plopkweker | dinsdag 22 juli 2014 @ 20:25 |
![]() Wat is het? Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail. Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch. Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het? Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben. Ik snap er helemaal niets van! Oke, dan volgt hier een korte tutorial. Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. ![]() Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil: ![]() 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. Ik wil meer winst! Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals). ![]() Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers. ![]() Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen. ![]() Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden. Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ![]() ![]() Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen). Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off. ![]() Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje. Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken: ![]() Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt. Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar? Jazeker! • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld. • Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD. Handige links • Officiële website: http://www.openttd.org • Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/ • Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk • Server browser: http://www.openttd.org/en/servers • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/Main_Page • Tutorial: http://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net • Signal Guide: http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl of http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en • Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/ Servers van FOK!kers • FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou • Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena De grote OpenTTD-FAQ In spoiler om de OP niet zo lang te maken ![]() De OP Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht. | |
plopkweker | dinsdag 22 juli 2014 @ 20:25 |
![]() Wat is deze? ![]() | |
PP11 | donderdag 24 juli 2014 @ 19:05 |
dat is pure swag | |
Altron | donderdag 24 juli 2014 @ 19:49 |
Zitten een paar wanneB negers op de server ![]() | |
plopkweker | donderdag 24 juli 2014 @ 20:01 |
Die hadden in 2 steden waar ik tig bussen heb rijden voor en achter de halte de weg gesloopt en gekocht ![]() | |
mickeyD | vrijdag 25 juli 2014 @ 03:58 |
oh, van die soort.. nou dat verveeld ze toch binnen een dag of 2 | |
PP11 | vrijdag 25 juli 2014 @ 18:31 |
Hebben mensen interrese in een nieuwe tweede openttd server? | |
Bart | vrijdag 25 juli 2014 @ 18:34 |
Na het weekend zal ik wel ff resetten. Als ik kan achterhalen wie die kneus is die de boel heeft verneukt, dan ban ik die nog even. | |
mickeyD | zaterdag 26 juli 2014 @ 01:13 |
een 2e? 3e "fok" server bedoel je zeker? want zoals je vermoedelijk wel gezien hebt, zijn er honderden games om te joinen.. | |
JTT | zaterdag 26 juli 2014 @ 13:00 |
3e ![]() | |
JTT | zaterdag 26 juli 2014 @ 13:01 |
Vergeet niet de .sav voor me te bewaren ![]() | |
Photomorti | zaterdag 26 juli 2014 @ 13:09 |
Gadverdamme wat heeft dit spel lelijke graphics | |
JTT | zaterdag 26 juli 2014 @ 13:13 |
Zbase downloaden ![]() | |
JTT | zaterdag 26 juli 2014 @ 13:42 |
![]() ![]() Waarom kun je niet meer dan 250 wegvoertuigen bouwen op de server ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 26 juli 2014 @ 13:42 |
graphics hoer. | |
JTT | zaterdag 26 juli 2014 @ 13:43 |
Wat is het verschil tussen jouw en zijn spelling ![]() | |
Bart | zaterdag 26 juli 2014 @ 14:07 |
Omdat ik het maximum aantal wegvoertuigen niet heb opgehoogd? Wordt traag van... | |
JTT | zaterdag 26 juli 2014 @ 14:11 |
aha vandaar ![]() Tsja er was geen uitbreiding meer mogelijk dus toen moest ik noodgedwongen een transfer vlakbij m'n mainstation bouwen met busjes er tussen ![]() Maar 213 busjes zijn niet genoeg ![]() ![]() ![]() | |
Photomorti | zaterdag 26 juli 2014 @ 15:19 |
ff kijken wat dat is ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 26 juli 2014 @ 15:26 |
Daar ging het helemaal niet om. | |
JTT | dinsdag 29 juli 2014 @ 16:02 |
waar dan wel om ![]() | |
Altron | woensdag 30 juli 2014 @ 09:38 |
Dit : Gameplay uber alles namelijk. Maar met Zbase is alles wel een stuk duidelijker imo , daarnaast ziet het er gelijk een stuk beter uit voor de graphics hoeren onder ons ![]() | |
mschol | woensdag 30 juli 2014 @ 10:34 |
naast wat betere graphics zou een flexibere weg/rail neerleg tool wel handig zijn.. | |
MaxMark | woensdag 30 juli 2014 @ 13:14 |
Serieus he, dit soort opmerkingen. Ten eerste zijn kinderen die zeuren om slechte graphics altijd al achterlijk. Ten tweede: Dit spel komt uit fokking 1994 (20 jaar oud!) en je klaagt om de graphics? Dan ben je gewoon dubbel dom he. /rage | |
Photomorti | woensdag 30 juli 2014 @ 15:02 |
Ten eerste ben ik geen kind en ten tweede elk spel van 20 jaar oud is lelijk maar dit spel LOL faal ![]() | |
mschol | donderdag 31 juli 2014 @ 01:45 |
![]() | |
Klaploper | donderdag 31 juli 2014 @ 02:02 |
Is die port voor android een beetje goed te spelen? Ziet er namelijk echt uit als een spel waar ik uren in zou kunnen steken , maar ik speel eigenlijk geen spelletjes meer op mijn pc. | |
mickeyD | donderdag 31 juli 2014 @ 03:33 |
dit wil je toch niet op 10" of minder gaan spelen? ![]() | |
Klaploper | donderdag 31 juli 2014 @ 04:02 |
Heb een 10,5 inch tablet. Daarom vraag ik het even.. Maar wel een leuke manier om eventueel nieuwe spelers te verwelkomen! ![]() | |
mickeyD | donderdag 31 juli 2014 @ 05:09 |
ik moet er toch niet aan denken dit zonder muis te moeten spelen ![]() daarbij speelde ik t vroegah al op 14" en ik en de meesten nu denk ik op 19" schermen of nog groter.. | |
Richardt. | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:40 |
