dat we iets meer betrokken zijn bij Oekraine, dat je dat niet inziet spreekt eigenlijk boekdelen.
IK zal me inderdaad maar voorhouden deze te negeren vanaf heden aangezien dat volk toch het liefst overal schreeuwt tegen alles en iedereen in plaats van lekker met elkaar hun totaal onboeiende verhaaltjes te delen.
Het was gewoon een aardig inhoudelijk discussie hoor. Totdat jij er doorheen kwam gillen dat je het allemaal niks vond en zo
Milities verklaard neergehaalde militaire vliegtuigongeluk in de buurt van de Maleisische Boeing 777
Milities Donetsk Republiek verklaarde dat vandaag naar beneden kon brengen een militair vliegtuig crash in de buurt van Boeing 777 luchtvaartmaatschappij Malaysia Airlines. "Met Saur-graf vliegtuig werd geraakt. Hij ging in de richting van Lugansk en misschien er vielen "- geciteerd door RIA Novosti verklaring van de militie. In het informatiecentrum van het Volksmilitie Donbass geen RT informatie over de neergehaalde vliegtuig bevestigd.
Het is wel duidelijk dat jouw objectiviteit al lang geleden verloren is gegaan. Je hebt wel gelijk dat de steun van VS voor de rebellen in Syrie niet door de beugel kan en daar ben ik ook mee eens. Ik heb in zake Syrie ook altijd de weg die Rusland voer als de betere ervaren en me daar ook voor uitgesproken.
Je moet nu eenmaal altijd een bepaalde kant kiezen en daar altijd voor blijven staan in plaats van voor het juiste te kiezen. Dat kan écht niet hoor.
Dat is toch een gekkenhuis dat psyQ wat verwacht je
Het valt op zich mee, er komen hier genoeg mensen die niet knettergek zijn. En ook al ben je nog zo ziek in je hoofd, een beetje fatsoen in je flikker zou niet misstaan. Maar ergens heb je een punt ja.
Kyiv unaware of British journalist Phillips's whereabouts
The Ukrainian National Security and Defense Council does not possess information on the whereabouts of British journalist Graham Phillips contributing his reports to the Russian international television network Russia Today (RT).
Deze kwam voort uit een gevoel van onmacht dat vele mensen zullen herkennen
belachelijk.
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
Net alsof jij inhoudelijk reageert. Je komt niet echt competent over in deze discussie.
Maar gelukkig wordt eraan mee doen ons niet opgedrongen.
Ook altijd datzelfde gehuil weer over opdringen
Iemand besluit daar aan mee te doen. Als jij van zijn diensten gebruik wil maken, zal je daar maar mee moeten leven. Je mag gerust om 16.00 voor jezelf een minuutje gaan gillen of keihard wat muziek aanzetten hoor, geen probleem
Die is vanaf Charkov vertrokken, daar zou ik me niet druk over maken
Omgevlogen wegens weersomstandigheden
Op woensdag 23 juli 2014 13:25 schreef MouzurX het volgende: Zeg als de vliegtuigen met bosjes uit de lucht vallen is het dan misschien niet slim om slechts heel beperkt over het rebellen gebied te vliegen?
#yolo
Net alsof jij inhoudelijk reageert. Je komt niet echt competent over in deze discussie.
ok man
Dit gebeurt in onze achtertuin, logisch dat we iets meer betrokken zijn bij Oekraine, dat je dat niet inziet spreekt eigenlijk boekdelen.
Oekraine voelt voor mij niet als onze achtertuin tbh. Syrië is gevoelsmatig net zover weg wat dat betreft. De oorlog in (voormalig) Joegoslavië voelde al niet als mijn achtertuin en Oekraine is nog een stukje verder weg.
We hebben ook een burgeroorlog waarbij deze strijdhaarden verbleken in onze eigen achtertuin laten gebeuren. Bovendien, als je begaan bent met democratie en gelijke burgerrechten moet je je daar overal ter wereld over uitspreken. Het is voor een burger in Afrika of Azië net zo erg wat er gebeurt als wat er hier gebeurt.
