quote:
Op woensdag 23 juli 2014 18:18 schreef Heliotrope het volgende: Ik wil vooral niet dat ze er ineens ongevraagd staan, maar dat valt goed af te spreken natuurlijk en dan kunnen het melden wanneer we er aan toe zijn.
En daar ga je dus een goede oefening krijgen qua assertief zijn
Als je je ergens niet prettig voelt in je kraamperiode, dan moet je dat ECHT uitspreken. Echt doen hoor! Jammer dan wat andere mensen over jullie vinden/denken/zeggen.
Als ik ergens spijt van heb, is het de eerste week na mijn vorige bevalling.
Sowieso sliep (toen nog baby)dreumes op haar eigen kamertje. Dat maakte dat ik haar misschien 4 keer op een dag een half uurtje zag voor de voeding/knuffelen. Want voor de rest lag ze in haar bedje te tukken of deed man de voedingen.
Dan liet ik way too much bezoek komen die eerste week. Allemaal heel leuk en gezellig. Maar dat 4 x half uurtje betekende dus ook nog eens dat ik mijn kleintje aan hen 'af kon geven', want ik vond ergens immers dat ook zij het recht hadden om mini vast te houden en te bewonderen.
Na die eerste week (manlief was 2 weken vrij), heb ik het roer compleet omgegooid. Misschien waren het ook wel deels de kraamtranen, dat weet ik niet. Maar ik had echt het gevoel dat ik geleefd werd. Zelf zag ik mijn kind amper! die tweede week hebben we voor onszelf gehouden, geen bezoek. Alleen nog een paar dagen kraam. Daarna was het man, ik en baby. En daar heb ik op en top van mijn meisje kunnen genieten
Dus van bovenstaande heb ik zeker geleerd
Hoe ik het nu zie:
Als ik er lichamelijk en geestelijk goed aan ben, komen mijn schoonouders en dreumes, schoonzus en schoonbroer naar het zkh. In de eerste week mogen een paar goede vriendinnen ook komen. En de rest van de tijd is voor ONS

. Manlief heeft wederom 2 weken vrij, dat beviel de vorige keer uitstekend.
Sowieso zal mijn kraamperiode heel kort zijn, en mijn verlof ook gezien ik 1 september weer start met school. Des te meer zie ik er de noodzaak in om die eerste twee weken echt op en top te genieten
Want men, cliche maar waar .. wat gaat het SNEL!