Hoe kan ik het makkelijkst mijn spoor+treinen omzetten naar maglev? Stuur al je treinen naar een depot, en verkoop ze. Maak vervolgens twee kijkvensters aan, eentje bovenin het veld en eentje onderin. Selecteer nu het rail-ombouw-knopje en sleep van het ene kijkvenster naar het andere zodat de hele map in één keer geselecteerd is. Nu is je hele spoornet omgebouwd. Nu begint het vervelendste klusje: alle treinen opnieuw bouwen. Eventueel is het handig om, als je veel treinen met dezelfde orders hebt, één oude trein met de oude orders te bewaren zodat je die makkelijk kan kopiëren. Is er serieus geen makkelijkere manier om alle treinen in één keer te vervangen? Heb weinig zin om alle 55 elektrische treinen in mijn savegame handmatig om te zetten naar monorail treinen en alle orders opnieuw toe te wijzen ![]() | |
Bart | vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:07 |
55 maar? ![]() Maar nee, dit is de makkelijkste manier. | |
Bart | vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:21 |
Ik zet trouwens nooit elektrische treinen om naar monorail. Ik wacht maglev af. Te veel moeite om ze twee keer te vervangen. | |
RIVDSL | vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:26 |
Ik kan me de tijden nog herinneren dat je ieder stukje rails handmatig moest vervangen, dat was pas veel werk. | |
JTT | woensdag 13 augustus 2014 @ 19:55 |
Ik kan me nog herinneren dat ik, een paar jaar geleden, voor het eerst kennismaakte met transport tycoon(ja, de originele oude). Ik wist toen nog niet dat er ook openttd bestond en zo zat ik te spelen op mijn stokoude windows-98-pc ![]() | |
JTT | woensdag 13 augustus 2014 @ 20:06 |
Djurres er staat geen ww op je bedrijf ![]() | |
mschol | zondag 31 augustus 2014 @ 18:14 |
Trainfever gepreorderd ![]() Ben wel benieuwd hoe het zich verhoud tot openttd | |
Peter | zondag 31 augustus 2014 @ 18:18 |
waar is die te vinden? Steam? | |
Bart | zondag 31 augustus 2014 @ 18:23 |
http://store.steampowered.com/app/304730/?l=dutch | |
Peter | zondag 31 augustus 2014 @ 21:09 |
tnx ![]() | |
mschol | maandag 1 september 2014 @ 00:08 |
ja dus, ik heb nog even getwijfeld om hem via de site van de devver te kopen, maar de steam versie was 40 cent goedkoper t.o.v. kopen in dollars. en er leek geen drm vrije variant meegeleverd te worden ![]() | |
Klaploper | maandag 1 september 2014 @ 00:09 |
kan iemand dat spoor zonder begin en einde weghalen? | |
Peter | maandag 1 september 2014 @ 17:48 |
| |
Saninl | dinsdag 2 september 2014 @ 15:43 |
Ik heb opeens weer zin in openTTD! Haha Maaar; hoe kan ik -naast dutchtrainsets enzo- zorgen voor een redelijke Nederlandse dienstregeling? Of is dit niet mogelijk? | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 2 september 2014 @ 16:17 |
dutch map ook downloaden of bedoel je dat niet? | |
Willemsuh | dinsdag 2 september 2014 @ 17:12 |
Weet iemand hoe je ook alweer de seinen in 1 keer kan plaatsen over een hele lengte ? | |
Bart | dinsdag 2 september 2014 @ 17:15 |
ctrl-slepen. | |
Saninl | dinsdag 2 september 2014 @ 17:19 |
Ik bedoel dat de treinen in dienstregeling rijden zoals in NL (op bepaalde tijd op station X ipv alsmaar rijden) | |
Willemsuh | dinsdag 2 september 2014 @ 17:21 |
Dank u Bart.. | |
Willemsuh | woensdag 3 september 2014 @ 20:02 |
Na 20 jaar moet je je treinen vervangen.. is er een optie zodat dat niet hoeft ? | |
Peter | woensdag 3 september 2014 @ 20:20 |
breakdowns uitzetten en de meldingen over vervangen uitzetten en voor de rest negeren ![]() | |
Willemsuh | woensdag 3 september 2014 @ 21:29 |
Hmm.. geen idee waar te vinden.. net zoals treinen heuvel op dezelfde snelheid blijven houden.. Het is ook alweer 4 jaar geleden dat ik t voor t laatst speelde. | |
Houtenbeen | donderdag 4 september 2014 @ 21:42 |
Train fever valt schijnbaar erg tegen. De game is waarschijnlijk te vroeg gereleased en daardoor zitten er nog veel bugs in het spel. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 4 september 2014 @ 21:57 |
Hopen dat er snel een goede patch komt dan. | |
Houtenbeen | donderdag 4 september 2014 @ 22:31 |
Autosave-bestanden van meer dan 250mb ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 4 september 2014 @ 23:05 |
wait, whut? ![]() ![]() | |
mschol | donderdag 4 september 2014 @ 23:06 |
![]() ![]() ik heb nog niet kunnen spelen... | |
Houtenbeen | donderdag 4 september 2014 @ 23:17 |
<- van steam Bijna 40gb aan autosaves als je het spel uitspeeld ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 4 september 2014 @ 23:30 |
uhm...... | |
mickeyD | vrijdag 5 september 2014 @ 13:40 |
trein 18273 is aan vervanging toe bla bla.. onderhoud uitzetten? | |
Peter | vrijdag 5 september 2014 @ 14:26 |
| |
Bart | vrijdag 5 september 2014 @ 15:06 |
![]() ![]() | |
Bart | vrijdag 5 september 2014 @ 15:07 |
realistic acceleration | |
Saninl | maandag 8 september 2014 @ 15:52 |
Is er een argument om ingang- en uitgangsseinen te gebruiken? Routeseinen zijn toch altijd effectiever? | |
Jump | maandag 8 september 2014 @ 19:35 |
Ik heb er nu een uurtje of 11 in gestoken en het valt me nog wat tegen. Voorlopig is het zijn 25 euro niet waard (eerder 9.99) of het moet aangeboden worden als early access (waar ik ook geen fan van ben). Er zit voorlopig nog te weinig diepgang in het spel. Je hebt het transport van passagiers, en dan enkele grondstoffen en goederen. Ook zijn er te weinig voertuigen in het spel. Op veel momenten kan je bijvoorbeeld maar uit 1 bus kiezen voor passagiers. Dan is het te nemen of te laten. Hetzelfde geldt voor treinen. In mijn laatste spel had ik wel locomotieven die 200km/u kunnen rijden, maar mijn snelste passagierswagon gaat maar tot 140. Niet praktisch dus, en dus goedkoper om een loco te kopen die maar tot 140 km/u gaat. Kruisingen met sporen zijn echt om te huilen. Je kan geen twee sporen diagonaal laten kruisen. Je moet de sporen op elkaar aansluiten , en dan terug laten splitsen. Voor een enkel spoor is dat geen probleem, maar met dubbelspoor een echte nachtmerrie. Als je het spel de ganse tijd op de snelste stand zet, is het goed speelbaar, maar dan vliegen de jaren vlug voorbij. De treinen verouderen dan ook snel, en ze vervangen is ook veel prutswerk. Als je de treinen echter laat rijden ver voorbij hun verwachte leeftijd, worden ze echt duur. De maintenance fee verhoogd elk jaar met enkele procenten. Na 35 jaar kan dan oplopen tot 60% extra! Dan moet je al een goede lijn hebben voor uit de kosten te komen. Ze zouden zichzelf automatisch verspreiden over het ganse traject zodat de tussentijd ongeveer hetzelfde is (dus geen drie treinen achter elkaar en dan ganse tijd niks), maar dat werkt