Ik vind het prima dat Europa zich uitspreekt tegen het gedrag van Rusland. Rusland is een schurkenstaat. Ik vind het alleen vreemd dat het altijd éénzijdig is. Tevens ben ik van mening dat Amerika geen recht van spreken heeft, niet over de kwestie Oekraïne noch over deze kwestie. Als ze zo begaan zijn met eerlijke politiek mogen ze wel eens zeer kritisch naar zichzelf kijken.
Oekraine voelt voor mij niet als onze achtertuin tbh. Syrië is gevoelsmatig net zover weg wat dat betreft. De oorlog in (voormalig) Joegoslavië voelde al niet als mijn achtertuin en Oekraine is nog een stukje verder weg.
Is toch gewoon de achtertuin van de westerse beschaving. Jouw gevoelsmatige beoordeling telt daar niet in mee.
Zo'n fout zullen ze geen 2x maken, want dan krijgen ze het wel op hun dak.
Zullen in ieder geval niet veel doden te betreuren zijn dan.
Het vliegtuig stortte neer op het grondgebied gecontroleerd door de rebellen
In de regio Donetsk buurt Shakhtersk viel krachten aanval ATU - Su-25.
De persdienst van de ATO bevestigde het incident. "Crashed Su-25, het viel op het grondgebied gecontroleerd door de opstandelingen Gegevens voor de piloot -.. Geen Stel nu alle details van wat er gebeurd Reden waarom het vliegtuig ging -. Of hij werd neergeschoten - zolang het blijkt," - zei in een commentaar: "Vandaag "Speaker ATO Alexei Dmitrashkovsky.
Recall, 17 juli in Oekraïne werd geraakt door een "Boeing 777" . Maleisische schip viel op het grondgebied van Oekraïne in de buurt van de Russische grens.
Wat een pro-Russische visie. Rusland in de slachtofferrol:
Zoals: Malaysian experts come under fire of Ukrainian aviation in Donetsk
•Ukrainian Su-25 was approaching Malaysian Boeing, Russian officials say
World Guilt by insinuation: How American propaganda works
Why hasn't Washington joined Russian President Putin in calling for an objective, non-politicized international investigation by experts of the case of the Malaysian jetliner? The Russian government continues to release facts, including satellite photos showing the presence of Ukrainian Buk anti-aircraft missiles
Russia
Russia delivers all data about Boeing crash to EU
the United States was in the center of a similar scandal in 1988, when American cruiser the Vincennes fired a guided missile at an Iranian airliner, having taken it for a military aircraft. Chizhov quoted then U.S. President George H. W. Bush, who said: "I will never apologize for the United States of America - I don't care what the facts are"
etc.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
Als je voor het juiste kiest spreek je je uit tegen Rusland en Amerika. Ik kies geen kant. Ik vind het beide schurkenstaten.
Ik spreek me tegen niemand uit, enkel tegen handelingen an sich. Zou je ook eens moeten doen joh
Afstand is van ondergeschikt belang daarnaar kijken is dus ook niet aan te raden.
Gefeliciteerd dan. Je hebt een groter huis dan je je realiseert!
Wat een pro-Russische visie. Rusland in de slachtofferrol:
Zoals: Malaysian experts come under fire of Ukrainian aviation in Donetsk
•Ukrainian Su-25 was approaching Malaysian Boeing, Russian officials say
World Guilt by insinuation: How American propaganda works
Why hasn't Washington joined Russian President Putin in calling for an objective, non-politicized international investigation by experts of the case of the Malaysian jetliner? The Russian government continues to release facts, including satellite photos showing the presence of Ukrainian Buk anti-aircraft missiles
Russia
Russia delivers all data about Boeing crash to EU
the United States was in the center of a similar scandal in 1988, when American cruiser the Vincennes fired a guided missile at an Iranian airliner, having taken it for a military aircraft. Chizhov quoted then U.S. President George H. W. Bush, who said: "I will never apologize for the United States of America - I don't care what the facts are"
etc.
Ze vergeten alleen ff Korean Air Lines flight 007 die de russen zelf uit de lucht schoten in '83
Behulpzaam als een waterkraan. Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende: als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
Er wordt hier gezegd door iemand dat het eerste vliegtuig al ons luchtruim binnen is, maar dat lijkt me sterk. Wat moet hij dan nog 2,4 uur doen? Rondvliegen?