Valt mee ja? Hoeveel mensen zijn hier door getroffen denk je? Enkel die 200 of ook alle vrienden familieleden kennissen collega's klasgenoten en andere bekenden?!?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:51 schreef Deckard het volgende:
[..]
Het zijn maar 200 mensen. Politiek gezien is dit een zware kwestie, maar voor de rest valt dit mee.
Zie OP, maar ja, dat is inderdaad wat er gaat gebeuren morgen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:51 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik weet eigenlijk nog steeds niet goed wat een nationale dag van rouw nu precies is. Minuut stilte dus om 16.00 uur? En herdenkingsdiensten door het hele land?
Vlaggen halfstok, kerkklokken die luiden, grote openbare feesten worden afgelast. Dat soort dingen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:51 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik weet eigenlijk nog steeds niet goed wat een nationale dag van rouw nu precies is. Minuut stilte dus om 16.00 uur? En herdenkingsdiensten door het hele land?
He? We zeggen toch hetzelfde? Dat de Russen het niet goed hebben?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zit er een contactbutton? Mail dat ff... es kijken of er iemand reageert![]()
[..]
Grappig want degene boven jou zegt het tegenovergestelde
200 Nederlanders die in een keer vermoord worden vind ik een enorm aantal.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:51 schreef Deckard het volgende:
[..]
Het zijn maar 200 mensen. Politiek gezien is dit een zware kwestie, maar voor de rest valt dit mee.
Dat is een schijntje om daar voor een nationale rouwdag af te vuren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Valt mee ja? Hoeveel mensen zijn hier door getroffen denk je? Enkel die 200 of ook alle vrienden familieleden kennissen collega's klasgenoten en andere bekenden?!?
Doe eens niet zo kortzichtig.
Excuus, even gemist. Lijkt me wel goed, toch even een dag van er allemaal bij stil staan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:53 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Zie OP, maar ja, dat is inderdaad wat er gaat gebeuren morgen.
Ach we knipperen onze ogen ook bij 500 doden gisteren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
200 Nederlanders die in een keer vermoord worden vind ik een enorm aantal.
Jammer dat 'ie geen verdere info geeftquote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:50 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Geen idee waar dit op gebaseerd is.twitter:FMCnl twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 21:41:33We presume Russian ILyushin II-76TD tail nr RA-76429 is moving #MH17 BUK missile launcher to Siberia http://t.co/gu2mdwyKWT reageer retweet
owjaquote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
He? We zeggen toch hetzelfde? Dat de Russen het niet goed hebben?
Wat die boven mij zei was een foute quote, hij quote een stuk uit een quote van die site, waarbij die site gequote heeft van de Russen (jaja, snap je het nog?).
Probeer je nu te provoceren? Je weet toch dat veel mensen er anders over denken?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:56 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ach we knipperen onze ogen ook bij 500 doden gisteren.
.twitter:XandervdWulp twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 21:55:45Er is morgen geen STER op radio en tv. #nationalerouwdag reageer retweet
Dat zijn geen Nederlanders.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:56 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ga er nou niet op in, want je genereert alleen maar meer topicvervuiling.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Probeer je nu te provoceren? Je weet toch dat veel mensen er anders over denken?
Grappig feitje, maar de aanslag op de Twin Towers claimde een relatief kleiner aantal Amerikaanse levens, maar die vonden dat ook geen 'schijntje'...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:56 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat is een schijntje om daar voor een nationale rouwdag af te vuren.
Ik vind dat jij nogal kortzichtig doet. Zoals eerder beschreven in dit topic is inderdaad de bijlmerramp vele malen erger geweest als het gaat om het compleet verwoesten van gezinnen.
Maar bij dit soort zaken gaat het vooral om de politieke motieven waarom zoiets tot stand komt. Niet om die paar gezinnen.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word er moedeloos van, dat cynisme om zoiets weinig controversieels als een niet-verplichte nationale rouwdag. Als je er niets mee hebt, dan doe je niet mee en houd je uit piëteit je mond dicht. Dat is wel het minste, zeg.
Ik vind het een mooi gebaar, de stilte als het eerste vliegtuig met lichamen aankomt.
Voor mensen die dan op hun werk zitten, en dat zullen er veel zijn, zal het lastig zijn om precies die minuut stil te zijn als vooraf niet precies duidelijk is wanneer dat zal zijn.quote:Minuut stilte
Na de landing van de twee militaire vliegtuigen klinkt er een trompetsignaal. Daarna zal er een minuut stilte in acht worden genomen.
Het is niet verplicht om mee te doen met de rouw. Iedereen moet zelf weten wat hij doet, maar het kabinet hoopt wel dat burgers de minuut stilte in acht nemen
Waarbij stilstaan? Ik zal deze reeks er verder niet mee vervuilen, maar ik zie niet in waarom ik stil moet staan bij deze ramp.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:56 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Excuus, even gemist. Lijkt me wel goed, toch even een dag van er allemaal bij stil staan.
Geen Loekie de Leeuwquote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:58 schreef Ajacied422 het volgende:
.twitter:XandervdWulp twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 21:55:45Er is morgen geen STER op radio en tv. #nationalerouwdag reageer retweet
Dat is nog eens goed nieuws
Als dit waar lleidt dit wrs tot escalatie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:49 schreef RVer het volgende:
Rock Solid Politics @BradCabana · 2m
BREAKING #Ukraine army transporting 5 SS-21 ballistic missiles toward #Donetsk from the south
Het is een transportvliegtuig dat van Rostov (grensregio) naar Siberië vliegt. Zal wel speculatie zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:57 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Jammer dat 'ie geen verdere info geeft
mooiquote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Nee, je mag je erbij aansluiten, hoeft niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voor mensen die dan op hun werk zitten, en dat zullen er veel zijn, zal het lastig zijn om precies die minuut stil te zijn als vooraf niet precies duidelijk is wanneer dat zal zijn.