niet goed. Als je een nieuwe route aanmaakt, wordt altijd een zelfde platform gekozen in een station. Is dat platform bezet door een andere route en eventuele andere platformen zijn vrij, dan nog gaat de trein wachten tot dat ene platform vrij is. Je kan trouwens niet zelf kiezen op welk platform de trein moet stoppen, dat doet het spel allemaal voor jou. Als je het echt wil spelen, dan raad ik je aan om nog even te wachten en kijken als er effectief nog bugfixes en verbeteringen komen. Voorlopig is het spel zijn 25 euro niet waard. Ik wou een apart topic maken voor het spel, maar denk niet dat er daar echt veel interesse voor is. Als je toch nog een ander transport spel zou willen spelen: sinds eergisteren staat GAM / Transport Giant ook te koop op Steam. Daarin zijn enkele verbeteringen aangebracht (hogere resolutie, meer zoom level, win 8 compatibiliteit, en nog meer. De game is te vinden op Steam en kost 14.99¤. Tot 12 september is er echter 15% korting op. Jammer genoeg moet je het spel op Steam opnieuw kopen, ook al heb je een vroegere versie op cd ergens liggen (waarschijnlijk in een doos op de zolder al). (Ik wou het originele topic een stamp geven, maar het zal te oud zijn. De laatste reactie is 9.5 jaar oud) [ Bericht 9% gewijzigd door Jump op 08-09-2014 19:47:46 ] | |
cablegunmaster | zondag 21 september 2014 @ 14:05 |
![]() | |
mschol | zondag 21 september 2014 @ 14:22 |
let wel dat transport giant niet in de buurt komt van openttd qua spoor mogelijkheden... kruisingen enzo kan je ook haast wel vergeten (kan wel, maar ziet er dan wel knullig uit door die ugly wissels... | |
cablegunmaster | zondag 21 september 2014 @ 14:56 |
Lets face it... er is nog geen spel dat OpenTTD evenaart. Niet qua functionaliteit / speelbaarheid. Een mogelijkheid zou zijn dezelfde code te pakken en er een laag van graphische laag bovenop te leggen ( ombouw natuurlijk van sprites naar objecten etc ) Maarja, natuurlijk wil je niks in strijd hebben met de openttd opensource. ![]() | |
AdoraBelle | zondag 21 september 2014 @ 14:57 |
Als OpenTD echt open source is dan zou je er een fork van kunnen maken waarin je het dan aanpast zoals jij zegt. | |
cablegunmaster | zondag 21 september 2014 @ 16:12 |
Is het ook, alleen bedrijven die dit interessant vinden om te doen willen er een labeltje aan plakken om er vervolgens geld mee te verdienen alleen onder het model van opensource kan dit niet. Dan gaat de originele maker Tom Sawyer er mee zeuren dat de broncode van Transport tycoon gejat is. Onder het mom van opensource kunnen de meeste het niet boeien dat het spel wordt verbeterd en geupdate wordt. dat is de droom van iedere software maker dat de broncode voortleeft zelfs ondanks dat er zoveel nieuwere spellen uitkomen. Maar dat ze er geen geld aan verdienen vinden ze niet leuk. Zie voor de SVN: http://www.openttd.org/en/development Voor Copyright en alles bij elke versie wordt dit bestand meegeleverd: http://vcs.openttd.org/svn/browser/trunk/COPYING (verbeter me als ik het fout heb.) Edit: transport giant is niet echt windows 7/8 compatible , teveel problemen ermee op het moment om te kunnen draaien (volgens de steam personen en waar ik zelf vanmiddag achterkom ) Volgens de maker zijn update lijst is het gefixt. maar, ik wacht nog even tot ik bericht hoor dat het zo is. ![]() Try before buy ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door cablegunmaster op 21-09-2014 16:19:57 ] | |
mschol | zondag 21 september 2014 @ 16:25 |
transport giant heeft bij mij vooral last van een flikkerend 2de scherm en af en toe een flikkering als je aan het scrollen bent, voor de rest werkt hij prima.. let wel dat de originele TG wellicht WEL allerlei issue's kan hebben met w7 (al heb ik die ook en kan ik mij daar ook alleen het flikkeren van herinneren..) | |
cablegunmaster | zondag 21 september 2014 @ 16:54 |
![]() Windows 7 , heerlijk... maar niet voor transport giant. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 21 september 2014 @ 17:27 |
Dat heb ik ook. | |
mschol | zondag 21 september 2014 @ 18:33 |
![]() ![]() | |
cablegunmaster | zondag 21 september 2014 @ 20:04 |
Speel je het op Steam ? (dit is dan ook ter test of het spel leuk is torrent) Want als het niet eens werkt dan is het ook niet de moeite waard om te spelen | |
MaxMark | zondag 21 september 2014 @ 20:33 |
Mijn Gold Edition van TG heeft dit probleem niet. Je hebt al compatibiliteitsopties en/of patches geprobeerd? | |
cablegunmaster | zondag 21 september 2014 @ 22:15 |
Ik heb de Gold edition ook geprobeerd, ik zit op windows 8 64 bits. | |
mschol | maandag 22 september 2014 @ 09:29 |
ik heb zowel de steam versie als de retail gold versie liggen hier en voor zover ik weet werken beide zonder de boven weergegeven problemen de steam versie weet ik dit zeker van, de retail ben ik er 99% zeker van overtuigd.. W7 x64 met een R9 290 (daarvoor 4 jaar een 5870 gehad) hier trouwens heb je een nvidia kaart? wellicht ligt het daar aan dan? | |
cablegunmaster | maandag 22 september 2014 @ 15:54 |
Ik zit op een Laptop met een mobile HD kaart (ATI / intel ) HD 4000 kaartje. Probeer het nu eens uit met een installatie van een windows xp (virtual machine) ![]() eerst 200 windows updates downloaden ( eerst 135 / 20 weer iets van 46) ![]() Videokaart van virtual box niet compatible ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door cablegunmaster op 22-09-2014 22:40:33 ] | |
Awsom | woensdag 24 september 2014 @ 12:48 |
Ik speel sinds kort ook weeer OpenTTD. Moet weer even inkomen met de seinen etc maar het lukt al weer aardig. /verkapte tvp | |
Tjarda010 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:48 |
kan bart de server naar 1.4.3 zetten ? | |
Bart | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:50 |
Dat kan, zal vanavond ff kijken als ik eraan denk. | |
JTT | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:58 |
Betekent dat dat de server weer eens een reset krijgt? | |
Bart | dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:07 |
Inderdaad. | |
Altron | dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:12 |
![]() Vandaar dat ik de server niet meer zag , dacht dat ie gewoon down was. Maar was blijkbaar niet up-to-date. Thanks alvast | |
Bart | dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:14 |
Of ie down is kun je in de OP zien aan dit plaatje: Komt niet vaak voor dat ie het niet doet ![]() | |
Bart | woensdag 15 oktober 2014 @ 19:58 |
Dagje later, maar hij is geüpdatet. | |
JTT | donderdag 16 oktober 2014 @ 19:49 |
Nieuw bedrijf gestart ![]() | |
Tjarda010 | zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:44 |
me to ![]() | |
Tjarda010 | zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:44 |
Grootse en drukste kruispunt op de server!![]() van mij hollands.inc | |
JTT | zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:56 |
![]() | |
Bart | zondag 19 oktober 2014 @ 08:55 |
Ik snap alleen die bocht niet helemaal, maak hem dan zoals in het groen (met brug uiteraard, geen kruising).![]() | |
Tjarda010 | zondag 19 oktober 2014 @ 09:57 |
Dat gaat niet omdat wat jij zegt heb ik geen spoor meer voor me kolen en goods treinen | |
Bart | zondag 19 oktober 2014 @ 10:23 |
Leg die dan aan, zonder kruisingen ![]() | |
Tjarda010 | zondag 19 oktober 2014 @ 10:54 |
Heb hem verandert maar niet zoals die van jou![]() Kruising 2 iets minder drukke ![]() | |
Bart | zondag 19 oktober 2014 @ 11:02 |
Zo schiet je er niets mee op. De blauw en groene lijnen kruisen elkaar nog steeds op het rode stuk. Dat is inefficient. ![]() | |
Tjarda010 | zondag 19 oktober 2014 @ 11:18 |
er is geen andere mogelijkheid zoals ik al vertelde vanuit dat spoor moeten treinen naar alle kanten | |
KLTZK | zondag 19 oktober 2014 @ 11:21 |
Zie ik daar een hoek van 90 graden? Foei! | |
Tjarda010 | zondag 19 oktober 2014 @ 11:23 |
ik weet niet waar jij 90 graden ziet? ![]() en dit zit in dat stukje ![]() ![]() | |
KLTZK | zondag 19 oktober 2014 @ 11:26 |
Nee, hier: ![]() | |
Tjarda010 | zondag 19 oktober 2014 @ 11:28 |
dat is alleen maar voor als een trein verkeerd rijdt ![]() ik zeg join de server en kom kijken =D | |
KLTZK | zondag 19 oktober 2014 @ 11:31 |
Op het moment ben ik *kuchkuch* voor school bezig, vanavond kan ik denk ik wel. | |
Tjarda010 | zondag 19 oktober 2014 @ 11:57 |
wordt het niet eens tijd voor een andere map (bedoel niet reset nog niet) maar een map van woestijn of sneeuw | |
JTT | zondag 19 oktober 2014 @ 12:02 |
neeee nog lang geen reset ![]() Ben net lekker bezig ![]() | |
Bart | zondag 19 oktober 2014 @ 12:24 |
Ik durf er wel een paar duizend euro om te verwedden dat dat prima kan. | |
Tjarda010 | zondag 19 oktober 2014 @ 12:49 |
![]() nu beter meer kan er niet aan veranderen | |
Bart | zondag 19 oktober 2014 @ 12:50 |
![]() | |
Tjarda010 | zondag 19 oktober 2014 @ 12:53 |
als je tijd hebt moet je eens 5-6 min kijken naar die kruispunt en op top drukte ziet het er heel nice uit | |
JTT | zondag 19 oktober 2014 @ 15:29 |
idd ![]() | |
WvdL | dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:53 |
Toch zijn veel hoogte verschillen zeer inefficiënt gebouwd ![]() Simpelste voorbeeld: onderaan bij het water, als je de de verhoging iets langer doortrekt hoeft die baan die over het water gaat niet omlaag te gaan. Ook zijn de afslagen onnodig complex :p Er is volgens mij gepoogd dit een beetje te bouwen als een rotonde, terwijl hier helemaal geen rotonde van toepassing is of nodig is. Een rotonde wil je sowieso vermijden, rotondes zijn bedoeld om verkeer af te remmen, niet voor efficiëntere rit-tijden | |
JTT | dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:24 |
In de server staat vertraging bij hellingen uit ![]() | |
Tjarda010 | woensdag 22 oktober 2014 @ 10:27 |
jammer genoeg wel =D | |
JTT | woensdag 22 oktober 2014 @ 10:50 |
Nee, want anders is goede kruisingen maken bijna onmogelijk ![]() | |
mickeyD | woensdag 22 oktober 2014 @ 15:30 |
crap! geupdate naar 1.44 dan maar niet kijken hoe t geworden is.. | |
Bart | woensdag 22 oktober 2014 @ 15:31 |
jammer genoeg? | |
Tjarda010 | woensdag 22 oktober 2014 @ 18:31 |
ja vind het wel leuk met een beetje sloomer op hellingen maar goed zou je wel desert ofzo in de nieuwe ronde doen? | |
Tjarda010 | woensdag 22 oktober 2014 @ 22:20 |
Ben trouwens ook geupgrade pech ![]() | |
JTT | woensdag 22 oktober 2014 @ 23:05 |
![]() | |
Tjarda010 | donderdag 23 oktober 2014 @ 10:25 |
naar 1.4.4 | |
Bart | donderdag 23 oktober 2014 @ 10:41 |
Ik heb liever snelle heuvels en mooie bochten, dan trage heuvels en lelijke bochten omdat ze max speed door scherpe bochten gaan. Prima! | |
WvdL | donderdag 23 oktober 2014 @ 10:41 |
Zo haal je het beetje uitdaging van het spel wel weg.. Het enige waar het juist om gaat zijn de kruispunten. | |
0108daniel | donderdag 23 oktober 2014 @ 10:43 |
Het spel ziet er behoorlijk moeilijk uit | |
Bart | donderdag 23 oktober 2014 @ 10:50 |
Easy to learn, hard to master. | |
mschol | donderdag 23 oktober 2014 @ 10:50 |
openttd is vrij simpel t.b.h. je maakt veels te makkelijke heel veel winst, en zolang je maar 1 of 2 lijntjes hebt die een leuk geld bedrag binnenharken kan je echt alles doen wat je maar wilt ![]() wil je b.v. 1 traject waar meerdere treintjes oprijden met op en afritten moet je eventjes klooien, maar vaak ook vrij simpel te realiseren | |
0108daniel | donderdag 23 oktober 2014 @ 10:51 |
Aah oké, als het zo makkelijk is word het toch niet meer leuk? | |
mschol | donderdag 23 oktober 2014 @ 11:01 |
persoonlijk vind ik dat van openttd ook wel jammer, ik maak veels te snel/makkelijk erg veel winst. sure, een aangepaste game starten met breakdowns en vertragingen op hellingen en zo maakt het al een stukje lastiger, maar zelfs dan kan ik goede winsten maken.. | |
Bart | donderdag 23 oktober 2014 @ 11:03 |
Winst maken moet je ook niet als doel nemen. | |
mschol | donderdag 23 oktober 2014 @ 11:13 |
dat is het hele doel van het spel: transport netwerk maken en winst maken.. je netwerk efficienter maken is leuk dat het kan, maar totaal niet nodig.. (en, met genoeg geld, ook nog makkelijk zat) | |
Bart | donderdag 23 oktober 2014 @ 11:16 |
Waar staat dat dat het doel van het spel is? Je kunt jezelf elk doel geven wat je wil. En een station maken waar honderden treinen uit alle kanten van de map naartoe rijden vloeiend laten draaien, zowel qua aanvoer als afvoer, dat is niet makkelijk, ongeacht hoeveel geld je hebt. Dat is puzzelen en technieken gebruiken die het spel niet standaard aanbiedt. | |
mschol | donderdag 23 oktober 2014 @ 11:26 |
, wikipedia; en dat is ook logisch wnt het is een management game uiteraard mja, als ik zie hoe makkelijk ik een productieketen opzet die soepel draait valt het imho allemaal wel mee.. maar daar verschillen we vast gewoon van mening ![]() | |
Bart | donderdag 23 oktober 2014 @ 11:30 |
Valt mee? Dan ben je wel heel goed hoor, als je op een 1024x1024 map met medium industry alle kolen van alle kolenmijnen op de hele map per trein naar één energiecentrale vervoert, zonder enige opstopping/file ergens. Ik speel het spel nog maar een jaar of 20 en dat lukt mij echt niet zo maar even. | |
Tjarda010 | donderdag 23 oktober 2014 @ 11:55 |
2024x2024 maps zijn leuker geloof me ![]() | |
WvdL | donderdag 23 oktober 2014 @ 15:11 |
Das ook het leukste onderdeel van openTTD voor mij. Dan moet wel deze https://wiki.openttd.org/Change_station_spread setting op 64. anders heb je gewoon niet genoeg ruimte om bij een fabriek de invoer en uitvoer te kunnen regelen ![]() Dit weerhield mij ook ervan op de fokserver te spelen.. Is dit onlangs al aangepast? :p | |
mickeyD | donderdag 23 oktober 2014 @ 17:17 |
je kunt echt weken tweaken aan een lijn met vele sporen en honderden treinen die naar 1 punt gaan om te lossen vanaf bijvoorbeeld alle boortorens op de map.. daar komt nooit een eind aan er is altijd wel ergens een punt waar opstoppingen komen, als je de andere hebt opgelost.. het doel is dan het zo soepel laten lopen van de mega transportstroom, en die winst is dan enkel en alleen nog maar een mooie graadmeter. minder winst = een probleem ergens.. | |
mickeyD | donderdag 23 oktober 2014 @ 17:25 |
je kunt natuurlijk makkelijk een station maken van 20 sporen breed, leuk voor de eerst komende treinen, maar die vertrekken ook weer eens, en moeten dan weer allemaal op 1 of 2 sporen terecht komen, dat verstopt als een malle, en aankomende treinen zullen dan niet het station kunnen binnenrijden.. klinkt raar misschien, maar investeer in een (minimaal) 4 sporen baan rondom de map, en maak die 1 richting, en maak je (12 sporen) stations uitgang 4x3 sporen, dat loopt lekker door.. zoiets is trouwens heel goed te doen als je samen speelt met iemand.. | |
Bart | donderdag 23 oktober 2014 @ 17:26 |
precies. | |
TheFreshPrince | donderdag 23 oktober 2014 @ 17:35 |
Lol, jij had TT ook al in 1994? ![]() | |
Bart | donderdag 23 oktober 2014 @ 17:51 |
Uiteraard ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 23 oktober 2014 @ 19:02 |
We worden oud... | |
Bart | donderdag 23 oktober 2014 @ 19:10 |
Dat ook ![]() | |
JTT | donderdag 23 oktober 2014 @ 19:54 |
Ik heb nu mainline in de server in t midden van de map met 4 sporen heen en 3 sporen terug ![]() | |
Peter | donderdag 23 oktober 2014 @ 21:45 |
Dat lijkt mij meer iets voor een solo-game overigens ![]() | |
WvdL | vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:27 |
Niet zoveel foute aannames doen graag ![]() Ik heb het niet over 2-4 in/uitgaande lijnen. De grootste bottleneck voor mij is de in/uitlaadtijd van een trein. Der kan maar 1 trein tegelijk uitladen/inladen op 1 stationspoor. bij 1 fabriek meestal 4 stations van 12 breed, dus 48 treinen die aan het uitladen zijn en dan heb ik nog geeneens goods weg vervoert. leuk en fabriek met +-25k goods productie maar geen ruimte om het weg te halen ![]() Daarom station spread van 64, dan kun je ook stations wat verder weg bouwen. Dan heb je ruimte om te brengen en weg te halen Denk dan bv aan zoiets (niet mijn map, maar voor indicatie): http://shianra.com/games/openttd/img/openttd-007.jpg Alleen dan wel meer dan die 37% van de goods vervoeren. | |
mickeyD | vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:53 |
tsja, weinig spectaculair.. | |
Altron | vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:02 |
Helemaal KAPOT gespeeld toen ie uitkwam.... damn... daar heb ik wat uren in gestoken op m'n zolder kamertje ![]() | |
WvdL | vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:09 |
ahh meneer perfectie, nou laat maar eens 1 van uw wereldwonderen zien? ![]() | |
Tjarda010 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:46 |
dit is te easy man knutselen passen en meten is nou eenmaal het spel! | |
mickeyD | vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:47 |
heb ik niet, want ik maak geen screenshots van mn spelletjes t is mijn bouwstijl niet ook, en ik speel voor de lol zoals je al hebt kunnen lezen, en niet uit competitie oogpunt. | |
RealBizkit666 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:52 |
Nee. Het doel is om winst te maken. Hoe, dat staat nergens. En als datgene wat WvdL doet niet mocht, dan zou het spel dat gewoonweg niet toestaan. Het is misschien niet wat de 'community' wil zien, maar dat is een heel ander verhaal. | |
Tjarda010 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:17 |
van mij mag je de server herstarten bijna iedereen zit op 1.4.4 en will desert spelen <3 | |
JTT | vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:30 |
Ik wil geen desert en zit op 1.4.3 ![]() Ik update altijd met de server mee ![]() Ik wil trouwens wel een .sav als we herstarten ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door JTT op 25-10-2014 08:56:50 ] | |
MaxMark | vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:59 |
Volgens mij spreek je met dat laatste toch echt voor jezelf ![]() | |
JTT | zaterdag 25 oktober 2014 @ 08:55 |
| |
mickeyD | zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:11 |
niet mag? das nou t mooie van die server, je kunt elk op je eigen manier het spel spelen, zonder dat iemand dat merkt.. linksom, rechtsom, who care's zonder winst kun je niet spelen, want dan blijf je klooien in de marge.. | |
Tjarda010 | zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:06 |
de actieve clan voor jou dan | |
JTT | zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:21 |
Ik wil anders ook geen desert ![]() | |
Tjarda010 | zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:33 |
alleen temprate wordt ook saai | |
Klaploper | zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:37 |
Wie heeft mijn station kapot gemaakt? ![]() | |
Troel | zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:00 |
Kan ik het ook op Windows 8 draaien? | |
MaxMark | zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:02 |
Probeer het eens, binnen 2 minuten weet je het ![]() | |
TheFreshPrince | zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:02 |
Herkenbaar ![]() Die originele muziekjes waren ook fantastisch ![]() | |
JTT | zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:56 |
Gebruik ze nog steeds ![]() | |
Tjarda010 | zondag 26 oktober 2014 @ 09:42 |
Dit is onmogelijk tenzij je geen wachtwoord had.... JTT: ik gok dat jij geen desert wilt omdat het veel lastiger is dan temprate ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 26 oktober 2014 @ 10:51 |
Onder 8.1 werkt het bij mij in ieder geval wel. | |
Tjarda010 | zondag 26 oktober 2014 @ 12:20 |
zou de server mogen restarten naar 1.4.4 please | |
Troel | zondag 26 oktober 2014 @ 12:32 |
Is dat de reden waarom ik er niet op kan komen? Ik heb gisteren de nieuwste versie gedownload, maar schijn een andere versie te hebben dan de server? | |
Peter | zondag 26 oktober 2014 @ 13:08 |
Ik heb ook al geüpdated ![]() | |
Troel | zondag 26 oktober 2014 @ 13:19 |
Ik merk wel dat ik het heel lang niet gespeeld heb ![]() En ik snap de signalen nog steeds niet echt ![]() ![]() | |
Peter | zondag 26 oktober 2014 @ 13:24 |
Heb je hier de OP gelezen? ![]() | |
Troel | zondag 26 oktober 2014 @ 13:26 |
Ja ![]() Des te erger he ![]() Ik heb steeds zitten control-v-en ![]() ![]() | |
Tjarda010 | zondag 26 oktober 2014 @ 13:57 |
server is 1.4.3 nieuwste update 1.4.4 | |
Troel | zondag 26 oktober 2014 @ 14:19 |
Nou, ik geloof dat het goed gaat met de seinen. Als ik precies doe wat in de OP staat en verder later niets meer toevoeg ![]() Ik heb zelfs de manual maar uitgeprint naast me liggen, want het moet toch gewoon te doen zijn ![]() | |
Tjarda010 | zondag 26 oktober 2014 @ 20:39 |
![]() mijn leuke station ![]() | |
JTT | zondag 26 oktober 2014 @ 21:15 |
![]() Je doet wel echt je best om desert te krijgen he? Maar nee, desert vind ik niet perse moeilijker, zonder olie red ik me ook prima hoor ![]() | |
Tjarda010 | zondag 26 oktober 2014 @ 21:17 |
in desert heb je ook olie bronnen en platformen | |
Altron | maandag 27 oktober 2014 @ 08:36 |
Dit ![]() Mijne is ook al een tijdje naar 1.4.4 ge-update... dus kan niet meer op de server.. | |
Bart | maandag 27 oktober 2014 @ 08:46 |
Probeer het vanavond ff te doen. | |
mickeyD | maandag 27 oktober 2014 @ 09:42 |
cool :-) | |
Tjarda010 | maandag 27 oktober 2014 @ 09:50 |
swagg hoop dat je het lukt :-) btw wat vonden jullie van dit station? ![]() ik vind hem wel swagg hebben maar jammer genoeg kan ik zulke stations niet bouwen in de server ![]() | |
Bart | maandag 27 oktober 2014 @ 09:50 |
Het is niet dat het moeite kost, meer dat ik eraan moet denken op een moment dat ik achter mijn pc zit ![]() | |
Tjarda010 | maandag 27 oktober 2014 @ 09:52 |
zit je nu toch ook ? ![]() | |
Bart | maandag 27 oktober 2014 @ 09:54 |
Ik zit nu achter de pc van mijn baas, vandaar kan ik niet mijn server thuis bedienen. | |
Tjarda010 | maandag 27 oktober 2014 @ 09:54 |
teamviewer ![]() ![]() | |
Tjarda010 | maandag 27 oktober 2014 @ 17:48 |
Niet vergeten te doen he Bart | |
JTT | maandag 27 oktober 2014 @ 20:12 |
ow... ![]() Hoezo is t dan lastiger dan temperate? Heb al tijd geen desert meer gespeeld overigens, wat dat betreft misschien wel weer eens leuk ![]() | |
Tjarda010 | maandag 27 oktober 2014 @ 20:16 |
Dan moet bart ff onthouden de server te resetten... | |
JTT | maandag 27 oktober 2014 @ 20:18 |
Je negeert de vraag ![]() | |
Tjarda010 | maandag 27 oktober 2014 @ 20:25 |
ik vind desert leuk maar niet lastig maar veel mensen hebben er last mee | |
JTT | maandag 27 oktober 2014 @ 20:26 |
aha | |
Tjarda010 | maandag 27 oktober 2014 @ 20:41 |
wie kan bart wakker schudden voor die update ![]() | |
Tjarda010 | dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:09 |
![]() Server nog niet geupdate???? [ Bericht 10% gewijzigd door Tjarda010 op 28-10-2014 22:45:10 ] | |
Bart | dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:47 |
Savegame van de vorige game op de FOK!server, voor degenen die interesse hebben: http://lingen.nu/ttd/fok1.sav Zal de server nu even updaten en resetten. | |
mickeyD | vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:32 |
en uiteindelijk speelt er maar 3 man.. maar wel lekker bezig 270 miljoen winst per jaar, en al een stad van 230.000 inwoners ![]() | |
Gutanoth | vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:52 |
Hoe begint iemand met deze game ? ![]() | |
Bart | vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:10 |
OP lezen, installeren, opstarten, eerste trein of bus bouwen ![]() | |
JTT | vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:42 |
![]() Morgen even downloaden op pc ![]() | |
Tjarda010 | zaterdag 1 november 2014 @ 08:51 |
Pieter wat jij doet is verboden namelijk land claimen... maar het boeit me niet omdat het niet in de weg licht maarja... zou de max van voertuigen omhoog kunnen we zitten alweer aan de 250 en de max van treinen want we hebben bijna 500 [ Bericht 36% gewijzigd door Tjarda010 op 01-11-2014 08:58:04 ] | |
JTT | zaterdag 1 november 2014 @ 09:53 |
Dat heb jij anders ook gedaan in het vorige potje hoor, land claimen ![]() Dat stuk land ombakend door spoor en met bordjes "Hier niet bouwen aub groote plannen voor hier" en der vervolgens nooit wat bouwen... Ik heb daar opzich geen problemen mee, als iemand een stukje land afbakent voor een latere uitbreiding, maar zeg dan ook niks over een ander ![]() | |
mschol | zaterdag 1 november 2014 @ 09:58 |
uberhaupt het verbieden van land claimen vindt ik wat kinderachtig, zolang je niet een halve map claimt is er niks aan de hand | |
Bart | zaterdag 1 november 2014 @ 10:01 |
Zolang mensen kinderachtig door land claimen anderen verhinderen een spoortje te bouwen, zal het niet toegestaan zijn op de fokserver. Land claimen voegt ook weinig toe, behalve zorgen dat steden niet uitbreiden op plekken waar jij later wat wil plaatsen (vliegveld, station). Daar is het dus ook gewoon toegestaan. Met mate. | |
Bart | zaterdag 1 november 2014 @ 10:02 |
Maar land claimen ergens midden in een veld omdat je er later misschien wat gaat bouwen, nah. Dan bouw je het maar gelijk. | |
Bart | zaterdag 1 november 2014 @ 10:03 |
Multiplayer draait om concurrentie. Als je met land claimen anderen een kans ontneemt, dan ben je dus niet in de geest van het spel bezig. | |
Tjarda010 | zaterdag 1 november 2014 @ 10:04 |
het probleem toen was dat ik het geld er ff niet voor had ![]() en ik speel de fok server voor de fun als vele andere en niet voor online concurrentie daarvoor bestaat btpro.nl | |
Peter | zaterdag 1 november 2014 @ 10:18 |
Die 8 geclaimde tegeltjes komt straks spoor ![]() | |
Tjarda010 | zaterdag 1 november 2014 @ 10:29 |
mijn stations uitbreiding ![]() | |
Peter | zaterdag 1 november 2014 @ 10:36 |
anders had er rails van mij gelegen. Same difference.. [ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 01-11-2014 11:44:48 ] | |
mschol | zaterdag 1 november 2014 @ 10:44 |
en daarom moet je dus ook geen halve map claimen... claimen is ook onderdeel van concurreren, zolang je maar niet bewust iemand dwars gaat zitten.. | |
mickeyD | zaterdag 1 november 2014 @ 13:54 |
ik leg meestal gewoon een paar stukkies water neer, kan een stad er niet bouwen, en ik mn station verbreden/verlengen als t nodig is.. of als je ff met je ogen knippert flikkert het spel er voor de aankomende 50 jaar een fabriek neer die je niet kunt gebruiken.. | |
JTT | zaterdag 1 november 2014 @ 19:14 |
Beide waar Vooral de laatste ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 18 november 2014 @ 22:15 |
Ik heb me ook maar eens gemengd in het feestgedruis. | |
JTT | woensdag 19 november 2014 @ 16:19 |
![]() | |
Halveprijs | zaterdag 22 november 2014 @ 21:19 |
t.v.p. Steeds van plan eens mee te spelen, maar t komt er niet van. (Wel gta2 gespeeld over internet ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 23 november 2014 @ 00:15 |
Ik speel mee op Bart's server. | |
Tjarda010 | maandag 24 november 2014 @ 09:42 |
server is al aardig vol ![]() | |
cablegunmaster | maandag 24 november 2014 @ 19:20 |
aaah waar is de openttd pr0n? ![]() | |
Tjarda010 | maandag 24 november 2014 @ 19:28 |
Hoe bedoel je openttd pron? | |
cablegunmaster | maandag 24 november 2014 @ 19:34 |
De ploatjes van games ![]() | |
Tjarda010 | maandag 24 november 2014 @ 19:50 |
Kom ook weer mee doen | |
cablegunmaster | maandag 24 november 2014 @ 20:42 |
Tijdsdruk en verslagen wordt er even mee doodgegooid xD. | |
Tjarda010 | woensdag 26 november 2014 @ 16:56 |
Ik ga binnenkort foto's plaatsen | |
liebherr-machinist | donderdag 27 november 2014 @ 12:49 |
Wel bijzonder dat er mensen verslaafd zijn aan een twintig jaar oud spel.... Ga vanavond ook maar eens kijken toch al een maand niet gespeeld, kijken of dat multiplayer wat is | |
mickeyD | donderdag 27 november 2014 @ 13:00 |
je kunt natuurlijk ook gewoon samen spelen op de server met iemand die je kent.. gewoon ff het ww vragen.. | |
Tjarda010 | donderdag 27 november 2014 @ 14:14 |
zoals wij doen! ![]() p.s bart verhoog asjeblieft de limieten van auto's en treinenw e zitten bijna op de limiet | |
mickeyD | vrijdag 28 november 2014 @ 01:26 |
mijn voorstel is: om eens een keer met z'n allen 1 bedrijf te runnen.. eens kijken hoe dat gaat met al die spoor knooppunt kunstenaars :p lekker grote map groen (geen woestijn dus) plat stations omvang van 30 vakjes ipv de 12 nu.. 1000 wegvoertuigen + 1000 spoorvoertuigen limiet (er zijn toch verder geen "medespelers") en de eerste die een bedrijf start deelt het WW hier op de site.. | |
liebherr-machinist | vrijdag 28 november 2014 @ 07:50 |
Gister geprobeerd om multiplayer te spelen, maar kan geen enkele maar dan ook echt geen enkele server vinden. Wat doe ik fout? Heb de nieuwste versie.. | |
Tjarda010 | vrijdag 28 november 2014 @ 09:22 |
zet bij multiplayer openbaar op ja | |
Tjarda010 | vrijdag 28 november 2014 @ 09:22 |
Hier ben ik tegen je hebt mensen die het gaan verzieken en alles destroyen... | |
liebherr-machinist | vrijdag 28 november 2014 @ 09:28 |
staat op ja, het gekke is bij de vorige versie had ik een lijst van hier tot tokio en terug. Nu staat er alleen een ip adres, | |
Tjarda010 | vrijdag 28 november 2014 @ 09:33 |
Check je internet verbeding zet het op openbaar ja en doe dan servers zoeken ![]() | |
liebherr-machinist | vrijdag 28 november 2014 @ 11:06 |
Ga vanavond nog maar eens zoeken, nog andere tips. | |
mickeyD | vrijdag 28 november 2014 @ 12:07 |
ja dat zie je snel genoeg he.. t is al eens gedaan, en dat ging heel leuk namelijk | |
Peter | vrijdag 28 november 2014 @ 13:50 |
Kijk in de OP en voeg handmatig de FOK!server toe? ![]() | |
liebherr-machinist | vrijdag 28 november 2014 @ 14:32 |
Dat lukte dus ook niet...... Denk dat ik thuis eerst maar opnieuw instaleer | |
JTT | vrijdag 28 november 2014 @ 22:20 |
Je kunt ook het ww pm'en naar mensen die mee willen doen. | |
Tjarda010 | zaterdag 29 november 2014 @ 16:16 |
dat is beter dan | |
liebherr-machinist | zondag 30 november 2014 @ 18:29 |
Nou opnieuw geïnstalleerd, server handmatig ingevoerd maar server blijft op offline staan. Zijn er soms compatibiliteits problemen met Windows 8 en de nieuwste versie van openttd???? | |
Tjarda010 | zondag 30 november 2014 @ 18:30 |
nee ik speel online met windows 8 | |
liebherr-machinist | zondag 30 november 2014 @ 18:35 |
Dan gaat ik het maar een in mijn eigen computer kijken wat er fout gegaan is.... | |
Calomaris | woensdag 3 december 2014 @ 15:24 |
Ik was overigens laatst begonnen met dit spelletje ![]() Mag ik zomaar de server joinen en m'n eigen bedrijfje starten? lijk me wel leuk ![]() | |
Tjarda010 | woensdag 3 december 2014 @ 16:29 |
jep zo gaat het | |
cablegunmaster | woensdag 3 december 2014 @ 17:36 |
Zo deed ik het ook en vervolgens de halve kaart vol met je eigen bedrijf xD . Krijg je klachten dat je niet verder mag bouwen door iemand anders heen ![]() Ach , gewoon doen en anders verleg jeje spoor 20 vakjes ![]() | |
mickeyD | donderdag 4 december 2014 @ 13:28 |
leuk! ![]() allemaal nieuwe spelers dr bij op de server.. beetje laat, maar dr is nog zat te halen als je een beetje crea bent ![]() | |
Houtenbeen | vrijdag 5 december 2014 @ 01:44 |
Mickey bijna alles staat stil door dat rubber-overlaadstation. [ Bericht 43% gewijzigd door Houtenbeen op 05-12-2014 09:37:49 ] | |
liebherr-machinist | vrijdag 5 december 2014 @ 08:49 |
En ondertussen vind ik nog geen enkele server, snap niet wat er aan de hand is.... | |
mickeyD | vrijdag 5 december 2014 @ 11:17 |
firewall in je router of je pc ;-) | |
mickeyD | vrijdag 5 december 2014 @ 11:17 |
thanks, aanleveringen waren wat verminderd, ben dr mee bezig | |
liebherr-machinist | vrijdag 5 december 2014 @ 12:16 |
Hmmmm dat zou best eens kunnen,vergeet ik gewoon het simpelste te proberen.... | |
xaban06 | vrijdag 5 december 2014 @ 23:30 |
Na een lange tijd weer OpenTTD geinstalleerd, ben nu ergens in 1980, maar nog steeds geen competitors, terwijl dat wel aan staat. Waarom komen ze niet? | |
mickeyD | zaterdag 6 december 2014 @ 02:51 |
zou na een jaar of 4 al moeten komen, misschien is de ai (artificial intelligence) generator stuk? https://wiki.openttd.org/AI_settings | |
JTT | zaterdag 6 december 2014 @ 08:59 |
Of gewoon geen AI's geïnstalleerd? | |
xaban06 | zaterdag 6 december 2014 @ 09:31 |
Dit. Wist niet dat dat moest. | |
mickeyD | zaterdag 6 december 2014 @ 13:00 |
sommige zijn beter dan andere.. ik had er ooit 1 die na het opkopen van de 10e er mee op hield ofzo :p speel je nog alleen ![]() | |
mickeyD | zaterdag 6 december 2014 @ 18:32 |
@bart: we willen graag wat meer perrons.. 16 ofzo? | |
Tjarda010 | zaterdag 6 december 2014 @ 20:49 |
jep trein lengte mag dan ook wel 16 kuch* | |
mickeyD | zondag 7 december 2014 @ 01:34 |
ja dat wordt het dan vanzelf he, 16x16 wordt het dan.. stationsomvang: 16 tegels noemen ze dat in t spel ![]() | |
Tjarda010 | zondag 7 december 2014 @ 09:55 |
nop je kan ook instellen 25 station lengte en trein lengte 20 bijv | |
mickeyD | zondag 7 december 2014 @ 13:59 |
ach, we need more space :p | |
Bart | zondag 7 december 2014 @ 14:32 |
Ik kan de instellingen wijzigen, maar zal ik dat gelijk met een reset doen? | |
Tjarda010 | zondag 7 december 2014 @ 14:36 |
ik vind een reset nog niet nodig gaat lekker zo alleen die stations we kunnen niet eens meer uitbreiden ![]() | |
mickeyD | zondag 7 december 2014 @ 14:38 |
nee, reset hoeft nog niet, ik hoor niemand klagen dat ze geen spullen meer kunnen vinden of ruimte hebben.. | |
Bart | zondag 7 december 2014 @ 15:40 |
Max train length en station spread is nu 16, max trains is 750. | |
mickeyD | zondag 7 december 2014 @ 15:44 |
cool, thanks! | |
mickeyD | maandag 8 december 2014 @ 10:35 |
houtenbeen (bruin) gaat vandaag ook falliet als tie niet meer komt, want dr rijd niks meer, een en al files. | |
Tjarda010 | maandag 8 december 2014 @ 11:26 |
hij heeft een mini inkomen maar bart je kan hem resetten zet veel plek in beslag en er rijdt niks | |
lord_bono | maandag 8 december 2014 @ 12:40 |
Wat een sentiment, ben met wit, Galactic Empire ©, begonnen. | |
Houtenbeen | maandag 8 december 2014 @ 14:03 |
Dankje, het rijdt nu weer | |
Bart | maandag 8 december 2014 @ 21:49 |
Niet meer, want trein 94 staat stil. | |
Houtenbeen | maandag 8 december 2014 @ 21:56 |
Thanks, Tv gaan kijken niet meer aangedacht dat die trein nog stil stond:P | |
mickeyD | dinsdag 9 december 2014 @ 20:57 |
jup, je mag hier op de server idd goederen die anderen geproduceerd hebben door olie, rubber of andere spullen te leveren gaan vervoeren, maar het staat die gene dan ook vrij de complete productie te verplaatsen als je dat doet ![]() | |
Tjarda010 | dinsdag 9 december 2014 @ 23:03 |
ik weet niet of bart dat wil maar wil je de map restarten en als het kan weer op temprate maar i je eigen keus | |
mickeyD | dinsdag 9 december 2014 @ 23:03 |
![]() | |
Bart | woensdag 10 december 2014 @ 07:33 |
Alles kan ![]() | |
Tjarda010 | woensdag 10 december 2014 @ 09:53 |
Waarneer =D? miss vandaag nog als het kan anders later ook geen probleem [ Bericht 5% gewijzigd door Tjarda010 op 10-12-2014 10:27:46 ] | |
Bart | woensdag 10 december 2014 @ 10:59 |
Ik probeer het vanavond te doen als ik weer thuis ben. | |
Tjarda010 | woensdag 10 december 2014 @ 11:12 |
Is toppie ! moet toch tot 7 uur naar school ![]() | |
Tjarda010 | woensdag 10 december 2014 @ 19:47 |
Bart vereet niet te resseten met temprate ![]() | |
Bart | woensdag 10 december 2014 @ 19:47 |
ja joh ik ben nog niet thuis | |
Tjarda010 | woensdag 10 december 2014 @ 19:48 |
Sorry ![]() | |
Tjarda010 | woensdag 10 december 2014 @ 20:54 |
kan niet wachten om te beginnen ![]() | |
Bart | woensdag 10 december 2014 @ 21:57 |
Je kunt weer hoor. | |
Tjarda010 | woensdag 10 december 2014 @ 22:14 |
wil niet gemeen doen maar de 16x16 stations :''(? | |
mschol | woensdag 10 december 2014 @ 22:24 |
een beetje uitdaging is niet erg toch? | |
Tjarda010 | woensdag 10 december 2014 @ 22:24 |
bedoelde meer dat die naar 16x16 is gegaan en dat de treinen ook op 16 lengte staan ![]() | |
Bart | woensdag 10 december 2014 @ 22:33 |
Ik zie het probleem niet? | |
Tjarda010 | woensdag 10 december 2014 @ 22:36 |
stations staan op 12x12 ? dat vroeg ik me dus af aangezien die een paar dagen terug naar 16x16 is gegaan en nu weer op 12x12 | |
Tjarda010 | woensdag 10 december 2014 @ 22:57 |
Oja voor de mensen die intresse hebben in de .sav van de vorige map ik heb hem ![]() | |
Bart | donderdag 11 december 2014 @ 07:26 |
Oh dan moet ik even kijken in de config file. | |
Tjarda010 | donderdag 11 december 2014 @ 10:00 |
toppie | |
Tjarda010 | donderdag 11 december 2014 @ 20:33 |
Bart zou je de config nog willen checken =D! | |
Bart | donderdag 11 december 2014 @ 20:50 |
Heeft je moeder je wel eens gezegd dat je ongeduldig bent? | |
liebherr-machinist | vrijdag 12 december 2014 @ 13:16 |
Ik geef het op alles geprobeerd maar blijft op serveroffline staan. Heel mijn lijst blijft ook leeg terwijl bij de vorige versie niets aan de hand was | |
cablegunmaster | vrijdag 12 december 2014 @ 15:07 |
Pics of your trains or your sister. ![]() | |
Tjarda010 | vrijdag 12 december 2014 @ 17:08 |
viezerik | |
Tjarda010 | vrijdag 12 december 2014 @ 17:09 |
sorry komt door me gsm | |
Tjarda010 | vrijdag 12 december 2014 @ 17:09 |
oeps dubbelpost | |
liebherr-machinist | zaterdag 13 december 2014 @ 13:28 |
ok ben nog steeds niet aan het opgeven ..... als ik de nightly download zie ik wel bij multiplayer de fok server staan alleen dan de verkeerde versie... doe ik de normale stable versie dan kan ik niets met multiplayer/online content oid iemand een idee??? | |
mschol | zaterdag 13 december 2014 @ 13:31 |
je bent niet de eerste kennelijk: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=29&t=47418 | |
liebherr-machinist | zaterdag 13 december 2014 @ 13:43 |
hey thanks gaatt dit ff doorspitten | |
Tjarda010 | zaterdag 13 december 2014 @ 17:40 |
Hoop dat je het lukt ![]() | |
Tjarda010 | zaterdag 13 december 2014 @ 17:40 |
en vergeet niet bart is baas met zijn server | |
Tjarda010 | zaterdag 13 december 2014 @ 17:40 |
en op naar deel 47 |