Ik weet eigenlijk niet of er vanuit wordt gegaan dat het hele land die minuut stilstaat, op de weg en op het werk.
Wat heeft dat er nou mee te makenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Dus omdat een groot deel er anders over denkt mag ik mijn mening niet verkondigen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Probeer je nu te provoceren? Je weet toch dat veel mensen er anders over denken?
Dat is ook nieuws.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:01 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou mee te maken
Daar gaat het juist niet om! Het gaat erom dat juist morgen veel mensen geen minuut stilte kúnnen houden! Wat ze beter hadden kunnen doen is uiteraard morgen wel een minuut stilte houden als die vliegtuigen aankomen, maar een nationale rouwdag later hadden moeten plannen als er één en ander afgehandeld is. Nu lijkt het een beetje een overhaaste maatregel, want het is namelijk een dag zoals alle anderen, een nationale dag van rouw hoor je je te herinneren. Maar veel mensen gaan deze dag niet herinneren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word er moedeloos van, dat cynisme om zoiets weinig controversieels als een niet-verplichte nationale rouwdag. Als je er niets mee hebt, dan doe je niet mee en houd je uit piëteit je mond dicht. Dat is wel het minste, zeg.
Ik vind het een mooi gebaar, de stilte als het eerste vliegtuig met lichamen aankomt.
Voor Nederland? Serieus?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:51 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ehm. Oke. Juist.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:56 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat is een schijntje om daar voor een nationale rouwdag af te vuren.
Ik vind dat jij nogal kortzichtig doet. Zoals eerder beschreven in dit topic is inderdaad de bijlmerramp vele malen erger geweest als het gaat om het compleet verwoesten van gezinnen.
Maar bij dit soort zaken gaat het vooral om de politieke motieven waarom zoiets tot stand komt. Niet om die paar gezinnen.
idd, gaat helemaal fout straksquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als dit waar lleidt dit wrs tot escalatie.
Die klokken hoor je wel. (hoop ik).quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:01 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Daar gaat het juist niet om! Het gaat erom dat juist morgen veel mensen geen minuut stilte kúnnen houden! Wat ze beter hadden kunnen doen is uiteraard morgen wel een minuut stilte houden als die vliegtuigen aankomen, maar een nationale rouwdag later hadden moeten plannen als er één en ander afgehandeld is. Nu lijkt het een beetje een overhaaste maatregel, want het is namelijk een dag zoals alle anderen, een nationale dag van rouw hoor je je te herinneren. Maar veel mensen gaan deze dag niet herinneren.
Ik ben blij dat je mijn beargumentatie daarin versterkt, want daarin werd ook gewoon politiek bedreven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:59 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Grappig feitje, maar de aanslag op de Twin Towers claimde een relatief kleiner aantal Amerikaanse levens, maar die vonden dat ook geen 'schijntje'...
Ik vermoed dat de onderzoekers niet mogen beginnen omdat het gebied onveilig is. Als iemand hier trouwens een beter verklaring voor heeft ,laat het ons wetenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:03 schreef beantherio het volgende:
Waarom liggen alle werkzaamheden op de rampplek stil? Ik dacht dat Nederland en de OVSE daar aan de slag zouden gaan maar blijkbaar gebeurd er niets? Dat terwijl er blijkbaar wel menselijke resten zijn aangetroffen.
Ik snap niet wat nu precies het plan is. Of anders wat het probleem is.
Gediagnostiseerd met autisme, Asperger misschien?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:56 schreef Deckard het volgende:
[..]
Eens.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Vind een nationale rouwdag ook wel gepast omdat die ramp iets is wat ons allemaal had kunnen overkomen, behalve degenen die niet durven vliegen. Het is eigenlijk een dwarsdoorsnede uit de Nederlandse autochtone bevolking die in dat vliegtuig zat. Daarom raakt het zoveel mensen.
Wacht even, jij vond de rouwdag afgekondigd voor 9/11 een politiek statement? Ga fietsen. Als je niet mee wil doen morgen, prima, maar respecteer de mensen die dat wel willen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:04 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je mijn beargumentatie daarin versterkt, want daarin werd ook gewoon politiek bedreven.
Hard maar waar.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:01 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dus omdat een groot deel er anders over denkt mag ik mijn mening niet verkondigen?
Je begrijpt toch wel dat het aantal doden maar een getal is.
De impact is veel meer wat de gevolgen zijn voor een ieder. Nu kunnen de Amerikanen over de ruggen van 300 lijken hun politiek bedrijven. De media verdient weer wat centjes van al die feel-good verhalen. En duizenden mensen hoeven niet een doktersromannetje te lezen, maar kunnen zich verlekkeren aan al die vele verhalen van de nabestaanden.
Waarom zou ik mij in moeten leven als een poster een paar minuten geleden zegt dat ze 500 doden uit een ander land helemaal niet erg vind? Die Nederlandse doden kunnen mij niet boeien.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:02 schreef agter het volgende:
[..]
Voor Nederland? Serieus?
Leef je eens in.
Ja dat was helemaal een farce destijds.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:05 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Wacht even, jij vond de rouwdag afgekondigd voor 9/11 een politiek statement? Ga fietsen. Als je niet mee wil doen morgen, prima, maar respecteer de mensen die dat wel willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |